Traian Basescu: Moldova nu este in pericolul de a fi implicata intr-o situatie similara celei din Georgia

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 11 august 2008, 14:46 Actualitate | Politic

Traian Basescu
Foto: Rompres
Presedintele Traian Basescu a declarat ca nu exista, in momentul de fata, pericolul ca Moldova sa fie implicata intr-o situatie similara Georgiei, din cauza conflictului inghetat din Transnistria. Prezent la Scoala de vara "Comunitati romanesti si identitate europeana" de la Sulina, seful statului a refuzat, insa, sa raspunda la intrebarea unui student din Republica Moldova care il rugase sa contrazica o afirmatie care ar fi fost facuta de Valeriu Stoica, potrivit caruia "a vrea  Basarabia inapoi ar fi un mod de gandire anacronic, valabil pentru secolul XIX".

  • Basescu: Analistii ar specula in detrimentul Romaniei orice declaratii as face

Seful statului a refuzat sa raspunda, motivand ca jurnalistii si politicienii vor specula "in detrimentul Romaniei" orice afirmatie a sa, sustinand ca si comunicatul CSAT a fost interpretat de unii "ca sa-si faca numarul anti-prezidential", potrivit NewsIn.

"Nu ma obliga la declaratii pentru ca ele vor fi comentate in toata Europa, cu Romania revizionista. Stii ca nimeni nu spune ca presedintele Romaniei era la o intalnire cu tinerii si era o discutie informala. Toata lumea va spune, si primii care vor face atat rau cat vor putea vor fi gazetarii romani, pentru ca nu exista vreo sansa ca marii ganditori de la TV, unii nu stiu bine nici cum ii cheama, dar stiu ce face presedintele Romaniei extraordinar. Analisti, oameni politici ar specula in detrimentul Romaniei orice afirmatie as face, asa ca, scuza-ma, te rog, ca nu-ti dau un raspuns transant", a raspuns presedintele.

Basescu le-a spus studentilor ca pana si comunicatul remis de Presedintie dupa sedinta CSAT pe tema conflictului din Georgia a fost reinterpretat, pentru ca "niste oameni care lucrau si pe la Cotroceni" sa-si faca numarul "anti-prezidential".

"Ma uitam aseara, erau niste oameni care lucrau si pe la Cotroceni, care vorbeau despre ce a spus presedintele in comunicatul cu privire la Georgia, erau feroci", a spus Basescu, adaugand ca acesti oameni stiu foarte bine ca din CSAT "iese" doar ce trebuie facut public, dar au reinterpretat continutul comunicatului "ca sa-si faca numarul anti-prezidential". Seful statului nu a precizat persoana la care a facut referire.


  • Moldova nu este in pericol

In ceea ce priveste situatia din Georgia, Traian Basescu a exclus posibilitatea ca in Moldova sa se intample ceva similar: "Puteti sa fiti convinsi ca si la Bucuresti a sunat clopotelul conflictului inghetat din Transnistria odata cu evenimentele din Georgia si analizele care s-au facut au vizat in mod egal evenimentele din Georgia si un posibil scenariu legat de Transnistria. Atitudinea Romaniei, intr-un astfel de scenariu, in mod categoric va fi diferita daca in Transnistria s-ar intampla ceva. Dar noi avem toate analizele ca nu se va intampla in Transnistria ceea ce s-a intamplat in Osetia de Sud si Abhazia", a explicat seful statului, la intrebarea unui student din Republica Moldova, daca Romania poate face ceva mai mult pentru georgieni in contextul razboiului actual, "deoarece in Republica Moldova este acelasi pericol in contextul conflictului transnistrean nerezolvat inca".

"Moldova nu este in pericolul de a fi implicata intr-o situatie similara celei din Georgia, nu exista acest risc in momentul de fata", a declarat presedintele luni, la Scoala de vara "Comunitati romanesti si identitate europeana" de la Sulina.

Seful statului a subliniat faptul ca, in urma analizelor Consiliului Suprem de Aparare a Tarii, Romania sustine "fara rezerve" integritatea teritoriala a Georgiei, lucru valabil si pentru Republica Moldova, iar Romania va actiona in contextul deciziilor UE si NATO, pentru ca aceste structuri sustin intergritatea teritoriala a Georgiei.
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1216 vizualizari

  • +5 (7 voturi)    
    pt. ca Moldova si Transnistria sunt ale KGB-ului! (Luni, 11 august 2008, 15:24)

    Voronin Romanu' [anonim]

    amandoua!

    ...pe motiv ca se cearta intr-o disputa de nerezolvat mentin impreuna Moldova in zona gri a influentei rusesti. Bravo, tavarash Voronin! Traiasca Soiuzul Rusesc!
  • -1 (9 voturi)    
    Domnule Presedinte, (Luni, 11 august 2008, 15:27)

    gabifm [utilizator]

    cu tot respectul pe care vi-l port, va spun ca putin imi pasa daca Moldova se uneste sau nu cu Romania. Imi pasa de ei pentru ca sunt oameni si m-ar durea sa fie atacati asa cum ma doare si de georgieni. Dar atat. O gandire de "unire" este intr-adevar anacronica. Cu cine si, mai ales, de ce?
    • +2 (4 voturi)    
      ar trebui sa-ti pese (Luni, 11 august 2008, 17:01)

      dumil [utilizator] i-a raspuns lui gabifm

      daca ar fi gandit si stramosii tai la fel...acuma foloseai alfabetul chiril si te chema gavrilovici...care ,fie vorba intre noi, aveau mai putina scoala dar mai multa intelecpiune ca tine

      Probabil ca orizontul tau e limitat de servici/scoala-distractie-acasa...
    • +1 (3 voturi)    
      Daca ar gandi mai multi ca tine... (Luni, 11 august 2008, 17:11)

      Cetatean [anonim] i-a raspuns lui gabifm

      @gabifm

      Daca ar gandi mai multi romani ca tine ce bine ar fi. Prea suntem claustrati in ideologii depasite, in nationalisme de pensionari.

      Sunt de acord cu tine, hotarele nu mai conteaza. Tot ce conteaza sunt banii si relatiile comerciale. Daca am gasi o viziune comerciala de legaturi cu basarabenii ce bine ar fi. In loc sa tot vorbim prostii nationaliste, mai bine i-am ajuta cu adevarat.
  • 0 (4 voturi)    
    nu ne mai vor. (Luni, 11 august 2008, 15:31)

    MOLDOVEANU' [anonim]

    Dragii nostrii basarabeni ar putea raspunde in locul lui Basescu , NU NE MAI VOR !!! asta este republica Moldova si Transnistria este atata de rusificata incat in transnistria greu mai gasesti vorbitor de limba romana , si aceia vorbesc greu, iar in Rep.Moldova este la fel . Cum sa ne mai vreie cand nu le mai dam cetatenii si drept de munca , se duc la moscova ca rusii nu le cer nimic din contra vorbesti rusa , esti de al nostru. Greu o sa le mai trezim constiinta de tara si de limba , iau cumparat rusii cu 1 m3 de gaz si 1 kw , i litru de benzina mai ieftin si chiar gratis . ASTA ESTE VIITOARE PUTERE RUSIA MAMA!!
    • 0 (2 voturi)    
      /// (Luni, 11 august 2008, 16:57)

      Valeriu [anonim] i-a raspuns lui MOLDOVEANU'


      ///
      Ce zice Cioronin la presa nu coicide absolut deloc cu gandirea basarabenilor. Si basarabenii se duc la munca in Moscova, pentru ca au acces LIBER de a castiga o paine acolo, ce nu as putea sa zic despre romania unde ei sunt tratati ca si chinezi si indieni si nu ca FRATI ROMANI. Trezeste-te, si invata sa citesti printre randuri.
      • 0 (0 voturi)    
        Pentru Valeriu (Luni, 11 august 2008, 20:58)

        Moldoveanu' [anonim] i-a raspuns lui Valeriu

        Ai fost in Republica ? te-as invita sa traiesti , (nu sa vizitezi) ca sa simiti ce inseamna cu adevarat cum se citeste printre randuri de cezura si manipulare a maselor si cand ceva nu convine se apeleaza la forta, da la forta , . De aici de la caldurica se vede ce vor uni sa vedem nu realitatea , nu te lasa dus de mirajul internetului ca nu o sa afli realitatea dura, OMULE acolo este AFRICA!!!! nu se pune problema accesului liber ci a foamei din stomac din pacate ultima oara compania la care lucrez a incercat recrutare de forta de munca din moldova , stii cati a gasit : 2 persoane 58 respectiv 60 de ani.
    • 0 (0 voturi)    
      cetatenie (Luni, 11 august 2008, 18:21)

      machiavelly [utilizator] i-a raspuns lui MOLDOVEANU'

      Nu le mai putem da asha cum vrem noi ca acuma ii UE aici.
  • +3 (7 voturi)    
    Pt. lifta gabifm/molodoveanu/voroniin (Luni, 11 august 2008, 16:10)

    Basarabescu [anonim]

    In rep. Moldova sunt 3,3 milioane de romani, in majoritate ei sunt bilingvi, adica limba materna e romana si limba cu care au fost indoctrinati la tv, radio, scoala, e limba rusa. insa peste tot, in toate satele Basarabiei se vorbeste romaneste, "dulcele grai" moldovenesc care impreuna cu aromana e considerat de lingvisti cel mai aproape de proto-romana vorbita in evul mediu timpuriu din nordul Greciei de azi pana dincolo de Nistru.
    Oficial, in Transnistria 40% din populatie sunt romani, 55% sunt rusofoni (rusi si ucrainieni) si 5% minoritati (tigani, evrei, bulgari, etc.). Asa ca si in Transnistria mai avem 250.000 de romani, mai multi decat secuii din Harghita :)).
    Romania nu poate abandona 3,5 milioane de romani de pester Prut si zeci de mii de km2, pai sunt tari prin Europa care nu au atata populatia si teritoriu.

    Rusia a mai fost distrusa si va mai fi, e destinul ei de tara imperialista care isi ataca permanent vecinii.
    Romania va gasi momentul istoric oportun sa isi intareasca forta in Europa si sa devina o tara mai intinsa si mai populata, e un obiectiv legitim pt. ca nu luam nimic din ce nu-i al nostru de drept !

    Si comunismul e anacronic:) si gandirea platonica si imperialismul, etc. Asta nu inseamna ca nu au legitimitate si ceva de zis, argumentul anacronismului e unul retoric, ce conteaza cu adevarat e utilitatea sau nu pe care o aduce o idee, un act, un eveniment, pt. poporul roman.

    Reunirea Basarabiei la Romania e un act nu doar legitim, justificat, e mai ales util si favorabil intaririi pozitiei Romaniei intre statele europene. Iar basarabenii ar ajunge imediat sa fie cetateni ai UE, ar avea un PIB/loc. de 4 ori mai mare si ar fi definitv la adapost de pretentiile rusesti. E reciproc util !
    • -2 (4 voturi)    
      mai terminati cu prostiile (Luni, 11 august 2008, 17:23)

      Tim [anonim] i-a raspuns lui Basarabescu

      Pe nimeni nu mai intereseaza sa fie mare...numai pe Vadim...am impresia ca si Base bate campii pe subiectul asta...dar spre altceva ne indreptam...o europa regionala...faptul ca vorbim aceeasi limba va conta dar tot mai putin...
    • 0 (2 voturi)    
      bravo (Luni, 11 august 2008, 17:29)

      hoop shi eu [anonim] i-a raspuns lui Basarabescu

      in sfirsit un comentariu pertinet, impartial si lucid. L-am savurat!
    • 0 (0 voturi)    
      pentru Basarabescu (Luni, 11 august 2008, 17:53)

      Moldoveanu' [anonim] i-a raspuns lui Basarabescu

      Cred ca gandesti prea mult , sincer ai dreptate < dar nimeni de acolo nu mai da doi bani pe asta , iti spun treaba asta ca am locuit putin de tot acolo si am luat contact cu realitatea, pentru multi viitorul inseamna simplu maine. am ce manca , da , sunt prietenul tau cel mai bun! Cu stomacul gol istoria se scrie altfel si constiinta nationala dispare.
      In Republica si profesorii de istorie refuza sa mai predeie istoria romaniilor si limba romana , ESTE O CAUZA PIERDUTA "momentan, da "
      • -1 (1 vot)    
        se poate! (Luni, 11 august 2008, 18:31)

        dumil [utilizator] i-a raspuns lui Moldoveanu'

        domnul meu, astfel de decizii se iau la varf...

        tu crezi ca neamtu' de rand(din vest) a fost prea incantat cand a auzit ca vor trebui investiti aprox 400 mld euro in germania?(bineteles pt moldova suma e mult mai mica)

        putina vointa si se poate...

        iar intelectualii de acolo dau mai mult de 2 bani pe treaba asta...
        Din pacate moldova a devenit o tara 100% agrara dupe ca le-au luat rusii Transistria.
        • 0 (0 voturi)    
          " pentru patrie " (Luni, 11 august 2008, 20:49)

          Moldoveanu' [anonim] i-a raspuns lui dumil

          Nu putem folosi in comparatiile noastre cuvantul "neamtu' " pentru ca acestia cand au fost eliberati de sub dominatia soiuzului au suferit o infuzie masiva de capital ( Marshal) , Molova va suferii cel mult o infuzie de vodca ...... cat despre intelectualitatea din republica , ea este cea care trebuie sa trezeasca constiinta in natiune pana nu este tarziu


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă