Miron Mitrea, trimis in judecata de procurorii DNA

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 5 martie 2009, 16:04 Actualitate | Politic

Miron Mitrea
Foto: AGERPRES
Procurorii DNA au decis, joi, trimiterea in judecata a fostului ministru al Transporturilor, social-democratul Miron Mitrea, informeaza un comunicat al Directiei Nationale Anticoruptie. Miron Mitrea este acuzat de luare de mita, instigare la fals material in inscrisuri oficiale, in legatura directa cu infractiunea de coruptie si uz de fals.

Miron Mitrea a fost trimis in judecata alaturi de Irina Jianu, fost inspector de stat sef adjunct la Inspectoratul de Stat in Constructii. Irina Jianu este acuzata de dare de mita, in forma continuata, folosirea, cu rea-credinta, a bunurilor societatilor comerciale intr-un scop contrar intereselor acestora, in forma continuata, in legatura directa cu infractiunea de coruptie.

Alte acuzatii care i se aduc Irinei Jianu sunt fals intelectual, astfel cum este reglementat in Legea contabilitatii, in forma continuata si in forma participatiei improprii, in legatura directa cu infractiunea de coruptie, fals in inscrisuri sub semnatura privata, in forma continuata si in forma participatiei improprii, in legatura directa cu infractiunea de coruptie, folosirea, cu rea-credinta, a bunurilor societatilor comerciale intr-un scop contrar intereselor acestora, in forma continuata, fals intelectual, in forma continuata si in forma participatiei improprii si fals in inscrisuri sub semnatura privata, in forma continuata.

In acest dosar, Miron Mitrea este acuzat ca ar fi fost mituit de Irina Jianu cu lucrarile efectuate de trei societati comerciale din Bacau la vila pe care mama sa a detinut-o in Baneasa. In intervalul 2001 - 2004, casa a fost renovata si extinsa cu o suprafata de peste 100 metri patrati, lucrarile fiind executate de firmele Vertcon, Conimpuls si Regal Bacau. In schimb, Irina Jianu ar fi fost numita inspector de stat sef adjunct la Inspectoratul de Stat in Constructii.

  • Ancheta in cazul Mitrea, intrerupta de mai multe ori

Pe 1 octombrie 2008, procurorii anticoruptie au inceput, pentru a treia oara, urmarirea penala impotriva lui Miron Mitrea in dosarul privind renovarea casei mamei sale.

Avand in vedere ca procedurile legale au fost indeplinite, la data de 10 octombrie 2008 procurorii DNA i-au adus la cunostinta lui Miron Tudor Mitrea invinuirile in dosarul numarul 49/P/2006, in conformitate cu art.6 alin.3 din Codul de procedura penala, si anume luare de mita, instigare la fals in inscrisuri oficiale si uz de fals, ultimele doua in legatura directa cu infractiuni de coruptie.

Potrivit DNA, aceste invinuiri ii fusesera prezentate lui Miron Mitrea, initial, in cursul lunii februarie 2006. Din cauza modificarilor legislative si a deciziilor Curtii Constitutionale intervenite in materia raspunderii ministeriale dupa initierea cercetarilor penale, parcursul acestor cercetari a fost intarziat sau chiar intrerupt, sustine Directia Nationala Anticoruptie, dupa ce Mitrea a afirmat, la DNA, ca ancheta in cazul sau ar dura de patru ani, pentru ca asa s-ar fi dorit.

Ancheta in cazul Mitrea a fost intrerupta dupa decizia Curtii Constitutionale din iulie 2007, potrivit careia procedura speciala de incepere a urmaririi penale, aplicabila in cazul ministrilor in functie, este aplicabila si fostilor ministri. In aceste conditii, DNA a cerut aviz de la presedinte. Incuviintarea de la seful statului a permis reluarea investigatiilor, sustin procurorii, cu inceperea din nou a urmaririi penale si prezentarea acelorasi invinuiri in ianuarie 2008.

Ulterior, in martie 2008, Curtea Constitutionala a stabilit ca procurorii trebuie sa indrepte cererea de urmarire penala catre Parlament, in situatia in care persoana cercetata – ministru sau fost ministru – are si calitatea de senator sau deputat. Prin urmare, efectuarea actelor de urmarire penala a fost din nou intrerupta, precizeaza DNA. La data de 21 aprilie, Camera Deputatilor a fost sesizata in cazul Mitrea, dar a respins aceasta cerere in 13 august.

Dupa demisia social-democratului din Parlament, "la data de 1 octombrie 2008 procurorii DNA au inceput (pentru a treia oara) urmarirea penala impotriva lui Mitrea Miron pentru aceleasi invinuiri, iar la data de 10 octombrie i s-au prezentat invinuirile", se arata in raspunsul primit de NewsIn.

Fostul ministru Miron Mitrea a declarat, pe 10 octombrie, la iesirea de la DNA, ca procurorii nu au probe impotriva sa in dosarul privind renovarea casei mamei sale si ca le va fi greu sa faca legatura intre numirea Irinei Jianu la Inspectoratul de Stat in Constructii si lucrarile de renovare incriminate.

Miron Mitrea a afirmat ca Irina Jianu a fost numita in functie dupa ce lucrarile de renovare la casa mamei sale au fost finalizate. "Este vorba despre dosarul cu cele doua camere si o baie. Procurorii m-au chemat astazi (n.r. 10 octombrie) sa-mi prezinte invinuirile pentru a treia oara", a declarat Miron Mitrea, care a mai spus ca dosarul sau nu are nici o legatura cu cel al lui Nastase.

Miron Mitrea, ministru al lucrarilor publice, transporturilor si locuintei in perioada decembrie 2000 - iunie 2003, respectiv al transporturilor, constructiilor si turismului in perioada iunie 2003 – decembrie 2004, este acuzat de savarsirea infractiunilor de luare de mita, instigare la fals in inscrisuri oficiale si uz de fals, ultimele doua in legatura directa cu infractiuni de coruptie, instrumentate in dosarul numarul 49/P/2006, preciza un comunicat al DNA din 21 aprilie.

In acest dosar, Miron Mitrea este acuzat ca ar fi fost mituit de Irina Jianu cu lucrarile efectuate de trei societati comerciale din Bacau la vila pe care mama sa a detinut-o in Baneasa. In intervalul 2001 - 2004, casa a fost renovata si extinsa cu o suprafata de peste 100 metri patrati, lucrarile fiind executate de firmele Vertcon, Conimpuls si Regal Bacau.

In cele sase luni in care firma Vertcon a lucrat la extinderea cu 100 de metri patrati, casa figura in acte ca fiind proprietatea lui Ion Scarlat, cel de la care o cumparase Viorica Mitrea, mama fostului ministru al transporturilor. Ulterior, mama fostului ministru i-a vandut vila lui Marius Opran, apropiat al sotilor Dana si Adrian Nastase, pentru 280.000 euro.

Firma Vertcon a fost fondata de Sergiu Sechelariu - fost secretar de stat in Ministerul Transporturilor si Constructiilor - si Irina Jianu, fost sef al Inspectoratului de Stat in Constructii, care si-au cedat actiunile, in anul 2001, unor apropiati din firma Conimpuls, care a fost si ea a lui Sergiu Sechelariu.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2051 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    sa investigheze DNA contractul Bechtel (Joi, 5 martie 2009, 16:16)

    ovidiu [anonim]

    Sa verifice cum drec a luat prietena lui avocata bonus de performanta la semnarea contractului cu Bechtel (cand noi toti platim de ne sar ochii in urma contractului). Si eventual sa verifice unde sunt banii respectivi...
  • -1 (3 voturi)    
    vrajeala (Joi, 5 martie 2009, 16:17)

    Dan [anonim]

    Toti sunteti niste golani, grupati in cateva gasti. In rest va aveti ca fratii si toti va bateti joc de romani. V-ati gasit si un nou Ceausescu, mult mai periculos si mai pervers decat raposatul.
    Pacat de "prostimea" care a avut incredere in voi.

    O.T. O sa intre Mitrea la puscarie, cand va intra si Videanu, Poteras si altii ca ei...
  • +4 (4 voturi)    
    hahaha (Joi, 5 martie 2009, 16:19)

    I [utilizator]

    asa le trebuie! curatenia de primavara :)
  • -6 (6 voturi)    
    numai unul? (Joi, 5 martie 2009, 16:24)

    clujean [anonim]

    Si uite asa scapa presedintele???? (ma intreb daca e presedinte sau un betivan ordinar) de adversari.
    Si prostanacu' de contracandidati.
    Ma intreb pedelei nu au oameni penali??Sau aia sunt deja secretari de stat?
    Nu ca mitruta nu ar fi penal, precum multi altii din psd.
  • +4 (4 voturi)    
    Tot dosar politic: luare de mita prin politica. (Joi, 5 martie 2009, 16:41)

    psd-os-ul [anonim]

    Ca la Bombonel, reclama e mama comertului de dare si luare de mita, deci spaga trasa prin politica "e o prajitura" asortata.

    La mijloc e politicianul si dosarul lui politic, in economia de piata, dupa cerere si oferta politica:

    o licitatie trucata la interventia politicianului, un pamant (imobil) transferat in interesul serviciului politic, o scutire de impozit pentru cine se asorteaza cu politicul, un pont de perspectiva a planurilor politice de expropriere invecinata, o ordonanta de stabilire a traseului spagii politice, o redeventza cat negrul sub unghia politicianului, s.a.-toate se traduc, mai devreme sau mai tarziu, in dosar politic.

    Subiectul de drept indosariat e politicianul acuzat, invinuit, inculpat si in acelasi timp reclamagiu cu strigaturi la cer, de reclama:

    -Acesta e dosarul meu politic, m-a mancat inspiratia sa ma bag in el. Stie toata lumea ca eu nu sunt vinovat cat timp sunt aparat de prezumtia de nevinovatie, dar Basescu e de vina.





    .
    • 0 (0 voturi)    
      Asa si? daca a fost trimis in judecata ce? (Joi, 5 martie 2009, 17:57)

      warchild [anonim] i-a raspuns lui psd-os-ul

      dupa un proces interminabil ca si cel al lui nastase imediat dupa darea sentintei cu suspendare domnul acesta va constata ca are nevoie de o operatie sau de ingrijiri medicale care nu pot fi facute in cadrul penitenciarului si va circula liber si nevatamat ca si pana acum eventual cheltuielile pentru ingrijirile medicale vor fi din banii statului (ar fi hilar sa se intample asta - nu m-ar mira deloc). si chiar si asa se duce la puscarie unde va juca bambilici 21 sau tenis de picior cu gardienii si dupa un timp pentru buna purtare se va plimba pe strada cu o domna blonda si doi spp-isti pe batistei cum facea azi dimineata domnul miron cosma!
      • +4 (4 voturi)    
        Nu zic ca n-ai dreptate,dar puscaria nu e totul (Joi, 5 martie 2009, 20:30)

        psd-os-ul [anonim] i-a raspuns lui warchild

        Trec peste inadvertenta ta cand scrii in acelasi timp despre sentinta cu suspendarea executarii pedepsei si lasarea in libertate pt cauze medicale. (Ori una, ori alta)

        Scopul justitiei nu e doar trimiterea condamnatului dupa gratii. Esentialul justitiei este sa-si confirme functionarea, altfel nu mai avem cum sa sustinem existenta statului de drept (suprematia legii), am zburda intr-o veselie cu legea junglei, ordinea de drept s-ar rasturna incat am avea mai multi infractori nejudecati, necondamnati si lasati de izveliste decat cei identificati sau trimisi in puscarii.

        Elanul infractional al ministrilor este direct proportional cu permisivitatea datorata scutirii lor de urmarirea penala, de judecata si condamnare. Chiar daca e vorba doar de o suspendare, politicianul ramane cu imaginea condamnatului si mai are o sansa sa ispaseasca efectiv pedeapsa, daca intr-un interval de timp mai comite vreo infractiune. Nu e prea confortabil. Cel mai important efect ramane lipsa confortului la gandul furatului si spaguirii din timpul desfasurarii actului de guvernare, pentru cei care urmeaza in aceste functii ministeriale, cand avem asemenea precedente ale justitiei functionale.
        • 0 (0 voturi)    
          foarte bine punctat... (Joi, 5 martie 2009, 21:49)

          Andrei-de-la-Orhei [utilizator] i-a raspuns lui psd-os-ul

          unii ciar au nevoie sa li se explice pe litere de ce-i bine sa fie judecati demnitarii corupti, poate inteleg si ei:)
        • 0 (0 voturi)    
          e vorba de un mic artificiu (Joi, 5 martie 2009, 22:02)

          warchild [anonim] i-a raspuns lui psd-os-ul

          din cate inteleg eu: "Suspendarea conditionata a executarii pedepsei, este o masura de individualizare a reactiei penale pe care o poate lua instanta de judecata prin pronuntarea unei hotarari de condamnare. Ea consta in suspendarea pe o anumita durata denumita termen de incercare, a executarii pedepsei aplicate, cu obligatia pentru cel condamnat de a avea o comportare corecta in tot acest timp. Daca a expirat termenul de incercare si condamnatul a avut o purtare buna, el este reabilitat si reintegrat fara vreo restrangere a drepturilor pentru fapta penala savarsita. Daca insa condamnatul nu are o buna purtare si savarseste, in termenul de incercare o alta infractiune, suspendarea executarii pedepsei se revoca, iar condamnatul este tinut sa execute atat pedeapsa a carei executare fusese suspendata, cat si pedeapsa aplicata pentru noua infractiune."
          Pana aici corect. explicatia artificiului tipul este condamnat cu suspendare deci daca nu o sa stea cuminte o incaseaza definitiv! cu un asemenea caracter este greu de crezut ca va sta cuminte! ok pana aici? deci tipul asta are confirmarea ca o sa fie inchis defapt o stie sigur si totusi el personal nu poate sta cuminte dar nici nu poate accepta ca o sa sta dupa gratii drept care isi face o polita de asigurare - certificat medical bla bla and so on. de ce? pentru ca acum nu mai are alta iesire! de ce nu a facut asta de la inceput? simplu procedura e deja arhicunoscuta si de ce sa te legi la cap daca nu te doare! nu era o inadvertenta era simpla acriune reactiune din partea condamnatului! imi pare rau ca nu am fost suficient de explicit de la inceput - nu este unul din atributele mele!
  • 0 (2 voturi)    
    .... (Joi, 5 martie 2009, 16:43)

    Vladutz [anonim]

    eu zic ca toti or sa scape... nimeni nu o sa pateasca nimic. poate nu or sa mai aibe imunitate. cam atat.
    ideea e ca daca pica unu, pica toti... si cum nu au acest "gand", totul o sa fie bine.
    • 0 (0 voturi)    
      esti data dracului... (Joi, 5 martie 2009, 20:42)

      ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Vladutz

      ...si ma enervezi ca simt ca ai dreptate!
  • +1 (1 vot)    
    eu (Joi, 5 martie 2009, 17:35)

    mda [anonim]

    Pe Nastase l-a scos din joc.
    Pe Mitrea il rezolva acum.
    Cine urmeaza?
  • 0 (0 voturi)    
    Sa incercam (Joi, 5 martie 2009, 23:34)

    dami365 [utilizator]

    sa fim optimisti.Poate or sa ajunga la bulau in cele din urma(ma gandeam si la nastASSe). Poate...Pana la proba contrara macar sa visam frumos...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri