Discutia de luni, emisiune HotNews.ro-RFI

Viceprimarul Bucurestilor, Mircea Raicu: Exista discutii pentru intreruperea contractului de organizare a raliului din jurul Casei Poporului

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 2 martie 2009, 15:00 Actualitate | Politic

Mircea Raicu
Foto: AGERPRES
Viceprimarul general al Capitalei, Mircea Raicu, s-a aflat in redactia HotNews.ro pentru a discuta online cu cititorii site-ului. Temele de discutie au fost proiectul de lege legat de exproprieri pregatit de Guvern, colaborarea cu primarul Sorin Oprescu si cea cu PSD in Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Cele mai interesante intrebari se vor regasi in emisiunea "Discutia de luni", realizata de HotNews.ro si RFI si moderata de Dan Tapalaga.
  • Intalnirea s-a incheiat

Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.


Citeste mai multe despre   














Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 Andrei Milea

    Buna ziaua d-le vice primar Raicu.
    As dori sa ne spuneti care sunt lucrarile de infrastructura care vor fi demarate in intervalul imediat urmator si care dintre lucrarile deocamdata sistate:Pasajul Basarab, artera Doamna Ghica - delfinului, pasajul de la Eroilor, etc. vor fi continuate stiindu-se ca sunt in stadii avansate si ar putea fi finalizate pana la sfarsitul acestui an.
    Va multumesc.

    • Mircea Raicu.

      Buna ziua.
      In cadrul sedintei extraordinare a Consiliului General al Municipiului Bucuresti din 24 februarie 2009, a fost aprobata Hotărărea CGMB privind inaintarea catre Guvern a cererii de aprobare a inceperii exproprierii imobilelor ramase de expropriat. In cadrul sedintei din 25 februarie 2009, Guvernul a aprobat inceperea procedurilor de expropriere.

      In momentul de fata, au fost realizate 40% din totalul lucrarilor. Pasajul Basarab va fi dat in folosinta in a doua jumatate a anului 2010.

      Trebuie sa precize ca, in acest moment, se lucreaza la devierile de utilitati.

      In ceea ce priveste artera Doamna Ghica – Delfinului, contractul se afla in procedura de negociere pentru reziliere. Este o artera noua, cu un pasaj peste calea ferata. Gradul de realizare a lucrarilor este de aproximativ 60-70%. In momentul de fata, nu se lucreaza la aceasta artera.

      Pasajul Eroilor este pasaj pietonal subteran face legatura cu metroul. Stadiul de realizare a lucrarilor este de 80 %. Si in acest caz a inceput procedura de reziliere a contractului si nu se lucreaza.

      De asemenea, in ceea ce priveste Centrul Istoric nu se lucreaza. Au fost terminate 4 din 15 strazi, aproximativ 25 % din totalul lucrarii.

      Lucrarile care vor fi demarate anul acesta:

      - Reproiectarea / optimizarea traficului din Bucuresti - presupune: regandirea sensurilor unice, interzicerea virarii la stanga, amenajarea de culoare unice pt RATB, Salvare, Politie, Taxi, unda verde. Acest demers poate aduce beneficii pe termen scurt asupra fluidizarii traficului.

      - Diametrala N-S presupune largirea Bulevardului Buzesti – Berzei

      - Supralargirea arterei Bucuresti – Domnesti – cu executarea unui pasaj sprateran peste linia de centura, in sectorul 6 (partea de Est)

  • Întrebarea nr. 2 fonf

    dupa ce v-ati razboit atatia ani cu psd in bucuresti, cum va simtiti lucrand acum cot la cot cu ei?

    • Mircea Raicu.

      Bucurestiul trebuie administrat si vom colabora cu toti cei care ne sprijina proiectele. „Razboiul” cu PSD a fost unul pe idei. Nu avem un protocol de colaborare cu PSD la nivel local, exista si functioneaza cel de la nivel guvernamental.

  • Întrebarea nr. 3 dorulin

    parca in consiliul general aveati majoritate cu png. acum ce se intampla? ati lasat png-ul sa se descurce singur si ati dat mana cu psd sau profitati de intelegerea cu png pentru a faulta psd-ul din cand in cand?

    • Mircea Raicu.

      Alianta cu PNG-ul pentru majoritatea in Consiliul General este in vigoare si se desfasoara in conformitate cu intelegerea initiala. Cu PSD-ul ne intalnim doar pe proiectele care necesita 2/3 din votul consilierilor (proiectele referitoare la patromoniu). Asa cum am mai spus, vom colabora cu toti cei care ne sprijina proiectele care aduc beneficii bucurestenilor.

  • Întrebarea nr. 4 cristi

    ce prevede proiectul guvernului? cat de folositor va e proiecvtul pentru pasajul basarab? cat de repede va fi gata aprobata legea si cat de repede dupa aceea vor fi finalizate lucrarile de la pasajul basarab?

    • Mircea Raicu.

      Conform legii nr.184 publicata in Monitorul Oficial la 31 octombrie 2009, inaintarea cererii de aprobare a inceperii exproprierii imobilelor ramase de expropriat si aprobarea de catre Guvern este o chestiune de procedura. Guvernul a aprobat a doua zi cererea CGMB din 24 februarie 2009. Dupa publicarea hotararii Guvernului in Monitorul Oficial, exproprierile pot incepe.

      Se numeste de catre Primarul General o comisie pentru exproprieri, se notifica cei care sunt vizati. Daca proprietarii vin la negocieri, se discuta cu ei. In caz contrar, li se deschide un cont la banca si li se livreaza banii rezultati in urma expertizei de expropriere. La 5 zile de la virarea banilor, se intra pe teren. In cazul in care au nevoie de locuinta, li se da una.

  • Întrebarea nr. 5 pam

    in campanie se spunea ca sorin oprescu nu va putea lucra eficient in primarie pentru ca se trezeste tarziu. care e realitatea?

    • Mircea Raicu.

      Am treburi mai importante decat sa-l urmaresc pe dl.Primar General cand vine la serviciu. Am auzit unele zvonuri din presa, dar nu le pot confirma sau infirma.

  • Întrebarea nr. 6 robert

    cine are "interese" mai mari in bucuresti, psd sau pdl? care sunt buturugile cel mai greu de scos?

    • Mircea Raicu.

      Cele mai mari interese in sensul bun al cuvantului le are PD-L-ul, care si–a legat numele de cele mai importante proiecte de modernizare a Bucurestiului si pe care doreste sa le duca la bun sfarsit.

  • Întrebarea nr. 7 owl

    1. Cand rezolvati transparenta cheltuielilor din primarie?

    2. Cand rezolvati problemele de coruptie din primarie?

    • Mircea Raicu.

      1. Consideram ca sunt rezolvate aceste chestiuni. Atat bugetul, cat si cheltuielilor curente pot fi gasite pe site-ul Primariei (in sectiunea Institutii si Buget) inca de pe vremea Primarului General Traian Basescu.

      2. Unul dintre proiectele importante incepute pe vremea Primarului General Adriean Videanu este Biroul Unic. Acesta isi propunea, pe de o parte, sa simplifice operatiunile pe care cetateanul era nevoit sa le faca, iar pe de alta parte sa rupa contactul direct intre functionarul public si cetatean, ceea ce ar fi dus la un serviciu optim fara a da posibilitatea de a fi conditionat in vreun fel.

  • Întrebarea nr. 8 Andrei Milea

    Care este stadiul procedurilor de expropriere care au dus la sistarea lucrarilor la pasajul Basarab si la celelalte lucrar,i pentru care exproprierile au generat intarzierea sau sistarea acestor lucrari ,cine se ocupa de acestea si cat credeti ca vor dura aceste proceduri de expropriere?
    Cu multumiri

    • Mircea Raicu.

      Guvernul a aprobat a doua zi cererea CGMB din 24 februarie 2009 de aprobare a inceperii procedurilor de expropriere. Dupa publicarea hotararii Guvernului in Monitorul Oficial, procedura de expropriere va dura cel mult o luna.

  • Întrebarea nr. 9 darian

    Cand se aproba PUZ-ul pentru construirea unui imobil tip turn, fara nici o valoare estetica si se declaseaza clădiri monument istoric in vederea demolarii este vorba de prostie sau mita?

    • Mircea Raicu.

      Departamentele de Urbanim si Arhitectura ale tuturor marilor orase din Romania se marginesc la emiterea de autorizatii de construire fara a avea o imagine de ansamblu a cum dorim sa arate orasul. Cladirile inalte nu sunt un rau in sine. Pot distorsiona insa imaginea orasului atunci cand nu exista o gandire de ansamblu asupra dezvoltarii orasului.

  • Întrebarea nr. 10 effreti

    1. A fost schimbata saptamana trecuta organigrama PMB? Daca da, cand va fi postata noua organigrama pe site-ul PMB?

    2. De ce nu acceseaza PMB fondurile structurale europene? Pe site-ul www.pmb.ro nu apare decat un singur proiect si acela inceput in urma cu cativa ani.

    • Mircea Raicu.

      1. In cadrul Consiliului General a Municipiului Bucuresti de saptamana trecuta, nu a fost pusa in discutie o noua organigrama a Primariei Capitalei. Nici nu am informatii oficiale despre existenta unei noi organigrame.

      2. O prioritate absoluta a Primariei Capitalei in aceasta perioada de criza trebuie sa fie gasirea de surse alternative de finantare atat a proiectelor incepute, cat si a celor ce urmeaza a fi desfasurate. De-a lungul anilor, au mai fost accesate fonduri structurale ( de exemplu, pentru Centrul Istoric, scoli, modernizarea traficului, Stadionul Lia Manoliu).

  • Întrebarea nr. 11 sandu

    1. Cum se va accelera punerea in posesie a caselor nationalizate, vindute pe legea 112 si recuperate in justitie? Cite cereri de punere in posesie exista in urma proceseleor cistigate de fostii proprietari si cite au fost aprobate pina acum de noul primar?

    2. De ce e nevoie ca Primaria sa puna ea in posesie, din moment ce prin hotarire judecatoreasca s-a stabilit deja ca fostii proprietari sint proprietarii apartamentelor, iar chiriasii cumparatori sint obligati sa elibereze casele? Ce are a face primaria cu un imobil pe care nu mai este proprietara? (primaria nu se conforma deciziilor justitiei? daca da, cum isi permite sa amine cu ani de zile punerea in posesie dupa ce justitia s-a pronuntat definitiv si irevocabil?)

    • Mircea Raicu.

      1. Cred ca la aceasta intrebare cel mai in masura sa va raspunda este Primarul General.

      2. Primaria Municpiului Bucuresti pune in posesie doar in cazul caselor detinute de institutie. Atunci, face procesul de predare – primire.

  • Întrebarea nr. 12 dana

    Sunt locuitor al sectorului 2 si m-ar interesa cand se termina lucrarile pe Colentina. Inca de la Obor arata jalnic. Trotoarele sunt pline de masini parcate. Zonele care trebuiau sa fie mici spatii verzi sunt parcari. Iar faimoasele dumneavoastra borduri au inceput "sa curga" inca din statia de tramvai Obor. Se vede ca-i un lucru de mantuiala! Dar ce conteaza? Pe banii nostri, pe banii contribuabililor, avem o sosea pe masura. De cate ori trec pe Colentina mi-e sila. Arata ea veche pana "s-o modernizati" dar mai arata si ea a strada. Acum nici nu sti ce este. Nu poti circula pe ea de masini. Nici pe carosabil nu poti circula pentru ca este al masinilor. Poate cu parapanta. Sa zbori nu altceva! Si acele stopuri de 15 secunde ? Vrei sa te enervezi si sa iei tranchilizante, treci la un stop din acesta! Batrani, copii mici trebuie sa astepte doua stopuri si sa fie atenti la masinile care circula cu 70 la ora pe linia tramvaiului 21. Scoateti acel semnal pentru orbi. E o batjocura ! De parca vreun orb, vreodata ar putea sa treaca pe-acolo. Si ma intreb si eu asa (cred ca absolut de pomana) cand vom avea si noi romanii parte de ceva facut bine? Si cand vom avea "alesi" care sa stie sa faca un contract cum trebuie?

    • Mircea Raicu.

      Dupa Revolutie numarul masinilor a crescut de la 200 000 la 1 200 000. In Bucuresti, avem o problema cu disciplina in trafic si cu modul in care parcam. Primaria Capitalei, odata cu reproiectarea si optimizatra traficului in Bucuresti, va actiona si in sensul intaririi acestei discipline prin intermediul Politiei Comunitare si Politiei Rutiere.

      Aveti dreptate ca exista probleme de urmarire a calitatii investitiilor realizate, desi acestea se urmaresc in conformitate cu Legea 10 de catre consultanti autorizati de Ministerul Dezvoltarii si Lucrarilor Publice. Acesti consultanti sunt autorizati legal. Va trebui ca in viitor sa ne indreptam, prin actiune juridice, atat importiva constructorilor de rea credinta, cat si a consultantilor.

  • Întrebarea nr. 13 Mihaela C

    Care sunt principale prioritati in domeniul infrastructurii rutiere?

    • Mircea Raicu.

      1. Actualizarea anuala a master planului de transport
      2. Continuarea proiectelor demarate:
      a. Pasajul Basarab
      b. Diametrala N-S presupune largirea Bulevardului Buzesti – Berzei
      c. Supralargirea arterei Bucuresti – Domnesti – cu executarea unui pasaj sprateran peste linia de centura
      d. Artera Doamna Ghica – Delfinului
      e. Pasajul Baneasa

  • Întrebarea nr. 14 Maxmind

    1. Cand vor apare primele parcari supraterane sau subterane construite de actuala conducere a capitalei?
    2. Cand se va normaliza traficul in capitala si care sunt metodele care vor duce la acest efect?

    Doresc date -exacte-, multumesc..

    • Mircea Raicu.

      Primaria Capitalei a stabilit un numar de opt locatii unde se vor dezvolta in regim de parteneriat public – privat parcari subterane. Dintre acestea le-as amintipe cele de langa Ateneul Roman, Piata Victoriei, Gara de Nord, Piata Sudului, Edgar Quinet.

      Licitatiile vor fi organizate anul acesta. Perioada probabila de construire este de doi ani. Inafara de acestea, Primaria Capitalei isi propune sa realizeze parcari supraterane cu care suntem in stadiul studiului de prefezabilitate. Realizarea acestor parcari face parte din masurile imediate avute in vedere de master planul Bucurestiului cu limita de finalizare in 2012.

    • Mircea Raicu.

      Metodele care vor duce la normalizarea traficului in Capitala sunt:
      1. Actualizarea anuala a master planului de transport al Bucurestiului
      2. Finalizarea proiectelor de infrastructura incepute
      3. Reproiectarea si optimizarea traficului (sensuri unice, regandirea intersectiilor, unda verde, culoar unic pentru RATB, Salvare, Politie, taxi-uri)
      4. Exinderea sistemului inteligent de management al traficului
      5. Stabilirea prioritatilor privind proiectele noi (tinand cont de suportabilitatea traficului)
      6. Gasirea de surse alternative de finantare pentru a se putea mentine un ritm sustinut al investitiilor

      Toate aceste metode sunt intr-un orizont de timp mediu. Vor fi finalizate pana in 2013.

  • Întrebarea nr. 15 Bogdan

    Ce masuri se iau pentru a opri demolarea cladirilor vechi din Bucuresti? Din cate am observat pare ca se incurajeaza tactica de a fi lasate in paragina....
    Multumesc

    • Mircea Raicu.

      Singurul lucru pe care il prevedere in ceea ce priveste drepturile Primariei Generale este ca atunci cand o casa care este clasata ca monument istoric este scoasa la vanzare, Primaria sa fie informata si sa aiba drept de preemtiune. Restul tine de Ministerul Culturii.

  • Întrebarea nr. 16 Alex

    Va voi adresa cam aceleasi intrebari pe care i le-am adresat tot pe acest site si domnului Oprescu. Dansul a raspuns in stilul caracteristic: o parte din raspunsuri au fost la bascalie, o alta parte au fost demagogii de prost gust.

    1. Cand veti moderniza iesirea din Bucuresti catre Domnesti? Dupa cum probabil stiti, acea iesire este sub orice critica, se formeaza din cauza barierei cozi de km intregi frecvent pe ambele sensuri. Suntem "amenintati" ca se va face o pasarela acolo de ani si ani de zile. Dl. Orban mi-a spus tot pe acest site acum cateva luni ca este de compententa Primariei Generale.

    2. Vor exista vreodata celebrele autostrazi suspendate sau au fost demagogii ieftine ale Dl. Oprescu, special pt. campania electorala?

    3. Se vor mai construi strapungeri catre cele 2 (poate candva 3) autostrazi care ies din Bucuresti? Degeaba avem autostrazi, daca dureaza ore intregi sa iesi la ele sau sa intri de la ele catre centrul orasului.

    4. Spuneti-mi sincer va rog. Nu va este uneori jena ca sunteti viceprimar la Capitalei, in conditiile in care din punct de vedere al infrastructurii (si nu numai, aici este o lista probabil interminabila) Bucurestiul este cea mai odioasa capitala europeana?

    5. Exista vreun proiect de infrastructura de anvergura care sa fie finalizat in urmatorii 3-4 ani (in afara de Pasajul Basarab)?

    6. Vom moderniza in urmatorii 2-3 ani soseaua de centura? Cred ca sunteti de acord cu mine ca o astfel se sosea de centura nu exista nicaieri in Europa...

    Va multumesc pentru raspunsurile sincere!

    • Mircea Raicu.

      1. Atat Bd. Prelungirea Ghencea, cat si pasajul peste linia de centura au fost licitate si au termen de realizare 36 de luni. Lucrarile vor incepe in cursul acestui an.

      3. Sunt lucrari prevazute de master planul Bucurestiului, cu termen de finalizare cel tarziu in 2013.

      4. Dorinta cu care am candidat a fost sa incerc sa fac ca aceste realitati sa se schimbe. Acest lucru nu se poate face decat printr-un management eficient al lucrarilor publice, prin investitii masive in infrastructura de ordinul zecilor de miliarde de euro si numai cu o echipa performanta.

      5. In urmatorii ani, vor fi finalizate lucrarile la stadionul Lia Manoliu, Diametrala N-S, Prelungirea Ghencea si la toate celelalte proiecte care sunt deja in curs de realizare.

      6. Este o necesitate pentru Bucuresti. Soseaua de centura este clasificata drum national si este in administrarea Ministerului Transportului. Din cate stim, este in curs de reabilitare.

  • Întrebarea nr. 17 FLORIN MANOLACHE

    sunt in studiu iesirile din bucuresti catre linia de centra prin b-dul timisoara b-dul precizieisi splaiul independentei? daca da cand incep lucrarile?
    cand incep lucrarile la pasajul razoare?
    cand incep lucrarile la metroul drumul taberii/
    pe cand preconizati sa fie inaugurata banda exclusiva pt. itb.in drumul taberii

    • Mircea Raicu

      Avem pasajul prelungirea Ghencea si pasajul supraterna peste linia de centura spre Domnesti, lucrare licitata care va dura 36 de luni.
      La bd. Timisoara suntem in curs de elaborare a proiectului de executie si de tinere a licitatiei in functie de sursele de finantare pe care le vom avea la buget in acest an. La Razoare ne aflam in acelasi stadiu.
      Din informatiile noastre, urmeaza ca in aceasta vara sa se rezolve problema finantarii lucrarilor. Inca nu este nimic stabilit.
      Anul acesta se va realiza studiul privind reorganizarea traficului in Bucuresti si, probabil in cursul anului viitor, va fi abordata si aceasta lucrare.

  • Întrebarea nr. 18 popa adrian

    m-am intors ieri in sibiu din bucuresti. vreau sa apreciez ca totusi am observat ca se mai misca ceva prin buc.am insa cateva pb de ridicat. am vizitat bucurestiul ca si un turist oarecare. cred ca trebuie acordata mai multa atentie obiectivelor turistice. in buc vechi in fata teatrului de comedie am obs ca au fost investiti bani dar inca este un pericol public locatia. niste muncitori (ingineri)destepti au considerat ca este oportuna acoperirea gurilor de canal cu placi OSB de 1 cm grosime. era sa imi rup piciorul in fata unui obiectiv de mare interes public.
    cred ca un provincial sau strain ar putea introduce bucurestiul pe harta unor orase de vizitat. orasul are ce oferi. casa poporului este de departe un obiectiv grandios al europei. pacat ca nu este mai intens facuta publicitate pozitiva.
    e pacat ca in mintea mea inainte de weekendul trecut BUc era un loc mizerabil in care am fost doar cand aveam treaba. este inbucurator ca acum am observat imensul potential turistic si economic al Vechiului Bucuresti(vezi exemplul sibiului)

    • Mircea Raicu

      In zona pe care o amintiti exista in derulare un proiect intitulat "Reabilitarea centrului istoric", care implica strazile Lipscani, Selari, Covaci, Doamnei etc, cu o valoare de 20, 7 milioane de euro in faza initiala. Proiectul cuprinde 15 strazi in total din care au fost rerabilitata infrastructura a patru strazi. Intarzirile se datoreaza, in principal, incarcaturii istorice pe care zona o are si a greutatii cu care se descarca, din punct de vedere arheologic, zona. Speram ca in urmatorii doi ani zona sa aiba un cu totul alt aspect si sa catalizeze, asa cum amintiti si dvs, un important potential turistic si economic.

  • Întrebarea nr. 19 Cmit Iuliu Paul

    Domnule Primar,

    In urma cu cativa ani, trotuarele din zona evacuarilor din casele scarii ale blcului 60B, Mihai Bravu 2, sect. 2, au fost desfintate la presiunea poprietarilor, magazinelor aflate la parter, si, fara proiect, tranformata in alee circulabila. S-a ajuns astfel la situatia in care, iesind din casa scarii, calci direct pe carosbil. Va rog ca, prin Administratia Strazilor, aflata in subordinea PGMB sa ne ajutati in limitarea vitezei de circulatie a autovehicolelor, prin montarea de limitatoare de viteza, vibratoare, etc.

    Cu stima,
    Iuliu Paul Cmit

    • Mircea Raicu

      Am notat problema si o vom revolva.

  • Întrebarea nr. 20 ion marian

    SA FIE DE BUN AUGUR NUMIREA DVS

    1. Ce veti face cu constructorul care are in lucru pasajul de la Porche NORD este de ras ritmul si nerespectarea termenului;

    2. Ce se va intampla cu pasarela de la centura Capitalei dintre Pipera si Tunari, tinand cont de faptul ca are termen de finalizare decembrie 2009, si de faptul ca din punct de vedere al perioadei de executie si complexitate este mai usor decat cel al pasajului de la Baneasa si s-ar rezolva problema circulatiei din zona de nord mult mai repede;

    3. V-ati urcat vreodata in masina de serviciu cu scopul de a parcurge anumite rute aglomerate din capitala si sa constatati ca exista variante de fluidizare ce s-ar putea rezolva cu bani foarte putini
    numai prin redirectionarea unor trasee, vezi zona de nord.

    Va multumesc si am speranta ca la Primaria Capitalei sunt doi gospodari care pentru interesul cetateanului NU AU CULOARE POLITICA

    • Mircea Raicu

      1. Este o lucrare prinsa in bugetul CJ Ilfof, se deruleaza acolo, din cate stiu lucrarea este in curs.
      2. Este investitia sectorului 2 in cooperare cu comuna Voluntari, este in curs de executie. Nu am date despre stadiul lucrarilor.
      3. Raspunsul la aceasta intrebare este da, anul acesta va fi executat un proiect intitulat "Reproiectarea si optimizarea traficului in Bucuresti" si acest lucru va cuprinde regandirea fluxurilor de trafic in Bucuresti, a sensurilor unice, a culoarelor unice pentru RATB, politie, salvare, taxi, interzicerea virajului la stanga, unda verde si managementul inteligent al traficului, continuarea acestui proiect. Toate aceste masuri vor avea ordonarea si fluidizarea traficului in Bucuresti.

  • Întrebarea nr. 21 victoria alexandra popescu

    D-le Raicu varog sa aveti amabilitatea sa-mi raspundeti la urmatoarele intrebari.
    1. Cind se vor corecta lucrarile de asfaltare prost efectuate anul trecut pe str .Stirbei Voda : pomii au fost incadrati cu pavele nepotrivite care sint acum capcane pentru trecatori, mi s-a promis ca vor taia colturile ramase in afara dar de la casa Kretzulescu pina la Berzei nu s-a remediat; pe str .Pictor Stahi a ramas neasfaltat (adica in prezent este o groapa), spatiul pe care pe tot parcursul efectuarii lucrarilor a fost parcata o masina. Asfaltul folosit la trotuare este atit de prost incit pedala de sprijin a motocicletelor parcate se scufunda in el, in asa fel incit acolo unde se parcheaza zilnic (vezi Stirbei Voda 65) trotuarul arata ca un ciur.
    2. Avind in vedere aspectul mizerabil al cladirilor vechi, lipsa de posobilitati a asociatiilor de proprietari sa efectueze lucrari de cosmetizare, repet: cosmetizare nu consolidare, de ce nu se implica primaria capitalei(vorbesc de cldirile aflate pe strazile pe care le gestioneaza ) sa faca un parteneriat cu aceste asociatii si in cadrul unui program sa ofere acestora macar schelele ,urmind ca proprietarii sa plateasca zugravirea cladirii ? Banuiesc ca se pot gasi solutii legale ( asa cum a gasit prim sect. 1 solutia legala sa ridice gratuit gunoiul menajer de la toti locuitorii sectorului).S-ar schimba mult fata orasului!
    Va multumesc.

    • Mircea Raicu

      1. Mi-am notat toate aspectele negative semnalate si, imediat dupa aprobarea bugetului si cand timpul de afara o va permite vom trece la remedierea lor.
      2. Odata cu anveloparea blocurilor, care va fi derulata cu sprijinul guvernului, si aspectul exterior al cladirilor va suferi modificari. Vom incerca sa prindem in acest proiect cat mai multe cladiri in Bucuresti pentru anul in curs.
      Hotararea de Guvern prevede suportarea integrala de catre bugetul central si de catre bugetul local, fie al CGMB sau al sectoarelor, a intregii sume.

  • Întrebarea nr. 22 M.

    As vrea sa stiu ce proiecte exista pentru trecerea de la podul constanta. Nu exista nici macar un pasarela supraterana pentru pietoni acolo si arata totul cam lasat in paragina.
    Observa ca Metrorex a inceput sa astupe gaura lasata de ani de zile pentru continuarea metroului spre Laromet, insa mai este vreun proiect de infrastructura pentru podul Constanta si interesectia cu soseaua Chitilei?

    Multumesc pentru raspuns

    • Mircea Raicu

      In zona piata Chibrit, lucrarile la metrou vor mai continua aproximativ 2 ani, dar au eliberat deja spatiul carosabil. Se va reface trotuarul. In ceea ce priveste podul Constanta, exista un studiu de fezabilitate de reabilitare a podului si de dublare a capacitatii lui de tranzitare. Se vor executa doua tunele paralele. Indicatorii tehnico-economici sunt aprobati deja de CGMB si face parte din lucrarile prevazute in master-plan-ul Capitalei, prevazute a fi executate pana in 2013.

  • Întrebarea nr. 23 Ciprian

    Buna ziua, as dori sa stiu ce masuri se vor lua pentru rezolvarea problemei parcarilor pentru sectorul 6, in speta Bulevardul Timisoara, zona Romancierilor?

    • Mircea Raicu

      Parcarile de resedinta sunt in responsabilitatea primariilor de sector, primaria Capitalei se ocupa exclusiv de parcarile de pe marile bulevarde ale Bucurestiului.

  • Întrebarea nr. 24 cosmin

    Domnule vice primar,

    s-a luat in discutie anularea interdictiei de a "calca iarba" in parcurile bucurestene? De ce in toata europa parcurile sunt un loc in care lumea poate citi, face plaja sau chiar lua masa pe peluzele din parcuri iar in Bucuresti nu?

    • Mircea Raicu

      Vom studia propunerea dvs. si in cel mai scurt timp sper sa aveti un raspuns favorabil. Ne vom gandi la o anumite zone din parc cu destinatia pe care dvs.ati amintit-o

  • Întrebarea nr. 25 Vasilica

    Stimate domnule viceprimar, credeti ca dosarele de reconstituire de drept de proprietate se vor rezolva in mandatul dumneavoastra, sau va mai fie nevoie de un alt mandat? Din 2001 pana acum am refacut de cca 8 ori dosarul la cererea Primariei, am facut numeroase memorii la care de fiecare data se preciza ca mai lipsesc acte care le depusesem cu cateva luni inainte... Credeti ca aceste dosare vor fi tratate vreodata cu seriozitate sau in continuare va prima rezolvarea pe alte cai ( ma refer aici la calea judecatoreasca, desi am inteles ca mai exista si alte cai, ca nu degeaba se fac multe vizite la DNA...)?

    • Mircea Raicu

      Nu este domeniul de care eu ma ocup, dar daca imi veti trimite coordonatele dosarului dvs. pe adresa presavpg@bucuresti-primaria.ro am sa ma interesez si am sa va raspund.

  • Întrebarea nr. 26 Dan.Tapalaga

    Cum va intelegeti cu Sorin Oprescu? Multi ii reproseaza ca n-a facut nimic si, mai mult, ca acuzatiile din campanie, privind programul de lucru inceput foarte tarziu, sunt adevarate.

    • Mircea Raicu

      In ceea ce ma priveste, sper sa am o colaborare buna cu primarul general, dat fiind faptul ca reprezint grupul PDL din Consiliul General al Municipiului Bucuresti, care a sustinut toate proiectele importante pentru Bucuresti. Ma astept la acelasi tip de deschidere si din partea domnului primar general. In ceea ce priveste programul d-lui primar general, nu l-am urmarit in mod deosebit. Cunosc numai ce s-a spus din acest punct de vedere in presa. Nu pot nici sa confirm, nici sa infirm.

  • Întrebarea nr. 27 horia

    Sunt o multime de santiere in Bucuresti, multe pe artere si strazi importante. Criza a facut ca multe dintre ele sa ramana pe loc si e destul de probabil sa ramana asa multe vreme de acum inainte. Ce masuri s-ar putea lua?

    In fond nu e vina mea ca un constructor nu mai are bani sa-si continuie blocul si imi tine mie in fata casei noroiul ani de zile si de acum, inca alti ani.

    E vorba si de imaginea Bucurestiului in anasamblu, arata foarte urat asa.

    • Mircea Raicu

      In conformitate cu hotararile CGMB, santierele au obligatia legala de a se doata cu rampe de spalare la iesirea de pe santiere. Daca sunt situatii care exced aceste reglementari, va rog sa le aduceti la cunostinta pe adresa presavpg@bucuresti-primaria.ro

  • Întrebarea nr. 28 Maxmind

    Multumesc pentru raspunsurile anterioare..
    As dori sa va mai intreb unele lucruri:

    De ce nu se iau masuri in legatura cu "Imaginea" Bucurestiului.. de exemplu:
    - Intrarea in Bucuresti langa expo-market Europa se face pe un pod care nu a mai fost renovat dinainte de 1989.
    - Complexul Europa este o adevarata groapa de gunoi, iar sandramalele ce le contine sunt un atentat la imaginea Bucurestiului.
    - Cainii maidanezi reprezinta dintotdeauna imaginea "standard" cu care incepe orice reportaj despre Bucuresti.. de ce nu se pot strange toti acesti caini intr-un centru special si trebuie sa ramana pe strada? Daca cei care au adoptat acesti caini si le-au dat drumul din nou pe strada, atunci de ce nu raspund in fata legii?
    - Ce ne facem cu noroiul si praful de pe strazi?
    Vara si Toamna este dezastru.. in secolul 21 o capitala Europeana este si prafuita si inamolita - inadmisibil..
    - De ce nu se muta cablurile atarnate pe stalpi in pamant, colacii de la coltul strazii sunt un cosmar, incerci sa faci o fotografie ca turist unei cladiri si nu poti gasi un unghi in care sa nu apara 10 cabluri in prim plan..
    Imaginea Bucurestiului este la pamant/ in pamant..
    Cand va exista suficient interes din partea administratiei si pentru imagine?

    • Mircea Raicu

      Am aceeasi parere despre intrarea de la expo-market Europa. Exista un proiect privind largirea podului pe care-l amintiti. In functie de modul cum vom reusi sa finantam lucrarile in anul 2009, va fi prins sau nu. Oricum, el figureaza in master-plan ca si lucrare care trebuie finalizata pana in 2013.
      Vom sesiza protectia consumatorului si garda de mediu privind aspectele pe care le semnalati privind starea de curatenie a zonei.
      In Bucuresti exista peste 90% dintre cetateni care doresc o rezolvare radicala a problemei cainilor vagabonzi, restul avand o parere contrara. Exista o lege in functiune, legea Marinescu, care face inoperabila orice masura de rezolvare a acestei probleme. CGMB se afla in discutii privind adoptarea unui proiect de hotarare in acest sens insotita si de propuneri de modificare a legii care sa ne permita sa luam masuri mai eficiente de rezolvare a acestor probleme.

    • Mircea Raicu

      In ceea ce priveste noroiul si praful, solutia o reprezinta inierbarea tuturor suprafetelor existente. Atat noi cat si primariile de sector, avem programe in derulare privind acest lucru. Trebuie sa fim exigenti cu masinile care ies din santiere si din strazile laterale de pamant si spalarea curenta a carosabilului cu jet de apa, care se face.
      Este in derulare un proiect care se numeste Netcity, si care are ca obiect crearea infrastructurii de canalizatie care se inglobeze cablurile de care aminteati. Speram ca intr-un interval de un an-un an si jumatate, acest lucru sa fie realizat.

  • Întrebarea nr. 29 gane ion

    Dle viceprimar va rog sa retrageti autorizatiile date celor ce se plamba in Bucuresti ca vara pe litoral cu reclame zgomotoase privind expozitii de haine.Faceti ceva si cu cainii asa cum s -a inceput teoretic cel putin.adica treceti si la practic.cainii s-au inmultit in mod periculos santem ca in India ei cu maimute noi cu caini.
    Cu multa stima.
    ION GANE

    • Mircea Raicu

      Este corecta observatia dvs. Voi propune CGMB masuri pentru corectarea celor semnalate. Am raspuns anterior la problema cainilor.

  • Întrebarea nr. 30 andrei

    1. Ce parere aveti despre locatarii "cu vechime" care isi rezerva locuri de parcare din spatiul public cu binecunoscutele T-uri? Mentionez ca locuiesc in sectorul 2 str.Avrig

    2. Pe ce criteriu se ridica masinile? Sunt locuri de parcare disponibile si proprietarii, din comoditate isi parcheaza masinile pe arterele principale unde parcarea este interzisa? In Bucuresti suntem obligati/fortati sa incalcam legea!

    3. Ce inseamna taxa de depozitare a autoturismelor? 240 RON / 24h - unde 24h inseamna din minutul 1 pana la 24h..odata depasit 24h se trece la 480 RON ? Nu ar trebui sa fie o taxa pe ora? De ce este taxa fixa pe zi?

    • Mircea Raicu

      1. In conformitate cu hotararile CGMB, este interzisa blocarea parcarilor rezidentiale cu orice mijloace tehnice. Pe de alta parte, cei care au contracte anuale de inchiriere a parcarilor rezidentiale au dreptul de a parca si de a le folosi. Solutia este cresterea numarului de parcari rezidentiale, o tema permanenta pe care o au primariile de sector. Primaria Capitalei va dezvolta in viitor, in colaborare cu primariile de sector, cladiri de parcari supraterane care sa rezolve problema aglomerarilor din domeniul parcarilor.
      2. Sunt competente exclusive ale primariilor de sector. Se ridica din locurile unde parcarea este interzisa. disciplina in trafic si disciplina modului de parca sunt, intr-adevar, doua probleme importante asupra carorara municipalitatea se va aplica impreuna cu politia rutiera si politia comunitara in perioada urmatoare.
      3. Am retinut propunerea dvs si voi propune CGMB masuri in consecinta.

  • Întrebarea nr. 31 doru cernat

    As dori sa stiu daca noua echipa de la conducerea Capitalei a demarat actiunile care se impun in vederea REZILIERII CONTRACTULUI PE 10 ANI incheiat de primarul Videanu in 2007 pentru Raliul de masini de fite in jurul Palatul Paralamentului cu gasca de escroci internationali Bayer & Co. - si din care Primaria NU se alege cu NIMIC.

    Iar locuitorii Capitalei sunt sub teroare (trafic blocat, zgomot infernal de motoare ca de avion, distrugere parc Izvor, taieri barbare de copaci stradali, etc etc) timp de aproape 1 luna in fiecare an (in 2007 a fost luna mai, in 2008 a fost luna august).

    Apreciez raspuns documentat, clar si transant.

    Doru Cernat

    • Mircea Raicu

      Stiu ca exista discutii la nivelul avocatilor pentru intreruperea acestei colaborari. Inca nu s-a luat o hotarare finala.

  • Întrebarea nr. 32 neagoe

    Domnule Raicu, de 5 ani Primaria sectorului 1 neglijeaza total zona Straulesti - Odai. Conditiile de viata sunt total insalubre in "Capitala Capitalei" a domnului Chiliman. Cu toate de de 4-5 ani exista un proiect de introducere a apei potabile si a canalizarii in zona, nu s-a facut absolut nimic. La orice intrebare pe aceasta tema, domnul Chiliman arata catre Primaria Mun. Bucuresti, ca aici ar fi blocat tot proiectul. Asa este?

    • Mircea Raicu

      Mi-am notat problema dvs. Daca ati putea imi indicati mai clar zona sau strada pe adresa presavpg@bucuresti-primaria.ro pentru a va putea raspunde documentat la adresa dvs de e-mail.

  • Întrebarea nr. 33 Tudor Cristian

    Buna ziua!

    1. Care este situatia pasajului pietonal de la Eroii Revolutiei?
    2. Ce se intampla cu zona centrului istoric?
    3. Cand se vor da amenzi in oras pentru ca ai aruncat hartia / pet-ul pe jos?
    4. Cata apa menajera produce orasul din cat din acesta este epurata?
    5. Avem o salba impresionanta de lacuri. Cand vom putea sa ne bucuram cu adevarat de acest potential.
    6. Transportul in comun poate fi solutia ideala pentru a descongestiona traficul din oras. Ce face primaria in acesta privinta.

    Multumesc

    • Mircea Raicu

      Pasajul Eroii Revolutiei este un pasaj pietonal subternan care va face legatura si cu statia de metrou. Stadiul de realizare a lucrarilor este de 80%. Si in acest caz, ca si in cazul centrului istoric, sunt discutii privind rezilierea contractului. Nu se lucreaza in acest moment. Primarul general doreste rezilierea contractului. Acelasi lucru se intampla si in centrul istoric unde lucrarile sunt executate in proportie de 25%, deci sunt terminate 4 strazi din 15.
      Referitor la amenzi, se dau deja de politia comunitara.
      N-as putea sa dau o cifra exacta referitoare la apa menajera, cert este ca in acest moment nu se epureaza deloc. Se lucreaza la statia de epurare de la Glina.
      In ceea ce priveste lacurile din Bucuresti, Administratia lacuri-parcuri a investit mult in ultimii patru ani in refacerea malurilor si regularizarea lor. Va trebui sa gasim modul de a incuraja firmele in activitati de agrement.

    • Mircea Raicu

      In ceea ce priveste transportul in comun, situatia in acest moment este urmatoarea: 44% dintre bucuresteni folosesc masina personala. Autobuzele sunt folosite de 36, 2% dintre bucuresteni, tramvaiul 4, 6% si troleibuzul 5, 6. In ultimii sase ani, municipalitatea a schimbat 1000 de autobuze din cele 1200 pe care le are in traseu cu autobuze Mercedes noi. Avem in jur de 200 de troleibuze noi. Urmeaza si innoirea parcului de tramvaie. Prin introducerea culoarului unic pentru RATB, taxi, salvare si politie speram sa crestem viteza de deplasare a transportului in comun si sa facem din el o alternativa avantajoasa la deplasarea cu autoturismele personale.

  • Întrebarea nr. 34 Dan.Tapalaga

    Dupa ultima sedinta de Consiliu, cand PSD a votat in cele din urma proiectul de hotarare referitor la continuarea lucrarilor la pasajul Basarab, presa a scris ca reprezentantii PSD ar fi conditionat votul lor de impartirea unor functii la nivelul Bucurestiului. E adevarat?

    • Mircea Raicu

      Nu a existat nici un fel de negociere pentru impartierea unor functii la nivelul Bucurestiului. Mai degraba, cred ca a fost o hotarare de ultima ora a presedintelui PSD Bucuresti.

  • Întrebarea nr. 35 Mihai

    Exista cumva posibilitatea analizarii constructiei unui pasaj suprateran in intersectia de la Sincai, pe directia Timpuri Noi - Eroii Revolutiei?
    In fiecare dimineata din saptamana se formeaza niste cozi pe Bd Sincai pana aproape de semaforul de la Timpuri Noi, se pierd zeci de minute, se consuma combustibil si se polueaza enorm.
    Multumesc.

    • Mircea Raicu

      Este prinsa in master planul Bucurestiului si identificata ca punct de strangulare a circulatiei. Se studiaza solutia tehnica care va fi adoptata.








Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

3073 vizualizari

  • lucrarile din bucuresti (Luni, 2 martie 2009, 7:47)

    Andrei Milea [anonim]

    Buna ziaua d-le vice primar Raicu.
    As dori sa ne spuneti care sunt lucrarile de infrastructura care vor fi demarate in intervalul imediat urmator si care dintre lucrarile deocamdata sistate:Pasajul Basarab, artera Doamna Ghica - delfinului, pasajul de la Eroilor, etc. vor fi continuate stiindu-se ca sunt in stadii avansate si ar putea fi finalizate pana la sfarsitul acestui an.
    Va multumesc.
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:07)

      Mircea Raicu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andrei Milea

      Buna ziua.
      In cadrul sedintei extraordinare a Consiliului General al Municipiului Bucuresti din 24 februarie 2009, a fost aprobata Hotărărea CGMB privind inaintarea catre Guvern a cererii de aprobare a inceperii exproprierii imobilelor ramase de expropriat. In cadrul sedintei din 25 februarie 2009, Guvernul a aprobat inceperea procedurilor de expropriere.

      In momentul de fata, au fost realizate 40% din totalul lucrarilor. Pasajul Basarab va fi dat in folosinta in a doua jumatate a anului 2010.

      Trebuie sa precize ca, in acest moment, se lucreaza la devierile de utilitati.

      In ceea ce priveste artera Doamna Ghica – Delfinului, contractul se afla in procedura de negociere pentru reziliere. Este o artera noua, cu un pasaj peste calea ferata. Gradul de realizare a lucrarilor este de aproximativ 60-70%. In momentul de fata, nu se lucreaza la aceasta artera.

      Pasajul Eroilor este pasaj pietonal subteran face legatura cu metroul. Stadiul de realizare a lucrarilor este de 80 %. Si in acest caz a inceput procedura de reziliere a contractului si nu se lucreaza.

      De asemenea, in ceea ce priveste Centrul Istoric nu se lucreaza. Au fost terminate 4 din 15 strazi, aproximativ 25 % din totalul lucrarii.

      Lucrarile care vor fi demarate anul acesta:

      - Reproiectarea / optimizarea traficului din Bucuresti - presupune: regandirea sensurilor unice, interzicerea virarii la stanga, amenajarea de culoare unice pt RATB, Salvare, Politie, Taxi, unda verde. Acest demers poate aduce beneficii pe termen scurt asupra fluidizarii traficului.

      - Diametrala N-S presupune largirea Bulevardului Buzesti – Berzei

      - Supralargirea arterei Bucuresti – Domnesti – cu executarea unui pasaj sprateran peste linia de centura, in sectorul 6 (partea de Est)
  • psd (Luni, 2 martie 2009, 9:37)

    fonf [anonim]

    dupa ce v-ati razboit atatia ani cu psd in bucuresti, cum va simtiti lucrand acum cot la cot cu ei?
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:07)

      Mircea Raicu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui fonf

      Bucurestiul trebuie administrat si vom colabora cu toti cei care ne sprijina proiectele. „Razboiul” cu PSD a fost unul pe idei. Nu avem un protocol de colaborare cu PSD la nivel local, exista si functioneaza cel de la nivel guvernamental.
  • cgmb (Luni, 2 martie 2009, 9:39)

    dorulin [anonim]

    parca in consiliul general aveati majoritate cu png. acum ce se intampla? ati lasat png-ul sa se descurce singur si ati dat mana cu psd sau profitati de intelegerea cu png pentru a faulta psd-ul din cand in cand?
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:08)

      Mircea Raicu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui dorulin

      Alianta cu PNG-ul pentru majoritatea in Consiliul General este in vigoare si se desfasoara in conformitate cu intelegerea initiala. Cu PSD-ul ne intalnim doar pe proiectele care necesita 2/3 din votul consilierilor (proiectele referitoare la patromoniu). Asa cum am mai spus, vom colabora cu toti cei care ne sprijina proiectele care aduc beneficii bucurestenilor.
  • exproprieri (Luni, 2 martie 2009, 9:40)

    cristi [anonim]

    ce prevede proiectul guvernului? cat de folositor va e proiecvtul pentru pasajul basarab? cat de repede va fi gata aprobata legea si cat de repede dupa aceea vor fi finalizate lucrarile de la pasajul basarab?
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:08)

      Mircea Raicu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui cristi

      Conform legii nr.184 publicata in Monitorul Oficial la 31 octombrie 2009, inaintarea cererii de aprobare a inceperii exproprierii imobilelor ramase de expropriat si aprobarea de catre Guvern este o chestiune de procedura. Guvernul a aprobat a doua zi cererea CGMB din 24 februarie 2009. Dupa publicarea hotararii Guvernului in Monitorul Oficial, exproprierile pot incepe.

      Se numeste de catre Primarul General o comisie pentru exproprieri, se notifica cei care sunt vizati. Daca proprietarii vin la negocieri, se discuta cu ei. In caz contrar, li se deschide un cont la banca si li se livreaza banii rezultati in urma expertizei de expropriere. La 5 zile de la virarea banilor, se intra pe teren. In cazul in care au nevoie de locuinta, li se da una.
  • oprescu (Luni, 2 martie 2009, 9:41)

    pam [anonim]

    in campanie se spunea ca sorin oprescu nu va putea lucra eficient in primarie pentru ca se trezeste tarziu. care e realitatea?
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:08)

      Mircea Raicu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui pam

      Am treburi mai importante decat sa-l urmaresc pe dl.Primar General cand vine la serviciu. Am auzit unele zvonuri din presa, dar nu le pot confirma sau infirma.
  • bucuresti (Luni, 2 martie 2009, 9:44)

    robert [anonim]

    cine are "interese" mai mari in bucuresti, psd sau pdl? care sunt buturugile cel mai greu de scos?
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:09)

      Mircea Raicu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui robert

      Cele mai mari interese in sensul bun al cuvantului le are PD-L-ul, care si–a legat numele de cele mai importante proiecte de modernizare a Bucurestiului si pe care doreste sa le duca la bun sfarsit.
  • doua intrebari (Luni, 2 martie 2009, 9:44)

    owl [anonim]

    1. Cand rezolvati transparenta cheltuielilor din primarie?

    2. Cand rezolvati problemele de coruptie din primarie?
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:09)

      Mircea Raicu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui owl

      1. Consideram ca sunt rezolvate aceste chestiuni. Atat bugetul, cat si cheltuielilor curente pot fi gasite pe site-ul Primariei (in sectiunea Institutii si Buget) inca de pe vremea Primarului General Traian Basescu.

      2. Unul dintre proiectele importante incepute pe vremea Primarului General Adriean Videanu este Biroul Unic. Acesta isi propunea, pe de o parte, sa simplifice operatiunile pe care cetateanul era nevoit sa le faca, iar pe de alta parte sa rupa contactul direct intre functionarul public si cetatean, ceea ce ar fi dus la un serviciu optim fara a da posibilitatea de a fi conditionat in vreun fel.
  • Care este stadiul (Luni, 2 martie 2009, 10:30)

    Andrei Milea [anonim]

    Care este stadiul procedurilor de expropriere care au dus la sistarea lucrarilor la pasajul Basarab si la celelalte lucrar,i pentru care exproprierile au generat intarzierea sau sistarea acestor lucrari ,cine se ocupa de acestea si cat credeti ca vor dura aceste proceduri de expropriere?
    Cu multumiri
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:09)

      Mircea Raicu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andrei Milea

      Guvernul a aprobat a doua zi cererea CGMB din 24 februarie 2009 de aprobare a inceperii procedurilor de expropriere. Dupa publicarea hotararii Guvernului in Monitorul Oficial, procedura de expropriere va dura cel mult o luna.
  • PUZ (Luni, 2 martie 2009, 10:40)

    darian [anonim]

    Cand se aproba PUZ-ul pentru construirea unui imobil tip turn, fara nici o valoare estetica si se declaseaza clădiri monument istoric in vederea demolarii este vorba de prostie sau mita?
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:10)

      Mircea Raicu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui darian

      Departamentele de Urbanim si Arhitectura ale tuturor marilor orase din Romania se marginesc la emiterea de autorizatii de construire fara a avea o imagine de ansamblu a cum dorim sa arate orasul. Cladirile inalte nu sunt un rau in sine. Pot distorsiona insa imaginea orasului atunci cand nu exista o gandire de ansamblu asupra dezvoltarii orasului.
  • alte 2 intrebari (Luni, 2 martie 2009, 10:58)

    effreti [utilizator]

    1. A fost schimbata saptamana trecuta organigrama PMB? Daca da, cand va fi postata noua organigrama pe site-ul PMB?

    2. De ce nu acceseaza PMB fondurile structurale europene? Pe site-ul www.pmb.ro nu apare decat un singur proiect si acela inceput in urma cu cativa ani.
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:10)

      Mircea Raicu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui effreti

      1. In cadrul Consiliului General a Municipiului Bucuresti de saptamana trecuta, nu a fost pusa in discutie o noua organigrama a Primariei Capitalei. Nici nu am informatii oficiale despre existenta unei noi organigrame.

      2. O prioritate absoluta a Primariei Capitalei in aceasta perioada de criza trebuie sa fie gasirea de surse alternative de finantare atat a proiectelor incepute, cat si a celor ce urmeaza a fi desfasurate. De-a lungul anilor, au mai fost accesate fonduri structurale ( de exemplu, pentru Centrul Istoric, scoli, modernizarea traficului, Stadionul Lia Manoliu).
  • puneri in posesie (Luni, 2 martie 2009, 11:42)

    sandu [anonim]

    1. Cum se va accelera punerea in posesie a caselor nationalizate, vindute pe legea 112 si recuperate in justitie? Cite cereri de punere in posesie exista in urma proceseleor cistigate de fostii proprietari si cite au fost aprobate pina acum de noul primar?

    2. De ce e nevoie ca Primaria sa puna ea in posesie, din moment ce prin hotarire judecatoreasca s-a stabilit deja ca fostii proprietari sint proprietarii apartamentelor, iar chiriasii cumparatori sint obligati sa elibereze casele? Ce are a face primaria cu un imobil pe care nu mai este proprietara? (primaria nu se conforma deciziilor justitiei? daca da, cum isi permite sa amine cu ani de zile punerea in posesie dupa ce justitia s-a pronuntat definitiv si irevocabil?)
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:11)

      Mircea Raicu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui sandu

      1. Cred ca la aceasta intrebare cel mai in masura sa va raspunda este Primarul General.

      2. Primaria Municpiului Bucuresti pune in posesie doar in cazul caselor detinute de institutie. Atunci, face procesul de predare – primire.
  • Viceprimarul Bucurestilor, Mirecea Raicu dicuta on (Luni, 2 martie 2009, 11:47)

    dana [anonim]

    Sunt locuitor al sectorului 2 si m-ar interesa cand se termina lucrarile pe Colentina. Inca de la Obor arata jalnic. Trotoarele sunt pline de masini parcate. Zonele care trebuiau sa fie mici spatii verzi sunt parcari. Iar faimoasele dumneavoastra borduri au inceput "sa curga" inca din statia de tramvai Obor. Se vede ca-i un lucru de mantuiala! Dar ce conteaza? Pe banii nostri, pe banii contribuabililor, avem o sosea pe masura. De cate ori trec pe Colentina mi-e sila. Arata ea veche pana "s-o modernizati" dar mai arata si ea a strada. Acum nici nu sti ce este. Nu poti circula pe ea de masini. Nici pe carosabil nu poti circula pentru ca este al masinilor. Poate cu parapanta. Sa zbori nu altceva! Si acele stopuri de 15 secunde ? Vrei sa te enervezi si sa iei tranchilizante, treci la un stop din acesta! Batrani, copii mici trebuie sa astepte doua stopuri si sa fie atenti la masinile care circula cu 70 la ora pe linia tramvaiului 21. Scoateti acel semnal pentru orbi. E o batjocura ! De parca vreun orb, vreodata ar putea sa treaca pe-acolo. Si ma intreb si eu asa (cred ca absolut de pomana) cand vom avea si noi romanii parte de ceva facut bine? Si cand vom avea "alesi" care sa stie sa faca un contract cum trebuie?
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:11)

      Mircea Raicu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui dana

      Dupa Revolutie numarul masinilor a crescut de la 200 000 la 1 200 000. In Bucuresti, avem o problema cu disciplina in trafic si cu modul in care parcam. Primaria Capitalei, odata cu reproiectarea si optimizatra traficului in Bucuresti, va actiona si in sensul intaririi acestei discipline prin intermediul Politiei Comunitare si Politiei Rutiere.

      Aveti dreptate ca exista probleme de urmarire a calitatii investitiilor realizate, desi acestea se urmaresc in conformitate cu Legea 10 de catre consultanti autorizati de Ministerul Dezvoltarii si Lucrarilor Publice. Acesti consultanti sunt autorizati legal. Va trebui ca in viitor sa ne indreptam, prin actiune juridice, atat importiva constructorilor de rea credinta, cat si a consultantilor.
  • Prioritati (Luni, 2 martie 2009, 12:11)

    Mihaela C [anonim]

    Care sunt principale prioritati in domeniul infrastructurii rutiere?
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:12)

      Mircea Raicu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihaela C

      1. Actualizarea anuala a master planului de transport
      2. Continuarea proiectelor demarate:
      a. Pasajul Basarab
      b. Diametrala N-S presupune largirea Bulevardului Buzesti – Berzei
      c. Supralargirea arterei Bucuresti – Domnesti – cu executarea unui pasaj sprateran peste linia de centura
      d. Artera Doamna Ghica – Delfinului
      e. Pasajul Baneasa
  • Cateva intrebari simple.. (Luni, 2 martie 2009, 12:22)

    Maxmind [utilizator]

    1. Cand vor apare primele parcari supraterane sau subterane construite de actuala conducere a capitalei?
    2. Cand se va normaliza traficul in capitala si care sunt metodele care vor duce la acest efect?

    Doresc date -exacte-, multumesc..
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:12)

      Mircea Raicu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Maxmind

      Primaria Capitalei a stabilit un numar de opt locatii unde se vor dezvolta in regim de parteneriat public – privat parcari subterane. Dintre acestea le-as amintipe cele de langa Ateneul Roman, Piata Victoriei, Gara de Nord, Piata Sudului, Edgar Quinet.

      Licitatiile vor fi organizate anul acesta. Perioada probabila de construire este de doi ani. Inafara de acestea, Primaria Capitalei isi propune sa realizeze parcari supraterane cu care suntem in stadiul studiului de prefezabilitate. Realizarea acestor parcari face parte din masurile imediate avute in vedere de master planul Bucurestiului cu limita de finalizare in 2012.
    • raspuns - continuare (Luni, 2 martie 2009, 15:13)

      Mircea Raicu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Maxmind

      Metodele care vor duce la normalizarea traficului in Capitala sunt:
      1. Actualizarea anuala a master planului de transport al Bucurestiului
      2. Finalizarea proiectelor de infrastructura incepute
      3. Reproiectarea si optimizarea traficului (sensuri unice, regandirea intersectiilor, unda verde, culoar unic pentru RATB, Salvare, Politie, taxi-uri)
      4. Exinderea sistemului inteligent de management al traficului
      5. Stabilirea prioritatilor privind proiectele noi (tinand cont de suportabilitatea traficului)
      6. Gasirea de surse alternative de finantare pentru a se putea mentine un ritm sustinut al investitiilor

      Toate aceste metode sunt intr-un orizont de timp mediu. Vor fi finalizate pana in 2013.
  • Cladiri vechi (Luni, 2 martie 2009, 12:35)

    Bogdan [anonim]

    Ce masuri se iau pentru a opri demolarea cladirilor vechi din Bucuresti? Din cate am observat pare ca se incurajeaza tactica de a fi lasate in paragina....
    Multumesc
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:14)

      Mircea Raicu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Bogdan

      Singurul lucru pe care il prevedere in ceea ce priveste drepturile Primariei Generale este ca atunci cand o casa care este clasata ca monument istoric este scoasa la vanzare, Primaria sa fie informata si sa aiba drept de preemtiune. Restul tine de Ministerul Culturii.
  • Diverse intrebari (Luni, 2 martie 2009, 13:00)

    Alex [anonim]

    Va voi adresa cam aceleasi intrebari pe care i le-am adresat tot pe acest site si domnului Oprescu. Dansul a raspuns in stilul caracteristic: o parte din raspunsuri au fost la bascalie, o alta parte au fost demagogii de prost gust.

    1. Cand veti moderniza iesirea din Bucuresti catre Domnesti? Dupa cum probabil stiti, acea iesire este sub orice critica, se formeaza din cauza barierei cozi de km intregi frecvent pe ambele sensuri. Suntem "amenintati" ca se va face o pasarela acolo de ani si ani de zile. Dl. Orban mi-a spus tot pe acest site acum cateva luni ca este de compententa Primariei Generale.

    2. Vor exista vreodata celebrele autostrazi suspendate sau au fost demagogii ieftine ale Dl. Oprescu, special pt. campania electorala?

    3. Se vor mai construi strapungeri catre cele 2 (poate candva 3) autostrazi care ies din Bucuresti? Degeaba avem autostrazi, daca dureaza ore intregi sa iesi la ele sau sa intri de la ele catre centrul orasului.

    4. Spuneti-mi sincer va rog. Nu va este uneori jena ca sunteti viceprimar la Capitalei, in conditiile in care din punct de vedere al infrastructurii (si nu numai, aici este o lista probabil interminabila) Bucurestiul este cea mai odioasa capitala europeana?

    5. Exista vreun proiect de infrastructura de anvergura care sa fie finalizat in urmatorii 3-4 ani (in afara de Pasajul Basarab)?

    6. Vom moderniza in urmatorii 2-3 ani soseaua de centura? Cred ca sunteti de acord cu mine ca o astfel se sosea de centura nu exista nicaieri in Europa...

    Va multumesc pentru raspunsurile sincere!
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:14)

      Mircea Raicu. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alex

      1. Atat Bd. Prelungirea Ghencea, cat si pasajul peste linia de centura au fost licitate si au termen de realizare 36 de luni. Lucrarile vor incepe in cursul acestui an.

      3. Sunt lucrari prevazute de master planul Bucurestiului, cu termen de finalizare cel tarziu in 2013.

      4. Dorinta cu care am candidat a fost sa incerc sa fac ca aceste realitati sa se schimbe. Acest lucru nu se poate face decat printr-un management eficient al lucrarilor publice, prin investitii masive in infrastructura de ordinul zecilor de miliarde de euro si numai cu o echipa performanta.

      5. In urmatorii ani, vor fi finalizate lucrarile la stadionul Lia Manoliu, Diametrala N-S, Prelungirea Ghencea si la toate celelalte proiecte care sunt deja in curs de realizare.

      6. Este o necesitate pentru Bucuresti. Soseaua de centura este clasificata drum national si este in administrarea Ministerului Transportului. Din cate stim, este in curs de reabilitare.
  • lucrari de infrastructura (Luni, 2 martie 2009, 13:41)

    FLORIN MANOLACHE [anonim]

    sunt in studiu iesirile din bucuresti catre linia de centra prin b-dul timisoara b-dul precizieisi splaiul independentei? daca da cand incep lucrarile?
    cand incep lucrarile la pasajul razoare?
    cand incep lucrarile la metroul drumul taberii/
    pe cand preconizati sa fie inaugurata banda exclusiva pt. itb.in drumul taberii
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:22)

      Mircea Raicu [hotnews.ro] i-a raspuns lui FLORIN MANOLACHE

      Avem pasajul prelungirea Ghencea si pasajul supraterna peste linia de centura spre Domnesti, lucrare licitata care va dura 36 de luni.
      La bd. Timisoara suntem in curs de elaborare a proiectului de executie si de tinere a licitatiei in functie de sursele de finantare pe care le vom avea la buget in acest an. La Razoare ne aflam in acelasi stadiu.
      Din informatiile noastre, urmeaza ca in aceasta vara sa se rezolve problema finantarii lucrarilor. Inca nu este nimic stabilit.
      Anul acesta se va realiza studiul privind reorganizarea traficului in Bucuresti si, probabil in cursul anului viitor, va fi abordata si aceasta lucrare.
  • impresia unui provincial despre capitala tarii sal (Luni, 2 martie 2009, 13:42)

    popa adrian [anonim]

    m-am intors ieri in sibiu din bucuresti. vreau sa apreciez ca totusi am observat ca se mai misca ceva prin buc.am insa cateva pb de ridicat. am vizitat bucurestiul ca si un turist oarecare. cred ca trebuie acordata mai multa atentie obiectivelor turistice. in buc vechi in fata teatrului de comedie am obs ca au fost investiti bani dar inca este un pericol public locatia. niste muncitori (ingineri)destepti au considerat ca este oportuna acoperirea gurilor de canal cu placi OSB de 1 cm grosime. era sa imi rup piciorul in fata unui obiectiv de mare interes public.
    cred ca un provincial sau strain ar putea introduce bucurestiul pe harta unor orase de vizitat. orasul are ce oferi. casa poporului este de departe un obiectiv grandios al europei. pacat ca nu este mai intens facuta publicitate pozitiva.
    e pacat ca in mintea mea inainte de weekendul trecut BUc era un loc mizerabil in care am fost doar cand aveam treaba. este inbucurator ca acum am observat imensul potential turistic si economic al Vechiului Bucuresti(vezi exemplul sibiului)
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:17)

      Mircea Raicu [hotnews.ro] i-a raspuns lui popa adrian

      In zona pe care o amintiti exista in derulare un proiect intitulat "Reabilitarea centrului istoric", care implica strazile Lipscani, Selari, Covaci, Doamnei etc, cu o valoare de 20, 7 milioane de euro in faza initiala. Proiectul cuprinde 15 strazi in total din care au fost rerabilitata infrastructura a patru strazi. Intarzirile se datoreaza, in principal, incarcaturii istorice pe care zona o are si a greutatii cu care se descarca, din punct de vedere arheologic, zona. Speram ca in urmatorii doi ani zona sa aiba un cu totul alt aspect si sa catalizeze, asa cum amintiti si dvs, un important potential turistic si economic.
  • Amenajarea pietonala a aleei din spatele blocului (Luni, 2 martie 2009, 13:48)

    Cmit Iuliu Paul [anonim]

    Domnule Primar,

    In urma cu cativa ani, trotuarele din zona evacuarilor din casele scarii ale blcului 60B, Mihai Bravu 2, sect. 2, au fost desfintate la presiunea poprietarilor, magazinelor aflate la parter, si, fara proiect, tranformata in alee circulabila. S-a ajuns astfel la situatia in care, iesind din casa scarii, calci direct pe carosbil. Va rog ca, prin Administratia Strazilor, aflata in subordinea PGMB sa ne ajutati in limitarea vitezei de circulatie a autovehicolelor, prin montarea de limitatoare de viteza, vibratoare, etc.

    Cu stima,
    Iuliu Paul Cmit
  • vom rezolva problemele vitale (Luni, 2 martie 2009, 13:55)

    ion marian [anonim]

    SA FIE DE BUN AUGUR NUMIREA DVS

    1. Ce veti face cu constructorul care are in lucru pasajul de la Porche NORD este de ras ritmul si nerespectarea termenului;

    2. Ce se va intampla cu pasarela de la centura Capitalei dintre Pipera si Tunari, tinand cont de faptul ca are termen de finalizare decembrie 2009, si de faptul ca din punct de vedere al perioadei de executie si complexitate este mai usor decat cel al pasajului de la Baneasa si s-ar rezolva problema circulatiei din zona de nord mult mai repede;

    3. V-ati urcat vreodata in masina de serviciu cu scopul de a parcurge anumite rute aglomerate din capitala si sa constatati ca exista variante de fluidizare ce s-ar putea rezolva cu bani foarte putini
    numai prin redirectionarea unor trasee, vezi zona de nord.

    Va multumesc si am speranta ca la Primaria Capitalei sunt doi gospodari care pentru interesul cetateanului NU AU CULOARE POLITICA
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:13)

      Mircea Raicu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ion marian

      1. Este o lucrare prinsa in bugetul CJ Ilfof, se deruleaza acolo, din cate stiu lucrarea este in curs.
      2. Este investitia sectorului 2 in cooperare cu comuna Voluntari, este in curs de executie. Nu am date despre stadiul lucrarilor.
      3. Raspunsul la aceasta intrebare este da, anul acesta va fi executat un proiect intitulat "Reproiectarea si optimizarea traficului in Bucuresti" si acest lucru va cuprinde regandirea fluxurilor de trafic in Bucuresti, a sensurilor unice, a culoarelor unice pentru RATB, politie, salvare, taxi, interzicerea virajului la stanga, unda verde si managementul inteligent al traficului, continuarea acestui proiect. Toate aceste masuri vor avea ordonarea si fluidizarea traficului in Bucuresti.
  • bucuresti (Luni, 2 martie 2009, 14:02)

    victoria alexandra popescu [anonim]

    D-le Raicu varog sa aveti amabilitatea sa-mi raspundeti la urmatoarele intrebari.
    1. Cind se vor corecta lucrarile de asfaltare prost efectuate anul trecut pe str .Stirbei Voda : pomii au fost incadrati cu pavele nepotrivite care sint acum capcane pentru trecatori, mi s-a promis ca vor taia colturile ramase in afara dar de la casa Kretzulescu pina la Berzei nu s-a remediat; pe str .Pictor Stahi a ramas neasfaltat (adica in prezent este o groapa), spatiul pe care pe tot parcursul efectuarii lucrarilor a fost parcata o masina. Asfaltul folosit la trotuare este atit de prost incit pedala de sprijin a motocicletelor parcate se scufunda in el, in asa fel incit acolo unde se parcheaza zilnic (vezi Stirbei Voda 65) trotuarul arata ca un ciur.
    2. Avind in vedere aspectul mizerabil al cladirilor vechi, lipsa de posobilitati a asociatiilor de proprietari sa efectueze lucrari de cosmetizare, repet: cosmetizare nu consolidare, de ce nu se implica primaria capitalei(vorbesc de cldirile aflate pe strazile pe care le gestioneaza ) sa faca un parteneriat cu aceste asociatii si in cadrul unui program sa ofere acestora macar schelele ,urmind ca proprietarii sa plateasca zugravirea cladirii ? Banuiesc ca se pot gasi solutii legale ( asa cum a gasit prim sect. 1 solutia legala sa ridice gratuit gunoiul menajer de la toti locuitorii sectorului).S-ar schimba mult fata orasului!
    Va multumesc.
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:06)

      Mircea Raicu [hotnews.ro] i-a raspuns lui victoria alexandra popescu

      1. Mi-am notat toate aspectele negative semnalate si, imediat dupa aprobarea bugetului si cand timpul de afara o va permite vom trece la remedierea lor.
      2. Odata cu anveloparea blocurilor, care va fi derulata cu sprijinul guvernului, si aspectul exterior al cladirilor va suferi modificari. Vom incerca sa prindem in acest proiect cat mai multe cladiri in Bucuresti pentru anul in curs.
      Hotararea de Guvern prevede suportarea integrala de catre bugetul central si de catre bugetul local, fie al CGMB sau al sectoarelor, a intregii sume.
  • Infrastructura piata Chibrit (Luni, 2 martie 2009, 14:22)

    M. [anonim]

    As vrea sa stiu ce proiecte exista pentru trecerea de la podul constanta. Nu exista nici macar un pasarela supraterana pentru pietoni acolo si arata totul cam lasat in paragina.
    Observa ca Metrorex a inceput sa astupe gaura lasata de ani de zile pentru continuarea metroului spre Laromet, insa mai este vreun proiect de infrastructura pentru podul Constanta si interesectia cu soseaua Chitilei?

    Multumesc pentru raspuns
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:04)

      Mircea Raicu [hotnews.ro] i-a raspuns lui M.

      In zona piata Chibrit, lucrarile la metrou vor mai continua aproximativ 2 ani, dar au eliberat deja spatiul carosabil. Se va reface trotuarul. In ceea ce priveste podul Constanta, exista un studiu de fezabilitate de reabilitare a podului si de dublare a capacitatii lui de tranzitare. Se vor executa doua tunele paralele. Indicatorii tehnico-economici sunt aprobati deja de CGMB si face parte din lucrarile prevazute in master-plan-ul Capitalei, prevazute a fi executate pana in 2013.
  • incepem (Luni, 2 martie 2009, 15:01)

    Dan.Tapalaga [hotnews.ro]

    Buna ziua tuturor,

    Domnul Raicu se afla in redactie, incepem.
  • parcari (Luni, 2 martie 2009, 15:04)

    Ciprian [anonim]

    Buna ziua, as dori sa stiu ce masuri se vor lua pentru rezolvarea problemei parcarilor pentru sectorul 6, in speta Bulevardul Timisoara, zona Romancierilor?
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:29)

      Mircea Raicu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ciprian

      Parcarile de resedinta sunt in responsabilitatea primariilor de sector, primaria Capitalei se ocupa exclusiv de parcarile de pe marile bulevarde ale Bucurestiului.
  • Parcuri (Luni, 2 martie 2009, 15:05)

    cosmin [anonim]

    Domnule vice primar,

    s-a luat in discutie anularea interdictiei de a "calca iarba" in parcurile bucurestene? De ce in toata europa parcurile sunt un loc in care lumea poate citi, face plaja sau chiar lua masa pe peluzele din parcuri iar in Bucuresti nu?
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:27)

      Mircea Raicu [hotnews.ro] i-a raspuns lui cosmin

      Vom studia propunerea dvs. si in cel mai scurt timp sper sa aveti un raspuns favorabil. Ne vom gandi la o anumite zone din parc cu destinatia pe care dvs.ati amintit-o
  • dosarele de reconstituire de drept de proprietate (Luni, 2 martie 2009, 15:09)

    Vasilica [anonim]

    Stimate domnule viceprimar, credeti ca dosarele de reconstituire de drept de proprietate se vor rezolva in mandatul dumneavoastra, sau va mai fie nevoie de un alt mandat? Din 2001 pana acum am refacut de cca 8 ori dosarul la cererea Primariei, am facut numeroase memorii la care de fiecare data se preciza ca mai lipsesc acte care le depusesem cu cateva luni inainte... Credeti ca aceste dosare vor fi tratate vreodata cu seriozitate sau in continuare va prima rezolvarea pe alte cai ( ma refer aici la calea judecatoreasca, desi am inteles ca mai exista si alte cai, ca nu degeaba se fac multe vizite la DNA...)?
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:25)

      Mircea Raicu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Vasilica

      Nu este domeniul de care eu ma ocup, dar daca imi veti trimite coordonatele dosarului dvs. pe adresa presavpg@bucuresti-primaria.ro am sa ma interesez si am sa va raspund.
  • utilitati cartier ANL Henri Coanda (Luni, 2 martie 2009, 15:18)

    Dan Simionescu [anonim]

    Buna seara,



    Intrebare pentru domnul vice primar:

    Ce se mai aude cu realizarea utilitatilor in viitorul cartier ANL Henri Coanda? Pornesc, s-a gasit finantare, se mai trece inca o data prin Consiliul General?


    Cu stima,
  • intrebare (Luni, 2 martie 2009, 15:25)

    Dan.Tapalaga [hotnews.ro]

    Cum va intelegeti cu Sorin Oprescu? Multi ii reproseaza ca n-a facut nimic si, mai mult, ca acuzatiile din campanie, privind programul de lucru inceput foarte tarziu, sunt adevarate.
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:34)

      Mircea Raicu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan.Tapalaga

      In ceea ce ma priveste, sper sa am o colaborare buna cu primarul general, dat fiind faptul ca reprezint grupul PDL din Consiliul General al Municipiului Bucuresti, care a sustinut toate proiectele importante pentru Bucuresti. Ma astept la acelasi tip de deschidere si din partea domnului primar general. In ceea ce priveste programul d-lui primar general, nu l-am urmarit in mod deosebit. Cunosc numai ce s-a spus din acest punct de vedere in presa. Nu pot nici sa confirm, nici sa infirm.
  • santiere (Luni, 2 martie 2009, 15:25)

    horia [anonim]

    Sunt o multime de santiere in Bucuresti, multe pe artere si strazi importante. Criza a facut ca multe dintre ele sa ramana pe loc si e destul de probabil sa ramana asa multe vreme de acum inainte. Ce masuri s-ar putea lua?

    In fond nu e vina mea ca un constructor nu mai are bani sa-si continuie blocul si imi tine mie in fata casei noroiul ani de zile si de acum, inca alti ani.

    E vorba si de imaginea Bucurestiului in anasamblu, arata foarte urat asa.
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:31)

      Mircea Raicu [hotnews.ro] i-a raspuns lui horia

      In conformitate cu hotararile CGMB, santierele au obligatia legala de a se doata cu rampe de spalare la iesirea de pe santiere. Daca sunt situatii care exced aceste reglementari, va rog sa le aduceti la cunostinta pe adresa presavpg@bucuresti-primaria.ro
  • Acelasi Bucuresti din 1990 (Luni, 2 martie 2009, 15:33)

    Maxmind [utilizator]

    Multumesc pentru raspunsurile anterioare..
    As dori sa va mai intreb unele lucruri:

    De ce nu se iau masuri in legatura cu "Imaginea" Bucurestiului.. de exemplu:
    - Intrarea in Bucuresti langa expo-market Europa se face pe un pod care nu a mai fost renovat dinainte de 1989.
    - Complexul Europa este o adevarata groapa de gunoi, iar sandramalele ce le contine sunt un atentat la imaginea Bucurestiului.
    - Cainii maidanezi reprezinta dintotdeauna imaginea "standard" cu care incepe orice reportaj despre Bucuresti.. de ce nu se pot strange toti acesti caini intr-un centru special si trebuie sa ramana pe strada? Daca cei care au adoptat acesti caini si le-au dat drumul din nou pe strada, atunci de ce nu raspund in fata legii?
    - Ce ne facem cu noroiul si praful de pe strazi?
    Vara si Toamna este dezastru.. in secolul 21 o capitala Europeana este si prafuita si inamolita - inadmisibil..
    - De ce nu se muta cablurile atarnate pe stalpi in pamant, colacii de la coltul strazii sunt un cosmar, incerci sa faci o fotografie ca turist unei cladiri si nu poti gasi un unghi in care sa nu apara 10 cabluri in prim plan..
    Imaginea Bucurestiului este la pamant/ in pamant..
    Cand va exista suficient interes din partea administratiei si pentru imagine?
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:40)

      Mircea Raicu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Maxmind

      Am aceeasi parere despre intrarea de la expo-market Europa. Exista un proiect privind largirea podului pe care-l amintiti. In functie de modul cum vom reusi sa finantam lucrarile in anul 2009, va fi prins sau nu. Oricum, el figureaza in master-plan ca si lucrare care trebuie finalizata pana in 2013.
      Vom sesiza protectia consumatorului si garda de mediu privind aspectele pe care le semnalati privind starea de curatenie a zonei.
      In Bucuresti exista peste 90% dintre cetateni care doresc o rezolvare radicala a problemei cainilor vagabonzi, restul avand o parere contrara. Exista o lege in functiune, legea Marinescu, care face inoperabila orice masura de rezolvare a acestei probleme. CGMB se afla in discutii privind adoptarea unui proiect de hotarare in acest sens insotita si de propuneri de modificare a legii care sa ne permita sa luam masuri mai eficiente de rezolvare a acestor probleme.
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:43)

      Mircea Raicu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Maxmind

      In ceea ce priveste noroiul si praful, solutia o reprezinta inierbarea tuturor suprafetelor existente. Atat noi cat si primariile de sector, avem programe in derulare privind acest lucru. Trebuie sa fim exigenti cu masinile care ies din santiere si din strazile laterale de pamant si spalarea curenta a carosabilului cu jet de apa, care se face.
      Este in derulare un proiect care se numeste Netcity, si care are ca obiect crearea infrastructurii de canalizatie care se inglobeze cablurile de care aminteati. Speram ca intr-un interval de un an-un an si jumatate, acest lucru sa fie realizat.
  • reclame cu auto zgomotoase si caini (Luni, 2 martie 2009, 15:36)

    gane ion [anonim]

    Dle viceprimar va rog sa retrageti autorizatiile date celor ce se plamba in Bucuresti ca vara pe litoral cu reclame zgomotoase privind expozitii de haine.Faceti ceva si cu cainii asa cum s -a inceput teoretic cel putin.adica treceti si la practic.cainii s-au inmultit in mod periculos santem ca in India ei cu maimute noi cu caini.
    Cu multa stima.
    ION GANE
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:50)

      Mircea Raicu [hotnews.ro] i-a raspuns lui gane ion

      Este corecta observatia dvs. Voi propune CGMB masuri pentru corectarea celor semnalate. Am raspuns anterior la problema cainilor.
  • 3 intrebari (Luni, 2 martie 2009, 15:36)

    andrei [anonim]

    1. Ce parere aveti despre locatarii "cu vechime" care isi rezerva locuri de parcare din spatiul public cu binecunoscutele T-uri? Mentionez ca locuiesc in sectorul 2 str.Avrig

    2. Pe ce criteriu se ridica masinile? Sunt locuri de parcare disponibile si proprietarii, din comoditate isi parcheaza masinile pe arterele principale unde parcarea este interzisa? In Bucuresti suntem obligati/fortati sa incalcam legea!

    3. Ce inseamna taxa de depozitare a autoturismelor? 240 RON / 24h - unde 24h inseamna din minutul 1 pana la 24h..odata depasit 24h se trece la 480 RON ? Nu ar trebui sa fie o taxa pe ora? De ce este taxa fixa pe zi?
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:49)

      Mircea Raicu [hotnews.ro] i-a raspuns lui andrei

      1. In conformitate cu hotararile CGMB, este interzisa blocarea parcarilor rezidentiale cu orice mijloace tehnice. Pe de alta parte, cei care au contracte anuale de inchiriere a parcarilor rezidentiale au dreptul de a parca si de a le folosi. Solutia este cresterea numarului de parcari rezidentiale, o tema permanenta pe care o au primariile de sector. Primaria Capitalei va dezvolta in viitor, in colaborare cu primariile de sector, cladiri de parcari supraterane care sa rezolve problema aglomerarilor din domeniul parcarilor.
      2. Sunt competente exclusive ale primariilor de sector. Se ridica din locurile unde parcarea este interzisa. disciplina in trafic si disciplina modului de parca sunt, intr-adevar, doua probleme importante asupra carorara municipalitatea se va aplica impreuna cu politia rutiera si politia comunitara in perioada urmatoare.
      3. Am retinut propunerea dvs si voi propune CGMB masuri in consecinta.
  • Circuit masini Formula 3 centrul Capitalei (Luni, 2 martie 2009, 15:43)

    doru cernat [anonim]

    As dori sa stiu daca noua echipa de la conducerea Capitalei a demarat actiunile care se impun in vederea REZILIERII CONTRACTULUI PE 10 ANI incheiat de primarul Videanu in 2007 pentru Raliul de masini de fite in jurul Palatul Paralamentului cu gasca de escroci internationali Bayer & Co. - si din care Primaria NU se alege cu NIMIC.

    Iar locuitorii Capitalei sunt sub teroare (trafic blocat, zgomot infernal de motoare ca de avion, distrugere parc Izvor, taieri barbare de copaci stradali, etc etc) timp de aproape 1 luna in fiecare an (in 2007 a fost luna mai, in 2008 a fost luna august).

    Apreciez raspuns documentat, clar si transant.

    Doru Cernat
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:53)

      Mircea Raicu [hotnews.ro] i-a raspuns lui doru cernat

      Stiu ca exista discutii la nivelul avocatilor pentru intreruperea acestei colaborari. Inca nu s-a luat o hotarare finala.
  • Cartier fara apa potabila si canalizare in sect 1 (Luni, 2 martie 2009, 15:49)

    neagoe [anonim]

    Domnule Raicu, de 5 ani Primaria sectorului 1 neglijeaza total zona Straulesti - Odai. Conditiile de viata sunt total insalubre in "Capitala Capitalei" a domnului Chiliman. Cu toate de de 4-5 ani exista un proiect de introducere a apei potabile si a canalizarii in zona, nu s-a facut absolut nimic. La orice intrebare pe aceasta tema, domnul Chiliman arata catre Primaria Mun. Bucuresti, ca aici ar fi blocat tot proiectul. Asa este?
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 16:12)

      Mircea Raicu [hotnews.ro] i-a raspuns lui neagoe

      Mi-am notat problema dvs. Daca ati putea imi indicati mai clar zona sau strada pe adresa presavpg@bucuresti-primaria.ro pentru a va putea raspunde documentat la adresa dvs de e-mail.
  • Bucuresti (Luni, 2 martie 2009, 15:49)

    Tudor Cristian [anonim]

    Buna ziua!

    1. Care este situatia pasajului pietonal de la Eroii Revolutiei?
    2. Ce se intampla cu zona centrului istoric?
    3. Cand se vor da amenzi in oras pentru ca ai aruncat hartia / pet-ul pe jos?
    4. Cata apa menajera produce orasul din cat din acesta este epurata?
    5. Avem o salba impresionanta de lacuri. Cand vom putea sa ne bucuram cu adevarat de acest potential.
    6. Transportul in comun poate fi solutia ideala pentru a descongestiona traficul din oras. Ce face primaria in acesta privinta.

    Multumesc
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 16:04)

      Mircea Raicu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Tudor Cristian

      Pasajul Eroii Revolutiei este un pasaj pietonal subternan care va face legatura si cu statia de metrou. Stadiul de realizare a lucrarilor este de 80%. Si in acest caz, ca si in cazul centrului istoric, sunt discutii privind rezilierea contractului. Nu se lucreaza in acest moment. Primarul general doreste rezilierea contractului. Acelasi lucru se intampla si in centrul istoric unde lucrarile sunt executate in proportie de 25%, deci sunt terminate 4 strazi din 15.
      Referitor la amenzi, se dau deja de politia comunitara.
      N-as putea sa dau o cifra exacta referitoare la apa menajera, cert este ca in acest moment nu se epureaza deloc. Se lucreaza la statia de epurare de la Glina.
      In ceea ce priveste lacurile din Bucuresti, Administratia lacuri-parcuri a investit mult in ultimii patru ani in refacerea malurilor si regularizarea lor. Va trebui sa gasim modul de a incuraja firmele in activitati de agrement.
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 16:08)

      Mircea Raicu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Tudor Cristian

      In ceea ce priveste transportul in comun, situatia in acest moment este urmatoarea: 44% dintre bucuresteni folosesc masina personala. Autobuzele sunt folosite de 36, 2% dintre bucuresteni, tramvaiul 4, 6% si troleibuzul 5, 6. In ultimii sase ani, municipalitatea a schimbat 1000 de autobuze din cele 1200 pe care le are in traseu cu autobuze Mercedes noi. Avem in jur de 200 de troleibuze noi. Urmeaza si innoirea parcului de tramvaie. Prin introducerea culoarului unic pentru RATB, taxi, salvare si politie speram sa crestem viteza de deplasare a transportului in comun si sa facem din el o alternativa avantajoasa la deplasarea cu autoturismele personale.
  • intrebare (Luni, 2 martie 2009, 15:53)

    Dan.Tapalaga [hotnews.ro]

    Dupa ultima sedinta de Consiliu, cand PSD a votat in cele din urma proiectul de hotarare referitor la continuarea lucrarilor la pasajul Basarab, presa a scris ca reprezentantii PSD ar fi conditionat votul lor de impartirea unor functii la nivelul Bucurestiului. E adevarat?
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 15:57)

      Mircea Raicu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan.Tapalaga

      Nu a existat nici un fel de negociere pentru impartierea unor functii la nivelul Bucurestiului. Mai degraba, cred ca a fost o hotarare de ultima ora a presedintelui PSD Bucuresti.
  • Intersectia Sincai (Luni, 2 martie 2009, 15:59)

    Mihai [anonim]

    Exista cumva posibilitatea analizarii constructiei unui pasaj suprateran in intersectia de la Sincai, pe directia Timpuri Noi - Eroii Revolutiei?
    In fiecare dimineata din saptamana se formeaza niste cozi pe Bd Sincai pana aproape de semaforul de la Timpuri Noi, se pierd zeci de minute, se consuma combustibil si se polueaza enorm.
    Multumesc.
    • raspuns (Luni, 2 martie 2009, 16:10)

      Mircea Raicu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihai

      Este prinsa in master planul Bucurestiului si identificata ca punct de strangulare a circulatiei. Se studiaza solutia tehnica care va fi adoptata.
  • cartier fara apa curenta, canalizare si asfalt (Luni, 2 martie 2009, 16:06)

    gabriela moise [anonim]

    Buna ziua,

    Locuiesc in Cartierul Prelungirea Ghencea si as vrea sa stiu cand se vor asfalta straziile .Totodata ma intereseaza si data cand se va introduce apa curenta si canalizare la noi in cartier.De o gradinita , parc pentru copii si transport in comun nu va mai intreb deoarece banuiesc ca sunt strans legate de prima parte.
    va multumesc!
  • Ne apropiem de final (Luni, 2 martie 2009, 16:09)

    Dan.Tapalaga [hotnews.ro]

    Intalnirea online cu viceprimarul Mircea Raicu se va incheia la 16.15. Va multumim pentru interesul acordat si pentru intrebarile postate.

    Cele mai interesante se vor regasi in emisiunea "Discutia de luni", realizata de HotNews.ro si RFI, ce va fi difuzata dupa ora 19.00 pe frecventele RFI Romania si pe HotNews.ro.
  • Referedum pentru Catedrala Neamului (Luni, 2 martie 2009, 16:15)

    Ion Palade [anonim]

    opiniile locuitorilor bucurestiului in legatura cu mega-constructia numita catedrala neamului (si care s-a tot pasat a fi supusa spre discutie/deliberare locuitorilor orasului care ar urma s-o gazduiasca) sunt impartite. exista foarte multi bucuresteni care se opun acestei mega-constructii in plin centrul capitalei. de asemenea, perspectiva unui deschiderii unui (nou!)mega-santier ce s-ar putea intinde pe durata unui deceniu este de-a dreptul terifianta.

    s-a gandit primaria sa organizeze un referendum local (reglementat de legea adm publice locale modificata) in bucuresti, la care bietii bucuresteni sa poata raspunde raspicat cu da sau nu daca locul acestui mega-proiect este aici, pe malul dambovitei, la cateva zeci de metri de mega-casa poporului?

    nimeni, nici patriahia, nici primaria, nici guvernul, nici vreun lobby venal nu poate decide in aceasta chestiune in locul celor 2 milioane de bucuresteni.

    multumesc raspuns franc.

    i.palade
  • repet (Luni, 2 martie 2009, 16:25)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    intrebarea domnule viceprimar:
    cind vor incepe lucrarile de reabilitare a strazilor Escalei si Ciuca Stefan din cartierul Andronache, sectorul 2?
    Stiu ca aceste strazi sint in administrarea primariei generale, nu a celei de sector.
    Va multumesc pt raspuns.
  • raliul din jurul Parlamentului (LASCU LUCA) (Marţi, 3 martie 2009, 10:37)

    LASCU LUCA [anonim]

    Buna ziua dle Raicu,
    Revin la intrebarea cu no.31 care vi s-a pus si ati raspuns destul de ambiguu. Pe langa cele semnalate de dl Cernat as mai aduga un lucru: socrul meu este proprietarul a 334 mp de teren in vecinatatea Caii 13 septembrie( cu toate actele posibile si platitor de impozit), teren pe care se amplaseaza de citiva ani tribunele raliului. Cu ce drept si din a cui dispozitie an de an lui si altor proprietari de terenuri li se "tulbura posesia" cum spune legea, in conditiile in care sunt buni numai sa plateasca impozit (zona A) dar nu pot beneficia de aceste terenuri?? Mai exista Constitutie??Lege??Cum a semnat Videanu o astfel de porcarie??Intreb:de ce daca parlamentarii cheltuie sume uriase cu cazarile , de ce nu se construieste un hotel al lor la doi pasi???
    Astept raspunsul dvs, oricum intrebarea am s-o repet si intr-o adresa cu numar de intrare la PMB.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version