1.000.000 de euro, suma alocata pentru softul de centralizare a rezultatului alegerilor europarlamentare

de E.M.     HotNews.ro
Luni, 13 aprilie 2009, 14:51 Actualitate | Politic


Autoritatea Electorala Permanenta intentioneaza sa achizitioneze un nou sistem informatic pentru centralizarea si prelucrarea rezultatului alegerilor pentru Parlamentul European. In acest sens, este alocata suma de 1 milion de euro, dupa ce in 2007 acelasi program costase numai 252.000 de euro, informeaza NewsIn.

In documentatia aferenta, AEP motiveaza necesitatea achizitiei prin faptul ca, spre deosebire de ultimele alegeri europarlamentare, numarul de mandate alocate Romaniei s-a redus de la 35 la 33. De asemenea, au fost operate o serie de modificari legislative:
"Mentionam ca aceasta aplicatie (softul din 2007 - n.red.) nu mai poate fi utilizata in forma actuala din cauza modificarilor legislative (schimbarea numarului de mandate, modificarea proceselor verbale, modificarea rapoartelor)". (Extras din caietul de sarcini).

Procedura de achizitie este o negociere accelerata cu ofertanti, iar cerinta obligatorie este ca acestia sa prezinte informatiile generale cu declararea cifrei medii de afaceri pe ultimii trei ani pentru care exista exercitiu financiar incheiat.
"Ofertantii trebuie sa faca dovada realizarii unei cifre medii de afaceri mai mare sau egala cu 600.000 euro fara TVA".

Ofertantul trebuie sa aiba minimum un contract finalizat in ultimii trei ani care sa fi avut ca obiect dezvoltarea de aplicatii software la nivel national, in care participarea ofertantului - participarea proprie - a fost de minimum 300.000 de euro per proiect.

Data limita pentru depunerea candidaturii este 21 aprilie, ora 10:00, iar termenul pana la care implementarea programului trebuie realizata este 20 mai. Daunele solicitate in cazul neindeplinirii serviciilor solicitate vor fi de cinci ori valoarea contractului.

La alegerile pentru Parlamentul European din 2007, sistemul informatic a costat 252.000 de euro, fara TVA, contractul fiind atribuit de Institutul National de Statistica pentru SC Net Consulting SRL.

La alegerile parlamentare din 30 noiembrie 2008, softul pentru centralizarea si interpretarea datelor a costat AEP 5.822.080 lei, fara TVA. Firma castigatoare a contractului a fost TeamNet International, membra a grupului Asesoft.

Alegerile locale din iunie 2008 au scos din bugetul de stat pentru programul informatic de centralizare a rezultatelor scrutinului suma de 2.130.817 lei, fara TVA, contractul fiind atribuit firmei SC Siveco Romania SA.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














1932 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    ce jenant (Luni, 13 aprilie 2009, 15:13)

    tirolez [utilizator]

    Trag si pielea de pe amaratii care se chinuie cu o microintreprindere si pentru care 1000 de euro pe an sunt niste bani si arunca inutil sute de mii de euro.
    • 0 (0 voturi)    
      cu cit iese pedeleu'? (Luni, 13 aprilie 2009, 20:58)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui tirolez

      sa ne zica si cu cit cistiga pedeleu', daca tot costa 1 mil euro
  • +7 (7 voturi)    
    Băi mă leși? (Luni, 13 aprilie 2009, 15:17)

    Wasile [utilizator]

    Licitație cu dedicație!
    Auzi tu, rescriem soft-ul deoarece s-a trecut de la 35 la 33 de locuri! Vai de mine și de mine, nici un copil in clasa a opta nu programeaza fara sa țina cont de numarul de locuri...
    Un milion de euro pentru o aplicație care poate fi realizata in maxim o saptamana, din care patru zile pauza de masa și inca doua weekend? Ce pacat ca nu pot sa particip și eu, ca deh, nu am 300.000 afaceri cu statul...
  • +7 (7 voturi)    
    Open source (Luni, 13 aprilie 2009, 15:21)

    Mihai [anonim]

    Este oricare din softurile de mai sus Open Source?

    Nu de alta dar sa-si dea cu parearea si altii daca este asa greu sa modifici un program pentru schimbari minore cum este reducerea numarului de parlamentari si modificarea buletinelor de vot.

    Este o aberatie ca pentru asemenea modificari minore costul sa fie un milion de euro.
    • 0 (0 voturi)    
      un BSOD ceva? (Marţi, 14 aprilie 2009, 9:31)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      ce m-as rade sa le dea un ditamai BSOD cand o sa calculeze :).
      Sunt curios daca or sa primeasca banii inapoi atunci....
      Hai sa le uram: BSOD, BSOD, BSOD, BSOD :D.
  • +6 (6 voturi)    
    bataie de joc pe fata. (Luni, 13 aprilie 2009, 15:23)

    Mike [anonim]

    Subscriu celor spuse mai sus. Softul e de 2 lei si un elev de liceu de profil informatica poate sa-l faca lejer intr-o saptamana. Ok, poate nu o sa scoata grafice extravagante, dar o sa fie functional, si arhisuficient pentru functionarea scrutinului. Bataie de joc, pe banii nostri. Auzi nu mai merge excelul de anul trecut!!!!! Sper sa se sesizeze DNA, sau oricine mai reprezinta justitia in tara asta, ca asta e clar furt din banul public.
    • 0 (0 voturi)    
      si exista deja1 (Marţi, 14 aprilie 2009, 9:25)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Mike

      pe cat ca au sa faca tabelul in Excel si inclusiv graficul?
      Or sa puna si un pie chart ca sa arate cum se distribuie parlamentarii.
      SI eu care credeam ca pachetul este ieftin!
      De banii astia dotau 5 universitati cu licente multiuser pt tot pachetul office!
      SI cand te gandesti ca nici nu esti obligat sa cumperi MS Office pentru ca exista si Open Office care este FREEWARE!
      Adica GRATIS, MOCA, PE DEGEABA,doar ii faci download si face ce face si MS Office!

      Cine mama dracului a fost si ala de veni cu ideea?
      Vrema sa stim si noi ca sa NU-L MAI VOTAM pe TEPAR!
      Chiar nu se "auto"sesizeaza nimeni!
  • +4 (4 voturi)    
    Maaama (Luni, 13 aprilie 2009, 15:29)

    adish [anonim]

    Ma da-l dracu de soft, da ce face frate? Ma ofer eu, il fac cu 10 000 de euro :D. Astia ne cred tampiti! Furt pe fata. Si te mai miri da ce la da in cap astora cu micro.
  • +3 (3 voturi)    
    Follow the money... (Luni, 13 aprilie 2009, 15:32)

    drJohn [anonim]

    Oare de ce 600.000 euro si nu 500.000 ? Sau de ce nu 400.000 ? Ar intra in calcul anumiti concurenti incomozi ? :D
  • +5 (5 voturi)    
    Criza??? (Luni, 13 aprilie 2009, 15:34)

    vio [anonim]

    A spus cineva cuvantul "criza"??
    Ca am impresia ca e o criza doar pentru catzei, nu pentru budogii din politica si din firmele legate de politicieni.
    Un milion de E pentru un soft obisnuit?
    Oare cat cheltuie Franta sau Germania cu ocazia alegerilor?


    Edit: aaaa, da, m-am prins! Intrucat la acest scrutin participa persoane stilate si cu gusturi fine, softul se achizitioneaza de la Louis Vuitton. Deh, coana Joitica, .....coana Joitica!!
  • +3 (3 voturi)    
    Soft ? sau moft(e)uro$ (Luni, 13 aprilie 2009, 15:35)

    Moromete [anonim]

    Dragii de ei , EI CU EI ... 1.000.000 EURO nu-i putin?, NOI in acelasi timp suntem cam forfetati , Eu cred ca ar trebui alocata toata suma imprumutata de la Banca Mondiala. In tara care geme de informaticieni fara plata impozitului pe salarii, platim din greu in criza, UN MILION DE EURO. Sa planga Tariceanu nu alta! El a reusit sa atraga in partid numai 250 mii euro si uite ce inseamna sa fi PD-L ist , poti jumuli de 4 ori mai mult si chiar in criza!! Pusca si cureaua lata ce buni suntem de plata !!
  • +6 (6 voturi)    
    33 nu-s un milion (Luni, 13 aprilie 2009, 15:37)

    ady624 [utilizator]

    Sunt programator, dar dacă o iau la socoteală și pe fiica mea, avem sigur 33 de degete pe care să-i numărăm pe 'aleși'. Evident, Asesoft, Siveco, etc. sunt firme andocate în portul Statului. Oare de ce TeamNet International și nu Asesoft, dacă tot sunt una și aceeași? Motive ... financiare? Se discută de niște sume aberante și orice soft produs de firmele care lucrează cu Statul are o funcționalitate care necesită de câteva ori mai multă muncă decât dacă s-ar fi făcut pe hârtie. Vezi softurile de la CAS, primării, etc. Oare când se va da șansa unei competiții corecte? Vorba lui Mihai, de ce nu open source? Suntem o țară de programatori, unii formidabili, dar nu suntem în stare să ne folosim propriile resurse.

    Felicitări Statului!
    Adrian
  • +3 (3 voturi)    
    And the winner is ... (Luni, 13 aprilie 2009, 15:50)

    John [anonim]

    Avand in vedere termenul de executie foarte scurt impus pentru o investitie de 1 milion euro, este mai mult decat evident ca firma castigatoare va fi una dintre cele trei :
    - Net Consulting
    - Asesoft (prin TeamNet)
    - Siveco.

    Eu pariez pe Asesoft. Voi pe cine pariati ?
    • +4 (4 voturi)    
      Siveco (Luni, 13 aprilie 2009, 16:20)

      kata [anonim] i-a raspuns lui John

      Eu pariez pe Siveco:)
      Ati uitat de UTI. alta mare firma de software cu prieteni acolo unde trebuie.
      Criza e pentru gugustiuci asta e clar.
    • +2 (2 voturi)    
      da, Asesoft (Luni, 13 aprilie 2009, 16:34)

      Stefan [anonim] i-a raspuns lui John

      Da,

      Asesoft prin sateliti. Doar ca nu e nici o constrangere de timp , caietul de sarcini a fost pregatit de mult, chiar de ... Asesoft :)
  • +3 (3 voturi)    
    da' ala vechi ce avea? (Luni, 13 aprilie 2009, 16:24)

    Lucian* [utilizator]

    dar de ce un soft nou?
    cel vechi ce avea?
    Puneau la alegeri pt parlamentari si ieseau corupti?
    • +2 (2 voturi)    
      Cică ce avea... ăla nu mai costa bani (Luni, 13 aprilie 2009, 17:02)

      AlexMohora [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

      Iar dacă nu mai costa bani atunci cineva nu mai primea bani... iar aşa ceva nu se face... mai ales pe foamea asta.

      Firmele astea de lucrează cu statul nu au păpat aproape nimic anul ăsta. Şi ziceţi că e scump? Păi să vedem:

      - 10.000 E la ăia de-l fac (salarii brute)
      - 200.000 la firma de ia contractu
      - 100.000 la ăla de dă contractu
      - 100.000 la firmele care participa la licitatie ca sa nu castige (altii)
      - 50.000 studiu de fezabilitate
      - 50.000 consultanţă
      - 40.000 proiectul pilot
      - 20.000 instruirea utilizatorilor
      - 100.000 hardware-ul (şi e puţin)
      - 30.000 camera tehnică
      - 300.000 site de disaster recovery (nice to have)
      - 50.000 soluţia de securitate bazată pe certificate şi semnătură electronică
      - 200.000 sistemul de arhivare electronică (a voturilor - dacă apar contestaţii)
      - 100.000 la partid
      - 100.000 lu sefu' al mare

      Vedeţi că nici nu ajunge 1 milion - ce naiba... acum se chinuie să vadă de unde mai pot să facă economii.
  • +1 (1 vot)    
    Siveco rules (Luni, 13 aprilie 2009, 16:49)

    Bogdan [anonim]

    Se stie de la inceput ca ei vor castiga, stati linistiti.

    O completare la lista de criterii: pe primul loc este para-indaratul ... restul sunt cum zic ei.
  • +1 (1 vot)    
    Acum da (Luni, 13 aprilie 2009, 17:12)

    Puiu [anonim]

    Da, sunt de acord, ne trebuie un soft nou. Si din cauza asta ar trebui chiar dublat impozitul forfetar! Ce fel de oameni sunt aia care nu ar contribui la asa ceva?
  • +2 (2 voturi)    
    Il fac eu mai ieftin (Luni, 13 aprilie 2009, 17:12)

    Silviu Boiangiu [anonim]

    vi-l fac eu pe 500000 de euro - marea jecmaneala nationala bineinteles - 1 milion un amarastean de soft - 15 mii un server tare cu o conexiune 2-300 Mbps in datacenter, linux si apache - softul mai costa inca 10 mii daca il face o firma mica.

    Dar frate ei iau impozit forfetar si dau 1 milion pe o aplicatie de 10 mii de euro.
  • +1 (1 vot)    
    Cainii latra, ursul merge... (Luni, 13 aprilie 2009, 17:57)

    Cristi [anonim]

    Si chiar credeti ca lamentariile astea jalnice folosesc la ceva?
    Ei oricum o sa-l faca...iar noi oricum o sa platim.

    De fapt, stau si ma-ntreb ce s-a schimbat in ultimii 20 de ani, Ceausescu cu Iliescu si Basescu, au aparut "masini straine" furate sau cumparate pe datorie. Asa, si? A, era sa uit, a aparut posibilitatea de a emigra, iar sub-oamenii care controleaza cam tot ce misca asta si vor. Nu-ti convine, poti sa pleci.
    • +1 (1 vot)    
      Olio, mama! (Luni, 13 aprilie 2009, 18:25)

      barbu [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      si asta doar pentru ca programul va fi facut de firma unuia dintre ei...
  • 0 (0 voturi)    
    Alternativa (Luni, 13 aprilie 2009, 18:24)

    Zoli B. [anonim]

    Pentru cei care nu vor ca banii publici sa ajunga numai la la cei mari:

    http://groups.yahoo.com/group/anti_impozit_forfetar/

    Join pls.
  • +1 (1 vot)    
    o intrebare (Luni, 13 aprilie 2009, 19:51)

    Bluescent [utilizator]

    Si chiar nu se poate face nimic impotriva unor asemenea jafuri?
  • +1 (1 vot)    
    de fapt nu e nevoie de nici un soft (Luni, 13 aprilie 2009, 20:18)

    teodors [anonim]

    Daca stau sa ma gandesc putin nici macar nu au nevoie de vreun soft. Problema din punct de vedere al calculelor implicate este destul de simpla. Problema ceva mai dificila este securizarea accesului in sistem din teritoriu.

    Pot foarte bine sa introduca datele intr-o tabela Excel la comisia electorala centrala. Si aici totul s-ar face sub supraveghere stricta. Iar pentru securizarea accesului in sistem din teritoriu, cei de la circumscriptii/ comisii judetene sau ce naiba mai sunt nu au decat sa trimita mailuri securizate cu un program gen PGP... Si sincer cred ca sistemul ar fi suficient de robust. Si nu ar mai costa mai nimic decat un pic de training pt cei implicati.
    • 0 (0 voturi)    
      prea complicat! :) (Marţi, 14 aprilie 2009, 9:33)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui teodors

      lipseste o marmota cu staniolul...
      Plus ca nu se vrea in teritoriu sa existe calculatoare! Calculatoarele sunt strict pt imprimante!
  • 0 (0 voturi)    
    hotie (Marţi, 14 aprilie 2009, 11:18)

    ahmed [anonim]

    ha sa mai taiem din pensii sa mai punem o zeciuiala pe spinarea iobagilor moderni din
    Romania si sa aplaudam dictatura ce se apropie cu pasi rapizi
  • 0 (0 voturi)    
    Desteptilor (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:05)

    mumu [anonim]

    Habar nu aveti despre ce vorbiti. Smenurile se fac la nivel mult mai mare...nu la un amarat de 1 mil euro... si mai ales pentru un contract cu asa o vizibilitate. Asta chiar este unul dintre contractele "pe bune". 1 milion este suma maxima alocata proiectului - castiga cine ofera la pretul cel mai scazut asa ca din 1 mil se ajunge la 300-400k euro. Si daca ati sti ce inseamna un "fail-over", un "load balancing" , redundanta sistemului....ati mai tacea din gura...expertilor. Aveti habar de ce echipamente este nevoie si de ce sisteme pentru a garanta un flux continuu de informatii la nivel national prin garantarea 100% al fluxului? Stiti ce inseamna un proces de audit al sistemului? Stiti cat costa licentele?
    • 0 (0 voturi)    
      :) (Marţi, 14 aprilie 2009, 13:45)

      if0014 [utilizator] i-a raspuns lui mumu

      Inteleg ca esti un spagar cu state vechi de plata, sau vorbesti si tu fara sa stii ce spui?
  • 0 (0 voturi)    
    Ghici cine a castigat? (Miercuri, 13 mai 2009, 20:32)

    zzz [anonim]

    Tot SIVECO a castigat. Cam previzibil, nu?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version