PSD solicita indexarea trimestriala a pensiilor

de D.G.     HotNews.ro
Joi, 28 august 2008, 10:45 Actualitate | Politic

Fostul ministru al muncii din guvernarea PSD, Marian Sarbu, a solicitat joi indexarea trimestriala a pensiilor in functie de rata inflatiei. El a explicat ca in momentul de fata "in 6 luni un pensionar cu o pensie de 5 milioane pierde 3 milioane de lei si primeste de la Guvern doar 2 milioane". "In realitate nu e vorba de majorarea pensiilor, ci de actualizare", a continuat social-democratul care a mai cerut Guvernului sa accepte o crestere cu 20% a pensiilor incepand cu 1 octombrie.

"Guvernul trebuie sa accepte majorarea pensiilor cu 20% de la 1 octombrie, in caz contrar vom folosi toate mijloacele politice la dispozitie, inclusiv motiunea de cenzura", a subliniat Sarbu.

Pensiile se vor majora cu aproape 20% de la 1 noiembrie, cu o luna inainte de alegerile parlamentare, dupa ce Guvernul a decis devansarea cresterii punctului de pensie, prevazuta initial pentru 1 ianuarie 2009.

Valoarea punctului de pensie va creste de la 581,3 lei la 697,5 lei.

Tot miercuri, Guvernul a decis ca pensionarii din grupele de munca I si II vor beneficia de o majorare a punctului de pensie cu 0,5 si, respectiv, 0,25 pentru fiecare an de vechime.

Majorarea se va aplica esalonat, pe masura ce cartile de munca vor fi analizate de oficiile de pensii.
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

758 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    nicio problema.... (Joi, 28 august 2008, 11:01)

    judex [anonim]

    toate masurile astea populiste si lipsite de realism si care afecteaza grav evolutia economica, sa fie aplicate de PSD cand vor fi ei la guvernare ! Pana atunci, sa stea in banca lor ca si asa si-au adus contributia paguboasa la cresterea inflatiei. Sa mai termine cu minciunile, sa mai puna mana pe cartea de economie si sa vada ca orice cresteri salariale sau de pensii fara acoperire duc, in primul rand, la cresterea inflatiei. Ceea ce inseamna, spus asa mai pe sleau, ca ceea ce va da guvernul cu o mana, tot el va trebui sa ia inapoi cu doua maini.
    • +1 (1 vot)    
      memorie scurta (Joi, 28 august 2008, 11:48)

      valentin [anonim] i-a raspuns lui judex

      PSD are memorie scurta sau n-are deloc. Ce partid si-a batut joc de pensionari aplicand celebra "recalculare" a pensiilor, care i-a saracit si mai mult pe majoritatea lor?
  • +5 (5 voturi)    
    Penibil (Joi, 28 august 2008, 11:06)

    Anonim [anonim]

    Eu o sa emigrez sa strang bani de o pusca cu luneta performanta....
  • +4 (4 voturi)    
    Doar pensiile trebuie indexate trimestrial? (Joi, 28 august 2008, 11:22)

    GEORGE [anonim]

    Viatza, asa cu bune si cu rele, la cit timp sa se INDEXEZE (dupa teoria PSD)?
    Zilnic, trimestrial, anual sau ... in viatza de apoi!
  • +4 (4 voturi)    
    Moskva (Joi, 28 august 2008, 11:28)

    GOGO [anonim]

    Iar au primit PSD'eii directive urgente de la Moskva! Se pare ca atit timp cit au fost la putere nu au resuit sa distruga romania destul!
    • +1 (1 vot)    
      Nici macar ... (Vineri, 29 august 2008, 12:03)

      Bee [utilizator] i-a raspuns lui GOGO

      Nici macar nu cred ca mai e vorba ca primesc de la Moscova. Cred ca e doar prostie si lipsa de cultura economica, masura populista in speranta ca atrag voturi inainte de alegri fortand mana altora, in speranta ca masura se va vedea in 1-2 ani moment in care vor da vina pe actualea guvernare (nu ca nu ar avea dreptate sa dea vina) doar ca si contributia lor este egala in deprecierea economiei nationale ...
  • +4 (4 voturi)    
    propunere (Joi, 28 august 2008, 11:29)

    caltabosu penal [anonim]

    propun ca, prin lege, pensiile sa fie indexate cand vrea muschiul psd-ului.
    am zis!
  • +4 (4 voturi)    
    Cat e inflatia?!? (Joi, 28 august 2008, 11:31)

    Pepi [utilizator]

    Citez din Geoana: "in 6 luni un pensionar cu o pensie de 5 milioane pierde 3 milioane de lei si primeste de la Guvern doar 2 milioane"
    Adica in 6 luni puterea de cumparare scade cu 60%, respectiv o inflatie de 150%. Deci pe an inflatia ar fi cam de 500%. Prededintele PSD e cumva din Zimbabwe?
    • +1 (1 vot)    
      ZANZIBAR (Joi, 28 august 2008, 11:54)

      GOGU [anonim] i-a raspuns lui Pepi

      Geoana nu e din Zimbabwe... e din pepiniera rosie Primaverii.. dar acolo o sa ajungem... daca o sa apuce sa implementeze directivele primite!
    • 0 (0 voturi)    
      Inflatia lui Geoana (Vineri, 29 august 2008, 10:35)

      bucuresteanul [anonim] i-a raspuns lui Pepi

      Nu, nu este din Zimbabwe, dar crede ca prim-ministru este tot marele economist Vacaroiu, cel care a vrut sa depaseasca inflatia din Germania anilor'20 si nu a reusit decat sa goleasca visteria tarii . Nu degeaba a zis penalul Ilici despre Geoana ce a zis. Parlamentul ar trebui sa ia in serios propunerea facuta de "caltabosul penal"
  • +3 (3 voturi)    
    mai bine eutanasiati-i... (Joi, 28 august 2008, 11:36)

    Dedalus [anonim]

    Inflataia reala e pe la vreo 15%, aia raportata pe la vreo 9%, costurile cu medicamantele (importante la varsta a III-a) sunt umflate de incompetanta/dezinteresul unor medici si de apetenta pentru unele firme de medicamente (uitati-va pe ambalajele medicamentelor: peste 50% provin de la un grup de cateva firme).

    Populatia ocupta scade ca procent in total populatie, populatia in general scade.

    In aceste conditii, simpla "indexare" a pensiiilor, in realitate doar o actualizare care sa tina pasul cu inflatia, nu e decat frectie la picior de lemn.

    Salarii excesive in sectorul public, bani aiuriea pe comenzi de stat aberante sau excesiv platite, achizitii publice facute dupa un Ghid de achizitii care nu mai respecta in nici un fel legislatia romaneasza si cea europeana, justitie sufocata, procurori scoliti in universitati in cae profesorii nu dau pe la ore samd.

    Se adauga varsta mult prea scazuta de pensionare, inexistenta practic a medicinei preventive si a masurilor sociale pentru batrini.

    Nu ai cum sa ai batrini cu o viata demna, cat timp singura procupare a unor incompetenti si javre politice este sa "indexeze" pensiile, pacalind bietii oameni ca daca le dau mai multi bani, vor trai musai si mai bine.

    Din fericire, nu prea mai se lasa asa multi prostiti.
  • +1 (1 vot)    
    bai frate... (Joi, 28 august 2008, 11:45)

    carcotasu [anonim]

    O sa ajungem sa vrem sa fim pensionari.
    Acuma ca cica avem bani ar trebui sa ne orientam pe infrastructura pentru ca in 2-3 ani ne sufocam. Suntem jalnici la capitolul asta si daca am face 3 autostrazi, 10 aeroporturi si 10000 de strazi deodata am putea ajunge la un nivel decent in cativa ani.
  • +1 (1 vot)    
    ce disperati trebuie sa fie pesedeii ! (Joi, 28 august 2008, 12:40)

    cind dracu dam cu pesedeii de pamint? [anonim]

    chiar mai disperati ca Ceausescu care promitea inca 100 de lei la pensii.
    le-a sunat si lor ceasul.
  • 0 (0 voturi)    
    ● Putin creste impozitele pentru a majora pensiile (Joi, 28 august 2008, 12:58)

    MAFIA-NOSTRA [anonim]

    GAND-LA-GAND
    PRESA-LOR-CA-PRESA-NOASTRA
    COTA-LOR-CA-COTA-NOASTRA
    MAFIA-LOR-LA-PUTERE-CA-MAFIA-NOSTRA

    Putin creste impozitele pentru a putea majora pensiile

    17 August 2008, ora 15:33
    Febra majorarii pensiilor a atins si Rusia. Pentru a putea da mai multi bani pensionarilor, guvernul condus de Vladimir Putin intemtioneaza sa mareasca taxele si sa reformeze fondul incasarilor din petrol, informeaza Reuters.

    Noua strategie fiscala propusa de Ministerul de Finante al Rusiei se intinde pana in 2023. In proiect se prevede o redistribuire a veniturile din petrol ale Rusiei intre Fondul de Rezerve, lichid, care sustine bugetul in situatia unei scaderi a pretului petrolului, si Fondul Bogatiei Nationale, destinat unor investitii mai riscante.

    Majorarea pensiilor urmeaza sa se produca inceand cu anul 2010,/b>.

    Fondul de Rezerve se va reduce la 6% din produsul intern brut (PIB) fata de actualul nivel de 10%, iar sumele vor fi alocate Fondului Bogatiei Nationale, care are in prezent 33 miliarde dolari, al carui scop va fi sa sustina sistemul de pensii.

    "Principala provocare a intregului sistem financiar al tarii este deficitul fondului de pensii. Trebuie sa recunoastem ca pensiile de azi nu sunt suficiente. Va trebui sa majoram impozitele, pentru ca ne aflam in prezent pe pragul in care marirea pensiilor cere cheltuieli bugetare mai mari ", a precizat Alexei Kudrin, ministrul rus de Finante.

    In prezent, cota unica pentru impozitul pe venit este de 13%.
  • 0 (0 voturi)    
    pensionarii sunt bataia de joc a tuturor (Joi, 28 august 2008, 13:23)

    gelu [anonim]

    si-au luat teapa cotizand toata viata la stat si acum se mai gasesc si unii care-i arata cu degetul ca provoaca inflatie. Cate medicamente trebuie sa ia pensionarii ca sa echivaleze cu o masina? Inflatia e generata de cei care fac afaceri cu statul. Cei care iau bani cu 10 maini din ce se strange de la noi si ii dau pe masini de lux si haine si alte chestii de genul asta. Nu-i suficient ca toate guvernele ii pacalesc cu diverse "oferte", mai vin si inteligentii lui peste sa spuna ca strica economia cu pensia lui amarata.
    • 0 (0 voturi)    
      vorbesti prostii, pensionarii FAC inflatie: (Joi, 28 august 2008, 15:48)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui gelu

      Inflatia e generata de raportul cerere/oferta.
      Aia care cumpara 10 masini de lux cresc cererea la MASINI DE LUX, deci inflatia s-ar simti, LOGIC, tot la MASINI DE LUX.

      AIA care primesc 5 milioane in plus la pensie nu se gandesc la masini de lux ci la HALEALA.
      Deci cumpara 10 milioane de pensionari HALEALA de 5 milioane pe luna in plus, creeaza inflatie URIASA la .... HALEALA.
      Cumpara de 5 milioane in plus medicamente, creeaza infatie la MEDICAMENTE.

      E grele rau cu logica asta.
      • 0 (0 voturi)    
        esti foarte destept, pardon (Joi, 28 august 2008, 22:48)

        gelu [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        domnu' destept. nu pensionarii sunt problema. daca socotesti contributia unui pensionar cu 10 milioane(pensie buna de altfel) o sa descoperi ca omul mananaca din ce a pus deoparte. pe tine te-a facut destept pe banii lui si acum cand sa-i dai banii inapoi faci scandal. Valoarea banului scade din cauza ca nu se produce. Deci tu care traiesti acum si e randul tau sa produci si nu faci asta, esti vinovat de infaltie(poate nu tu evident, dar ca sa pricepi). Daca mai castigi si bani cu lopata de la institutii cu atat mai mult contribui la inflatie. Imi plac astia ca tine care se lega de detalii sa se dea rotunzi. Sa te vad pe tine la pensie cand o sa te trimita de la un pilon la altul si n-o sa ai bani nici de intretinere cum o sa-i mai injuri pe pensionari.
      • 0 (0 voturi)    
        bravo!! (Luni, 27 octombrie 2008, 9:14)

        crysty [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        Daca eu cu o pensie de 300 lei fac inflatie inseamna ca tre sa mergi pe la doctor la Sorin Oprescu.
  • 0 (0 voturi)    
    mesaj pt prostime (Joi, 28 august 2008, 14:34)

    make21 [anonim]

    Ha ha ha, promiteti promiteti , doar va mai voteaza prosti de pensionari.Asa le trebuie pensionarilor pensi mici ca ei au tinut PSD-ul(PCR-ul) de 18 ani la guvernare.
  • 0 (0 voturi)    
    :) (Joi, 28 august 2008, 14:52)

    DL [anonim]

    Dragilor,

    Ceea ce sustine/ cere PSD sint evident aberatii ce nu merita dezbatute.

    La celelate asertiuni in legatura cu virsta de pensionare prea ridicata am citeva comentarii:

    Nu doar sistemul de pensii din RO are probleme, scirtaie in toate statele europene dintr-un motiv simplu, a fost gindit pe vremea cind virsta de pensionare era 60, speranta de viata 65 si populatia in crestere.
    In situatia de azi: pensionare la 60 speranta de viata 75 si populatie in descrestere + economie gri la greu normal ca nu merge jucaria.
    In alta ordine de idei of course ca marirea pensiei (ca si cresterea de salarii fara crester productivitate) genereaza inflatie.

    O zi buna,
    D.
    • 0 (0 voturi)    
      nada de nada (Joi, 28 august 2008, 15:37)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui DL

      Pai da, scartie... Dar facem ceva sa-l indreptam?

      nimic...
      • 0 (0 voturi)    
        inflatie (Vineri, 29 august 2008, 10:44)

        bucuresteanul [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

        Da ! Facem ! Ne dam dastepti pe net.
        In rest, fereste-ma Doamne de o noua crestere a salariilor si a pensilor !
  • 0 (0 voturi)    
    sa le crestem dar din pensiile fostilor securisti (Vineri, 29 august 2008, 12:25)

    mgh [anonim]

    Cine naiba ii mai voteaza pe astia? cat vor sa se faca pensiile la gasca imensa de fosti securisti cadre din armata si politie? sunt pensii aberante inclusiv presa a scris dar totul se baga sub tacere!!! de ce nu mai bine se reformeaza sistemul de pensii de stat? max. 2000ron este suficient pentru un general asta fiindca nu a adus nimic acestei tari, ce inseamna obraznicia de a da unui fost securist 3500 sau 5000ron pe luna (diplomele lor nu valoreaza doi bani), bine ca acum multi contribuiesc din salariu minim pentru ei. Rusinos!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri