Vladimir Tismaneanu despre defilarea lui Mazare: O actiune indecenta si sfidatoare

de D.Tapalaga     HotNews.ro
Luni, 20 iulie 2009, 19:39 Actualitate | Politic

Politologul Vladimir Tismaneanu a declarat, contactat de HotNews.ro, ca gestul lui Radu Mazare este "o expresie a lipsei de intelegere a naturii catastrofice a nazismului". "Domnul Radu Mazare nu joaca in piesa (filmul) "The Producers" a lui Mel Brooks. Nu lanseaza tiribombe absolut ridicole de genul "Don't be stupid, be a smarty/Come and join the Nazi party" starnind cascade de ras din partea unui public care stie ce a fost barbaria hitlersta. Gestul domniei sale de a se imbraca in uniforma nazista nu este unul al comicului absurd, ci o expresie a lipsei de intelegere a naturii catastrofice a nazismului. Ignorantia non est argumentum", a mai declarat Tismaneanu.

"Este un lucru sa condamni nazismul plasandu-l in derizoriul absolut (cum se intampla cu unele filme contemporane) si cu totul altceva sa crezi ca este chic (ori cool) imbracandu-te, tu, personaj politic ce se vrea onorabil, in vazul lumii, in uniforma trupelor vinovate de genocid.

Nu mi-as putea imagina un politician responsabil dintr-o tara a UE, nu mi-as putea inchipui un om politic francez, englez, polonez (ca sa nu mai vorbesc cineva din Germania) care sa comita o asemenea actiune indecenta si sfidatoare. Pe scurt, exista o frontiera intra bascalie si tragedie. Domnul Radu Mazare a decis sa o ignore
", a declarat Vladimir Tismaneanu pentru HotNews.ro.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

2063 vizualizari

  • -1 (17 voturi)    
    precedent in UK (Luni, 20 iulie 2009, 20:01)

    Adi [anonim]

    Si printul Harry a facut o astfel de iesire insa presa din insula la pus la colt si drept consecinta a trebuit sa-si ceara scuze
    • +3 (13 voturi)    
      mai citeste (Luni, 20 iulie 2009, 20:20)

      cata [anonim] i-a raspuns lui Adi

      Adi ...mai citeste ...printul si-a cerut scuze pt ca a purtat insemne naziste ...nu uniforma germana ....si nici EBA nu si- cerut scuze ....
      • +4 (8 voturi)    
        comparam uniforma romaneasca cu cea nazista?! (Luni, 20 iulie 2009, 21:02)

        cucu [anonim] i-a raspuns lui cata

        du-te si culca-te.
  • +2 (12 voturi)    
    Materie prima pentru psihologi & psihiatri (Luni, 20 iulie 2009, 20:24)

    x [anonim]

    Exista precedente:
    - (tot la Mazare) costumatie para-militara & JEEP, cind s-a dus la procuratura (parchet sau ce-o fi fost);
    - (EBA in campania "europenelor") costumatie militara actuala (chiar daca lacheii au zis ca era incompleta; costumatia).
    Cred ca acestea sunt comportamente numai bune de materie prima pentru psihologi & psihiatri !
    Sigur au niste LIPSURI generate de mania grandorii (la Louis de Funes era mai natural; si era doar in film).
    • +1 (1 vot)    
      EXPULZAREA ANNEI LESKO si SUSPENDAREA PROTVu (Marţi, 21 iulie 2009, 11:58)

      MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui x

      Acum circa 10 zile
      la emisiunea Happy Hour
      numitul Marutză
      a difuzat in premiera un videoclip
      cu Anna Lesko pe post de general sovietic.
      *
      Atunci domnul Tismaneanu nu a protestat,
      probabil pentru ca respectiva creatie ii trezea
      nostalgii ....asa se imbraca unchi -su...
      ...cand se ducea in vizita
      pe la vecinul din Primaverii...Valter Roman, socrul manelistei Chifiriuc...
      *
      Respectnd suferintele victimelor nazismului, este bine, cred, sa aplicam protectie egala
      bunicilor nostri aflati unii in viata, alti doar
      in albumele cu poze ...si ale caror suferinte
      echivalente au fost cauzate de mizerabila armata rosie.
      *
      Cu ocazia lapidarii lui Mazare sa fie deci adusa
      pentru un tratament similar si numita parașuta
      care mananca o paine dulce in Romania scuipand ”in joaca” morminte romanesti .
  • -1 (13 voturi)    
    ma rog de Mossad sa il rezolve pe dement (Luni, 20 iulie 2009, 20:41)

    Hroho [anonim]

    scapa si Constanta de nebun ,scapa si PSD de o pasarica turbata pe palaria lui Geoana , scapa si Romania de a mai fi aratata cu degetul....si rasufla si Itic Severin usurat
  • -5 (13 voturi)    
    si ce ? (Luni, 20 iulie 2009, 20:51)

    electron [anonim]

    *sfidatoare poate , indecenta de ce ? este doar o uniforma, mai ales ca se vinde si se produce in germania, deci care este problema ? daca eu simpatizez cu spiritul german, inseamna ca sunt de acord cu ce au facut nazistii ? ( nazistii, hitleristii au facut parte si fac parte si in ziua de azi din istoria si spiritul german - pe timpul lui hitler s-a construit prima autostrada din lume !!! )

    * credeti ca germanii de azi nu isi aduc aminte de hitler si regimul lui atunci cind hoardele de romani si tiganii au tabarit pe ei ? eu zic ca DA

    * este regretabil ca au murit atitia oameni, dar nu au murit NUMAI evrei, ci din toate natiile lumii.

    * germania a platit cu virf si indesat mai ales foarte mule marci germane statului evreu.
    • +2 (14 voturi)    
      amice esti...........!(caragiale) (Luni, 20 iulie 2009, 21:33)

      traianut [anonim] i-a raspuns lui electron

      1)Asmenea uniforme NU se mai fabrica în Germania.2)Hitler si nazistii fac parte din istoria Germaniei dar NU si din spiritul sau de azi(dar se pare ca TU,un ignorant antisemit,esti adept spiritului nazist).3)Nimeni nu spune ca în razboi au murit numai evrei."Doar" ca ei au fost victima celui mai îngrozitor genocid pus vreodata la cale de oameni care dorea sa-i nimiceasca pe toti evreii,de la beblus sugar pâna la batrân dement.4)Germania a platit în total vreo 113 miliarde de marci statului evreu.Suma asta,în conditiile de criza mondiala,nu ne mai face sa ametim.În plus niciun antisemit nu reuseste sa explice cum poate fi rascumparata suferinta unor oameni cu......bani! 5)N-ar fi rau sa iei o carte în mâna si sa te informezi!Desi stiu ca un antisemit cu mintea otravita si pervertita de ura pe evrei nu e în stare sa învete nimic! Salve et ii amice,esti......(stii tu ce!)
      • +3 (5 voturi)    
        hmmmm (Luni, 20 iulie 2009, 23:06)

        clujean [anonim] i-a raspuns lui traianut

        daca suferinta nu poate fi rascumparata cu bani, de ce evreii cer mereu valuta forte pt. suferinta de acum 65-70 de ani? ei?
      • +1 (3 voturi)    
        ba da (Marţi, 21 iulie 2009, 7:44)

        electron [anonim] i-a raspuns lui traianut

        radu mazare a spus la realitatea tv ca a cumparat uniformele de la o firma din germania, el cu gura lui, mai uitat-te la tv si daca nu am dreptate imi pun cenusa in cap

        nu sunt antisemit, si detest orice forma de violenta

        care marci germane in care criza ? s-au platit ahaha, demult , cind nu era NICI o criza !!

        la razboi ca la razboi , este o vorba, mai mor si oameni, fie in spatele frontului fie in fata lui , si victime sunt toti NU NUMAI EVREI si acum imi dau seama de ce evrei au fost ucisi, ptr ca s-au saturat GERMANII de atita control din partea lor, .... Germania inainte de razboi era ca romania de azi, sub controlul mafiotilor in special a bancherilor evrei si hitlerica a spus HALT , germania ptr germani !!
      • 0 (0 voturi)    
        mazare (Marţi, 21 iulie 2009, 15:53)

        imm [anonim] i-a raspuns lui traianut

        pacatosule, cu mintea ingusta si limitata, a fost doar o prezentare de moda. Ca simplu cetatean ce am urmarit de la televizor prezentarea nu mi s-a parut ceva iesit din comun. Un simplu costum si atit. Daca ar fi venit imbracat in KGB tot asa ai fi reactionat? sau in uniforma legionara, ce ai fi supus?. Si ce daca a prezntat, care e este problema?
    • +6 (8 voturi)    
      s-o crezi tu (Luni, 20 iulie 2009, 21:43)

      Aramis [utilizator] i-a raspuns lui electron

      cum sa se vanda in Germania uniforme naziste, nu ti-e bine?
    • +3 (11 voturi)    
      au murit (Luni, 20 iulie 2009, 21:57)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui electron

      mult mai multi rusi sau polonezi, de exemplu. Dar astia nu se pun. Iar afirmatia cu cele sase miloane de evrei ucisi de nazisti e cea mai mare minciuna a secolului 20.
      • +1 (1 vot)    
        :D (Miercuri, 22 iulie 2009, 7:04)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        Indiferent de opiniile noastre politice divergente re. RO (chiar, cum dracu' poti sa contesti evidenta cateodata?), aici sunt de acord 1000% cu tine. Un comentariu corect si la obiect. Au murit evrei, insa nici pe departe in numarul "magic" avansat de cei interesati.
        Ca sa nu mai zic nimic de libertatea de exprimare... Cea mai buna metoda cand nu ai argumente: bagi pumnul (sau legea facuta la comanda ta) in gura.
        Nu-l suport pe Mazare, dar in cazul asta sper sa le-o dea peste bot. Chiar si cu nesimtirea lui specifica...
    • +5 (7 voturi)    
      Au tabarit? (Luni, 20 iulie 2009, 22:02)

      x [anonim] i-a raspuns lui electron

      Cind romanii AU TABARIT pe ei?
      Astept o 9 lectie de istorie.
      (Sper ca alergatul dupa invadator nu e o ofensa prea grava.)
      Sau ... romanii erau chiar ROMANII din Roma Imperiului Roman (cind, de exemplu, a fost constituita colonia Colonia, actualul Koln); in aceasta situatie nu mai vreau nicio lectie de istorie.
      • +2 (2 voturi)    
        offfffffff (Marţi, 21 iulie 2009, 7:47)

        electron [anonim] i-a raspuns lui x

        ba, da esti tolomacel rau, nu asa ! ma refer la hoardele de tigani si romani care au furat si au tilharit dupa 90 ? acuma intelegi ? sau nu ai inteles contextul ?
  • +6 (8 voturi)    
    creier cat o mazare! (Luni, 20 iulie 2009, 20:56)

    vali [anonim]

    ce sa-i ceri unui incult ,el este un parvenit care se crede tare si mare, este doar un mafiot din constanta,gandul lui ai este doar la Tunuri Imobiliare,cred ca are 70% din Mamaia si afaceri mari prin Rio de Janeiro, in rest varza ca primar!
  • -1 (9 voturi)    
    pardon? (Luni, 20 iulie 2009, 20:57)

    cristi [anonim]

    si zvastica de pe poneiul roz ce e?
    • -2 (2 voturi)    
      .... (Luni, 20 iulie 2009, 22:57)

      Gaga-mic [utilizator] i-a raspuns lui cristi

      cine stie ce-o fi? a inteles cineva semnificatia acelei lucrari?
      • -2 (2 voturi)    
        . (Marţi, 21 iulie 2009, 0:16)

        sep [utilizator] i-a raspuns lui Gaga-mic

        era arta :)) nu se pune :))
    • -1 (1 vot)    
      Vai... (Marţi, 21 iulie 2009, 11:50)

      maria [anonim] i-a raspuns lui cristi

      ...dar ni s-a explicat ca este un simbol!!! Ca si drogatul ala care e mentinut intr-o functie de reprezentare nationala! Asa ca sa fim usor recunoscuti in lume! Dpdv al pdl-oilor acestea sunt singurele noastre "valori" nationale!
  • -1 (9 voturi)    
    Alt destept care e ofticat.... (Luni, 20 iulie 2009, 21:08)

    Surfer [utilizator]

    Cred ca sunt lucruri mai importante in lumea astam, decat stirea cu Mazare...

    Tismaneanu, give me a break !!!
    • +2 (4 voturi)    
      get a break (Luni, 20 iulie 2009, 23:14)

      newyorkezul [utilizator] i-a raspuns lui Surfer

      daca era stirea despre un pdl-ist NU aveai break. Ai fii scris in nestire despre nesimtirea pdl-ista. Asa ca ai un break. N-ai ce scrie ca e de-al tau.
      • +1 (1 vot)    
        wrong (Miercuri, 22 iulie 2009, 7:12)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui newyorkezul

        Daca era stirea despre un pdl-ist, eu as fi avut aceeasi atitudine (ca o parere personala, Mazare are structura de pdl-ist :D).
        Nu stiu optiunea politica a lui Surfer, insa pot sa-ti spun ca in general (sunt si exceptii) pdl-istii se comporta in modul descris de tine. Sau mai rau.
        Imi e scarba numai cand imi aduc aminte cum ii puneau cutia pe cap bustului lui Antonescu in curtea bisericii ctitorita de el. Acum au rezolvat problema... l-au dat jos de tot.
        PS: nu sunt fan Antonescu. Al bisericii cu atat mai putin :D
  • 0 (10 voturi)    
    Mai sa fie, avem nevoie de interpreti pentru ... (Luni, 20 iulie 2009, 21:13)

    Cetateanul turmentat [anonim]

    orice - tre' sa vina Tismaneanu sa ne spuna ce porcarie a fost comunismul (de parca fiii de nomenclaturisti traind in case furate au simtit mai tare porcaria decat cei de tarani carora li s-a luat tot, poate si viata), ce periculoasa e o uniforma purtata de un inconstient etc.

    Mare noroc are poporul roman cu asemenea "luminatori"!
    • +2 (10 voturi)    
      luminatori! (Luni, 20 iulie 2009, 21:37)

      stefanescu [anonim] i-a raspuns lui Cetateanul turmentat

      Are într-adevar mare noroc poporul român ca are niste luminatori care îsi merita numele acesta!Luminatori ca Tismaneanu,si nu "luminatori" falsi precum,wc tudor,fecali,voiculescu etc.etc.etc. în care gloata inculta si imbecila crede(faci si tu parte din aceasta gloata?)
      • +2 (8 voturi)    
        Ai dreptate, dar nu cred ca Tismaneanu... (Luni, 20 iulie 2009, 22:11)

        Cetateanul turmentat [anonim] i-a raspuns lui stefanescu

        e asa un "luminator" cum le place unora sa-l creda si mai ales sa-l promoveze ca sa-si promoveze interesele!
  • -2 (8 voturi)    
    bravo Dl. Mazare (Luni, 20 iulie 2009, 21:53)

    mama mare [anonim]

    super tare!!!
    ar trebui sa se imbrace asa in fiecare zi...
  • +3 (5 voturi)    
    Sa condamni nazismul plasandu-l in derizoriu (Luni, 20 iulie 2009, 22:17)

    serbanTeodor [utilizator]

    Am inteles. Este ok doar daca nazistul este prezentat drept un personaj comic. Da asta ar trebui sa inteleaga lumea si viitorul ca nazistii erau niste personaje pe care cand ii vedeai te pufnea rasu - un fel de Stan si Bran care se calcau pe picioare unii pe altii si salutau din 3 in 3 secunde.
    • +3 (5 voturi)    
      Ce n-am inteles (Luni, 20 iulie 2009, 22:27)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

      Presa internationala cica pune imaginile cu Mazare si ne face neonazisti. Pana acum ne facea tzigani. Acum suntem acuzati ca suntem neonazisti. Om fi tzigani neo nazisti?
      • +2 (2 voturi)    
        Neonazisti tigani buni de ovule! (Luni, 20 iulie 2009, 22:43)

        Cetateanul turmentat [anonim] i-a raspuns lui serbanTeodor

        Mai e ceva de spus?
        • +3 (3 voturi)    
          . (Marţi, 21 iulie 2009, 0:18)

          sep [utilizator] i-a raspuns lui Cetateanul turmentat

          pai daca-i mai lasau un pic pe astia cu ovulele atunci juma' din lume avea ADN de roman :))
  • +4 (6 voturi)    
    Casescu e de vina (Luni, 20 iulie 2009, 23:08)

    newyorkezul [anonim]

    Mama lui de pirat l-a imbracat pe marea scula de primar in uniforma. Nu m-ar mira sa nu se zica nimic la latrine sau irealitatea. Si daca se va spune ceva PRECIS se va vorbi mai mult de marinar decat de gestul acestui macho constantean. Ia sa fii defilat tanti Udrea in uniforma asta. Deja era ceruta demisia si autosesizarea parchetului . HAha parca-i vad pe latrinisti urlind cat ii tin rarunchii impotriva unei asemenea provocari si cat rau fac tarii pdl-istii ... Ce scenariu fin.. Of m-am trezit la realitate. Nimeni nu zice nimic ca asta e mare mahar la psd...
  • +2 (2 voturi)    
    mafiot-nazist.......... (Marţi, 21 iulie 2009, 12:21)

    elis [anonim]

    Cel mai trist este ca isi impinge fiul sa faca niste gesturi pe care nu le intelege mai tarziu cand v a intelege poate v a fi prea tarziu.Dar cand e vorba de Mazare ce sa mai spui?
  • +2 (2 voturi)    
    Uniforma (Marţi, 21 iulie 2009, 13:24)

    Gofy [anonim]

    Penibilii total, asta este libertatea ca alti sa hotarasca cum ne imbracam cum defilam pe scena, cei care defileaza in curul gol este arta sau poze care le face demntulala cu mii de oameni goi.Nimeni nu vorbeste de genocidul facut de englezi in coloni, spanioli,colonisti americani,biserica catolica etc. este pericol mondial ca a purtat mazare un costum dar mii-le de actori nu au purtat costume naziste...?? iar cine le da dreptul la uni sa ne invete ce e bine in modul de viata al unora si viziunile chiar si utopice ale altora ( nazismul ). Sute de milioane de musulmani urasc evrei care daca nu ma insel au avut un rol important in construirea bombei atomice. Ca vreti sau nu oameni de rase diferite si religii diferite se urasc de moarte. Nu mai vorbesc de genocidul care se petrece in Africa de mii de ani , iareevrei decind sunt au fost prigoniti sistematic de lungul secolelor dar nu numai ei toate popoarele mici.Fara sa ne dam seama ei se erijeaza in rasa superioara si de fapt hotul striga hotii. Au facut ei ceva oare... de atras minia celui de altreilea reich.
  • +1 (1 vot)    
    stiu altii mai bine (Marţi, 21 iulie 2009, 13:27)

    Andrei [anonim]

    http://jeffreygoldberg.theatlantic.com/archives/2009/07/hitler_costume_draws_inspirati.php
    Si Jeffrey Goldberg e evreu :)
  • +2 (2 voturi)    
    uniforma (Marţi, 21 iulie 2009, 13:40)

    Gofy [anonim]

    Inca ceva eu citesc o carte acum cumparata legal
    de la taraba de ziare ( despre hitler ) cartea are insemne naziste pe coperta .Eu sunt oare nazist domnule Tismaneanuuu... Oare cei care sunt imbracati in costume romane la Roma de ce nu sunt blamati oare imperiul roman era format din ingerasi nu au facut si ei ceva crime chiar si impotriva evreilor ( genocid mii de ani ) de ce nu se cere despagubiri in bani Italiei ...???
    Inteleg de ce ...!! nu poti scoate bani din asta, fii drept si scrie despre toti criminalii din trecut fa un clasament al lor. Nazismul este o parte a istoriei si cu toate astea uitate cum arata Germania cea invinsa si jefuita in 2 razboiaie pierdute....Normal ca este o utopie sa cuceresti lumea, ciudat este ca nu mai astia conducatorii negatiivi domina istoria omenirii.
  • 0 (0 voturi)    
    NAZISTI LA NEW YORK SI CONSTANTA PRIETENI CU TISMA (Miercuri, 29 iulie 2009, 9:47)

    ROBERT HORVATH USA [anonim]

    NEW YORK MAGAZIN:
    Nazistii la New York si CONSTANTA
    Autor : Radu Toma


    NEW YORK MAGAZIN:
    Nazistii la New York si CONSTANTA
    Autor : Radu Toma


    In New York traiesc peste 3 milioane de evrei americani, cifra reprezentnd mai mult de jumatate din populatia Israelului. Snt stranepotii, nepotii si copiii celor veniti acum 130-140 ani din Europa si, putini, din alte parti, sa se bucure de oportunitati, sa faca afaceri si, cei mai multi dintre ei, spre a scapa de antisemitism, persecutii si exterminarea fizica. S-au dus acolo si din vechea Romnie. n sudul Manhattanului, aproape de Wall Street, pe strada Rivington, se afla cea mai veche sinagoga din oras, naltata de evreii romani la 1880. New yorkez in anii '80, obisnuiam sa merg cu vechii prieteni sositi din tara, Virgil Candea, Emanoil Petrut s.a. la restaurantul lui nea Nicu Amiralu', emigrant din Dudesti, In cartierul Forrest Hills. Sa mncam telemea cu rosii si mici, serviti de un ajutor de chelner al lui Feri, din barul de jos, de la Athne Palace, a juns n America. 
Dintre toti cunoscutii evrei de acolo, cel mai important a fost Erich. Un om de 85 de ani, un gentleman perfect, refugiat n 1938 din Germania lui Hitler. Familia i-a ramas n urma si a disparut la Auschwitz. Am petrecut multe seri cu el, vorbea mai ales de patria lui, Germania, avea numai cuvinte de lauda pentru ea. Plngea nsa, uneori, cu ochi albastri si pomenea obsesiv numele german al fratelui sau, Kurt Gnther, disparut si el n Holocaust. Am aflat, astfel, nca o data, de la sarmanul Erich, ca oamenii au dreptul sa fie ce snt, sa creada ce vor si sa mearga unde vor... n ziarul de ieri a fost publicata o scrisoare neobisnuita, trimisa de o familie americana, sot si sotie, lui Traian Basescu. Cei doi solicita respectuos presedintelui sa dispuna masuri disciplinare pentru ctiva functionari ai statului romnan in misiune la New York, care comit abuzuri grave si incalca atit legea romana, ct si pe cea americana. Acestia interzic accesul liber al celor doi cetate


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri