Discutia de luni, emisiune HotNews.ro-RFI

VIDEO AUDIO Bloggerii politici MoROmeTe si Doc: Votul obligatoriu ar putea rezolva problema absenteismului, poate chiar ar duce la cresterea gradului de cultura politica

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 8 iunie 2009, 13:00 Actualitate | Politic

MoROmeTe si Doc
Foto: HotNews.ro
MoROmeTe si Doc, doi dintre cei mai cunoscuti bloggeri politici, s-au aflat in redactia HotNews.ro luni, de la ora 13.00, pentru a discuta cu cititorii. Temele de discutie au privit alegerile europarlamentare, de la absenteismul la vot pana la procentele inregistrate de principalele partide si de la revenirea pe scena politica a PRM pana la voturile primite de Elena Basescu. Cele mai bune intrebari s-au regasit in emisiunea "Discutia de luni", realizata de HotNews.ro si RFI si moderata de Dan Tapalaga.
  • Intanirea s-a incheiat
  • Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
Asculta emisiunea



MoROmeTe si Doc despre EBA si PD-L



MoROmeTe si Doc despre extremistii din Parlamentul European



MoROmeTe si Doc despre absenteism




Citeste mai multe despre   


















Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 doru

    ati votat? daca da, de ce? daca nu, de ce?

    • MoROmeTe.

      Da, pentru ca cetatenia presupune si obligatii, cum ar fi votul si plata taxelor, care contrabalanseaza drepturile.

    • Doc.

      Am votat. Eu pot intelege absenteismul celor care sunt complet neinteresati de rezultati, celor pentru care orice rezultat e complet neutru si nu pot spune ca ceva ceva a iesit "rau" sau "bine". Pentru mine exista rezultate care sunt "rele", de asta am votat.

  • Întrebarea nr. 2 Klaus

    Sunt atat de perplex de rezultate......Ar trebui sa nu ma intereseze, deoarece nu mai traiesc efectiv in RO, insa imi pasa!
    Cum naiba sa ma reprezinte EBA si Gigi la Bruxelles? Ma trec toti fiorii scarbei!
    Scuze pt. ''limbaj'' insa sunt mega-indignat!

    • MoROmeTe.

      Din fericire sau din pacate toate voturile conteaza. Poate o mai buna educatie politica dublata de o mai mare prezenta la vot vor elimina aberatiile democratice.

  • Întrebarea nr. 3 ispy

    nu e 1 aprilie si nici nu am visat. hotnews zice ca baseasca mica, vadim si becali merg in parlamentul european.
    - cum se face ca, desi ridem de ei cind ii auzim vorbind, ii trimitem in parlamentul european?

    • MoROmeTe.

      Vezi raspunsul pentru comentariul de mai sus.

    • Doc.

      Dezinteres major din partea alegatorilor. Radem si absentam de la vot.

  • Întrebarea nr. 4 conan

    credeti ca popularii o sa-l primeasca in grup pe gigi? sau, mai mult, pe gigi si vadim?

    • Doc.

      Nu.

  • Întrebarea nr. 5 extremistul

    are sanse sa se infiinteze din nou grupul extremistilor de dreapta?

    oarte va mai vrea vadim sa faca parte din acest grup, dupa ce in mandatul trecut peremistii s-au retras cu scandal?

    • Doc.

      Din cate stiu, regulile pentru pentru formarea unui grup s-au inasprit. Pe de alta parte, la nivel european extremistii sunt in plin avant s-ar putea sa compenseze noile reguli.

    • MoROmeTe.

      E relativ termenul de "extremisti de dreapta" pentru PE. E clar ca unii dintre cei alesi la europarlamentare vor face niste grupuri care sa militeze pentru o integrare incetinita sau pentru eliminarea unei parti din atributiile UE. Mi se pare chiar ca e sanatos sa avem opozanti ai chiar ideii de Europe Unita in PE.

  • Întrebarea nr. 6 fia

    1. Elena Basescu a luat din voturile PDL-ului sau nu?
    2. Gigi Becali are acuma imunitate si nu poate fi cercetat penal ? va trebui sa i se ridice interdictia de a parasi tara?

    • MoROmeTe.

      Imunitate nu are, dar probabil ca instanta va decide sa ii dea voie sa paraseasca Romania.

    • Doc.

      1. Da, colegii de la HN au aratat ca a beneficiat de ajutorul masinarii de partid PD-L!

      2. Vezi raspunsul lui Moromete.

  • Întrebarea nr. 7 Lolek

    Cu cine ati votat si de ce?
    sau
    Cu cine nu ati votat si de ce?

    • MoROmeTe.

      Din mai multe motive, unul dintre ele prezenta lui Cristian Preda pe listele lor.

  • Întrebarea nr. 8 Andra

    Doc,

    1. Ce-ar trebui facut concret impotriva absenteismului ?
    2. Cat aport in constructia absenteismului aduce faptul ca PSD si PNL detin practic monopol pe piata presei politice ?
    (pls, don't give me a formal answer. decat un raspuns formal si "politic" - mai bine niciunul.)

    • Doc.

      Colegul Moromete e cel putin la fel de chemat sa raspunda :).

      Raspunsul la prima intrebare se obtine dintr-o alta, si anume care sunt sursele absenteismului. Exista o sursa care e la nivel european, faptul ca Parlamentul European e cumva ..."departe" de cetateni, foarte multi nu isi dau seama ce rol are, cum functioneaza, si pana la urma ce semnificatie are votul lor, ce efect are. Prin urmare nu-l dau, sau il dau pe chestiuni interne, sau dau un vot de protest care se duce catre grupurile extremiste.

      Apoi, in ce priveste partidele noastre, am scris un articol in care aratam ca ele au practic aceeasi oferta politica, care nu prea tine cont de diferente doctrinare, "bani si cuvinte frumoase".

      A doua intrebare e oarecum off-topic. :)

  • Întrebarea nr. 9 Bascaliosul

    După cum cred că s-ar cuveni să se spună, orice şut în alegerea noastră e un pas înainte.
    Înainte, şuturile au început cu urna mobilă şi microbuzul, apoi au avansat spre autobuz şi autocar. De-acum înainte, sper ca garniturile de tren să nu vină pe cale de salvare a alegerilor viitoare, mai ceva ca şutul minerilor-deschizători de drumuri spre capitală. Alţi paşi mari spre democraţia cu minunăţii au căzut ca din cer, sub coordonarea turnurilor de control, de când a început să zboare porcul (la întrecere cu bugetul de stat ...pe deficit astronomic), să fim serviţi din farfurii zburătoare neidentificate, dar dotate cu tot felul de bunătăţi, inclusiv cu bani-ochiul dracului, în locul notei de plată- ca garnitură la şutul cu oferta ospătăriei, din partea c(l)asei, politice.

    Întrebare pentru ambii invitaţi:

    -Dacă îmi împărtăşiţi semnificaţiile şi temerile din introducere, pe ce alte căi vedeţi posibilitatea de îndreptare ...spre alegeri corecte? ( încât să nu ne trezim într-un (alt) târziu cu reala notă de plată, a viitorului, şi nici cu efectul de bumerang al şutului, în loc de un pas- în faţă- să nu ne trezim cu loviturile cuvenite, până vom simţi asemănarea cu procedura votului deschis ...cu bile, vai de capul lor!)

    • MoROmeTe.

      Sa ne intelegem nu cred in teoria PRM si, mai nou, PNL ca frauda a fost masiva. Aia 600,000 de votanti pe liste suplimentare sunt in mare parte rezultatul zilei votului. Altfel ma astept sa vedem ceva condamnari legate de frauda si eventual niste caderi de capete de politicieni.

    • Doc.

      Cred ca dosare penale pentru cei care fraudeaza e un prim pas ca sa se indrepte. Alt pas sunt cartile de alegator.

  • Întrebarea nr. 10 olivia man

    Ce efect va avea, pe termen lung, asupra PDL-ului si electoratului sau, episodul
    "votati pentru Eba" de la prezentele alegeri?

    • MoROmeTe.

      Poate ca e o sansa ca o parte din tineri sa devina atrasi de politica, de alegeri si sa vina la vot pentru alegerile din toamna. Nu garanteaza nimeni ca ei vor vota cu Traian Basescu...

  • Întrebarea nr. 11 mars

    cum credeti ca va evolua prezenta la vot la scrutinele viitoare? vor trece la prezidentiale de 40%? la urmatoarele parlamentare, mai ales avand in vedere experienta "uninominalului" de anul trecut, se va trece de 20%? argumentati.

    • MoROmeTe.

      Da, se va trece. Intotdeauna alegerile vor avea prezenta mai mare cand e vorba de lucruri mai apropiate de cetatean. Prezenta la locale, parlamentare va fi mai mare decat cea la europene tot timpul

    • Doc.

      Alegerile prezidentiale sunt mai disputate, si au (din punctul de vedere al electoratului) miza mai mare, de asemenea oferta politica nu va fi uniforma. Va fi prezenta mai mare. Pentru parlamentare sunt prea multe variabile pe care nu le pot "vedea" acum. Scorul partidelor, aliantele posibile, numele presedintelui, politica presedintelui.

  • Întrebarea nr. 12 wh

    1. Cum explicati faptul ca Elena Basescu a strans, intr-un timp foarte scurt, peste 200.000 de semnaturi pentru candidatura, dar a primit un numar de voturi mai mic de 200.000?
    2. Cum explicati procentul mare de votanti din Teleorman?
    Multumesc

    • Doc.

      1. A adunat semnaturile cu ajutor de la PD-L. Unii dintre acestia au votat, desigur, partidul lor la alegeri.
      2. Exista o traditie formata acolo de mobilizare a electoratului la alegeri.

    • MoROmeTe.

      1. Semnaturile nu garanteaza votul si, mai mult, multi simpatizanti PDL au semnat pentru Elena Basescu dar nu au votat cu ea.

      2. Daca Teleorman e fruntas la voturi, nu am idee de ce. Poate partidele sunt mai bine organizate acolo...

  • Întrebarea nr. 13 Dan.Tapalaga

    Discutam despre absenteism. De ce peste 70% dintre cetatenii cu drept de vot au stat acasa? Ce a contat mai mult? Ca am avut o campanie lesinata? Ca Parlamentul European e un rebus incalcit pentru cei mai multi romani? Ca partidele au avut oferta slaba? Ca a fost liber si alegatorii au plecat in vacanta? Ca increderea in clasa politica in general e in cadere libera? Ca discursul generalizator de tipul "sunt toti o apa si-un pamant" a devenit refrem national? Ca avem alegatori lenesi si iresponsabili?
    Daca veti spune din toate cate putin nu e bine. As vrea sa-mi spuneti ce credeti ca a contat mai mult.

    • Doc.

      A contat cel mai mult senzatia ca "sunt toti o apa si un pamant". Nu iti rupi din timpul frumos de iunie pentru a vota asa ceva. Rezultatul mare al lui Vadim si Becali ne deranjeaza poate pe noi, dar nu e un sentiment care sa fie larg impartasit.

    • MoROmeTe.

      Campania si, in general, comunicarea partidelor lasa de dorit. Europa e un subiect greu de comunicat, mai ales cand comunicatorii il inteleg destul de putin. Pe de alta parte elementul positiv e ca peste 4,500,000 de cetateni romani s-a dus sa voteze. Daca fiecare aduce un prieten la urmatoarele alegeri ajungem la 9 milioane.

  • Întrebarea nr. 14 camillus

    Doc, Moromete,

    Tot mai multa lume, mai ales din segmentul tineri-urbani-educati, incepe sa considere ca diferentele dintre PDL si establishmentul tip Nicolicea-Andon-Norica sunt nesemnificative. Si adevarul e ca in jumatate de an de guvernare, am vazut mai toate comportamentele pe stil vechi, feudale si clientelare, cu care ne-au scos peri albi PSD-ul lui Nastase si guvernul Tariceanu 2007-2008. Nu mai vorbesc de povestea jenanta a candidaturii Elenei Basescu, care e mai mult un detaliu ridicol pe langa problema de fond a lipsei de modernitate politica in PDL.
    Ce poate si ce ar trebui sa faca un votant de dreapta, interesat de intarirea statului de drept, de depersonalizarea birocratiei, de eficientizarea executiei bugetare etc., in momentul asta?
    Sa sustina pana in panzele albe, in fata amicilor pe buna dreptate sceptici si scarbiti, ca exista un partid mai bun si altele mai rele? Ca merita sa votezi PDL la europarlamentare pentru ca exista o Monica Macovei, chiar daca ea vine la pachet cu alde "fiica securistului de la Anvers" si cu un cocalar ca Rares Niculescu?
    Eu am votat PDL si pentru prima data n-am simtit absolut nimic cand s-au anuntat rezultatele.

    • MoROmeTe.

      Fiecare lista, mai putin PRM, a avut oameni care meritau sa intre in PE si oameni care nu meritau sa ajunga acolo. Fiecare cetatean poate sa aleaga lista unde avantajele sunt mai mari decat dezavantajele...

    • Doc.

      Am scris un ditamai articolul la un moment dat in care spuneam ca votul trebuie sa fie o chestiune pragmatica, nu emotionala. Daca nu simti nimic cand se anunta rezultatele, atunci e bine :)

      http://doc.hotnews.ro/absenteismul-ca-afectiune.html

  • Întrebarea nr. 15 anti

    Cam in cati ani o sa se schimbe clasa politica pe bune? Trebuie sa asteptam sa moara o generatie sau sunt sanse sa se produca o altfel de schimbare?

    • MoROmeTe.

      O sa comit un Brucan si o sa spun inca 20 de ani. Dar e nevoie ca fiecare cetaten sa ceara, prin vot si prin voce, aceasta schimbare.

    • Doc.

      Eu cred ca e o optica gresita asteptarea unui moment t0 cand clasa politica va trece de la "rau" la "bine", e o utopie. Presiunea pentru schimbarea clasei politice trebuie sa fie permanenta. In timp, o sa se schimbe.

  • Întrebarea nr. 16 Cuore

    Am observat ca multe dintre intrebari se invart in jurul subiectelor de tipul EBA, Vadim, Gigi..Oare nu ar trebui sa spuna cineva ca nu asta este important , nu vor face absolut nimic in PE, nu vom mai auzi de ei in urmatorii ani, nu vor fi in stare sa inteleaga nici cand va urla sirena sa mearga la vot ( in cazul in care nu ati asistat la asa ceva, in PE exista peste tot sirene care urla cand se voteaza)..Nu asta este problema principala, nu aici arde..Am si eu cateva intrebari: cati dintre alegatori credeti ca si-au pus problema ca ceea ce aleg sau nu aleg va influenta existenta lor, de la asigurari de sanatate, mobilitate, dreptul de munca in alte tari ale UE etc?
    Credeti ca introducerea obligativitatii participarii la vot, cum este in Belgia, ar fi o rezolvare a problemei absenteismului? Stiu ca veti spune ..pai asa ceva nu este democratic, dar oare putem vorbi de democratie in niste tari unde nu exista niciun fel de cultura politica..?

    • Doc.

      "cati dintre alegatori credeti ca si-au pus problema ca ceea ce aleg sau nu aleg va influenta existenta lor, de la asigurari de sanatate, mobilitate, dreptul de munca in alte tari ale UE etc?"

      Nu cred ca foarte multi alegatori pot face legatura intre aceste teme si votul lor pentru PE. Tot ce au spus partidele, toate partidele, e ca le vor aduce bani.

      "Credeti ca introducerea obligativitatii participarii la vot, cum este in Belgia, ar fi o rezolvare a problemei absenteismului?"

      Da, desigur. Dar intrebarea e daca am vrea sa rezolvam absenteismul in acest fel. Dupa parerea mea, nu. Punem caruta inaintea boilor, alegerile ar trebui sa arate optiunea libera a alegatorilor. Nu le-o putem forta.

    • MoROmeTe.

      Ar fi bun votul obligatoriu si cred ca ar fi o idee buna sa discutam mai mult despre PE... ar putea sa creasca si prezenta la vot si gradul de educarea al cetatenului care voteaza...

  • Întrebarea nr. 17 mihnea

    Bai, ce bine e sa va vad fetzele. Mi-as porni si eu webcamul, dar din cauza unor evenimente recente, prefer sa nu, ma intelegeti.

    Asa, intrebarea mea este: Credeti ca intrarea lui Vadim in PE va rezolva criza de imagine cu care se confrunta europarlamentarii nostri, incapacitatea lor de a-si prezenta activitatea de acolo in mass-media de aici? Adica este posibil ca sa iasa si ceva bun din toata afacerea?

    Cu multam :)

    • MoROmeTe.

      Cred ca unii europarlamentarii ar trebui sa se concentreze pe a face treaba la PE si sa fie mai putin interesati de comunicarea in tara pe moment. Sa treaca vreo trei ani din mandatul asta si pe urma vedem...

    • Doc.

      Radeam cu colegii mei de aici, ca ar fi o idee sa se faca un reality show gen Big-Brother, "Becali in Parlamentul European". Zi de zi, ora de ora, ce face Jiji pe acolo. Ar fi un lucru bun din toata afacerea, macar am face si noi haz de necaz.

      Serios vorbind, eu nu cred ca parlamentarii europeni trebuie sa aiba imagine, care presupune si ca fac figura separata de restul. Puterea unui parlamentar e legata de influenta pe care o are in randul grupului sau... Apoi, chiar n-as vrea ca stirile din europa despre Romania sa includa vreun discurs de-al lui Gigi de la tribuna PE.

  • Întrebarea nr. 18 Mircea Golumba

    Salut, am suspiciuni ca s-au fraudat alegerile; daca prezenta la vot la ora 19:00 era de cca 21% conform exitpoll-ului Insomar, aceasta ajunge la peste 27% la ora 21:00, conform BEC. Foarte suspect, Realitatea TV, care a comandat catre Insomar exitpoll-ul, "uita" sa specifice prezenta la vot la ora 21:00 conform exitpoll-ului. Poate reusiti sa o aflati voi, daca aveti o pila la Insomar, chiar ar fi interesant de aflat, bafta!

    • Doc.

      O frauda de asemenea magnitudine nu ar putea fi ascunsa.

    • MoROmeTe.

      Oricum nu a fost nimic masiv. Nu mi se pare suspect un salt de la 21% la 27% avand in vedere orele saltului.

  • Întrebarea nr. 19 buha

    Ce spuneti de PSD care se lauda ca e cel mai mare partid (cele mai multe voturi la PE) dar nu se stie cat valoreaza PC ca procente si faptul ca tot ei spun ca PDL nu trebuie sa adauge procentele EBA?

    Ce rost are incapatanarea masochista a PNT de a participa la alegeri cu rezultate sub marja de eroare?

    In ce partid il vedeti pe Abraham: PRM, PSD, PDL?

    • Doc.

      Nimeni nu stie cat valoareaza PC... vedem la negocieri :)... Nu vad de ce PD-L ar adauga procentele lui EBA. Nu a participat pe lista lor. Oricum, discutia asta despre cine e "cel mai mare partid" e prea putin relevanta, altfel decat pentru toc-sourile politicienilor. Cu atat mai mult cu cat diferenta e minuscula.

    • MoROmeTe.

      Asa ca PSD, mai ales ca alianta e sanctionata legal, poate sa se laude ca a luat cam singur procentele. Pe de alta partea Elena Basescu nu e afiliata direct, legal, cu PDL.

      PNTCD poate sa spere la o renastere, care e posibila daca partidul se schimba, renunta la Milut si reuseste sa atraga marea de neparticipanti.








Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

3341 vizualizari

  • . (Duminică, 7 iunie 2009, 22:51)

    doru [anonim]

    ati votat? daca da, de ce? daca nu, de ce?
    • Raspuns (Luni, 8 iunie 2009, 13:04)

      MoROmeTe. [hotnews.ro] i-a raspuns lui doru

      Da, pentru ca cetatenia presupune si obligatii, cum ar fi votul si plata taxelor, care contrabalanseaza drepturile.
    • Raspuns (Luni, 8 iunie 2009, 13:05)

      Doc. [hotnews.ro] i-a raspuns lui doru

      Am votat. Eu pot intelege absenteismul celor care sunt complet neinteresati de rezultati, celor pentru care orice rezultat e complet neutru si nu pot spune ca ceva ceva a iesit "rau" sau "bine". Pentru mine exista rezultate care sunt "rele", de asta am votat.
  • eu-parlamentare (Luni, 8 iunie 2009, 2:29)

    Klaus [anonim]

    Sunt atat de perplex de rezultate......Ar trebui sa nu ma intereseze, deoarece nu mai traiesc efectiv in RO, insa imi pasa!
    Cum naiba sa ma reprezinte EBA si Gigi la Bruxelles? Ma trec toti fiorii scarbei!
    Scuze pt. ''limbaj'' insa sunt mega-indignat!
    • Raspuns (Luni, 8 iunie 2009, 13:05)

      MoROmeTe. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Klaus

      Din fericire sau din pacate toate voturile conteaza. Poate o mai buna educatie politica dublata de o mai mare prezenta la vot vor elimina aberatiile democratice.
  • reprezentanti de varza in pe (Luni, 8 iunie 2009, 7:33)

    ispy [anonim]

    nu e 1 aprilie si nici nu am visat. hotnews zice ca baseasca mica, vadim si becali merg in parlamentul european.
    - cum se face ca, desi ridem de ei cind ii auzim vorbind, ii trimitem in parlamentul european?
    • Raspuns (Luni, 8 iunie 2009, 13:05)

      MoROmeTe. [hotnews.ro] i-a raspuns lui ispy

      Vezi raspunsul pentru comentariul de mai sus.
    • Raspuns (Luni, 8 iunie 2009, 13:08)

      Doc. [hotnews.ro] i-a raspuns lui ispy

      Dezinteres major din partea alegatorilor. Radem si absentam de la vot.
  • ppe (Luni, 8 iunie 2009, 9:44)

    conan [anonim]

    credeti ca popularii o sa-l primeasca in grup pe gigi? sau, mai mult, pe gigi si vadim?
  • grup (Luni, 8 iunie 2009, 9:45)

    extremistul [anonim]

    are sanse sa se infiinteze din nou grupul extremistilor de dreapta?

    oarte va mai vrea vadim sa faca parte din acest grup, dupa ce in mandatul trecut peremistii s-au retras cu scandal?
    • Raspuns (Luni, 8 iunie 2009, 13:11)

      Doc. [hotnews.ro] i-a raspuns lui extremistul

      Din cate stiu, regulile pentru pentru formarea unui grup s-au inasprit. Pe de alta parte, la nivel european extremistii sunt in plin avant s-ar putea sa compenseze noile reguli.
    • Da (Luni, 8 iunie 2009, 13:17)

      MoROmeTe. [hotnews.ro] i-a raspuns lui extremistul

      E relativ termenul de "extremisti de dreapta" pentru PE. E clar ca unii dintre cei alesi la europarlamentare vor face niste grupuri care sa militeze pentru o integrare incetinita sau pentru eliminarea unei parti din atributiile UE. Mi se pare chiar ca e sanatos sa avem opozanti ai chiar ideii de Europe Unita in PE.
  • intrebari (Luni, 8 iunie 2009, 11:05)

    fia [anonim]

    1. Elena Basescu a luat din voturile PDL-ului sau nu?
    2. Gigi Becali are acuma imunitate si nu poate fi cercetat penal ? va trebui sa i se ridice interdictia de a parasi tara?
    • Raspuns (Luni, 8 iunie 2009, 13:07)

      MoROmeTe. [hotnews.ro] i-a raspuns lui fia

      Imunitate nu are, dar probabil ca instanta va decide sa ii dea voie sa paraseasca Romania.
    • Raspuns (Luni, 8 iunie 2009, 13:22)

      Doc. [hotnews.ro] i-a raspuns lui fia

      1. Da, colegii de la HN au aratat ca a beneficiat de ajutorul masinarii de partid PD-L!

      2. Vezi raspunsul lui Moromete.
  • Parlamentul European (Luni, 8 iunie 2009, 11:35)

    Lolek [anonim]

    Cu cine ati votat si de ce?
    sau
    Cu cine nu ati votat si de ce?
    • Cu PDL (Luni, 8 iunie 2009, 13:08)

      MoROmeTe. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Lolek

      Din mai multe motive, unul dintre ele prezenta lui Cristian Preda pe listele lor.
  • Pentru Doc (Luni, 8 iunie 2009, 11:56)

    Andra [anonim]

    Doc,

    1. Ce-ar trebui facut concret impotriva absenteismului ?
    2. Cat aport in constructia absenteismului aduce faptul ca PSD si PNL detin practic monopol pe piata presei politice ?
    (pls, don't give me a formal answer. decat un raspuns formal si "politic" - mai bine niciunul.)
    • Raspuns (Luni, 8 iunie 2009, 13:19)

      Doc. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andra

      Colegul Moromete e cel putin la fel de chemat sa raspunda :).

      Raspunsul la prima intrebare se obtine dintr-o alta, si anume care sunt sursele absenteismului. Exista o sursa care e la nivel european, faptul ca Parlamentul European e cumva ..."departe" de cetateni, foarte multi nu isi dau seama ce rol are, cum functioneaza, si pana la urma ce semnificatie are votul lor, ce efect are. Prin urmare nu-l dau, sau il dau pe chestiuni interne, sau dau un vot de protest care se duce catre grupurile extremiste.

      Apoi, in ce priveste partidele noastre, am scris un articol in care aratam ca ele au practic aceeasi oferta politica, care nu prea tine cont de diferente doctrinare, "bani si cuvinte frumoase".

      A doua intrebare e oarecum off-topic. :)
  • Şutul alegerilor şi alegerea şuturilor. (Luni, 8 iunie 2009, 12:03)

    Bascaliosul [utilizator]

    După cum cred că s-ar cuveni să se spună, orice şut în alegerea noastră e un pas înainte.
    Înainte, şuturile au început cu urna mobilă şi microbuzul, apoi au avansat spre autobuz şi autocar. De-acum înainte, sper ca garniturile de tren să nu vină pe cale de salvare a alegerilor viitoare, mai ceva ca şutul minerilor-deschizători de drumuri spre capitală. Alţi paşi mari spre democraţia cu minunăţii au căzut ca din cer, sub coordonarea turnurilor de control, de când a început să zboare porcul (la întrecere cu bugetul de stat ...pe deficit astronomic), să fim serviţi din farfurii zburătoare neidentificate, dar dotate cu tot felul de bunătăţi, inclusiv cu bani-ochiul dracului, în locul notei de plată- ca garnitură la şutul cu oferta ospătăriei, din partea c(l)asei, politice.

    Întrebare pentru ambii invitaţi:

    -Dacă îmi împărtăşiţi semnificaţiile şi temerile din introducere, pe ce alte căi vedeţi posibilitatea de îndreptare ...spre alegeri corecte? ( încât să nu ne trezim într-un (alt) târziu cu reala notă de plată, a viitorului, şi nici cu efectul de bumerang al şutului, în loc de un pas- în faţă- să nu ne trezim cu loviturile cuvenite, până vom simţi asemănarea cu procedura votului deschis ...cu bile, vai de capul lor!)
    • Frauda a fost limitata (Luni, 8 iunie 2009, 13:19)

      MoROmeTe. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Bascaliosul

      Sa ne intelegem nu cred in teoria PRM si, mai nou, PNL ca frauda a fost masiva. Aia 600,000 de votanti pe liste suplimentare sunt in mare parte rezultatul zilei votului. Altfel ma astept sa vedem ceva condamnari legate de frauda si eventual niste caderi de capete de politicieni.
    • Raspuns (Luni, 8 iunie 2009, 13:40)

      Doc. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Bascaliosul

      Cred ca dosare penale pentru cei care fraudeaza e un prim pas ca sa se indrepte. Alt pas sunt cartile de alegator.
  • efectul Eba (Luni, 8 iunie 2009, 12:46)

    olivia man [anonim]

    Ce efect va avea, pe termen lung, asupra PDL-ului si electoratului sau, episodul
    "votati pentru Eba" de la prezentele alegeri?
    • Minim (Luni, 8 iunie 2009, 13:13)

      MoROmeTe. [hotnews.ro] i-a raspuns lui olivia man

      Poate ca e o sansa ca o parte din tineri sa devina atrasi de politica, de alegeri si sa vina la vot pentru alegerile din toamna. Nu garanteaza nimeni ca ei vor vota cu Traian Basescu...
  • incepem imediat (Luni, 8 iunie 2009, 13:03)

    Dan.Tapalaga [hotnews.ro]

    Azi avem altfel de analisti: doi bloggeri, pe Doc si pe Moromete. Sunt activi in blogosfera politica, au opinii pertinente, idei proaspete. Pe analistii de la televizor ii stiti, sunt previzibili si plictisitori. Din acest motiv, nu i-am invitat. Cu ocazia asta aflam mai multe despre specia de analist refugiata sub anonimatul unui blog.

    Pe Doc il stiti, pe numele lui adevarat Miron Damian (32 ani). Intarzie putin pentru ca s-a ratacit nitel prin labirintul metroului bucurestean, el fiind sibian get-beget (ca si mine). Moromete (25 ani), pe numele lui adevarat Andrei Dumitrescu, a facut o pasiune pentru politica in tineretea lui foarte tanara iar acum, la batranetea celor 25 de ani, i-a mai trecut, dar nu de tot.

    Gata, incepem.
  • previziuni (Luni, 8 iunie 2009, 13:13)

    mars [anonim]

    cum credeti ca va evolua prezenta la vot la scrutinele viitoare? vor trece la prezidentiale de 40%? la urmatoarele parlamentare, mai ales avand in vedere experienta "uninominalului" de anul trecut, se va trece de 20%? argumentati.
    • Prezenta (Luni, 8 iunie 2009, 13:23)

      MoROmeTe. [hotnews.ro] i-a raspuns lui mars

      Da, se va trece. Intotdeauna alegerile vor avea prezenta mai mare cand e vorba de lucruri mai apropiate de cetatean. Prezenta la locale, parlamentare va fi mai mare decat cea la europene tot timpul
    • Raspuns (Luni, 8 iunie 2009, 13:27)

      Doc. [hotnews.ro] i-a raspuns lui mars

      Alegerile prezidentiale sunt mai disputate, si au (din punctul de vedere al electoratului) miza mai mare, de asemenea oferta politica nu va fi uniforma. Va fi prezenta mai mare. Pentru parlamentare sunt prea multe variabile pe care nu le pot "vedea" acum. Scorul partidelor, aliantele posibile, numele presedintelui, politica presedintelui.
  • PE (Luni, 8 iunie 2009, 13:15)

    fonf [anonim]

    va ajunge grupul independentilor sa aiba o adevarata putere in parlamentul european? sunt tot felul de freak-si care au ajuns sa aiba mandat, se pot uni ei sub acelasi stindard?
    • Da (Luni, 8 iunie 2009, 13:25)

      MoROmeTe. [hotnews.ro] i-a raspuns lui fonf

      Se pot uni dar asta nu inseamna ca vor avea si o forta prea mare. PPE va domina Parlamentul Europen, cu socialistii pe locul doi si cu ALDE.
      • nu la asta ma refeream (Luni, 8 iunie 2009, 13:31)

        fonf [anonim] i-a raspuns lui MoROmeTe.

        un grup, intr-un parlament, poate avea forta prin simplul fapt ca are destule voturi in componenta pentru a face intelegeri politice. cam asta e situatia alde acum. la asta ma refeream.
        • Mai pe larg (Luni, 8 iunie 2009, 13:43)

          MoROmeTe. [hotnews.ro] i-a raspuns lui fonf

          Agenda va fi dominata de pro-europeni dar sper ca nationalistii/extremistii/scepticii/anti europenii vor putea sa aiba o voce coerenta, argumente si idei care sa duca la o reconfigurare a UE.
  • intrebare (Luni, 8 iunie 2009, 13:16)

    fia [anonim]

    la intrebarea asta nu mi-ati raspuns:

    1. Elena Basescu a luat din voturile PDL-ului sau nu?

    multumesc
    • E greu de spus (Luni, 8 iunie 2009, 13:29)

      MoROmeTe. [hotnews.ro] i-a raspuns lui fia

      Pe de o partea a luat ceva, pe de alta parta Elena Basescu a si atras la vot cetateni care altfel nu ar fi fost interesati aproape deloc de proces. Ar trebui sa avem date mai clare despre profilul votantilor ca sa fim siguri. Sa vedem daca institutele de sondare le fac public.
  • 2 intrebari (Luni, 8 iunie 2009, 13:18)

    wh [utilizator]

    1. Cum explicati faptul ca Elena Basescu a strans, intr-un timp foarte scurt, peste 200.000 de semnaturi pentru candidatura, dar a primit un numar de voturi mai mic de 200.000?
    2. Cum explicati procentul mare de votanti din Teleorman?
    Multumesc
    • Raspuns (Luni, 8 iunie 2009, 13:33)

      Doc. [hotnews.ro] i-a raspuns lui wh

      1. A adunat semnaturile cu ajutor de la PD-L. Unii dintre acestia au votat, desigur, partidul lor la alegeri.
      2. Exista o traditie formata acolo de mobilizare a electoratului la alegeri.
    • Raspuns (Luni, 8 iunie 2009, 13:40)

      MoROmeTe. [hotnews.ro] i-a raspuns lui wh

      1. Semnaturile nu garanteaza votul si, mai mult, multi simpatizanti PDL au semnat pentru Elena Basescu dar nu au votat cu ea.

      2. Daca Teleorman e fruntas la voturi, nu am idee de ce. Poate partidele sunt mai bine organizate acolo...
  • intrebare (Luni, 8 iunie 2009, 13:19)

    Dan.Tapalaga [hotnews.ro]

    Discutam despre absenteism. De ce peste 70% dintre cetatenii cu drept de vot au stat acasa? Ce a contat mai mult? Ca am avut o campanie lesinata? Ca Parlamentul European e un rebus incalcit pentru cei mai multi romani? Ca partidele au avut oferta slaba? Ca a fost liber si alegatorii au plecat in vacanta? Ca increderea in clasa politica in general e in cadere libera? Ca discursul generalizator de tipul "sunt toti o apa si-un pamant" a devenit refrem national? Ca avem alegatori lenesi si iresponsabili?
    Daca veti spune din toate cate putin nu e bine. As vrea sa-mi spuneti ce credeti ca a contat mai mult.
    • Raspuns (Luni, 8 iunie 2009, 13:29)

      Doc. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan.Tapalaga

      A contat cel mai mult senzatia ca "sunt toti o apa si un pamant". Nu iti rupi din timpul frumos de iunie pentru a vota asa ceva. Rezultatul mare al lui Vadim si Becali ne deranjeaza poate pe noi, dar nu e un sentiment care sa fie larg impartasit.
    • Lipsa de informatie - vina partidelor (Luni, 8 iunie 2009, 13:51)

      MoROmeTe. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan.Tapalaga

      Campania si, in general, comunicarea partidelor lasa de dorit. Europa e un subiect greu de comunicat, mai ales cand comunicatorii il inteleg destul de putin. Pe de alta parte elementul positiv e ca peste 4,500,000 de cetateni romani s-a dus sa voteze. Daca fiecare aduce un prieten la urmatoarele alegeri ajungem la 9 milioane.
      • De unde? (Luni, 8 iunie 2009, 13:59)

        Florin [anonim] i-a raspuns lui MoROmeTe.

        Sunt curios de unde s-au scos cei 4,500,000 de votanti?
    • Raspuns (Joi, 11 iunie 2009, 6:28)

      Misu [anonim] i-a raspuns lui Dan.Tapalaga

      Absenteismul se datoareaza in primul rand unei campanii slab pregatite suprapusa pe o populatie needucata si care a avut efectul dorit de "clasa politica romaneasca". In Romania nu exista campanii de informare venite din partea organizatiilor neguvernamentale sau aliantelor civice. Drama poporului roman se reduce la lipsa acuta de adevarati formatori de opinie si a unei clase apolitice care sa ilumineze poporul.
      Omenii care ar trebui sa ia atitudine se rezuma la a critica ceea ce cu totii stim. Talk-show-rile nu servesc populatiei alternativa, solutia, sau atitudinea ce ar trebui luata. Si atunci efectul este cel dorit de actuala familie parlamentara care se rezuma la a ne prezenta un teatru grotesc ("pentru ca asta se cere!?!" -cine a spus asta e un idiot... populatia nu cere, populatiei i se da), iar in culise toti se considera reprezentantii unei bresle,"breasla politicienilor", care inaintea interesolor comunitatii protejeaza interesele breslei. Ceea ce scriu aici este parerea unei generatii dezamagite si degradate care nu reuseste sa ridice putin capul si sa se uite inapoi la exemplele de urmat ale istoriei poporului roman. Oameni precum Plesu, Cartarascu, Patapievici, pe care lumea ii considera inca descendenti de DOMNI si nu de TOVARASI, ar trebui sa-si reorienteze dialogul si limbajul spre re-educarea poporului roman si implicit a clasei politice romanesti.
      Oamenii au crezut ca prin neprezentarea la vot vor da o palma idiotilor care se considera acum reprentantii lor. Ei nu si-au dat seama ca noi inca n-am trecut de la forma de guvernare uni-partid la guvernarea parlamentara pluri-partid. Ei inca reprezinta partidul unic ... redenumit "BREASLA POLITICA ROMANEASCA". Si atunci au preferat sa nu mai plateasca biletul la teatrul cu actori amatori educati in umbra hotiei si a mahalalei:
      In rolurile pricipale (au "jucat" si inca mai "joaca"):
      Basescu, Boc, Geaona, Iliescu, Tariceanu, Hrebenciuc, Bela, Frunda, EBA, Gigi, Vadim ... etc
  • curiozitate (Luni, 8 iunie 2009, 13:20)

    curiosul [anonim]

    Ce credeti ca o sa face trio-ul vadim-eba-becali in PE? Va imaginati ca o sa aiba vreo initiativa legislativa? Cum credeti ca ar decurge o zi din viata lor de parlamentari?
    • Nu se stie (Luni, 8 iunie 2009, 13:26)

      MoROmeTe. [hotnews.ro] i-a raspuns lui curiosul

      Probabil ca nu vor avea o activitate concreta prea mare, dar nu e exclus sa le vedem numele pe vreun raport al PE. Parlamentul European de facto nu are initiativa legislativa...
  • il spalam sau facem altul? (Luni, 8 iunie 2009, 13:25)

    camillus [utilizator]

    Doc, Moromete,

    Tot mai multa lume, mai ales din segmentul tineri-urbani-educati, incepe sa considere ca diferentele dintre PDL si establishmentul tip Nicolicea-Andon-Norica sunt nesemnificative. Si adevarul e ca in jumatate de an de guvernare, am vazut mai toate comportamentele pe stil vechi, feudale si clientelare, cu care ne-au scos peri albi PSD-ul lui Nastase si guvernul Tariceanu 2007-2008. Nu mai vorbesc de povestea jenanta a candidaturii Elenei Basescu, care e mai mult un detaliu ridicol pe langa problema de fond a lipsei de modernitate politica in PDL.
    Ce poate si ce ar trebui sa faca un votant de dreapta, interesat de intarirea statului de drept, de depersonalizarea birocratiei, de eficientizarea executiei bugetare etc., in momentul asta?
    Sa sustina pana in panzele albe, in fata amicilor pe buna dreptate sceptici si scarbiti, ca exista un partid mai bun si altele mai rele? Ca merita sa votezi PDL la europarlamentare pentru ca exista o Monica Macovei, chiar daca ea vine la pachet cu alde "fiica securistului de la Anvers" si cu un cocalar ca Rares Niculescu?
    Eu am votat PDL si pentru prima data n-am simtit absolut nimic cand s-au anuntat rezultatele.
    • E important sa alegem (Luni, 8 iunie 2009, 13:36)

      MoROmeTe. [hotnews.ro] i-a raspuns lui camillus

      Fiecare lista, mai putin PRM, a avut oameni care meritau sa intre in PE si oameni care nu meritau sa ajunga acolo. Fiecare cetatean poate sa aleaga lista unde avantajele sunt mai mari decat dezavantajele...
    • Raspuns (Luni, 8 iunie 2009, 13:47)

      Doc. [hotnews.ro] i-a raspuns lui camillus

      Am scris un ditamai articolul la un moment dat in care spuneam ca votul trebuie sa fie o chestiune pragmatica, nu emotionala. Daca nu simti nimic cand se anunta rezultatele, atunci e bine :)

      http://doc.hotnews.ro/absenteismul-ca-afectiune.html
  • hm (Luni, 8 iunie 2009, 13:34)

    anti [anonim]

    Cam in cati ani o sa se schimbe clasa politica pe bune? Trebuie sa asteptam sa moara o generatie sau sunt sanse sa se produca o altfel de schimbare?
    • 20 de ani (Luni, 8 iunie 2009, 13:41)

      MoROmeTe. [hotnews.ro] i-a raspuns lui anti

      O sa comit un Brucan si o sa spun inca 20 de ani. Dar e nevoie ca fiecare cetaten sa ceara, prin vot si prin voce, aceasta schimbare.
    • Raspuns (Luni, 8 iunie 2009, 13:42)

      Doc. [hotnews.ro] i-a raspuns lui anti

      Eu cred ca e o optica gresita asteptarea unui moment t0 cand clasa politica va trece de la "rau" la "bine", e o utopie. Presiunea pentru schimbarea clasei politice trebuie sa fie permanenta. In timp, o sa se schimbe.
    • alegatori si alesi (Luni, 8 iunie 2009, 13:56)

      cetatean [anonim] i-a raspuns lui anti

      Dupa cum merg lucrurile in curind nu vor mai merge la vot decit politicienii si eventual familiile lor.
      Nu este nici o problema caci le convine!
      Nu vedeti ca nici unul nu zice de ce nu s-au prezentat 72% din alegatori?
      Stiu si ei ca poporului ii este scirba de ei dar in nesimtirea lor nu le pasa!
      NU SE VA SCHIMBA NIMIC IN AFARA DE FAPTUL CA LOCUL PARINTILOR < care intimplator sint inteligenti > VA FI LUAT DE COPIII SAU RUDELE LOR MEDIOCRE.
      Soarta tarii se anunta a fi trista pe termen lung !
      Problema este insa daca alegerile din Romania au inceput sa semene cu cele din Moldova ca si corectitudine ? ........
      • Raspuns (Luni, 8 iunie 2009, 14:07)

        Doc. [hotnews.ro] i-a raspuns lui cetatean

        "Nu este nici o problema caci le convine!"

        Partea proasta este ca inca exista teoria asta ca absenteismul ii preocupa de policieni, ca daca s-au prezentat sub 30% la vot sta alde Geoana sau Basescu noaptea singur si plange in baie. Pe politicieni ii preocupa, asa cum e normal, scorul in alegeri si predictibilitatea acestuia. Nu altceva.
  • Intrebare fara EBA (Luni, 8 iunie 2009, 13:36)

    Cuore [anonim]

    Am observat ca multe dintre intrebari se invart in jurul subiectelor de tipul EBA, Vadim, Gigi..Oare nu ar trebui sa spuna cineva ca nu asta este important , nu vor face absolut nimic in PE, nu vom mai auzi de ei in urmatorii ani, nu vor fi in stare sa inteleaga nici cand va urla sirena sa mearga la vot ( in cazul in care nu ati asistat la asa ceva, in PE exista peste tot sirene care urla cand se voteaza)..Nu asta este problema principala, nu aici arde..Am si eu cateva intrebari: cati dintre alegatori credeti ca si-au pus problema ca ceea ce aleg sau nu aleg va influenta existenta lor, de la asigurari de sanatate, mobilitate, dreptul de munca in alte tari ale UE etc?
    Credeti ca introducerea obligativitatii participarii la vot, cum este in Belgia, ar fi o rezolvare a problemei absenteismului? Stiu ca veti spune ..pai asa ceva nu este democratic, dar oare putem vorbi de democratie in niste tari unde nu exista niciun fel de cultura politica..?
    • Raspuns (Luni, 8 iunie 2009, 13:57)

      Doc. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cuore

      "cati dintre alegatori credeti ca si-au pus problema ca ceea ce aleg sau nu aleg va influenta existenta lor, de la asigurari de sanatate, mobilitate, dreptul de munca in alte tari ale UE etc?"

      Nu cred ca foarte multi alegatori pot face legatura intre aceste teme si votul lor pentru PE. Tot ce au spus partidele, toate partidele, e ca le vor aduce bani.

      "Credeti ca introducerea obligativitatii participarii la vot, cum este in Belgia, ar fi o rezolvare a problemei absenteismului?"

      Da, desigur. Dar intrebarea e daca am vrea sa rezolvam absenteismul in acest fel. Dupa parerea mea, nu. Punem caruta inaintea boilor, alegerile ar trebui sa arate optiunea libera a alegatorilor. Nu le-o putem forta.
    • Vot obligatoriu (Luni, 8 iunie 2009, 14:04)

      MoROmeTe. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cuore

      Ar fi bun votul obligatoriu si cred ca ar fi o idee buna sa discutam mai mult despre PE... ar putea sa creasca si prezenta la vot si gradul de educarea al cetatenului care voteaza...
  • alegerile (Luni, 8 iunie 2009, 13:44)

    gigi [anonim]

    Cind se va ajunge in Romania ca fiecare sa voteze pe cine vrea el,si nu sa fie influentat sau sa i se sugereze?
    • Utopic (Luni, 8 iunie 2009, 14:06)

      MoROmeTe. [hotnews.ro] i-a raspuns lui gigi

      Orice alegere din viata noastra este influentata de diferiti stimuli externi. Cand e vorba de politica poate ca intruziunile sunt mai multe, dar e important nu ca ele sa lipseasca ci ca cetatenul sa aiba puterea sa le sorteze si sa le analizeze pentru a ajunge la o concluzie.
  • Vadim in UE (Luni, 8 iunie 2009, 13:46)

    mihnea [anonim]

    Bai, ce bine e sa va vad fetzele. Mi-as porni si eu webcamul, dar din cauza unor evenimente recente, prefer sa nu, ma intelegeti.

    Asa, intrebarea mea este: Credeti ca intrarea lui Vadim in PE va rezolva criza de imagine cu care se confrunta europarlamentarii nostri, incapacitatea lor de a-si prezenta activitatea de acolo in mass-media de aici? Adica este posibil ca sa iasa si ceva bun din toata afacerea?

    Cu multam :)
    • Se poate (Luni, 8 iunie 2009, 13:57)

      MoROmeTe. [hotnews.ro] i-a raspuns lui mihnea

      Cred ca unii europarlamentarii ar trebui sa se concentreze pe a face treaba la PE si sa fie mai putin interesati de comunicarea in tara pe moment. Sa treaca vreo trei ani din mandatul asta si pe urma vedem...
    • Raspuns (Luni, 8 iunie 2009, 14:01)

      Doc. [hotnews.ro] i-a raspuns lui mihnea

      Radeam cu colegii mei de aici, ca ar fi o idee sa se faca un reality show gen Big-Brother, "Becali in Parlamentul European". Zi de zi, ora de ora, ce face Jiji pe acolo. Ar fi un lucru bun din toata afacerea, macar am face si noi haz de necaz.

      Serios vorbind, eu nu cred ca parlamentarii europeni trebuie sa aiba imagine, care presupune si ca fac figura separata de restul. Puterea unui parlamentar e legata de influenta pe care o are in randul grupului sau... Apoi, chiar n-as vrea ca stirile din europa despre Romania sa includa vreun discurs de-al lui Gigi de la tribuna PE.
  • prezenta la vot conform exitpoll (Luni, 8 iunie 2009, 14:00)

    Mircea Golumba [anonim]

    Salut, am suspiciuni ca s-au fraudat alegerile; daca prezenta la vot la ora 19:00 era de cca 21% conform exitpoll-ului Insomar, aceasta ajunge la peste 27% la ora 21:00, conform BEC. Foarte suspect, Realitatea TV, care a comandat catre Insomar exitpoll-ul, "uita" sa specifice prezenta la vot la ora 21:00 conform exitpoll-ului. Poate reusiti sa o aflati voi, daca aveti o pila la Insomar, chiar ar fi interesant de aflat, bafta!
    • Raspuns (Luni, 8 iunie 2009, 14:09)

      Doc. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mircea Golumba

      O frauda de asemenea magnitudine nu ar putea fi ascunsa.
    • Nu cred ca a fost frauda (Luni, 8 iunie 2009, 14:11)

      MoROmeTe. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mircea Golumba

      Oricum nu a fost nimic masiv. Nu mi se pare suspect un salt de la 21% la 27% avand in vedere orele saltului.
  • Lucruri bune, lucruri rele (Luni, 8 iunie 2009, 14:01)

    MoROmeTe. [hotnews.ro]

    Din pacate partidele din .ro nu sunt deloc mature. Unele par sa evolueze si sper ca cetatenii le vor prefera si vor induce o presiune evolutiva asupra intregului sistem. Ramane de vazut daca sultanismul PDL poate sa fie reformat de oameni ca Preda, Macovei sau TRU. Sunt insa destul de sigur ca semintele unei reforme lipsesc, de exemplu, in PSD.
  • EBA (Luni, 8 iunie 2009, 14:04)

    Aurel [anonim]

    Nu inteleg, acest joc perfid cu EBA. In loc sa gasim alte subiecte mergem pe acest truc. EBA nu e un pericol, are bun simt. Consideratii ca este acelasi lucru cu VADIM si BECALI. Daca da , atunci sa o lasam balta. Ce parere aveti de agresivitatea lui Geoana? VA multumeste, un om ca el lipsit de caracter, dela PNTCD in lider la PSD. FOST fost.
    • Raspund (Luni, 8 iunie 2009, 14:13)

      MoROmeTe. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Aurel

      Vom vedea ce va face Elena Basescu in PE. Agresivitatea lui Geoana este prost exprimata si, mai grav, nu ii aduce beneficii.
  • Coeficientul electoral (Luni, 8 iunie 2009, 14:09)

    Andrei [anonim]

    Cum se calculeaza coeficientul electoral? Pe mediafax scrie ca este partea intreaga a raportului dintre numarul voturilor valabil exprimate si numarul de parlamentari, respectiv 33. Dar cand calculezi iese un numar mult mai mare. Si de unde de la 33 se ajunge la 3.3%?
    • Raspuns (Luni, 8 iunie 2009, 14:15)

      Doc. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andrei

      Se imparte 100% voturi valabil exprimate la 33 de locuri parlamentare :), considerandu-se ca fiecare candidat, fie independent fie pe lista, intra cu procentele astea: 3,33%
      • 3.33 (Luni, 8 iunie 2009, 14:27)

        Andrei [anonim] i-a raspuns lui Doc.

        Pai da dar in descrierea coeficientului nu se specifica CE TIP de parlamentari. Pt ca sunt 469 de parlamentari in parlament. Si numarul de voturi ale cetatenilor, ale voastre, ale cui, nu se specifica? E total aiurea exprimarea. Unde scrie mai clar chestia asta pt ca, pentru omul de rand nu este deloc clar...
        • Raspuns (Luni, 8 iunie 2009, 14:34)

          Doc. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andrei

          E vorba de numarul de parlamentari pe care il alege Romania. Alegem 33 de parlamentari in PE.
  • intram in prelungiri (Luni, 8 iunie 2009, 14:14)

    Dan.Tapalaga [hotnews.ro]

    doc si moromete vor mai raspunde pana la 14.30 la intrebari. apoi intram in studio sa inregistram audio-video pentru Discutia de Luni. Audio va fi difuzat la Radio France InternationaI incepand cu orele 19.00 iar video veti gasi pe HotNews. Nu uitati: cele mai interesante intrebari adresate de cititorii Hotnews.ro sa vor regasi in emisiuine.
  • psd+pc vs pdl+eba s.a. (Luni, 8 iunie 2009, 14:17)

    buha [utilizator]

    Ce spuneti de PSD care se lauda ca e cel mai mare partid (cele mai multe voturi la PE) dar nu se stie cat valoreaza PC ca procente si faptul ca tot ei spun ca PDL nu trebuie sa adauge procentele EBA?

    Ce rost are incapatanarea masochista a PNT de a participa la alegeri cu rezultate sub marja de eroare?

    In ce partid il vedeti pe Abraham: PRM, PSD, PDL?
    • Raspuns (Luni, 8 iunie 2009, 14:29)

      Doc. [hotnews.ro] i-a raspuns lui buha

      Nimeni nu stie cat valoareaza PC... vedem la negocieri :)... Nu vad de ce PD-L ar adauga procentele lui EBA. Nu a participat pe lista lor. Oricum, discutia asta despre cine e "cel mai mare partid" e prea putin relevanta, altfel decat pentru toc-sourile politicienilor. Cu atat mai mult cu cat diferenta e minuscula.
    • PC nu prea mai exista (Luni, 8 iunie 2009, 14:29)

      MoROmeTe. [hotnews.ro] i-a raspuns lui buha

      Asa ca PSD, mai ales ca alianta e sanctionata legal, poate sa se laude ca a luat cam singur procentele. Pe de alta partea Elena Basescu nu e afiliata direct, legal, cu PDL.

      PNTCD poate sa spere la o renastere, care e posibila daca partidul se schimba, renunta la Milut si reuseste sa atraga marea de neparticipanti.
  • Absenteism (Luni, 8 iunie 2009, 14:17)

    Cristina [anonim]

    Cum va explicati rata mare de absenteism de la vot?
    • Raspund (Luni, 8 iunie 2009, 14:30)

      MoROmeTe. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cristina

      Lipsa de educatie politica, gradul mare de abstractizare al alegerilor, campania slaba.
      • ??!?!!?!? (Miercuri, 10 iunie 2009, 10:27)

        Vlad [anonim] i-a raspuns lui MoROmeTe.

        Lipsa de educatie politica...hmmmm.....cum sa iti explic....Nu prea stiu ce vrei sa spui cu aceasta sintagma".....Oamenii au tendinta sa invete din ceea ce experimenteaza, din ceea ce vad si aud...Acum vrei ca badea Ion sa mearga la bibilioteca si sa imprumute carti despre politica?cand el tre sa faca munca a inca 3 oameni?....E tot vina lor (parlamentari, guvernanti, etc) ... Ei vin la TV si fac mascharada....Cand omul de rand vede ineptiile astea, iti psun eu, i se ,,apleaca"....Este extrem de enervant ca nu se poate alege un om in adevaratul sens al cuvantului drept, potrivit pentru functia pentru care candideaza.
        Cat despre- ,,campania slaba"- ce-ai fi vrut ...sa cheltuie si mai multi bani?!?!?!?!
  • Intalnirea s-a incheiat (Luni, 8 iunie 2009, 14:37)

    Dan.Tapalaga [hotnews.ro]

    Multumim pentru intrebari, multumim celor doi bloggeri - Doc si Moromete - pentru raspunsuri. Cine vrea sa-i si auda, sa asculte RFI incepand cu orele 19.00. Daca vreti sa-i si vedeti mai asteptati putin si bagat imagini pe HotNews.ro

    toate bune,
    dt
  • Pe cine sa votam? (Vineri, 12 iunie 2009, 15:41)

    Cetateanu' turmentat [anonim]

    La ce bun sa votezi cand n-ai ce/pe cine vota? Problema prezentei la vot e doar secundara, as zice chiar ne-importanta. Desi eu am votat recunosc ca am facut-o din obligatie, nu ca as fi vrut sau as fi avut pe cine vota.
  • 'obligatoriu' (Duminică, 14 iunie 2009, 9:46)

    Ion [anonim]

    Si ce ar mai urma sa mai fie obligatoriu in viitor ?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri