Ordonanta privind construirea Aeroportului Brasov a fost adoptata de Camera Deputatilor

de V.M.     HotNews.ro
Marţi, 12 mai 2009, 11:56 Actualitate | Politic

Deputatii au adoptat, marti, OUG privind transmiterea unei suprafete de teren din administrarea Institutului National de Cercetare- Dezvoltare pentru Cartof si Sfecla de Zahar Brasov, in administrarea Consiliului Judetean Brasov, pentru realizarea Aeroportului International Brasov. Actul normativ a intrunit 200 voturi favorabile, 5 impotriva si 4 abtineri, transmite NewsIn.

Camera Deputatilor a adoptat proiectul de aprobare a OUG pe articole, inca din 4 mai, pedelistii renuntand la criticile aduse actului normativ dupa ce acesta a fost modificat in Comisia de agricultura pentru ca suprafata transferata sa nu fie folosita in alt scop.

Presedintele Comisiei de agricultura, deputatul PDL, Valieru Tabara, a explicat, pentru NewsIn, ca forul pe care il conduce a adoptat trei amendamente la proiect, propuse de democrat-liberalii Valeriu Tabara, Gheorghe Tinel, pesedistul Valeriu Steriu si de udemeristul Kelemen Attila. Potrivit lui Tabara, primul amendament prevede ca utilizarea terenului sa se faca exclusiv pentru construirea aeroportului, iar a doua modificare stipuleaza ca suprafata nu poate intra in categoria terenurilor private. Conform celui de-al treilea amendament, terenul va reveni in domeniul public al statului, daca aeroportul nu este construit in termen de cinci ani de la adoptarea legii.

"Am propus aceste amendamente pentru a fi siguri ca cele 200 hectare nu vor fi folosite decat in acest scop. Oricum, suprafata este mult prea mare conform estimarilor pe care le am. In continuare am mari rezerve fata de construirea acestui aeroport. Este imposibil sa aiba un trafic de un milion de persoane pe an, in conditiile in care, cel de la Sibiu de exemplu, are un trafic de 130.000 persoane pe an. Mi-e teama ca pierderile vor fi suportate de catre Consiliul judetean Brasov", a declarat Tabara pentru NewsIn.

In urma modificarii proiectului, democrat-liberalii au declarat ca sustin adoptarea Ordonantei, alaturi de social-democrati, liberali si udemeristi.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1301 vizualizari

  • +1 (7 voturi)    
    Pierderile (Marţi, 12 mai 2009, 12:25)

    Toma N [anonim]

    ..vor fi suportate de catre cetatenii din jud Brasov. Niciunul dintre aeroporturile mici din RO nu functioneaza in castig. Sibiul si Suceava sunt zone mult cautate dpdv turistic si tot nu au destui pasageri.
    Si apoi cand prima cursa va da piept cu turbulentele din spatele Bucegilor cred ca pasagerii aceia, nu vor mai dori in viata lor sa puna piciorul in avion.
    Un prieten pilot la companie de transport, imi spunea ca la 10.000m a traversat turbulente severe peste Bucegi in cateva randuri. Cum ar fi sa le incerce pe panta de aterizare: statistic dintr-un milion de pasageri destul de multi vor intalni asemenea conditii.
    Scopul construirii unui asemenea aeroport intre altele 3 situate sub 200km, ar trebui poate cautat prin transferurile acestea de terenuri pana li se pierde urma. Clauzele puse nu incalzesc pe nimeni. Dupa 3 luni aflam ca mai sunt si anexele secrete... ca de obicei.
    • +5 (9 voturi)    
      Fiecare sa-si vada de treaba lui (Marţi, 12 mai 2009, 12:54)

      Nic [anonim] i-a raspuns lui Toma N

      Cainele moare de alergatura si prostul de grija altuia, asa spune o vorba din batrani.
      Brasovenii au raspuns la sondajele de opinie in proportie covarsitoare ca VOR AEROPORT.
      Ca vor plati oale sparte sau nu, asta e problema lor.

      Intre altele 3? Machetele de la Sibiu si Tg Mures se pot numi aeroporturi? Hmmm....

      Cine e mai bun supraviestuieste, cine nu dispare.
      • +2 (2 voturi)    
        Ei da, (Marţi, 12 mai 2009, 13:43)

        Toma N [anonim] i-a raspuns lui Nic

        ramane sa vedem cine este mai bun sau cine ramane cu avantajele. N-am eu grija, ca n-ar sti politicienii nostri asta (indiferent de culoarea vestei).
        Si dupa cum o spuneai pe aceea cu cainele... doara ei nu de grija brasovenilor se topesc.
        Cat priveste sondajul si eu as raspunde la fel, dar as vrea sa am intai sosele bune daca nu autostrazi, ca nu toti avem bani de avion iar la Fagaras, Sebes sau chiar Bucuresti nu mergi cu avionul mai Nica.
        • -1 (1 vot)    
          ordinea nu conteaza... (Marţi, 12 mai 2009, 15:05)

          sdf [anonim] i-a raspuns lui Toma N

          daca stam pana se face autostrada, ne apuca pastele cailor... e buna si aia, ordinea in care se fac n-ar trebui sa conteze, important e sa se faca, doar ca va fi muult mai simplu de facut aeroportul fata de autostrada. si nu se pune problema cate vor ateriza pe minut.. singura problema e timpul pe care il faci pana la unul din aeroporturile din "zona"... incearca sa vezi problema din pct de vedere al celor din bv care au nevoie de el, nu invers. ca nu se rezuma totul la turistii care vor veni aici.
      • +2 (4 voturi)    
        si inca ceva (Marţi, 12 mai 2009, 13:52)

        Toma N [anonim] i-a raspuns lui Nic

        pe machetele de la Sibiu si Vidrasau aterizeaza avione in jur de 200 de locuri fara probleme. Gandesti ca la Brasov vor construi vre-un Frankfurth pe care se vor inghesui cohorte de Jumbo la 3 minute? Ori ca politicienii isi vor lasa Ferrariul si Porchele la Bucuresti si vor veni cu avionul pe valea Prahovei?
        • +1 (3 voturi)    
          istet (Marţi, 12 mai 2009, 17:04)

          sss [anonim] i-a raspuns lui Toma N

          Bai "Frankfurth" si "Porche", minima logica spune ca Brasovul va avea un trafic incomparabil cu Sibiul....In primul rind pentru ca va fi mai modern, si mai bine plasat geografic....Tu ai impresia ca aeroportul e vital pentru transportul intern de persoane ??? Brasovul se va dezvolta foarte puternic daca va exista aceasta facilitate....e un stimulent pentru firmele de afara existenta unui aeroport.... Problema e CIND va fi gata....posibil in deceniul viitor.
    • +5 (7 voturi)    
      hmm... (Marţi, 12 mai 2009, 13:05)

      metoiu couca [anonim] i-a raspuns lui Toma N

      Am aterizat la granita intre Italia si Elvetia trecand razant peste alpi fara nici o problema/turbulenta etc. Nu cred ca la tehnologia actuala ar fi asa o problema zborul peste Bucegi, plus ca depinde tare de unde vii, din ce directie.

      Eu unul as prefera de 100 de ori sa zbor direct la Brasov cand vin in vizita in Romania, decat sa zbor la Bucuresti si apoi sa mai fac 4-5 ore de acolo pe DN1 spre Brasov...
      • -1 (1 vot)    
        ai dreptate... (Marţi, 12 mai 2009, 20:15)

        dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui metoiu couca

        si eu am aterizat la milano venind din nord si zburind peste alpi ma tot gindeam unde au pus astia aeroportul in zona acea atit de muntoasa? dar nu a fost nici o problema desi am zburat zeci de minute peste alpi..... asa ca, sa vedem brasovul cit mai repede cu aeroport.....
    • +2 (6 voturi)    
      trompeta aiurita (Marţi, 12 mai 2009, 13:16)

      ady [anonim] i-a raspuns lui Toma N

      ....un aeroport e binevenit in orice mare oras..are scop civil si scop militar .. ..Avantajele acestui proiect sunt mult mai mari decat argumentele tale puerile gen turbulente,turbulentele putand fi evitate..
    • +2 (4 voturi)    
      altele 3 situate sub 200km... (Marţi, 12 mai 2009, 13:25)

      qwe [anonim] i-a raspuns lui Toma N

      ideea asta nu-si are sensul, ptr ca pe drumurile respective dureaza 6h sa duci pe cineva la aeroport si sa te intorci acasa. Plus ca drumurile din zona sunt printre cele mai traficate din tara. Este ESENTIAL un aeroport ce poate fi atins intr-un timp rezonabil (max 1h).
    • +1 (3 voturi)    
      Aeroporturi? (Marţi, 12 mai 2009, 13:48)

      Zsolt Bodola [utilizator] i-a raspuns lui Toma N

      Uiti ca "aeroporturile" din Sibiu si Mures sunt de fapt niste caricaturi. De asemenea, nu-i de lepadat nici faptul ca pentru a ajunge la ele, brasovenii sunt nevoiti sa calatoreasca cel putin 3 ore intr-un trafic periculos si imprevizibil. Ce sa mai zicem de cei din Secuime? Nu degeab cei din CV si HR s-au asociat, fiindca pentru ei ar insemna deschiderea spre lume si un tursim mult mai intens.
      • +2 (2 voturi)    
        Aeroporturi (Marţi, 12 mai 2009, 16:30)

        dana [anonim] i-a raspuns lui Zsolt Bodola

        Aeroportul din Sibiu arata excelent, e nou si foarte bine dotat. Dupa mine arata mai bine decat cele doua din Bucuresti. Puneti problema fals! Fiecare mare oras din Romania are nevoie de aeroport. Intrebarea este, il vor face cu adevarat pe cel de la Brasov? Il prindem functional pana murim?
        • -1 (1 vot)    
          Sibiu (Marţi, 12 mai 2009, 21:52)

          Zsolt Bodola [utilizator] i-a raspuns lui dana

          Eu am avut "placerea" sa folosesc aeroportul din Sibiu. Am crezut ca imi sar toate plombele. Pista aceea este periculoasa, nu stiu cum naiba o accepta companiile.
    • -1 (1 vot)    
      Bucegi (Marţi, 12 mai 2009, 17:11)

      sss [anonim] i-a raspuns lui Toma N

      Dupa mintea ta, in Elvetia ar trebui sa se circule doar cu autobuzul, desi poate si ala ar avea ceva probleme din cauza Alpilor....Prietenul tau e pilot automat ?
    • 0 (0 voturi)    
      Doar turbulentii anti-aeroport sunt un pericol (Miercuri, 13 mai 2009, 0:02)

      Aligator [anonim] i-a raspuns lui Toma N

      Turbulente? Uite, de exemplu, un aeroport intr-un amplasament "in pic" mai impresionant decat Depresiunea Barsei de langa Muntii Bucegi: Jackson Hole, Wyoming - deschis tot timpul anului, cu trafic comercial de jeturi:
      http://www.fltplan.com/AirportInformation/JAC.htm
      Este aeroportul care da acces in Parcurile Nationale Yellowstone si Grand Teton.
      Jackson Hole - vale montana in Muntii Stancosi, lungime 89 km, latime 21 km, altitudine medie 2073 m. Cel mai inalt varf - Grand Teton, 4198m. 12 varfuri cu peste 3658 m altitudine.
  • +1 (5 voturi)    
    In sfarsit!!!! (Marţi, 12 mai 2009, 13:15)

    Zsolt Bodola [utilizator]

    Tovarasul Tabara mai bine ar tacea. Brasovul are nevoie de acest aeroport de mult timp. Turbulentele de care vorbeste tovarasul Toma N sunt doar niste elemente. Culmea, ca in Brasov se desfasoara activitati de aviatie destul de intense si nimeni nu se plange de turbulentele respective. Si oricum, s-au inventat culoarele de zbor, pentru a evita zonele sensibile.
    Sper sa pot decola si ateriza in curand pe acest aeroport si orase importante ca Budapesta, Viena, Munchen, Berlin, Londra si Milano sa fie accesibile si pentru cei din BV, CV si HR!!!
  • -2 (2 voturi)    
    IN SFARSIT (Marţi, 12 mai 2009, 13:42)

    Vasi [anonim]

    era si cazul sa se realizeze acest proiect, ganditi-va numai la fluxul de turisti care vin chiar si in conditiile actuale in bv
  • +2 (2 voturi)    
    Litoral (Marţi, 12 mai 2009, 14:31)

    Tequila [utilizator]

    Dar aeroporturi aproape de litoral? Exista doar Kogalniceanu (CND) si Varna (VAR) in Bulgaria. Sa se dezvolte astea mai bine si sa fie introduse mai multe curse low-cost regulate (Ryanair, Blueair etc), si mai ales autobuze regulate pana in orase importante (de exemplu acum 2 ani am aterizat in Varna si a trebuit sa iau autobuz local pana in centru, sa merg pe jos 20 minute si sa astept 6 ore singurul microbuz care mergea pana in Romania, si toti pe care ii intrebam nu stiau de acest microbuz, nu era niciun indicator etc).

    Acum turistii straini care vor sa vina pe litoral (cati or fi) aterizeaza pe Otopeni sau Baneasa, fac 1-2 ore pana la gara si apoi 4-5 ore pana pe litoral. E normal asa?
    • +1 (1 vot)    
      CND e sufiecient pt. litoral (Marţi, 12 mai 2009, 18:06)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Tequila

      CND-ul ajunge pentru moment. nici nu are trafic. sunt 1-2 zboruri pe zi. cine vine la noi pe litoral?
      in plus ce treaba are construirea unui aeroport la brasov...cu intrarea unor noi rute la CND. compari mere cu pere
  • +1 (1 vot)    
    Tabara de dezinformatori (Marţi, 12 mai 2009, 21:13)

    Aligator [anonim]

    Tabara nu da informatii pertinente, doar dezinformeza: a ales Sibiul ca exemplu pentru ca a fost o epava si in santier pana foarte recent - dar nici aici n-a putut da cifra corecta... Aeroportul Sibiu a avut un trafic de 165000 anul trecut - cand inca nu fusese terminata nici modernizarea pistei nici constructia terminalului nou - in crestere cu 47% fata de anul anterior chiar in conditiile astea! Pentru 2009 directia aeroportului prevede o crestere de cel putin 50%. Cu totul credibil avand in vedere ca acum vorbim de un aeroport cu totul nou, dotat si cu un sistem ILS nou de control al aterizarilor. In loc sa vina cu cifre nesemnificative, Tabara se putea intreba - peste cativa ani, cand va fi gata aeroportul din Brasov, ce trafic va fi la Sibiu avand in vedere ca la Cluj si Timisoara (singurele care au fost modernizate partial inaintea Sibiului) se depasesc deja anul acesta 1 milion de pasageri/an - de la nici 300000 acum cativa ani? Evident, aceste doua aeroporturi nu erau un exemplu bun astazi, nu-i asa? Informatiile despre Sibiu aici: http://www.dailybusiness.ro/stiri-turism/aeroportul-sibiu-fluxul-de-pasageri-a-crescut-cu-47-in-2008-22684


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică