Cabinetul Boc analizeaza conditiile unui imprumut extern 

Emil Boc: Romania nu are nevoie "disperata" de bani, imprumutul extern are caracter preventiv

de V.M.     HotNews.ro
Duminică, 22 martie 2009, 14:42 Actualitate | Politic

Premierul Emil Boc a anuntat ca Romania nu este in situatia "dramatica" de a avea nevoie disperata de bani si ca imprumutul pe care tara noastra il va contracta de la CE, FMI si bancile europene are caracter preventiv si va fi folosit pentru consolidarea rezervei BNR si, implicit, sustinerea cursului leu-euro la un nivel acceptabil si pentru relansarea creditarii, transmite NewsIn.

"Suntem in discutie cu Comisia Europeana, cu FMI, cu Banca Mondiala, cu Banca Europeana de Investitii, cu Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare pentru contractatea unui imprumut in vederea sustinerii deficitului bugetar si activitatii economice si vreau sa spun din start ca incheierea unui asemenea acord are un caracter preventiv. Prin incheierea unui asemenea acord urmarim sa limitam efectele negative ale crizei", a declarat premierul Emil Boc, la videoconferinta cu prefectii.

Boc a tinut sa precizeze ca Romania nu este in situatia "dramatica" de a avea nevoie disperata de bani, dar acordul care se va incheia in vederea unui imprumut extern va fi de natura sa previna efectele crizei. Banii imprumutati de Romania se vor duce, potrivit premierului, in doua directii: peste doua treimi se indreapta catre consolidarea rezervelor BNR pentru mentinerea cursului leu-euro, iar restul catre relansarea creditarii. O parte din rezervele bancilor vor putea fi deblocate, prin aducerea de bani pentru consolidarea rezervei BNR din imprumutul extern.

Premierul a aratat ca Presedintia, Guvernul si Banca Nationala a Romaniei  discuta cu bancile-mama pentru  ca banii care vor merge catre banci, prin deblocarea de rezerve de la BNR, sa ramana in tara pentru mentinerea liniilor de creditare, precizand ca semnalele primite in acest sens sunt pozitive.

"Cealalta treime din bani: o parte va merge si va sta la dispozitia bancilor pentru a finanta intreprinderile mici si mijlocii, sectorul de afaceri, cum este suma care o acorda BERD sau BEI pentru cofinantarea proiectelor cu UE, sprijinirea IMM, si o parte va merge la Ministerul Finantelor prin trezorerie pentru finantarea deficitului", a explicat Boc.

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat, sambata, la Craiova, ca suma despre care s-a discutat cu FMI este "de vreo 19 miliarde de euro", dar la Guvern, pentru sprijinul unor activitati guvernamentale, se vor primi patru miliarde de euro, restul sumei avand rol de rezerva.

Reuniunea Comitetului interministerial privind asigurarea finantarii interne si externe a Romaniei a inceput, duminica, ministrii urmand a avansa in discutiile privitoare la imprumutul pe care Romania il va contracta de la CE si FMI.


"Astazi (n.r. duminica) vom avansa in materia discutiilor cu privire la potentialul imprumut pe care Romania o sa-l angajeze de la Comisia Europeana si FMI, analizand si oferind in continuare mandat colegilor din Cabinet in discutiile pe care le avem cu Comisia Europeana si celelalte banci implicate. De asemenea, vom face un schimb de informatii cu privire la ceea ce a fost la Consiliul European, cu privire la vizita pe care domnul viceprim-ministru a facut-o la Bruxelles si la intalnirea cu diversi comisari europeni, deci vom lua cele mai bune decizii in Cabinet", a spus premierul Emil Boc, la inceputul intalnirii.


Citeste mai multe despre   




















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

1080 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    VREM REFERENDUM NATIONAL PENTRU IMPRUMUTUL FMI (Duminică, 22 martie 2009, 12:56)

    un roman [anonim]

    Sau sant siguri ca majoritatea populatiei nu este de acord, si nu se risca ...
    Ca pentru alte chestii mai marunte imediat o dau cu referendumul in noi, da acum le e frica ca pierd ciolanul
    • -1 (5 voturi)    
      BNR ,BNR banii nostri unde UE ? (Duminică, 22 martie 2009, 14:54)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui un roman

      Se pare,se spune , e pe bune , ca niste mai multe zeci de miliarde valuta ale Bancii Nationale au fost plasate in bonduri SUA si acum sunt sau blocati sau pierduti in haosul financiar american!Fara imprumutul FMI acest BNR- cu guvernator cu tot -intra in incapacitate de plata ,cu toate rezervele BNR care nu sunt tezaurizate in subsolul BNR colt cu Lipscani ,sunt imprastiate aiurea prin lume, sa produca dobanda ! cred ca sunt ca si pa-pa, tu-tu , bai -bai sa nu zic mai mult ...
      cum spunea Creanga : 'Stiu ca sunt un prost dar cand ma uit in jur prind putin curaj "!
      brav popor romanas ,ce ai avut si ce ai pierdut ;capul sus,privirea demna,gandul la patrie
  • 0 (4 voturi)    
    D-le Berceanu, sunteti un geniu (Duminică, 22 martie 2009, 14:30)

    Ovidiu [anonim]

    ati terminat autostrazile deja?

    Acum aveti timp de declaratii despre situatia economic?

    Dumneavoastra trebuie sa va faceti auzit doar pentru a anunta cati km de autostrada s-au mai terminat.

    Ala e jobul dvs, este bine sa va vedeti de sarcinile aferente postului, nu sa incepeti sa dati declaratii despre orice subiect la indemana.

    Eu, ca roman, nu ma simt confortabil ca Min. Transporturilor isi da cu parerea despre economie.

    E ca si cum gradinarul meu ar face lectii cu fica mea la engleza. As simti ca ceva nu e in regula.

    Pana nu ajungem la macar o mie de km de autostrada, eu in locul dvs, as fi ocupat de la 5 dimineata pana la ora unu noaptea.
  • 0 (4 voturi)    
    Tanasescu a explicat foarte bine (Duminică, 22 martie 2009, 15:27)

    Isar [anonim]

    1. Acord cu UE inseamna ca Bruxelles-ul isi da acordul pentru bugetul facut de guvern pe 2009, e un semnal clar pentru partenerii europeni.
    Acordul cu UE ne aduce 4 miliarde, direct spre Ministerul de Finante, IMM-uri si banci.

    2. Acordul cu BEI e iarasi important pentru a avea garantia unei institutii internationale. Asta ne aduce 1 miliard si merge direct spre IMM-uri.

    3. Acordul cu FMI e destinat in principal sa inchida clantzaul nenorocitilor din agentiile de rating si analistilor-tonomat din Vest, care tot incearca sa denigreze Romania (si alte tari din Est) pt. a speria investitorii straini si a-i convinge sa-si bage banii in regiunile falimentare din vestul Europei.
    Acordul cu FMI va permite o monitorizare externa a executiei bugetare si asta e cea mai sigura garantie si pt. investitori si pt. codosii de la rating-uri, nu vor mai avea ce carai.
    Acordul FMI ne va aduce 12-14 miliarde, care merg direct la BNR sub controlul domnului Isarescu. isarescu se va folosi de ei doar daca va avea nevoie, in cazul in care leul e atacat sau unele banci filiale straine incearca sa speculeze pe dobanzi prea mari. Suma asta foarte mare practic "betoneaza" moneda nationala si se va reveni spre 4 lei in semestrul 2.

    n consecinta, Romania va imprumuta efectiv, cu folosire imediata, 5 miliarde€, pt. Finante si IMM-uri. Restul merge la rezerva BNR si nu se atinge nimeni de ea fara aprobarea guvernatorului Isarescu !

    5 miliarde cu 3% dobanda/an si perioada de gratie de 2-5 ani, e o afacere f. buna in vremurile astea.
    Datoria externa publica a Romaniei e de 10 miliarde, circa 8% din PIB. Chiar cu 20 miliarde luate imprumut, tot nu ajungem la 25% PIB datorie externa.
    A se compara cu Ungaria, cu circa 80% datorie externa publica din PIB!!
    Gyurcsany a inteles ca e un dezastru si nu vrea sa fie prim-ministrul care semneaza prabusirea statului maghiar si intrarea in faliment financiar!
    • 0 (4 voturi)    
      complet fals (Duminică, 22 martie 2009, 18:03)

      attila [anonim] i-a raspuns lui Isar

      tu crezi ca "Acordul cu FMI e destinat in principal sa inchida clantzaul nenorocitilor din agentiile de rating si analistilor-tonomat din Vest, care tot incearca sa denigreze Romania"?
      esti copil
      ha ha ha ha ha
      nu era mai ieftin sa se investeasca citeva zeci de milioane in niste companii care sa faca lobby la "tonomate"?
      astea 20 mld vor fi folosite ca pomana electorala pt alegerile europarlamentare si prezidentiale
      atit ne costa mentinerea lui basescu inca 5 ani la cotroceni: 20 mld euro
  • 0 (4 voturi)    
    Trist (Duminică, 22 martie 2009, 15:39)

    Alex [anonim]

    Emile, esti mai prost decat noi, daca iti imaginezi ca pacalesti pe cineva cu cretinismele de mai sus.
    • 0 (4 voturi)    
      Propunere (Duminică, 22 martie 2009, 17:10)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Data fiind natura comentariului de mai sus, propun ca hotnews sa introduca pe langa posibilitatea de voturi +/- si posibilitatea de etichetare drept comentariu comandat/comentariu scos de un tonomat. De acu' doi ani s-au inmultit comentariile de gen in asa hal incat e tot mai aproape de inutil sa comentezi cu bun simt ceva - oricum comentariile pe bune se pierd si se dilueaza excesiv in inundatia de chestii neargumentate si scrise cu rea credinta.
  • +2 (6 voturi)    
    rezerva consolidata (Duminică, 22 martie 2009, 17:14)

    ionel [anonim]

    p rezerva nu poate fi niciodata consolidata printr-un imprumut. Imprumutul trebuie platit inapoi cu dobanda, el nu poate consolida o rezerva.

    Tragedia Romaniei e ca in 4 functii deosebit de importante (presedinte, premier, ministru de finante, ministru economiei) se afla 4 oameni care nu sunt economisti. Acesti oameni chiar avand cele mai bune intentii NU STIU despre ce vorbesc. Sunt influentabili, sunt la mana altora.
    • +1 (3 voturi)    
      politicienii poate vorbesc ei (Duminică, 22 martie 2009, 22:51)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui ionel

      Dar au consilieri pe probleme economice si strategi cu care se consulta.
      Avem si dovezi contrare ideii ca ministrii economisti ar fi mai buni decat ministri fara diploma de economist: Vacaroiu, Vosganian...

      Deocamdata guv. Boc face ceea ce ar face orice gospodar inteligent in perioada de criza: plateste datoriile urgente (pentru a debloca activitatea agentilor economici), micsoreaza cheltuielile nenecesare si obtine linii de finantare, chiar contra-cost. Un soc valutar precum cel din ianuarie nu va ierta pe nimeni daca va reveni anul asta... Tariceanu in schimb, din cauza caruia avem atata probleme, vad ca face pe fata mare in continuare si este periat de o presa slugarnica.
  • 0 (4 voturi)    
    tot "preventiv" ... (Duminică, 22 martie 2009, 18:28)

    mircea [anonim]

    Ar trebui sa se duca de unde au venit toti acesti politicieni-"escorta". imi scapa momentan interesele caror grupuri le servesc acesti oameni care de 20 de ani amaneteaza incet-incet Romania si pe ai ei cetateni.

    PACAT! MARE PACAT!
  • +3 (5 voturi)    
    O mica problema ! (Duminică, 22 martie 2009, 18:41)

    STEFAN A. [utilizator]

    Protejarea rezervelor BNR = reducerea rezervelor obligatorii depuse de banci la BNR ! (actualmente 40 % din valuta bancilor).
    Reducerea va fi sigura, din o multime de motive !
    Cit de mare va fi aceasta reducere, o stie doar domnul Isarescu si conducerea BNR !
    Cum 2 treimi (cam 12 miliarde de euro) din noul imprumut va merge la BNR, cine va platii aceasta parte din imprumut peste 5 ani, cind trebuie dat inapoi ?
    BNR ? Va platii inevitabil din rezerva valutara care va fi peste 5 ani ?
    Guvernul care va fi peste 5 ani ?
    Cred ca va fi tot populatia , prin cresteri graduale de impozite, accise , taxe !
    Inutil sa visati ca bancile nu vor trimite valuta eliberata prin reducerea rezervelor, la bancile mama din vest !
    In UE, este GARANTATA libertatea de miscare a capitalurilor si deci , nu exista forma LEGALA de a impiedica acest lucru !
    Pe termen scurt , (pina la sfirsitul anului si inceputul anullui viitor ) vom avea o stabilizare a leului in comparatie cu valutele , o reducere a dobinzilor la imprumuturi !
    Pe termen lung, Dumnezeu sa ne ajute ! (nu se stie ce va fi peste 5 ani , cu economia noastra sau cu nivelul de trai a populatiei )
    • 0 (0 voturi)    
      sa te ... ca ma enervezi :) (Luni, 23 martie 2009, 10:20)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui STEFAN A.

      dar ai dreptate!
      Ai punctat bine si in mod corect.
      De fapt, aproape intregul imprumut merge la consum si la acoperirea gaurii care va ramane in urma plecarii valutei catre bancile mama.
      Pe cat ca o sa vedem in 5 ani inca o cadere masiva a leului?
      Se vor mari iar salariile si va fi nevoie de o metoda de reglare, iar devalorizarea va aparea implicit.
  • 0 (4 voturi)    
    ce zici mai muzicantule ?? (Duminică, 22 martie 2009, 19:00)

    ionica fonosch [anonim]

    *au facut referendum ptr toate nimicurile , referendum si pentru asta...
    (pdl va mitui electoratul din zone sarace cu banii astia ! sa se ia banii
    astia dupa alegerile prezidentiale !)
    *nu se poate dovedi ca e secret dar toate lichelele astea acum se plaseaza
    in consiliile de administratie la firmele de stat electrice/gaze etc ..
    *nu au fost in stare sa absoarba banii comunitari din lipsa de ideei
    (banii de la fmi fac ce vor cu ei ...)
    *toate serviciile secrete/militarizate sunt infestate cu politrucii
    care se sapa intre ei ptr functii si avantaje normal cineva trebuia
    sa-i atentioneze pe vremelnici guvernanti de consecintele decizilor luate
    *ce poate garanta isarescu, nimic , ca maine daca il apuca nebuniile pe marinar
    isi ia valea !
    *se importa 70% din alimente , cu ce sa faci agricultura , tractoare nu ,
    irigatii nu , complezxe zootehnice nu , si nesimtitul ala de berceanu vrea autostrazi
    (sa se plimbe cu caruta trainel si cu lenuta ....)
    (nici in al 12 lea ceas de pilda nu auzim de canale de irigati, sa faca alta fabrica
    de tractoare , sa cumpere licenta , sa dea tractoarele mai ieftin la tarani etc ...)
    *chestiile astea sunt peste capacitatea intelectuala a nemernicilor din psd si pdl
    ei au 2 probleme alegerile prezidentiale si jaful din banul public !
  • +1 (5 voturi)    
    Corect (Duminică, 22 martie 2009, 20:17)

    dorubv [utilizator]

    Foarte adevarat ce spune Boc, nu Romania are nevoie disperata de bani, ci Basescu&PDL pentru clientela politica intr-un an electoral!
  • 0 (0 voturi)    
    Imprumutul asta ... (Luni, 23 martie 2009, 10:17)

    Vorbe goale [anonim]

    ... e un supozitor impus din exterior, lumea isi da seama. Stati linistiti, va judecam la adevarata valoare - de-a lungul deceniilor de batjocura am ajuns sa va cunoastem si ne-am obisnuit.
  • +1 (1 vot)    
    fara imprumut de la FMI (Marţi, 24 martie 2009, 10:41)

    oana [anonim]

    Mi se pare o aberatie sa afirmi ca Romania nu are nevoie ,,disperata,, de bani, dar totusi sa doresti acest imprumut. Este ca si cum un om nu are probleme financiare dar face,totusi un imprumut la banca asa ca sa ,,tina banii la saltea,, de dragul de ai avea. Nu sunt de acord cu acest imprumut, pentru ca sunt sigura ca va aduce numai probleme tarii, vom ramane cu datorii si ne vom adancii intr-o prapastie din care vom iesi cu greu, sau chiar deloc.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version