Elena Basescu a fost cel mai mediatizat candidat la euroalegeri, in ultimele doua saptamani ale campaniei electorale, arata un raport al Agentiei de Monitorizare a Presei, dat publicitatii marti. EBA este urmata in acest clasament de Monica Macovei, iar Gigi Becali si Adrian Severin isi impart a treia pozitie a podiumului.

"Cea mai vizibila figura a campaniei a fost candidatul independent Elena

Basescu. In cele cinci publicatii monitorizate (Cotidianul, Evenimentul Zilei, Jurnalul National, Gandul si Romania libera), Elena Basescu a inregistrat 50 de aparitii, iar aparitiile televizate au fost doar doua - la emisiunile “Alegeri Europene” (TVR1) si “Zig Zag” (Antena3). Totusi, Elena Basescu a fost cel mai mentionat si discutat candidat in cadrul dezbaterilor analizate", se arata in raportul Agentiei de Monitorizare a Presei, remis HotNews.ro.

  • EBA si Monica Macovei, principalele tinte ale atacurilor electorale

"Atat Elena Basescu, cat si Monica Macovei, figurile cele mai pregnante ale

ultimelor doua saptamani de campanie (desi Monica Macovei a inregistrat jumatate din aparitiile identificate in cazul Elenei Basescu in publicatiile monitorizate), au fost principalele tinte ale atacurilor electorale prezente in discursul electoral", se mai arata in raport.

Candidatii Partidului Democrat Liberal au avut cea mai mare vizibilitate in articolele publicate in aceasta perioada, mai arata raportul.

In vederea realizarii studiului au fost monitorizate 5 publicatii ( Cotidianul, Evenimentul Zilei, Jurnalul National, Gandul si Romania liberă) si emisiunile electorale a doua posturi Tv: TVR – Alegeri Europene: Tu decizi! si Editie speciala si Antena 3 – Stirea Zilei, Sinteza Zilei si Zig-Zag.

Monitorizarea Active Watch a fost realizata in perioada 25 mai – 5 iunie pentru presa scrisa si 21 mai – 6 iunie pentru cea televizata.