Discutia de luni - emisiune HotNews.ro-RFI

Sever Voinescu: E greu de explicat alianta PD-L-PSD

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 5 ianuarie 2009, 16:00 Actualitate | Politic


Sever Voinescu
Foto: Bety Blagu / HotNews.ro
Deputatul PDL Sever Voinescu, s-a aflat in redactia HotNews.ro si a raspuns online intrebarilor adresate de cititori. Temele de discutie au fost situatia din Fasia Gaza si coalitia PDL-PSD. Voinescu s-a declarat intristat de alianta cu PSD, dar spune ca PD-L nu a avut alternativa deoarece PNL a refuzat colaborarea guvernamentala. In ceea ce priveste situatia din Fasia Gaza, fostul consul general al Romaniei la Chicago a afirmat ca motivatiile prezentate de Hamas pentru cele mai recente atacuri nu sunt suficiente.

Intalnirea a fost urmata de inregistrarea emisiunii "Discutia de luni", realizata de HotNews.ro si RFI si moderata de Dan Tapalaga. Aceasta va fi difuzata la ora 19.00, pe frecventele RFI Romania si pe HotNews.ro. Cei doi invitati ai emisiunii, Sever Voinescu, in studioul HotNews.ro, si Traian Radu Ungureanu, prin telefon din Londra, au discutat despre conflictul din Fasia Gaza.
  • Ramai pe HotNews.ro pentru a asculta emisiunea "Discutia de luni".
Fragmente din discutia online
  • Parerea mea despre dl Nastase ramine neschimbata. Astazi nu exista "un dialog intre oamenii politici S. Voinescu si A. Nastase".
  • eu vad argumente pentru actuala alianta PDL - PSD, dar, precizez limpede, cele care recomandau o alta formula mi se pareau mai covingatoare
  • PNL nu a vrut cu nici un chip colaborarea guvernamentala cu noi.
  • Voi fi mereu de partea reformelor stipulate in Pactul pentru Educatie
  • Criza sistemului de invatamint se origineaza intr-o relatie dascal - elev profund defecta din punct de vedere moral.
  • In viziunea mea procesul educational trebuie sa se bazeze pe apropierea dintre scoala si familie
  • Stiu cit de greu este de explicat aceasta alianta (PDL-PSD, n.r.). Eu insumi sint trist in privinta aceasta.
  • Trebuie sa devenim mai influenti in cadrul UE, trebuie sa culegem foloasele relatiei transatalntice careia trebuie sa ii raminem fideli, trebuie sa urmarim realizarea interesului national prin mijloacele extraordinare pe care apartenenta la UE si NATO ni le confera.
  • Am incredere in actualul ministru de externe
  • Stiu ca e greu sa admiteti suprimarea unor venituri personale, dar conditiile bugetare sint implacabile.
  • Am intrat in PDL pentru ca este un partid de dreapta. asta este convingerea mea.
  • Argumentele Hamas nu mi se par deloc legitime. Atacurile cu rachete sint justificate de Hamas prin aceea ca israelienii nu permit accesul multumitor al ajutoarelor internationale spre Fisie. Mi se pare ca e prea putin pentru a justifica un atac cu rachete.
  • Multi dintre alegatori au inteles argumentele prezentate public de presedintele Basescu si de premierul Boc. Ramin la pozitia mea. Cred ca PNL ar fi trebuit sa inteleaga imperativul moral despre care vorbeam.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 Claudiu V.

    1. Stiu ca ati scris f. mult impotriva lui Adrian Nastase. Cum (ar) arata astazi un dialog intre oamenii politici S. Voinescu si A. Nastase?

    2. Care este omul politic pe care il admirati cel mai mult? Nu neaparat unul contemporan.

    3. Adrian Cioroianu a renuntat sa mai scrie pentru Dilema Veche incepand cu preluarea mandatului de ministru, motivand ca 'Ar fi pacat ca oamenii fara dileme sa spuna (sau sa creada, macar) ca Dilema veche e oficiosul vreunui ministru nou'.

    Chiar daca nu aveti (inca) o functie in Executiv si chiar daca nu scrieti doar despre probleme locale, credeti ca ar fi oportun sa-i urmati exemplul?

    • un cetatean

      In cazul in care Tariceanu nu ar mai fi presedintele PNL iar noul presedinte al PNL ar solicita public un guvern PDL-PNL, dumneavostra ce pozitie veti avea in interiorul PDL?

      • Sever Voinescu

        Am fost si voi ramine mereu sustinatorul aliantei celor doua partide de dreapta. In cazul pe care il evocati, voi sustine aceasta alianta.

    • Sever Voinescu

      1. Părerea mea despre dl Năstase rămîne neschimbată. Astăzi nu există "un dialog între oamenii politici S. Voinescu şi A. Năstase". Despre cum ar arăta, însă, nu ştiu ce să spun. Dacă va fi cazul, vă voi ţine la curent. Profit de ocazie pentru a anunţa că voi transforma site-ul meu de campanie în "blog de politician" şi, dacă un asemenea dialog va avea loc, îl voi povesti acolo. Sincer, şi eu sînt curios...
      2. Ronald Reagan. Iar de la noi, Take Ionescu.
      3. Voi scrie în continuare la Dilema Veche. Am făcut-o mereu, inclusiv pe vremea în care eram diplomat. Nu văd nici un motiv pentru care aş renunţa. Am, încă, dileme...

  • Întrebarea nr. 2 CCC

    Nu e o intrebare, e un repros. De ce v-ati aliat cu PSD-ul? Nu gasesc nici un argument care sa stea in picioare pentru asa ceva!

    • Sever Voinescu

      Imi însuşesc reproşul. Spre deosebire de dumneavoastră, eu văd argumente pentru actuala alianţă PDL - PSD, dar, precizez limpede, cele care recomandau o altă formulă mi se păreau mai covingătoare. Şi mai e ceva important: nu uitaţi că PNL nu a vrut cu nici un chip colaborarea guvernamentală cu noi.

  • Întrebarea nr. 3 razvan

    Buna Ziua!
    Domnule Voinescu, ce veti face cu Fondul Proprietatea (nu dumneavoastra personal, ci PDL-ul)?
    Partidul dumneavoastra are o doctrina de dreapta si ma gandesc ca veti continua procesul de retrocedare.
    Multumesc anticipat!

    • Sever Voinescu

      voi avea mereu o pozitie de dreapta. cred in dreptul de proprietate!

  • Întrebarea nr. 4 tsunami

    impozitul pe profit acum este taxat la cota unica de 16%. din programul de guvernare am citit ca nu va fi modificat dar vor taxe supolimentare (adica, practic va fi modificat). sper ca aveti in vedere faptul ca o marirea a impozitului va stopa investitia externa in conditiile in care economia mondiala se relanseaza, si in conditiile in care tarile din jurul nostru au cote chiar de 15%.
    de asemenea am citit ca se vor sustine si IMM-urile.

    cred ca aceste masuri vor duce la o inrautatire a situatiei economice in romania si la cresterea potentiala a opozitiei la viitoarele alegeri.

    in acelasi mod o marire a taxelor pe salariile mari vor duce la re-aparitia economiei subterane.

    aveti in vedere aceste lucruri semnalate de mine?

    multumesc

    • Sever Voinescu

      Observaţiile dumneavoastră mi se par de bun simţ. Le voi avea în vedere. Eu vă mulţumesc

  • Întrebarea nr. 5 camillus

    Dle Voinescu, am votat PDL pe 30 nov, desi cel putin candidatul la Camera Dep. din colegiul meu nu-mi inspira prea multa incredere.
    Am avut doua mari motivatii pt a merge la vot. In primul rand, teama ca PSD va castiga alegerile si va forma guvern cu PNL, ceea ce mi se parea un dezastru, tinand cont de comportamentul politic impotriva statului de drept al celor doua partide in ultimii ani. (si spun asta ca fost votant liberal)
    In al doilea rand, convingerea ca un guvern condus de PDL o va numi din nou ca ministru al justitiei pe Monica Macovei, asa cum a promis in repetate randuri presedintele partidului in campanie. Desigur, cele doua motivatii sunt strans legate: cea mai mare problema a Romaniei este, in opinia mea, slabiciunea statului de drept.
    Am inteles foarte bine situatia aproape imposibila in care s-a aflat PDL dupa alegeri, refuzat fiind de PNL pentru o alianta: guvern minoritar sinucigas sau alianta monstruoasa cu PSD.
    Dar ceea ce nu voi putea sa inteleg cu nici un chip este renuntarea la Monica Macovei si la reforma in justitie. PDL nici macar nu a propus-o pentru aceasta functie in negocierile cu PSD. Mai mult, nici macar nu a incercat sa numeasca un ministru care sa inspire incredere in continuarea reformelor in justitie, ci a acceptat varianta ridicola a "independentului" Predoiu.
    Intrebarea mea este foarte simpla: de ce?
    Ca votant PDL, ma simt mintit si inselat. Nu mi-am facut niciodata mari iluzii in legatura cu filosofia economica de dreapta a PDL-ului; oricum nu cred ca exista in Romania vreun partid autentic de dreapta si continuam sa ramanem o tara de asistati. Dar am crezut in vointa politica, a dumneavoastra si a colegilor de partid, de a impune o reforma profunda a statului de drept. Acum nu mai cred.

    • Sever Voinescu

      Sentimentele dumneavoastră sînt împărtăşite de mulţi alegători. Sincer, resimt şi eu imposibilitatea de a guverna singuri ca pe o neîmplinire. În ceea ce o priveşte pe doamna Macovei, şi eu am fost şi sînt un susţinător al domniei-sale. Din păcate, desemnarea ministrului justiţiei s-a făcut în contextul noii alianţe politice de guvernare, aşa cum e firesc. Asta este singura explicaţie pentru care doamnei Macovei nu i s-a făcut propunerea de a fi ministru al justiţiei. Cît priveşte reforma în justiţie şi, în general, consolidarea statului de drept, vă for să aveţi încredere că, cel puţin în ceea ce mă priveşte, voi fi un luptător neobosit pe acest front. Printre altele, de aceea am intrat în politică.

  • Întrebarea nr. 6 stefan v

    In educatie s-au acumulat atatea nereguli si interese neligitime incat e aproape un miracol sa fie rezolvate. Daca d-na Andronescu demisioneaza (cum se aude), ar fi gata sa preia portofoliul educatiei?

    • Sever Voinescu

      mă preocupă profund situaţia sistemului nostru de învăţămînt. nu ştiu nimic despre o presupusă demisie a dnei Andronescu. Oricum, urmăresc cu mare atenţie evoluţiile din domeniul educaţiei şi voi fi mereu de partea reformelor stipulate în Pactul pentru Educaţie. Mai mult, vreau să adaug gîndirii reformatoare despre acest domeniu şi o importantă dimensiune etică. Mie mi se pare că, dincolo de aspectele curiculare sau logistice - foarte importante, fără îndoială - criza sistemului de învăţămînt se originează într-o relaţie dascăl - elev profund defectă din punct de vedere moral.

  • Întrebarea nr. 7 Georgiana

    Buna ziua,

    1. E adevarat ca urmeaza sa publicati o carte de interviuri cu marea soprana Virginia Zeani? Puteti sa precizati cand va aparea? (pasionatii de opera o asteapta cu mare interes).

    2. Acum ca sunteti deputat, aveti in agenda dumneavoastra si proiecte culturale, mai ales care sa sprijine Opera Nationala?

    Mult succes in activitatea parlamentara.
    Georgiana

    • Sever Voinescu

      1. Da, e foarte adevărat. Cartea e într-un stadiu final. Manuscrisul se află acum la domana Zeani, în Florida, care face ultimele retuşuri. Mi-a promis că va fi gata în cursul acestei luni. Există, de asemenea, interesul clar al unei mari edituri. Prin urmare, sper ca în primăvară să avem cartea în librării.

      2. Sînt, deja, alături de Opera Naţională în cîteva proiecte. Voi fi mereu de partea Operei noastre!

      Vă mulţumesc mult pentru întrebări. Mi-aţi făcut o mare bucurie...

  • Întrebarea nr. 8 Maximus

    Eu unul cred ca problema Romaniei poate fi rezolvata pe termen lung printr-o educatie performanta (conform criteriilor din tarile dezvoltate) si prin foarte mult bun simt iar pe termen scurt prin rigurozitate.

    Credeti Dle Voinescu ca ar fi oportuna introducere disciplinei "Codul Bunelor Maniere" in invatamant, la toate nivelurile ar fi oportuna? Daca DA, ce veti face pentru aceasta?

    Exista si o petitie online in acest sens :
    http://www.petitieonline.ro/petitie-p17822050.html

    • Sever Voinescu

      Nu m-am gîndit la introducerea acestei materii. Promit să reflectez. Ceea ce vă pot spune, însă, este că în vziunea mea procesul educaţional trebuie să se bazeze pe apropierea dintre şcoală şi familie. Constat că singurul spaţiu care mai emană valoare etică în România este familia. Din păcate. De aceea, şcoala trebuie să ducă în spaţiul public forţe etică a familiei.

  • Întrebarea nr. 9 ApMatei

    Buna ziua.
    Puteti sa ne spuneti 5 lucruri (legi, initiative) pe care doriti sa le faceti in decursul celor 4 ani?

    Multumesc.

    • Sever Voinescu

      Sigur. Planul meu e ceva mai vast, dar iată preocupările mele majore, pe care le-am comunicat în programul electoral pe baza căruia am fost ales. Prin urmare, ele devin obligatorii pentru mine:
      1. Educaţia.
      2. Reforma sistemului de sănătate publică
      3. Sprijinirea dezvoltării colegiului ploieştean în care am fost ales.

      Proiectele concrete în aceste direcţii sînt chiar acum în lucru. Pe site-ul meu, care se va transforma in curînd, vom putea discuta pe îndelete despre aceste proiecte.

  • Întrebarea nr. 10 Mihai

    Domnule Voinescu,

    Am apreciat enorm gestul dvs de a va da demisia de onoare din postul de consul al Romaniei la Chicago... in imposibilitatea morala de a mai reprezenta guvernul psd...

    Sunt un om rational si cumpanesc bine argumentele... dar alianta asta psd-pdl si modul in care e aparata imi aduce aminte de putul gandirii iliesciene de dupa '90, cand se justifica folosirea "fostilor" cu argumentul: "altii mai buni nu avem".

    La modul onest, nu credeti ca incepeti sa dati dovada de darwinism politic? Si nu credeti ca distrugeti bruma de speranta pe care o mai aveau o mana de oameni care credeau ca exista si persoane capabile sa se tina departe de tentatiile puterii, atata timp cat aceasta i-ar compromite moral?

    • Sever Voinescu

      va multumesc pentru apreciere. aveti dreptate in privinta argumentului "altii mai buni nu avem". nu sint un "darwinist" politic si ultimul lucru pe care il doresc este sa distrug bruma de speranta despre care vorbiti. Mai ales ca aceasta bruma de speranta m-a adus in politica si, daca inteleg bine sensul votului din 30 noiembrie, in Parlament. Nu voi dezamagi, va promit!

  • Întrebarea nr. 11 PaulR

    Am votat cu PD-L deoarece ma temeam ca PNL ar putea face o alianta cu PSD si ar pune batista pe tambalul DNA. Am votat cu PDL pentru ca vroiam sa vina Monica Macovei la justitie si sa continue ce a inceput. Am mai votat cu PD-L pentru ca punea accent pe reforma in educatie ; nu lucrez in sistemul educational dar imi dau seama de nevoia urgenta de a-l imbunatati.

    Dupa alegeri toate aceste sperante mi-au fost spulberate. PD-L a ales sa se alieze cu PSD-ul nereformat si ai sai baroni, la justitie nici nu s-a mai pomenit de Macovei iar la educatie a fost adusa o anti-reformista trista.
    Ce aveti sa le spuneti celor care au votat PD-L din aceste motive ?

    • Sever Voinescu

      Stiu cit de greu este de explicat aceasta alianta. Eu insumi sint trist in privinta aceasta. In ceea ce ma priveste, am de spus oamenilor un singur lucru: eu nu m-am schimbat si nu ma schimb. Voi lupta in interiorul partidului pentru ca ideile mele, bine cunoscute de altfel, sa obtina sprijin majoritar.

  • Întrebarea nr. 12 Ioana Dinu

    Dle Voinescu, va cunoastem drept un fin cunoscator si comentator al relatiilor internationale, cum ati comenta prioritatile externe ale Romaniei in noul context?

    Mult succes!

    • Sever Voinescu

      Proiritatile asumate in programul de guvernare sau in diverse declaratii oficiale ale presedintelui sint corecte. Trebuie sa devenim mai influenti in cadrul UE, trebuie sa culegem foloasele relatiei transatalntice careia trebuie sa ii raminem fideli, trebuie sa urmarim realizarea interesului national prin mijloacele extraordinare pe care apartenenta la UE si NATO ni le confera. Cum anume vor atinge aceste obiective, ramine de vazut. Sintem in stare? Eu cred ca da. Am incredere in actualul ministru de externe si cred ca, in domeniul politicii externe, Romania performeaza cu mult mai bine decit in cazul altor politic publice.

  • Întrebarea nr. 13 daniel zamfirescu_ploiesti

    domnule Voinescu, dupa desemnarea premierului s-a vehiculat numele dvs. pentru preluarea sefiei Ministerului Culturii. Numirea d-lui Paleologu v-a luat prin surprindere sau a fost o decizie asteptata?

    • Sever Voinescu

      Numirea dlui Paleologu nu m-a luat deloc prin surprindere. Ii doresc succes si sint alaturi de el. Ne leaga multe, sintem buni amici, si voi fi alaturi de el.

  • Întrebarea nr. 14 Pensionar militar

    eu sunt un pensionar militar care am statut de functionar public obtinut conform legilor existente in romania.
    cum va face primul ministru sa interzica cumulul de venituri, cind acesta este prevazut expres in art. 26 al l164/2001? va da o lege cu efecte retroactive?
    cine il sfatuieste pe distinsul jurist si profesor universitar emil boc? dinsul a renuntat la catedra, daca legea ii da voie sa predea, sau a cumulat veniturile?
    cred ca va trebui sa-i doresc, in noul an, cit mai multe despagubiri rezultate din hotarari judecatoresti investite, avind ca subiect cele afirmate mai sus, pe care va trebui sa le plateasca.
    distractia va costa destul de scump.
    la fel si cu dreptul la bonuri de masa, obtinut de cei din sectorul public prin hotariri judecatoresti ramase definitive. e posibila neacordarea lor?
    conform caror principii ale dreptului?
    suntem aici pentru ca justitia si-a facut treaba cum si-a facuto. oare va continua sa si-o faca la fel, cintind in struna puterii executive, cind ea insasi este o putere, sau va aplica princiipile consfintite in cartile de drept si va face dovada ca este garantul statului de drept?
    e greu, daca nu imposibil sa traiesti intr-o tara in care principalul instrument de lucru este urechea!

    • Sever Voinescu

      Evident ca masura anuntata de premier va avea forma legislativa potrivita. Stiu ca e greu sa admiteti suprimarea unor venituri personale, dar conditiile bugetare sint implacabile.

  • Întrebarea nr. 15 adina s

    Domnule Voinescu, v-am admirat intotdeauna calitatile dumneavoastra de jurnalist si mai ales elociinta cu care ati tratat anumite subiecte...aveti alese calitati de diplomat si as vrea sa stiu daca s-a negociat, sau s-a pus problema numirii dumneavoastra in functia de ministru de externe...stiu ca primarul meu a ajuns prim ministru dupa vizita domnului presedinte (sic!) la Bruxelles, unde i s-a impus acest lucru avand in vedere ca domnul Theodor Stolojan ar fi "patat" de trecutul comunist pe care il avea...

    • Sever Voinescu

      Ministerul de Externe a cazut in responsabilitatea PSD, asa ca nu s-a ajuns la discutarea numelui meu legat de aceasta functie. Oricum, va multumesc pentru cuvintele frumoase...

  • Întrebarea nr. 16 Miron

    cum se impaca un tinar ideolog de dreapta cu o implicare directa si personala intrun partid care se trage din FSN si care acum citva ani era membru in Internationala Socialista? De asemenea, cum explicati si justificati aceasat "alianta imorala" cu PSD-ul? Nu va simtiti tradad?

    Eu da.

    • Sever Voinescu

      am intrat in PDL pentru ca este un partid de dreapta. asta este convingerea mea. Cit despre ce se trage din FSN si ce nu, va reamintesc, doar, ca PD a fost mereu cel mai dur adversar al partidului iesit de sub mantaua dlui Iliescu, indiferent ca s/a numit PDSR sau PD. Eu am intrat in PDL, partid membru al Partidului Popular European si cred ca PDL trebuie sa se consolideze in acest spatiu ideologic. In ceea ce ma priveste, voi lucra neobosit in acest sens.
      Da, am spus-o de multe ori, sint intristat de aceasta alianta...

  • Întrebarea nr. 17 Peter Badesco

    Domnule Voinescu , in primul rand felicitari pentru succesul electoral obtinut. Va doresc sa puteti face o diferenta reala, buna in viata noastra a tuturor. Noi cei din 'diaspora' credeti ca vom avea vreodata posibilitatea sa fim reprezentati de catre 'unul dintre noi' ,...mai curand decat 'unul impus' de la Bucuresti. Daca aveti posibilitatea si vointa politica va rugam sa introduceti o legislatie care sa reflecte realitatea actuala a romanilor, ca noi toti sa putem fi reprezentati corect in Parlamentul Romaniei. Credeti ca se poate realiza un astfel de lucru,..?

    • Sever Voinescu

      Dumneavoastra, "cei din diaspora" sinteti deja reprezentati in Parlament. Ati avut ocazia sa alegeti dintre candidatii mai multor partide. Cunosc personal pe doi dintre acesti parlamentari si va pot spune ca nu ati ales rau deloc.

  • Întrebarea nr. 18 Anca-Andreea Calugaru

    Care credeti ca este cel mai legitim argument pentru pozitia adoptata de israelieni, respectiv de palestinieni/Hamas in acest conflict recent?

    Cum vedeti rolul UE/ ONU in rezolvarea acestui conflict?

    Mai credeti in delegatiile de negociatori europeni (a se vedea, de exemplu, rolul mai mult decat inexistent al delegatului Tony Blaire in zona) sau in rezolutiile ONU (cel mai adesea neaplicate)?

    • Sever Voinescu

      Argumentele Hamas nu mi se par deloc legitime. Atacurile cu rachete sint justificate de Hamas prin aceea ca israelienii nu permit accesul multumitor al ajutoarelor internationale spre Fisie. Mi se pare ca e prea putin pentru a justifica un atac cu rachete. Cit despre Israel, mi se pare ca atitudinea acestui stat e tot mai constructiva in perspectiva solutiei "doua state", mai ales dupa Annapolis. Cred ca Hamas merita o lectie!

  • Întrebarea nr. 19 Dan.Tapalaga

    "Şi pedeliştilor, şi peneliştilor din teritoriu le va fi foarte greu să „înghită“ o apropiere de PSD şi imposibil să „vândă“ electoratului o eventuală alianţă cu PSD. Prin tradiţie, PD a fost cel mai dur opozant al PDSR-ului, iar PNL a fost un partid mereu departe de creaţiile politice ale lui Ion Iliescu. Cred că PDL şi PNL au chiar o obligaţie morală de a guverna împreună, dacă niciunul dintre partide nu va obţine singur guvernarea." Asta spuneati intr-un interviu publicat de Evenimentul Zilei pe 25 noiembrie, cu cinci zile inainte de alegeri. Ati spus atunci ca pedelistilor din teritoriu le va fi IMPOSIBIL sa vanda o apropiere cu PSD. Dvs, domnule Voinescu, va este acum imposibil sa vindeti apropierea de PSD? Sau: cum o vindeti?

    • Sever Voinescu

      Mi-e foarte greu. Trebuie, insa, sa va spun ca multi dintre alegatori au inteles argumentele prezentate public de presedintele Basescu si de premierul Boc. Ramin la pozitia mea. Cred ca PNL ar fi trebuit sa inteleaga imperativul moral despre care vorbeam. Din pacate nu au facut-o, din motive asupra carora putem discuta mult si bine. Disponibilitatea noastra a existat.





2780 vizualizari

  • 3 intrebari simple. (Luni, 5 ianuarie 2009, 10:31)

    Claudiu V. [anonim]

    1. Stiu ca ati scris f. mult impotriva lui Adrian Nastase. Cum (ar) arata astazi un dialog intre oamenii politici S. Voinescu si A. Nastase?

    2. Care este omul politic pe care il admirati cel mai mult? Nu neaparat unul contemporan.

    3. Adrian Cioroianu a renuntat sa mai scrie pentru Dilema Veche incepand cu preluarea mandatului de ministru, motivand ca 'Ar fi pacat ca oamenii fara dileme sa spuna (sau sa creada, macar) ca Dilema veche e oficiosul vreunui ministru nou'.

    Chiar daca nu aveti (inca) o functie in Executiv si chiar daca nu scrieti doar despre probleme locale, credeti ca ar fi oportun sa-i urmati exemplul?
    • Mai e posibila o alianta PDL-PNL? (Luni, 5 ianuarie 2009, 12:38)

      un cetatean [anonim] i-a raspuns lui Claudiu V.

      In cazul in care Tariceanu nu ar mai fi presedintele PNL iar noul presedinte al PNL ar solicita public un guvern PDL-PNL, dumneavostra ce pozitie veti avea in interiorul PDL?
        ()
    • Claudiu V. (Luni, 5 ianuarie 2009, 16:02)

      Sever Voinescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Claudiu V.

      1. Părerea mea despre dl Năstase rămîne neschimbată. Astăzi nu există "un dialog între oamenii politici S. Voinescu şi A. Năstase". Despre cum ar arăta, însă, nu ştiu ce să spun. Dacă va fi cazul, vă voi ţine la curent. Profit de ocazie pentru a anunţa că voi transforma site-ul meu de campanie în "blog de politician" şi, dacă un asemenea dialog va avea loc, îl voi povesti acolo. Sincer, şi eu sînt curios...
      2. Ronald Reagan. Iar de la noi, Take Ionescu.
      3. Voi scrie în continuare la Dilema Veche. Am făcut-o mereu, inclusiv pe vremea în care eram diplomat. Nu văd nici un motiv pentru care aş renunţa. Am, încă, dileme...
  • De ce? (Luni, 5 ianuarie 2009, 10:34)

    CCC [anonim]

    Nu e o intrebare, e un repros. De ce v-ati aliat cu PSD-ul? Nu gasesc nici un argument care sa stea in picioare pentru asa ceva!
    • CCC (Luni, 5 ianuarie 2009, 16:04)

      Sever Voinescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui CCC

      Imi însuşesc reproşul. Spre deosebire de dumneavoastră, eu văd argumente pentru actuala alianţă PDL - PSD, dar, precizez limpede, cele care recomandau o altă formulă mi se păreau mai covingătoare. Şi mai e ceva important: nu uitaţi că PNL nu a vrut cu nici un chip colaborarea guvernamentală cu noi.
  • Intrebare (Luni, 5 ianuarie 2009, 11:11)

    razvan [anonim]

    Buna Ziua!
    Domnule Voinescu, ce veti face cu Fondul Proprietatea (nu dumneavoastra personal, ci PDL-ul)?
    Partidul dumneavoastra are o doctrina de dreapta si ma gandesc ca veti continua procesul de retrocedare.
    Multumesc anticipat!
    • razvan (Luni, 5 ianuarie 2009, 16:05)

      Sever Voinescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui razvan

      voi avea mereu o pozitie de dreapta. cred in dreptul de proprietate!
  • impozitul (Luni, 5 ianuarie 2009, 11:29)

    tsunami [utilizator]

    impozitul pe profit acum este taxat la cota unica de 16%. din programul de guvernare am citit ca nu va fi modificat dar vor taxe supolimentare (adica, practic va fi modificat). sper ca aveti in vedere faptul ca o marirea a impozitului va stopa investitia externa in conditiile in care economia mondiala se relanseaza, si in conditiile in care tarile din jurul nostru au cote chiar de 15%.
    de asemenea am citit ca se vor sustine si IMM-urile.

    cred ca aceste masuri vor duce la o inrautatire a situatiei economice in romania si la cresterea potentiala a opozitiei la viitoarele alegeri.

    in acelasi mod o marire a taxelor pe salariile mari vor duce la re-aparitia economiei subterane.

    aveti in vedere aceste lucruri semnalate de mine?

    multumesc
    • tsunami (Luni, 5 ianuarie 2009, 16:05)

      Sever Voinescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui tsunami

      Observaţiile dumneavoastră mi se par de bun simţ. Le voi avea în vedere. Eu vă mulţumesc
  • monica macovei (Luni, 5 ianuarie 2009, 11:31)

    camillus [utilizator]

    Dle Voinescu, am votat PDL pe 30 nov, desi cel putin candidatul la Camera Dep. din colegiul meu nu-mi inspira prea multa incredere.
    Am avut doua mari motivatii pt a merge la vot. In primul rand, teama ca PSD va castiga alegerile si va forma guvern cu PNL, ceea ce mi se parea un dezastru, tinand cont de comportamentul politic impotriva statului de drept al celor doua partide in ultimii ani. (si spun asta ca fost votant liberal)
    In al doilea rand, convingerea ca un guvern condus de PDL o va numi din nou ca ministru al justitiei pe Monica Macovei, asa cum a promis in repetate randuri presedintele partidului in campanie. Desigur, cele doua motivatii sunt strans legate: cea mai mare problema a Romaniei este, in opinia mea, slabiciunea statului de drept.
    Am inteles foarte bine situatia aproape imposibila in care s-a aflat PDL dupa alegeri, refuzat fiind de PNL pentru o alianta: guvern minoritar sinucigas sau alianta monstruoasa cu PSD.
    Dar ceea ce nu voi putea sa inteleg cu nici un chip este renuntarea la Monica Macovei si la reforma in justitie. PDL nici macar nu a propus-o pentru aceasta functie in negocierile cu PSD. Mai mult, nici macar nu a incercat sa numeasca un ministru care sa inspire incredere in continuarea reformelor in justitie, ci a acceptat varianta ridicola a "independentului" Predoiu.
    Intrebarea mea este foarte simpla: de ce?
    Ca votant PDL, ma simt mintit si inselat. Nu mi-am facut niciodata mari iluzii in legatura cu filosofia economica de dreapta a PDL-ului; oricum nu cred ca exista in Romania vreun partid autentic de dreapta si continuam sa ramanem o tara de asistati. Dar am crezut in vointa politica, a dumneavoastra si a colegilor de partid, de a impune o reforma profunda a statului de drept. Acum nu mai cred.
    • camillus (Luni, 5 ianuarie 2009, 16:06)

      Sever Voinescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui camillus

      Sentimentele dumneavoastră sînt împărtăşite de mulţi alegători. Sincer, resimt şi eu imposibilitatea de a guverna singuri ca pe o neîmplinire. În ceea ce o priveşte pe doamna Macovei, şi eu am fost şi sînt un susţinător al domniei-sale. Din păcate, desemnarea ministrului justiţiei s-a făcut în contextul noii alianţe politice de guvernare, aşa cum e firesc. Asta este singura explicaţie pentru care doamnei Macovei nu i s-a făcut propunerea de a fi ministru al justiţiei. Cît priveşte reforma în justiţie şi, în general, consolidarea statului de drept, vă for să aveţi încredere că, cel puţin în ceea ce mă priveşte, voi fi un luptător neobosit pe acest front. Printre altele, de aceea am intrat în politică.
  • Vede vreo sansa la educatie? (Luni, 5 ianuarie 2009, 11:33)

    stefan v [anonim]

    In educatie s-au acumulat atatea nereguli si interese neligitime incat e aproape un miracol sa fie rezolvate. Daca d-na Andronescu demisioneaza (cum se aude), ar fi gata sa preia portofoliul educatiei?
    • stefan v (Luni, 5 ianuarie 2009, 16:06)

      Sever Voinescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui stefan v

      mă preocupă profund situaţia sistemului nostru de învăţămînt. nu ştiu nimic despre o presupusă demisie a dnei Andronescu. Oricum, urmăresc cu mare atenţie evoluţiile din domeniul educaţiei şi voi fi mereu de partea reformelor stipulate în Pactul pentru Educaţie. Mai mult, vreau să adaug gîndirii reformatoare despre acest domeniu şi o importantă dimensiune etică. Mie mi se pare că, dincolo de aspectele curiculare sau logistice - foarte importante, fără îndoială - criza sistemului de învăţămînt se originează într-o relaţie dascăl - elev profund defectă din punct de vedere moral.
        ()
  • Carte despre Virginia Zeani, Proiecte opera (Luni, 5 ianuarie 2009, 11:36)

    Georgiana [anonim]

    Buna ziua,

    1. E adevarat ca urmeaza sa publicati o carte de interviuri cu marea soprana Virginia Zeani? Puteti sa precizati cand va aparea? (pasionatii de opera o asteapta cu mare interes).

    2. Acum ca sunteti deputat, aveti in agenda dumneavoastra si proiecte culturale, mai ales care sa sprijine Opera Nationala?

    Mult succes in activitatea parlamentara.
    Georgiana
    • georgiana (Luni, 5 ianuarie 2009, 16:07)

      Sever Voinescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Georgiana

      1. Da, e foarte adevărat. Cartea e într-un stadiu final. Manuscrisul se află acum la domana Zeani, în Florida, care face ultimele retuşuri. Mi-a promis că va fi gata în cursul acestei luni. Există, de asemenea, interesul clar al unei mari edituri. Prin urmare, sper ca în primăvară să avem cartea în librării.

      2. Sînt, deja, alături de Opera Naţională în cîteva proiecte. Voi fi mereu de partea Operei noastre!

      Vă mulţumesc mult pentru întrebări. Mi-aţi făcut o mare bucurie...
        ()
  • Educatie (Luni, 5 ianuarie 2009, 11:41)

    Maximus [anonim]

    Eu unul cred ca problema Romaniei poate fi rezolvata pe termen lung printr-o educatie performanta (conform criteriilor din tarile dezvoltate) si prin foarte mult bun simt iar pe termen scurt prin rigurozitate.

    Credeti Dle Voinescu ca ar fi oportuna introducere disciplinei "Codul Bunelor Maniere" in invatamant, la toate nivelurile ar fi oportuna? Daca DA, ce veti face pentru aceasta?

    Exista si o petitie online in acest sens :
    http://www.petitieonline.ro/petitie-p17822050.html
    • maximus (Luni, 5 ianuarie 2009, 16:08)

      Sever Voinescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Maximus

      Nu m-am gîndit la introducerea acestei materii. Promit să reflectez. Ceea ce vă pot spune, însă, este că în vziunea mea procesul educaţional trebuie să se bazeze pe apropierea dintre şcoală şi familie. Constat că singurul spaţiu care mai emană valoare etică în România este familia. Din păcate. De aceea, şcoala trebuie să ducă în spaţiul public forţe etică a familiei.
  • 5 lucruri (Luni, 5 ianuarie 2009, 11:52)

    ApMatei [anonim]

    Buna ziua.
    Puteti sa ne spuneti 5 lucruri (legi, initiative) pe care doriti sa le faceti in decursul celor 4 ani?

    Multumesc.
    • apmatei (Luni, 5 ianuarie 2009, 16:08)

      Sever Voinescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ApMatei

      Sigur. Planul meu e ceva mai vast, dar iată preocupările mele majore, pe care le-am comunicat în programul electoral pe baza căruia am fost ales. Prin urmare, ele devin obligatorii pentru mine:
      1. Educaţia.
      2. Reforma sistemului de sănătate publică
      3. Sprijinirea dezvoltării colegiului ploieştean în care am fost ales.

      Proiectele concrete în aceste direcţii sînt chiar acum în lucru. Pe site-ul meu, care se va transforma in curînd, vom putea discuta pe îndelete despre aceste proiecte.
  • Evolutie sau Involutie (Luni, 5 ianuarie 2009, 12:14)

    Mihai [anonim]

    Domnule Voinescu,

    Am apreciat enorm gestul dvs de a va da demisia de onoare din postul de consul al Romaniei la Chicago... in imposibilitatea morala de a mai reprezenta guvernul psd...

    Sunt un om rational si cumpanesc bine argumentele... dar alianta asta psd-pdl si modul in care e aparata imi aduce aminte de putul gandirii iliesciene de dupa '90, cand se justifica folosirea "fostilor" cu argumentul: "altii mai buni nu avem".

    La modul onest, nu credeti ca incepeti sa dati dovada de darwinism politic? Si nu credeti ca distrugeti bruma de speranta pe care o mai aveau o mana de oameni care credeau ca exista si persoane capabile sa se tina departe de tentatiile puterii, atata timp cat aceasta i-ar compromite moral?
    • mihai (Luni, 5 ianuarie 2009, 16:11)

      Sever Voinescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihai

      va multumesc pentru apreciere. aveti dreptate in privinta argumentului "altii mai buni nu avem". nu sint un "darwinist" politic si ultimul lucru pe care il doresc este sa distrug bruma de speranta despre care vorbiti. Mai ales ca aceasta bruma de speranta m-a adus in politica si, daca inteleg bine sensul votului din 30 noiembrie, in Parlament. Nu voi dezamagi, va promit!
  • dezamagiri (Luni, 5 ianuarie 2009, 12:28)

    PaulR [utilizator]

    Am votat cu PD-L deoarece ma temeam ca PNL ar putea face o alianta cu PSD si ar pune batista pe tambalul DNA. Am votat cu PDL pentru ca vroiam sa vina Monica Macovei la justitie si sa continue ce a inceput. Am mai votat cu PD-L pentru ca punea accent pe reforma in educatie ; nu lucrez in sistemul educational dar imi dau seama de nevoia urgenta de a-l imbunatati.

    Dupa alegeri toate aceste sperante mi-au fost spulberate. PD-L a ales sa se alieze cu PSD-ul nereformat si ai sai baroni, la justitie nici nu s-a mai pomenit de Macovei iar la educatie a fost adusa o anti-reformista trista.
    Ce aveti sa le spuneti celor care au votat PD-L din aceste motive ?
    • PaulR (Luni, 5 ianuarie 2009, 16:13)

      Sever Voinescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui PaulR

      Stiu cit de greu este de explicat aceasta alianta. Eu insumi sint trist in privinta aceasta. In ceea ce ma priveste, am de spus oamenilor un singur lucru: eu nu m-am schimbat si nu ma schimb. Voi lupta in interiorul partidului pentru ca ideile mele, bine cunoscute de altfel, sa obtina sprijin majoritar.
  • relatiile internationale in 2009 (Luni, 5 ianuarie 2009, 12:32)

    Ioana Dinu [anonim]

    Dle Voinescu, va cunoastem drept un fin cunoscator si comentator al relatiilor internationale, cum ati comenta prioritatile externe ale Romaniei in noul context?

    Mult succes!
    • Ioana Dinu (Luni, 5 ianuarie 2009, 16:18)

      Sever Voinescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ioana Dinu

      Proiritatile asumate in programul de guvernare sau in diverse declaratii oficiale ale presedintelui sint corecte. Trebuie sa devenim mai influenti in cadrul UE, trebuie sa culegem foloasele relatiei transatalntice careia trebuie sa ii raminem fideli, trebuie sa urmarim realizarea interesului national prin mijloacele extraordinare pe care apartenenta la UE si NATO ni le confera. Cum anume vor atinge aceste obiective, ramine de vazut. Sintem in stare? Eu cred ca da. Am incredere in actualul ministru de externe si cred ca, in domeniul politicii externe, Romania performeaza cu mult mai bine decit in cazul altor politic publice.
  • numire minister (Luni, 5 ianuarie 2009, 12:35)

    daniel zamfirescu_ploiesti [anonim]

    domnule Voinescu, dupa desemnarea premierului s-a vehiculat numele dvs. pentru preluarea sefiei Ministerului Culturii. Numirea d-lui Paleologu v-a luat prin surprindere sau a fost o decizie asteptata?
    • daniel zamfirescu ploiesti (Luni, 5 ianuarie 2009, 16:19)

      Sever Voinescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui daniel zamfirescu_ploiesti

      Numirea dlui Paleologu nu m-a luat deloc prin surprindere. Ii doresc succes si sint alaturi de el. Ne leaga multe, sintem buni amici, si voi fi alaturi de el.
  • Interzicerea cumulului de venituri (Luni, 5 ianuarie 2009, 12:38)

    Pensionar militar [anonim]

    eu sunt un pensionar militar care am statut de functionar public obtinut conform legilor existente in romania.
    cum va face primul ministru sa interzica cumulul de venituri, cind acesta este prevazut expres in art. 26 al l164/2001? va da o lege cu efecte retroactive?
    cine il sfatuieste pe distinsul jurist si profesor universitar emil boc? dinsul a renuntat la catedra, daca legea ii da voie sa predea, sau a cumulat veniturile?
    cred ca va trebui sa-i doresc, in noul an, cit mai multe despagubiri rezultate din hotarari judecatoresti investite, avind ca subiect cele afirmate mai sus, pe care va trebui sa le plateasca.
    distractia va costa destul de scump.
    la fel si cu dreptul la bonuri de masa, obtinut de cei din sectorul public prin hotariri judecatoresti ramase definitive. e posibila neacordarea lor?
    conform caror principii ale dreptului?
    suntem aici pentru ca justitia si-a facut treaba cum si-a facuto. oare va continua sa si-o faca la fel, cintind in struna puterii executive, cind ea insasi este o putere, sau va aplica princiipile consfintite in cartile de drept si va face dovada ca este garantul statului de drept?
    e greu, daca nu imposibil sa traiesti intr-o tara in care principalul instrument de lucru este urechea!
    • Stimate domn, ..... (Luni, 5 ianuarie 2009, 14:10)

      judex1 [anonim] i-a raspuns lui Pensionar militar

      Pot sa va pun si eu doua intrebari (la care evident nu o sa raspundeti)?
      1. Puteti sa ne spuneti valoarea pensiei dvs. militare, sau e secret?
      2. Daca mai aveti putere de munca, de ce nu lucrati in sectorul privat si ocupati locul unui tanar somer?
    • pensionar militar (Luni, 5 ianuarie 2009, 16:21)

      Sever Voinescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Pensionar militar

      Evident ca masura anuntata de premier va avea forma legislativa potrivita. Stiu ca e greu sa admiteti suprimarea unor venituri personale, dar conditiile bugetare sint implacabile.
  • postul de ministru de externe (Luni, 5 ianuarie 2009, 13:04)

    adina s [anonim]

    Domnule Voinescu, v-am admirat intotdeauna calitatile dumneavoastra de jurnalist si mai ales elociinta cu care ati tratat anumite subiecte...aveti alese calitati de diplomat si as vrea sa stiu daca s-a negociat, sau s-a pus problema numirii dumneavoastra in functia de ministru de externe...stiu ca primarul meu a ajuns prim ministru dupa vizita domnului presedinte (sic!) la Bruxelles, unde i s-a impus acest lucru avand in vedere ca domnul Theodor Stolojan ar fi "patat" de trecutul comunist pe care il avea...
    • adina s (Luni, 5 ianuarie 2009, 16:23)

      Sever Voinescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui adina s

      Ministerul de Externe a cazut in responsabilitatea PSD, asa ca nu s-a ajuns la discutarea numelui meu legat de aceasta functie. Oricum, va multumesc pentru cuvintele frumoase...
  • intrebare (Luni, 5 ianuarie 2009, 13:16)

    Miron [anonim]

    cum se impaca un tinar ideolog de dreapta cu o implicare directa si personala intrun partid care se trage din FSN si care acum citva ani era membru in Internationala Socialista? De asemenea, cum explicati si justificati aceasat "alianta imorala" cu PSD-ul? Nu va simtiti tradad?

    Eu da.
    • miron (Luni, 5 ianuarie 2009, 16:27)

      Sever Voinescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Miron

      am intrat in PDL pentru ca este un partid de dreapta. asta este convingerea mea. Cit despre ce se trage din FSN si ce nu, va reamintesc, doar, ca PD a fost mereu cel mai dur adversar al partidului iesit de sub mantaua dlui Iliescu, indiferent ca s/a numit PDSR sau PD. Eu am intrat in PDL, partid membru al Partidului Popular European si cred ca PDL trebuie sa se consolideze in acest spatiu ideologic. In ceea ce ma priveste, voi lucra neobosit in acest sens.
      Da, am spus-o de multe ori, sint intristat de aceasta alianta...
  • Intentii politice (Luni, 5 ianuarie 2009, 13:38)

    Peter Badesco [anonim]

    Domnule Voinescu , in primul rand felicitari pentru succesul electoral obtinut. Va doresc sa puteti face o diferenta reala, buna in viata noastra a tuturor. Noi cei din 'diaspora' credeti ca vom avea vreodata posibilitatea sa fim reprezentati de catre 'unul dintre noi' ,...mai curand decat 'unul impus' de la Bucuresti. Daca aveti posibilitatea si vointa politica va rugam sa introduceti o legislatie care sa reflecte realitatea actuala a romanilor, ca noi toti sa putem fi reprezentati corect in Parlamentul Romaniei. Credeti ca se poate realiza un astfel de lucru,..?
    • peter badesco (Luni, 5 ianuarie 2009, 16:29)

      Sever Voinescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Peter Badesco

      Dumneavoastra, "cei din diaspora" sinteti deja reprezentati in Parlament. Ati avut ocazia sa alegeti dintre candidatii mai multor partide. Cunosc personal pe doi dintre acesti parlamentari si va pot spune ca nu ati ales rau deloc.
  • Conflictul israeliano-palestinian (Luni, 5 ianuarie 2009, 13:47)

    Anca-Andreea Calugaru [anonim]

    Care credeti ca este cel mai legitim argument pentru pozitia adoptata de israelieni, respectiv de palestinieni/Hamas in acest conflict recent?

    Cum vedeti rolul UE/ ONU in rezolvarea acestui conflict?

    Mai credeti in delegatiile de negociatori europeni (a se vedea, de exemplu, rolul mai mult decat inexistent al delegatului Tony Blaire in zona) sau in rezolutiile ONU (cel mai adesea neaplicate)?
    • anca-andreea calugaru (Luni, 5 ianuarie 2009, 16:34)

      Sever Voinescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Anca-Andreea Calugaru

      Argumentele Hamas nu mi se par deloc legitime. Atacurile cu rachete sint justificate de Hamas prin aceea ca israelienii nu permit accesul multumitor al ajutoarelor internationale spre Fisie. Mi se pare ca e prea putin pentru a justifica un atac cu rachete. Cit despre Israel, mi se pare ca atitudinea acestui stat e tot mai constructiva in perspectiva solutiei "doua state", mai ales dupa Annapolis. Cred ca Hamas merita o lectie!
  • ONU si Noua Ordine Mondiala (Luni, 5 ianuarie 2009, 13:50)

    Mara [anonim]

    "ONU are in sarcina razboaiele" sustin (printre altele) unii care mai sustin si ca exista o conspiratie mondiala in scopul instaurarii unei Noi Ordini Mondiale... 1. Ce se intimpla acum in Fisia Gaza are vreo legatura cu Teoria Conspiratiei si/sau cu Noua Ordine Mondiala (dorita de mai marii lumii)? 2. Este ONU intr-adevar (&de fapt) o societate secreta care-si doreste doar o Noua Ordine Mondiala?

    Multumesc anticipat.
    LA MULTI ANI!
  • Concurenta pe piata auto (Luni, 5 ianuarie 2009, 13:57)

    Adrian Eftimie [anonim]

    D-le Voinescu,
    Inainte de alegerile din Noiembrie,o initiativa parlamentara a PDL a fost votata in Senat si a luat drumul Camerei Deputatilor,unde probabil,copilul lui Tariceanu,numitul Bogdan Olteanu a dosit-o prin sertare.Este vorba Taxa de Inmatriculare ,din cate stiu a fost votat ,pentru eliminarea ei in Senatul Romaniei.Credeti ca se poate scoate din sertarele Camerei Deputatilor si continua procedura ??.
    Ce va spun in continuare ,doare bugetul statului,din ce in ce mai multi concetateni,risca si aleg sa-si inmatriculeze autoturismele in Ungaria sau Bulgaria,este total anormal iar statul va pierde sume uriase din aceste inmatriculari in afara granitelor in viitorul apropiat(asigurari,taxe,impozite),
    intrebarea mea este daca alianta PDL-PSD va lua taurul de coarne si va impune o taxa acceptabila pentru tot romanul,iar piata isi va reintra in normal.Sa nu uitam ca Dacia Pitesti nu mai apartine Romaniei ci Frantei acum,chiar daca acolo lucreaza concetateni de-ai nostri.
    Cu multa stima si consideratie !.
  • A facut parte dintr-un ONG acuzat ca facae jocuri (Luni, 5 ianuarie 2009, 14:41)

    Traian Horia [anonim]

    Voinescu a facut parte dintr-un ONG (IPP) acuzat de lideri PSD (un domn Dragnea) ca face jocurile unui partid rival? Stie asta acest domn Voinescu? A protestat? Si atunci cata incredere sa aiba oamenii intr-un om care nu si-a mentinut neutralitatea nici ca ONG-ist? Am avut mereu senzatia ca stiu dinainte ce va raspunde acest om la orice tip de intrebare. De aceea, ma opresc aici cu intrebarile. Personal, e vreo problema daca si acum am convingerea ca acceptarea lui Sever Voinescu ca parlamentar care sa reprezinte PDL a fost o eroare?
  • Protectia animalelor (Luni, 5 ianuarie 2009, 15:18)

    Un animal [anonim]

    Domnule Voinescu, sinteti deputat de Ploiesti. Dupa cum stiti, in marile orase sunt oameni care maltrateaza animalele. Eu cred ca politica nu trebuie facuta doar in beneficiul oamenilor. Si animalele au drepturi. Nu animalele, ci oamenii, aceia bogati de la orasi, si-au facut vile prin padurile de pe Valea Prahovei, de unde au izgonit ursii si cocosii de munte.

    Ce aveti de gind sa faceti ca deputat PD-L pentru a opri distrugerea naturii si abuzurile comise impotriva animalelor?

    Un animal
  • Doua intrebari (Luni, 5 ianuarie 2009, 15:54)

    Toana-Buruga Valentin [anonim]

    Va stiu om de cultura si va apreciam articolele din "Dilema".Va felicit ca va-ti dedicat si vietii politice in speranta ca veti purifica structura acestei clase de multi hulita.
    1.Ce proiecte culturale sau politice aveti in atentie
    si cu care sper sa va afirmati cat mai repede?
    2.Credeti ca este posibila aplicarea legii privind majorarea salariilor cadrelor didactice cu 50 sau cu 33%?(eu si sotia mea fiind profesori!)
  • Gaza (Luni, 5 ianuarie 2009, 16:00)

    Cosmin C [utilizator]

    Domnule Voinescu,

    1. Atacul Israelian asupra fasiei Gaza este legitim?

    2. Care credeti ca ar trebui sa fie pozitia Romaniei fata de acesta conflict?

    Va multumesc!
  • salut, incepem (Luni, 5 ianuarie 2009, 16:02)

    Dan.Tapalaga [hotnews.ro]

    La multi ani tuturor, intai de toate! Domnul Sever Voinescu se afla in redactia HotNews.ro, gata sa raspunda intrebarilor voastre. Am inceput
  • gaza (Luni, 5 ianuarie 2009, 16:22)

    angela [anonim]

    1. Daca nu existau cetateni romani in Fasia Gaza, care credeti ca ar fi fost pozitia Romaniei? Pentru ca "profunda ingrijorare" e o exprimare neutra si discutabila. La un asemenea conflict, nu ar fi indicata o pozitie mai ferma?

    2. Credeti ca se va sfarsi vreodata acest butoi cu pulbere din Orientul Mijlociu? Israelul e o democratie (ce are puterea sa reactioneze) in marea de ipocrizie araba (un numar coplesitor de oameni din Fasie lucreaza in Israel), tarile din Occident se pozitioneaza cu reactii in functie de numarul de minoritati majoritare din respectivele tari... un asemenea conflict pare fara rezolvare doar pentru ca arabii nu pot accepta realitatea?!
  • parlament (Luni, 5 ianuarie 2009, 16:24)

    mora [anonim]

    in prima zi de mandat v-am vazut avandu-l coleg de banca pe toader paleologu. acum el e ministru si va veni extrem de rar la sedintele din parlament. ramaneti singur in banca sau va gasiti alt coleg?
  • LA MULTI ANI!! (Luni, 5 ianuarie 2009, 16:32)

    Paul.H. [anonim]

    Stimate D-nule Voinescu,nu am citit toate mesajele care vi s-au adresat si este posibil sa fie intrebarea mea una repetata: care ar fi fost motivul pt. care nu s-a dorit(din partea PD-L si/sau D-nul Basescu)un guvern de tehnocrati si asta mai ales in contextul crizei financiare si nu in ultimul rind dezamagirea alegatorilor de dreapta pt. aceasta actuala coalitie
  • Chiar imposibil? (Luni, 5 ianuarie 2009, 16:32)

    Dan.Tapalaga [hotnews.ro]

    "Şi pedeliştilor, şi peneliştilor din teritoriu le va fi foarte greu să „înghită“ o apropiere de PSD şi imposibil să „vândă“ electoratului o eventuală alianţă cu PSD. Prin tradiţie, PD a fost cel mai dur opozant al PDSR-ului, iar PNL a fost un partid mereu departe de creaţiile politice ale lui Ion Iliescu. Cred că PDL şi PNL au chiar o obligaţie morală de a guverna împreună, dacă niciunul dintre partide nu va obţine singur guvernarea." Asta spuneati intr-un interviu publicat de Evenimentul Zilei pe 25 noiembrie, cu cinci zile inainte de alegeri. Ati spus atunci ca pedelistilor din teritoriu le va fi IMPOSIBIL sa vanda o apropiere cu PSD. Dvs, domnule Voinescu, va este acum imposibil sa vindeti apropierea de PSD? Sau: cum o vindeti?
    • a (Luni, 5 ianuarie 2009, 18:06)

      Sever Voinescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan.Tapalaga

      Mi-e foarte greu. Trebuie, insa, sa va spun ca multi dintre alegatori au inteles argumentele prezentate public de presedintele Basescu si de premierul Boc. Ramin la pozitia mea. Cred ca PNL ar fi trebuit sa inteleaga imperativul moral despre care vorbeam. Din pacate nu au facut-o, din motive asupra carora putem discuta mult si bine. Disponibilitatea noastra a existat.
  • salariile profesorilor (Luni, 5 ianuarie 2009, 16:32)

    andrei [anonim]

    de ce inainte de alegeri PDL a sustinut marirea salalriilor profesorilor cu 50% inclusiv printr-o lege, apoi in ultimele zile inainte de alegeri dl Boc a sustinut ca prima masura dupa cistigarea alegerilor va fi aplicarea acestei legi? si acum spuneti ca nu sint bani? atunci nu stiati? nu aveti acolo in PDL un om care sa stie sa citeasca cifrele? mi se pare inadmisibil ca in decurs de doua saptamini dl Boc sa se schimbe. Eu nu vad decit minciuna ori incompetenta
  • MAE si dupa aceea... (Luni, 5 ianuarie 2009, 16:57)

    Radu [anonim]

    O intrebare referitoare la perioada cand ati activat in MAE (prin anii 1999-2000), mai precis pe durata ministeriatului d-lui Plesu - erati, parca, secretar general: mi-ati parut un tip relativ arogant si un suporter pasiv / blazat al "sistemului" (chiar daca postul v-a revenit din partea PNT-CD :) si - mai ales - n-ati reusit sa schimbati nimic pe-acolo in cei 4 ani petrecuti in minister (as spune chiar ca dimpotriva, lucrurile s-au inrautatit). Ce va face sa credeti ca veti schimba ceva din pozitia Dvs. de deputat al unui partid aliat cu PSD? Oare atatea slujbe consecutive platite (destul de bine) de la bugetul de stat - fara rezultate spectaculoase sau macar notabile - nu sunt tot atatea indicii ce arata ca veti fi un deputat ca toti ceilalti care s-au perindat prin Camera Deputatilor de la Revolutie incoace? Nota bene: cateva articole in Dilema sau pe internet in care comentati cu malitiozitate (sau nu) diverse esecuri ale societatii romanesti nu se pun... am avut si eu nenumarate discutii cu prietenii pe tema asta si nimeni nu ma vede ca un martir al schimbarilor pozitive :)
    • Radu (Marţi, 6 ianuarie 2009, 11:27)

      Sever Voinescu [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Nici prin cap nu-mi trece sa spun ca sint un martir. Mai mult, o afirm rapsicat, NU sint "un martir al schimbarilor pozitive". Inainte de a raspunde intrebarii, dati-mi voie sa fac unele rectificari care tin de biografia mea, mai ales ca acest dialog este public. Prima: nu am fost secretar general in MAE timp de 4 ani, ci timp de 2 ani. Exact cit a durat ministeriatul Plesu, plus doua-trei luni in ministeriatul Roman. A doua: postul nu mi-a revenit din partea PNTCD. Stiu ca asta era zvonul in Minister, dar era complet fals. Nu am fost niciodata membru PNTCD. Singura mea legatura cu acel partid a fost aceea ca, pentru un an, seful meu a fost un ministru PNTCD. Atit si nimic mai mult. A, ajuns in MAE la invitatia dlui Plesu. Dar, dupa cum stiti, zvonistica MAE e redutabila:) Nu impartasesc deloc perceptia dumneavoastra, ca lucrurile s-au deteriorat in MAE in acei 2 ani. Dimpotriva, am sentimentul ca au fost ani buni pentru reforma in MAE. Putem discuta separat acest subiect oricind si va pot dovedi cu probe certe acest lucru. Nu sint deloc arogant - pe cuvint de onoare! - si nu sustineam deloc "sistemul". In fine, nu am avut "atitea" slujbe platite de la bugetul de stat si nu au fost consecutive. In ultimii 4 ani am trait din scris si din proiecte cistigate pe piata libera. Acum, sint deputat pentru ca am cistigat alegeri uninominale in orasul meu natal. Daca nu erau uninominale, va asigur ca nu as fi intrat in aceasta cursa electorala. Dar sa raspund intrebarii: Cred ca pot schimba multe ca deputat. Sigur ca postura de deputat al unui partid aliat cu PSD nu e deloc comoda pentru unul ca mine. Dar asta nu ma inhiba sa-mi spun parerea, dupa cum ati observat. In privinta lucrurilor pe care le am de facut si trebuie sa le fac ca deputat, nu am nici un dubiu. Voi face exact ceea ce am spus in campania electorala, caci pe acest "program" am fost ales. Da, pot face foarte multe ca deputat. De aceea am si vrut sa ramin deputat...
  • Ne cerem scuze (Luni, 5 ianuarie 2009, 17:35)

    Dan.Tapalaga [hotnews.ro]

    Din cauza unor probleme tehnice, intalnirea cu Sever Voinescu a fost intrerupta. Ne cerem scuze pentru inconvenient mai ales in fata celor care au pus intrebari ce au ramas fara raspuns.

    Va reamintesc ca cele mai interesante intrebari se vor regasi in emisiunea "Discutia de luni", ce va fi difuzata azi, 5 ianuarie, la ora 19.00, pe frecventele RFI Romania si pe HotNews.ro.
  • Intrebare (Luni, 5 ianuarie 2009, 17:38)

    Alias [anonim]

    Domnule Voinescu, in mod fundamental (utilizez intentionat o expresie patetica de-a domnului Liiceanu), Weltanschauung-ul unui jurnalist este complet diferit de cel al unui politician. La fel asteptarile, idealurile, principiile, discursul etc.

    Cat de greu va pica saltul de jurnalism la politica? Precizare: consider din start ca un raspuns neo-comunisto-stahanovist de tipul "am decis sa pun umarul si eu la propasirea socialismului" drept o mostra de cinism, asa ca, va rog, oferiti un raspuns care sa nu ne jigneasca inteligenta.

    Cu stima,
    A.
  • Intrebare (Luni, 5 ianuarie 2009, 17:43)

    Roman American [anonim]

    Am plecat din Romania dupa Revolutie imediat. M-am intors acum doi ani in Romania si nu am vazut nici o schimbare in bine. Guvernul nu a fost in stare sa construiasca nici macar un highway in aproape 20 de ani.
    Cum si cind credeti ca se va schimba Romania in bine. Din afara Romania este vazuta ca o tara condusa de un grup de mafioti care s-au imbogatiti din furt si care nu sunt respectati deloc.

    Sincerely,

    Roman American
  • pdl - psf (Luni, 5 ianuarie 2009, 17:46)

    ioan muslea [anonim]

    sunteti una dintre sperantele - cate ? - de innoire a clasei politice; cat de greu rezistati la tot ce vedem ca se intampla in parlament ?
    cat credetica veti mai rezista la cedari cum a fost cea legata de celebrul felix?
    m'a bucurat pozitia dvs in questiunea Gaza
  • morala in politica (Luni, 5 ianuarie 2009, 17:47)

    kretzu [anonim]

    cand ati intrat in politica ati scris in cotidianul ca intrati pt ca aveti un set de convingeri si este timpul sa luptati pt ele
    cum se leaga astea de pactul imfam facut de pdl cu psd am ajuns ca singurii corupti sa fie in pnl
    basescu si/a batut joc de votul nostru iar dvs faceti pe niynaiul
  • Ronald Reagan (Luni, 5 ianuarie 2009, 18:15)

    alex [anonim]

    Inteleg ca il admirati pe Ronald Reagan ca om politic (banuiesc ca cel putin partial datorita faptului ca el a fost cel care a "ingropat" comunismul si Uniunea Sovietica).

    Ce parere aveti de politicile economice din SUA in timpul lui Ronald Reagan? Sunt multi cei care cred ca sincopele economice (anii 90, 1997-1998, 2007-2008) sunt replici ale "cutremurului" economic din timpul lui Ronald Reagan. Ronald Reagan l-a pus pe Greenspan la presedentia Fed Reserve, a urmat o perioada de relaxare economica si "dereglementare" ale carei urmari le resimtim azi din plin.

    Multumesc.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by