Deputatii PSD, PC si PNL limiteaza retrocedarile

Casele nationalizate vandute pe Legea 112 nu mai pot fi retrocedate proprietarilor de drept

de Luminita Parvu     HotNews.ro
Marţi, 23 septembrie 2008, 19:32 Actualitate | Politic

Comisia juridica a Camerei Deputatilor a hotarat, marti, sa mentina prevederea prin care imobilele care au fost cumparate in baza Legii 112 de catre chiriasi nu mai pot fi retrocedate proprietarilor de drept. Mai mult, deputatii juristi, cu exceptia democrat-liberalilor, au mentinut prevederea conform careia chiriasii ale caror contracte de vanzare-cumparare au fost desfiintate ulterior in instanta vor primi despagubiri la valoarea de piata.

Controversata lege a caselor nationalizate a fost trimisa inapoi in Parlament, spre reexaminare, de presedintele Traian Basescu, care a semnalat ca actul normativ contine o serie de prevederi neconstitutionale si reprezinta, in fapt, "o noua nationalizare", pentru ca este facuta "dupa interesele unei clientele politice care a dobandit case in baza Legii 112".

Comisia juridica a facut mici modificari asupra textului, insa, in esenta sa, legea ramane aproape neschimbata. Deputatii au pastrat cea mai importanta prevedere: proprietarii de drept nu-si mai pot recupera casele daca acestea au fost vandute in baza Legii 112.

Mai mult, chriasii care au cumparat casele la preturi derizorii si au pierdut in fata proprietarilor de drept vor primi sume actualizate la pretul pietei.

Deputatii PSD au adus amendamente in sprijinul chirasilor. Unul din amendamente stabileste ca persoanele evacuate din casele nationalizate vor avea prioritate la repartizarea de locuinte sociale de catre consiliile locale.

O a doua modificare in sprijinul chiriasilor pagubiti prevede ca banii platiti de acestia pentru achizitionarea imobilului (care a fost castigat de proprietar in instanta) se vor constitui in avans pentru cumpararea unei noi locuinte.

Ce spun deputatii juristi:

  • Florin Iordache (PSD), vicepresedinte Comsia juridica: "Am tinut cont de observatiile presedintelui si consideram ca, odata cu adoptarea de catre plen, saptamana viitoare, reparam o serie de inegalitati pe care le are Legea 10, astfel incat chirasii de buna credinta sa aiba prioritate la repartizarea de locuinte de catre consiilile locale"
  • Daniel Buda, deputat PD-L: "Sub masca ca au acceptat obiectiile formulate de presedinte, de fapt, nu au modificat nimic. S-a pastrat in continuare prevederea prin care fostii proprietari nu mai pot revendica casele in natura si s-a oprit orice actiune de revendicare pe temeiul dreptului comun"

Raportul pentru cererea de reexaminare a legii caselor nationalizate a trecut de comisia juridica cu votul deputatilor PSD, PC, PNL si merge la dezbatere in sedinta. Camera Deputatilor este forul decizional iar presedintele Traian Basescu este obligat sa promulge legea.






Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO "I-am caftit pana am obosit si eu". Educatoarele care isi dadeau sfaturi pe Facebook despre cum se snopesc orfanii

Apar acuzatii extrem de grave la adresa unor educatoare din Constanta, banuite ca ar fi snopit in bataie cativa orfani dintr-un centru de plasament. Femeile au intrat in atentia ''Directiei pentru Protectia Copilului'' dupa ce pe un site de socializare ar fi vorbit, fara frica, despre tratamentele socante aplicate elevilor.








22769 vizualizari
  • +3 (3 voturi)    
    involutie sinistra (Marţi, 23 septembrie 2008, 21:06)

    metronom [utilizator]

    in anii 90 PNL, alaturi de PNT-CD, erau sustinatorii restituirii "in integrum" a proprietatilor nationalizate. PD a avut o atitudine mai degraba neutra in acea perioada.
    Astazi constat cu mahnire ca PNL a ajuns sa voteze impreuna cu partidul lui Iliescu impotriva restituirii proprietalor furate, iar PD-L a ajuns sa fie singurul aparator al dreptului de proprietate!
  • -2 (6 voturi)    
    Mai las-o moarta! (Marţi, 23 septembrie 2008, 21:21)

    CIOMBE [anonim]

