Discutia de luni, emisiune HotNews.ro-RFI

Ludovic Orban: As prefera sa candidez in tandem cu Crin Antonescu

de Redactia HotNews.ro
Luni, 16 februarie 2009, 13:00 Actualitate | Politic

Ludovic Orban in redactia HotNews.ro
Foto: Bety Blagu / HotNews.ro
Vicepresedintele PNL Ludovic Orban s-a aflat in redactia HotNews.ro pentru a discuta cu cititorii despre competitia pentru presedintia PNL si despre ce se poate face pentru a avansa la capitolul autostrazi in Romania. La inceputul anului, Orban a afirmat ca va candida pentru sefia liberalilor. De atunci si-au mai anuntat intentia de a se inscrie in cursa si Calin Popescu Tariceanu si Crin Antonescu.

Cele mai interesante intrebari se vor regasi in emisiunea "Discutia de luni", realizata de HotNews.ro si RFI. Emisiunea e moderata de Dan Tapalaga si se difuzeaza in fiecare luni, la ora 19.00, pe frecventele RFI Romania si pe HotNews.ro.

  • Intalnirea s-a incheiat

  • Sursele din PNL vorbesc tot mai mult de o intelegere intre Orban si Antonescu pentru a-l da jos pe Tariceanu din fruntea partidului. Prima miscare in acest sens e propunerea infiintarii in PNL a functie de presedinte executiv. Potrivit acelorasi surse, functia ar urma sa-i revina lui Orban, in timp ce Antonescu ar deveni presedintele PNL. Comisia pentru statut, dominata de liberali din gruparea Tariceanu, a respins propunerea, dar o decizie in acest sens nu se va lua decat la Congresul extraordinar al PNL, in luna martie. Acelasi Congres care va alege si noua conducere.
  • Actualul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat la sfarsitul lui ianuarie ca, daca nu va reusi incheie o noua intelegere cu Bechtel privind termenii contractului privind constructia autostrazii Transilvania, acesta va fi reziliat, desi ar putea insemna ca statul roman sa fie obligat sa plateasca americanilor o suma intre 50 si 60 de milioane de euro. Si fostul ministru Orban s-a plans de clauzele abuzive ale respectivului contract si a amintit uriasele despagubiri pe care bugetul public va trebui sa le acopere in cazul rezilierii. Contractul cu Bechtel a fost incheiat in timpul guvernarii Adrian Nastase, de ministrul Miron Mitrea.
Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.


Citeste mai multe despre   
+ SHARE      

Comentarii alese de moderator

  • Intrebari (Duminică, 15 februarie 2009, 15:54)
    stefan v [anonim]

    1.Credeti ca d-l Crin Antonescu va fi noul presedinte al PNL? A avut dreptate cand a spus ca o parte din PNL (mare, mica?) a facut parte din sistemul ticalosit?

    2. Atata timp cat d-l Basescu va fi presedinte ("capul" sistemului ticalosit), PNL va accepta sa intre la guvernare?

    3. Ce parere aveti de prestatia d-lui Adomnitei la educatie?

    4. Dupa eventuala plecare de la conducerea PNL a d-lui Tariceanu, veti initia negocieri pentru o noua majoritate de guvernare? Cu ce partid?

  • Drumuri (Duminică, 15 februarie 2009, 16:05)
    Nicolae [anonim]

    1)Cand se incepe lucrul la coridorul 4-Zona Deva Orastie
    2)Cand se termina drumul Simeria(Veche) Petrosani inceput de peste 10 ani ?

  • sefia PNL-ului (Duminică, 15 februarie 2009, 17:27)
    Manuel vasile [anonim]

    ce credeti DVS domnule orban depsre scaderea in popularitate a PNL-ului si cine credeti ca este vinovatul ei.

    Daca erati candidat independent credeti ca puteati sa castigati alegerile la primaria din Bucuresti? Mentionez c-aveati un plan mai bun si era mult mai elaborat fata de primarul actual.

    Daca ati fi presedintele partidului ce ati putea face sa cresteti credibilitatea si popularitatea partidului din care faceti parte?

  • INTREBARE (Duminică, 15 februarie 2009, 17:31)
    Ioan [anonim]

    Cum a fost posibil ca timp de 4 (patru) ani de Guvern PNL, din care cea mai mare parte cu Dv. la Ministerul Transporturilor, sa nu se termine Autostrada Soarelui (A2), iar in ultimii 2 (doi) ani de guvernare PNL sa nu se realizeze nici macar un singur kilometru la A2? Ce motive obiective ati putea argumenta, cand toate parghiile guvernului au fost la PNL???
    Ar fi putut fi singura realizare de referinta a guvernarii Dv., ne-mai-vorbind de extraordinarele avantaje economice pentru tara (numai la turism daca v-ati fi gandit, de exemplu!!!)
    De ce, domnule Orban???

  • ce ne lipseste? (Duminică, 15 februarie 2009, 19:17)
    ddd [anonim]

    Dincolo de culori si partizanate politice, totusi, ce ne lipseste noua romanilor de nu putem face proiecte de infrastrucura?

  • concret (Duminică, 15 februarie 2009, 21:08)
    Nicu [anonim]

    Probabil D-le Orban aveti raspunsurile deja pregatite stiind ca vor fi intrebari despre kilometrii de autostrada finalizati in timpul mandatului dumneavoastra. Eu cred ca ce ati avut de demonstrat, ati demonstrat. Ca si toti politicienii stiu ca va pricepeti sa faceti in viitor ("vom face"). Exista doar trecut si viitor la politicieni.

    Cine credeti ca este de vina pentru situatia in care s-a ajuns cu firma Bechtel? Trebuie sa existe vinovat/vinovati.

  • care autostrazi ? cum arata ? (Duminică, 15 februarie 2009, 21:50)
    Ionescu [anonim]

    D-le Orban,
    Tin sa va reamintesc ca ati fost Ministrul Transporturilor ? Va rog sa-mi spuneti cati km de autostrada ati reusit sa faceti sub guvernarea PNL cu dvs in postura de ministru.
    Eu am admirat PNL-ul, insa din punctul de vedere al autostrazilor, cred ca ar fi bine sa nu mai promiteti nimic intrucat oricum nu veti fi crezut.
    Poate sa incercati cu altceva, poate cu oameni capabili, sa faceti intai curatenie in ograda propie si pe urma sa ne povestiti ce ati faca daca ati mai fi... Sincer sa fiu eu sunt dezgustat de toata clasa politica romaneasca si atata timp cat ii voi vedea pe aceeasi politicieni va asigur ca nu voi mai vota.
    Autostrazile sunt vise, nu sunt inca oameni in clasa actuala politica capabili sa faca asa ceva. In afara de promisiuni si bani aruncati, nemaivorbind de comisioane incasate de unul si altul nu s-a facut nimic si nu o sa se faca mare lucru, poate ceva praf in ochi (cateva sute de km in urmatorii 10 ani) dar raportat la necesar e cum spuneam.... praf in ochii electoratului...

  • Statut PNL (Duminică, 15 februarie 2009, 22:32)
    Vasile [anonim]

    BUna ziua domnule Orban,
    citeam pe blogul domnului Olteanu de existenta unei miscari a unor simpatizanti si membrii PNL care au lucrat acum ceva ani la un statut al PNL ce prevedea existenta si oficializarea curentelor in cadrul partidului.
    Se poate citi pe www.altguv.ro niste prevederi ce ar merita preluate pentru ca ar duce la o mai buna promovare a liberalismului in cadrul celor interesati de activism politic de centru dreapta.

    PNL va avea o sansa sa revina la guvernare daca va reusi sa se democratizeze si sa se deschida spre simpatizanti si membrii simplii , asa cum PSD si PDL nu pot sa o faca acum si nici nu cred ca stiu.

  • autostrada (Duminică, 15 februarie 2009, 22:36)
    Rudolf Diesel [anonim]

    Buna ziua,
    1.Cum explicati faptul ca se tot vorbeste despre autostrada Transilvania, in timp ce la autostrada Nadlac-Bucuresti, mult mai importanta, care se afla pe celebrul culoar IV nici macar nu s-a turnat 1 km de beton?
    2.La fel - calea ferata Curtici-Bucuresti.Nu s-a miscat nimic.Trenurile rapide si IC fac 2 ore intre Arad si Simeria.Cum explicati aceste neglijente grave, in calitate de fost ministru al Transporturilor?

  • autostrazi (Luni, 16 februarie 2009, 0:37)
    Nicu [anonim]

    O intrebare mai abstracta as vrea sa va intreb:
    De ce in Romania a construi o autostrada tine de domeniul SF iar in alte tari autostrazile sunt ca drumurile noastre judetene, ceva normal? Stiu, democratia e doar de 20 ani. Dar sunt totusi 20! Noi nu reusim sa facem o autostrada in Campia Romana, dar austriecii taie Alpii cu autostrazi... Cu tehnologia cred ca suntem la curent, bani cred ca se fac rost, companii care lucreaza in domeniu exista (altele, nu doar Bechtel)... ce se intampla? Sa fie cumva oamenii de vina?
    La noi cand se construieste un pod peste raul Buzau vine presedintele si taie pamblica. E chiar asa o realizare?

  • pe cand o conducere fara Patriciu (Luni, 16 februarie 2009, 8:00)
    dracu [anonim]

    o intrebare pt Dl. Orban:

    Credecti ca este posibil ca in urmatorii 10 ani PNL sa aiba o conducere a carei membri SA NU FI "FOST" angajati ai D-lui Patriciu?

  • infrastructura (Luni, 16 februarie 2009, 9:04)
    alina86 [utilizator]

    1. Cand o sa avem si noi strazi fara gropi si fara canale pe mijlocul strazii iesite in afara sau coborate sub nivelul strazii? Principalele accidente se produc de la infrastructura si apoi de la viteza si neatentie. Cum poti sa prinzi viteza cand strada e plina de gropi si canalele ies in fata ca niste jaloane.
    2. Ce ne puteti spune despre constuirea pasajului de la Baneasa? Nu se mai lucreaza la el de ceva timp si traficul e infernal. Cand se va termina constuirea pasajului?
    3. Cand se vor infiinta benzi separate pentru RATB? Daca vreti sa fie trafic mai redus de masini, atunci creati conditii pentru RATB.
    Mi e rusine ca traiesc in Romania, e o tara atat de fumoasa, dar pacat ca e locuita. Eu locuiesc la periferia Bucurestiului, iar strada mea e plina de noroi, apa si canalizarea lipsesc cu desavarsire, conditiile de trai pe care ni le oferiti voi sunt conditii pt animale nu pt oameni.

  • ministru la transporturi ... (Luni, 16 februarie 2009, 9:10)
    Mihai [anonim]

    Intrebari la ca Domnul Orban poate reuseste sa raspunda direct, fara alte comentarii aditionale:

    1. Cati km de autostrada a promis ca construieste partidul dumneavoastra acum 4+ ani ? (pentru perioada 2004-2008)

    2. Cati km de autostrada s-au construit in perioada 2004-2008 ?

    3. Cati km de linie ferata exista in romania ?
    4. Cati km de linie ferata din romania necesita modernizare ?
    5. Cati km de terasament de cale fera ta aufost modernizati in perioada 2004-2008 ?
    6. Cati km de terasament de cale ferata in romania suporta circulatia trenurilor de mare viteza?
    7. Cate gari au fost modernizare la standarde europene in perioada 2004-2008 ? care ?

    8. Cati km de pista pentru biciclisti au fost contrutiti in perioada 2004-2008 in romania? unde ?

    multumesc

  • impresii (Luni, 16 februarie 2009, 9:33)
    mihai [anonim]

    1.Este adevarat ca nu se vrea continuarea lucrarilor la contractul Bechtel?
    2.Este adevarat ca nu se va construi nici-o autostrada Bucuresti-Brasov?...Se cunosc motivele...
    3.Avem specialisti in drumuri?Daca da,de ce soselele recent reparate arata ca dupa razboi?

  • PNL (Luni, 16 februarie 2009, 9:46)
    BP [anonim]

    1. Cum apreciati concesiunile realizate de guvernul Tariceanu in noiembrie 2008?

    2. Cum e sa accezi in Parlament ocupand locurile doi sau trei in colegiul in care ai candidat? Majoritatea parlamentarilor PNL nu si-au castigat colegiile. Ce legitimitate aveti dumneavoastra si pe cine reprezentati?

    3. Care este relatia domnului Patriciu cu cei din conducerea PNL? Care va fi aceasta relatie dupa Congresul din martie?

  • pnl (Luni, 16 februarie 2009, 10:16)
    margot [anonim]

    1. domnule orban, care sunt filialele pe care va bazati pentru a avea castig de cauza in lupta pentru presedintia partidului?

    2. stiu ca ati umblat prin filiale anul acesta, care e atmosfera? cat de suparati sunt cei din teritoriu ca orgoliul unora de la bucuresti i-a trimis in opozitie?

  • bechtel (Luni, 16 februarie 2009, 10:16)
    petru rares [anonim]

    de ce nimeni nu vorbeste de cum a ajuns firma bechtel sa faca autostrada in romania, de cum a fost ea de fapt impusa tarii noastre la respectivele preturi? de ce nu vorbiti si de alte economii ale unor tari in care firma bechtel a fost impusa in preluarea altor activitati decat drumurile (canalizare...) si unde a doua zi preturile pe facturi se dublasera? vedeti vecinii nostri la ce pret pe km. au ajuns sa plateasca (enorm...) din motive politice de globalizare. de ce nu vorbiti de ce se intampla de fapt pe plan international cu aceste firme impuse in urma unor aderari ale tarilor la diferite structuri? teama sau interese?

  • orastie-deva (Luni, 16 februarie 2009, 10:51)
    adi glavan [anonim]

    Pe acest tronson, avem fonduri europene, care insa expira in 2010 (la anu). Cum e posibil ca inca nu s-a miscat absolut nimic acolo? Plangem ca nu avem bani, si ii aruncam pe fereastra pe cei pe care i-am putea avea?

  • contract (Luni, 16 februarie 2009, 11:04)
    Radu [anonim]

    Domnule Orban,
    Ne puteti spune si noua, in masura in care aceste informatii nu sunt confidentiale care este explicatia (contractuala) faptului ca desi au incasat deja sute de milioane de euro si ca a trecut deja o LUNGA perioada de timp, autostrada a ramas inca in stadiul de inceput. Este de notorietate publica modalitatea aleasa de guvernarea Nastase pentru acordarea contractului celor de la Bechtel, dar nu intelegem e ce nu se construieste nimic, iar statul Roman continua sa aiba obligatii financiare continue... Este contractul facut atat de dezavantajos sau pur si simplu suntem umilii sclavi ai unei dominatii politice americane si nu indraznim sa reziliem acest contract pagubos?

  • ALEGERI (Luni, 16 februarie 2009, 11:45)
    ROBI [anonim]

    Domnule Orban credeti in masura pe care gruparea dumneavoastara a sustinut-o ca viitorul BPN sa aiba doar 5 vicepresedinti si cum credeti ca o veti putea impune?
    Veti accepta o functie de vicepresedinte al PNL?
    Veti accepta oameni ai gruparii Tariceanu in biroul dumneavoastra?

  • Ce scor va avea PNL la viitoarele alegeri? (Luni, 16 februarie 2009, 11:49)
    CCC [anonim]

    Credeti la la viitoarele alegeri (europarlamentare), PNL v-a avea sub 10%? Daca da, de ce? Daca nu, de ce?
    P.S. Eu sincer cred ca va avea cu putin noroc spre 7-8%.

  • Cum a ajuns Debuceanu sef la autostrazi??? (Luni, 16 februarie 2009, 11:53)
    CCC [anonim]

    Cum a ajuns Debuceanu, sef la compania de autostrazi? Cum ati putut sa-l angajati, dupa ce fusese sef la Bechtel??? L-ati angajat sa ameninte Bechtel-ul in fata presei, si in realitate sa protejeze interesele Bechtel??? Daca imi spuneti de profesionalism, inseamna ca nu sunteti dumneavoastra profesionisti, pt ca dupa cum s-a vazut, profesionalismul a fost zero pe tronsonul Bechtel.

  • autostrada (Luni, 16 februarie 2009, 12:09)
    edi [anonim]

    cand e gata autostrada? as vrea cel mai pesimista pronostic, multumesc.

  • statutul PNL (Luni, 16 februarie 2009, 12:47)
    Francu Bogdan [anonim]

    Ce sanse sunt sa se modifice statutul PNL in sensul cresterii autonomiei organizatiilor locale fata de cele judetene ?

  • Alegeri. (Luni, 16 februarie 2009, 12:51)
    AlinN [anonim]

    Cunoasteti vreun eventual presedinte al PNL capabil sa lupte cu domnul Traian Basescu in alegeri si sa-l invinga?

  • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 13:39)
    Ludovic Orban [hotnews.ro]

    1. Deocamdata exista trei candidati, neanuntati oficial: Crin Antonescu, Calin Popescu Tariceanu si subsemnatul. Suntem binecunoscuti de colegii nostri iar cei aproximativ 1500 de delegati vor decide cine va conduce partidul.

    2. PNL va intra la guvernare doar daca va avea garantii ca poate sa-si aplice programul de guvernare.

    3. In mandatul domnului Adomnitei s-a investit in infrastructura scolara si universitara aproape cat s-a investit in restul de 18 ani de la revolutie.

    4. Suntem in opozitie. Parerea mea e cunoscuta. Totdeauna am sustinut ca partenerul nostru de guvernare trebui sa abia similitudini in orientarea politica si economica. Atat timp cat aproape trei sferturi din electoratul PNL nu vrea o guvernare cu un partid de stanga noi suntem obligati sa tinem cont de opinia lor.

  • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 13:40)
    Ludovic Orban [hotnews.ro]

    Am semnat contractul de constructii pentru Arad - Timisoara, Cernavoda Medgidia Constanta, Autostrada de centura a Aradului si Autostrada de centura a Constantei. Pe toate celelalte tronsoane, documentatiile tehnico-economice si documentatiile de licitatii sunt pregatite. Depinde de actualul ministru cum va coordona aceste proiecte incepute de mine.

  • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 13:45)
    Ludovic Orban [hotnews.ro]

    Nu as da credit deplin sondajelor publicate in ultima vreme. Este adevarat in schimb ca PNL nu a crescut de la alegeri pana acum si este normal, pentru ca abia dupa Congresul din martie va prezenta opiniei publice noul program politic si economic, strategia si in mod evident echipa de conducere. In teoria politica este cunoscut ca in primul an nu se produc mutatii masive in optiunile electorale ale cetatenilor.

    Daca eram candidat independent, as fi prezentat, probabil, acelasi program elaborat de specialistii din echipa mea.

    Atragerea de oameni de valoare catre partid, parteneriat cu societatea civila, o comunicare mai directa intre liderii PNL si cetateni si, in mod evident, as sustine promovarea unor liberali mai deschisi catre cetatean.

  • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 13:47)
    Ludovic Orban [hotnews.ro]

    Singurul partid care poate sa il infranga pe Traian Basescu este PNL si, in mod evident, candidatul PNL.

  • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 13:47)
    Ludovic Orban [hotnews.ro]

    Democratia trebuie sa coboare pana la nivelul organizatiilor locale.

  • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 13:48)
    Ludovic Orban [hotnews.ro]

    Mentionati va rog care autostrada.

  • lamuriri (Luni, 16 februarie 2009, 13:49)
    mihai [anonim]

    1. Ce realizari ati avut dvs ca ministru al transporturilor?
    2. Il considerati vinovat pe dl tariceanu pt faptul ca acum stati in opozitie?
    3. Cum va intelegeti cu dl Olteanu?
    4. Cand va exista in Romania un adevarat partid liberal, alcatuit din oameni onesti nu din construit pentru unele grupuri de interese(sa nu spuneti ca nu sunt)
    multumesc

  • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 13:50)
    Ludovic Orban [hotnews.ro]

    Tot ce s-a construit pe autostrada Transilvania s-a construit in mandatul meu de un an si sapte luni. In privinta domnului Debucean, a ajuns director general dupa ce anterior a fost director adjunct, coordonator al compartimentului de proiecte. Nu am menajat Bechtel, dimpotriva. Nici o plata nu a fost facuta fara respectarea procedurilor legale.

  • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 13:51)
    Ludovic Orban [hotnews.ro]

    La europarlamentare, PNL va avea peste 20%.

  • KM in 2012 (Luni, 16 februarie 2009, 13:53)
    amy [anonim]

    Realist vorbind, tinand cont de ceea ce s-a intamplat in ultimii 20 de ani si de cat de greu "se misca" aceste proiecte in infrastructura de transport cati km de autostrada previzionati ca vor fi dati in exploatare in urmatorii 3-4 ani?
    Nu considerati ca o prioritate ar fi fost legatura Pitesti-Rm Valcea-Sibiu in detrimentul Bucuresti-Brasov?

  • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 13:53)
    Ludovic Orban [hotnews.ro]

    Aceasta propunere apartine Comisiei de statut. Eu sustin mentinerea numarului de vicepresedinti si de membri ai biroului acutal (30, 15 + 15).

    Voi reflecta asupra functiei de vicepresedinte.

    Orice coleg de partid care va primi increderea membrilor congresului este partenerul meu. De altfel, orice membru care nu va primi votul majoritatii membrilor congresului imi este si el partener, ca orice membru de partid, indiferent ce functie are.

  • intrebare (Luni, 16 februarie 2009, 13:57)
    Dan.Tapalaga [hotnews.ro]

    Pana la urma veti candida in tandem cu Crin Antonescu sau separat? Presa scrie ca domnul Tariceanu a blocat functia de presedinte executiv, care v-ar fi permis sa candidati in tandem cu domnul Antonescu. E adevarat?

  • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 13:57)
    Ludovic Orban [hotnews.ro]

    In ultimii doi ani s-au inaugurat tronsoanele Drajna-Fetesti si Fetesti-Cernavoda.

  • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 13:58)
    Ludovic Orban [hotnews.ro]

    Cei care au semnat un contract defavorabil pentru statul roman, respectiv PSD-ul, si cei care au blocat timp de doi ani proiectul, respectiv PDL-ul.

  • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:01)
    Ludovic Orban [hotnews.ro]

    Pana la mine a lipsit vointa de a se construi autostrazi. In momentul in care am ajuns ministru, nu era gata nici un studiu de fezabilitate si nici un proiect tehnic pentru vreun tronson de autostrada. Nu exista un plan de finantare si nu era stabilit ca obiectiv prioritar in domeniul infrastructurii. Astazi avem contracte semnate, studii de fezabilitate si proiecte finalizate, indicatori tehnico-economici aprobati si surse de finantare definite pentru aproape toate tronsoanele de autostrada din reteaua principala de autostrazi.

  • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:02)
    Ludovic Orban [hotnews.ro]

    14 km autostrada de centura a Pitestiului, 38 de km Drajna - Fetesti, 18 km Fetesti - Cernavoda si 15 km pe Autostrada Transilvania. De asemenea, lucrari de 600 de milioane de euro pe autostrada Transilvania si de aproape 100 de milioane de euro pe autostrada Bucuresti - Ploiesti.

  • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:08)
    Ludovic Orban [hotnews.ro]

    Sunt de acord cu dvs, problema principala a PNL a fost neaplicarea statului, mai ales a acelor prevederi care implica baza partidului in luarea deciziilor importante. Voi sustine modificari statutare care sa adanceasca mecanismele democratice in partid si, mai ales, voi sustine aplicarea lor.

  • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:10)
    Ludovic Orban [hotnews.ro]

    Proiectul de statut care va fi inaintat congresului va fi adoptat de Delegatia Permanenta, care va avea loc cu o saptamana inainte de data congresului. Pana atunci, orice discutie despre proiectul de statut nu este altceva decat o speculatie. As prefera sa candidez in tandem cu Crin Antonescu.

  • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:12)
    Ludovic Orban [hotnews.ro]

    Am finalizat studiul de fezabilitate si am aprobat in Guvern indicatorii tehnico-economici pentru tronsonul de autostrada Pitesti - Sibiu. Deci, il consider prioritar. Fara acest tronson, Autostrada Europa de pe coridorul IV practic nu exista.

  • PNL in viitorul apropiat (Luni, 16 februarie 2009, 14:13)
    un domn [anonim]

    Buna Ziua
    politica in 2009 se va duce din partea PNL " din poarta in poarta " ? da, mai este timp ptr asa ceva ? nu , de ce ?
    PNL are de gand saincheie vreo alianta in 2009 ? sau merge "curat" cu pieptul dezvelit in furtuna data de Base ?
    Ce inseamna minoritatile in speta UDMR in strategia PNL ptr 2009 ? are Basescu cat de cat dreptate ca le a SUBLINIAT revizionistilor care e treaba cu Romania ?
    Cine si cum il sustine [e Vosganian ? mie mi se pare gafa national aca participare in guvernarea Dumneavoastra.

  • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:16)
    Ludovic Orban [hotnews.ro]

    1. Am finalizat munca de pregatire a majoritatii tronsoanelor din reteaua principala de autostrazi. Am adus aproape de faza de executie tronsoane de autostrada si mii de km din cei 6000 de km de drumuri nationale care fac parte din reteaua europeanal. Am finalizat documentatia pentru peste 70 de proiecte de centuri ocolitoare ale municipiilor si oraselor importante etc.
    2. A avut si domnul Tariceanu contributia sa, dar principalul vinovat pentru acest Guvern artificial, nefiresc, este in mod evident Traian Basescu.
    3. Comunicam, ne respectam si, chiar daca avem divergente in anumite chestiuni, respectam deciziile partidului.
    4. In Romania exista un adevarat partid liberal, care, in mod evident, trebuie sa devina mai puternic.

  • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:19)
    Ludovic Orban [hotnews.ro]

    Principala problema in modernizarea caii ferate pe coridorul IV european a fost problema vitezei, deoarece Comisia Europeana a conditionat finantarea de o viteza de 160 km la ora. Dupa finalizarea negocierii, am dat drumul la studiul de fezabilitate si, de asemnea, am promovat si adoptat in Guvern un memorandum prin care Guvernul se angajeaza sa asigure resursele financiare suplimentare pentru realizarea acestor lucrari de investitii.

  • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:20)
    Ludovic Orban [hotnews.ro]

    In urmatorii 10 ani vom avea si noi o retea de autostrazi ca orice tara europeana.

  • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:21)
    Ludovic Orban [hotnews.ro]

    Dinu Patriciu nu mai este in conducerea PNL din august 2002. PNL a fost foarte putin influentat de domnul Patriciu pentru deciziile politice luate pe atunci.

  • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:24)
    Ludovic Orban [hotnews.ro]

    2. Daca se respecta graficul de executie convenit cu constructorul, va fi gata in jurul datei de 1 iunie.
    Punctele 1 si 3 tin de Primaria Capitalei.

  • autostrada (Luni, 16 februarie 2009, 14:24)
    cetatean [anonim]

    Buna ziua,
    ne puteti spune va rog care este pretul mediu pe kilometru de autostrada construit in timpul mandatului dvs. ca ministru al transporturilor ?
    Va multumesc !

  • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:27)
    Ludovic Orban [hotnews.ro]

    1. In dezbaterea electorala din 2004, problema autostrazilor a lipsit aproape cu desavarsire.
    2. Am raspuns
    3. Nu sunt la scoala.
    4. Aproximativ 5000 de km necesita modernizare, reparatii capitale.
    5. Aproximativ 100 de km.
    6. Nici un km.
    7. Apoximativ 12 gari (Galati, Bacau etc)
    8. Nu stiu. Acesta este atributul primariilor.

  • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:29)
    Ludovic Orban [hotnews.ro]

    1. Eu am demonstrat ca am avut vointa de a construi Autostrada Transilvania. Nu stiu care este pozitia domnului Berceanu.
    2. Se va construi pana in 2011 Autostrada Bucuresti - Brasov. Cu conditia asigurarii finantarii de catre actualul Guvern.
    3. Da

  • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:33)
    Ludovic Orban [hotnews.ro]

    1. Nu am participat la sedinta de Guvern la care s-a aprobat contractul respectiv.
    2. Am intrat in Parlament cu 29% din voturile alegatorilor din colegiul in care am candidat. Sistemul electoral actual a fost votat si de PSD, si de PDL si de PNL. Acest sistem asigura respectarea vointei electoratului la nivel national, ducand la o reprezentare in Parlament proportionala cu numarul de voturi exprimate la nivel national.
    3. Nu pot sa va vorbesc decat despre relatia mea cu domnul Patriciu si recunosc, asa cum am recunoscut si in alte ocazii, ca il consider pe domnul Patriciu aproape un prieten, dar in privinta optiunilor politice am fost de multe ori pe pozitii diferite.

  • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:35)
    Ludovic Orban [hotnews.ro]

    1. Ma bazez pe delegatii din toate filialele.
    2. Exista in mod evident o nemultumire in baza partidului, mai putin pentru faptul ca PNL a trecut in opozitie, mai mult pentru modul in care a trecut. Nu am umblat in tara numai anul acesta. Eu nu sunt un politician care considera judetele ca fiind o provincie. Sunt eu insumi "un provincial".

  • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:37)
    Ludovic Orban [hotnews.ro]

    Aproximativ 10 milioane de euro pe km.

  • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:39)
    Ludovic Orban [hotnews.ro]

    Principalul obiectiv al PNL in 2009 este eliberarea Romaniei de domnia arbitrariului si a conflictului permanent impuse de Basescu. PNL se va alia cu orice forta din societatea civila care va impartasi acest obiectiv.

  • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:41)
    Ludovic Orban [hotnews.ro]

    Nici o tara din lumea civilizata nu-si permite sa conditioneze adoptarea unor decizii de astfel de relatii de natura economica.

  • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:42)
    Ludovic Orban [hotnews.ro]

    Pe tronsonul Deva - Simeria - Orastie am finalizat proiectul tehnic si faza de precalificare, urmand ca predecesorul meu sa finalizeze licitatia si sa dea drumul la lucrari. Voi urmari acest proiect.

  • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:43)
    Ludovic Orban [hotnews.ro]

    Pe tronsonul Campia Turzii - Gilau, progresul fizic al lucrarilor la momentul la care mi-am incheiat mandatul era de aproape 40%. Deci s-a lucrat.

  
3193 vizualizari
  • Intrebari (Duminică, 15 februarie 2009, 15:54)

    stefan v [anonim]

    1.Credeti ca d-l Crin Antonescu va fi noul presedinte al PNL? A avut dreptate cand a spus ca o parte din PNL (mare, mica?) a facut parte din sistemul ticalosit?

    2. Atata timp cat d-l Basescu va fi presedinte ("capul" sistemului ticalosit), PNL va accepta sa intre la guvernare?

    3. Ce parere aveti de prestatia d-lui Adomnitei la educatie?

    4. Dupa eventuala plecare de la conducerea PNL a d-lui Tariceanu, veti initia negocieri pentru o noua majoritate de guvernare? Cu ce partid?
    • Intrebari (Luni, 16 februarie 2009, 12:44)

      stefan v [anonim] i-a raspuns lui stefan v

      5. Personal, ati fost de acord cu conditia prealabila a d-lui Tariceanu, de a detine functia de Prim Ministru, intr -un eventual guvern
      PD-P/PNL?
    • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 13:39)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui stefan v

      1. Deocamdata exista trei candidati, neanuntati oficial: Crin Antonescu, Calin Popescu Tariceanu si subsemnatul. Suntem binecunoscuti de colegii nostri iar cei aproximativ 1500 de delegati vor decide cine va conduce partidul.

      2. PNL va intra la guvernare doar daca va avea garantii ca poate sa-si aplice programul de guvernare.

      3. In mandatul domnului Adomnitei s-a investit in infrastructura scolara si universitara aproape cat s-a investit in restul de 18 ani de la revolutie.

      4. Suntem in opozitie. Parerea mea e cunoscuta. Totdeauna am sustinut ca partenerul nostru de guvernare trebui sa abia similitudini in orientarea politica si economica. Atat timp cat aproape trei sferturi din electoratul PNL nu vrea o guvernare cu un partid de stanga noi suntem obligati sa tinem cont de opinia lor.
  • Drumuri (Duminică, 15 februarie 2009, 16:05)

    Nicolae [anonim]

    1)Cand se incepe lucrul la coridorul 4-Zona Deva Orastie
    2)Cand se termina drumul Simeria(Veche) Petrosani inceput de peste 10 ani ?
    • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 13:40)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Nicolae

      Am semnat contractul de constructii pentru Arad - Timisoara, Cernavoda Medgidia Constanta, Autostrada de centura a Aradului si Autostrada de centura a Constantei. Pe toate celelalte tronsoane, documentatiile tehnico-economice si documentatiile de licitatii sunt pregatite. Depinde de actualul ministru cum va coordona aceste proiecte incepute de mine.
  • sefia PNL-ului (Duminică, 15 februarie 2009, 17:27)

    Manuel vasile [anonim]

    ce credeti DVS domnule orban depsre scaderea in popularitate a PNL-ului si cine credeti ca este vinovatul ei.

    Daca erati candidat independent credeti ca puteati sa castigati alegerile la primaria din Bucuresti? Mentionez c-aveati un plan mai bun si era mult mai elaborat fata de primarul actual.

    Daca ati fi presedintele partidului ce ati putea face sa cresteti credibilitatea si popularitatea partidului din care faceti parte?
    • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 13:45)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Manuel vasile

      Nu as da credit deplin sondajelor publicate in ultima vreme. Este adevarat in schimb ca PNL nu a crescut de la alegeri pana acum si este normal, pentru ca abia dupa Congresul din martie va prezenta opiniei publice noul program politic si economic, strategia si in mod evident echipa de conducere. In teoria politica este cunoscut ca in primul an nu se produc mutatii masive in optiunile electorale ale cetatenilor.

      Daca eram candidat independent, as fi prezentat, probabil, acelasi program elaborat de specialistii din echipa mea.

      Atragerea de oameni de valoare catre partid, parteneriat cu societatea civila, o comunicare mai directa intre liderii PNL si cetateni si, in mod evident, as sustine promovarea unor liberali mai deschisi catre cetatean.
  • INTREBARE (Duminică, 15 februarie 2009, 17:31)

    Ioan [anonim]

    Cum a fost posibil ca timp de 4 (patru) ani de Guvern PNL, din care cea mai mare parte cu Dv. la Ministerul Transporturilor, sa nu se termine Autostrada Soarelui (A2), iar in ultimii 2 (doi) ani de guvernare PNL sa nu se realizeze nici macar un singur kilometru la A2? Ce motive obiective ati putea argumenta, cand toate parghiile guvernului au fost la PNL???
    Ar fi putut fi singura realizare de referinta a guvernarii Dv., ne-mai-vorbind de extraordinarele avantaje economice pentru tara (numai la turism daca v-ati fi gandit, de exemplu!!!)
    De ce, domnule Orban???
    • concret (Duminică, 15 februarie 2009, 21:08)

      Nicu [anonim] i-a raspuns lui Ioan

      Probabil D-le Orban aveti raspunsurile deja pregatite stiind ca vor fi intrebari despre kilometrii de autostrada finalizati in timpul mandatului dumneavoastra. Eu cred ca ce ati avut de demonstrat, ati demonstrat. Ca si toti politicienii stiu ca va pricepeti sa faceti in viitor ("vom face"). Exista doar trecut si viitor la politicieni.

      Cine credeti ca este de vina pentru situatia in care s-a ajuns cu firma Bechtel? Trebuie sa existe vinovat/vinovati.
      • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 13:58)

        Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Nicu

        Cei care au semnat un contract defavorabil pentru statul roman, respectiv PSD-ul, si cei care au blocat timp de doi ani proiectul, respectiv PDL-ul.
    • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 13:57)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ioan

      In ultimii doi ani s-au inaugurat tronsoanele Drajna-Fetesti si Fetesti-Cernavoda.
  • ce ne lipseste? (Duminică, 15 februarie 2009, 19:17)

    ddd [anonim]

    Dincolo de culori si partizanate politice, totusi, ce ne lipseste noua romanilor de nu putem face proiecte de infrastrucura?
    • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:01)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui ddd

      Pana la mine a lipsit vointa de a se construi autostrazi. In momentul in care am ajuns ministru, nu era gata nici un studiu de fezabilitate si nici un proiect tehnic pentru vreun tronson de autostrada. Nu exista un plan de finantare si nu era stabilit ca obiectiv prioritar in domeniul infrastructurii. Astazi avem contracte semnate, studii de fezabilitate si proiecte finalizate, indicatori tehnico-economici aprobati si surse de finantare definite pentru aproape toate tronsoanele de autostrada din reteaua principala de autostrazi.
  • care autostrazi ? cum arata ? (Duminică, 15 februarie 2009, 21:50)

    Ionescu [anonim]

    D-le Orban,
    Tin sa va reamintesc ca ati fost Ministrul Transporturilor ? Va rog sa-mi spuneti cati km de autostrada ati reusit sa faceti sub guvernarea PNL cu dvs in postura de ministru.
    Eu am admirat PNL-ul, insa din punctul de vedere al autostrazilor, cred ca ar fi bine sa nu mai promiteti nimic intrucat oricum nu veti fi crezut.
    Poate sa incercati cu altceva, poate cu oameni capabili, sa faceti intai curatenie in ograda propie si pe urma sa ne povestiti ce ati faca daca ati mai fi... Sincer sa fiu eu sunt dezgustat de toata clasa politica romaneasca si atata timp cat ii voi vedea pe aceeasi politicieni va asigur ca nu voi mai vota.
    Autostrazile sunt vise, nu sunt inca oameni in clasa actuala politica capabili sa faca asa ceva. In afara de promisiuni si bani aruncati, nemaivorbind de comisioane incasate de unul si altul nu s-a facut nimic si nu o sa se faca mare lucru, poate ceva praf in ochi (cateva sute de km in urmatorii 10 ani) dar raportat la necesar e cum spuneam.... praf in ochii electoratului...
    • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:02)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ionescu

      14 km autostrada de centura a Pitestiului, 38 de km Drajna - Fetesti, 18 km Fetesti - Cernavoda si 15 km pe Autostrada Transilvania. De asemenea, lucrari de 600 de milioane de euro pe autostrada Transilvania si de aproape 100 de milioane de euro pe autostrada Bucuresti - Ploiesti.
  • Statut PNL (Duminică, 15 februarie 2009, 22:32)

    Vasile [anonim]

    BUna ziua domnule Orban,
    citeam pe blogul domnului Olteanu de existenta unei miscari a unor simpatizanti si membrii PNL care au lucrat acum ceva ani la un statut al PNL ce prevedea existenta si oficializarea curentelor in cadrul partidului.
    Se poate citi pe www.altguv.ro niste prevederi ce ar merita preluate pentru ca ar duce la o mai buna promovare a liberalismului in cadrul celor interesati de activism politic de centru dreapta.

    PNL va avea o sansa sa revina la guvernare daca va reusi sa se democratizeze si sa se deschida spre simpatizanti si membrii simplii , asa cum PSD si PDL nu pot sa o faca acum si nici nu cred ca stiu.
    • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:08)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Vasile

      Sunt de acord cu dvs, problema principala a PNL a fost neaplicarea statului, mai ales a acelor prevederi care implica baza partidului in luarea deciziilor importante. Voi sustine modificari statutare care sa adanceasca mecanismele democratice in partid si, mai ales, voi sustine aplicarea lor.
  • autostrada (Duminică, 15 februarie 2009, 22:36)

    Rudolf Diesel [anonim]

    Buna ziua,
    1.Cum explicati faptul ca se tot vorbeste despre autostrada Transilvania, in timp ce la autostrada Nadlac-Bucuresti, mult mai importanta, care se afla pe celebrul culoar IV nici macar nu s-a turnat 1 km de beton?
    2.La fel - calea ferata Curtici-Bucuresti.Nu s-a miscat nimic.Trenurile rapide si IC fac 2 ore intre Arad si Simeria.Cum explicati aceste neglijente grave, in calitate de fost ministru al Transporturilor?
    • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:19)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Rudolf Diesel

      Principala problema in modernizarea caii ferate pe coridorul IV european a fost problema vitezei, deoarece Comisia Europeana a conditionat finantarea de o viteza de 160 km la ora. Dupa finalizarea negocierii, am dat drumul la studiul de fezabilitate si, de asemnea, am promovat si adoptat in Guvern un memorandum prin care Guvernul se angajeaza sa asigure resursele financiare suplimentare pentru realizarea acestor lucrari de investitii.
  • autostrazi (Luni, 16 februarie 2009, 0:37)

    Nicu [anonim]

    O intrebare mai abstracta as vrea sa va intreb:
    De ce in Romania a construi o autostrada tine de domeniul SF iar in alte tari autostrazile sunt ca drumurile noastre judetene, ceva normal? Stiu, democratia e doar de 20 ani. Dar sunt totusi 20! Noi nu reusim sa facem o autostrada in Campia Romana, dar austriecii taie Alpii cu autostrazi... Cu tehnologia cred ca suntem la curent, bani cred ca se fac rost, companii care lucreaza in domeniu exista (altele, nu doar Bechtel)... ce se intampla? Sa fie cumva oamenii de vina?
    La noi cand se construieste un pod peste raul Buzau vine presedintele si taie pamblica. E chiar asa o realizare?
    • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:20)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Nicu

      In urmatorii 10 ani vom avea si noi o retea de autostrazi ca orice tara europeana.
  • pe cand o conducere fara Patriciu (Luni, 16 februarie 2009, 8:00)

    dracu [anonim]

    o intrebare pt Dl. Orban:

    Credecti ca este posibil ca in urmatorii 10 ani PNL sa aiba o conducere a carei membri SA NU FI "FOST" angajati ai D-lui Patriciu?
    • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:21)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui dracu

      Dinu Patriciu nu mai este in conducerea PNL din august 2002. PNL a fost foarte putin influentat de domnul Patriciu pentru deciziile politice luate pe atunci.
  • infrastructura (Luni, 16 februarie 2009, 9:04)

    alina86 [utilizator]

    1. Cand o sa avem si noi strazi fara gropi si fara canale pe mijlocul strazii iesite in afara sau coborate sub nivelul strazii? Principalele accidente se produc de la infrastructura si apoi de la viteza si neatentie. Cum poti sa prinzi viteza cand strada e plina de gropi si canalele ies in fata ca niste jaloane.
    2. Ce ne puteti spune despre constuirea pasajului de la Baneasa? Nu se mai lucreaza la el de ceva timp si traficul e infernal. Cand se va termina constuirea pasajului?
    3. Cand se vor infiinta benzi separate pentru RATB? Daca vreti sa fie trafic mai redus de masini, atunci creati conditii pentru RATB.
    Mi e rusine ca traiesc in Romania, e o tara atat de fumoasa, dar pacat ca e locuita. Eu locuiesc la periferia Bucurestiului, iar strada mea e plina de noroi, apa si canalizarea lipsesc cu desavarsire, conditiile de trai pe care ni le oferiti voi sunt conditii pt animale nu pt oameni.
    • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:24)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui alina86

      2. Daca se respecta graficul de executie convenit cu constructorul, va fi gata in jurul datei de 1 iunie.
      Punctele 1 si 3 tin de Primaria Capitalei.
  • ministru la transporturi ... (Luni, 16 februarie 2009, 9:10)

    Mihai [anonim]

    Intrebari la ca Domnul Orban poate reuseste sa raspunda direct, fara alte comentarii aditionale:

    1. Cati km de autostrada a promis ca construieste partidul dumneavoastra acum 4+ ani ? (pentru perioada 2004-2008)

    2. Cati km de autostrada s-au construit in perioada 2004-2008 ?

    3. Cati km de linie ferata exista in romania ?
    4. Cati km de linie ferata din romania necesita modernizare ?
    5. Cati km de terasament de cale fera ta aufost modernizati in perioada 2004-2008 ?
    6. Cati km de terasament de cale ferata in romania suporta circulatia trenurilor de mare viteza?
    7. Cate gari au fost modernizare la standarde europene in perioada 2004-2008 ? care ?

    8. Cati km de pista pentru biciclisti au fost contrutiti in perioada 2004-2008 in romania? unde ?

    multumesc
    • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:27)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihai

      1. In dezbaterea electorala din 2004, problema autostrazilor a lipsit aproape cu desavarsire.
      2. Am raspuns
      3. Nu sunt la scoala.
      4. Aproximativ 5000 de km necesita modernizare, reparatii capitale.
      5. Aproximativ 100 de km.
      6. Nici un km.
      7. Apoximativ 12 gari (Galati, Bacau etc)
      8. Nu stiu. Acesta este atributul primariilor.
  • impresii (Luni, 16 februarie 2009, 9:33)

    mihai [anonim]

    1.Este adevarat ca nu se vrea continuarea lucrarilor la contractul Bechtel?
    2.Este adevarat ca nu se va construi nici-o autostrada Bucuresti-Brasov?...Se cunosc motivele...
    3.Avem specialisti in drumuri?Daca da,de ce soselele recent reparate arata ca dupa razboi?
    • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:29)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui mihai

      1. Eu am demonstrat ca am avut vointa de a construi Autostrada Transilvania. Nu stiu care este pozitia domnului Berceanu.
      2. Se va construi pana in 2011 Autostrada Bucuresti - Brasov. Cu conditia asigurarii finantarii de catre actualul Guvern.
      3. Da
  • PNL (Luni, 16 februarie 2009, 9:46)

    BP [anonim]

    1. Cum apreciati concesiunile realizate de guvernul Tariceanu in noiembrie 2008?

    2. Cum e sa accezi in Parlament ocupand locurile doi sau trei in colegiul in care ai candidat? Majoritatea parlamentarilor PNL nu si-au castigat colegiile. Ce legitimitate aveti dumneavoastra si pe cine reprezentati?

    3. Care este relatia domnului Patriciu cu cei din conducerea PNL? Care va fi aceasta relatie dupa Congresul din martie?
    • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:33)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui BP

      1. Nu am participat la sedinta de Guvern la care s-a aprobat contractul respectiv.
      2. Am intrat in Parlament cu 29% din voturile alegatorilor din colegiul in care am candidat. Sistemul electoral actual a fost votat si de PSD, si de PDL si de PNL. Acest sistem asigura respectarea vointei electoratului la nivel national, ducand la o reprezentare in Parlament proportionala cu numarul de voturi exprimate la nivel national.
      3. Nu pot sa va vorbesc decat despre relatia mea cu domnul Patriciu si recunosc, asa cum am recunoscut si in alte ocazii, ca il consider pe domnul Patriciu aproape un prieten, dar in privinta optiunilor politice am fost de multe ori pe pozitii diferite.
  • pnl (Luni, 16 februarie 2009, 10:16)

    margot [anonim]

    1. domnule orban, care sunt filialele pe care va bazati pentru a avea castig de cauza in lupta pentru presedintia partidului?

    2. stiu ca ati umblat prin filiale anul acesta, care e atmosfera? cat de suparati sunt cei din teritoriu ca orgoliul unora de la bucuresti i-a trimis in opozitie?
    • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:35)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui margot

      1. Ma bazez pe delegatii din toate filialele.
      2. Exista in mod evident o nemultumire in baza partidului, mai putin pentru faptul ca PNL a trecut in opozitie, mai mult pentru modul in care a trecut. Nu am umblat in tara numai anul acesta. Eu nu sunt un politician care considera judetele ca fiind o provincie. Sunt eu insumi "un provincial".
  • bechtel (Luni, 16 februarie 2009, 10:16)

    petru rares [anonim]

    de ce nimeni nu vorbeste de cum a ajuns firma bechtel sa faca autostrada in romania, de cum a fost ea de fapt impusa tarii noastre la respectivele preturi? de ce nu vorbiti si de alte economii ale unor tari in care firma bechtel a fost impusa in preluarea altor activitati decat drumurile (canalizare...) si unde a doua zi preturile pe facturi se dublasera? vedeti vecinii nostri la ce pret pe km. au ajuns sa plateasca (enorm...) din motive politice de globalizare. de ce nu vorbiti de ce se intampla de fapt pe plan international cu aceste firme impuse in urma unor aderari ale tarilor la diferite structuri? teama sau interese?
    • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:41)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui petru rares

      Nici o tara din lumea civilizata nu-si permite sa conditioneze adoptarea unor decizii de astfel de relatii de natura economica.
  • orastie-deva (Luni, 16 februarie 2009, 10:51)

    adi glavan [anonim]

    Pe acest tronson, avem fonduri europene, care insa expira in 2010 (la anu). Cum e posibil ca inca nu s-a miscat absolut nimic acolo? Plangem ca nu avem bani, si ii aruncam pe fereastra pe cei pe care i-am putea avea?
    • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:42)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui adi glavan

      Pe tronsonul Deva - Simeria - Orastie am finalizat proiectul tehnic si faza de precalificare, urmand ca predecesorul meu sa finalizeze licitatia si sa dea drumul la lucrari. Voi urmari acest proiect.
  • contract (Luni, 16 februarie 2009, 11:04)

    Radu [anonim]

    Domnule Orban,
    Ne puteti spune si noua, in masura in care aceste informatii nu sunt confidentiale care este explicatia (contractuala) faptului ca desi au incasat deja sute de milioane de euro si ca a trecut deja o LUNGA perioada de timp, autostrada a ramas inca in stadiul de inceput. Este de notorietate publica modalitatea aleasa de guvernarea Nastase pentru acordarea contractului celor de la Bechtel, dar nu intelegem e ce nu se construieste nimic, iar statul Roman continua sa aiba obligatii financiare continue... Este contractul facut atat de dezavantajos sau pur si simplu suntem umilii sclavi ai unei dominatii politice americane si nu indraznim sa reziliem acest contract pagubos?
    • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:43)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Radu

      Pe tronsonul Campia Turzii - Gilau, progresul fizic al lucrarilor la momentul la care mi-am incheiat mandatul era de aproape 40%. Deci s-a lucrat.
  • ALEGERI (Luni, 16 februarie 2009, 11:45)

    ROBI [anonim]

    Domnule Orban credeti in masura pe care gruparea dumneavoastara a sustinut-o ca viitorul BPN sa aiba doar 5 vicepresedinti si cum credeti ca o veti putea impune?
    Veti accepta o functie de vicepresedinte al PNL?
    Veti accepta oameni ai gruparii Tariceanu in biroul dumneavoastra?
    • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 13:53)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui ROBI

      Aceasta propunere apartine Comisiei de statut. Eu sustin mentinerea numarului de vicepresedinti si de membri ai biroului acutal (30, 15 + 15).

      Voi reflecta asupra functiei de vicepresedinte.

      Orice coleg de partid care va primi increderea membrilor congresului este partenerul meu. De altfel, orice membru care nu va primi votul majoritatii membrilor congresului imi este si el partener, ca orice membru de partid, indiferent ce functie are.
  • Ce scor va avea PNL la viitoarele alegeri? (Luni, 16 februarie 2009, 11:49)

    CCC [anonim]

    Credeti la la viitoarele alegeri (europarlamentare), PNL v-a avea sub 10%? Daca da, de ce? Daca nu, de ce?
    P.S. Eu sincer cred ca va avea cu putin noroc spre 7-8%.
    • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 13:51)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui CCC

      La europarlamentare, PNL va avea peste 20%.
  • Cum a ajuns Debuceanu sef la autostrazi??? (Luni, 16 februarie 2009, 11:53)

    CCC [anonim]

    Cum a ajuns Debuceanu, sef la compania de autostrazi? Cum ati putut sa-l angajati, dupa ce fusese sef la Bechtel??? L-ati angajat sa ameninte Bechtel-ul in fata presei, si in realitate sa protejeze interesele Bechtel??? Daca imi spuneti de profesionalism, inseamna ca nu sunteti dumneavoastra profesionisti, pt ca dupa cum s-a vazut, profesionalismul a fost zero pe tronsonul Bechtel.
    • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 13:50)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui CCC

      Tot ce s-a construit pe autostrada Transilvania s-a construit in mandatul meu de un an si sapte luni. In privinta domnului Debucean, a ajuns director general dupa ce anterior a fost director adjunct, coordonator al compartimentului de proiecte. Nu am menajat Bechtel, dimpotriva. Nici o plata nu a fost facuta fara respectarea procedurilor legale.
  • autostrada (Luni, 16 februarie 2009, 12:09)

    edi [anonim]

    cand e gata autostrada? as vrea cel mai pesimista pronostic, multumesc.
    • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 13:48)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui edi

      Mentionati va rog care autostrada.
  • statutul PNL (Luni, 16 februarie 2009, 12:47)

    Francu Bogdan [anonim]

    Ce sanse sunt sa se modifice statutul PNL in sensul cresterii autonomiei organizatiilor locale fata de cele judetene ?
    • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 13:47)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Francu Bogdan

      Democratia trebuie sa coboare pana la nivelul organizatiilor locale.
  • Alegeri. (Luni, 16 februarie 2009, 12:51)

    AlinN [anonim]

    Cunoasteti vreun eventual presedinte al PNL capabil sa lupte cu domnul Traian Basescu in alegeri si sa-l invinga?
    • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 13:47)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui AlinN

      Singurul partid care poate sa il infranga pe Traian Basescu este PNL si, in mod evident, candidatul PNL.
  • Dl Orban intarzie putin (Luni, 16 februarie 2009, 13:10)

    Dan.Tapalaga [hotnews.ro]

    Prins cu sedinte la partid, dl Orban ne anunta ca intarzie zece minute. Stati pe receptie, incepem imediat. Scuze pentru intarziere.
  • incepem (Luni, 16 februarie 2009, 13:33)

    Dan.Tapalaga [hotnews.ro]

    Dl Orban se afla in redactie, isi cere scuze pentru intarziere. A fost o sedinta de partid mai lunga, dar acum o sa ne spuna si ce s-a discutat acolo.
  • lamuriri (Luni, 16 februarie 2009, 13:49)

    mihai [anonim]

    1. Ce realizari ati avut dvs ca ministru al transporturilor?
    2. Il considerati vinovat pe dl tariceanu pt faptul ca acum stati in opozitie?
    3. Cum va intelegeti cu dl Olteanu?
    4. Cand va exista in Romania un adevarat partid liberal, alcatuit din oameni onesti nu din construit pentru unele grupuri de interese(sa nu spuneti ca nu sunt)
    multumesc
    • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:16)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui mihai

      1. Am finalizat munca de pregatire a majoritatii tronsoanelor din reteaua principala de autostrazi. Am adus aproape de faza de executie tronsoane de autostrada si mii de km din cei 6000 de km de drumuri nationale care fac parte din reteaua europeanal. Am finalizat documentatia pentru peste 70 de proiecte de centuri ocolitoare ale municipiilor si oraselor importante etc.
      2. A avut si domnul Tariceanu contributia sa, dar principalul vinovat pentru acest Guvern artificial, nefiresc, este in mod evident Traian Basescu.
      3. Comunicam, ne respectam si, chiar daca avem divergente in anumite chestiuni, respectam deciziile partidului.
      4. In Romania exista un adevarat partid liberal, care, in mod evident, trebuie sa devina mai puternic.
  • KM in 2012 (Luni, 16 februarie 2009, 13:53)

    amy [anonim]

    Realist vorbind, tinand cont de ceea ce s-a intamplat in ultimii 20 de ani si de cat de greu "se misca" aceste proiecte in infrastructura de transport cati km de autostrada previzionati ca vor fi dati in exploatare in urmatorii 3-4 ani?
    Nu considerati ca o prioritate ar fi fost legatura Pitesti-Rm Valcea-Sibiu in detrimentul Bucuresti-Brasov?
    • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:12)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui amy

      Am finalizat studiul de fezabilitate si am aprobat in Guvern indicatorii tehnico-economici pentru tronsonul de autostrada Pitesti - Sibiu. Deci, il consider prioritar. Fara acest tronson, Autostrada Europa de pe coridorul IV practic nu exista.
  • intrebare (Luni, 16 februarie 2009, 13:57)

    Dan.Tapalaga [hotnews.ro]

    Pana la urma veti candida in tandem cu Crin Antonescu sau separat? Presa scrie ca domnul Tariceanu a blocat functia de presedinte executiv, care v-ar fi permis sa candidati in tandem cu domnul Antonescu. E adevarat?
    • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:10)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan.Tapalaga

      Proiectul de statut care va fi inaintat congresului va fi adoptat de Delegatia Permanenta, care va avea loc cu o saptamana inainte de data congresului. Pana atunci, orice discutie despre proiectul de statut nu este altceva decat o speculatie. As prefera sa candidez in tandem cu Crin Antonescu.
  • PNL in viitorul apropiat (Luni, 16 februarie 2009, 14:13)

    un domn [anonim]

    Buna Ziua
    politica in 2009 se va duce din partea PNL " din poarta in poarta " ? da, mai este timp ptr asa ceva ? nu , de ce ?
    PNL are de gand saincheie vreo alianta in 2009 ? sau merge "curat" cu pieptul dezvelit in furtuna data de Base ?
    Ce inseamna minoritatile in speta UDMR in strategia PNL ptr 2009 ? are Basescu cat de cat dreptate ca le a SUBLINIAT revizionistilor care e treaba cu Romania ?
    Cine si cum il sustine [e Vosganian ? mie mi se pare gafa national aca participare in guvernarea Dumneavoastra.
    • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:39)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui un domn

      Principalul obiectiv al PNL in 2009 este eliberarea Romaniei de domnia arbitrariului si a conflictului permanent impuse de Basescu. PNL se va alia cu orice forta din societatea civila care va impartasi acest obiectiv.
  • Autostrazi (Luni, 16 februarie 2009, 14:14)

    Mihai [anonim]

    De ce in 4 ani de zile guvernul Tariceanu nu a reusit nimic in domeniul infrastructurii?
  • Ne apropiem de final (Luni, 16 februarie 2009, 14:15)

    Dan.Tapalaga [hotnews.ro]

    Domnul Ludovic Orban va raspunde la intrebari pana la ora 14.30.

    Va reamintesc ca cele mai interesante teme se vor regasi in emisiunea "Discutia de luni", difuzata in fiecare luni, la ora 19.00, pe frecventele RFI Romania si pe HotNews.ro
  • autostrada (Luni, 16 februarie 2009, 14:24)

    cetatean [anonim]

    Buna ziua,
    ne puteti spune va rog care este pretul mediu pe kilometru de autostrada construit in timpul mandatului dvs. ca ministru al transporturilor ?
    Va multumesc !
    • raspuns (Luni, 16 februarie 2009, 14:37)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui cetatean

      Aproximativ 10 milioane de euro pe km.
  • La revedere (Luni, 16 februarie 2009, 14:43)

    Dan.Tapalaga [hotnews.ro]

    Intalnirea online s-a incheiat. Intram in studio pentru inregistrarea emisiunii "Discutia de luni", pe care o puteti asculta la ora 19.00 atat pe frecventele RFI Romania cat si pe HotNews.ro.


Abonare la comentarii cu RSS
Rosia Montana
Vremea la


/
Maine:
|
Domnule Primar Ai vreo sesizare? Contacteaza-ti primarul!



Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version