Traian Basescu: Bugetul de stat are dificultati in a asigura cheltuielile la care s-a angajat, iar Ministerul Finantelor face imprumuturi frecvente pentru a-si acoperi cheltuielile curente

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 4 mai 2009, 17:00 Actualitate | Politic

"Vreau sa anunt public faptul ca bugetul de stat al Romaniei are dificultati, in momentul de fata, sa asigure cheltuielile la care s-a angajat, iar Ministerul Finantelor face imprumuturi frecvente pentru a-si acoperi cheltuielile curente si din acest motiv mi se pare ca a presa in directia bugetului de stat atunci cand se spune ca nu se poate, este un lucru care nu poate duce nicaieri", a afirmat, luni, presedintele Traian Basescu, in cadrul unei declaratii de presa sustinute la Palatul Cotroceni.

Traian Basescu despre situatia economica:

  • Vreau sa ma refer la o stire care pentru dumneavoastra a trecut aproape neobservata, dar care arata realitatea cruda si dureroasa a bugetului Romaniei in acest an.
  • Comisia Europeana a anuntat ca va declansa procedura de deficit excesiv pentru Romania, pentru depasirea limitei de 3% a deficitului bugetar in 2008.
  • Interesul national reclama ca fiecare persoana sa fie constienta de dificultatile acestui an: si profesorii, si magistratii, si functionarii si politicienii, care cred ca bugetul este o zona care poate fi presata la nesfarsit.
  • Avem capacitatea sa depasim acest moment daca vom avea capacitatea sa privim realist realitatile bugetului.
  • Vreau sa anunt public faptul ca bugetul de stat al Romaniei are dificultati, in momentul de fata, sa asigure cheltuielile la care s-a angajat, iar Ministerul Finantelor face imprumuturi frecvente pentru a-si acoperi cheltuielile curente si din acest motiv mi se pare ca a presa in directia bugetului de stat atunci cand se spune ca nu se poate, este un lucru care nu poate duce nicaieri.


Citeste mai multe despre   






















2198 vizualizari

  • +6 (10 voturi)    
    Si oamenii au dificultati (Luni, 4 mai 2009, 17:04)

    Gigi [anonim]

    Multi au rate si alte probleme, ei nu mai pot sa se imprumute ca si statul.
    Cand oamenii au probleme statu nu se baga, cand ii invers omenii tre sa faca sacrificii.
    Oare pana cand o sa se mai faca asta.
    • 0 (6 voturi)    
      Rate? (Luni, 4 mai 2009, 17:17)

      Andi [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      De ce au rate? Ca s-au indatorat prea mult! E si vina lor, ca doar ei au semnat actele de imprumut!
      Si statul nu e ceva ce este undeva in ceruri, sa vina ca Mos Craciun... La bugetul de stat contribuie (mai) toata lumea!
      • +1 (1 vot)    
        Re : Rate ? (Luni, 4 mai 2009, 17:48)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui Andi

        Enumeram numai una dintre greutati (cea mai populara la ora actuala).
        Unii nu au rate pt. ca nu i-si permit, da' pt. aia au alte greutati.
        Sa nu intram in detalii pt. ca sunt multe cazuri (mai pronuntate sau mai putin pronuntate).
        Ideea este ca intodeauna a fost asa, cand statul (monarhia, dictatura etc.) a avut greutati populatia a trebuit sa faca sacrificii.
        E valabil pt. toata lumea, toti faceti sacrificii fie direct (saracie), fie indirect (societate, scoli, spitale etc.)
        Sunt multe de discutat, si intradevar trebuie sa fim solidari, dar nu numai atunci cand tara are nevoie.
        Trebuie si feedback.
      • +1 (1 vot)    
        La bugetul de stat... (Marţi, 5 mai 2009, 11:25)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui Andi

        Contribuie sectorul privat in prop. de 90%. Acelasi sistem privat care este impovarat cu noi si noi taxe si impozite....nu e de mirare ca tot se imprumuta statul. Sunt curios unde te invata ca in momentul in care o afacere (Romania) nu merge trebuie sa maresti preturile (taxe si impozite). Problema e alta...imprumuturile statului sunt platite tot de sistemul privat...acelasi sistem privat care nu aduce destui bani la buget. Unde duc toate astea...la noi si noi imprumuturi. A lasat PNL-ul o situatie nasoala in tara...ok....insa se pare ca noii guvernanti, nu numai ca nu sunt in stare sa o indrepte, ci o fac si mai nasoala decat era.
  • +4 (12 voturi)    
    POLITICA (Luni, 4 mai 2009, 17:07)

    luke [anonim]

    sa traiti bine tovarasi!!!!!!!!
    p.s.
    pe banii cui?!
  • +6 (8 voturi)    
    toarse basescu, ... (Luni, 4 mai 2009, 17:09)

    vladislaz [anonim]

    ... daca acum cateva luni dumneavoastra nu stiati cum stau lucrurile, facandu-i mincinosi pe cei care stiau si o declamau public, inseamna ca sunteti un nepriceput sadea.
    Eu stiu ca in lumea noastra cine greseste plateste. Insa tovarasia voastra doar da-ti din gura si gata, considerati ca ati platit.
    N-o sa va spun ce cred despre dumneavoastra, pentru ca o sa aveti tupeul sa va simtit jignit.
    Mai bine mergeti si uitati-va in oglinda la figura de mincinos care va apare acolo in prezenta tovarasiei voastre si apoi luati-va la pumni. Si daca mine va vad la televizor fara vanatai pe fata, va asigur ca nu voi mai face niciodata prostia de a va acorda votul meu.
  • +1 (5 voturi)    
    Explicatii (Luni, 4 mai 2009, 17:10)

    costi [anonim]

    pe cand explicatii si dezvaluiri despre guvernarea tari? cum am ajuns sa murim de foame /
    tari va saluta din monte carlo
    • +2 (2 voturi)    
      Gluma buna (Luni, 4 mai 2009, 17:39)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui costi

      Tu crezi ca o sa-ti dezvaluie Base, Boc si Geoana care este planul lor de devalizrae a tarii?!
      Tu traiesti cumva pe Marte?!
  • +8 (8 voturi)    
    Si cine ma rog a adus bugetul in halul asta? (Luni, 4 mai 2009, 17:10)

    tavyy [anonim]

    Nu tot parlamentarii? Au asfaltat si reasfaltat poteci, au cheltuit milioane de euro pentru 1 metru de autostrada, au platit miliane de euro pentru softuri facute de siveco, care se puteau face cu bani multi mai putini si cu oameni de 100 de ori mai pregatiti decat cei de acolo, s-au cumparat masini noi o data la 2, 3 ani, si cate si mai cate...
    Si acum ce vrea betivanul? Sa fim solidari? Adica eu care muncesc corect si nu fac afaceri cu statul trebuie sa sufar pentru binele tarii... Cred ca a tras ceva la masea inainte de declaratia asta...
    • +2 (2 voturi)    
      NU (Luni, 4 mai 2009, 18:33)

      Nea Merin [utilizator] i-a raspuns lui tavyy

      Nu ei, voi ca voi iati pus acolo, si de ce nu trecunoasteti ca in locul lor atiu face la fel?
  • +6 (6 voturi)    
    Mai traiti? Bineee!... (Luni, 4 mai 2009, 17:11)

    Superbase [anonim]

    Asta va fi nou meu slogan electoral
  • +5 (5 voturi)    
    Inteleg acest lucru (Luni, 4 mai 2009, 17:12)

    Gigel [anonim]

    Inteleg acest lucru si sunt convins ca asa este.

    Insa sunt doua lucruri care ma supara:
    1. De ce, acum jumatate de an, inaintea acutizarii crizei, Basescu facea afirmatii ca nu vom avea probeleme, criza nu ne va afecta, etc etc . Trebuie sa-si asume responsabilitatea celor spuse la perioada respectiva. Daca s-a inselat, inseamna ca a esuat in demersurile sale si ar trebui sa lase locul altora, tineri, care inca nu au fost la putere.

    2. In tot contextul asta al crizei, politicienii nu sunt afectati, ai avand la dispozitie bugete aproapte nelimitate, coruptia e la ea acasa. Dupa ce se fura de la stat, se scad cheltuielile curente si iese, bineinteles, o balanta negativa. De ce sa plateasca contribuabilul pentru furtul politicienilor? Inteleg frustrarea populatiei si sunt total de acord cu ea. Daca li s-a promis ceva, trebuie sa i se dea. Daca s-au inselat (sau ne-au inselat), trebuie sa plece.
  • +7 (9 voturi)    
    Promulgere (Luni, 4 mai 2009, 17:14)

    ALex [anonim]

    Ce am invatat ?

    1. Ca atunci cand se cearta ministerul cu profesorii pierd in special copiii.

    2. Ca atunci cand nu iti convine ceva, te razbuni pe copiii celui care iti face problemele.

    3. Ca degeaba o lege este "promulsa", caci atunci cand nu convine, ea este sarita. Adica valoarea unei legi este nula.

    4. Ca daca presedintele isi pune cenusa in cap statul scapa de obligatii.

    5. Ca iti poti asuma raspunderea plangand, fara sa patesti nimic, in timp ce in Japonia probabil "presedintele" si-ar fi facut sepuku de 3 ori.

    6. Ca peste 150 de ani Romania ar putea arata ca Vestul (Chinei, fireste, ca doar nu Europei).

    7. Ca ma bucur ca nu mai traiesc pe meleaguri romanesti.

    8. Sa traiti bine, domnule presedinte. Si eu traiesc de cand am plecat :)
    • +1 (1 vot)    
      O decizie fireasca (Luni, 4 mai 2009, 18:00)

      Nea Merin [utilizator] i-a raspuns lui ALex

      Alex, in Romania o lege oste decat "mulsa", niciodata "pro", dar nici nu poti spune ca este "contramulsa". Asa ca si eu am luat o decizie asemantoare, traiesc in tara dar lucrez afara, asa ca nu ma prea intereseaza daca presedintele isi face sepucu, daca prim-ministrul ia hormoni de crestere sau nu, eu merg acasa sa ma odihnesc si sa-mi cheltui banii castigati traind bine in adevaratul sens al cuvantului.
      Deci, SA TRAIM BINE ALEX!!!
  • -4 (4 voturi)    
    Incinstienta ? (Luni, 4 mai 2009, 17:16)

    Motul [anonim]

    Se pare ca unele segmente influente ale natiei : sindicate, bugetari, vor cu tot dinadinsul ruinarea tarii . Altfel nu se explica inversunarea cu care solicita majorari salariale in aceasta perioada grea. Oare nu pot apela la ratiune inainte de a ajunge in fundul gropii ?
  • +4 (4 voturi)    
    Ca politician onest... (Luni, 4 mai 2009, 17:20)

    worker [anonim]

    ... si ca presedinte echidistant ar fi trebuit sa vezi aceste lucruri si atunci cind dusmanul tau politic, Tariceanu, ti le spunea. Ai preferat sa spui atunci ca sunt bani, sa dai sperante desarte unu popor si asa chinuit dupa lunga saracie postdecembrista. Aceasta vendeta personala pe noi ne costa acum : instabilitatea sociala noi o platim si nu tu cu preaiubitul tau Boc ("Bani sunt dar se dau clientelei politice/ noi o sa-i dam la popor, in salarii pentru profesori... samd samd").

    Domnule presedinte: ce vezi dimineata cind te uiti in oglinda?
    • +1 (1 vot)    
      Nu mai are oglinzi (Luni, 4 mai 2009, 17:41)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui worker

      S-au spart toate de mult.
  • +3 (3 voturi)    
    Pai (Luni, 4 mai 2009, 17:23)

    Alexandru C [utilizator]

    cine a marit CAS-ul, cine a bagat Forfetarul, cine baga tara si mai rau in criza?
    Guvernul tau de retarzi si analfabeti.
    Asa ca nu te plange.
  • +3 (3 voturi)    
    pentru fraieri (Luni, 4 mai 2009, 17:24)

    macane [anonim]

    Las-o mai moale ca macane. Scade din salariile alea uriase pe care le au consilerii guvernamentali, directorii si sefii bugetari si o sa vezi de unde o sa ai bani de cheltuieli. Pai voi ati marit cheltuielile slariale cu 15% peste vechiul guvern. Asa ca daca nu esti in stare sa faci curatenie Basescu lasa-ne, oricum nu te mai voteaza nimeni. Pa si pusi!!!!!!!!!!!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    GOGULE, probleme ma? (Luni, 4 mai 2009, 17:27)

    Nea Merin [utilizator]

    Desigur ca multi au ratze si alte probleme, si eu am avut dar nu m-am dus sa-mi fac circumcizie intelectuala in fata palatului victoria si nici sa-mi dau foc la barba in semn de protest, findca (si asta am mai spus-o) asa cum a zis marele filozof anonim TZUCAEV "daca nu-i, nu-i". Si acu nu mai este, si asta deoarece mult iubiti nostri conducatori, pe care voi ia-ti pus acolo (asa ca nu vad de ce tipati acu) au papat tot. Nu, mi-am pus bruma de inteligenta la treaba si a iesit ceva, astfel incat acum nici in c_r nu ma doare de Basestii, Bocii, Taricenii si toate celelalte adunaturi pe care voi ia-ti uns sefi. SIC!!!
  • +2 (2 voturi)    
    DEMISIA (Luni, 4 mai 2009, 17:27)

    Marian [anonim]

    Basescu sa-si dea demisia!!!!
    Daca isi asuma o prostie sa si-o asume pana la capat, adica sa-si dea demisia!!!!
    • +1 (1 vot)    
      DAAAA (Luni, 4 mai 2009, 18:06)

      Nea Merin [utilizator] i-a raspuns lui Marian

      Si-ar da-0 da' n-are cui bre!!!
  • +2 (2 voturi)    
    Premierul Basescu (Luni, 4 mai 2009, 17:32)

    traian [anonim]

    Alegerile au fost castigate cu promisiuni false,promitentii stiau foarte bine ca mint.Acum Guvernul se face de ras in fiecare zi si pare sa nu realizeze ca situatia este scapata de sub control.
    Este evident ca se impun alegeri anticipate,tema principala trebuind sa fie"cum depasim criza";in mod sigur acest lucru e limpede si ptr. dl. Basescu,dar ii e teama de noi alegeri.Va prefera sa distruga economia tarii decat sa-si recunoasca neputinta.
  • +3 (3 voturi)    
    Atunci erau bani (Luni, 4 mai 2009, 17:39)

    Leila [anonim]

    cand s-au infiintat 2 ministere,ca nu aveau cele 2 patachine posturi de ministrese?
    erau bani cand s-au pus mai multi consilieri decat avea chiar si Tariceanu?
    s.a.m.d.
  • +2 (2 voturi)    
    Dificultati (Luni, 4 mai 2009, 17:40)

    robotzika [utilizator]

    Dificultati are toata lumea, mai ales in aceasta perioada. Este evident ca multi dintre noi trebuie sa ne adaptam unui buget mai redus si, ca sa ne incadram in el, trebuie sa micsoram cheltuielile acolo unde se poate sau sa taiem unele cheltuieli care nu sunt necesare.
    Daca s-ar face si cu bugetul de stat acelasi lucru, ar fi bine. Dar cei de sus nu au nici un gand sa faca asta. Ca o dovada clara stau tichetele de vacanta (cele acordate in sistemul bugetar), un lux pe care bugetul de stat nu si-l permite in acest moment dupa parerea mea. Nu sunt de acord cu cresterea salariilor profesorilor cu un procent de 50%. Mi se pare enorm. Dar dupa ce statul a majorat salariile tuturor categoriilor de bugetari in ultimii ani, e normal ca profesorii sa ceara si ei o crestere a salariilor. Ghinionul lor e ca cer prea mult (de fapt ei cer atat pentru ca atat li s-a promis) si cer asta intr-un moment in care statul chiar nu are de unde sa plateasca.
    Daca ar fi venit prima transa din imprumutul mult asteptat, probabil s-ar fi ajuns la o intelegere pana acum. Dar imprumutul se lasa asteptat. Si cu cat intarzie mai mult, cu atat mai greu le e celor de sus. Ei sperau sa gaseasca vistieria plina, sa aiba ce sa imparta in stanga si in dreapta, ca doar e si an electoral. Din pacate,
  • +3 (3 voturi)    
    Cum nu sunt bani? (Luni, 4 mai 2009, 17:46)

    Claudiu [anonim]

    Pai in capital scria ca Guvernul a mandatat Ministerul Comunicatiilor sa achite 100 milioane Euro pentru licente Microsoft, in timp ce Germania si Franta au eliminat aceste cheltuieli instaland software gratuit (gen linux).
    Si cica si SPPul primeste 66 bucati Audi A6 dotate ultimul racnet.

    Justificati aceste tampenii, domnule presedinte!
  • +1 (1 vot)    
    Afacerea numita Romania (Luni, 4 mai 2009, 18:08)

    Marinel [anonim]

    Daca Romania ar fi privita ca o afacere, ar trebui declansata procedura de insolventa, primul pas pentru intrarea in faliment.
    Insa procedura de insolventa, pentru o firma, permite si prezentarea unui plan de restructurare, acceptat de catre adunarea creditorilor.
    Eu cred ca ar trebui redactat un plan de restructurare pentru Romania.
    Primul aspect care ar trebui analizat cu seriozitate este numarul de senatori si deputati, cu tot alaiul de insotitori care deriva de aici.
    Germania este impartita administrativ in 16 landuri si are in total aprox. 80 mil locuitori. Daca s-ar pastra modalitatea de reprezentare romaneasca in alcatuirea Bundestag-ului, ar avea nevoie de o sala de sport ca sa reunesca.
    Romania are 550 parlamentari la 20 mil de locuitori, extrapolind ar trebui ca Germania sa aiba 2200 de "parlamentari". Si nu cred ca mai trebuie sa spun eu cat de costisitor este un "parlamentar" roman.
    Sa nu uitam: bugetul Romaniei este colectat de la firmele private si apoi este impartit la bugetari, adica la stat. Atata timp cat nu se face nimic pentru stimularea dezvoltarii firmelor private, logic ar trebui redus numarul parlamentarilor, ca oricum cantitatea in cazul lor nu are nici o legatura cu calitatea.
    • 0 (0 voturi)    
      coruptie cu acte in regula (Luni, 4 mai 2009, 20:17)

      un contribuabil [anonim] i-a raspuns lui Marinel

      de la magistrati, 50% ,a inceput sa bintuie virusul in

      tot sistemul de salarizare de stat: profesori,sa. unul

      din sporuri e de 50%,de fapt 75%.desi a fost

      cuprins,anterior in salar il revendica din nou (deci

      aplicat de 2 ori devine 1,5x0,5x100= 75%!!!!!)si si-au

      dat hotarire judecatoreasca favorabila,lor insiisi,in

      acest sens,retroactiv pe 5 ani!.fals si uz de

      fals/ministerul justitiei!!!!.astfel,numai din fraude pe

      diferente de salariu le iese sute de milioane de

      euro(daca nu peste mld de euro),modificind bugetul

      tarii-unde e separarea puterilor din stat?autoritatea

      judecatoreasca face bugetul (in pierdere, desigur) al

      guvernului..pe ei cine-i duce la arest,ca pt fapte

      inchipuite ei au arestat oameni de afaceri care au adus

      milioane de euro in tara,promovind prin sport imaginea

      tarii si care dau de lucru la mii de oameni?sa infiintam

      un super dna si pt.magistrati tot asa mai departe.se

      vede clar unde este coruptia cu acte in regula : la

      justitie.!
      • 0 (0 voturi)    
        ai dreptate (Luni, 4 mai 2009, 20:53)

        marinel [anonim] i-a raspuns lui un contribuabil

        Perfect adevarat.
        Nu am amintit de justitie deoarece am vrut sa plec de la raul primordial, daca ma pot exprima asa: parlamentul acestei tari. Cred ca tot ce se incarte in tara asta are legatura cu parlamentarii. Ideea separarii puterilor in statul roman e o utopie.
        Referitor la justitie, preferam sa se activeze clauza de salvgardare pentru justitia romana. Ma consider un bun roman, nu vreau sa fiu acuzat de cine stie ce bazaconii.
        De fapt, activarea acestei cauze ducea la nerecunosterea UE a sentintelor date de instantele de judecata romanesti. Adica se ajungea la ce stiu toti romanii: justitia romana este o rusine pentru ideea de justitie.
  • 0 (0 voturi)    
    profii,santajisti cinici,prin copii (Luni, 4 mai 2009, 20:19)

    un elev [anonim]

    dupa ce le-a dat al 13 lea salar, salar de merit,sa., marind deficitul bugetar,urmeaza sa puna de o greva,apoi tot o greva in iunie la sfirsit de an scolar-pt.salariile de vacanta, apoi vacanta mare-3luni si inca o greva in toamna, la inceput de an scolar nou,ca s-au topit banii(q4 se acopera din investitii sau fmi),iar tara ,cu asa bugetari ca si cu altii si mai de lux(desi, si in invatamint,avem bugetari de lux-profi universitari a caror venituri sar bine de 2 sute de milioane rol/luna) se va duce de rapa.cum si cine opreste degringolada bugetara si morala ?
  • 0 (0 voturi)    
    statul este angajator sau lider de sindicat? (Luni, 4 mai 2009, 20:21)

    salariat numai cu sporul de vechime [anonim]

    daca se lasa pe seama ministerelor si se platesc in continuare toate sporurile aberante,ore suplimentare,al 13lea salariu,salariu de merit,bonuri de vacanta,sa la salariatii de la stat,desi cresterile de venituri la buget pe trimestrul I sunt negative 5,5%(cum au crescut cheltuielile cu salariile cu 15%?-a inebunit lupul!),II 2009,rezulta, in continuare,creste deficitul bugetar,cresc: cursul valutar,inflatia,preturile,in trim IV o sa vina sa zica ca nu mai au bani si o sa ia iar de la investitii sau fmi.inseamna ca ne meritam soarta si conducatorii neprofesionisti ai statului,care nu se pot impune in fata salariatilor de stat.
    cica:responsabilitate,austeritate,solidaritate...
    intr-un caz similar, angajatorul privat, ar trece imediat la restructurare de salarii(sporuri) si de personal.
    asadar,ne intrebam: statul este angajator sau lider de sindicat?sau mai e un deal dublu: atit sa ne coste anestezia anului acesta electoral?
  • 0 (0 voturi)    
    nu castelor,privilegiate I (Luni, 4 mai 2009, 20:23)

    un salariat [anonim]

    anumite categorii de personal, fara a tine seama de ce spune Constitutia la "ARTICOLUL 16(1): Cetatenii sunt egali în fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari"[b1], prin loby de tip sindical si de alta natura, si-au construit diferite statuturi (de casta) cu fel de fel de sporuri la salariu- mai multe si mai mari ca ale cosmonautilor ( au incercat, degeaba sa le dezvaluie, posturile tv").
    ei nu inteleg ca, dupa ce cu alte privilegii au falimentat, in anii '90, banci romanesti cu acoperire internationala, daca se continua cu asemenea emormitati, acum aceleasi categorii, sunt pe cale sa prabuseaca bugetul tarii!
    nu le pasa! au case, case de vacanta, conturi, si pe aici si prin strainatate. pot pleca acolo. ce conteaza ce se intimpla cu restul cetatenilor.
    in prezent, temporizeaza din nou, pe seama unei viitoare legi a salarizarii unice in domeniul bugetar, deoarece stiu ca nu e elaborata inca si va dura, tot din cauza lor si a unei asazise imposibile ierarhizari ilegal revendicata de catre aceste "caste"- care mai de care se crede ca e mai important!
    o prima concluzie: legile actuale de salarizare si pensionare ale acestor "caste"(paralele de. ex cu legea generala de pensionare), contrazic prevederile art.16(1) din constitutie, generind privelgii pt. aceste categorii de personal, ceeace este neconstitutional.
    Solutia: adaptati pentru bugetari legea salarizarii dinainte de '89. acolo gasiti si ierarhizarea dupa productia directa de bunuri materiale, nu dupa prod. indirecta sau birocratie (care se numea TESA)!
    Apoi, adoptati, celor din "castele" nesatule, legea generala a pensionarii pe puncte, asa cum a fost elaborata ea initial, cu limitarea la max 5 puncte.
    legile acestea nu au fost inventii de-ale noastre- ele au inspiratie europeana.
    In aceeasi idee de clarificare, trebuie interzis, la stat, conf. celor aratate in ordonanta fara aviz ccr, cumulul pensie-salar, actiune care se poate face rapid.
  • 0 (0 voturi)    
    nu,castelor privilegiate II (Luni, 4 mai 2009, 20:24)

    un salariat [anonim]

    stopati, pina nu e prea tirziu, lacomia "castelor" de mai sus, sustinuta de aparitia, unor media "profeti mincinosi"... ceeace ne poate arata si stadiul actual atins al societaii noastre fata de capitolele bibliei....
    [b1]Constitutia Romaniei ****://***.cdep.ro/pls/dic/site.page?id=339
  • 0 (0 voturi)    
    productie vs birocratie I (Luni, 4 mai 2009, 20:26)

    un muncitor [anonim]

    Pentru a stabili asa zisa importanta sociala a fiecarei grupe de salarizare: productie sau birocratie, exista posibilitatea adaptarii legii salarizarii dinainte de "89, precum si a legii 154/98 ****://www.eed.usv.ro/~unisind/Legi_si_decrete/Lege154_98.htm.Totodata, legea actuala a pensiilor pe puncte trebuie generalizata la toti salariatii(cum s-a elaborat initial cu limitare lan 5 puncte). Aceste legi trebuie elaborate fara privilegii mai mari ca ale cosmonautilor, caci ne vor duce bugetul la "sapa de lemn"!
    asadar, anumite categorii de personal, fara a tine seama de ce spune Constitutia la “ARTICOLUL 16(1): Cetatenii sunt egali în fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari”, prin loby de tip sindical si de alta natura, si-au construit diferite statuturi (de casta) cu fel de fel de sporuri- mai multe si mai mari ca ale cosmonautilor.
    Pentru a stabili ce e mai important: productia sau birocratia, oul sau gaina,etc. ?
    Un posibil model, ar putea fi, echilibrul recesiv energie activa-energie reactiva din sistemul electroenergetic.Echilibrul recesiv, avem intre 2 factori(aparent contradictorii) din care unul domina(sta inainte) ,iar al doilea este dominat(recesiv-desi mai slab are semnificatie mai inalta).In timp, sunt anumite perioade cind cei 2 factori basculeaza:cel dominant devine recesiv si invers.[B]Mircea Florian-Recesivitatea ca structura a lumii,Ed.Eminescu,Buc, 1983.
    Aici,putem neglija acuzatia de reductionism , deoarece orice model se apropie doar asimptotic de realitate.In cazul de fata,simpla utilizare a unui model analogic adecvat conduce la cresterea informatiei( a ordinii) si scaderea entropiei...Ceeace si dorim.
    Energia reactiva(birocratia) ajuta la producerea energiei active-valutare (productia), care doar ea se factureaza.
    Orice crestere necontrolata a energiei reactive(birocratia) conduce la "incarcarea" suplimentara a retelelor cu "supratensiuni" si posibile "conturnari"...
  • 0 (0 voturi)    
    productie vs birocratie II (Luni, 4 mai 2009, 20:29)

    un salariat [anonim]

    ex real de crestere locala a energiei reactive : avaria
    ****://www.glasulmaramuresului.ro/main.php?show=40&lang=ro&name=#Catastrofa_Electrica_scurtcircuiteaza_baimarenii, cind la citeva blocuri, ca efect, a aparut o supratensiune care a ars toate aparatele casnice..
    In prezent, asistam la o crestere nemaintilnita a birocratiei( a muncii asa zis intelectuale) -vezi birocratia administrativa de la toate nivelele, inclusiv financiare, cu rezultatele negative care se vad, de ex., in cazul financiar-criza actuala.
    Ori, prioritara este productia de bunuri materiale, care aduce aport “valutar”, este energia activa. Acesta poate fi si unul din criteriile de salarizare, astfel ca de cele mai bune salarii sa beneficieze salariatii care creaza si produc masini (constructia de masini-machines makers,sa), nu cei care le exploateaza sau cei care ajuta la productie(care sunt indirect productivi).Pt.noi, sub acesta prioritate, s-au realizat, inainte de "89, toate obiectivele industriale si de constructii de care beneficem si azi.
    Daca reducem putin amploarea cercetarii unor evenimente recente, neproductive, imature la nivel istoric si o crestem pe cea a istoriei tehnologice recente reale a tarii noastre vom gasi raspunsuri la cum s-au realizat inainte "89, cu aceelasi tip de oameni miracole pt.ziua de azi : autostrazi, baraje, lacuri de acumulare, metrou, transfagarasan, porturi si aeroporturi, poduri peste dunare, canal dunare-marea neagra, ecluze, docuri uscate, hidro, termo centrale, fabrici, echipamente si masini, combinate chimice, siderurgice, mine de suprafata, constructii de locuinte, sistematizari de orase,agricultura, canale irigatii, sere, etc.
    Toate cele de mai sus s-au facut cu o lege de salarizare cu grile echilibrate si cu multa munca organizata, care a produs productie, nu numai divertisment, publicitate, sinecuri, cabotinaj, ca in prezent.
  • 0 (0 voturi)    
    productie vs birocratie (Luni, 4 mai 2009, 20:31)

    un salariat [anonim]

    Si atunci pe linga productie erau si: birocratie, administratii centrale si locale, invatamint, artisti, actori, pensionari, elevi, studenti, etc. care primeau salarii, burse, sa., dar birocratia era de 3 ori mai mica, la o productie industriala si agricola de cca. 5ori mai mare fata de cea de azi.
    dupa 20 de ani ("Vingt ans après"), trebuie data putin foaia inapoi, sa cautam, sa vedem ce inseamna: IPCM, IPTANA,IPCF, IPROMET, IPROLAM, ICPET, ISPH, IPCF, CCSITEH, CCSITMRTU, PROIECT, IPROTIM, TCInd, ICH, Energoconstructia, Energomontaj,Eectromontaj, CCCF, ICIM, etc + fabricile, IAS-urile, etc. care produceau atunci... si cum aceasta cultura tehnologica romaneasca, adaptata, ne poate ajuta pentru ce avem de facut acum , pt. ca de 20 ani, in regie proprie romaneasca, nu s-a mai construit nici o lucrare de anvengura, altfel, nu peste mult timp, o sa apara la noi, o noua disciplina- arheologia tehnologica romana!
  • 0 (0 voturi)    
    patriotic act I (Luni, 4 mai 2009, 20:34)

    un alegator [anonim]

    dlor guvernanti,masinaria(dezmatul,obezitatea salariala si de schema(conf.celor afirmate de dvs),nu se poate remedia prin fitness sau jogging,ci prin liposuctie) trebuie sa poata fi oprita,exact cum,la avarie,tragi un heblu,la nevoie,deconectind curentul. altfel,se alege praful.constitutia,nu contine precizari exprese,in acest sens,dar are un articol generic(53 )[b],cred, pt.cauze de "forta majora"*****deci,intrebare:
    ce se intimla daca alunecarea economiei nationale (publice si private) pe toboganul crizei mondiale globale actuale se apropie de un punct critic-de faliment(ceeace nu ne dorim sau poate chiar si am atins acest punct, deja)?pt.eliminarea("tunderea") aberatiilor si dezmatului in scetorul de stat(nu uitati, obama, a umblat,recent, chiar la salariile directorilor de banci private) a sporurilor si pensiilor speciale(acumulate in 20 de ani de experimente, asa zis democratice), aducerea lor chiar prin diminuare(recalculare) la acelasi numitor pt. toti cetatenii tarii conf. unor noi legi unitare de salarizare si pensii, care sunt in curs de elaborare la ministerul muncii,pt. o reasezare a lor pe principii economice,predictibile de incadrare in posibilitatile bugetului de stat,in baza actualei constitutii[b],conf cu ARTICOLUL 53- restrângerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati(slava domnului ca, parintii constitutiei s-au gindit si la "forta majora",nedeclarata explicit)- se poate da o lege in parlament de situatie de urgenta(sau altfel denumita),un fel de "patriotic act", care sa rezolve aceste probleme,precum si altele grave cu care ne vom confrunta(de ex criza alimentara,sa),fara a invoca cutuma "bunului odata cistigat..."?trebuie interesat si la ue.
    nu vad cum s-ar asigura stabilitatea economiei nationale daca nu se vor tine in friu, predictibil salariile si pensiile publice,prin legi unitare si omogene.nu mai vb ca media salariilor publice trebui sa ajunga sub cele din privat,ca si in statele cu regim politic similar noua.
  • 0 (0 voturi)    
    patriotic act II (Luni, 4 mai 2009, 20:35)

    un alegator [anonim]

    e bine sa ne gindim din timp,inainte de a ajunge "acolo".asa ar gindi orice contabil,chiar din fostele cap-uri:intai trebuie tinute in mina cheltuielile cu salariile(forta de munca) si cu mijloacele de productie,binenteles mai mici decit veniturile.ori la noi acum e pe dos: veniturile la buget mai mici de cit cheltuielile=> f a l i m e n t!
    ********
    [b]constitutia romaniei-****://***.cdep.ro/pls/dic/site.page?id=339
    ARTICOLUL 53 Restrângerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati
    "(1) Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate fi restrâns numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea securitatii nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamitati naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav.
    2) Restrângerea poate fi dispusa numai daca este necesara într-o societate democratica. Masura trebuie sa fie proportionala cu situatia care a determinat-o, sa fie aplicata în mod nediscriminatoriu si fara a aduce atingere existentei dreptului sau a libertatii."


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version