    Si-au luat proprietati o multime de veri, nepoti, unchi, si alte rude de gr. 4 sau 5, cu acte discutabile sau aranjate de fel si fel de smecheri! Au intrat in posesie proprietati care nu au apartinut niciodata unor asa zise rude!!! Partea proasta a fost ca legea nu a reglementat de la inceput exclusiv dreptul de a primi restituirea "in integrum" numai rudelor de gr.1. Au aparut stranepoti din America, au aparut nenorociti care si-au donat casa comunistilor pentru a pleca mai repede, iar acum spun ca au fost fortati! Mi-e scarba si as vrea sa nu mai aud nimic despre acest subiect!
    • 0 (4 voturi)    
      Dreptul la Proprietate e fundamental (Marţi, 23 septembrie 2008, 22:32)

      js mill [anonim] i-a raspuns lui CIOMBE

      Dupa ce criteriu arbitrar limitezi codul civil? Ca sa nu
      mai vorbesc de dreptul de proprietate derivat din conceptul fundamental de libertate? Sa nu uitam ca in afara de casele furate au existat si inchisori si executii. Am ajuns sa platim din impozite despagubiri nomenclaturistilor? O vorba nu am auzit de despaguburi celor maltratati de comunisti. Dar probabil pentru incapabili e mai usor sa furi decat sa construiesti. Noua ne e scarba de tine, dar grav e ca cei ca tine ataca libertarea noastra.
      • -2 (4 voturi)    
        Platesti...impozite? (Miercuri, 24 septembrie 2008, 6:55)

        CIOMBE [anonim] i-a raspuns lui js mill

        Ce are a face executiile si inchisorile cu ceeea ca am explicat. Prietene doar 3 lucruri iti spun: mai mare furaciune decat aceste lege nu exista nicaieri, nici in alte tari ex-comuniste nu au fost restituite toate proprietatile (am un tren de exemple) si platesc mult mai mult impozit decat crezi matale. Si nu jigni niciodata inainte sa stii ce cine vorbesti!
    • 0 (2 voturi)    
      furam si vindem (Miercuri, 24 septembrie 2008, 9:14)

      bucuresteanul [utilizator] i-a raspuns lui CIOMBE

      Mai Ciombe, pe vremea banditilor comunisti, daca reuseai sa pleci in strainatate erai fortat sa-ti donezi casa statului. Pe ce lume ai trait ? Intr-un stat de drept, proprietatea e sfanta (iar nu un moft, asa cum a zis Ilici), asa ca urmasii au toate drepturile . Doar FSN-isti, in frunte cu bolsevicul Ilici au dat acea lege fara de lege prin care casele furate au putut fi vandute altora. E o rusine ! Ce ai zice daca cineva te-ar jefui, si apoi ti-ar vinde bunurile? E ciudat ca in 2008 mai sunt multi cu mentalitate bolsevico-banditeasca !
  • +5 (5 voturi)    
    Marile magarii (Marţi, 23 septembrie 2008, 21:59)

    Gigelu [anonim]

    Scirbe comuniste din Parlamentul Rusinii ! Parintii sau bunicii lor au ajuns in case frumoase prin obligarea proprietarilor sa le paraseasca, uneori in termen de 24 ore. Ei le-au cumparat pe preturi de nimic de la Stat, care era detinator fraudulos, deoarece le luase fara titlu - lucru consfiintit de toate instantele din Romania - iar acum sigur ca nu vor sa renunte la ele ! Nu-i intereseaza ca incalca Constitutia si directivele Uniunii Europene pe care Romania le-a acceptat la integrare !
    Singurul lucru care conteaza este interesul propriu ! Sigur le va veni si lor ceasul ! Inclusiv PNL-ului, care a devenit o rusine !
    • +2 (2 voturi)    
      Partidul conservator de 2 bani (Miercuri, 24 septembrie 2008, 4:52)

      pippolino [anonim] i-a raspuns lui Gigelu

      A vazut cineva vila d-ului Marinescu? E cea mai mare vila de pe primaverii. Banii ca s-o cumpere, aproximativ 450.000 de dolari (in 98) i-a furat d-l Marinescu cand lucra la stat. S-a sesizat cineva? Domnul Voiculescu e aurit cu diplome false de la Londra si America si ne da lectii de moralitate. Partid de 2 bani. Imi irosesc degeaba pixelii pe aceasta pagina web pt. niste gandaci ca ei. Iar dumitale, iarasi o tii cu aceeasi placa cu bunicii. Si ai mei au patit la fel, la fel ca multi altii. Dar in loc sa ne vaitam, ar fi cazul sa facem ceva.
  • +3 (3 voturi)    
    hei, cedo, aveti de lucru! (Marţi, 23 septembrie 2008, 23:33)

    dorinteodor [anonim]

    e greu de inteles "legiuitorul" roman. astia chiar nu au invatat nimic in atitia ani de cind am intrat in europa?
  • +4 (4 voturi)    
    Hotii (Miercuri, 24 septembrie 2008, 1:14)

    Eu [anonim]

    Comunistii au furat casele oamenilor, hotii s-au bucurat de ele, hotii au fost protejati de lege iar acum tot ei sunt compatimiti si eventual despagubiti.

    Romani, cat de prosti sunteti ? Nu vedeti ca aici nu este respectat dreptul de proprietate ?
    Aici drepturi au doar escrocii si turnatorii.
    • 0 (0 voturi)    
      vremea armistitiului (Miercuri, 24 septembrie 2008, 10:06)

      ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Eu

      Din pacate, majoritatea comentariilor nu tin pasul cu realitatea, evolutie inseamna impacare, armistitiu, partile care s-au situat zeci de ani fata in fata si care in fond nu au nici o vina sunt "eliberate" de aceasta povara care imparte societatea in doua. Termenii revendicativi, intoleranti, agresivi intalniti la cei care au trimis mesaje arata inca simptome ale unui trecut nevindecat.
  • +4 (4 voturi)    
    "Proprietatea privata este un moft" -Ilici (Miercuri, 24 septembrie 2008, 7:22)

    hotnewsfil [utilizator]

    Doamna Luminita Parvu, va propun sa scurtati titlul acestui articol, scotand ultimele doua cuvinte ("de drept"). Ati realiza performanta de a ne trimite, miraculos, in vremurile in care traseistul Iliescu (Ilici), teoretician al doctrineolr comuniste, absolvent fruntas al instruirii moscovite, coleg de universitate si de convingeri politice cu Gorbaciov, ne tinea din scurt sa bagam bine in cap invataturile marilor Marx, Engels, Lenin, Stalin,, traseist care, pasind simplu peste pragul " '89", a devenit conducatorul suprem al Romaniei capitaliste. Acesta, zic si eu, traseism de lux in politica.
    Stiti bine cum ne invata acest traseist, in primii ani, de dupa '89, cand mai rabufnea din el cate un precept comunist fundamantal:"Proprietatea privata este un moft" (se referea numai la propritatea nationalizata de comunisti) . Aceasta vaporoasa asertiune conduce, inca, deciziile "322", in parlament.
  • +2 (2 voturi)    
    ocrotitorii hotilor (Miercuri, 24 septembrie 2008, 9:51)

    bucuresteanul [utilizator]

    Comisia juridica "Ce-am furat este al nostru"
    Andon Sergiu - PC
    Iordache Florin - PSD
    Timiş Ioan - PNL
    Băeşu George - PSD
    Jipa Florina Ruxandra - PRM
    Adam Ioan - PSD
    Adomnicăi Mirela Elena - PSD
    Bărbuleţiu Tiberiu - PNL
    Bolcaş Lucian Augustin - PRM
    Bruchental-Pop Ionela PD_L
    Buda Daniel - PD-L
    Butnaru Vasile - PSD
    Buzea Cristian Valeriu - PRM
    Ciucă Liviu Bogdan - PC
    Dobre Traian - PNL
    Dumitrescu Cristian Sorin - PSD
    Dumitrescu Liana - Minoritati
    Gabor Gheorghe - PNL
    Ghişe Ioan - PNL
    Grosaru Mircea - Minoritati
    Máté András-Levente - UDMR
    Nádudvary Gheorghe Augustin Eugen -UDMR
    Nicolicea Eugen - PSD
    Ponta Victor-Viorel - PSD
    Ştirbeţ Cornel – PD-L
    Toma Florentina Marilena - PSD
    Ujeniuc Dragoş -PNL
    Ungureanu Petre - PD-L
    Vlasov Mihail -PNL
  • +2 (2 voturi)    
    mare porcarie! (Miercuri, 24 septembrie 2008, 10:13)

    Codruta N [utilizator]

    Inteleg, din legea asta, ca eu as putea, d.ex., sa iau la bataie niste proprietari (sau sa-i supun diverselor presiuni) pana isi parasesc casa, le-o cumpar pe nimic (sau mi-o doneaza) si ca dupa aia pot s-o vand linistita cuiva care m-a ajutat (indirect) sa-i tabacesc pe proprietari dar care acum este un cumparator "de buna credinta" (sau nici macar atat, ca am inteles ca s-a eliminat sintagma asta).

    Dupa aia, chiar daca ma reclama proprietarii pentru agresiune, fac cel mult 2 - 3 luni de inchisoare (asta in caz ca nu reiese ca "fapta nu exista"), dupa aia sunt eliberata ca "nu suport regimul de detentie" si pot linistita sa ma asez pe purcoiul de bani, ca doar i-am obtinut printr-o vanzare "legala" - iar proprietarul va fi despagubit de catre Stat, nu?

    Este aceasta o analogie PERFECTA cu ceea ce au scremut acum parlamentarii? Va rog sa-mi spuneti daca gresesc! >:
    • 0 (0 voturi)    
      Super! (Miercuri, 24 septembrie 2008, 15:28)

      theseeker [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      Analogie PERFECTA!
    • 0 (0 voturi)    
      Filozofia politica a unor comunisti imputiti (Joi, 25 septembrie 2008, 8:39)

      hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      Eu ii fur masina lui Ilici si o dau copilului meu. Ilici cere politiei sa recupereze masina de la fiul meu, fiind a lui (a lui Ilici) si sa i-o dea inapoi, Eu ma revolt si strig pana la cer :"Sa nu indreptam o nedreptate, printr-o alta nedreptate". Aceasta perla a fost emisa recent si de ticalosul Andon, promotorul legii prin care parlamentarii "322" fac pomeni electorale,cu proprietati furate de la adevaratii proprietari.
    • 0 (0 voturi)    
      Acordul meu cu doamna Codruta (Joi, 25 septembrie 2008, 16:25)

      Victoria [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

      Aveti perfecta dreptate doamna, parintii mei sunt in situatia descrisa de dumneavoastra, au fost agresati si dati afara din casa de o escroaca.
  • 0 (0 voturi)    
    propun (Miercuri, 24 septembrie 2008, 16:04)

    luci [anonim]

    sa fie nationalizate toate casele restituite dupa 90...
    numai dupa o justificare temeinica a proprietatilor, documente legale, rude de gradul I, sa plateasca intretinerea lor de catre stat sau chirias, sa restituie la stat daca a primit locuinta(e) la schimb, chiar daca intre timp le-au cumparat pe nimic, dupa revolutie, etc,.dupa aia mai stam de vorba...
    daca nu, mai stam un pic si vine o noua revolutie, cu un nou sistem, nu?sa nu uit, vine din VEST...
    • 0 (0 voturi)    
      ANONIM (Luni, 13 aprilie 2009, 21:55)

      BADEA BOGDAN [anonim] i-a raspuns lui luci

      CE FAC CEI CE AU FOST CHIRIASI SI NU AU APUCAT SA -SI CUMPERE CASELE////?BADEA BOGDAN
  • 0 (0 voturi)    
    cine castiga de fapt? (Miercuri, 24 septembrie 2008, 16:17)

    from the other side [anonim]

    locuiesc intr-o casa nationalizata. Fostii proprietari au avut 6 blocuri (bravo lor). Un apartament ni s-a vandut printr-o lege (112, contestabila dpv moral) in 1996 pe 5000 DM (derizoriu). In 2002 niste avocati, in "numele" proprietarilor, ne-au dat in judecata. Daca castiga, prin niste acte (false) au toate drepturile asupra locuintelor. Procesele pe care le-au castigat pana acum n-au avut baza legala, ci doar cunosteau prea bine judecatorii (lucru confirmat chiar de ei).
    Acum va intreb: dupa proces, daca avocatii castiga:
    - proprietarii raman in Germania fara casa, si probabil fara sa stie ce s-a intamplat. Sau cu vreo cateva zeci de mii de marci cu care li s-au furat ochii (tot blocul valoreaza acum pe la 2.000.000 Eur cel putin). E vorba de nepotii fostilor proprietari, care acum au pe la 70-80 de ani
    - avocatii raman cu casa si cu inca un proces castigat prin mita sau trafic de influenta; afacerea lor e buna: bagi cam 50-100.000 intr-un proces cap-coada (cu un judecator pe care-l cunosti in Tm si vreo 2 in Brasov/Craiova), scoti 2 milioane. Profit ceva mai bun ca FNI, si mult mai sigur
    - eu raman pe drumuri, desi conform legilor (schioape sau nu) din Romania eram in perfecta legalitate.
    - niste tigani probabil vor locui in centrul Timisoarei
    Vi se pare cunoscut scenariul????
    • 0 (0 voturi)    
      legile noastre... (Miercuri, 21 ianuarie 2009, 16:27)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui from the other side

      acelasi caz si la mine...locuiesc in Bucuresti.
      nu stiu ce vina am eu ca am cumparat o casa in care bunicii mei locuiau de dinainte de razboi!...in 1996 am cumparat-o!
      si vine un stra-stra-stra-stra-stra-nepot care cheama martori care aveau 3 ani la vremea respectiva....acte false,tot tacamul....
      Macar daca statul care mi-a vandut-o mi-ar da alta casa,eu nu as avea nimic impotriva!!!!
      Legile din Romania!:((
    • 0 (0 voturi)    
      despre prostia retrocedarii (Vineri, 17 iulie 2009, 13:31)

      costel [anonim] i-a raspuns lui from the other side

      avocatii in tara asta au fost niste coate goale care au facut falsuri in acte la cine a avut bani si nu au avut niciodata intentia de a ajuta omul de rand, care apeleza la asa zisa lor experinta in pledarea unui proces si apararea corecta facand intelegeri intre ei si imbogatindu-se rapid ,se ocupa doar de hotii si fac afaceri pe actele care le-au extras din dosarele adevaratilor proprietari ,spunind ca nu mai sint de gasit ,iar la scurta vreme apar ei imputernicitii sa obtina proprietatea ,,,dar ce putem sa facem in tara asta de hotii,calicii si distrugatorii,care nu au construit nimic pentru ce-i evacuatii si lasati pe drumuri cu copii ,parerea mea este urmatoarea ,,trebuia fiecare cetatean care locuia in imobil la revolutie [lovitura de stat ] sa poata sa-si cumpere imobilul , nu sa fie retrocedate ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
  • 0 (0 voturi)    
    in sfarsit (Miercuri, 24 septembrie 2008, 16:58)

    io' [anonim]

    se pune capat la nebunia asta care dureaza de atatia ani . buna rea macar legea asta o sa fie ceva clar si la obiect dupa care se vor face niste revendicari mai "normale" si nu vor mai exista oameni care sa fie dati afara din case la 70-80 de ani . bravo !.
  • 0 (0 voturi)    
    In sfarsit! (Miercuri, 24 septembrie 2008, 17:11)

    Cumparator pe 112 [anonim]

    Hai baieti, lasati vrajeala cu "revendicarea, ca vai ce ne-au facut comunistii si hai sa reparam", da? Stie toata lumea care e smecheria cu drepturile litigioase, asta va doare, nu-i asa? Ca nu mai puteti scoate voi din case cumparatorii pe 112 cu 20-30 de mii de euro si sa o vindeti dupa aia cu 4-500 de mii.. Chiar nu va e rusine? Pai suntem singura tara din Europa unde se intampla retrocedari la 60-70 de ani de la nationalizare! Iar nationalizari s-au facut peste tot, mai cu forta mai pe bani. Hai, la munca!
  • 0 (0 voturi)    
    sa va fie rusine! (Miercuri, 24 septembrie 2008, 19:14)

    sandu [anonim]

    celor care gasesc justificari la legea 112, sa va fie rusine! Chiriasilor, cind ati cumparat stiati foarte bine ca stati intr-à casa furata de la oameni care sint proprietari de drept! V-a convenit sa o cumparati pe nimic de la statul hot! Acum certati-va cu statul, care si-a batut joc si de voi si de proprietari! Nu e treaba fostilor proprietari ca voi ajungeti pe drumuri, ci e treaba statului si a voastra ca ati ajuns in casele altora.
    • 0 (0 voturi)    
      lupul moralist (Joi, 25 septembrie 2008, 11:10)

      o suta doispe [anonim] i-a raspuns lui sandu

      Sandule, daca se da o lege sa cumperi ceva (in care oricum stai) esti primul care spune NU pentru ca e imoral si te dai la o parte pentru altii, ca asa-ti urla constiinta? Ce-ar fi sa refuzi maririle de salariu pt. ca nu consideri ca muncesti de-ajuns? Du-te-acum la banca si zi-le sa-ti mareasca dobanda la credit, ca ti se pare imoral ca totul se devalorizeaza si tu platesti asa putin.
      Get real!
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns lui Sandu (Joi, 25 septembrie 2008, 16:36)

      Victoria [anonim] i-a raspuns lui sandu

      Sandule, nu ai dreptate à 100%. Parintii mei au fost dati afara dintr-o locuinta nationalizata cumparata de ei pe nimic dar pentru ca nimeni n-o reclamase innainte ca statul sa le-o vinda. S-a gasit o escroaca "mostenitoare"dupa trei ani care, prin procese "montate" cu alti escroci din sistemul judiciar au reusit sa-mi arunce parintii pe drumuri. Ce parere aveti intr-un caz ca acesta?
    • 0 (0 voturi)    
      Nea Sanducule esti cam naiv baiete.. (Marţi, 7 octombrie 2008, 15:07)

      Lupu' moralist 2 [anonim] i-a raspuns lui sandu

      Problema este mafia din imobiliare si nenorocitii de judecatori corupti si coruptibili de la Curtea Suprema. Astia sunt cei impotriva careia este aceasta lege. Astia au alungat in strada mii de oameni. Astia sunt cei nenorociti. Cunosc personal in caz cu cineva care a cumparat un apartament pe 112, in Bucuresti. In sept 2007 s-a trezit cu executorul si Politia la usa ca-l evacueaza si pe el si pe toti din bloc; l-au dat in strada. Nici nu stiuse ca ar fi avut vreun proces vreodata. Si un alt caz bine cunoscut lui Basescu si celor care-l pupa in fundulet: cazul Costanda, cel care vreo 100 de proprietati numai in Bucuresti, dar a uns cam toate partidele. Acela-i excrocul no.1, eu asa cred.
      Si mai este ceva: acum fostul proprietar ia banii de la stat si, daca doreste, cumpara cu toti acei bani casa inapoi de la fostul chirias si toata lumea este multumita.
      Adica idiotii si PDL-istii ar fi vrut ca unii sa moara in strada si nenorocitii precum Costanda sa se lafaie in sute de blocuri ca un apartament nu le ajungea. Legea apara vietile unor oameni. O singura viata daca ar fi aparat tot ar fi fost de votat. Niste criminali cei care se pronunta impotriva acestei legi; sa fie ei dati afara din case, in strada, la canal. Poate, dupa asta, vor muri mai linistiti, nu-i asa Sanducule.
    • 0 (0 voturi)    
      ??? (Duminică, 1 martie 2009, 17:29)

      IOSIF [anonim] i-a raspuns lui sandu

      VOI AVETI O PROBLEMA, NU NOI. VOUA VI SA LUAT NOUA NI SA DAT, CARE E PROBLEMA?
    • 0 (0 voturi)    
      tristi proprietari (Sâmbătă, 23 mai 2009, 23:39)

      marius [anonim] i-a raspuns lui sandu

      nu va este rusine...ce vina au chiriasi care au fost bagati k japca in acele case sustrase de regimul comunist! au muncit ptr acele case ani la rand au avut greije sa nu se destrame,si acum venit dupa 70 de ani sa va luati dreptul la proprietate chiar si fara acte,facandutiva acte cu blaturi si cu spaga.rusine!!! LA MUNCA DUCETIVA pe unde ati fugit knd vi sau luat casele...ce mai cautati acum in romania...stati akolo
  • 0 (0 voturi)    
    O lege normala (Miercuri, 24 septembrie 2008, 19:41)

    Lider de opinie [anonim]

    O lege buna
  • 0 (0 voturi)    
    Dar si cei care revendica ceea ce n-au avut sunt m (Joi, 2 octombrie 2008, 11:41)

    Sorin [anonim]

    S-au facut o groaza de delicte si de catre proprietari falsi asa ca legea ar face ceva din acest punct de vedere. Plus ca persoanele care au avut acele case pe vremea lui Ceausescu sun batrane sau chiar moarte iar cei care revendica acum sunt mostenitori - o noua categorie sociala care nu vrea sa munceasca pentru a-si face un rost ci vor sa le pice mosteniri de la cei care au suferit cu adevarat! Sa le fie rusine tuturor mostenitorilor care pretind ceva ce nu le apartine si pentru care nu au muncit!
    Bravo PSD!
    • 0 (0 voturi)    
      Sa traiti daca mai puteti ! (Marţi, 14 octombrie 2008, 2:19)

      Gheorghita Vasilica [anonim] i-a raspuns lui Sorin

      Problema este intradevar ca sunt vreo 5 de miliarde de euro (doar aparent, la mijloc) dar foarte multi care n-au miscat un deget pentru ca erau constienti ca nu vor rezolva nimic acum se vor pune in miscare pentru simplul fapt ca se poate si se si merita, iar adevarata suma se poate ridica la 50 de miliarde de euro. Impartiti va rog la cei 2 milioane de angajati din care doar cinci sute de mii in domenii productive - pentru ca cei din servicii tot de la ei trebuie sa castige ca si apelanti ai serviciilor - si veti vedea ca suma e de ordinul a 30 mii euro pe cap de salariat, sau 120 de mii euro pe cap de angajat in domeniu productiv. Cum va fi posibil cand salariul mediu este de 330 de euro? Simplu, dar indirect: prin cresterea datoriei externe a tarii (deci indatorarea noastra si a copiilor nostri pe vecie la banci straine) dupa ce au vandut toate mijloacele de productie si drepturile de exploatare a resurselor naturale. Asta ca optiune la varianta foarte generoasa de despagubire a fostilor chiriasi cu exact suma pe care au platit-o, desi nici asta n-ar fi morala pentru ca la pretul pe care l-au platit pe ele daca au stat acolo 10-15 ani nu acopera nici 2 sau 3 la suta din chiria pe care ar fi trebuit s-o plateasca - daca nu credeti socotiti va rog, 10-15 ani x 12 luni x chiria pe luna pt. locatia si zona respectiva si comparati cu suma derizorie platita. Si hai sa fim seriosi, cu toti cunoastem pe cate cineva care are deja afaceri prospere, 5-6 vile si totusi a preferat sa mai ia vreo 4 vile si la legea 112 - ca tot erau ieftine. Si incredere sa ia ceva furat vazand exemplu de la stapan au avut lacheii lor, amantele, bodyguarzii si borfasii - uneltele pentru treburi murdare ale conducatorilor - dar au atras in cursa cateva personalitati artistice care de nevoie au acceptat. Ei sunt singurii care merita vreo recompensa si chiar suntem obligati sa le redam demnitatea! Deci cu o presa slaba, neputincioasa, si-n SIberia si mergand pe jos si tot emigrez!
    • 0 (0 voturi)    
      Esti copil ??? (Marţi, 14 octombrie 2008, 2:59)

      george andrei [anonim] i-a raspuns lui Sorin

      Suntem copii ? Escrocii -falsi proprietari- au fost "creati", tolerati, sprijiniti si stimulati tocmai de cei care au creat legea 112, ca sa o justifice. Majoritatea au fost "retribuiti" au "recompensati" pentru serviciile aduse statului - a se citi uneltele pt. treburi murdare ale personajelor sinistre ale conducerii PSD: de la trafic de droguri la retele de prostitutie (daca nu-i recompensezi cum vor ei, ameninta ca vor dezvalui totul). Deci criminalii, dupa ce au ucis-o pe maica-ta si pe taica-tu, au dat vina pe frate-tu si pe sora-ta le-au dat una-n cap si lor. Ce nu-ntelegi din asta ? Esti copil ?
      Si toate merg mana in mana: n-ar fi putut aparea escrocii daca nu era legea 112 care sa-i tina ocupati pe procurori si judecatori cu 2 milioane de procese. Care acum vor fi si mai ocupati cu noile procese si vor lasa loc unor escrocherii si mai teribile !!!
  • 0 (0 voturi)    
    escroci (Joi, 16 octombrie 2008, 23:13)

    relu [anonim]

    daca sasi au renuntat la cetatenia romana si sunt cetateni germani cum au putut sa faca revendicare???????
    • 0 (0 voturi)    
      pai draga relu (Sâmbătă, 23 mai 2009, 23:47)

      marius [anonim] i-a raspuns lui relu

      au putut sa faca revendicare ptr k adevarati comunisti sunt aacum la putere,nu aia care au bagat chiriasi in case le la stat.sunt astia acum care ai da afara si ai umilesc si asi bat joc de iei si nu au unde sa se duca saraci..dat motiv k dupa 60 ani judecatori le dau bunele moravuri de lege si aplica 112 pe de-o parte si pe de alta parte tot iei judecatori mai aplica legea codu civil...judecatori alerg pe doua parti..daca nu se incadreaza la 112 sau 110 proprietarii.intervin judcatori cu CODU CIVIL si asta tot impotriva chiriasior......tara condusa o data de steafan cel mare...uuuuuaaaaaaaaa unireaaaaaaaa cu prosti
  • 0 (0 voturi)    
    s (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 19:39)

    marcu cristina [anonim]

    sunteti nu am cuvinte in romaneste sa va zic dar voi va trageti foc la oala voastra ,dar la omul de rand nu va ganditi stai in chirie de 20ani si acuma noi ce facem?trebuie sa iesim afara ca stra sta nepoti siau revendicat casele si noi chiriasi trebuie sa iesim afara ca nu avem unde merge,pensile sunt mici si cu ce platim sute de euro chirie.Oare chiar atat de inumani sunteti sa lasati oameni batrani pe strazi.unde este legea si pt omu sarac?
  • 0 (0 voturi)    
    injustitie (Joi, 6 noiembrie 2008, 16:08)

    vicentiu pirvulescu [anonim]

    Ma consider un om corect , linistit , care nu incalca legea , atunci, nu inteleg de ce legea si justitia din Romania ma inseala pe mine? Am cumparat de la stat in baza Legii 112 casa in care stateam cu chirie , ca un simplu cetatean care depune o cerere pentru cumparare si este aprobata , i se face o evaluare , primeste chitanta si drept de proprietate . Ca dupa 2 ani sa aflu ca locuinta in care locuiam ca proaspat proprietar mai are un alt proprietar de drept care a depus cerere de revendicare si si-a castigat dreptul de proprietar in instanta, ca mostenitor al fostului proprietar de casa nationalizata. Acum , va intreb , cine e mai proprietar : eu , care am cumparat casa de la stat - si nu de la "Ogica"din coltul strazii , sau "Ogica" , care a venit cu hartii doveditoare ca e mostenitor de drept al casei ? Iata o incalcare grava a drepturilor omului in Romania . Si alta , si mai grava, acum dupa ce am fost evacuat , nici macar nu mi se restituiesc banii pe care i-am dat statului pentru casa. Cica eu trebuia sa stiu ca locuinta era nationalizata si nu trebuia sa o cumpar . Dar statul nu stia ca e nationalizata, de ce a vandut-o? E vorba de o justitie corupta, incorecta si incapabila sa faca dreptate. Daca ma puteti sfatui unde sa ma adresez pentru a mi se face dreptate , sau daca stiti un caz asemanator , va rog sa ma ajutati . Va multumesc , Vicentiu , Bucuresti .
  • 0 (0 voturi)    
    nevinovati (Luni, 10 noiembrie 2008, 23:00)

    Stoican Anca [anonim]

    Sunt asa de mahnita si revolata in acelas timp ,sunt 2 legi date care se bat cap in cap,oare ce-i care sunt pusi mai sus de noi, oameni culti care ar fi trebiut sa realizeze ce legi abroga, nu?, dar le-au emis de dragul de a fi scrise negru pe alb, au cumaparat parinti mei casa pe legea 112 ,ne-am chinuit cum numai noi stim ,sa platim ratele la casa ,chirie, si ce ai era necesar ,am renovat-o din temelie ,pt ca , in momentul cand am intrat noi in ea ,era plina de sobolani si era un morman de gunoi fiecare familie care intra pe strada pt a fi repartizat fugeau ingroziti cand vedeau ce-i acolo . Acuma eu vin cu intrebarea la ce sunt eu vinovata ca au cumparat legal ,pe ce-i care se dau drept propietari si castig procesele in instanta , fara sa aiba acte de propietete sau prin cine stie ce mod de inselaciune niste oameni fara mila de te arunca in strada cu copii cu tot ce ai agonisit o viata ,niste sasmari care traiesc pe urma legii 10 ce sa mai spun ?Ia dreptul unui cetatean legal ca sa ce? sa ajunga imobilul pe mana lor , pai ei nici nu au nevoie de casa in primul rand cum avem noi chiriasi , care am investit in el , ei au nevoie de teren pt vanzare nu?
    Sper ca sunteti de acord cu mine in aceasta privinta ? si mai sper ca Traian Basescu sa aceepta legea care sa ne fie noua mai bine si anume :ca cei care vin pt retrocedarea iomobilelor nu stateau pe str si si-au intemeiat si ei o casa si sa le dea lor statu despagubire ,ci nu eu ca persoane fzica ,eu doar a semnat un act legal .
  • 0 (0 voturi)    
    case nationalizate (Sâmbătă, 15 noiembrie 2008, 16:44)

    tomi [anonim]

    in cazul meu ,casa cumparata cu lea 112 iar revendicarea vine de la un mandatar ,proprietarul fiind bine mersi in sua si cu banii luati atunci cind a plecat din romani,asta cum suna doar a imbogatire ,bine ca noi am suportat toate porcariile din romania si acum iarasi uita casa nu e casa.mersi arad
  • 0 (0 voturi)    
    legea 112 (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 14:22)

    cristian [anonim]

    nu doresc sa intru in polemica cu nimeni doresc sa mi spun doar oful si sa i intreb pe cei care se impotrivesc noii legi daca sau mai bine spus cate persoane ar mai trebui sa moara pana se solutioneaza ceva si pentu noi cei care am cumparat casa pe legea 112 desemnati cumparatori de buna credinta si santem aruncati in srada ca niste animale mentionez ca imobilul de care vorbesc este locuit de catre mine cu sotie si copil de catre cumnata mea la randul sau cu copil de sora noastra si ea cu familie si copil si parintii nostrii de ce am spus mai inainte de persoane decedate findca fratiorul eu in varsta de nici 37 de ani acum 37 de zile a plecat dintre noi in uma unui infarct survenit din cauza stresului in care santem obligati sa traim cu doua zile inainte de neplacutul eveniment am avut un proces care i a pus capat zilelor un proces de evacuare care pana la urma ni s a dat castig de cauza urmand ca acum doa zile sa primim aceleasi citatii pt evacuare intreb si eu pe acei revendicatori noi ce o sa facem singurul lucru care l as mai dorii sa l spun este ca ne judecam de foarte multi ani cu o femeie care in trecut a fost soacra unei persoane foarte mare din stat de mentionat ca acea persoana puternica este si acum pe cu o foarte mare functie in stat


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă