Ziua alegerilor in PNL: Crin Antonescu sau Calin Popescu Tariceanu?

de Luminita Parvu     HotNews.ro
Joi, 19 martie 2009, 17:47 Actualitate | Politic

Lupta stransa intre Tariceanu si Antonescu
Foto: AGERPRES
Negocieri intense cu 24 de ore inaintea congresului extraordinar al PNL. Pe telefon, prin intermediari, fata in fata, sustinatorii din cele doua tabere negociaza intens voturile. Chiar daca ambii candidati sustin ca nu au probleme si castiga detasat, jocurile sunt departe de a fi incheiate. Pe de alta parte, un fost presedinte PNL, Valeriu Stoica, astazi vicepresedinte PDL, sustine  ca jocurile sunt facute si ca viitorul sef al liberalilor va fi Crin Antonescu.

Fiecare tabara in parte a negociat cu liderii de filiale care trimit la Bucuresti cei peste 1.400 de delegati care aleg astazi noul sef al PNL. In ciuda sprijinului promis, sefii de filiale nu au control absolut asupra delegatiilor.

S-au creat situatii in care presedintii de organizatii au dat asigurari unui candidat ca are toate voturile garantate dar, in realitate, delegatii organizatiei respective simpatizeaza cu contracandidatul. Astfel de situatii se gasesc in toate filialele PNL si, practic ingreuneaza pronosticul. 

Cert este ca apropiatii celor doua tabere incearca diverse metode de influentare, fie invitatii la resturante, fie separarea membriilor delegatiilor de catre liderii care le conduc.
  • Aliatii lui Antonescu.  Crin Antonescu s-ar baza pe sprijinul presedintiilor a 27 de organizatii judetene, dar, din totalul acestora nu toti delegatii isi vor da votul pentru acesta: Arad, Arges, Braila, Brasov, Caras Severin, Calarasi, Covasna, Dambovita, Gorj, Harghita, Hunedoara, Ialomita, Iasi, Maramures, Mehedinti, Olt, Prahova, Sibiu, Suceava, Teleorman, Timis, Tulcea, Vrancea, Bucuresti sectoarele 1, 3, 4 si 6.
  • Aliatii lui Tariceanu.  Calin Popescu-Tariceanu ar beneficia de voturi mai putine din partea liderilor de organizatie, dar, in schimb, se poate baza pe mai multe voturi individuale ale delegatiilor. Printre organizatiile favorabile lui Tariceanu se numara : Buzau, Giurgiu, Cluj, Salaj,Alba, Satu Mare, Bacau, Mures, Bistrita Nasaud, Bihor, Vaslui, Dolj si Valcea.
In prima zi a congresului, liberalii vor vota noul statut al partidului care introduce functia de prim-vicepresedinte si reface structura Biroul Politic al PNL. Mai exact, din Biroul Politic Central vor face parte si opt membri din cele opt filiale ale PNL care au avut rezultate bune la alegerile parlamentare (Giurgiu, Calarasi, Hunedoara, Botosani, Valcea, Ilfov, Teleorman si Bacau).

Pe langa cei opt membrii desemnati de filiale, Biroul Politic va fi compus din presedinte, prim-vicepresedinte si 29 de membri, dintre care 14 vicepresedinti. Alaturi de acestia, din Birou mai fac parte fostii presedinti ai partidului si presedintele fondator al PNL din 1990.
Tot in prima zi a congresului se va vota pentru alegerea presedintelui si a prim-vicepresedintelui PNL.

Candidati la locul doi in PNL

Pentru functia de prim vicepresedinte s-au inscris patru candidati. Din partea taberei lui Crin Antonescu va candida un singur liberal in persoana lui Ludovic Orban. In ceea ce priveste tabara lui Calin Popescu Tariceanu, aceasta ofera trei oameni disponibili pentru functia celui de-al doilea om in PNL: Marian Petrache, Teodor Atanasiu si Romeo Stavarache.

In ceea de-a doua zi a congresului sunt programate alegerea membriilor Biroului Politic si desemnarea candidatilor pentru Parlamentul European.

Cronologia ostilitatilor  
  • La inceputul lunii ianuarie vicepresedintele PNL, Ludovic Orban, anunta in presa ca intentioneaza sa candideze la sefia PNL impotriva lui Calin Popescu Tariceanu.
  • Crin Antonescu isi face cunoscuta intentia de a candida in sedinta Delegatiei Permanente din 18 februarie. Calin Popescu Tariceanu se confrunta deja cu doi contracandidati.
  • Dupa doua saptamani, Ludovic Orban anunta pe 2 martie ca isi retrage candidatura pentru functia de presedinte al PNL si isi anunta sustinerea pentru Crin Antonescu. Apropiatii celor doi dizidenti ii conving sa mearga in tandem si propun infiintarea functiei de prim-vicepresedinte. Ludovic Orban devine aliatul lui Crin Antonescu in schimbul functiei de prim-vicepresedinte.
  • Calin Popescu Tariceanu si apropiatii acestuia refuza sa convoace Delegatia Permanenta a partidului care are atributii sa stabileasca congresul extraordinar al partidului. 
  • Ludovic Orban si Crin Antonescu strang semnaturi pentru convocarea congresului extraordinar. La presiunile celor doi, Tariceanu este nevoit sa convoace Delegatia Permanenta a partidului. Astfel in data de 4 februarie se stabileste data congresului extraordinar, 20-21 martie.
  • Orban si Antonescu vor sa schimbe statutul PNL pentru a conduce partidul impreuna. Astfel cei doi lideri vor sa introduca o noua functie, cea de prim-vicepresedinte si incep discutiile cu organizatiile din tara pentru schimbarea statutului. Biroul Politic al PNL, alcatuit in mare parte din apropiatii lui Tariceanu, respinge noul proiect de statut si infiintarea functiei de prim vicepresedinte. 
  • Dinu Patriciu isi exprima nemultumirea fata de reformele guvernului Tariceanu: "cred ca reforma pe care acest guvern liberal putea sa o faca ar fi trebuit sa fie mai profunda". Presa scrie ca omul de afaceri doreste retragerea lui Tariceanu intr-o functie onorifica si promovarea lui Crin Antonescu la sefia PNL. Presa scrie ca Patriciu l-ar fi saftuit pe Crin Antonescu sa candideze la sefia PNL cat si la presedintia Romaniei. 
  • Tariceanu incepe sa-si piarda din sustinatori, primul care paraseste barca fostului premier este Dan Radu Rusanu urmat chiar de finul lui Tariceanu, Relu Fenechiu. Acesta din urma face o declaratie oficiala in care anunta ca toti cei 40 de delegati ai filialei Iasi il sustin pe Crin Antonescu.
  • Liderul PNL Iasi, Relu Fenechiu, ii promite lui Crin Antonescu voturile a celor cinci filiale din Moldova in schimbul functiei de prim-vicepresedinte.
  • Cu doua saptamani inainte de congres, cele doua tabere din PNL par a fi la egalitate in ceea ce priveste voturile sustinatorilor. Calin Popescu Tariceanu si Crin Antonescu, scot din nou la negociere functia de prim-vicepresedinte ca sa le aduca voturi cat mai multe. Tariceanu i-a promis functia lui Teodor Melescanu in timp ce Antonescu pare sa-i lase sa se lupte pentru ea pe Ludovic Orban si Relu Fenechiu. 
  • In jurul lui Antonescu se grupeaza liderii perdanti la alegerile parlamentare: Norica Nicolai, Radu Stroe, dar si actuali vicepresedinti, parlamentari sau lideri locali: Dan Radu Rusanu, Relu Fenechiu, Aristotel Cancescu.
  • In tabara lui Tariceanu sunt fostii ministri si actualii vicepresedinti ai partidului: Teodor Melescanu, Dan Motreanu, Bogdan Olteanu, Eugen Nicolaescu, Adrian Iorgulescu, Adrian Cioroianu, Mariana Campeanu.     
  • Calin Popescu Tariceanu pierde teren iar Crin Antonescu obtine prima victorie. La sedinta Delegatiei Permanente a PNL din 16 martie se aproba infiintarea functiei de prim-vicepresedinte cu 79 de voturi pentru, 56 impotriva si sase abtineri.  
  • La doar o zi dupa votul Delegatiei Permanente, Teodor Melescanu anunta public ca nu mai candideaza pentru functia pe prim-vicepresedinte. Din tabara lui Tariceanu isi anunta intentia de a candida la a doua functie in partid trei oameni politici fara prea multa vizibilitate: liderul PNL Ilfov, Marian Petrache, fostul ministru al Apararii, Teodor Atanasiu si primarul Bacaului Romeo Stavarache.  
  • In tabara lui Antonescu, Relu Fenechiu pierde si el postul de prim-vicepresedinte in favoarea lui Ludovic Orban. Ramas doar cu sprijinul a doua filiale, Fenechiu este rugat de Antonescu sa renunte in favoarea lui Orban. Totusi Fenechiu ramane cu un post de vicepresedinte in Biroul Permanent al PNL.
Valeriu Stoica despre alegerile din PNL: Jocurile sunt facute

"Din toate informatiile pe care le am, rezulta ca Antonescu va castiga alegerile interne in PNL, dar dincolo de orice informatii, victoria lui Crin Antonescu este previzibila pentru ca Tariceanu are o mare responsabilitate in legatura cu lipsa de strategie politica din PNL in ultimii ani.

Tariceanu nu a fost capabil sa fructifice oportunitatile imense pe care le-a avut PNL mai ales in anul 2005. Nu a intuit evolutia politica din Romania, nu si-a dat seama ca bipolarizarea sistemului politic romanesc este inevitabila si nu a adoptat deciziile strategice necesare pentru ca PNL sa fi putut sa devina unul dintre cei doi poli ai sistemului politic din Romania. In prezent, jocurile sunt facute. In momentul de fata, PNL este un partid minor, fara busola si practic fara viitor."

"Victoria lui Crin Antonescu va fi o sanctiune pentru Tariceanu. Ramane de vazut daca noua echipa care va conduce partidul in frunte cu Crin Antonescu va putea sa elaboreze o strategie coerenta pentru ca PNL sa fie reintegrat in polul politc de dreapta, formula de reintegrare este dificila, va cere timp. Ramane de vazut daca noua echipa va avea clarviziuinea politica necesara pentru a prinde un tren care a plecat din gara destul de demult."




Citeste mai multe despre   




















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

3469 vizualizari

  • -1 (13 voturi)    
    Misto (Joi, 19 martie 2009, 18:39)

    Lotus [anonim]

    O sa ramanem ca americanii, cu doua partide. Ca partidul lui Patriciu sper ca nu ia mai mult de 4% din voturi. Desfiinteaza si Uniunea ilegala si gata. Fura PSD si PD, fiecare pe rand, cate patru ani, si nu se supara nimeni.
    • +2 (8 voturi)    
      da (Joi, 19 martie 2009, 21:28)

      un_om_de_cal [utilizator] i-a raspuns lui Lotus

      "O sa ramanem ca americanii, cu doua partide."

      Da, FSN si celalat FSN. Minunat, nu?
      • +1 (5 voturi)    
        ALIANTA D.A. TREBUIE REFACUTA (Vineri, 20 martie 2009, 10:28)

        ludovic [anonim] i-a raspuns lui un_om_de_cal

        Acesta este mesajul meu catre membrii PNL. Reconcilierea intre PNL si Basescu trebuie sa se produca in acest an.
        • 0 (2 voturi)    
          basescu NU! (Vineri, 20 martie 2009, 13:17)

          Claudiu [anonim] i-a raspuns lui ludovic

          Reconcilierea intre PNL si Basescu NU trebuie sa se produca niciodata! Daca au facut ceva bun liberalii este ca nu au marsat la invitatia catre guvernare si furt lansata de Basescu.
          Lasati-l sa fure cu ai sai, cealalta jumatate de FSN. Mai avem probabil inca un mandat de 4 ani care av fi castigat tot de FSN cand probabil se vor reuni dar apoi majoritatea romanilor o sa inteleaga ca PDL tot FSN si o sa votam altceva. Poate chiar PNL . . .
          • 0 (0 voturi)    
            Fecioara Maria (Vineri, 20 martie 2009, 16:35)

            Ciordeala [anonim] i-a raspuns lui Claudiu

            ///
            Contractul Stirling ce este? AUD?
    • 0 (4 voturi)    
      ca rusii (Vineri, 20 martie 2009, 7:45)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui Lotus

      o sa raminem ca rusii nu ca americanii
      cu doua partide: partidul comunist (psd) si partidul socialist (pdl)
    • +3 (5 voturi)    
      CRED CA (Vineri, 20 martie 2009, 8:02)

      Gica [anonim] i-a raspuns lui Lotus

      Cred ca ar trebui marit pragul electoral incat in final sa ramana doar 2 partide in parlament. Astfel se vor evita comandourile si santajele micilor partide.


      Dracu stie cum e mai bine. Cert e ca e o mare mizerie totul !
      • +1 (3 voturi)    
        Nu ar fi mai bine .... (Vineri, 20 martie 2009, 10:24)

        Marse [anonim] i-a raspuns lui Gica

        ... sa intre in Parlament doar cine vrei tu ? Ma cutremur gandind ce bine ar fi guvernata Romania. Cam ca Zimbabwe asa ...
  • -2 (14 voturi)    
    This is no news (Joi, 19 martie 2009, 18:54)

    STERLING [anonim]

    castiga Patriciu ca-ntotdeauna
    • +2 (12 voturi)    
      PNL, partidul care se microscopiceste (Joi, 19 martie 2009, 19:06)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui STERLING

      Tariceanu dispare in noapte, Crin calare pe bicefalul PNL- care mananca chiar si jaratic fiind inebunit de foame,nu mai au paie la partid -apocalipsa liberala e aproape
    • -1 (1 vot)    
      ce sa-ti spun... (Vineri, 20 martie 2009, 13:12)

      io [anonim] i-a raspuns lui STERLING

      ... te iei si tu dupa editorialurile lui nea Tapalaga, ce sa facem.
      Daca castiga Tariceanu, tot Patriciu castiga nu? E axioma, nu trebuie demonstrata, nu ?
    • +1 (1 vot)    
      ai dreptate (Vineri, 20 martie 2009, 13:55)

      toma [anonim] i-a raspuns lui STERLING

      Sunt total de accord cu tine. patriciu e cel care conduce PNL, nimeni altcineva. Speram ca Crin Antronescu sa nu se inhaiteze cu patriciu, dar se pare ca e la fel de slab de inger ca si tariceanu...nu conteaza cine castiga functia...tot patriciu trage sforile...
  • +5 (15 voturi)    
    Ce mi-e Tanda ce mi-e Manda (Joi, 19 martie 2009, 19:02)

    Vali cel Batran [anonim]

    Nu este nici o diferenta intre ei. Amandoi sunt avizi de putere si cam saracuti cu duhul. Pacat de PNL ca pierdut cei mai valorosi oameni tocmai datorita Tariceanului.
    • 0 (0 voturi)    
      Vali cel Batran (Vineri, 20 martie 2009, 12:04)

      MIHAEL [anonim] i-a raspuns lui Vali cel Batran

      Cei mai valorosi oameni! ?!? La cine te referi? La: Boureanu, Stoica, Musca, Flutur, Stolojan, Turcan etc??? Mai bine lipsa. Sunt atat de valorosi ca nici macar unul dintre ei nu a fost cooptat in guvernul actual. Daca ar fi vorba numai de Stolojan si ar fi suficient sa vedem cat de instabila psiho-emotional era echipa dezertoare din PNL. Ai mai auzit ceva de vocalul si obraznicul Boureanu, sau de Turcan??? Nici nu cred ca vei mai auzi !!!
      • 0 (0 voturi)    
        Nu la acestia ma refer! (Vineri, 20 martie 2009, 14:19)

        Vali cel Batran [anonim] i-a raspuns lui MIHAEL

        Si sunt de acord cu tine in privinta lor. Pierderile mari ale PNL s-au produs in teritoriu si nu la nivel central.
  • 0 (12 voturi)    
    Nu conteaza (Joi, 19 martie 2009, 19:23)

    cornel [anonim]

    Cum e Tandea e si Mandea. Oricum va fi , in PNL va mirosi tot a petrol.
    • +1 (9 voturi)    
      Bine ar fi! (Joi, 19 martie 2009, 23:05)

      StefanB52 [utilizator] i-a raspuns lui cornel

      Mai bine sa miroasa a petrol decat a sprit GoldenBlit.
      Doar ati vazut ce a zis marele liberal Stoica, fost presedinte PNL si coleg de porcarii cu un alt fost presedinte PNL, Stolojan: Tariceanu a ratat "oportunitatile imense" de a pupa acolo unde pupa acum ei doi. Poate Crin nu va mai rata asemenea "oportunitati".
  • -2 (8 voturi)    
    el l-a ridicat pe tariceanu, el il da jos (Joi, 19 martie 2009, 19:59)

    meh [anonim]

    pune in loc alta marioneta care sa-i faca jocurile, ca aleia vechi ii vedea toata lumea sforile si era mai atenta lumea la papusar decit la papusa.

    e vorba de el patriciano, evident.
  • +1 (9 voturi)    
    Incep sa zboare penele !!!!! (Joi, 19 martie 2009, 22:24)

    Dan Florin [anonim]

    Vesnica lor pomenire si sa mai auzim de ei peste un secol .
  • +1 (5 voturi)    
    Aceeasi Marie, cu alta palarie... (Vineri, 20 martie 2009, 6:01)

    judex [anonim]

    Crin/Pacalin=0/0
  • 0 (4 voturi)    
    adevarul e ca (Vineri, 20 martie 2009, 7:59)

    gica [anonim]

    vin ai nostrii, pleaca ai nostrii , noi ramanem tot ca prostii !
    doar nu se asteapta cineva la vre-o schimbare...doar ' caii sunt schimbati la aceasi carutza ' - ca sa folosesc o metafora.
  • +1 (5 voturi)    
    tot aia .... (Vineri, 20 martie 2009, 8:07)

    agora [anonim]

    Daca oricare ar iesi tot Patriciu este castigator ...ce mai conteaza ?! Aceeasi Marie ..alta palarie....?S-a mai vazut in marea noastra gradina ...
  • +1 (3 voturi)    
    leaders sau sefi? (Vineri, 20 martie 2009, 8:33)

    Mazar Pasha [anonim]

    Toate bune si frumoase. Alegerea unui nou leader are anumite reguli.
    In USA sau U.K. partidele au o structura stabila condusa de un presedinte al partidului, organizatorul administrativ al partidului, leaderul alegindu-se dupa criterii pur politice( charisma, abilitati de comunicare etc. aaaa si cap .)
    Pai la noi cind se schimba presedintele partidului jumate din membrii devin adversarii noului sau vechiului presedinte.
    Ar fi foarte util ca inainte de orice reforma a sistemului politic sau ad-tiv sa se adopte un statut cadru aproape obligatoriu pentru toate partidele.
    Personal doresc sa continue dl Calin Popescu Tariceanu.
    M Pasa
  • 0 (4 voturi)    
    Nu steagul conteaza (Vineri, 20 martie 2009, 8:50)

    Dianora [utilizator]

    ... ci omul care il poarta! Asta e un proverb spaniol. De buna vreme familia mea ii sprijinea pe liberali, in virtutea unor relatii de prietenie si a simpatiei pt. trecutul lor. Acum, sa vedem cine a ramas sa poarte steagul; Dupa ce Tariceanu e dat la o parte de conu Dinu, fiind prea compromis e de asteptat ca Antonescu, dupa ce pierde glorios la scor la prezidentiale primul tur, sa sprijine din nou raul mai mic, adica pe Gioana si PSD. Urmare, va fi dat jos de Orban anul viitor. Dupa care nu mai vad alt mare eveniment pentru liberali decat fuziunea cu PIN. Nu mai stiu cine va fi atunci profetul partidului, Patriciu sau Vantu. Cred ca cel care va fi salvat ceva bani din criza. Sper sa le ajunga sa plateasca facturile la utilitati.
  • -1 (7 voturi)    
    E NEVOIE DE PNL (Vineri, 20 martie 2009, 9:28)

    bogdan [anonim]

    Indiferent ce ati zice voi PNL nu o sa dispara are o istorie de peste 100 de ani, spre deosebire de PD-L si PSD care au fost si sunt partide de lider PNL este partid de echipa 10% din populatie va vota mereu PNL pentru ca vor sa se diferentieze de cei multi! E o alternativa, e altceva!
  • 0 (4 voturi)    
    Probleme ma ? (Vineri, 20 martie 2009, 10:07)

    anonim [anonim]

    "alianta" pdl - psd a aparut ca urmare a incapacitatii de comunicare a presedintelui actual al pnl. ma intreb insa cui ai dau frisoane alegerile din pnl tinand cont ca o schimbare de lider inseamna de obicei si o schimbare de atitudine :D.
  • -1 (1 vot)    
    Normal ca Tariceanu (Vineri, 20 martie 2009, 11:15)

    http://uk.360.yahoo.com/camposantoo [anonim]

    tariceanu versus crin: totul sau nimic :)
  • 0 (0 voturi)    
    oricare e bun (Vineri, 20 martie 2009, 12:35)

    bogdan [anonim]

    Cu Tariceeanu premier Romania a traversat cea mai buna perioada de multi ani incoace, iar Crin e un foarte bun orator si foarte carismatic! Eu unul mi-as dori pe Crin presedinte , iar Tariceanu prim-vicepresedinte, ar fi o combinatie reusita!
  • +1 (1 vot)    
    liberali, crin si calin (Vineri, 20 martie 2009, 12:41)

    ada [anonim]

    Tariceanu a tras PNL pe o panta descendenta. Putea ramine in istorie, daca nu-si ascula prietenul petrolist. Cati votanti traditionali ai pnl, arunca acum cu pietre in tariceanu si sigur si in Antonescu. Crin este asociat cu Norica. Liberalii adevarati se intorc in morminte de furie ca partidul lor a fost acaparat de petroliberali. Pacat, pt ca Ro avea nevoie de un partid liberal autentic!
  • +1 (1 vot)    
    :)) (Vineri, 20 martie 2009, 15:35)

    paulmateescu [utilizator]

    Raspuns la intrebarea din titlul articolului:

    daca se poate, NU.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri