SAR cere ministrului educatiei o dezbatere publica pe tema bacalaureatului

Stop diplomelor de bacalaureat nemeritate!

de Anca Rascutoi     HotNews.ro
Joi, 10 iulie 2008, 13:49 Actualitate | Politic

Educatia se confrunta cu o boala cronica si este folosita in lupta politica, iar ceea ce s-a intimplat anul acesta la examenul de bacalaureat nu constituie, probabil, o noutate. Orice metoda de examinare ar fi folosita, oricit ar spori finantarea invatamintului, problemele ramin pentru ca ele au radacini adinci in interiorul sistemului si regulile actuale ale jocului creaza stimulente pentru fraudare. Din aceste motive, in numele Coalitiei pentru Universitati Curate, Sociatatea Academica din Romania cere ministrului educatiei organizarea unei dezbateri publice pentru identificarea solutiilor.

Intr-un comunicat de presa remis HotNews.ro, SAR cere in numele Coalitiei pentru Universitati Curate “o discutie deschisa, “fara teama si false orgolii”, care sa indrepte lucrurile.

Sanctiunile punctuale pentru posibilele fraudari ale examenului de bacalaureat sunt insuficiente si nu aduc la lumina decat o mica parte din totalitatea cazurilor. “Credem ca educatia tolereaza in prezent o mare divergenta intre regulile puse pe hartie si ceea ce se intampla in practica, intre obiectivele generoase trasate prin politici nationale si impactul social real al acestora”.

Conform scorurilor PISA, Romania se afla la coada clasamentului UE la capitolul abilitati ale elevului mediu de 15 ani la cititre, matematica si stiinte.

“E momentul sa nu mai ascundem problemele sub pres si sa stopam presiunea sociala formidabila pentru a da tuturor acestor tineri diplome de bacalaureat nemeritate, pentru ca nu aceasta este calea pentru a atinge tintele Agendei Lisabona si de a face Romania mai competitiva”.

Desi asemenea episoade se repeta an de an, educatia este inca folosita ca subiect politic, proiectele si programele majoritatii partidelor fiind asemanatoare.

Radacinile adanci ale problemelor sistemului educational nu au putut fi eradicate de nici o metoda de examinare de pana acum, nici cresterea finantarii invatamantului, nici fondurile suplimentare “nu vor rezolva mare lucru atata vreme cat regulile actuale ale jocului in sistem creaza stimulente pentru fraudare”, sustine SAR.

Coalitia pentru Universitati Curate a fost infiintata in anul 2007 cu sustinerea SAR, ca un grup format din 14 organizatii. Obiectivul acestei coalitii este acela de a promova bunele practici in mediul academic si de a monitoriza universitatile publice din Romania pe criterii de integritate.
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1747 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    o idee (Joi, 10 iulie 2008, 14:04)

    daniel [anonim]

    Sa zicem ca poti informa profesorii coordonatori la BAC in dimineata respectiva la ce unitate de invatamant anume sa se prezinte, intr-o zona rezonabila de distanta.

    Alta: elevii sa primeasca note de la mai multi profesori pe aceeasi lucrare (arondata profesorilor in mod aleator). Apoi notele trec printr-un sistem asemanator celui din sport, de exemplu.

    Reintroducerea examenului de admitere in facultate - obligatoriu, pentru a se micsora impactul BAC-ului.

    Necazul cu astea este ca sunt frectii la nivelul efectelor. De cauze nimeni nu e interesat.
    • +1 (5 voturi)    
      @daniel - Nu ai inteles (Joi, 10 iulie 2008, 14:49)

      nicu [anonim] i-a raspuns lui daniel

      Problema nu este cum se organizeaza bacul, ce materii se dau la bac sau cum se da examen la faculate.
      Problema cea mare este modul in care se preda materia elevilor, incepand cu cei din clasa a I si terminand cu cei de clasa a 12.
      Profesorii nu au timp sa predea materia si sa ii invete pe elevi si atunci practica predatul mecanic, citesc din carti sau recita pe de rost o materie invatata fara sa predea ceva util elevului.
      Trebuie sa se reformeze intreg sistemul de invataman, iar acesta sa fie orientat pentru instruirea copilului si pregatirea acestuia pentru viata.
      • +2 (2 voturi)    
        Pentru Nicu (Joi, 10 iulie 2008, 16:18)

        Gabriel T. [anonim] i-a raspuns lui nicu

        Nu uita ca asa am invatat si noi si a fost ok.

        Problema este ca daca lasi loc de spaga aceasta o sa vina sigur.

        Eu la Fac. am dat examen la 3 materii (3 zile diferite) si iti spun sincer ca a facut diferenta in schimb la bac au platit cei care trebuie si sefa de promotie (10 pe linie) nu a reusit la nici o facultate.

        Sper ca intelegi unde bat.
        • +2 (2 voturi)    
          Pentru Gabriel (Joi, 10 iulie 2008, 17:25)

          nicu [anonim] i-a raspuns lui Gabriel T.

          Sunt putini cei care au reusit asha cum spui tu si nu a fost meritul doar a profesorilor. A fost meritul parintilor care s-au interesat (au avut timp) de noi mai mult decat se face in ziua de azi. La mine la liceu majoritatea au luat bacul, dar multi dintre ei nu citisera o carte. Iar la matematica erau paraleli. Stiu ce poame aveam in clasa si cum au trecut clasa, dar mai ales ce adevarate bombe anagramate aveam in liceu si care au trecut clasa doar cu nota 5 si au luat 8 la bac (fara sa invete). Iar eu pot sa iti spun ca nu avem de ce ne mandri, faptul ca avem oameni inteligenti care se pot autoeduca nu inseamna mare lucru. In curand o sa fim o tzara de analfabeti, manelisti si anti-sociali.
        • -1 (1 vot)    
          a fost foarte OK (Joi, 10 iulie 2008, 20:11)

          Lucian Ilea [anonim] i-a raspuns lui Gabriel T.

          cand ma uit la halul in care arata tara asta ,la roboteii care trec pe strada la orice ora din zi sau din noapte,la crimele din tara asta si din alte tari pe unde am ajuns,la lipsa de entuziasm si la depravarea generalizata ,la blocurile si strazile gri din orasele mizerabile,la faptul ca nu exista nimic si ca toata lumea se lauda,dar nimeni nu face nimic,imi dau seama cat de multa dreptate ai
    • +2 (4 voturi)    
      Prof.sunt obligati sa ia atitudini. (Joi, 10 iulie 2008, 14:54)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui daniel

      Reintroducerea ex.de admitere nu va aduce prea multe succese,ca si acolo tot pe aceasi baza se obtin(dar cu sume mult mai mari)rezultatele.
      Cum spui si tu,s-ar aduce mari schimbari importante,daca lucrarile elevilori vor fi corectate central.
      Prof.de Constanta corecteaza lucr.de Buc.,etc.,dar niciunul dintre ei nu cunosc mai dinainte sectorul unde sunt repartizati.
      Iar spravegherea trebuie facuta,ori prin camere de observatii,ori de alte pers.din afara scolii.
      Elevii port vina cea mai mica in acest spectacol.
      De vina sunt prof.lacomi si inconstienti.
  • -4 (4 voturi)    
    O diploma care nu inseamna nimic ! (Joi, 10 iulie 2008, 14:25)

    pedagogul [anonim]

    Vad ca se bate multa moneda pe diploma de bacalaureat. Ca unul care poseda mai multe diplome, inclusiv pe cea despre care se vorbeste atat de mult in ultima vreme, stiu ca aceasta diploma reprezinta pentru tanar, numai un inceput. Ulterior, selectia valorilor se face dupa alte criterii. Si chiar daca un absolvent de liceu patrunde fara merite si ajunge sa urmeze o facultate, nu inseamna ca o si termina. Si chiar de-ar termina-o, nu inseamna ca este recunoscut ca o valoare in domeniul ales.

    Se pare ca uitam repede toate "artificiile" la care am recurs de fiecare data cand am sustinut vreun examen. Cati nu au copiat ? A fost o lectie de viata, iar viata face o selectie dupa alte criterii, nicidecum dupa diploma de bacalaureat.
    • +2 (4 voturi)    
      Invatamantul romanesc in carantina (Joi, 10 iulie 2008, 15:12)

      Margicu [anonim] i-a raspuns lui pedagogul

      Daca fenomenul este atat de generalizat si de raspandit pe cat il descrieti atunci se impune ca Uniunea Europeana sa instituie o derogare pentru Romania si diplomele romanesti sa nu fie recunoscute. Ca roman imi pare rau sa o spun, dar ca individ care si-a facut studiile in vest munciind, fara a recurge la frauda, mi se pare un minim necesar de protectie. Copiatul da o lectie de viata: furtul, hotia, trisul, frauda. Cat despre selectia pe care o face viata la ce va referiti? Ca reusesc cei care fura, care "se descurca", nu neapart valorile? Ca trebuie sa fii versatil si smecher nu inteligent si muncitor? Poate ca in Romania asa e, dar atunci ramai acolo.
      • +2 (2 voturi)    
        Stimate Margicu (Joi, 10 iulie 2008, 16:53)

        ALex [anonim] i-a raspuns lui Margicu

        Ar fi si ceea ce propuneti dvs o solutie, insa daca UE incepe sa dea derogari, pe ce se va baza ea ?!? UE are nevoie de forta de munca (inclusiv intelectuala) din Romania si asta pentru ca exista in Romania destui ingineri buni si muncitori. Fireste, ei nu sunt majoritatea in acest ocean de diplome. Dar sa o luam metodic: in primul rand UE va dori sa restrictioneze accesul pe piata muncii al persoanelor prost instruite. Dar nu cumva la un angajator exista perioada de proba ? Ce face un angajator daca nu testeaza in prealabil, pe o perioada determinata, persoana pe care vrea sa o angajeze ?

        Pe de alta parte cred ca usor va gasesc pe net universitati si din SUA care contra unor sume frumusele de bani va vor elibera o diploma. Cu ele ce facem ? Va incepe UE sa dea derogari pentru toate statele, inclusiv state UE ?!?

        Iar eu sincer nu vad cum va simtiti amenintat astfel incat sa cereti protectie in fata unui val de falsi absolventi. Daca sunteti bun in domeniul in care lucrati, atunci ar trebui sa va simtiti amenintat doar de desfiintarea domeniului sau de cei mai buni ca dvs, nu de cei multi dar sub dvs din punct de vedere al pregatirii profesionale.

        Pe scurt: cred ca ati scris ce ati scris intr-un moment de furie pe modul in care se dau diplomele in Romania. Dar daca ati sta si analiza la rece cele propuse de dvs, veti vedea ca un astfel de mecanism este inaplicabil. Si asta pentru ca Romania se afla in UE nu pentru enormele progrese in domeniile economic si politic, ci pentru marea forta de munca ieftina, alba la culoare, care nu ridica minarete si nu pune bombe.
        • +2 (2 voturi)    
          Sa nu amestecam lucrurile (Joi, 10 iulie 2008, 17:24)

          Margicu [anonim] i-a raspuns lui ALex

          In primul rand nu exista o directiva UE privind recunoasterea diplomelor din State non-UE. Da, cert exista universitati in SUA, mai mult virtuale decat reale care va trimit master-degree prin mail in schimbul unei sume oarecare. Problema este insa ca Romania ca stat membru ar trebui sa beneficieze de recunoasterea diplomelor, recunoastere automata si nu caz dupa caz. Ei bine, eu sunt sincer impotriva acestei recunoasteri in conditiile fraudei generalizate numite copiat la examene.
          Deficitul fortei de munca se poate realiza prin selectie dosar cu dosar ca si in cazul extracomunitarilor (nu comentez afirmatiile cu minaretele si bombele).
          • +2 (2 voturi)    
            Recunoastere dosar cu dosar (Joi, 10 iulie 2008, 18:01)

            ALex [anonim] i-a raspuns lui Margicu

            Daca eu (doctorand in Cehia) am nevoie pentru admitere pe acest post sa prezint un act din care sa reiasa ca am terminat facultatea ce fac ? Mai dau inca o data examenele de stat sau mai prezint inca o data proiectul de diploma in fata unei comisii cehesti ?

            Evident ca ma cheama la un interviu. Dar daca nu s-ar accepta diplomele din Romania inseamna ca toti cei care vor sa lucreze in strainatate trebuie sa mai sustina toate examenele inca o data.

            Cu alte cuvinte, cel putin anumite diplome ale anumitor persoane trebuie acceptate. Ori acesta este deja primul pas facut in directia opusa boicotului.

            Dvs cum ati vedea lucrurile ?
            • 0 (0 voturi)    
              O validare a cunostiintelor (Vineri, 11 iulie 2008, 7:19)

              Margicu [anonim] i-a raspuns lui ALex

              Cred ca se impune introducerea unei etape de validare a cunostiintelor. Un fel de examen de licenta cum ii spuneti dumneavoastra in care sa se poata observa ca studentul are macar bazele. Dar pana la urma, cele mai multe state europene au legislatia adaptata pentru a face diferenta intre diplome comunitare si extracomunitare. Ei bine, tot ce e nevoie este ca UE sa aplice o derogare (o clauza de salvagardare) care sa pastreze diplomele romanesti in regim de diplome extacomunitare. Ironia face ca in momentul comisia face exact invers - deschide proceduri impotriva tarilor care nu recunosc inca automat diplomele romanesti! Invatamantul romanesc in asamblul sau, cu elevi care fura, cu profesori care iau spaga si cu parinti care dau spaga trebuie sa primeasca o palma, pentru ca numai asa se poate trezi. Astfel, o astfel de masura ar fi in primul rand simbolica.
              • 0 (0 voturi)    
                Principiul reciprocitatii (Vineri, 11 iulie 2008, 10:11)

                ALex [anonim] i-a raspuns lui Margicu

                Sunt cateva probleme referitoare la un examen riguros de "licenta". Prima este limba in care se va da: romana, engleza sau limba tarii in care se duce candidatul ? A doua este materia: se da din materia pe care candidatul a studiat-o in Romania sau din cea care se studiaza in tara in care vrea sa se duca ? Si ce facem daca facultatea la care se duce nu preda materia X in limba engleza ? O sa invat spaniola ca sa dau examene si apoi imi continuu doctoratul in engleza ?!? A treia problema este ca in cazul licentei date din nou, dec capat sa zicem titlul de inginer si in tara aceea (acum devenind diplomat "comunitar"), ce facem cu bacalaureatul ? O sa fiu inginer dar nu am nici o dovada acceptata ca am terminat liceul. Il mai dau si pe acela o data ? Iar la disciplina "Limba si literatura romana" la al doilea bacalaureat ce dau in loc: "Limba si literatura irlandeza" ?!?!? Pe de alta parte este muuult mai simplu sa accepti toate diplomele si sa te uiti la restul dosarului: cum bine ati spus. Pe unde am lucrat, ce referinte aduc de acolo, verificate referintele, perioada de proba de 6 luni (ei hai ca si un tampit de director isi da seama in 6 luni daca angajatul e bun sau nu).
        • -1 (1 vot)    
          parca ati vorbi de China (Joi, 10 iulie 2008, 20:16)

          Lucian Ilea [anonim] i-a raspuns lui ALex

          de mult timp nu mai avem o forta de munca nici multa,nici ieftina,nici alba macar:))
          Salariile sunt mult prea mari fata de calificarile reale ,pt ca majoritatea cauta muncitori ,nu intelectuali,in Romania
          Iar muncitorii de mult au plecat la cules de capsuni si nu s-au mai intors veci pururi
  • +5 (5 voturi)    
    alta idee mai buna (Joi, 10 iulie 2008, 14:38)

    p@uL [anonim]

    Ce ar fi sa nu ii mai lase sa copieze !!
  • -5 (5 voturi)    
    Universitati Curate (Joi, 10 iulie 2008, 14:43)

    sorin [anonim]

    Cat de curata este SAR si coalitiile pe care le tot gestioneaza? Cum sunt indusi in eroare sponsorii democratiei ca sa finanteze SAR? De ce SAR nu spune nimic despre neofascismul italian? Poate cand coana mare(Pipide) va veni din Italia cu un cip in ureche si Ionita cu o cisma pe popou vor sune si ei ceva in folosul romanilor si nu doar al alesului unui numar foarte mic dintre ei.
  • 0 (6 voturi)    
    invatamantul este victima societatii (Joi, 10 iulie 2008, 14:46)

    Adrian [anonim]

    Din pacate invatamantul romanesc (care era la fel de prost si inainte, indiferent de ce zic unii sau altii), este victima societatii romanesti, adica invatamantul se adapteaza superficialului si simplismului si nu este un sistem care sa creeze valoare sau asteptari. Solutii nu prea exista, cel putin nu acum, nu imediat, pentru ca orice s-ar face se gasesc destui oameni din sistem, foarte slabi, care sa-l saboteze pentru ca altfel nu ar mai avea ce cauta acolo. Din punctul meu de vedere rezolvarea este foarte simpla insa este foarte dura: demisi toti, absolut toti, evaluati (de o firma privata care sa genereze seturi de competenete pentru fiecare nivel in parte si sa isi asume rezultatele), cei care sunt buni, in urma evaluarii, sa ramana iar mai departe ei sa reconstruiasca sistemul de invatamant. Garantez ca or sa faca fata maxim 10% din oamenii din sistem. Cei ramasi sa fie platiti foarte bine si sa fie evaluati periodic. Ideea principala, insa, este sa se puna accent pe elev, nu-l inveti matematica daca el este foarte bun la filologie, doar ii dai niste notiuni generale. Daca e bun la sport il pui sa invete o limba straina, putina geografie si cam atat. Nu ma intereseaza sa stiu cand a domnit Stefan cel Mare ci care a fost impactul, descrisa perioada si nu neaparat anii. Ca o masura suplimentara: ministrul invatamantului sa nu mai fie numit de guvern si sa nu mai fie o functie politica, (asa ar trebui sa fie la mai multe ministere dar mai e inca ceva carne pe ciolan).
    • +2 (2 voturi)    
      Superficial (Joi, 10 iulie 2008, 16:53)

      Andro [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

      Cred ca ai gandit problema foarte superficial dupa solutiile propuse.

      Daca concediezi pe toata lumea si primesti inapoi doar pe cei 10% care sunt buni te pomenesti in secunda urmatoare cu o catastrofa sociala:

      - ce faci cu copii care nu vor mai avea profesor? (actuala generatie de profesori e slab pregatita, si sa creezi una noua ia multi ani).

      - ce faci personalul didactic concediat? Acestia sunt oameni care nu se pricep sa faca altceva si recalificarea nu e floare la ureche. Nu poti sa spui ca e problema lor daca mor de foame dupa. Asta e doar o abordare simplista.

      - ce faci cu personalul auxialiar care va trebui concediat (de la secretara pana la femeia de servici)? Daca pleaca asa de multi profesori multe scoli se vor inchide, deci multe persone (care nu sutn cadre didactice) vor trebui sa plece.

      - ce faci cu multimea mare de copii care vor trebui sa se deplaseze distante foarte mari, pentru ca scoala de langa ei s-a inchis din lipsa de profesori? (a se vedea esecul autobuzelor scolare cu care s-a laudat guvernul mai demult)

      Astea sunt probleme care nu pot fi ignorate. Solutia pentru scoaterea invatamantului din stadiul in care se afla nu e una care se poate lua peste noapte, ci una de lunga durata (foarte multi ani). Problema sta doar in calitatea resursei umane, si aceasta se formeaza greu.

      Pentru a readuce invatamantul pe linia de plutire trebuie pusa la conducerea ministerului o persoana competenta care stie ce e ala invatamant (si absolut toate partidele au demonstrat ca nu au asa ceva prin ministrii care i-au numit), foarte multa vointa politica, un program indelung dezbatut cu societatea civila si cizelat (si nu deciziile care se iau dupa ureche, cum se intampla acum), poate si alte lucruri care nu-mi vin in minte.

      Toate lucrurile necesare pentru o solutie COMPETENTA lipsesc actualei clase politice. Eu sunt convins ca lucrurile vor merge din rau in mai rau, cu toata atentia care o atrage 2 saptamani pe an examenul de bac.
  • +4 (4 voturi)    
    salarii (Joi, 10 iulie 2008, 15:03)

    adi [anonim]

    totul porneste de la salariile de mizerie din invatamant
    calitatea dascalilor in consecinta e f scazuta si va scadea si mai mult
    un tanar n-are cum sa ramana in invatamant si sa se gandeasca sa-si intemeieze o familie, sa se gandeasca la o viata normala
    restul sunt vorbe
    • 0 (2 voturi)    
      In ceea ce spuneti exista mult adevar (Joi, 10 iulie 2008, 16:33)

      Margicu [anonim] i-a raspuns lui adi

      doar ca nu putem sa punem chiar totul pe seama salariilor. Niciunde in lume profesorii de liceu nu castiga bine relativ la restul populatiei. Sigur, in tarile dezvoltate isi permit sa traiasca decent, dar fata de alte profesii sunt prost platiti. Pe de alta parte salariile au crescut simtitor in ultima vreme si in invatamantul romanesc. In schimb situatia nu da semne de imbunatatire ci din contra. Industria subterana a meditatiilor merge ca pe roate iar elevii sunt din ce in ce mai slabi. Si in plus cine sunt acesti profesori de astazi: din ce in ce mai multi sunt elevi care au copiat in liceu, au copiat la Bac, au copiat la examene in facultate si acum au ajuns la catedra. Lupul a ajuns paznic la oi, nu stiu ce surprize speram sa avem.
  • +2 (4 voturi)    
    cuc fara cuib (Joi, 10 iulie 2008, 15:16)

    an [anonim]

    Daca n-ar mai fi diplome de bac nemeritate, ar dispare cam trei sferturi din studenti. Adica trei sferturi din universitati. Ar ramane CUC-ul fara membri !!!
  • +2 (4 voturi)    
    Va bateti cu pumnul in piept de pomana (Joi, 10 iulie 2008, 15:27)

    unul ca voi [anonim]

    M-am saturat sa tot vad revolutionari , car spun sa ii demitem pe toti ....etc. Adevarul este ca sistemul nu poate sa produca valori deoarece la fiecare noua guvernare se schimba ceva, ba metoda, ba manualele, ba nush ce tampenie de examen apare. Pe scurt, este mult prea greu, utopic as putea spune ca un elev sa fie bun la toate aceste materii, intr-un timp atat de scurt si pt un examen atat de greu. Avem tot timpul impresia ca daca punem un volum mare de cunostinte in carca omului acesta le va si invata. Iar faza cu manuale alternative este cea mai mare tampenie nascocita. Sa terminam odata cu schimbarile aste de la an la an. Lasati un sistem sa functioneze corect macar 5 -6 ani si poate ca nu vor mai fi fraude si probleme.
  • -1 (3 voturi)    
    Cine e harnic si cinstit ori e prost ori e tampit. (Joi, 10 iulie 2008, 15:45)

    Dorel_stiti_voi_care [anonim]

    Din toate "reflectiile" se deduce acelasi "slogan" care functiona si acum 20 de ani:
    Cine e harnic si cinstit ori e prost ori e tampit.
    De fapt acesta e firul rosu al societatii de azi de la noi si de aiurea!
    Din pacate traim aici cu cei "destepti" si nu avem solutie.
    Oare? Chiar nu exista solutii?
    Asa se spunea si acum 100 de ani! Si totusi a existat una. Din pacate nu prea fericita. Care a nenorocit sute de milioane de humani!
    Dar probabil ca pana la urma selectia naturala (fortata artificial) va triumfa.
  • +3 (3 voturi)    
    Bac (Joi, 10 iulie 2008, 16:26)

    Mitica [anonim]

    Adevarul este ca bac-ul este condus da presedintele de comisie care de regula este cadru universitar care are interesul sa fie cat mai multi absolventi care se pot inscrie la facultati. In ultimul timp numarul de locuri la tot felul de facultati a ajuns comparabil cu numarul de absolventi de liceu si atunci este un interes mare sa fie ocupate cat mai multe locuri (mai ales la cele particulare sau locurile cu plata de la cele de stat). Din aceasta cauza sunt trimisi acei universitari care nu se implica in desfasurarea unui bac corect deoarece s-ar putea sa se obtina procente comparabile cu cele de vestul UE, adica sub 50%. In cazul in care acest procent ar fi obtinut ar trebui in cativa ani sa dispara multe din facultatile particulare si foarte multe locuri cu plata de la stat ceea ce ar scutura "copacul" facultatilor hipertrofiate care sunt in multe cazuri fabrici de diplome si care nu au nici o acoperire in cunostinte. Exista facultati care produc someri pe banda deoarece societatea romaneasca nu va avea nevoie niciodata de un nr. asa de mare de absolventi in domeniile respective. Pe de alta parte admitere cu media de la bac in care, din 6 note, poate intra 2 note la limba romana, o nota la istorie si una la ed. fizica la o facultate de la o tehnica, este o mare pacaleala.
  • +1 (3 voturi)    
    o alta perspectiva (Joi, 10 iulie 2008, 16:26)

    oana [anonim]

    asa cum s a mai spus, problema este mult mai adanca decat lasat/nelasat sa copieze, dat/nedat shpaga.
    este un cerc vicios: pe de o parte niste salarii mizere si un spirit balcanic de bagat piciorul fac pe majortitatea profesorilor sa nu si dea silinta in a i invata pe elevi ceva util - un mod de a gandi si a aborda probleme pe mai departe. pe de alta parte, avand un astfel de exemplu, majoritatea elevilor merg pe ideea de "sa trecem si peste asta cat mai repede", fara a urmari sa ramana cu ceva din scoala, fara a respecta omul si informatia trimisa. iar prin comportamentul lor, nu fac decat sa alimenteze lipsa de interes a profesorilor.

    cred ca destul de important va fi pe viitor modul in care dascalii vor reusi sa mentina vii interesul si atentia elevilor, sa i motiveze. si atunci nu cred ca vor fi atat de multi interesati sa copieze (considerand ca sistemul invatatmantului va fi modificat in asa fel incat fiecare va putea opta pentru ce materii doreste la examen - ah da, si asta este una dintre probleme).

    eu cred ca pana la urma este si un lucru care tine de civilizatie si respect de sine.
  • +1 (3 voturi)    
    Acum v-ati trezit ?!? (Joi, 10 iulie 2008, 16:50)

    marius [anonim]

    Avem deja sute de mii de "cretini cu diploma"...! Nu trebuie decat sa deschideti televizorul sau sa le ascultati elucubratiile...
  • +3 (3 voturi)    
    miting (Joi, 10 iulie 2008, 17:35)

    dman [anonim]

    Nu s-ar putea face mitingul undeva in afara Bucurestiului ? Ca vreau si eu sa ajung la serviciu...
  • 0 (0 voturi)    
    logica (Vineri, 11 iulie 2008, 13:14)

    Dedalus [anonim]

    Repet:

    Ce diferenta e intre un bac luat prin copiere si un bac ce cosfinteste faptul ca stii lucruri care oricum nu-ti folosesc?

    Eu ma intreb si DE CE e nevoie de bac???

    Din moment ce taote cerintele sunt identice pe plan national, sistemul de invatamant IMPUNE aceleasi criterii de evaluare a elevilor, aceeasi programa samd., CE aduce in plus Bacul?

    din doua una:
    a) Nu avem incredere in invatamantul liceal si bacul vine sa verifice cat de bine s-a pregatit elevul ala , IN PLUS fata de ce arata media anuala
    si atunci: terbuie reorganizat invatamantul, nu schimbat Bacul!
    sau
    b) Avem incredere in sistemul de invatamant liceal
    si atunci: bacul nu aduce nimic in plus fata de media generala si atunci trebuie desfiintat!

    Ceva imi spune mie ca suntem in situatia a), ceea ce inseamana ca, de fapt, bacul nu e relevant...

    Imi pare rau pentru SAR, dar sunt la fel de rupti de realitate ca si ministerul invatamentului (ca nu stiu de ce ii zice "al educatiei"...), doar ca stiu sa vorbeasca fara erori gramaticale.
  • 0 (0 voturi)    
    ... nu stiu daca sa rad sau sa plang... (Vineri, 11 iulie 2008, 13:32)

    Dedalus [anonim]

    “E momentul sa nu mai ascundem problemele sub pres si sa stopam presiunea sociala formidabila pentru a da tuturor acestor tineri diplome de bacalaureat nemeritate, pentru ca nu aceasta este calea pentru a atinge tintele Agendei Lisabona si de a face Romania mai competitiva”.
    ----
    Uraaaa! Uraaaa!!!
    ---
    ... ma intreb ce-i mai bine (sau mai rau, in sfarsit...):
    a) diploma de bac nemeritata
    sau
    b) diploma de bac luata pentru asemenea "perfomante" in glorioasa Nouvorba...
  • 0 (0 voturi)    
    Bacalaureatul (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 12:50)

    Rodica [anonim]

    Arestarea directoarei Meda Leordean este fireasca in conditiile in care se cauta un tap ispasitor, un exemplu negativ pentru fraudarea bacalaureatului. Ea este cea care a cazut prada, ceilalti profesori de la toate scolile din toata tara au scapat basma curata. Frauda la Bacalaureat nu este de azi, de ieri ci de alaltăieri, adică, de după Revoluţie. S-a incercat în anul 1998 sa se franeze acest proces fraudulos dar nu s-a reuşit si el a luat amploare. Acum stiu (desi nu aprobam atunci) de ce înainte de Revoluţie era o stricteţe exagerata la examene. Supraveghetorii erau la rândul lor supravegheaţi se securişti deghizati în elevi care erau inscrisi la examene şi care nu scriau nimic pe foile de examen, iar după o oră ieseau din sala pe motiv că nu stiu subiectele date la scris. poate ca era mai bine intr-un fel. Se facea carte, la facultate erau admisi pe bază de concurs. Societatea era stratificată asa cum este firesc, iar salariaţii erau retribuiti conform pregatirii profesionale. Astăzi, când totul se realizează pe baza dosarelor s-a ajuns să ne conducă diferitele instituţii incompetenţii, oamenii cu bani , mitocanii şi inconstientii. In loc sa criticati mereu PD-L-ul si pe basescu, domnilor din PSD si Pc mai criticati ceea ce vedem cu toţii ca se intâmplă in Românie si propuneti soluţii realiste pentru rezolvarea acestor necazuri mari ale noastre.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri