Discutia de luni, emisiune HotNews.ro-RFI

Miron Mitrea a discutat online: La negocierile cu PD-L, PSD-ul a renuntat la pozitii importante, vrand doar sa puna mana pe DGIPI

de Redactia     HotNews.ro
Vineri, 27 martie 2009, 13:00 Actualitate | Politic

Miron Mitrea
Foto: AGERPRES
Senatorul PSD Miron Mitrea s-a aflat  in redactia HotNews.ro si a discutat online cu cititorii despre situatia actuala a PSD, despre cum se inteleg cele doua partide aflate la guvernare si despre activitatea sa de cand nu mai este la conducerea social-democratilor. Cele mai interesante intrebari se vor regasi in emisiunea "Discutia de luni", realizata de HotNews.ro si RFI si moderata de Dan Tapalaga.
  • Intalnirea s-a incheiat

Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.


Citeste mai multe despre   


















Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 radu vaida

    De ce acum cand s-a instalat linistea la Cluj papusarii din psd il manevreaza pe UTC-istul si activistul Cordos inmpotriva lui Soporan? Cand a preluat organizatia nu mai era nimic si acum cand a mai adunat ceva lume langa el chelnerul de la Bistrita isi baga coada.Faceti o mare gresala ca il indepartati de la conducere. Osa vedeti ca nu mai ramane nimic din organizatie.
    R Vida

    • Miron Mitrea

      Dupa mine, Vasile Soporan este un tip absolut OK si este, probabil, la ora actuala, una dintre solutiile pentru a incepe sa reconstruim organizatia de la Cluj. Personal il sprijin pe Vasile si daca nimeni de la centru n-o sa-l incurce o sa ai o surpriza placuta din partea lui. In orice, caz nu cred ca reprezentantul cel mai bun al centrului PSD la Cluj este Marian Vanghelie.

  • Întrebarea nr. 2 Flo

    Stimate domn

    Ce parere aveti despre o reducere a salariilor de parlamentar si a diurnelor pe perioada crizei, tinand cont ca marea majoritate au si alte surse de venit?!Cred ca semnalul de la parlament ar trebui sa vina!Credeti ca ati putea avea o astfel de intiativa?

    • Miron Mitrea

      Bun, un salariu de parlamentar nu este atat de mare cat s-a creat legenda in jurul lui. Este in jur de 4000 de lei no. Dar, sigur, daca este nevoie sa inghete celelalte salarii ale bugetarilor ar fi un semnal nu economic, ci moral.

  • Întrebarea nr. 3 Bartti

    In perioada cand ati fost Ministru al Transporturilor, SNCFR sub conducerea lui Mihai Neculaiciuc a derulat mai multe afaceri murdare. Anumite firme necunoscute „agreate de conducerea SNCFR” vindeau materiale nefolositoare la preturi exorbitante catre SNCFR. Majoritatea angajatilor din acea vreme stiau de existenta acestor nereguli foarte vizibile. Daca incercai sa intrebi ceva in legatura cu aceste treburi erai amenintat ca vei fii data afara. Astfel de contracte NU se puteau derula fara acordul directorilor aflati in subordinea d-voastra. La acea vreme se stia ca si premierul Adrian Nastase accepta tacit aceste lucruri. Ca ministru al Transporturilor ati fost informat de aceste nereguli?
    Cel mai grav este ca o parte din directorii din acea vreme de la SNCFR ar fii trebuit sa contribuie la educatia noii generatii de stagiari. Ei insa, dupa cum cred ca stiti, incercau sa scoata castanele din foc cu mana acestora.
    Considerati ca in Romania ai vreo sansa sa reusesti daca nu esti hot, santajist, trisor sau smecher?

    • Miron Mitrea

      Sunt convins ca si la SNCFR, din pacate, ca si in alte societati de stat, au avut si au loc destule afaceri murdare. Sunt de acord ca este foarte grav ca tinerii stagiari care intra in sistem se lovesc de aceste practici.

      Cred ca Romania nu are sanse daca nu reusim sa renuntam la hoti, santajisti si combinatori.

  • Întrebarea nr. 4 abis

    Domnule Mitrea, i-ati dat drumul de beregata lui Mircea Geoana? Pare mai vioi decat oricand... Ati renuntat la schimbarea de la varful PSD, sau doar asteptati vremuri mai prielnice?

    • Miron Mitrea

      Termenul beregata n-a fost cel mai fericit folosit de mine. Era o discutie privata si eram foarte nervos. Nu, nu cred ca se poate renunta la ideea de schimbare a conducerii PSD tinand seama ca partidul nu este in cea mai buna forma.

  • Întrebarea nr. 5 mircea

    Domnule Mitrea, de ce nu l-a vrut Mircea Geoana pe Mihai Tanasescu in functia de ministru de finante ?

    • Miron Mitrea

      Nu numai Mircea Geoana nu l-a vrut pe Mihai Tanasescu, nici Viorel Hrebenciuc nu a vrut sa auda de el.

      Mihai Tanasescu este probabil unul dintre putinii specialisti de inalta clasa in finante pe care ii are Romania. A fost ministru de finante, unul bun, a lucrat la Banca Mondiala si acum lucreaza la FMI.

      PSD-ul are sansa sa aiba in randurile lui aceasta valoare, dar combinatorii condusi de Hrebenciuc, datorita faptului ca Mihai nu poate fi manipulat, l-au indepartat.

  • Întrebarea nr. 6 j

    Dle Mitrea cat credeti ca va rezista ac.guvern?Credeti in performanta celor care-l compun si a primului ministru?Vedeti o sansa reala a Romaniei de a iesi din criza care nu s-a declasat in plentitudinea ei,avand la conducerea tarii guvernul prezent?

    • Miron Mitrea

      Nu stiu sa prezic cat va rezista acest guvern. In mod cert, exista oameni de un real profesionism in acest guvern.

      Din pacate, bugetul care a fost adoptat nu s-a bazat pe date reale si sarcina guvernului este mult mai dificila decat parea la inceputul anului.

      Asa este, criza nu s-a declansat inca in plenitudiea ei in Romania. Din pacate nu sunt optimist si cred ca anul 2010 va fi mult mai greu decat 2009. Nu vad si nu pot sa estimez momentul iesirii din criza, dar cred ca va fi mai indepartat decat se spera in acest moment.

      Nu vad masurile anti-criza pe care le ia guvernul cu rezultate in viata economica, din pacate. Le astept in continuare.

  • Întrebarea nr. 7 laura

    Domnule Mitrea,
    Care e pozitia PSD despre situatia sociala si economica din tara ? Fapte si nu vorbe !

    A ajutat PSD (si cum) la judecarea celor ce au privatizat economia tarii pe sloganul 1$ ?

    A ajutat PSD (si cum) la judecarea celor care au devalizat finantele tarii ?

    A ajutat PSD(si cum) la judecarea celor care au instrainat resursele tarii ?

    • Miron Mitrea

      Nu pot raspunde cu fapte, decat in ceea ce priveste pensionarii si acolo partial. E singura promisiune electorala care deocamdata s-a indeplinit, e adevarat ca partial, cresterea pensiei minime. La restul de trei intrebari nu am raspuns.

  • Întrebarea nr. 8 Freelancer

    In mediile politice avizate exista informatii potrivit carora Basescu si Geoana au ajuns la o intelegere privind alegerile prezidentiale dupa cum urmeaza: contracandidatul lui Basescu va fi Geoana; Geoana va pierde cu certitudine si va face totul in acest sens (s-a avut in vedere inclusiv episodul 2004 cand a pierdut din primul tur impotriva lui Basescu la Capitala), dar are deja asigurata pozitia a doua in stat (Presedinte al Senatului, inclusiv de membru in CSAT creata special de Basescu pentru el); respectarea intelegerii, indusa de la Washington, este garantata tot de acolo; urmatorul presedinte al Romaniei (dupa al doilea mandat al lui Basescu, complet sau incomplet avand in vedere sanatatea precara, atat cat va dura acesta) va fi Geoana, Washington-ul asigurandu-si pe termen lung o situatie de "win-win". Va rog sa comentati (inclusiv vehementa de circumstanta anti-Basescu a fostului Dv. apropiat MarianVanghelie, care nu se teme DNA, Politie, Curte de Conturi,de nimic, prietenii stiu de ce!!!).

    • Miron Mitrea

      Nu cred in intelegerea Basescu-Geoana. Din experienta mea, asemenea scenarii nu functioneaza. De asemenea, nu vreau sa va dezamagesc, dar sprijinul extern e important, dar nu decisiv in viata politica a unei tari.

      Referitor la Marian Vanghelie, raspunsul este in intrebare.

  • Întrebarea nr. 9 TUDOR BRASOVEANU

    1. Domnule Mitrea - la drept vorbind - daca nu mai sunteti la conducerea PSD - daca nu sunteti cinev la PDl -daca nu s-a lipit afacerea cu Basescu la alegeri ....ce mai conteaza cine sunteti? Ce mai conteaza ce credeti? Ce va recomanda sa "credeti" ceva?
    Decenta domnu Mitrea - atat va cere lumea - fugiti in muntii Austriei - nu va cerem sa ne spuneti care e parerea dvs - va cerem decenta!

    • Miron Mitrea

      Nimeni nu te obliga sa tii seama de parerea mea, asa ca nici pe mine nu ma obliga nimeni sa tin seama de parerea ta. Iar dreptul de a spune ceea ce gandesc nu poate sa mi-l ia nimeni, iar daca vorbim de PSD, ceea ce am construit eu in acest partid, imi da dreptul sa spun oricand, orice gandesc.

  • Întrebarea nr. 10 im

    Domnule Miron Mitrea,

    Pe vremea cind erati minsitrul Transporturilor si Locuintei s-a initiat proiectul cartierului Henri Coanda. Intre timp, venind la putere dreapta, si in special PNL, s-a pornit un adevarat asalt impotriva cartierului. Virful de lance a fost si este primarul PNL al sect. 1 Andrei Chiliman, secretara lui Th. Melescanu, Luminita Rasnoveanu, fostul director ANL, Gh. Popescu (membru PNL) s.a. Va intreb, actuala guvernare PSD-PDL va relansa acest proiect? Mai precis se poate spera ca PMB (primarul Oprescu) sa fie determinata sa demareze utilitatile din cartier?

    • Miron Mitrea

      Mare porcarie ceea ce s-a intamplat cu cartierul Henri Coanda. Nu numai cu el, si cu cartierul Brancusi din Drumul Taberei.

      La Henri Coanda s-a blocat constructia, iar la Brancusi s-au vandut terenurile statului, de care cu greu facusem rost pentru apartamente pentru tineri. Sper ca proiectele de constructii de case sa fie relansate de catre actuala guvernare.

  • Întrebarea nr. 11 dinu

    D-le Mitrea,
    ce v-a determinat la momentul respectiv sa treceti din tabara luptei sindicale in cea politica? Care sunt factorii care determina o atare miscare - de altfel vazuta si in alte cazuri celebre - Ciorbea, etc. - in afara apropierii de sfera puterii de decizie, care garanteaza si castiguri materiale pe termen mediu si lung?

    • Miron Mitrea

      Cine spune ca nu este interesat si de viata lui personala minte. Sigur ca, in momentul in care faci o asemenea miscare, exista motivatii legate de activitatea profesionala, de ceea ce crezi, dar sigur ca exista si o motivatie legata de cariera proprie. In sindicate aveam senzatia ca nu pot sa merg mai departe, ca ajunsesem la capatul drumului. Si atunci am trecut in politica.

  • Întrebarea nr. 12 maria coman

    Se stie de catre toata lumea ca atunci cand sunt lucrari de amploare in constructii, se face un contract pe durata desfasurarii lucrarii cu furnizorii de materiale si daca volumele sunt destul de mari (de ex. pentru o autostrada, sau pentru termoizolarea blocurilor) se pot obtine reduceri la preturile materialelor la jumatate fata de micii engrosisti, adica un sfert din pretul endetail (gen magazinush de materiale de la coltul blocului). Intrebari:
    -Cand se vor incepe lucrarile din capatul celalalt al autostrazii Bechtel de catre o firma romaneasca de stat cu angajati romani ?
    -Cand se va scoate din lege obligativitatea auditului termic si proiectului individual pe bloc de locuinte si sa se inlocuiasca cu cea per proiect - tip de blocuri (daca s-a facut la un bloc din acelasi tip fiind inutila repetarea la infinit a aceluiasi lucru) - stiut fiind ca 70% din costuri se duc pe acest lucru, iar durata obtinerii lui in medie 6 luni ?

    O data aparute aceste solutii in massmedia inca de anul trecut poate si mai bine, singura intrebare ramasa este cand incepeti, sau altfel formulat cine tergiverseaza implementarea lor ?

    • Miron Mitrea

      Autostrada Transilvania trebuia sa aiba finalizati primii 200 de km anul acesta si sa se lucreze in 2009 pe intregul traseu. 2012 era termenul de finalizare a lucrarii. Nu cred ca in 2012 vom avea Autostrada gata si, din pacate, o serie de greseli vor face ca autostrada sa coste mult mai mult decat suma pe care am negociat-o intial. Sigur, aveti dreptate, pentru lucrarile tip, n-ar trebui refacute toate proiectele si toate avizele asa cum se intampla astazi.

  • Întrebarea nr. 13 nicubila

    Stimate domnule Mitrea

    cum probabil stiti si dvs, siteul hotnews care practica aceasta interesanta "Discutie de luni" este un site ce doreste sa fie echidistant, insa totcam prin aceasta strategie ajunge sa-si "selecteze" un auditor cu o orientare mai liberala sa spun (nu cititi PNL). E un loc in care multor lucruri li se spun pe nume, iara daca urmariti de-a diferite poll-uri desfasurate pe parcursul timpului pe hotnews, observati ca PSD e partea mai putin iubita.

    Insa probabil ca stiti asta, de aceea intrebarea este: deicizia de a veni sa raspundeti unor intrebari aici e legata cumva de intrarea dvs in "opozitie" in cadrul PSD? Nu spun ca veniti sa "spalati rufele" PSD, insa sincer am fi preferat o discutie de acest gen cu mult mult timp inainte.

    cu stima
    Marius

    • Miron Mitrea

      Am mai fost cu ani in urma invitat la acest tip de discutie pe Internet. Nu am nici un fel de problema cu orientarea mai liberala a cititorilor. Eu am obligatia, ca politician, sa raspund tuturor, si celor care sunt si celor care nu sunt de acord cu mine.

      Am sa va spun un lucru care pentru mine este evident: din asemenea experiente eu castig cel mai mult, pentru ca vad si care este punctul de vedere al unor oameni cu care nu ajung in mod obisnuit in contact. Trebuie sa recunosc ca deseori am gasit idei interesante pe care le-am aplicat.

      Pot sa va spun o mica poveste. In timpul unei asemenea experiente, eram ministru, o doamna din Oradea mi-a scris ca atunci cand pleaca cu Intercity-ul din Gara de Nord trenul este foarte curat, dar cand ajunge in Oradea este o mizerie. Era intr-un moment in care eram foarte preocupat de confortul pasagerilor de la CFR. Dupa aceasta interventie am introdus curatenia in parcurs, lucru care a dus la o alta calitate a transportului pe calea ferata.

  • Întrebarea nr. 14 Mihai

    Va considerati raspunzator pentru situatia in care a ajuns acum CFR, tinand cont ca pe vremea cand dvs erati Ministrul transporturilor, Nicolaiciuc a adus grave prejudicii CFR-ului, fiind greu de imaginat ca dvs nu ati fi fost informat(extrapoland, e greu ca un manager in general sa nu stie ca angajatii fura mai ales cand e vorba de sume mari). De asemenea intr-una din declaratiile dvs de la acea vreme ati mentionat ca transportul rutier reprezinta o prioritate si nu cel feroviar, doring realizarea de coridoare rutiere de la vest la est. De ce o asemenea prioritate cand de fapt transportul feroviar are avantajele faptului ca nu e poluant, traficul pe soselele nationale poate fi decongestionat, capacitatile de transport sunt net superioare si CFR-ul avea nevoie de investitii serioase in infrastructura?

    • Miron Mitrea

      Toti care au condus CFR-ul sunt raspunzatori pentru tot ce s-a intamplat, bun sau rau, pe timpul perioadei in care l-au condus.

      Sunteti gresit informat, nu am spus niciodata ca transportul rutier este prioritar, ci din contra. Daca luati datele statistice, veti vedea ca singura perioada in care transportul de marfa si de calatori a crescut cantitativ a fost perioada in care am fost eu ministru. Pentru ca impreuna cu specialisti in domeniu am avut o strategie de crestere a volumului de transport pe calea ferata, eu crezand atunci ca si acum, ca transportul feroviar trebuie sa fie prioritatea in transporturi, fara sa lasam deoparte modernizarea infrastructurii rutiere, inclusiv autostrazile, care sunt importante atat economic, dar mai ales pentru viata de zi cu zi a oamenilor.

  • Întrebarea nr. 15 liv

    Buna ziua ,
    Intrebare : 1.Cine credeti ca va castiga alegerile prezidentiale?
    2. Ce candidat veti sprijinii in alegeri ?

    • Miron Mitrea

      Sper sa castige candidatul PSD pe care-l voi sprijini.

  • Întrebarea nr. 16 Adrian Bucur

    Stimate domnule Mitrea,

    Ce parere aveti despre faptul ca unele persoane din conducerea centrala a partidului, exemplu domnul Nichita-securist dovedit cu acte, isi permite ca sub obladuirea domnului Geoana sa vina la Botosani si sa-l dea afara din partid pe seful organizatiei, ales de membrii PSD democratic si sa se inhaite cu vreo 7-8 pesedisti iinvechiti in rele, securisti de asemenea, cu cate 3-4 mandate de parlamentari la activ, in care nu au facut nimic pentru Botosani.Este democratic domnule Mitrea ce se intampla in PSD ? Cu ce drept vine Nichita de la Iasi si da declaratii in presa locala, din belsug ,ca el va face si va drege in Botosani, apoi se duce la chiolhanuri cu cei din PDL, numai spunem ca a pus secretari de stat ca din partea PSD, veri si neamuri ale liderului PDL Botosani. Faceti ceva pentru acest partid, pentru oamenii simpli care au votat mereu PSD, nu pentru clica centrala care isi bate joc de noi. Avem de altfel o alternativa daca nu se face nimic, vom sabota PSD la Botosani, asa ca din judet fruntas va deveni codas ca si CLUJUL. Sa nu intrebati de ce!

    • Miron Mitrea

      Sunt impotriva interventiilor brutale si nestatutare, de multe ori subiective, in conducerea organizatiilor din teritoriu. Cred ca forta unei organizatii politice este democratia interna.

  • Întrebarea nr. 17 undo

    Credeti ca se va realiza ceva din promisiunile electorale? Iata si citeva promisiuni din campania electorala: 2000 km de autostrada, salariile profesorilor, marirea pensiei etc.

    • Miron Mitrea

      In mod cert se va realiza o parte din promisiunile electorale. Nu pot spune care dintre ele si cat. 2000 de km de autostrada nu se pot realiza in patru ani, sunt convins insa ca se vor construi autostrazi.

  • Întrebarea nr. 18 roman

    Vad ca nu prea s-au inghesuit Romanii sa puna intrebari. Sincer..nici nu stim ce am putea intreba PSD-ul !

    Totusi: Care e pozitia oficiala a PSD dar si responsabilitatea sa ca principal partid politic in ultimii 20 de ani - pentru situatia din Justitie jaful economic , resurse instrainate, Romania fiind singura tara cea mai corupta dar fara corupti !
    Rugam raspuns concret nu povesti !

    • Miron Mitrea

      PSD-ul are in mod cert responsabilitati pentru tot ce s-a intamplat in Romania pentru perioada in care s-a aflat la guvernare, bine si rau.

      Din pacate, dvs vorbiti numai de partea negativa pe care as fi necinstit sa nu recunosc ca a existat. Dar, in acelasi timp, au fost si lucruri bune, pentru ca asta-i viata. Oamenii fac si lucruri bune si lucruri rele.

      Romania este o tara europeana cu sprijinul PSD, este tara NATO cu sprijinul PSD, romanii circula in Europa fara vize cu sprijinul PSD. E adevarat au fost si resurse instrainate, si privatizari discutabile. Au fost miscari economice gresite, dar a fost primul partid care a adus crestere economica in Romania. Daca vreti ca eu sa fiu corect, trebuie sa fiti si dvs corect si sa recunoasteti si lucrurile bune pe care le-am facut.

  • Întrebarea nr. 19 Mitru

    1. Sunt corupti in Romania ?
    2. Daca da, puteti da cel putin un nume .

    • Miron Mitrea

      Sigur ca sunt corupti in Romania. Si sigur ca nu voi da eu nume.

  • Întrebarea nr. 20 Kris

    Daca se simte vinovat de faptul ca in mandatul sau, la Ministerul Transporturilor, s-au dat cele mai mari ”tunuri” finaciare la calea ferata, prin fostul director Nicolaiciuc Mihai?

    • Miron Mitrea

      Nu s-au dat cele mai mari tunuri in CFR in perioada mandatului meu. Uitati-va ce sa intampla la compania de transport calatori in ultimii ani, dar in mod cert am o responsabilitate politica pentru lucrurile bune si proaste care s-au intamplat in perioada mandatului meu.

  • Întrebarea nr. 21 Marinel Georgian

    Cum este posibil ca radarele fixe sa apara pe drumurile distruse din Romania precum ciupercile dupa ploaie? de ce Administratia de Drumuri nu se sesizeaza ca privatii castiga de pe urma ei in defavoarea statului. Aveti de gand sa propuneti Parlamentului anularea acestui smen?

    • Miron Mitrea

      Nu este rau ca apar radare pe drumurile nationale. Romania este una din tarile cu cei mai multi morti pe sosele din cauza vitezei excesive, dar sigur ca sunt de acord cu dvs ca o calitate mai buna a drumurilor garanteaza si ea siguranta rutiera.

  • Întrebarea nr. 22 viorel

    Domnule Mitrea, cine credeti ca a pornit actualul scandal "doi si un sfert" ? A vrut cineva capul lui Nica ? Din PD-L sau din PSD ?
    Multumesc

    • Miron Mitrea

      Ca totdeauna, in asemenea scandaluri lucrurile sunt mai complexe. Unii au vrut sa-l puna pe Nica intr-o situatie delicata, altii aveau treaba cu afacerea lui Popoviciu si altii au profitat ca sa incerce desfiintarea serviciului.

      PSD ar fi fost intelept daca, la momentul formarii Guvernului, nu s-ar fi batut pentru controlul acestui serviciu. Nu am fi ajuns in aceasta situatie penibila. Din ce partid? Combinatori sunt peste tot.

  • Întrebarea nr. 23 Morena

    Pana acum v-am votat sperand sa vad o schimbare in nivelul meu de trai. Dar cand eu v-am votat nu am crezut ca va veti alia cu inamicul. acum si mai rau, va lasati calcati in picioare de inamic si presedintele lui. daca nu faceti ceva care sa arate ca intr-adevar aveti pantalonii pusi corect, la europene ati pierdut cel putin votul meu. si ca mine oare cati?
    pe scurt, ce aveti de gand pentru a demonstra electoratului fidel ca nu i-ati tradat???

    • Miron Mitrea

      Imi pare rau ca am ajuns in situatia ca in urma rezultatului de la alegerile parlamentare sa trebuiasca sa facem o alianta cu adversarul nostru traditional. Este si mai regretabil insa ca acceptam o pozitie de mana a doua in actuala guvernare.

  • Întrebarea nr. 24 dimitri

    Ce se va întâmpla în PSD în cazul în care Mircea Geoană va pierde alegerile prezidenţiale?

    • Miron Mitrea

      Sper sa nu le piarda.

  • Întrebarea nr. 25 Sfecleanu Marcelina

    D-le Mitrea, referitor la situatia din PSD: avand in vedere inregistrarea discutiei telefonice a Dvs, data in presa, cum credeti ca vor evolua relatiile Dumneavoastra cu liderul PSD Mircea Geoana dupa ce acesta va castiga alegerile prezidentiale din Romania in 2009?

    • Miron Mitrea

      Sper din toate inima ca PSD sa castige alegerile prezidentiala in aceasta toamna. Antipatia sau simpatia mea pentru Mircea Geoana nu pot influenta decizia mea de a sustine candidatul PSD pentru alegerile prezidentiale din toamna. Pentru mine partidul este peste sentimentele mele personale.

  • Întrebarea nr. 26 Bulgaru Butonel

    Concret, ce va deranjeaza in faptul ca Mircea Geoana este presedintele PSD? De cand a preluat mandatul, PSD a ramas un factor decizional in politica romaneasca. Dupa ce Mircea geoana va castiga alegerile prezidentiale, veti mai dori sa faceti schimbarile din varful PSD pe care le doreati cand "v-ati infipt coltii in beregata" liderului partidului? Cum apreciati actiunea Dvs de atunci ca exemplu dat tinerilor din politica? Aceasta e calea de urmat catre succesul in politica romaneasca? Va multumesc

    • Miron Mitrea

      Iubitule, prea v-ati strans multi acolo jos la Kiseleff. Am mai raspuns la intrebarile astea.

  • Întrebarea nr. 27 Shoncatele

    D-le Mitrea, chiar va simtiti in stare sa conduceti PSD? Ce aduceti Dvs nou in PSD pentru care ati merita functia de lider, avand in vedere ca din functiile detinute de Dumneavoastra in cursul carierei politice nu se desprinde vre-un aspect deosebit care sa iasa in evidenta. Ati fost ministru al transporturilor si sunteti de cativa ani buni ales in Parlamentul Romaniei, dar cu toate acestea nu imi aduc aminte vreo lege sau initiativa legidlativa de-a dumneavoastra care sa produca o schimbare majora in domeniile in care ati activat.

    • Miron Mitrea

      Faptul ca nu-ti aduci aminte nimic din ce am facut eu ma intristeaza, mai ales ca esti angajat la PSD si o buna parte din ceea ce reprezinti tu a fost construit si pe munca mea.

      Am sa-ti aduc aminte cateva lucruri: de la transporturi, singura autostrada contruita dupa revolutie, 3200 de km de drumuri nationale reabilitate, 38.000 de apartamente pentru tineri, 463 de sali de sport, singura cale ferata modernizata Bucuresti - Campina de mare viteza, sageata albastra, primele programe profesioniste de promovare a turismului, pot continua.

      Ca parlamentar, am peste 200 de initiative legislative, unele impreuna cu alti colegi, altele singur, majoritatea in domeniul constructiilor si al transporturilor dar si in domeniul viei si vinului pentru ca am fost deputat de Vrancea.

      La nivel european, legislatia europeana privind parteneriatul public-privat, directiva in acest domeniu a fost elaborata dupa legea pe care eu am trecut-o prin Parlamentul Romaniei.

  • Întrebarea nr. 28 sarkozy

    Domnule Miron Mitrea, dvs sau in PSD, ca partid aflat la guvernare, v-ati pus problema sa faceti ceva cu presa care se plange ca nu are bani din publicitate si ca e vai de capul ei din cauza crizei? Vorbesc de ceva economic, nu la coduri civile si penale...

    • Miron Mitrea

      Imi pare rau, dar criza economica din Romania va face victime in primul rand in arta si presa. Nu cred ca se pot gasi solutii altele decat cresterea economica.

  • Întrebarea nr. 29 Dl Lazarescu

    D-le Mitrea, liderul PSD are nevoie de sustinerea intregului partid pentru alegerile prezidentiale din aceasta toamna. Pana acum, Dvs v-ati manifestat impotriva lui si chiar ati incercat, fara succes, sa ii subminati autoritatea in partid. Credeti ca acesta este un bun exemplu pentru tinerii social-democrati?

    • Miron Mitrea

      Eu nu cred in coincidente. Faptul ca in doua intrebari consecutive apare ideea de subminare a lui Mircea Geoana ma face sa spun, draga domnule Lazarescu, ca nu sunteti bine organizati acolo, in subsolul de la Kiseleff 10. Si nu-mi spune ca nu-i asa, ca eu am infiintat aceasta celula.

  • Întrebarea nr. 30 Raspuntin

    D-le Mitrea, credeti ca locul Dvs mai este intre liderii importanti ai PSD dupa incercarea esuata de a-l submina pe Mircea Geoana? Discutia Dvs telefonica, cea cu "coltii in beregata", prezentata de presa v-a afectat serios imaginea. Ce masuri ati luat pentru a indrepta acest lucru?

    • Miron Mitrea

      Nu am incercat si nu incerc sa-l subminez pe Mircea Geoana. Incerc sa subliniez greselile majore pe care le face PSD-ul in aceasta perioada. Una dintre ele este incercarea de a aduce pe listele de europarlamentari oameni importati din alte partide, asta in timp ce in PSD oameni de mare valoare si vechi activisti ai partidului sunt dati la o parte. Chiar la lista care a fost prezentata la ultimele alegeri europarlamtare s-au facut cateva greseli majore. Au fost pusi in situatii delicate si n-au mai candidat oameni ca Vasile Puscas si Alexandru Athanasiu. Acum se vorbeste de indepartarea de pe liste a lui Ioan Mircea Pascu, un om de valoare indiscutabila. Sper sa n-ajungem sa ne facem de ras si sa nu fie Mircea Pascu pe lista.

  • Întrebarea nr. 31 Daniel Socaciu

    Domnule Mitrea, in lumina ultimelor evenimente petrecute la DGIPI, mai sunteti de parere ca alianta la guvernare PSD - PD-L (pe care ati sustinut-o foarte puternic) a fost cea mai buna mutare tactica pe care o putea avea PSD in momentul negocierilor pentru formarea guvernului? Credeti ca Traian Basescu si-a schimbat comportamentul si va fi un jucator fair-play in viitoarea campanie electorala pentru alegerile prezidentiale?

    • Miron Mitrea

      Sunt convins ca Traian Basescu va folosi toate mijloacele posibile in campania prezidentiala pentru a obtine un nou mandat. Termenul de fair-play in politica nu cred ca putem sa-l gasim. Am sprijinit Alianta PSD-PDL, in momentul respectiv parea singura solutie viabila.

      Ulterior, la negocieri, PSD-ul a pierdut foarte multe pozitii importante. Mai corect, a renuntat la ele, avand o singura tinta, aceea de a pune mana pe DGIPI. Am fost cel care s-a opus cel mai puternic la aceasta manevra. Consideram ca, pentru partid, finantele, transporturile si dezvoltarea regionala erau cu adevarat importante si nu DGIPI.

      Altfel spus, am fost si sunt convins ca trebuia sa ne indreptam catre acele zone in care puteam face politica catre electoratul nostru si am fost si sunt puternic impotriva de a face politica in catacombe, folosind servicii de informatii. S-a dovedit ca am avut dreptate.

      "Am reusit" sa compromitem doi politicieni la ministerul de interne, ma refer la Gabi Oprea si Liviu Dragnea, si sa-l punem acum pe Dan Nica intr-o situatie extrem de delicata pe care nu o merita.

  • Întrebarea nr. 32 Politicianul

    Va este straina optiunea de a construi un partid socialist?
    Cum va fi reprezentantul muncitorimii intr-un partid socialist daca el vaneaza in Alaska si are casa in muntii Austriei? despre treaba cu banii din SUA de la inceputul anilor '90 nu va mai intreb, ca nu e cazul

    • Miron Mitrea

      Nu cred ca un partid socialist este optiunea mea. Transformarea partidului social democrat intr-unul modern, european, este optiunea mea.

      Nu cred ca astazi mai putem vorbi despre reprezentarea muncitorimii in sensul in care-l foloseam cu ani in urma. Imi pare rau ca n-am apucat sa vanez in Alaska, dar intentionez sa fac acest lucru.

      Am casa in Austria, asa cum am scris in declaratia de avere, si nu mi-e rusine de asta, din contra. Chestia cu banii din SUA, nu stiu despre ce e vorba.

  • Întrebarea nr. 33 Ana

    La cat estimati ca se ridica averea dvs?
    Multumesc!

    • Miron Mitrea

      Am o vila in Bucuresti de aproximativ 600.000 de euro evaluata de catre banca, care este ipotecata. Cu banii din ipoteca mi-am cumparat casa din Austria in valoare de 450.000 de euro. Sotia are o masina, eu am o masina. Cu lucrurile din casa si cu banii din conturi cred ca ma ridic undeva pe la 1 milion si jumatate de euro, din care 500.000 sunt datorie la banca. Dar nu mi se pare ca e elocvent. Eu vin dintr-o familie care n-a fost niciodata saraca. Chiar daca comunistii i-au luat toata averea bunicului meu, industrias intre cele doua razboaie mondiale si primul editor de carte romaneasca din Transilvania.

  • Întrebarea nr. 34 Dan.Tapalaga

    Ati zis ca nu renuntati la ideea de schimbare a conducerii PSD. Va referiti si la Geoana?

    • Miron Mitrea

      Ma refer la intregul mod de a face politica al PSD in aceasta perioada, ma refer la influenta anormala pe care o au Viorel Hrebenciuc si Marian Vanghelie asupra lui Mircea Geoana care este prizonierul lor.

  • Întrebarea nr. 35 ana

    Stimat domn,

    As vrea sincer sa merg la vot, insa din candidatii care se vehiculeaza ca vor candida la prezidentiale, sincer nu prea am de unde sa aleg. Pe mine, ca tanar, m-au dezamagit toti. M-am saturat ca cei pe care ii aleg sa isi bata joc de mine, ca tanar. Am terminat o facultate si eu si sotul meu si am ajuns la concluzia ca in tara asta nu se poate trai. Lucram pe niste salarii mizere (de fapt doar el mai lucreaza acum) care abia ne ajung sa platim chiria si intretinerea. La casa visam din ce in ce mai putin. am muncit pe branci sa strangem bani de un avans, insa acum ne-am luat gandul sa mai mergem la banca avand in vedere ca a ramas in casa doar un singur salar. Ne-am gandit sa ne incercam norocul la ANL insa am renuntat la idee: toate apartamentele sunt date pe baza relatiilor. Ca tanar am renuntat sa mai sper ca cineva va mai schimba ceva in bine in tara asta. M-am saturat de minciuni si ipocrizii. Asa ca, cu tot respectul, domnule Mitrea va rog convingeti-ne si pe noi,tinerii, sa mergem la vot.

    • Miron Mitrea

      Ana, sunt extrem de trist citind ceea ce scrii tu. As vrea sa pot sa spun ca nu ai dreptate, dar sunt convins ca experienta ta personala te face sa gandesti in acest fel.

      Nu sunt dintre acei politicieni care ar spune "ai incredere, voteaza-ma pe mine, iti rezolv eu problemele". Pot sa-ti spun doar, din experienta mea de viata, ca de cate ori am fost intr-o situatie foarte grea, doar credinta in Dumnezeu, in mine si in cei din jurul meu m-au facut sa pot sa trec peste acel moment.

      Singurul sfat pe care pot sa ti-l dau este sa nu renunti la lupta, pentru ca atunci nu mai ai nici o sansa.

  • Întrebarea nr. 36 tot eu

    Cat de sigur este ca Geoana va candida? Nu credeti ca poate fi aruncat altcineva in lupta, la fel ca la Capitala, poate chiar acelasi om?

    • Miron Mitrea

      Nu este la fel ca la alegerile de la Capitala. Atunci, Sorin Oprescu a vrut sa candideze pe listele PSD sprijinit puternic de Adrian Nastase si Ion Iliescu. Din pacate pentru PSD, Marian Vanghelie sprijinit de Mircea Geoana a reusit sa blocheze candidatura lui Opresccu, care a castigat independent. Ce bine ne-ar fi stat PSD-ului cu primarul de la Capitala. Acum se pare ca am pierdut sprijinul lui pentru prezidentialele din toamna, el manifestandu-si deja preferinta pentru Crin Antonescu.







3219 vizualizari

  • de ce? (Joi, 26 martie 2009, 14:52)

    radu vaida [anonim]

    De ce acum cand s-a instalat linistea la Cluj papusarii din psd il manevreaza pe UTC-istul si activistul Cordos inmpotriva lui Soporan? Cand a preluat organizatia nu mai era nimic si acum cand a mai adunat ceva lume langa el chelnerul de la Bistrita isi baga coada.Faceti o mare gresala ca il indepartati de la conducere. Osa vedeti ca nu mai ramane nimic din organizatie.
    R Vida
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 13:11)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui radu vaida

      Dupa mine, Vasile Soporan este un tip absolut OK si este, probabil, la ora actuala, una dintre solutiile pentru a incepe sa reconstruim organizatia de la Cluj. Personal il sprijin pe Vasile si daca nimeni de la centru n-o sa-l incurce o sa ai o surpriza placuta din partea lui. In orice, caz nu cred ca reprezentantul cel mai bun al centrului PSD la Cluj este Marian Vanghelie.
  • reducere... (Joi, 26 martie 2009, 15:05)

    Flo [anonim]

    Stimate domn

    Ce parere aveti despre o reducere a salariilor de parlamentar si a diurnelor pe perioada crizei, tinand cont ca marea majoritate au si alte surse de venit?!Cred ca semnalul de la parlament ar trebui sa vina!Credeti ca ati putea avea o astfel de intiativa?
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 13:12)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Flo

      Bun, un salariu de parlamentar nu este atat de mare cat s-a creat legenda in jurul lui. Este in jur de 4000 de lei no. Dar, sigur, daca este nevoie sa inghete celelalte salarii ale bugetarilor ar fi un semnal nu economic, ci moral.
      • salariu (Vineri, 27 martie 2009, 13:34)

        alex [anonim] i-a raspuns lui Miron Mitrea

        Salariul de 4000 de RON este salariul de baza, sau include si toate sporurile? Cat sunt sporurile de salariu pe care le primeste un parlamentar?

        Multumesc.
  • cateva lamuriri! (Joi, 26 martie 2009, 15:54)

    Bartti [utilizator]

    In perioada cand ati fost Ministru al Transporturilor, SNCFR sub conducerea lui Mihai Neculaiciuc a derulat mai multe afaceri murdare. Anumite firme necunoscute „agreate de conducerea SNCFR” vindeau materiale nefolositoare la preturi exorbitante catre SNCFR. Majoritatea angajatilor din acea vreme stiau de existenta acestor nereguli foarte vizibile. Daca incercai sa intrebi ceva in legatura cu aceste treburi erai amenintat ca vei fii data afara. Astfel de contracte NU se puteau derula fara acordul directorilor aflati in subordinea d-voastra. La acea vreme se stia ca si premierul Adrian Nastase accepta tacit aceste lucruri. Ca ministru al Transporturilor ati fost informat de aceste nereguli?
    Cel mai grav este ca o parte din directorii din acea vreme de la SNCFR ar fii trebuit sa contribuie la educatia noii generatii de stagiari. Ei insa, dupa cum cred ca stiti, incercau sa scoata castanele din foc cu mana acestora.
    Considerati ca in Romania ai vreo sansa sa reusesti daca nu esti hot, santajist, trisor sau smecher?
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 13:14)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Bartti

      Sunt convins ca si la SNCFR, din pacate, ca si in alte societati de stat, au avut si au loc destule afaceri murdare. Sunt de acord ca este foarte grav ca tinerii stagiari care intra in sistem se lovesc de aceste practici.

      Cred ca Romania nu are sanse daca nu reusim sa renuntam la hoti, santajisti si combinatori.
  • beregata lui geoana (Joi, 26 martie 2009, 16:33)

    abis [anonim]

    Domnule Mitrea, i-ati dat drumul de beregata lui Mircea Geoana? Pare mai vioi decat oricand... Ati renuntat la schimbarea de la varful PSD, sau doar asteptati vremuri mai prielnice?
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 13:16)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui abis

      Termenul beregata n-a fost cel mai fericit folosit de mine. Era o discutie privata si eram foarte nervos. Nu, nu cred ca se poate renunta la ideea de schimbare a conducerii PSD tinand seama ca partidul nu este in cea mai buna forma.
  • tanasescu (Joi, 26 martie 2009, 17:39)

    mircea [anonim]

    Domnule Mitrea, de ce nu l-a vrut Mircea Geoana pe Mihai Tanasescu in functia de ministru de finante ?
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 13:18)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui mircea

      Nu numai Mircea Geoana nu l-a vrut pe Mihai Tanasescu, nici Viorel Hrebenciuc nu a vrut sa auda de el.

      Mihai Tanasescu este probabil unul dintre putinii specialisti de inalta clasa in finante pe care ii are Romania. A fost ministru de finante, unul bun, a lucrat la Banca Mondiala si acum lucreaza la FMI.

      PSD-ul are sansa sa aiba in randurile lui aceasta valoare, dar combinatorii condusi de Hrebenciuc, datorita faptului ca Mihai nu poate fi manipulat, l-au indepartat.
  • guvern (Joi, 26 martie 2009, 18:25)

    j [anonim]

    Dle Mitrea cat credeti ca va rezista ac.guvern?Credeti in performanta celor care-l compun si a primului ministru?Vedeti o sansa reala a Romaniei de a iesi din criza care nu s-a declasat in plentitudinea ei,avand la conducerea tarii guvernul prezent?
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 13:52)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui j

      Nu stiu sa prezic cat va rezista acest guvern. In mod cert, exista oameni de un real profesionism in acest guvern.

      Din pacate, bugetul care a fost adoptat nu s-a bazat pe date reale si sarcina guvernului este mult mai dificila decat parea la inceputul anului.

      Asa este, criza nu s-a declansat inca in plenitudiea ei in Romania. Din pacate nu sunt optimist si cred ca anul 2010 va fi mult mai greu decat 2009. Nu vad si nu pot sa estimez momentul iesirii din criza, dar cred ca va fi mai indepartat decat se spera in acest moment.

      Nu vad masurile anti-criza pe care le ia guvernul cu rezultate in viata economica, din pacate. Le astept in continuare.
  • Dle Mitrea (Joi, 26 martie 2009, 18:55)

    laura [anonim]

    Domnule Mitrea,
    Care e pozitia PSD despre situatia sociala si economica din tara ? Fapte si nu vorbe !

    A ajutat PSD (si cum) la judecarea celor ce au privatizat economia tarii pe sloganul 1$ ?

    A ajutat PSD (si cum) la judecarea celor care au devalizat finantele tarii ?

    A ajutat PSD(si cum) la judecarea celor care au instrainat resursele tarii ?
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 13:54)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui laura

      Nu pot raspunde cu fapte, decat in ceea ce priveste pensionarii si acolo partial. E singura promisiune electorala care deocamdata s-a indeplinit, e adevarat ca partial, cresterea pensiei minime. La restul de trei intrebari nu am raspuns.
      • Vai ! (Vineri, 27 martie 2009, 18:03)

        laura [anonim] i-a raspuns lui Miron Mitrea

        Vai Domenule Mitrea , cum nu puteti raspunde ?!!
        Nu exista nici un lucru facut de PSD impotriva celor , stiti Si Dvs care....
  • Intrebare pentru dl Miron Mitrea (Joi, 26 martie 2009, 20:02)

    Freelancer [anonim]

    In mediile politice avizate exista informatii potrivit carora Basescu si Geoana au ajuns la o intelegere privind alegerile prezidentiale dupa cum urmeaza: contracandidatul lui Basescu va fi Geoana; Geoana va pierde cu certitudine si va face totul in acest sens (s-a avut in vedere inclusiv episodul 2004 cand a pierdut din primul tur impotriva lui Basescu la Capitala), dar are deja asigurata pozitia a doua in stat (Presedinte al Senatului, inclusiv de membru in CSAT creata special de Basescu pentru el); respectarea intelegerii, indusa de la Washington, este garantata tot de acolo; urmatorul presedinte al Romaniei (dupa al doilea mandat al lui Basescu, complet sau incomplet avand in vedere sanatatea precara, atat cat va dura acesta) va fi Geoana, Washington-ul asigurandu-si pe termen lung o situatie de "win-win". Va rog sa comentati (inclusiv vehementa de circumstanta anti-Basescu a fostului Dv. apropiat MarianVanghelie, care nu se teme DNA, Politie, Curte de Conturi,de nimic, prietenii stiu de ce!!!).
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 13:55)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Freelancer

      Nu cred in intelegerea Basescu-Geoana. Din experienta mea, asemenea scenarii nu functioneaza. De asemenea, nu vreau sa va dezamagesc, dar sprijinul extern e important, dar nu decisiv in viata politica a unei tari.

      Referitor la Marian Vanghelie, raspunsul este in intrebare.
  • sincer (Joi, 26 martie 2009, 22:21)

    TUDOR BRASOVEANU [anonim]

    1. Domnule Mitrea - la drept vorbind - daca nu mai sunteti la conducerea PSD - daca nu sunteti cinev la PDl -daca nu s-a lipit afacerea cu Basescu la alegeri ....ce mai conteaza cine sunteti? Ce mai conteaza ce credeti? Ce va recomanda sa "credeti" ceva?
    Decenta domnu Mitrea - atat va cere lumea - fugiti in muntii Austriei - nu va cerem sa ne spuneti care e parerea dvs - va cerem decenta!
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 13:58)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui TUDOR BRASOVEANU

      Nimeni nu te obliga sa tii seama de parerea mea, asa ca nici pe mine nu ma obliga nimeni sa tin seama de parerea ta. Iar dreptul de a spune ceea ce gandesc nu poate sa mi-l ia nimeni, iar daca vorbim de PSD, ceea ce am construit eu in acest partid, imi da dreptul sa spun oricand, orice gandesc.
  • utilitatile in cartierul HC (Joi, 26 martie 2009, 22:55)

    im [anonim]

    Domnule Miron Mitrea,

    Pe vremea cind erati minsitrul Transporturilor si Locuintei s-a initiat proiectul cartierului Henri Coanda. Intre timp, venind la putere dreapta, si in special PNL, s-a pornit un adevarat asalt impotriva cartierului. Virful de lance a fost si este primarul PNL al sect. 1 Andrei Chiliman, secretara lui Th. Melescanu, Luminita Rasnoveanu, fostul director ANL, Gh. Popescu (membru PNL) s.a. Va intreb, actuala guvernare PSD-PDL va relansa acest proiect? Mai precis se poate spera ca PMB (primarul Oprescu) sa fie determinata sa demareze utilitatile din cartier?
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 14:00)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui im

      Mare porcarie ceea ce s-a intamplat cu cartierul Henri Coanda. Nu numai cu el, si cu cartierul Brancusi din Drumul Taberei.

      La Henri Coanda s-a blocat constructia, iar la Brancusi s-au vandut terenurile statului, de care cu greu facusem rost pentru apartamente pentru tineri. Sper ca proiectele de constructii de case sa fie relansate de catre actuala guvernare.
  • sindicate-politica (Vineri, 27 martie 2009, 1:27)

    dinu [anonim]

    D-le Mitrea,
    ce v-a determinat la momentul respectiv sa treceti din tabara luptei sindicale in cea politica? Care sunt factorii care determina o atare miscare - de altfel vazuta si in alte cazuri celebre - Ciorbea, etc. - in afara apropierii de sfera puterii de decizie, care garanteaza si castiguri materiale pe termen mediu si lung?
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 14:02)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui dinu

      Cine spune ca nu este interesat si de viata lui personala minte. Sigur ca, in momentul in care faci o asemenea miscare, exista motivatii legate de activitatea profesionala, de ceea ce crezi, dar sigur ca exista si o motivatie legata de cariera proprie. In sindicate aveam senzatia ca nu pot sa merg mai departe, ca ajunsesem la capatul drumului. Si atunci am trecut in politica.
  • Solutii asteptate de toata lumea (Vineri, 27 martie 2009, 2:19)

    maria coman [anonim]

    Se stie de catre toata lumea ca atunci cand sunt lucrari de amploare in constructii, se face un contract pe durata desfasurarii lucrarii cu furnizorii de materiale si daca volumele sunt destul de mari (de ex. pentru o autostrada, sau pentru termoizolarea blocurilor) se pot obtine reduceri la preturile materialelor la jumatate fata de micii engrosisti, adica un sfert din pretul endetail (gen magazinush de materiale de la coltul blocului). Intrebari:
    -Cand se vor incepe lucrarile din capatul celalalt al autostrazii Bechtel de catre o firma romaneasca de stat cu angajati romani ?
    -Cand se va scoate din lege obligativitatea auditului termic si proiectului individual pe bloc de locuinte si sa se inlocuiasca cu cea per proiect - tip de blocuri (daca s-a facut la un bloc din acelasi tip fiind inutila repetarea la infinit a aceluiasi lucru) - stiut fiind ca 70% din costuri se duc pe acest lucru, iar durata obtinerii lui in medie 6 luni ?

    O data aparute aceste solutii in massmedia inca de anul trecut poate si mai bine, singura intrebare ramasa este cand incepeti, sau altfel formulat cine tergiverseaza implementarea lor ?
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 14:04)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui maria coman

      Autostrada Transilvania trebuia sa aiba finalizati primii 200 de km anul acesta si sa se lucreze in 2009 pe intregul traseu. 2012 era termenul de finalizare a lucrarii. Nu cred ca in 2012 vom avea Autostrada gata si, din pacate, o serie de greseli vor face ca autostrada sa coste mult mai mult decat suma pe care am negociat-o intial. Sigur, aveti dreptate, pentru lucrarile tip, n-ar trebui refacute toate proiectele si toate avizele asa cum se intampla astazi.
  • schimbarea (Vineri, 27 martie 2009, 6:11)

    nicubila [anonim]

    Stimate domnule Mitrea

    cum probabil stiti si dvs, siteul hotnews care practica aceasta interesanta "Discutie de luni" este un site ce doreste sa fie echidistant, insa totcam prin aceasta strategie ajunge sa-si "selecteze" un auditor cu o orientare mai liberala sa spun (nu cititi PNL). E un loc in care multor lucruri li se spun pe nume, iara daca urmariti de-a diferite poll-uri desfasurate pe parcursul timpului pe hotnews, observati ca PSD e partea mai putin iubita.

    Insa probabil ca stiti asta, de aceea intrebarea este: deicizia de a veni sa raspundeti unor intrebari aici e legata cumva de intrarea dvs in "opozitie" in cadrul PSD? Nu spun ca veniti sa "spalati rufele" PSD, insa sincer am fi preferat o discutie de acest gen cu mult mult timp inainte.

    cu stima
    Marius
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 14:07)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui nicubila

      Am mai fost cu ani in urma invitat la acest tip de discutie pe Internet. Nu am nici un fel de problema cu orientarea mai liberala a cititorilor. Eu am obligatia, ca politician, sa raspund tuturor, si celor care sunt si celor care nu sunt de acord cu mine.

      Am sa va spun un lucru care pentru mine este evident: din asemenea experiente eu castig cel mai mult, pentru ca vad si care este punctul de vedere al unor oameni cu care nu ajung in mod obisnuit in contact. Trebuie sa recunosc ca deseori am gasit idei interesante pe care le-am aplicat.

      Pot sa va spun o mica poveste. In timpul unei asemenea experiente, eram ministru, o doamna din Oradea mi-a scris ca atunci cand pleaca cu Intercity-ul din Gara de Nord trenul este foarte curat, dar cand ajunge in Oradea este o mizerie. Era intr-un moment in care eram foarte preocupat de confortul pasagerilor de la CFR. Dupa aceasta interventie am introdus curatenia in parcurs, lucru care a dus la o alta calitate a transportului pe calea ferata.
  • despre CFR (Vineri, 27 martie 2009, 7:42)

    Mihai [anonim]

    Va considerati raspunzator pentru situatia in care a ajuns acum CFR, tinand cont ca pe vremea cand dvs erati Ministrul transporturilor, Nicolaiciuc a adus grave prejudicii CFR-ului, fiind greu de imaginat ca dvs nu ati fi fost informat(extrapoland, e greu ca un manager in general sa nu stie ca angajatii fura mai ales cand e vorba de sume mari). De asemenea intr-una din declaratiile dvs de la acea vreme ati mentionat ca transportul rutier reprezinta o prioritate si nu cel feroviar, doring realizarea de coridoare rutiere de la vest la est. De ce o asemenea prioritate cand de fapt transportul feroviar are avantajele faptului ca nu e poluant, traficul pe soselele nationale poate fi decongestionat, capacitatile de transport sunt net superioare si CFR-ul avea nevoie de investitii serioase in infrastructura?
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 14:10)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihai

      Toti care au condus CFR-ul sunt raspunzatori pentru tot ce s-a intamplat, bun sau rau, pe timpul perioadei in care l-au condus.

      Sunteti gresit informat, nu am spus niciodata ca transportul rutier este prioritar, ci din contra. Daca luati datele statistice, veti vedea ca singura perioada in care transportul de marfa si de calatori a crescut cantitativ a fost perioada in care am fost eu ministru. Pentru ca impreuna cu specialisti in domeniu am avut o strategie de crestere a volumului de transport pe calea ferata, eu crezand atunci ca si acum, ca transportul feroviar trebuie sa fie prioritatea in transporturi, fara sa lasam deoparte modernizarea infrastructurii rutiere, inclusiv autostrazile, care sunt importante atat economic, dar mai ales pentru viata de zi cu zi a oamenilor.
  • Dl.Mitrea (Vineri, 27 martie 2009, 8:32)

    liv [anonim]

    Buna ziua ,
    Intrebare : 1.Cine credeti ca va castiga alegerile prezidentiale?
    2. Ce candidat veti sprijinii in alegeri ?
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 14:11)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui liv

      Sper sa castige candidatul PSD pe care-l voi sprijini.
  • degringolada din PSD (Vineri, 27 martie 2009, 8:32)

    Adrian Bucur [anonim]

    Stimate domnule Mitrea,

    Ce parere aveti despre faptul ca unele persoane din conducerea centrala a partidului, exemplu domnul Nichita-securist dovedit cu acte, isi permite ca sub obladuirea domnului Geoana sa vina la Botosani si sa-l dea afara din partid pe seful organizatiei, ales de membrii PSD democratic si sa se inhaite cu vreo 7-8 pesedisti iinvechiti in rele, securisti de asemenea, cu cate 3-4 mandate de parlamentari la activ, in care nu au facut nimic pentru Botosani.Este democratic domnule Mitrea ce se intampla in PSD ? Cu ce drept vine Nichita de la Iasi si da declaratii in presa locala, din belsug ,ca el va face si va drege in Botosani, apoi se duce la chiolhanuri cu cei din PDL, numai spunem ca a pus secretari de stat ca din partea PSD, veri si neamuri ale liderului PDL Botosani. Faceti ceva pentru acest partid, pentru oamenii simpli care au votat mereu PSD, nu pentru clica centrala care isi bate joc de noi. Avem de altfel o alternativa daca nu se face nimic, vom sabota PSD la Botosani, asa ca din judet fruntas va deveni codas ca si CLUJUL. Sa nu intrebati de ce!
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 14:12)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Adrian Bucur

      Sunt impotriva interventiilor brutale si nestatutare, de multe ori subiective, in conducerea organizatiilor din teritoriu. Cred ca forta unei organizatii politice este democratia interna.
  • promisiuni electorale (Vineri, 27 martie 2009, 8:51)

    undo [anonim]

    Credeti ca se va realiza ceva din promisiunile electorale? Iata si citeva promisiuni din campania electorala: 2000 km de autostrada, salariile profesorilor, marirea pensiei etc.
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 14:13)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui undo

      In mod cert se va realiza o parte din promisiunile electorale. Nu pot spune care dintre ele si cat. 2000 de km de autostrada nu se pot realiza in patru ani, sunt convins insa ca se vor construi autostrazi.
  • inghesuiala (Vineri, 27 martie 2009, 9:17)

    roman [anonim]

    Vad ca nu prea s-au inghesuit Romanii sa puna intrebari. Sincer..nici nu stim ce am putea intreba PSD-ul !

    Totusi: Care e pozitia oficiala a PSD dar si responsabilitatea sa ca principal partid politic in ultimii 20 de ani - pentru situatia din Justitie jaful economic , resurse instrainate, Romania fiind singura tara cea mai corupta dar fara corupti !
    Rugam raspuns concret nu povesti !
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 14:16)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui roman

      PSD-ul are in mod cert responsabilitati pentru tot ce s-a intamplat in Romania pentru perioada in care s-a aflat la guvernare, bine si rau.

      Din pacate, dvs vorbiti numai de partea negativa pe care as fi necinstit sa nu recunosc ca a existat. Dar, in acelasi timp, au fost si lucruri bune, pentru ca asta-i viata. Oamenii fac si lucruri bune si lucruri rele.

      Romania este o tara europeana cu sprijinul PSD, este tara NATO cu sprijinul PSD, romanii circula in Europa fara vize cu sprijinul PSD. E adevarat au fost si resurse instrainate, si privatizari discutabile. Au fost miscari economice gresite, dar a fost primul partid care a adus crestere economica in Romania. Daca vreti ca eu sa fiu corect, trebuie sa fiti si dvs corect si sa recunoasteti si lucrurile bune pe care le-am facut.
      • de acord (Vineri, 27 martie 2009, 14:23)

        roman [anonim] i-a raspuns lui Miron Mitrea

        Propun asadar sa-i premiem pe cei care au facut lucruri bune si sa-i facem cetateni de onoare.
        pe ceilalti propun sa FIE IDENTIFICATI, JUDECATI si ACUZATI PENTRU TRADARE ! Ce ziceti? pare just !
  • coruptii (Vineri, 27 martie 2009, 10:54)

    Mitru [anonim]

    1. Sunt corupti in Romania ?
    2. Daca da, puteti da cel putin un nume .
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 14:17)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mitru

      Sigur ca sunt corupti in Romania. Si sigur ca nu voi da eu nume.
      • 20 de ani (Vineri, 27 martie 2009, 18:04)

        gica [anonim] i-a raspuns lui Miron Mitrea

        pai de 20 de ani PSD evita sa dea nume....
  • CFR (Vineri, 27 martie 2009, 11:14)

    Kris [anonim]

    Daca se simte vinovat de faptul ca in mandatul sau, la Ministerul Transporturilor, s-au dat cele mai mari ”tunuri” finaciare la calea ferata, prin fostul director Nicolaiciuc Mihai?
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 14:18)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Kris

      Nu s-au dat cele mai mari tunuri in CFR in perioada mandatului meu. Uitati-va ce sa intampla la compania de transport calatori in ultimii ani, dar in mod cert am o responsabilitate politica pentru lucrurile bune si proaste care s-au intamplat in perioada mandatului meu.
  • Vreau o opinie de fost ministru (Vineri, 27 martie 2009, 11:15)

    Marinel Georgian [anonim]

    Cum este posibil ca radarele fixe sa apara pe drumurile distruse din Romania precum ciupercile dupa ploaie? de ce Administratia de Drumuri nu se sesizeaza ca privatii castiga de pe urma ei in defavoarea statului. Aveti de gand sa propuneti Parlamentului anularea acestui smen?
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 14:19)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marinel Georgian

      Nu este rau ca apar radare pe drumurile nationale. Romania este una din tarile cu cei mai multi morti pe sosele din cauza vitezei excesive, dar sigur ca sunt de acord cu dvs ca o calitate mai buna a drumurilor garanteaza si ea siguranta rutiera.
  • nica (Vineri, 27 martie 2009, 11:23)

    viorel [anonim]

    Domnule Mitrea, cine credeti ca a pornit actualul scandal "doi si un sfert" ? A vrut cineva capul lui Nica ? Din PD-L sau din PSD ?
    Multumesc
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 14:20)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui viorel

      Ca totdeauna, in asemenea scandaluri lucrurile sunt mai complexe. Unii au vrut sa-l puna pe Nica intr-o situatie delicata, altii aveau treaba cu afacerea lui Popoviciu si altii au profitat ca sa incerce desfiintarea serviciului.

      PSD ar fi fost intelept daca, la momentul formarii Guvernului, nu s-ar fi batut pentru controlul acestui serviciu. Nu am fi ajuns in aceasta situatie penibila. Din ce partid? Combinatori sunt peste tot.
  • Guvernare (Vineri, 27 martie 2009, 11:34)

    Morena [anonim]

    Pana acum v-am votat sperand sa vad o schimbare in nivelul meu de trai. Dar cand eu v-am votat nu am crezut ca va veti alia cu inamicul. acum si mai rau, va lasati calcati in picioare de inamic si presedintele lui. daca nu faceti ceva care sa arate ca intr-adevar aveti pantalonii pusi corect, la europene ati pierdut cel putin votul meu. si ca mine oare cati?
    pe scurt, ce aveti de gand pentru a demonstra electoratului fidel ca nu i-ati tradat???
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 14:21)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Morena

      Imi pare rau ca am ajuns in situatia ca in urma rezultatului de la alegerile parlamentare sa trebuiasca sa facem o alianta cu adversarul nostru traditional. Este si mai regretabil insa ca acceptam o pozitie de mana a doua in actuala guvernare.
  • Alegeri prezidenţiale (Vineri, 27 martie 2009, 11:38)

    dimitri [anonim]

    Ce se va întâmpla în PSD în cazul în care Mircea Geoană va pierde alegerile prezidenţiale?
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 14:22)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui dimitri

      Sper sa nu le piarda.
  • ref. PSD (Vineri, 27 martie 2009, 11:42)

    Sfecleanu Marcelina [anonim]

    D-le Mitrea, referitor la situatia din PSD: avand in vedere inregistrarea discutiei telefonice a Dvs, data in presa, cum credeti ca vor evolua relatiile Dumneavoastra cu liderul PSD Mircea Geoana dupa ce acesta va castiga alegerile prezidentiale din Romania in 2009?
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 13:45)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Sfecleanu Marcelina

      Sper din toate inima ca PSD sa castige alegerile prezidentiala in aceasta toamna. Antipatia sau simpatia mea pentru Mircea Geoana nu pot influenta decizia mea de a sustine candidatul PSD pentru alegerile prezidentiale din toamna. Pentru mine partidul este peste sentimentele mele personale.
  • Dl Miron Mitrea (Vineri, 27 martie 2009, 11:57)

    Bulgaru Butonel [anonim]

    Concret, ce va deranjeaza in faptul ca Mircea Geoana este presedintele PSD? De cand a preluat mandatul, PSD a ramas un factor decizional in politica romaneasca. Dupa ce Mircea geoana va castiga alegerile prezidentiale, veti mai dori sa faceti schimbarile din varful PSD pe care le doreati cand "v-ati infipt coltii in beregata" liderului partidului? Cum apreciati actiunea Dvs de atunci ca exemplu dat tinerilor din politica? Aceasta e calea de urmat catre succesul in politica romaneasca? Va multumesc
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 13:43)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Bulgaru Butonel

      Iubitule, prea v-ati strans multi acolo jos la Kiseleff. Am mai raspuns la intrebarile astea.
  • sefia PSD (Vineri, 27 martie 2009, 12:01)

    Shoncatele [anonim]

    D-le Mitrea, chiar va simtiti in stare sa conduceti PSD? Ce aduceti Dvs nou in PSD pentru care ati merita functia de lider, avand in vedere ca din functiile detinute de Dumneavoastra in cursul carierei politice nu se desprinde vre-un aspect deosebit care sa iasa in evidenta. Ati fost ministru al transporturilor si sunteti de cativa ani buni ales in Parlamentul Romaniei, dar cu toate acestea nu imi aduc aminte vreo lege sau initiativa legidlativa de-a dumneavoastra care sa produca o schimbare majora in domeniile in care ati activat.
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 13:43)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Shoncatele

      Faptul ca nu-ti aduci aminte nimic din ce am facut eu ma intristeaza, mai ales ca esti angajat la PSD si o buna parte din ceea ce reprezinti tu a fost construit si pe munca mea.

      Am sa-ti aduc aminte cateva lucruri: de la transporturi, singura autostrada contruita dupa revolutie, 3200 de km de drumuri nationale reabilitate, 38.000 de apartamente pentru tineri, 463 de sali de sport, singura cale ferata modernizata Bucuresti - Campina de mare viteza, sageata albastra, primele programe profesioniste de promovare a turismului, pot continua.

      Ca parlamentar, am peste 200 de initiative legislative, unele impreuna cu alti colegi, altele singur, majoritatea in domeniul constructiilor si al transporturilor dar si in domeniul viei si vinului pentru ca am fost deputat de Vrancea.

      La nivel european, legislatia europeana privind parteneriatul public-privat, directiva in acest domeniu a fost elaborata dupa legea pe care eu am trecut-o prin Parlamentul Romaniei.
  • journaux (Vineri, 27 martie 2009, 12:21)

    sarkozy [anonim]

    Domnule Miron Mitrea, dvs sau in PSD, ca partid aflat la guvernare, v-ati pus problema sa faceti ceva cu presa care se plange ca nu are bani din publicitate si ca e vai de capul ei din cauza crizei? Vorbesc de ceva economic, nu la coduri civile si penale...
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 13:39)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui sarkozy

      Imi pare rau, dar criza economica din Romania va face victime in primul rand in arta si presa. Nu cred ca se pot gasi solutii altele decat cresterea economica.
  • sustinere (Vineri, 27 martie 2009, 12:26)

    Dl Lazarescu [anonim]

    D-le Mitrea, liderul PSD are nevoie de sustinerea intregului partid pentru alegerile prezidentiale din aceasta toamna. Pana acum, Dvs v-ati manifestat impotriva lui si chiar ati incercat, fara succes, sa ii subminati autoritatea in partid. Credeti ca acesta este un bun exemplu pentru tinerii social-democrati?
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 13:38)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dl Lazarescu

      Eu nu cred in coincidente. Faptul ca in doua intrebari consecutive apare ideea de subminare a lui Mircea Geoana ma face sa spun, draga domnule Lazarescu, ca nu sunteti bine organizati acolo, in subsolul de la Kiseleff 10. Si nu-mi spune ca nu-i asa, ca eu am infiintat aceasta celula.
  • fiecare la locul lui (Vineri, 27 martie 2009, 12:29)

    Raspuntin [anonim]

    D-le Mitrea, credeti ca locul Dvs mai este intre liderii importanti ai PSD dupa incercarea esuata de a-l submina pe Mircea Geoana? Discutia Dvs telefonica, cea cu "coltii in beregata", prezentata de presa v-a afectat serios imaginea. Ce masuri ati luat pentru a indrepta acest lucru?
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 13:36)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Raspuntin

      Nu am incercat si nu incerc sa-l subminez pe Mircea Geoana. Incerc sa subliniez greselile majore pe care le face PSD-ul in aceasta perioada. Una dintre ele este incercarea de a aduce pe listele de europarlamentari oameni importati din alte partide, asta in timp ce in PSD oameni de mare valoare si vechi activisti ai partidului sunt dati la o parte. Chiar la lista care a fost prezentata la ultimele alegeri europarlamtare s-au facut cateva greseli majore. Au fost pusi in situatii delicate si n-au mai candidat oameni ca Vasile Puscas si Alexandru Athanasiu. Acum se vorbeste de indepartarea de pe liste a lui Ioan Mircea Pascu, un om de valoare indiscutabila. Sper sa n-ajungem sa ne facem de ras si sa nu fie Mircea Pascu pe lista.
  • despre alianta PSD - PD-L (Vineri, 27 martie 2009, 12:33)

    Daniel Socaciu [anonim]

    Domnule Mitrea, in lumina ultimelor evenimente petrecute la DGIPI, mai sunteti de parere ca alianta la guvernare PSD - PD-L (pe care ati sustinut-o foarte puternic) a fost cea mai buna mutare tactica pe care o putea avea PSD in momentul negocierilor pentru formarea guvernului? Credeti ca Traian Basescu si-a schimbat comportamentul si va fi un jucator fair-play in viitoarea campanie electorala pentru alegerile prezidentiale?
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 13:26)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Daniel Socaciu

      Sunt convins ca Traian Basescu va folosi toate mijloacele posibile in campania prezidentiala pentru a obtine un nou mandat. Termenul de fair-play in politica nu cred ca putem sa-l gasim. Am sprijinit Alianta PSD-PDL, in momentul respectiv parea singura solutie viabila.

      Ulterior, la negocieri, PSD-ul a pierdut foarte multe pozitii importante. Mai corect, a renuntat la ele, avand o singura tinta, aceea de a pune mana pe DGIPI. Am fost cel care s-a opus cel mai puternic la aceasta manevra. Consideram ca, pentru partid, finantele, transporturile si dezvoltarea regionala erau cu adevarat importante si nu DGIPI.

      Altfel spus, am fost si sunt convins ca trebuia sa ne indreptam catre acele zone in care puteam face politica catre electoratul nostru si am fost si sunt puternic impotriva de a face politica in catacombe, folosind servicii de informatii. S-a dovedit ca am avut dreptate.

      "Am reusit" sa compromitem doi politicieni la ministerul de interne, ma refer la Gabi Oprea si Liviu Dragnea, si sa-l punem acum pe Dan Nica intr-o situatie extrem de delicata pe care nu o merita.
  • partid nou?!? (Vineri, 27 martie 2009, 12:51)

    Politicianul [anonim]

    Va este straina optiunea de a construi un partid socialist?
    Cum va fi reprezentantul muncitorimii intr-un partid socialist daca el vaneaza in Alaska si are casa in muntii Austriei? despre treaba cu banii din SUA de la inceputul anilor '90 nu va mai intreb, ca nu e cazul
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 13:21)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Politicianul

      Nu cred ca un partid socialist este optiunea mea. Transformarea partidului social democrat intr-unul modern, european, este optiunea mea.

      Nu cred ca astazi mai putem vorbi despre reprezentarea muncitorimii in sensul in care-l foloseam cu ani in urma. Imi pare rau ca n-am apucat sa vanez in Alaska, dar intentionez sa fac acest lucru.

      Am casa in Austria, asa cum am scris in declaratia de avere, si nu mi-e rusine de asta, din contra. Chestia cu banii din SUA, nu stiu despre ce e vorba.
  • incepem in cateva minute (Vineri, 27 martie 2009, 13:06)

    Dan.Tapalaga [hotnews.ro]

    Miron Mitrea intarzie putin, cei de la Realitatea TV s-au postat in fata sediului HotNews.ro ca sa-l intrebe si ei ceva.
  • money (Vineri, 27 martie 2009, 13:22)

    Ana [anonim]

    La cat estimati ca se ridica averea dvs?
    Multumesc!
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 13:32)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ana

      Am o vila in Bucuresti de aproximativ 600.000 de euro evaluata de catre banca, care este ipotecata. Cu banii din ipoteca mi-am cumparat casa din Austria in valoare de 450.000 de euro. Sotia are o masina, eu am o masina. Cu lucrurile din casa si cu banii din conturi cred ca ma ridic undeva pe la 1 milion si jumatate de euro, din care 500.000 sunt datorie la banca. Dar nu mi se pare ca e elocvent. Eu vin dintr-o familie care n-a fost niciodata saraca. Chiar daca comunistii i-au luat toata averea bunicului meu, industrias intre cele doua razboaie mondiale si primul editor de carte romaneasca din Transilvania.
  • intrebare (Vineri, 27 martie 2009, 13:24)

    Dan.Tapalaga [hotnews.ro]

    Ati zis ca nu renuntati la ideea de schimbare a conducerii PSD. Va referiti si la Geoana?
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 13:29)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan.Tapalaga

      Ma refer la intregul mod de a face politica al PSD in aceasta perioada, ma refer la influenta anormala pe care o au Viorel Hrebenciuc si Marian Vanghelie asupra lui Mircea Geoana care este prizonierul lor.
  • Convingeti-ne sa mergem la vot! (Vineri, 27 martie 2009, 13:30)

    ana [anonim]

    Stimat domn,

    As vrea sincer sa merg la vot, insa din candidatii care se vehiculeaza ca vor candida la prezidentiale, sincer nu prea am de unde sa aleg. Pe mine, ca tanar, m-au dezamagit toti. M-am saturat ca cei pe care ii aleg sa isi bata joc de mine, ca tanar. Am terminat o facultate si eu si sotul meu si am ajuns la concluzia ca in tara asta nu se poate trai. Lucram pe niste salarii mizere (de fapt doar el mai lucreaza acum) care abia ne ajung sa platim chiria si intretinerea. La casa visam din ce in ce mai putin. am muncit pe branci sa strangem bani de un avans, insa acum ne-am luat gandul sa mai mergem la banca avand in vedere ca a ramas in casa doar un singur salar. Ne-am gandit sa ne incercam norocul la ANL insa am renuntat la idee: toate apartamentele sunt date pe baza relatiilor. Ca tanar am renuntat sa mai sper ca cineva va mai schimba ceva in bine in tara asta. M-am saturat de minciuni si ipocrizii. Asa ca, cu tot respectul, domnule Mitrea va rog convingeti-ne si pe noi,tinerii, sa mergem la vot.
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 13:48)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui ana

      Ana, sunt extrem de trist citind ceea ce scrii tu. As vrea sa pot sa spun ca nu ai dreptate, dar sunt convins ca experienta ta personala te face sa gandesti in acest fel.

      Nu sunt dintre acei politicieni care ar spune "ai incredere, voteaza-ma pe mine, iti rezolv eu problemele". Pot sa-ti spun doar, din experienta mea de viata, ca de cate ori am fost intr-o situatie foarte grea, doar credinta in Dumnezeu, in mine si in cei din jurul meu m-au facut sa pot sa trec peste acel moment.

      Singurul sfat pe care pot sa ti-l dau este sa nu renunti la lupta, pentru ca atunci nu mai ai nici o sansa.
  • Nastase (Vineri, 27 martie 2009, 13:38)

    Alin.M [utilizator]

    Buna ziua,

    As dori sa stiu parerea dvs. asupra dosarelor instrumentate de DNA in legatura cu colegul dvs. Adrian Nastase.

    Se va face lumina... ?
    Multumesc.
  • minister (Vineri, 27 martie 2009, 13:49)

    adin [anonim]

    Ce se mai aude cu restaurantul de la Ministerul Transporturilor?
  • Retrospectiva (Vineri, 27 martie 2009, 13:51)

    Mihai Vasile [anonim]

    Privind retrospectiv, ce va puteti reprosa in raporturile cu colegii / conducerea PSD? Naivitate? Incredere prea mare in colegialitate? greseli tactice persoanale?
  • ne apropiem de final (Vineri, 27 martie 2009, 14:00)

    Dan.Tapalaga [hotnews.ro]

    Domnul Miron Mitrea va raspunde la intrebari pana la ora 14.15.

    Apoi intram in studio pentru inregistrarea emisiunii "Discutia de luni". Aceasta va fi difuzata luni, 30 martie, de la ora 19.00, pe frecventele RFI Romania si pe HotNews.ro.
  • Urmatorii 3 ani (Vineri, 27 martie 2009, 14:06)

    JohnnyBGood [anonim]

    Dl. Mitrea, ce considerati ca ar trebui sa schimbe dl. Mitrea pe plan profesional, in viitorul imediat, astfel incat cei care v-au votat sa nu regrete optiunea luata?
  • ? (Vineri, 27 martie 2009, 14:18)

    tot eu [anonim]

    Cat de sigur este ca Geoana va candida? Nu credeti ca poate fi aruncat altcineva in lupta, la fel ca la Capitala, poate chiar acelasi om?
    • raspuns (Vineri, 27 martie 2009, 14:24)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui tot eu

      Nu este la fel ca la alegerile de la Capitala. Atunci, Sorin Oprescu a vrut sa candideze pe listele PSD sprijinit puternic de Adrian Nastase si Ion Iliescu. Din pacate pentru PSD, Marian Vanghelie sprijinit de Mircea Geoana a reusit sa blocheze candidatura lui Opresccu, care a castigat independent. Ce bine ne-ar fi stat PSD-ului cu primarul de la Capitala. Acum se pare ca am pierdut sprijinul lui pentru prezidentialele din toamna, el manifestandu-si deja preferinta pentru Crin Antonescu.
  • necolaiciuc (Vineri, 27 martie 2009, 14:53)

    donna [anonim]

    d-le Mitrea, de ce evitati sa raspundeti la intrebarile referitoare la "activitatea" lui Necolaiciuc? (vezi intreebarile 25 si 31 care se refereau direct la acest subiect). Va rog sa expuneti clar punctul dvs. de vedere despre "activitatea" lui Necolaiciuc la CFR. Cine raspunde pentru sumele cheltuite in contractele de achizitii paguboase pentru CFR?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri