Traian Basescu a mai adaugat ca isi reproseaza faptul ca nu a anticipat dimensiunile crizei in Romania.
Traian Basescu despre invatamant si criza:
- Am spus ca imi asum eroarea promulgarii legii privind salarizarea cadrelor didactice. Asumarea acestei erori are valoare politica.
- Mai aveam o posibilitate - sa trimit legea inapoi in Parlament si as fi primit-o inapoi in 48 de ore si trebuia s-o promulg oricum.
- Va amintiti ca in toamna era o veselie cu aruncat pe pereti cu banii publici.
- Ca gest politic, probabil ca trebuia sa o retrimit in Parlament. N-am facut acel gest politic si imi asum eroarea.
- Tin sa va spun ca Guvernul si Parlamentul au respectat legea. Bugetul educatiei este anul acesta de 6% din PIB.
- Sunt bani europeni pentru cercetare, sunt bani pentru modernizarea scolilor. De ce nu ii accesam? E mai usor sa tipam dupa bani de la buget?
- Aici nu discutam de oameni incapabili sa faca proiecte, pentru ca sunt profesori. As vrea sa vad un colectiv de profesori care sa faca un proiect si sa obtina bani pentru scoala, pentru liceul lor. Sunt oameni instruiti, care pot realiza proiecte, si care ar trebui sa le explice si elevilor cum sa faca proiecte. Sunt oameni instruiti. Este jenant ca invatamantul si justitia sa apeleze la firme specializate pentru a face proiecte.
- Le dau dreptate profesorilor in privinta salariilor, profesorii in Romania sunt foarte prost platiti, dar trebuie sa inteleaga ca suntem intr-un an de criza.
- Ce imi reprosez eu - imi reprosez ca nu am anticipat ca va fi criza. Pe de alta parte, ma si scuz intr-un anumit fel. Avem evaluarea din decembrie a Comisiei Nationale de Statistica, avem proiectul de buget, care a fost contruit pe crestere economica de 6%, si acel buget a fost depus in octombrie in Parlament. Nici macar FMI nu avea, atunci, datele privind scaderile economiilor in 2009.
Traian Basescu despre numarul mare de materii si nivelul invatamantului romanesc:
- In clasa a IX-a, elevii au 16 materii, in clasa a X-a au 17 materii. Ce intelegem de aici? Fata de 1989, numarul elevilor s-a micsorat considerabil - circa 150 de mii de elevi. Numarul profesorilor a crescut, in schimb, cu 50 de mii. Si sa vedeti cate clase cu 15 elevi avem. Cred ca trebuie sa privim foarte atent la numarul de materii, cata predare inutila facem.
- Sistemul este valabil si in gimnaziu - numar mare de materii, numar mare de ore. Putem organiza un sistem mult mai eficient - elevilor sa li se predea mai putine materii, sa invete ceea ce este cu adevarat necesar.
- Avem un procentaj important de cadre didactice care nu au ce cauta in invatamant. Ia vedeti cati elevi care termina liceul scriu cu greseli de ortografie. Aici se vede nivelul educatiei.
- Bagam materiile pentru ca trebuie sa rezolvam problema din punct de vedere sindical.
- Nu vad de ce un profesor care preda altceva nu se poate recalifica sa preadea IT. Avem bani pentru recalificare.
Traian Basescu despre imprumutul de la Comisia Europeana:
- Nu putem cere CE ca in memorandumul de finantare sa nu mentioneze mecanismul de verificare, pentru ca avem probleme pe justitie. Noi am acceptat inca de la aderare continuarea monitorizarii pe justitie.
- Acordarea asistentei financiare nu poate fi, insa, conditionata de progresele facute in justitie.
- Noi avem deja o penalitate stabilita, pentru ca justitia nu functioneaza la parametri europeni.
- Daca CE ar fi incercat sa ne-o impuna ca si conditionalitate de derulare a creditului, nu am mai fi luat creditul.
- Eu sper ca nu se introduce mecanismul de verificare pe justitie ca si conditionalitate de eliberare a transelor.
- Eu am incercat sa atentionez clasa politica asupra unor aspecte. Nu vad de ce ne este atat de greu sa facem lucruri care tin de noi: Parlamentul sa nu mai tina dosare ale inaltilor demnitari - mai sunt doua dosare - ceea ce ii face sa ne suspecteze de implicarea politicului in justitie.
- Este prematur sa facem orice estimare in legatura cu evaluarile expertilor Comisiei pe justitie. Ar trebui sa dam si noi semnalul de seriozitate si sa avem putina vointa politica sa progresam.
- Va pot spune ca, in aceasta perioada, legat de mecanismul de verificare pe justitie, a fost un efort diplomatic foarte mare. A existat intentia introducerii acestui mecanism ca si conditionalitate. Pana la urma am acceptat mentionarea acestuia, dar nu conditionarea transelor de raportul de mecanismul de cooperare si evaluare pe justitie.
- In situatia in care se conditiona alocarea transelor de mecanismul de evaluare pe justitie, evaluarea s-ar fi prelungit cel putin pe perioada eliberarii translelor si a rambursarii imprumutului, ceea ce ar fi insemnat vreo 5 ani.
Traian Basescu despre riscul unei crize sociale in Romania
- Trebuie sa fim pregatiti astfel de situatii, pentru ca in jurul nostru lucrurile se agraveaza, si cand spun in jurul nostru, ma refer la state membre ale Uniunii Europene.
- Spania a ajuns la un somaj de 17%.
- In Ungaria, TVA-ul a crescut la 25% si s-a trecut la scaderea pensiilor.
- Daca am ajunge sa scadem din pensii, s-ar chema ca avem de-a face cu un derapaj economic major. Tocmai de aceea am luat acest impruimut.
- Chiar si in Germania e posibila o contractie negativa a economiei de 6%.
- In mod indiscutabil, la noi Guvernul a facut ce a trebuit. A prelungit perioada de acordare a ajutorului de somaj cu 3 luni.
- Probabil ca luand acest imprumut de la CE, vom putea face fata si platii pensiilor, si salariilor. Imprumuturile se duc in investitii, iar resursele bugetare sa ne ajunga pentru plata pensiilor si a salariilor
- Banii de la UE sunt destinati investitiilor. Guvernul nu s-a imprumutat pentru a plati salariile si pensiile.
- Banii sunt pentru acoperirea deficitului bugetului de stat. Odata intrat in trezorerie, banul s-a depersonalizat. Nu poti sa spui: asta e ban de la UE, merge la investitii, asta e ban din taxe si impozite, merge la salarii. Dar obiectivul este ca acesti bani de la UE sa fie folositi pentru investitii.
- Eu mai cred ca banii de la UE vor merge catre investitii deja incepute, pentru a putea fi continuate.
Traian Basescu despre deficitul bugetar excesiv:
- Noi am anticipat acest lucru, pentru ca stiam ca anul 2008 se va incheia cu un deficit bugetar de 5,3%, mult peste cei 3% fixati in tratatul de la Maastricht.
- Daca anul acesta nu vom obtine un deficit bugetar mai mic decat in 2008, efectul va fi ca se poate trece la sanctiuni financiare egale cu 0,5% din PIB. In acest moment, e posibil sa nu ajungem la amenzi, dar suntem in procedura de deficit.
Traian Basescu despre legea salarizarii unice:
- Daca nu va gasi in partenerii sociali niste structuri cu care sa coopereze, Guvernul nu va avea alta solutie decat sa isi asume raspunderea pe aceasta lege, iar Guvernul nu isi poate permite sa nu respecte conditionalitati ale acordului cu FMI.
- Pana la sfarsitul anului, aceasta lege trebuie sa fie in vigoare, alaturi de legea pensiilor si legea raspunderii fiscale.
Traian Basescu, despre propunerea ca salariile bugetarilor sa nu il depaseasca pe cel al sefului statului:
- Nu exista nicio tara civilizata in care in aparatul de stat sa existe salarii mai mari decat al sefului statului.
- Cei care sunt platiti din bugetul de stat si nu din activitati care aduc bani se aseaza intr-o ierarhie.



















Traian Basescu are perfecta dreptate, Tariceanu a mintit cum a mintit timp de 4 ani un popor intreg, i-a furat 9 miliarde de euro si i-a dat resursele petroliere si de gaze pe comisioane grase. Asta este PNL, o adunatura de hoti si incompententi. De PSD ce sa mai vorbim, sunt mai rai ca liberalii, nu au papion...
*
Auzi ni la el,
daca n-o promulgam prima oara,
ma obligau a doua oara.
Cine , bre, ca intre timp liberalii isi revenisera
din pumnii primiti de la Tariceanu.
Iar PDL ul se presupune ca ar fi fost
si el mult mai atent cu o lege refuzata de marele carmaci.
*
Daca ar fi refuzat sa o promulge din prima,
acum nu mai aveai loc de Basescu
de cat s-ar fi umflat in pene...
...ca ce mare om de stat a putut sa fie..
...trecand peste interesele electorale ale momentului.
*
Ghinionul istoric face ca Tariceanu
sa fi fost singurul politician normal la cap
care spus ca legea dascalilor e criminala !
Restul sunt povesti propagandistice.
cine e stapan pe presa devine de ne-controlat
Totusi cam cat e salariul pentru ceea ce faceti? Nu spune niciunul.
PNL-ul actual nu mai are nimic de-a face cu PNL-ul, partid istoric, al Bratienilor. PNL-ul lui Patriciu, adevaratul conducator al partidului, este doar o caricatura jalnica, cu ifose numai de partid de dreapta. PNL-ul de astazi manifesta o socanta mentalitate comunisto-securisto-kgb-ista, care si-au aratat adevarata "valoare" cu prilejul guvernarilor Tariceanu, adica un zero absolut. Nu a avut o singura masura de dreapta (cota unica este marca Videanu), si-a batut joc de romani, a risipit si pustiit banii contribuabililor, a intrat in parlament cumparand voturi si a dat Romania pe mana mafiotilor. Risipa, imobilism, lipsa reformelor, jaful national, incompetenta, tupeu si minciuni sfruntate ambalate in vorbarie goala, astea sunt dominantele guvernelor Tariceanu. Ne-au marit in permanenta si cu nerusinare facturile la electricitate si gaze, servindu-si clientela politica, finii si alte neamuri masofiote. Tariceanu a stat la guvernare sacrificand, fara pic de remuscari sau scrupule, pe termen mediu si lung, pe romani, satisfacand cererile tupeiste, golanesti si populiste ale PSD. A aplicat tactica pamantului parjolit, distrugant practic tara. Guvernarea PNL a fost un monument de incompetenta si impotenta, un mare rau adus Romaniei, pe care nu-l vom putea uita niciodata! Crin Antonescu, o potaie care, cand latra, cand schelalaie, omul lui Patriciu, nu va putea schimba nimic in bine. PNL va redeveni un partid adevarat, util Romaniei, cand va avea conducatori competenti, corecti si patrioti. Se rasucesc Bratienii in mormant!
PNL-ul actual nu mai are nimic de-a face cu PNL-ul, partid istoric, al Bratienilor. PNL-ul lui Patriciu, adevaratul conducator al partidului, este doar o caricatura jalnica, cu ifose numai de partid de dreapta. PNL-ul de astazi manifesta o socanta mentalitate comunisto-securisto-kgb-ista, care si-au aratat adevarata "valoare" cu prilejul guvernarilor Tariceanu, adica un zero absolut. Nu a avut o singura masura de dreapta (cota unica este marca Videanu), si-a batut joc de romani, a risipit si pustiit banii contribuabililor, a intrat in parlament cumparand voturi si a dat Romania pe mana mafiotilor. Risipa, imobilism, lipsa reformelor, jaful national, incompetenta, tupeu si minciuni sfruntate ambalate in vorbarie goala, astea sunt dominantele guvernelor Tariceanu. Ne-au marit in permanenta si cu nerusinare facturile la electricitate si gaze, servindu-si clientela politica, finii si alte neamuri masofiote. Tariceanu a stat la guvernare sacrificand, fara pic de remuscari sau scrupule, pe termen mediu si lung, pe romani, satisfacand cererile tupeiste, golanesti si populiste ale PSD. A aplicat tactica pamantului parjolit, distrugant practic tara. Guvernarea PNL a fost un monument de incompetenta si impotenta, un mare rau adus Romaniei, pe care nu-l vom putea uita niciodata! Crin Antonescu, o potaie care, cand latra, cand schelalaie, omul lui Patriciu, nu va putea schimba nimic in bine. PNL va redeveni un partid adevarat, util Romaniei, cand va avea conducatori competenti, corecti si patrioti. Se rasucesc Bratienii in mormant!
In toamna anului trecut, minciuna a alergat din partid in partid. Cei aflati astazi la putere nu s-au sfiit sa faca, atunci, o serie intreaga de promisiuni: cresterea salariilor, marirea pensiilor, majorarea fondurilor alocate protectiei sociale, marirea subventiilor in agricultura, plata a 20.000 euro pentru romanii care se intorc in tara s.a.m.d.
Scuza invocata astazi, ca nu era cunoscut impactul crizei asupra economiei romanesti, nu este credibila. Inca din a doua jumatate a anului trecut, economia mondiala dadea semne vizibile de criza. In octombrie si noiembrie 2008 criza era deja instalata, iar politicienii romani fie mint ca nu au stiut, fie sufera de lipsa crasa de profesionalism.
Un singur partid important s-a abtinut de la promisiuni electorale desantate, PNL. Dar guvernul Tariceanu a avut doua greseli capitale: a crescut substantial cheltuielile bugetare si, in anul 2008, nu a tinut sub control deficitul bugetar, intr-un moment delicat pentru economia romaneasca.
Actuala alianta are, insa, o serie de “pacate originare”: promisiunile din campania electorala."
http://www.pnl.ro/Public/cat/29/Program-de-guvernare.html
10/10/2008
• Creştere economică de 6-7% ANUAL
Atragerea de investiţii este un factor cheie în creşterea economică, care asigură prosperitatea românilor. Mai multe investiţii înseamnă mai multe locuri de muncă, salarii mai mari, un trai decent pentru pensionari.
De aceea, guvernarea liberală are ca obiectiv menţinerea unui nivel de creştere economică ridicat, de 6-7% anual, fără a fi sporite deficitele interne si externe.
• Salariul mediu brut peste 800 de euro în anul 2012
PNL îşi asumă ca obiectiv creşterea câştigului salarial mediu brut cu cel puţin 60%, astfel încât acesta să ajungă la peste 800 de euro în anul 2012.
Salariul minim brut va creşte într-un ritm superior salariului mediu brut, astfel încât, până în anul 2012, diferenţa dintre cele două să se reducă semnificativ.
PNL va promova o lege de salarizare unitară pentru personalul bugetar, având la bază performanţa individuală, corespunzătoare atribuţiilor şi complexităţii postului.
• Pensie medie de 350 de euro în anul 2012
Trebuie să îi răsplătim pe pensionari pentru ceea ce au oferit ei României. Îi răsplătim pentru munca lor, pentru contribuţia pe care şi-au adus-o la ceea ce este astăzi România.
Iată de ce, ne-am propus ca pensiile să crească în concordanţă cu majorarea salariilor. Vrem ca, în anul 2012, pensia medie să ajungă la peste 350 de euro.
PNL va continua reforma şi modernizarea sistemului de pensii, atât a celui public cât şi a celui privat.
Vom stabili o nouă modalitate de calcul a pensiilor, prin acordarea unui număr suplimentar de puncte unor anumite categorii de locuri de muncă (grupa I şi II).
Parca i-a crezut cineva !
Dar de votat i-au votat aurolacii !!
Pai pe cine sa votez ca au mai ramas 3 rahatzi pe scena politica !
Mai fac si mist de noi invitindu-ne sa mergem la vot !
Singurii care au dorit cu adevarat cresterea salariilor profesorilor au fost cei din PSD si PNL - despre care nu inteleg sincer de ce nu mai vor nici ei acum marirea de salarii. In orice caz sunt sigur ca au motive intemeiate, si nu halucinante ca ale lui base.
Vad ca toata lumea il ataca pentru spolierea resurselor tarii pe Tariceanu. Daca a cheltuit banii din privatizarea BCR, ce va doare pe voi? Era dreptul lui, pentru ca el a vandut-o!
Daca a dat resursele tarii, care-i problema. Le-a dat tot unui roman, Dinu Patriciu, asa ca nu va mai ambalati.
Eu sper ca toata lumea vede ca cei mai mari patrioti romani : Ion Iliescu, Calin Popescu Tariceanu, Dinu Patriciu, Adrian Nastase, Emil Constantinescu, Vadim Tudor, Gheorghi Frunda, Laslo Tokes, Victor Ciorbea, Verestoy Attila, Sorin Ovidiu Vantu, Viorel Catarama, Mircea Geoana, printul Duda, - cu totii sunt impotriva lui base.
La fel, toti ziaristii mari din tara: Ion Cristoiu, Adrian Ursu, Dl. Gadea, Cornel Nistorescu etc, - oameni de mare probitate morala - sunt impotriva lui base.
De aceea sper ca romanii vor intelege cu cine trebuie sa voteze si cu cine nu, pentru ca tara nu mai are nevoie de "accidente".
Pentru ca cu totii ne dorim liniste , asa cum a fost inainte, in anii 90.
Cu toate aceste lucruri, nu pot sa nu stau sa gandesc un pic inainte de a arunca cu noroi, daca nu are dreptate in ceea ce spune.
1. Daca te uiti pe firul evenimentelor o sa vezi ca toate datele publicate la momentul respectiv indicau o crestere economica pentru 2009.
2. Tariceanu era singurul, care la momentul respectiv stia ce bani sunt in visterie. Basescu se bazeaza pe informatiile comunicate de guvern, nu face el investigatii economice sa vada daca e adevarat ce scrie acolo.
3. Profesorii. Sunt prea multi, prea prost pregatiti, prea pe langa realitate.
4. Profesorii intai sa-si tina orele cum trebuie si sa nu mai oblige elevii sa vina la meditatii ca altfel nu ii trece clasa si apoi sa ceara bani (au ajuns elevii sa ia meditatii din clasele primare si pentru bastonase)
5. Daca un profesor nu poate face un proiect, cine naiba mai poate. Nu vor. De ce? Pentru ca 18 ore / saptamana de lucru li se par un capat de tara. Sunt extenuati dupa ele. Noi stam si 60 ore la munca si nu ne mai plangem atat ca ei.
Sunt de acord ca sunt prost platiti, dar nici ei nu fac nimic pentru a corecta acest lucru, si nu ma refer la greva ci la o reforma a sistemului. O reforma profunda si care sa afecteze toate domeniile invatamantului, de la norma didactica si pana la mentalitatea dascalului.
Conform constitutiei presedintele nu poate refuza decat o singura data o lege la promulgare. A doua oara e obligat sa o promulge. De MIHAI 2, mai citeste constitutia.
Imi cer scuze daca va deranjeaza, dar sincer, oricat mi-ar displace o persoana nu pot sa fac rabat de la logica elementara si sa incep sa arunc cu noroi si jeg in acea persoana, indiferent ce spune. Poate exista si lucruri de bun simt, sau lucru bune printre multe rele.
Dar, avem clasa politica pe care o meritam.
Numai de bine .
Codruta N, daca citesti comentariul meu o sa vezi ca nu am atacat pe nimeni ci doar am expus niste idei logice. Comentariul tau in schimb nu are nimic comun nici cu articolul si nici cu comentariul meu. Concluzia mea este ca in lipsa de idei in vederea sustinerii pozitiei tale te limitezi la a ma ataca. Acest lucru spune multe despre calitatea ta ca om.
Imi cer scuze pentru ca am indraznit sa-mi exprim o parere, cu bun simt.
Am constatat ca in ultima vreme pe acest site posteaza din ce in ce mai multi oameni de partid pusi doar sa arunce cu noroi, fara sa gandeasca sau sa comenteze la subiect.
Chiar imi cer scuze si promit sa nu mai comentez sau sa mai citesc aceste comentarii de joasa speta.
- Guvern
- Ministerul de Finante
2008, Vosganian: Economia va avea in 2009 o crestere economica de 6-7%
2008, Tariceanu si programul de Guvernare PNL:
PRIORITATEA I Prosperitate individuală
10/10/2008
• Creştere economică de 6-7% ANUAL
Atragerea de investiţii este un factor cheie în creşterea economică, care asigură prosperitatea românilor. Mai multe investiţii înseamnă mai multe locuri de muncă, salarii mai mari, un trai decent pentru pensionari.
De aceea, guvernarea liberală are ca obiectiv menţinerea unui nivel de creştere economică ridicat, de 6-7% anual, fără a fi sporite deficitele interne si externe.
http://www.pnl.ro/Public/cat/29/Program-de-guvernare.html
Nu imi place Basescu chiar deloc. Sincer o spun. Nu e un presedinte cu care sa fii mandru.
Cu toate aceste lucruri, nu pot sa nu stau sa gandesc un pic inainte de a arunca cu noroi, daca nu are dreptate in ceea ce spune.
1. Daca te uiti pe firul evenimentelor o sa vezi ca toate datele publicate la momentul respectiv indicau o crestere economica pentru 2009.
2. Tariceanu era singurul, care la momentul respectiv stia ce bani sunt in visterie. Basescu se bazeaza pe informatiile comunicate de guvern, nu face el investigatii economice sa vada daca e adevarat ce scrie acolo.
3. Profesorii. Sunt prea multi, prea prost pregatiti, prea pe langa realitate.
4. Profesorii intai sa-si tina orele cum trebuie si sa nu mai oblige elevii sa vina la meditatii ca altfel nu ii trece clasa si apoi sa ceara bani (au ajuns elevii sa ia meditatii din clasele primare si pentru bastonase)
5. Daca un profesor nu poate face un proiect, cine naiba mai poate. Nu vor. De ce? Pentru ca 18 ore / saptamana de lucru li se par un capat de tara. Sunt extenuati dupa ele. Noi stam si 60 ore la munca si nu ne mai plangem atat ca ei.
Sunt de acord ca sunt prost platiti, dar nici ei nu fac nimic pentru a corecta acest lucru, si nu ma refer la greva ci la o reforma a sistemului. O reforma profunda si care sa afecteze toate domeniile invatamantului, de la norma didactica si pana la mentalitatea dascalului.
Conform constitutiei presedintele nu poate refuza decat o singura data o lege la promulgare. A doua oara e obligat sa o promulge. De MIHAI 2, mai citeste constitutia.
Imi cer scuze daca va deranjeaza, dar sincer, oricat mi-ar displace o persoana nu pot sa fac rabat de la logica elementara si sa incep sa arunc cu noroi si jeg in acea persoana, indiferent ce spune. Poate exista si lucruri de bun simt, sau lucru bune printre multe rele.
Dar, avem clasa politica pe care o meritam.
Nu imi place Basescu chiar deloc. Sincer o spun. Nu e un presedinte cu care sa fii mandru.
Cu toate aceste lucruri, nu pot sa nu stau sa gandesc un pic inainte de a arunca cu noroi, daca nu are dreptate in ceea ce spune.
1. Daca te uiti pe firul evenimentelor o sa vezi ca toate datele publicate la momentul respectiv indicau o crestere economica pentru 2009.
2. Tariceanu era singurul, care la momentul respectiv stia ce bani sunt in visterie. Basescu se bazeaza pe informatiile comunicate de guvern, nu face el investigatii economice sa vada daca e adevarat ce scrie acolo.
3. Profesorii. Sunt prea multi, prea prost pregatiti, prea pe langa realitate.
4. Profesorii intai sa-si tina orele cum trebuie si sa nu mai oblige elevii sa vina la meditatii ca altfel nu ii trece clasa si apoi sa ceara bani (au ajuns elevii sa ia meditatii din clasele primare si pentru bastonase)
5. Daca un profesor nu poate face un proiect, cine naiba mai poate. Nu vor. De ce? Pentru ca 18 ore / saptamana de lucru li se par un capat de tara. Sunt extenuati dupa ele. Noi stam si 60 ore la munca si nu ne mai plangem atat ca ei.
Sunt de acord ca sunt prost platiti, dar nici ei nu fac nimic pentru a corecta acest lucru, si nu ma refer la greva ci la o reforma a sistemului. O reforma profunda si care sa afecteze toate domeniile invatamantului, de la norma didactica si pana la mentalitatea dascalului.
Conform constitutiei presedintele nu poate refuza decat o singura data o lege la promulgare. A doua oara e obligat sa o promulge. De MIHAI 2, mai citeste constitutia.
Imi cer scuze daca va deranjeaza, dar sincer, oricat mi-ar displace o persoana nu pot sa fac rabat de la logica elementara si sa incep sa arunc cu noroi si jeg in acea persoana, indiferent ce spune. Poate exista si lucruri de bun simt, sau lucru bune printre multe rele.
Dar, avem clasa politica pe care o meritam.
Ar fi fost un prejudiciu de imagine nemeritat pentru Basescu si PDL.
O sa zici ca Tariceanu s-a opus, pai normal ca s-a opus ca la cati bani bagase in pensii si salariile altor categorii nu mai avea nici dupa ce sa bea apa.
de base n-ai zis nimic...
m-am cam saturat de scuzele interminabile ale lui base.
el spune acum ca de fapt a vrut sa o trimita inapoi in parlament dar s-a gandit ca oricum peste 48 de ore va trebui sa o promulge. prosti ne mai crede.
daca treceau 4 ani de la cele povestite de base, poate uita lumea, si credea ce spune el acum.
dar totul s-a intamplat acum doar 6 luni, si cred ca toata lumea isi aduce aminte cum s-a luptat cu tariceanu pentru a sustine maririle salariale.
nu a avut nici o retinere in a promulga legea cu maririle de 50% pentru profesori.
Asta in timp ce tarile din UE + USA MARESC bugetele pentru cercetare ca o masura pentru a iesi din criza.
de la Sarmale reci.
*
A numarat cineva de cate ori a grait basescu in ultimele 10 zile ?
*
Se creeaza asa o impresie ...negresit falsa ...
...ca totusi primele sondaje erau de fapt
pe bune , nu cel de ieri cu 40% .
*
Pai daca e asa imi place mult de tot strategia
omului de a vorbi zilnic unui popor care tocmai da semne de plictiseala.
cica si-a asumat greseala.si????cu ce ne incalzeste????toata ziua doar o ard pe la tv si la radio.dar de munca????
iar in decembrie toti vroiau ca pnl sa guverneze cu ei (si psd si pdl) dar pnl-ul si-a pus promisiunile electorale-n cui si palma-n fund
PNL-ul actual nu mai are nimic de-a face cu PNL-ul, partid istoric, al Bratienilor. PNL-ul lui Patriciu, adevaratul conducator al partidului, este doar o caricatura jalnica, cu ifose numai de partid de dreapta. PNL-ul de astazi manifesta o socanta mentalitate comunisto-securisto-kgb-ista, care si-au aratat adevarata "valoare" cu prilejul guvernarilor Tariceanu, adica un zero absolut. Nu a avut o singura masura de dreapta (cota unica este marca Videanu), si-a batut joc de romani, a risipit si pustiit banii contribuabililor, a intrat in parlament cumparand voturi si a dat Romania pe mana mafiotilor. Risipa, imobilism, lipsa reformelor, jaful national, incompetenta, tupeu si minciuni sfruntate ambalate in vorbarie goala, astea sunt dominantele guvernelor Tariceanu. Ne-au marit in permanenta si cu nerusinare facturile la electricitate si gaze, servindu-si clientela politica, finii si alte neamuri masofiote. Tariceanu a stat la guvernare sacrificand, fara pic de remuscari sau scrupule, pe termen mediu si lung, pe romani, satisfacand cererile tupeiste, golanesti si populiste ale PSD. A aplicat tactica pamantului parjolit, distrugant practic tara. Guvernarea PNL a fost un monument de incompetenta si impotenta, un mare rau adus Romaniei, pe care nu-l vom putea uita niciodata! Crin Antonescu, o potaie care, cand latra, cand schelalaie, omul lui Patriciu, nu va putea schimba nimic in bine. PNL va redeveni un partid adevarat, util Romaniei, cand va avea conducatori competenti, corecti si patrioti. Se rasucesc Bratienii in mormant!
Ce demagog! Ce fariseu! Se apropie alegerile prezidentiale si subit isi aduce aminte ca e reprezentatul unui intreg popor. Ca ar fi trebuit sa faca MULT mai multe in cei 5 ani. Ca ne-a promis multe (da, si eu l-am votat, am mers pe idea mai bine el decat Nastase/PSD) si ne-a tradat de fiecare data. Am zis ca scapam de comunisti si am dat peste tac'su (FSN= PD+PSD)
"Va amintiti ca in toamna era o veselie cu aruncat pe pereti cu banii publici". In toamna, in iarna, primavara, vara..cand nu se intampla asta? Banul public este portofelul politicienilor iar noi suntem fraierii care umplem portofelul luna de luna ca ei sa-si faca placerile si smecheriile cum vor.
Asa ca Base nu mai pupa votul meu. Si cu siguranta pe al multor dintre cei care (pentru a doua oara dupa Constantinescu) am sperat intr-o noua Romanie. Din pacate, a treia oara nu va fi cu siguranta cu noroc. Candidatii actuali la presedintie sunt fie o gluma fie putrezi pana in maduva oaselor.
Pentru Marian: dupa ce au luat conducerea, noii guvernanti au cheltuit si ei 3 miliarde intr-o veselie, au ingrosat aparatul de stat cu si mai multe persoane platite de la buget, asa ca... toti sunt la fel... si or fi in veacul vecilor pe acest pamant romanesc. Incepe sa mi se faca lehamite de aceasta tara si, evident, voi incepe cu presedintele!
Ceea ce confirma teoria ca sunt exceptii care infirma regula.
Daca pana acum am avut sefi de stat mediocrii a tinut marinarul mortis sa ne arate ca se poate si mai rau.
Si-a recunoscutoooo !
*
In plus uite ce acid o ataca
pe fiica-sa:
” elevi care termina liceul scriu cu greseli de ortografie”
*
Asadar in timp ce unii vor ”sa vorbesc ”
frumos despre EBA,
exista presedinti care
nu vor ”sa vorbesc ”
frumos despre succesurile ei.
esti chiar atat de naiv incat sa crezi ca politicienii isi sacrifica viata si familiile pentru tara, venind la putere?
sa vad cat de multi oameni nu-si doresc de fapt o tara demna si un discurs public normal .
ma miram eu de ce are un nivel de educatie atat de ridicat EBA (succesuri si altele de gen)
Domnia sa afirma: "Nu vad de ce un profesor care preda altceva nu se poate recalifica sa preadea IT. Avem bani pentru recalificare."
Dar, il intreb: de unde ore domnule presedinte?? Sunt profesori care predau TIC care au ramas fara catedra!
In conditiile astea (si cu asa ministri tampiti si rauvoitori) CINE mai e nebun sa se lege la cap (cu proiecte) fara sa-l doara?
Dar Base face pe nebunu, ca de obicei - or mai fi fraieri care sa se uite-n gura lui, mai stii?
Nu numai ca au devalizat Romania, dar au si condus-o intr-o incompetenta vecina cu prostia.
Eu i-as baga pe toti la puscarie din PNL si PSD pentru ce au facut cu Romania!!!
Draga taichii, nu-ti mai varsa opinile stupide cu bulinute si citate (probabil ti se pare o chestie mai credibila) pe net.
SA TRAIESTI BINE si pune frana. Inunzi netul cu idolatria ta.
Ceea ce nu stie Basescu sau uita e ca Nixon a pierdut nu numai pentru ca a facut politie politica ci mai ales pentru ca a mintit in legatura cu asta. Clinton nu a avut probleme pentru ca a facut sex oral cu Lewinsky ci pentru ca a mintit in legatura cu asta. Iar dumneata domnule presedinte o sa ai multe voturi negative in toamna si de cate ori vei mai solicita un vot popular nu numai pentru ca ai cedat tentatiei populiste (de altfel in Romania toate partidele au facut-o) ci mai ales pentru ca incercand sa ne minti in fata aruncand responsabilitatea pe umerii altora sau, mai rau, ai nostri, ne crezi mult mai prosti decat suntem! Iar in curand mult mai multa lume se va destepta. S-ar putea sa fie inceputul sfarsitului d-voastra ca presedinte. Un alt inceput pentru noi. Dumnezeu sa binecuvanteze Romania!
Si totusi...eu il cred; el stie cel mai bine, Nu? hahahah
Si cand vad toate aceste specimene, defaimand si jignind, singurul om din tara asta care a avut curajul sa puna tunurile pe clasa politica, aia care te face pe tine sa dai mita, spaga, iti provoaca frustrare, sila de cate ori vezi un mahar cu 4 clase avand lucruri pentru care tu ti-ai vandut libertatea pe cate 20-30 de ani ca sa le ai.... toate acestea ma fac sa-l votez din nou pe acest om. N-o fi el perfect, nimeni nu este... dar e cel mai bun la ora asta.
P.S: Hai cu ploaia de minusuri... astept cu nimic mai putin de la voi. :)
ba chiar ii lauda, cel putin guvernul a facut bine. ce a facut bine, cum nu stiti, a marit cas si mi-a mai luat din salariu.
pe cand o micsorare a aparatului bugetar, ca sa nu avem deficit????
sunt curios cu minciuna ca niciun bugetar nu va avea salariul mai mare decat al presedintelelui.
dar sporurile, aga si ca-urile?
Tariceanu minte, impreuna cu intreg PNL.
Traian Basescu este obsesia hotilor, evazionistilor, mogulilor si cei fara de lege.
"calitate" in invatamint!o gluma buna !"dascalul trebuie sa atraga elevul si sa-l faca sa invete" ,cum sa faca asta cind nu mai exista nici un sistem de rasplata,cind nu conteaza cit si ce ai invatat ca la final oricum faci o facultate cu plata?pt cei ce tot vorbesc de slaba pregatire a corpului didactic "dascalul trebuie sa atraga si sa faca elevul sa invete" in traducere pt cei ce au o slujba suna a:" patronul trebuie sa convinga angajatul sa munceasca fara salariu" ce ziceti va place?
Ce i-a provocat Basescu copilului tau?
Eu stiu mai degraba problemele invatamantului romanesc pe care trebuie sa le compensez pentru baietii mei:
- lipsa de implicare,
- lipsa de corectitudine
- lipsa de punctualitate
- prostia ministrului Andronescu. (By the way individa asta este pusa de Iliescu in acest post)
Iti reamintesc ca pana una alta Basescu a cerut :
- modernizarea invatamantului
- reintroducerea examenelor
- ...pana si reducerea greutatii ghiozdanelor (daca ai copii clasele I-IV stii despre ce este vorba...)
"economia duduie"
Un sfert dintre romani ar fi luat credite mai mici acum 1-2 ani, dacă ar fi stiut de criză
BUCURESTI / 13:50, 16.04.2009
Un sfert dintre romani ar fi contractat credite mai putine sau de o valoare mai mică dacă ar fi stiut că va exista o criză economică, in timp ce aproape jumătate din populatie, respectiv 49%, ar fi economisit mai mult, reiese dintr-un studiu realizat de Aviva.
Peste jumătate dintre romani consideră că propria situatie financiară actuală se datorează in totalitate deciziilor din urmă cu 1-2 ani si că ar incepe un plan de economii pentru a avea acces la o rezervă de bani in momente de criză economică, dacă ar putea da timpul inapoi, se arată in studiu.
"Dacă ar putea da timpul inapoi cu unul - doi ani, 54,63% dintre romani ar fi inceput un plan de economii pentru a avea acces la o rezervă de bani in astfel de momente de criză economică internatională", se arată intr-un comunicat al Aviva
http://www.mediafax.ro/economic/un-sfert-dintre-romani-ar-fi-luat-credite-mai-mici-daca-ar-fi-stiut-de-criza.html?1686;4218811
La cuvant, cu ora, la postare sau la cat de rapid ai cu copy-past?
Ai ceva de spus despre postarea mea sau vrei sa nu postez ca te deranjeaza pe tine
O sa mai treaca multi ani pana o sa fie la moda politicieni cu coloana vertebrala in tara asta.
♦ Basescu, 2005: Cer Guvernului sa acorde educatiei cei 6% din PIB pentru investitii si salarii
♦ Tariceanu, 2005, PROMISIUNE: salariile profesorilor vor creste in 2008 cu 60%
♦ Tariceanu, August - Noiembrie 2008: "BANI contra VOTURI" :
3 Miliarde de euro din fondul de dezvoltare au fost aruncati pentru cumpararea de voturi.
♦ Basescu, 24 Octombrie 2008: "BANI contra REFORMA"
Ce pot garanta tuturor este că, în situaţia în care, după alegeri, vom avea un guvern responsabil, ideea "salarii contra reformă şi performanţă" rămâne deschisă, iar ideea "salarii şi gata", pentru voturi, s-a închis şi sper să rămână închisă.
♦ PRESA, 2009: "SCANDAL contra VOTURI"
profesorii au avut in fiecare an mariri, dupa ce au amenintat mereu cu greva si inghetarea anului scolar.
ce e grav este ca salariile si reforma - daca erau facute pe crestere economica - astazi aduceau profit tuturor, nu numai idiotzilor din psd si pnl care-au distrus economia
Atat valoreaza *responsabilitatea* PNL si a Presei fata de POPULATIE
2008, Vosganian: răspunderea revine viitorului guvern
BBC, 15 ianuarie, 2008, V Vosganian: (pentru anul 2009) "răspunderea revine viitorului guvern"
"în anul 2009", a mai spus el, "bugetul va avea peste cinci miliarde de euro venituri în plus faţă de 2008. oare e atât de mult pentru românia să plătească din aceşti bani în plus un miliard pentru a termina definitiv această problemă a pensiilor?"
http://www.bbc.co.uk/romanian/news/story/2008/01/080115_pensii_pericol.shtml
Eu, un "neica nimeni", stiam in octombrie ( ca de altfel mai toata lumea care stie sa citeasca ziaru' )ca se apropie criza si ca vor fi probleme economico-financiare, iar presedintele Basescu nu stia si a promulgat legea in necunostinta de cauza !!!!!
Chiar atat de prosti ne crede acest cameleon ?
Din pacate, situazia este cea prezentata de Basescu: nu numai in invatzamantul pre si universitar sau in asa-zisa "cercetare" incompetentzii, impostorii si coruptzii sunt in jur de 80% - gunoaiele care au impuzit sistemul de educatzie, dar si in politzie, justitzie, politica ce sa mai vorbim, ba a inceput sa creasca procentul si in sistemul medical. Toate gunoaiele CER BANI si REFUZA IERARHIZAREA DUPA REZULTATE (scara valorilor cu evaluare independenta, internatzionala la universitari si cershetatori). De ce? Simplu, pentru ca acesti 80% ar trebui sa plece acasa, in frunte cu politicienii - cica "universitari". Sunt mai mult decat majoritari, deci de neclintit.
Finis Romaniae!
Pentru ceilalti nu poti ca nu te duce capu la cita drojdie ai bagat in el, Basele !!!
Anticipari de-astea cu terenuri moca, flote moca, vile moca, etc putem si noi, Basele !!!
Trebuie sa-ti spuna aia de pe Money Chanel ce se intimpla pe glob ca din circuima nu se vede bine !!!