Primul candidat care si-a prezentat oficial programul electoral promite finalizarea "marilor proiecte incepute" si se angajeaza la niste termene concrete si destul de strinse. Vasile Blaga sustine ca va termina pasajele la cele mai aglomerate intersectii din Bucuresti pina cel tirziu in aprilie 2012 si lucrarile la caile de acces in Capitala pina in noiembrie 2011. Parcurile, curatenia de "5 stele", metroul, platanii, info-chioscurile, dar si aspiratoarele in loc de maturi, centul istoric, bazinul olimpic, toate au termene de "predare".Programul nu contine insa si sanctiunile pentru intirzieri.

"Mi-am propus sa iau de coarne marile provocari ale Bucurestiului: traficul, siguranta cetateanului, transparenta, nevoia de spatii verzi, mai îngrijite si mai numeroase, nevoia de a ridica serviciile publice la standarde europene", a anuntat Vasile Blaga, cadidatul democrat- liberalilor.

Patru solutii pentru un trafic fluent, de la Blaga

1. Lucrarile începute trebuie finalizate în cel mai scurt timp.

2. Extinderea, iar apoi generalizarea sistemului de management si control al traficului.

3. Negocierea cu primarii de sectoare a extinderii bunelor practici care au permis înfiintarea a 95.000 de locuri de parcare în Sectorul 3. În plus, Primaria Generala va înfiinta înca 100.000 de noi locuri de parcare pe arterele principale si în parkinguri subterane, în cele mai aglomerate zone ale orasului.

4. Dezvoltarea RATB este esentiala pentru rezolvarea problemei traficului. Dar si mai urgente sunt preluarea metroului din subordinea Guvernului, cresterea numarului de statii si construirea de noi linii de metrou.

Pasaje de la PL-D!

Candidatul Blaga spune ca va elimina ambuteiajele cu ajutorul unor pasaje care ar urma sa fie construite inainte de sfarsitul mandatului.

Un exemplu este Pasajul Basarab, care ar urma sa fie gata inainte de aprilie 2009. Exista termene de finalizare si pentru alte lucrari de pasaje, incepute de Videanu, pe care Blaga mizeaza in campania sa : Piata Sudului ( cu termen: septembrie 2011), Piata Iancului (termen: aprilie 2012), Drumul Taberei - Razoare (termen: aprilie 2011).

Blaga mai promite ca vor fi modernizate si caile de acces in Bucuresti. Autostrada A1 - Splaiul Independentei: soseaua dintre Splaiul Independentei si Autostrada A1, cu pasaj suprateran peste raul Dambovita si soseaua Virtutii; intersectie cu Autostrada A1 dupa Carrefour Militari ar trebui sa fie terminata inainte de iunie 2011, dupa planurile sale.

Trafic pe strazile laterale

In Sectorul 3, aproape jumatate din trafic a fost preluat de strazile laterale. In varianta PD-L, pentru un oras mai putin aglomerat, primarul general va negocia cu toti primarii de sectoare pentru generalizarea acestei practici, de circulatie pe strazi laterale arterelor circulate intens.

Culoare unice, metrou in Drumul Taberei

Tot pentru o "capitala mai putin aglomerata", PD-L propune culoare unice pentru mijloacele de transport în comun, taxiuri si servicii de urgenta. Aceste culoare vor fi înfiintate pe sase bulevarde, care vor fi stabilite în urma unor consultari cu expertii în probleme de trafic si siguranta, iar roiectul are ca termen de finalizare luna septembrie, 2008.

Se mai promit: realizarea tronsonului Drumul Taberei – Eroilor din Magistrala Drumul Taberei - Piata Universitatii - pana in mai, 2012 si construirea a 8 km din linia Piata Victoriei - Otopeni tot inainte de mai, 2012. Si, inainte de decembrie 2009, Blaga planuieste introducereasistemului de calatorie pe toate tipurile de transport in comun cu un singur bilet.

Si verde, in Capitala

Candidatul Blaga se angajeaza sa finalizeze proiectul de plantare a 200.000 de platani, mai ales pe marginea strazilor. In plus, cele opt lacuri de pe raul Colentina aflate în administrarea Primariei Generale – care nu au mai fost decolmatate din anul 1936 – vor fi curatate si amenajate inainte decembrie 2011, promite Blaga.

In privinta haosului arhitectural din Capitala, exista alte promisiuni: "Planul Urbanistic General si Regulamentul Local de urbanism vor deveni singurele documentatii de urbanism aplicabile în Bucuresti".

"Primaria va impune operatorilor înnoirea si diversificarea parcului de autospeciale. Aceasta masura va avea ca efect standarde mai ridicate de curatenie, dar si reducerea cantitatii de praf din oras – maturatul manual va fi înlocuit cu aspiratoare", se mai arata in programul de administratie al lui Vasile Blaga.

1 oras in loc de 7

In tolba de promisiuni electorale, Vasile Blaga mai are: strazi luminate, drumuri mai sigure supravegheate video, trotuare fara masini parcate, GPS si calculatoare de bord in RATB, trasee sigure pentru scolari - patrulate de fortele de ordine si transparenta din partea functionarilor de la primarii. "Multe dintre problemele Bucurestiului sunt legate de faptul ca, în loc sa avem un singur oras, cum ar fi firesc, avem sapte orase, sapte bugete locale, sapte ordonatori principali de credite, sapte administratii fiscale", spune Blaga la inceput de campanie electorala.