Severin: Partidele ar trebui sa sustina un candidat unic la presedintie, contrapondere la neocezarismul lui Basescu

de Marius Mihaiescu     HotNews.ro
Duminică, 1 februarie 2009, 15:54 Actualitate | Politic


Partidele politice ar trebui sa se gandeasca la sustinerea unui candidat unic la alegerile prezidentiale impotriva lui Traian Basescu, care ar reprezenta "inamicul numarul unu al natiunii", se arata intr-un raport al Institutului Ovidiu Sincai, facut public duminica si citat de Mediafax.

Partidele politice ar trebui sa sprijine, la alegerile prezidentiale din toamna lui 2009, un candidat unic, care sa aiba o anumita neutralitate fata de actualele structuri de putere, in contextul in care ultimele evolutii politice arata o consolidare a "neocezarismului" lui Traian Basescu, sustine raportul.

Contrarevolutie de catifea

"Natiunea este in pericol. Se produce o contrarevolutie de catifea, care neaga principalele valori democratice ale Revolutiei, contrarevolutie care se suprapune peste fenomenul crizei globale (...) si peste fenomenul de fragmentare a societatii romanesti, de desfacere a statului in structuri de oligarhie locala", a apreciat Adrian Severin, directorul coordonator al Institutului "Ovidiu Sincai".

El a precizat ca aceasta faramitare a autoritatii statului in autoritati de putere locala, care scapa oricarui control popular, poate fi caracterizata ca fiind o "anarhie neofeudala", care este premisa pentru repozitionarea statului intr-o politica "de mana forte".

Severin a atras atentia ca, pe spatiul lasat liber de lipsa de incredere in partidele politice, exista riscul aparitiei unor partide extremiste.

El a apreciat ca, in aceste conditii, ar trebui generata o miscare civica pentru reabilitarea increderii populatiei in elite, miscare care sa treaca dincolo de ideologiile de partid.

In opinia lui Severin, o astfel de miscare civica ar putea duce fie la aparitia unor partide noi, fie la aparitia unor noi forte, care sa reabiliteze partidele politice, in contextul in care, potrivit interpretarii lui Severin, partidele nascute sau renascute in urma Revolutiei si-au epuizat misiunea si obiectivele.

Raportul Fundatiei Institutului Ovidiu Sincai recomanda partidelor sa se gandeasca la eventualitatea sprijinirii unui candidat unic impotriva lui Traian Basescu, la alegerile prezidentiale din 2009.

Intrebat daca exista un asemenea candidat, Severin nu a dat nume, dar a facut o analogie cu noul presedinte al SUA, Barack Obama, despre care a spus ca nu era creditat ca potential candidat in urma cu doi ani.

Nicolaescu (PNL): Orice constructie politica care sa-l debarce pe Basescu trebuie luata in consideratie

Vicepresedintele PNL Eugen Nicolaescu considera ca orice constructie politica ce il poate debarca pe Traian Basescu de la conducerea Romaniei trebuie luata in consideratie, desi Bogdan Olteanu a sustinut ca PNL va merge cu un candidat propriu.

"Orice constructie politica in Romania care poate sa-l debarce pe Traian Basescu de la conducerea Romaniei trebuie luata in consideratie. Trebuie sa scapam de acest conducator toxic pentru Romania", a sustinut Eugen Nicolaescu, mentionand ca aceasta este opinia sa personala si nu a partidului.

Purtatorul de cuvant al PNL, Bogdan Olteanu, a afirmat ca PNL isi va desemna propriul candidat, undeva prin martie.


Citeste mai multe despre   
















3471 vizualizari

  • +7 (15 voturi)    
    asta o fi dormit azi noapte? (Duminică, 1 februarie 2009, 15:57)

    pish [anonim]

    asta mai ia medicamente?..ca se pare ca da...o tot tine intr-o "raceala" continuu
    • -6 (16 voturi)    
      Severin stie ce stie... (Duminică, 1 februarie 2009, 16:09)

      taranistu [anonim] i-a raspuns lui pish

      "Ideea e urmatoarea: Severin s-a luat de Petre Roman in PD si a pierdut. Basescu nu l-a sustinut desi avea si el un dinte impotriva lui Roman. Odata scapati de Severin, Roman si Basescu s-au batut intre ei. Basescu a castigat. Numai ca Severin ne avertizeaza pe toti de pericolul Basescu. Dupa parerea mea stie el bine de ce!
      • +4 (10 voturi)    
        Severin nu stie ce stie ,peizane (Duminică, 1 februarie 2009, 17:41)

        Fidel Bonapartistul [anonim] i-a raspuns lui taranistu

        Severin ca si Elvis Saftoiu stiu doar sa manance rahatul cu lingura ,gura vorbind inaintea lor ;in cazul Severin acesta avand mari probleme de constinta legate de spionii din jurul sau ,stiti povestea aia veche ;daca originea' neeuropeana ' l-a propulsat in functii de importanta europene ,in Romania si el si Roman, sunt doi neintelesi si va dau in scris ca asa vor ramane,chiar daca se mai nasc odata !
    • +2 (2 voturi)    
      Inlocuirea nr 1 cu rezerva sa din PCR e revolutie (Luni, 2 februarie 2009, 6:58)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui pish

      Va rog sa ma lamuriti : cand in interiorul unui partid comunist nr 1 este inlocuit in forta cu rezerva care se incalzea pe margine de mai multa vreme ,este revolutie ? poate intro tara africana unde totul e posibil -in lumea civilizata se numeste lovitura de stat !
      Definitiile sunt simple ,nu trebuie decat sa le cunoastem !
  • +7 (9 voturi)    
    nici o sansa... (Duminică, 1 februarie 2009, 16:07)

    Horia [anonim]

    Analogia cu Obama e gresita. Nu exista contracandidat cu 10 luni inainte de alegeri! Minuni nu exista, poate doar Oprescu sa aiba vreo sansa. Base daca nu face vreo gafa majora n-o sa aiba nici un fel de grija, va fi din nou presedinte.
    • +7 (9 voturi)    
      ai dreptate! (Duminică, 1 februarie 2009, 16:50)

      george [anonim] i-a raspuns lui Horia

      Sunt de acord cu parerea ta. Eprea tarziu pentru aparitia unui candidat cu reale sanse .
      In legatura cu "neocezarismul" lui Basescu: ceea ce nu le prieste politicienilor care au facut parte din esalonul doi si trei al PCR(cazul lui Severin) este fatul ca "neocezarul", cand nu este de acord cu o situatie, o face public,(cazul CSM, etc.) ceea ce nu a facut Iliescu, iar de Constantinescu ce sa spunem? Nu a fost in stare de nimic, a inselat sperantele oamenilor care au crezut in el, iar apoi s-a lamentat ca a fost invins de securitate.
      Cred ca Basescu actioneaza asa pentru a nu ajnge in situatia lui.
    • +2 (2 voturi)    
      Perfect adevarat! (Duminică, 1 februarie 2009, 18:52)

      lipoveanu [anonim] i-a raspuns lui Horia

      Dar Oprescu ezita, de teama vreunei infrangeri dar si din alte motive.
  • +7 (11 voturi)    
    neocezarism (Duminică, 1 februarie 2009, 16:08)

    alpha [utilizator]

    Probabil ca severin se vrea un "neobrutus"- unica solutie pentru el de a intra in istorie.Mai curand va intra in isterie insa....Regretabil cu adevarat e ca avem o astfel de clasa politica ,din care mereu trebuie sa alegem raul mai mic si niciodata binele.
  • +5 (9 voturi)    
    Vorbind in somn (Duminică, 1 februarie 2009, 16:30)

    cozma [anonim]

    Ai stat prea mult departe de casa, severine! Esti rupt de realitate, baiatule! Despre ce elite vorbeai? Despre cafea, poate!
  • 0 (4 voturi)    
    Severin fanul lui Vadim (Duminică, 1 februarie 2009, 16:30)

    corsar99 [anonim]

    Maestrul Severin ritmeaza cu Vadim in poemul scris cu induiosatoare nonsalanta pe "muzica" marelui nostru exibitionist, Adrian alui Nastase.Adrian la patrat, un reper DNA -mitat.
  • +5 (7 voturi)    
    Neotembelismul (Duminică, 1 februarie 2009, 16:31)

    Halatul, cit e halatul? [anonim]

    Deputatul H2O s-a trezit iar cu fatza la cearceaf. Un penibil cu cearcane. Daca prostia ar durea, asta ar cadea traznit.
  • +3 (3 voturi)    
    Dreptul la ignoranta? (Duminică, 1 februarie 2009, 16:34)

    cetatean [anonim]

    Domnule Mihaiescu, imi cer scuze ca nu sunt un fin cunoscator al politicii.

    Unde anume se afla, in intregul articol, PRENUMELE domnului Severin, pe care il tot pomeniti, si FUNCTIA sa?

    Multumesc. Am corectat.

  • +4 (6 voturi)    
    hihihi (Duminică, 1 februarie 2009, 16:37)

    Codruta N [utilizator]

    SIGUR ca or sa-l sustina - problema e ca or sa se manance unele pe altele, pana or sa dispara, incontrandu-se CARE dintre cei propusi sa fie "fericitul" >:)
  • +5 (5 voturi)    
    bursucul scuipa din nou venin (Duminică, 1 februarie 2009, 16:39)

    gurka [anonim]

    activistii de partid mai noi si mai vechi tremura de grija aparatului. care aparat, da. o slujba calda, diurne grase,o aga, niscaiva secretari de stat care habar n-au pe ce lume traiesc, negustori de ferrari deveniti ministri ai sanatatii, negustor de mobila devenit mai marele informaticii. de aceea marinerul are o mare vina. el a atacat sistemul, fratia feudala care imparte si drege, gasca care se sacrifica pentru natiune.
  • +3 (5 voturi)    
    chimia asta ,dom'le (Duminică, 1 februarie 2009, 16:39)

    agora [anonim]

    Se pare ca pentru multi presedintele Basescu e pe post de bau-bau... Mi-aduc aminte de gafa lui Severin cu H2O apa ....de ploaie Dar nu-i nimic ca doar nu toata lumea trebuie sa stie si chimie ca sa fie un bun politician Dar sa fie macar politician ....ori gandul la ....picat Basescu nu indreptateste pe nimeni sa acceada la post de presedinte
  • +7 (7 voturi)    
    Cei doi A (Duminică, 1 februarie 2009, 16:45)

    darian [anonim]

    Daca aberatiile lui Adrian Severin si Adrian Nastase capata greutate daca sunt prezentate sub forma de raport al Institutului Ovidiu Sincai, oamenii astia chiar sufera ca au fost trasi pe dreapta. Nastase din lider a devenit buldogul lui Geoana iar exilatul Severin se razbuna pe Basescu care l-a jignit cu ocazia discutiilor privind aspectele negative din raportul CE pe justitie.
    Traim intr-o tara democratica si avem posibilitatea sa alegem pe cine vrem. Nu trebuie sa facem un Front al Salvarii de Basescu care sa cuprinda partidele politice si o miscare civica.
    • +3 (3 voturi)    
      Gornistul spionilor (Duminică, 1 februarie 2009, 22:52)

      Don Cicio [anonim] i-a raspuns lui darian

      Traim un film de groaza, ce mai... Numitul A. Severin suna din goarna disperarii, cerand/cersind ca toti cei cu suflu patriotic si aflati in slujba binelui neamului romanesc sa-si dea mana - de la extrema stanga, la extrema dreapta! - pentru a descauna un om (de origine tatara, zicea numitul A. Severin, adica fiind alogen, nu de-al nostru, roman-verde!) ales democratic de catre cetatenii cu drept de vot si reconfirmat in functie de catre aceiasi cetateni cu drept de vot - in ciuda demersului ipocrit si insalubru al deja mizerului “322”, care s-a scremut sa-l scoate din circuit, in primavara anului 2007, pe cel care statea si sta in calea triumfului si prosperitatii kamarilei transpartinice.
  • +3 (5 voturi)    
    Severin, institutul numarul unu al natiunii. (Duminică, 1 februarie 2009, 16:49)

    psd-os-ul [anonim]

    De cand bate campii in institutul lui, nici acum nu si-a revenit, a ramas cu parsivenia cronica, oftica in metastaza si naivitatea ca va fi bagat in seama. Ca reprezentant de marca (goluri) in PSD, aflat la putere, vrea sa confirme reprofilarea institutului in aducerea puterii de partid acolo unde o trage din greu : in opozitie.
    Ar fi o realizare de seama, ca celelalte, cu deosebirea ca ar urma sa fie bagat intr-un alt loc, mai potrivit, chiar de colegii de partid.
  • -4 (6 voturi)    
    Am eu o propunere.... (Duminică, 1 februarie 2009, 17:24)

    Inteleptul [anonim]

    ati putea incerca cu Mircea Badea impotriva lui Basescu...are mai multe sanse decat orice politician din tabara neo-comunista
  • +2 (4 voturi)    
    ar fi distractiv (Duminică, 1 februarie 2009, 18:07)

    Vuck [utilizator]

    Nea "Turnu' " Severin asta ar fi chiar distractiv daca nu ne-am fi saturat de el precum de Emil Constatinescu cel rapus de Secu' fara sa-si dea seama. De cand a slabit Severin, acestia doi seaman si mai mult intre ei precum seamana si cu 2 coioti ce latra la luna in padurea cea pustie si prea satula de urletele lor goale de semnificatie.
    Fie si numai ca sa-i vad pe alde astia doi cu ficatii in pioneze cand o sa iasa Base iar presedinte, o sa merg la vot la toamna !
  • +2 (4 voturi)    
    Severin Presedinte? (Duminică, 1 februarie 2009, 18:07)

    Lara [anonim]

    De unde pana unde aceasta idee? D-l Severin a uitat ca semnat in anul 1997 pe vremea cand era ministru de externe sub conducerea lui Constantinescu actul prin care Romania nu va solicita niciodata nordul Bucovinei de la Ucrainieni? Din cauya lui, am pierdut definitiv acel teritoriu. Oare ce/ar mai semna daca ar deveni presedinte? Ce incredere sa avem in acest evreu care se vrea a fi raman si vorbeste peste tot in numele Romaniei? Nu/l credeti, nu e cinstit!
  • +3 (5 voturi)    
    fariseii (Duminică, 1 februarie 2009, 18:13)

    elis [anonim]

    asta sunteti pnl&compania nu va doare dece a ti lasat in urma voastra va doare de Basescu pt ca nu l agreati voi.In aiureala asta cu buget pe 2009 cu taxe care incep sa creasca pe voi va intereseaza cum sa ajungeti din nou sus.Mai bine uneti umarul si scoateti tara asta din ce a ti bagat o mai ales voi.Si mai toxic pentru sanatatea noastra nu cred ca a fost sau este cineva dle Nicolaescu.Vezi Spitalul de Recuperare din Iasi unde intr o camera de 6 paturi am fost internati 15 oameni fara mancare fara medicamente fara curatenie si mai ales fara atentia de care ar trebui sa beneficieze un bolnav din partea medicilor si a pers.medical din acea unitate.ASTA TOXICITATE DLE CARE DE ABEA AI PARASIT POSTUL DE MINISTRU AL SANATATII.
    • -3 (3 voturi)    
      Iti trimit... (Duminică, 1 februarie 2009, 21:12)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui elis

      ... o virgula de pe tastatura mea?

      Serios, invata sa scrii corect inainte de a da cu parul ca orice tzaran prost!

      Sa traiesti bine!
  • +4 (6 voturi)    
    dute la pescuit (Duminică, 1 februarie 2009, 18:16)

    Paul [anonim]

    mai Adrian,mai baiate,vezi-ti de treaba ca se pare ca o iei pe aratura; daca este cineva care sa se puna la trinta cu D-nul Basescu(si Presedinetele tau mai baiete)asta sigur sigur ca nu esti tu si daca vrei sa te bati cu cineva o faci tu si nu chemi altii s-o faca pt. ca tie ti-e frica.Pe urma,unde-i lista de care tot vorbeai odata? si in rest nici nu stiu de ce iti dam atentie unui zero ca tine ?!
  • +5 (5 voturi)    
    ce tupeu (Duminică, 1 februarie 2009, 18:36)

    gabriela [anonim]

    eu nu stiu cum mai scoate capul asta cand, el ca ministru de externe, a semnat ptr cedarea Insulei Serpilor ucrainenilor si acum ne judecam cu ei de 5 ani si bani arncati pe case de avocatura si sa vedem maine daca nu degeaba;
    deranjeaza ca poporul il voteaza in majoritate pe basescu, ei ar vrea ca popurul sa piarda si acest drept, cozi de topor!
    • -4 (6 voturi)    
      Stima noastra si mandria... (Duminică, 1 februarie 2009, 19:09)

      Creier spalat [anonim] i-a raspuns lui gabriela

      Nu va faceti griji: Basescu va fi ales carmaci, Este reprezentant tipic al romanilor: mincinos cit cuprinde, hot de strada (fura telefoane), are lant la gat, ii plac spriturile, femeile, mitocania etc.etc,
  • +4 (4 voturi)    
    Ave Caesar, morituri te salutant ! (Duminică, 1 februarie 2009, 19:02)

    spartacus [anonim]

    Ce viziune mai are si domnul A Severin !?
    Parca vad de acum mii de gladiatori insirati in arenele nationale, pregatiti pentru batalia finala. Oameni cu venituri mici contra celor cu venituri mari, mici functionari contra marilor functionari, civili contra militarilor, tineri contra varstnicilor, femei contra barbatilor, copii contra parintilor, tarani contra muncitorilor si functionarilor, detinuti contra procurorilor si magistratilor, delincventi contra politistilor, activi contra pensionarilor. Apoi, la unison cu o voce de tunet omagiul adus (neo)Cezarului inainte de moarte. Sabii contra plase si tridenturi, scrasnete si zornait de fiare, nisip si sange rosu aprins ori negru inchegat si in cele din urma linistea eterna a trupurilor hacuite. Deasupra lor zambetul Cezarului triumfator. Singur.
    Brrrrrrrrr. M-am trezit din somn. Domnule Severin, va rog, nu deveniti apocaliptic ! Nu e domnul presedinte Basescu chiar asa rau. Dar il mandatam pentru a fi o "mana forte" (idem pentru PDL) ca sa puna in aplicare si la noi o minima justitie sociala, ceea ce nu s-a intamplat in timpul mandatelor PSD.
  • +2 (2 voturi)    
    Contrarevolutie (Duminică, 1 februarie 2009, 19:16)

    N Canpeanu [anonim]

    care revolutie mai severine? Innainte de 89 a-ti fost voi sau parinti vostri comunisti, acum sunte- ti tot voi comnistii si secu deveniti olgarhi, capitalisti si asa numite elite,(cuvatul este prea innalt sa fiti voi asa ceva). Ce a fost in 89 -a fost lovilutie de stat- condusa de tov iliescu fost ministru tineretului comunist, membru in cc al pcr si seful comisiei cu propaganda si inca scretar regional de partid. Cauta documentele de partid si vezi ce inseamna revolutie!!!!!!.
  • +1 (3 voturi)    
    agitatie (Duminică, 1 februarie 2009, 20:08)

    eeeuuuu [anonim]

    Program de agitatie propagandistica bolsevica.
    Niste guri rele povesteau ca Severin sa fie candidatul la presedentie al PSD si acum face valuri, are idei. Probabil ca Geoana nu se baga in toamna asta fiindca presimte ca nu va avea succes iar o cazatura ar pica prost. E mai tanar, mai poate astepta 5 ani.
    Ce-am auzit pe la gura cheii vad ca se arata la lumina zilei. Individul cu hidrogenul care polueaza apa incepe campania si da tare cu insulte grosolane. Asta o fi tactica PSD. La guvernare impreuna, la alegeri ramane cum am fost, tigani, ticalosi, banditi, bolsevici. Oare cum se vor impaca astea intre ele. Mai adineaori vorbeau sa nu se balicareasca PSD cu PLD.
    Despre Obama ce sa spui cand insusi Base este pe principiile lui Obama. Un nou candidat pe aceleasi idei nu prea merge. Daca e la fel inseamna ca sunt impreuna iar daca nu, atunci nu mai e Obama ci un parlit de securist bolsevic.
    Tactica PSD de boicotare a economiei nationale, motiv pentru care l-au impuscat pe Ceasca.
    Nu inteleg insa de ce sunt publicate aceste diversiuni diabolice care intarata lumea si asa deranjata de impozitele care cresc.
  • -2 (2 voturi)    
    O sugestie pt dnii severin si nicolaescu (Duminică, 1 februarie 2009, 20:39)

    englezu [utilizator]

    Am auzit ca fratele vitreg al lui Obama este liber de contract.
  • +2 (2 voturi)    
    Balbele lui Severin (Duminică, 1 februarie 2009, 21:26)

    Don Ciccio [utilizator]

    Pe cand se pronunta cu fermitate (si in deplina cunostinta de cauza!) impotriva elementelor nocive aflate in faimoasa si misterioasa formula a apei - H2O! -, mintea cea infiebantata a ciobanasului severinean gasise un alt... "inamicul numarul unu al natiunii" din acele vremuri tulburi: Ion Iliescu!

    Peste nu multi ani, victima (Severin) si calaul (Iliescu) si-au dat mana, revenind la sentimente mai bune unul fata de celalalt. Deci, se poate!
  • +1 (1 vot)    
    Azi, Adrian Severi. Se pregăteşte tovaraşul Năstas (Luni, 2 februarie 2009, 15:03)

    Alex Giosanu [anonim]

    MAFIA din România a avut întotdeauna purtători de cuvânt extrem de abili în vorbe, recrutaţi din eşaloanele 2-3 ale fostei nomenclaturi comuniste, al căror discurs are o Unică Direcţie : atacarea, decredibilizarea şi eliminarea oricărui om politic ce pune în pericol prin acţiunile lui, structurile mafiote şi sistemul corupt ce ţine captivă o întreagă naţiune onestă. De această dată a fost rândul lui Adrian Severin să presteze servicii pentru Mafie, pe direcţia pe care a fost programat, şi anume ţinta-piept nr.1, Traian Băsescu. O săptămână Iliescu, o săptămână Nastase Adrian, la care se adauga si seratele muzicale ale tonomatelor de prin trusturile de presă...ar trebui să rezulte o simfonie perfectă ! Doar că lucrurile nu stau aşa cum îşi doreşte Severin et Comp., ba, chiar stau exact invers. I se rupe, de fapt, lui Severin de democraţie, naţiune sau stat de drept în România. Lui îi pasă cu adevărat de Mafie, de perpetuarea ei ca sistem şi a membrilor famigilei mafiote ca specie de prădător. Un prădător aflat încă în vârful lanţului trofic, dar pentru scurtă vreme ! Încă un semn că îşi Mafia îşi simte zilele numărate este tocmai chemarea la unitate în lupta cu adversarul suprem al Mafiei, Traian Basescu.
    Poate Adrian Severin crede că românii nu au decodificat exact cele spuse de el ”Naţiunea este în pericol. Se produce o contrarevoluţie ...”. De fapt, europarlamentarul Adrian Severin, plătit din impozitele noastre cu 96.000 de euro pe an ca să mistifice adevărul, a spus cu totul altceva : ”MAFIA este în pericol. Se produce o democratizare nedorită de membri acesteia ...”.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version