Ministerul Turismului a trimis, la insistentele HotNews.ro, informatii din contractele de publicitate incheiate sub mandatul Elenei Udrea. Ministerul a incheiat sapte contracte cu o valoare totala de 500.000 de euro. Realitatea Tv a incasat prin doua contracte 260.000 de euro, reprezentand cea mai mare suma de bani pentru publicitate cheltuita de minister cu televiziunile autohtone. Postul concurent Antena 3 a primit din partea ministerului un singur contract, in valoare de 39.000 de euro, adica de sase ori mai putin decat Realitatea Tv.

  • Ministerul a mai cheltuit si 50.000 de euro pentru amplasarea de bannere pe monopostul si echipamentul pilotului Mihai Marinescu, care concureaza in cadrul competitiei World Series by Renault.

De la inceputul mandatului si pana in prezent, ministrul Turismului, Elena Udrea, a semnat sapte contracte de publicitate. Valoarea totala a contractelor este de peste 2 milioane de lei, adica 500.000 de euro. La aceste contracte se mai adauga si cei 1,3 milioane de euro pe care ii va plati ministerul pentru campania “Romania Land of choice” de la Eurosport si CNN. Intr-un top al contractelor de publicitate acordate de minister televiziunilor din Romania, pe locul I se claseaza Realitatea Tv. Televiziunea de stiri rivala, Antena 3, comparabila in audienta, a obtinut de sase ori mai putin: 39.000 de euro.

Realitatea TV a incasat de la minister aproape 1,1 milioane de lei, adica 260.000 de euro. Suma este compusa din doua contracte: 200.000 de euro pentru emisiunea All Inclusive, la care ministerul este coproducator, la care se adauga 60.000 de euro pentru promovarea programelor turistice de Paste in Bucovina si Lumina la malul Marii. Urmatorul contract ca valoare (100.000 euro) a fost incheiat cu ProTv.

Ministerul Turismului a mai platit si 50.000 de euro pentru un contract de publicitate incheiat cu District SRL pentru amplsarea de bannere in cadrul competitiei automobilistice World Series by Renault la care concureaza si pilotul roman Mihai Marinescu. Potrivit datelor transmise de minister, prin acest contract ministerul isi asigura diverse spatii publicitare de pe echipamentul pilotului si de pe monopostul pe care il conduce acesta. Reprezentantii ministerului au precizat ca pe bannerele respective va aparea “logo romania”, adica un logo care apare si in campania “Romania land of choice”. World Series by Renault este un campionat automobilistic similar cu Formula 1, fiind o scoala pentru viitorii piloti din circuitul F1, potrivit specialistilor.

Ministerul a facut publice datele financiare ale celor sapte contracte de publicitate dupa ce atat HotNews.ro, cat si alte ziare le-au solicitat cu insistenta. Mentionam ca una dintre solicitarile transmise de catre HotNews.ro nu a primit raspuns din partea ministerului decat dupa 48 de zile si numai dupa ce HotNews.ro a transmis o plangere administrativa si a solicitat personal ministrului Elena Udrea ca informatiile sa fie facute publice.

In continuare, va prezentam contractele de publicitate incheiate de Ministerul Turismului de la preluarea mandatului de catre Elena Udrea.

1.Contract pentru realizarea unei campanii in vederea promovarii programelor turistice de Paste in Bucovina si Lumina la malul Marii, in perioada 03-17.04.2009 pe postul de televiziune Antena 3. Contractul a fost incheiat cu S.C. Clir Media S.R.L., avand valoarea de 169.308 lei, inclusiv TVA.

2.Contract pentru realizarea unei campanii in vederea promovarii programelor turistice de Paste in Bucovina si Lumina la malul Marii, in perioada 04-16.04.2009 pe postul de televiziune PRO TV. Contractul a fost incheiat cu S.C. Media Investment Comunication S.R.L., avand valoarea de 421.240 lei, inclusiv TVA.

3.Contract pentru realizarea unei campanii in vederea promovarii programelor turistice de Paste in Bucovina si Lumina la malul Marii, in perioada 01.–19.04.2009 pe postul de televiziune Realitatea TV. Contractul a fost incheiat cu S.C DBV Media House S.R.L, avand valoarea de 254.351,8 lei, inclusiv TVA.

4.Contract pentru realizarea afișajului de tip outdoor la Paris, pe Champs Elysees, in perioada 02-09.06.2009: contractul a fost incheiat cu JC Decaux, avand valoarea de 35.880 euro, inclusiv TVA.

5.Contract pentru realizarea suplimentului cultural ”Figaroscope” din 17.06.2009 al jurnalului ”Le Figaro”. Contractul a fost incheiat cu Figaro Medias, avand o valoare de 15.000 de euro, inclusiv TVA.

6.Contract de achiziție a serviciilor constand in amplasarea unui banner de 1,40 m in padock și a 2 bannere de 1 m pe monopostul pilotului Mihai Marinescu, asigurarea expunerii unui banner de 40 cm pe combinezonul de concurs al pilotului, pe piciorul stang și pe șapca pilotului, pe parcursul campionatului automobilistic World Series by Renault, in perioada 13.06-25.10.2009. Contractul a fost incheiat cu District SRL, avand o valoare de 210.000 lei, inclusiv TVA.

7.In afara de contractele de mai sus, Ministerul Turismului a incheiat un contract de co-producție a emisiunii "Realitatea All Inclusive" ce are ca obiect realizarea a 98 de emisiuni in care sunt prezentate destinatii din Romania importante prin potentialul turistic natural si antropic. Emisiunile au durata de 10 minute fiecare si sunt difuzate de doua ori pe zi, in timpul saptamanii, si in reluare, la sfarsit de saptamana, in intervalul 18.05-30.09.2009. Contractul a fost incheiat cu SC Realitatea Media SA, avand o valoare de 832.167 lei, inclusiv TVA.

  • De asemenea, Ministerul Turismului a incheiat un parteneriat media cu SC Mediafax SA pentru organizarea conferinței Mediafax Talks About Romanian Tourism, in data de 23 iulie 2009. Parteneriatul nu are componente financiare.