Senat: Profesorii de liceu vor primi 150 de euro anual pentru haine

de Luminita Pirvu HotNews.ro
Miercuri, 19 martie 2008, 15:48 Actualitate | Politic

Senatorii vor sa le acorde anual profesorilor 150 de euro ca sa-si cumpere haine. Senatul a adoptat miercuri o initiativa legislativa care prevede acordarea a unui ajutor banesc anual  in valoare de 150 de euro  pentru profesori in vederea achizitionarii de haine. Conform procedurii legislative, proiectul de lege merge spre dezbatere la Camera Deputatilor, care este si forul decizional.

Propunerea legislativa este semnata de doi senatori PSD, Miron Mitrea si Angel Talvar, si a fost adoptata cu 70 de voturi pentru si cinci impotriva.

Potrivit initaitivei legislative, ajutorul financiar se acorda la solicitarea profesorilor si este calculat la cursul de schimb al BNR. Sumele sunt acordate din bugetul de stat prin Ministerul Educatiei, cu prevedere ca legea poate fi aplicata incepnad cu anul 2009.


 
7285 vizualizări
  • -1 (3 voturi)    
    pomana porcilor (Miercuri, 19 martie 2008, 16:01)

    bambina [anonim]

    Senatorii sunt acele fiinte aflate deasupra legilor,care dupa ce si-au stabilit pensiile le dau si profesorilor cate un rand de haine;pana asa cum primeau slugile acum 100 de ani; si ce e trist este ca nulitatile alea din kinvatamant se vor bucura
  • +1 (1 vot)    
    bleah (Miercuri, 19 martie 2008, 16:06)

    666 [utilizator]

    Doamne, ce jenant...
    Inainte de a pleca din sistem, aveam aprox. 250 de euro pe luna; 1/4 era transportul (niciodata decontat), 1/4 pensia alimentara, 1/4 telefoane+internet+cablu, 1/4... tigari.
    Trai si viata... dar nu vila, masina, gaz, curent, hrana... Ce fel de tara e Romania asta???
    Sunt curios cat de fericiti vor fi fostii mei colegi de-acum inainte. Doar vor avea toale de 150 euro pe an!
    Adica o pereche de adidasi mai acatari...
    Bravo, Parlament iubit!
    • +2 (2 voturi)    
      sila (Miercuri, 19 martie 2008, 16:23)

      un profesor [anonim] i-a raspuns lui 666

      Sunt o nulitate care cu cei 150 de euro doreste sa-i imbrace caracterul persoanei care ne desconsidera facandu-ne nulitati.Stai linistita Bambina, acesti bani nu ne aduc bucurie ci un zambet amar.
      • -1 (3 voturi)    
        solidaritatea nulitatilor (Miercuri, 19 martie 2008, 16:54)

        bambina [anonim] i-a raspuns lui un profesor

        in primul rand daca ai avea demnitate nu ai accepta pomana aia de toata jena; in al doilea rand daca esti intr-adevar o nulitate nici macar pomana nu o meriti ; si in fine, pot spune ca te cred de vreme ce te desconsideri mangaindu-te cu gandul ca sunteti mai multi.Aici trebuie sa recunosc ca ai dreptate: sunteti prea multi cei care nu prea aveti ce cauta pe-acolo,dar cum cersitul in Ro e sport national nu e nimic de mirare...
        • 0 (0 voturi)    
          nul (Miercuri, 19 martie 2008, 17:37)

          Kevi [utilizator] i-a raspuns lui bambina

          Un asemenea caracter merita un raspuns pe masura: ZERO
          • -1 (1 vot)    
            stacheta (Miercuri, 19 martie 2008, 18:02)

            bambina [anonim] i-a raspuns lui Kevi

            citeam pe aici de un director de scoala care avea o minunata idee de manager: facuse o intelegere cu singurul cinamatograf din oras,care si-asa nu mai produce, sa ruleze doar filme din cinemateca romaneasca adica ecranizari dupa romanele pe care ar fi trebuit sa le citteasca elevii lui "pentru ca oricum copiii din ziua de azi nu mai citesc " , dar trebuie sa se pregateasca totusi pentru bacalaureat sau pentru viata,ma rog , parca mai conteaza; preopinentul tau se dadea macar profesor desi parea un cercetor; tu vad ca i cobarat stacheta desi te consideri judecator. Vai de capul nostru: iti dai seama ca peste cativa ani un cinefil din asta care-si da acum bacalaureatul va fi judecator? de ce pentru ca tu ca profesor l-ai trecut clasa .De ce? pentru ca altfel nu se mai inscriau si altii la scoala ta si dupa aia nu-ti mai iersea norma. Si uite-asa profesorul ramanea pe drumuri.Acum insa are norma si-i mai da si psd-ul un rand de haine" Trai nineaca pe banii babachii"
        • +1 (1 vot)    
          consternare (Miercuri, 19 martie 2008, 19:32)

          un profesor [anonim] i-a raspuns lui bambina

          Iertata sa-mi fie intrebarea.Tu in ce sistem ai fost educata?Ai avut alti dascali sau esti autodidacta?Nu trebuie sa-ti faci tu griji in legatura cu demnitatea cadrelor didactice.S-au adunat cam multe frustrari in tine.Sa fie vorba oare de neimpliniri personale?
          • -1 (1 vot)    
            oare? (Miercuri, 19 martie 2008, 19:46)

            bambina [anonim] i-a raspuns lui un profesor

            asa numesc profesorii din ziua de azi confuzia: consternare? Indiferent in ce sistem as fi fost educata ma gandesc ca cersetorii care isi vor pune straiele ale de 150 de euro primiti ca pomana imi vor educa odraslele ca sa nu pozez in patrioata si sa spun ca vor educa niste copii in general.indiferent cate frustrari s-au adunat in mine eu tot imi fac griji in legatura cu demnitatea cadrelor didactice pentru ca pe ea se sprijina mai profesore, sistemul ala de invatamant aflat la pamant...oare nu poti sa-ti dai seama sau nu vrei pentru ca esti platit prost?
    • -1 (1 vot)    
      Hahaha (Miercuri, 19 martie 2008, 17:46)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui 666

      Bai stupizilor, mie nu-mi da nimeni bani de benzina, haine, tigari si bautura. Astea ti le cumperi din salariu. "Salariu" este chestia aia care o primesti la sfarsitul lunii pentru ca te prezinti la servici in fiecare zi si iti faci treaba cum trebuie. Nu va mai tot plangeti atata... mars la lucru!!!
      • 0 (0 voturi)    
        OK (Joi, 20 martie 2008, 1:17)

        666 [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

        Asta am si facut, Gigi. Am marsaluit spre lucru. Un lucru lipsit de prea multa noblete, dar care imi aduce bani cu adevarat.
        Rezultatele se vad deja: uita-te in oglinda - tu insuti esti produsul plecarii unor dascali care ar fi putut sa te educe, bambina - cea care le stie pe toate, mai putin ortografie si realitate.
        Vestea proasta e ca si copiii tai, ai vostri, vor fi la fel de 'stiutori' ca si tine, ca si voi.
        Dar ce-m pasa mie?
        Imi permit haine de 150 euro lunar acum, nu anual. Cand te vei uita in ochii celor pe care-i trimiti la lucru asa cum faci cu cainii, aminteste-ti: nu sunt eu acolo - si probabil profesorii aceia nu au calificarea de a fi profesori, iar odraslele tale vor fi modelate pe masura.
        • -1 (3 voturi)    
          pentru ca mie imi pasa! (Joi, 20 martie 2008, 16:10)

          bambina [anonim] i-a raspuns lui 666

          de aia mai scriu inca un mesaj pe care n-o sa-l mai citeasca nimeni!
          ia incerca sa recitesti ce-ai scris mai sus: "sunt produsul plecarii unor dascali"..adica eu
          "Vestea proasta e ca" ...
          "Dar ce-m pasa mie?" adica tie
          "Imi permit haine "...
          "nu sunt eu acolo" ... deci daca erai tu acolo cu totul alta era situatia asa-i ? glumesc! in orice caz ai o tentatie dascaleasca de a te da rotund; in concluzie ideea de la care plecasem era aceea ca in invatamant numarul mediocrilor a devenit prea prea( asta si mai ales dupa ce ai plecat matalutza) q.e.d. deci n u prea inteleg unde s-a pierdut contactul cu realitatea; iar in ce priveste observatia legata de ortografie sunt intrucatva de acord cu mentiunea ca fiind de formatie cadru didactic am dubii ca deosebesti cu usurinta padurea de copaci tot asa dupa cum sistemul nost de invatamant pe care-l cunosc mai bine decat tine cultiva vanatoarea de greseli mai degraba decat imaginatia, creativitatea, libera exprimare si alte chestii de-astea despre care se aude ,se vorbeste ,dar cu care nu te intalnesti decat odata in viata si asta cand e deja prea tarziu...
          • 0 (0 voturi)    
            cum iti pasa (Joi, 20 martie 2008, 18:37)

            666 [utilizator] i-a raspuns lui bambina

            Asta e, de fapt, problema - nu doar ca arunci cu noroi in ce ai lasat in urma. In ce fel iti pasa.
            Eu am 14 de ani de invatamant; terminand a doua facultate, mi-am pregatit lucrarea de licenta tocmai din management educational - starea invatamantului actual. Concluziile au fost sumbre. Nu stiu exact cat de bine cunosti tu cum stau lucrurile, eu chiar am facut o cercetare aprofundata, a la marketing. Si eram si 'din interior', cum ar veni. Prea putine plusuri... Dar, ca sa nu ne invartim atat in jurul cozii: licenta mea cuprindea si solutii - desigur, nimanui nu-i pasa de solutii, dar eu am identificat posibile solutii. Ce ai facut TU? Ai adunat sub o eticheta, 'nulitati', intreaga tagma. Asta-i nepasare, chiar daca e vizibil ca te macina, nu-ti da pace, nu poti trece la stirea urmatoare, trebuie neaparat sa insulti intregul... posibil sa fi fost traumatizata in si de invatamant dar, ca si Gigi, refuzi sa te vindeci.
            • 0 (0 voturi)    
              tagma profesorilor (Joi, 20 martie 2008, 19:45)

              bambina [anonim] i-a raspuns lui 666

              intrebarea e ok! raspunsul n-are cum sa se ridice la nivelul ei.stii insa cum se zice: cand se naste un geniu pe lume mai toti ignorantii se unesc impotriva lui.Ei bine cand califici o intreaga breasla ca mediocra si fie vorba intre noi, altfel nu pot sa-i zic de vreme ce ea n-a produs nimic in toti acesti ani ci a asteptat sa fie mai intai platita ca se se apuce de treaba, cine crezi ca vor fi cei care se vor ofusca primii: ai doua facultati asa ca te las sa ghicesti; da prietene, ai dreptate am asteptat si eu ca si multi altii sa ni se dea , sa ni se faca ,greu am inteles ca trebuia sa fim noi cei care trebuie sa incercam sa miscam ceva si mai ales sa avem grija de "tagma" aia care s-a declasat intr-atat incat iti vine sa crezi ca nu mai e nimic de facut .daca mai aiceva de zis vinde-mi si mie vreo 2-3 solutii de-alea posibile cu conditia sa nu fie ...banale:)
              • 0 (0 voturi)    
                solutii (Joi, 20 martie 2008, 23:18)

                666 [utilizator] i-a raspuns lui bambina

                Evident, e imperativa o schimbare de mentalitate. Un prim pas - la care tu insati ai picat dramatic. Pt. ambele tabere. Cei din exterior, sa nu mai vada in dascali 'nulitati' - exista parinti care isi invata copiii ca 'profesorii lor sunt prosti'. Nu se poate produce pe cai magice, deci trebuie procedat la o schimbare de mentalitate (si) in randul educatorilor, si cunoastem cu totii toate tarele: nu sunt buricul pamantului, stiinta nu le apartine exclusiv, nu sunt platiti pt. a abuza de autoritate, perfectionare trebuie sa fie continua etc. etc. etc.
                Coordonatorul meu mi-a dat f. putine indicatii, dar a insistat ca nici nu vrea sa auda de 'mai multi bani' - totul trebuia schimbat prin resursele, desi sarace, existente.
                Astfel ca am propus o trecere de la forma de organizare birocratica (oricare ar fi conotatiile peiorative, birocratia e, in conceptia celor mai citati si acreditati analisti, forma optima de organizare institutionala; sunt, la randul meu, convins de asta) la adhocratie. Desi cu slabiciuni, forma asta e singura capabila la adaptare in relatie cu fluctuatiile constante si curente.
                O utopie din start - primul lucru pe care il fac prim-ministrii e sa anunte ca 'guvernele vor fi unele de politicieni, nu de tehnocrati', deci in functiile din care se poate face efectiv ceva vor accede numai... nulitatile cu galoane de politicieni, nu oameni pregatiti profesional si pregatiti pt. reforme autentice.
                Adhocratia presupune si permite divizarea intr-o multitudine de subsisteme, astfel incat putregaiul dintr-unul nu se propaga, ca in cazul birocratiei clasice, in intreg macrosistemul.
                Desigur, vor exista mereu de la secretare, contabili, directori, inspectori, consilieri (locali si judeteni), primari si functionari de pretutindeni care-ti vor solicita procente revoltatoare din fiecare amarat de proiect pe care-l demarezi (sunt, in realitate, posibilitati numeroase de atragere de fonduri pt. unitatile scolare), dar 'se poate'. Nu mai am spatiu...
  • +1 (1 vot)    
    Cata nesimtire??!!! (Miercuri, 19 martie 2008, 16:22)

    viorel [anonim]

    Tocmai Mitrea!!!!
    cum au ajuns ei la suma aceasta? Atat ii costa pe ei hainele de lucru???
  • 0 (0 voturi)    
    Pomana (Miercuri, 19 martie 2008, 16:29)

    Stoewer [anonim]

    Suma e derizorie si prin aceasta este umilitoare. Noroc ca se inmultesc acele magazine gen: 10 RON orice produs de imbracaminte, 20 RON orice pereche de incaltamnte. Am unul langa mine si cand se aduce marfa e mare imbulzeala, si in general lume buna.

    Dar cum se va verifica ca cei 150 Euro se vor da pe haine, si nu pe altceva?
    • +1 (1 vot)    
      verificarea (Miercuri, 19 martie 2008, 16:55)

      ileana [anonim] i-a raspuns lui Stoewer

      Probabil o sa primeasca bon valoric ( gen bon cadou ( parca Marko Bela avea firma, nu?!) cu acceptare la anumite magazine ( ghiciti, tot supermarket!!!)
  • +2 (2 voturi)    
    pomana oentru profesori (Miercuri, 19 martie 2008, 16:31)

    bobo [anonim]

    In regimul burghezo-mosieresc, profesorii erau considerati elita
    In regimul comunist, profesorii erau barfiti ca sunt intelectuali si iau mita
    In zilele noastre au ajuns sa primeasca pomana ca ultimii cersetori
    Vai de tine Romanie cu asa consideratie fata de cei care iti educa tineretul
    • 0 (0 voturi)    
      profi (Joi, 27 martie 2008, 2:07)

      george [anonim] i-a raspuns lui bobo

      NU VREAU SA TIN PARTEA NICI UNUIA DAR TARE MATEM CA DIN CE IN CE MAI MULT POSTURILE IN SISTEMUL PUBLIC ,FIE CA SUNT IN INVATAMANT,IN MEDICINA SAU SI MAI BINE IN ARMATA ,POLITIE ETC. DEVIN MAI INTERESANTE DECAT IN MEDIUL PRIVAT.VORBEAM CU UN PROFESOR ZILELE ACESTEA SI-MI SPUNEA CA PE LANGA SALARIU MAI PRIMESTE 6 TICHETE CADOU PE AN FIECARE IN VALOARE DE 350 DE RON.MAI GANDITI-VA CA UN PROFESOR LUCREAZA DOAR 18 ORE PE SAPT FATA DE 50-60 DE ORE IN MEDIUL PRIVAT POATE PT CATEVA SUTE DE LEI IN PLUS.FACETI MEDIA SALARIALAPEORA SI O SA VEDETI CA POATE UN PROFESOR CASTIGA MAI BINE DECAT UNUL DIN SISTEMUL PRIVAT ,EXCEPTAND CEI CARE AU PROPRIILE LORAFACERI.EU LOCUIESC SI MUNCEC ACUM IN CANADA ,SI VAD CA AICI SE PRACTICA DE TOT FELUL DE AVANTAJE PE LANGA SAL CEEA CE SPORESTE IN ANSAMBLU SALARIU.AM UN VAR IN ROMANIA ,INGINER IN CONSTRUCTII SI ACUM 3 ANI CASTIGA DUBLUL SALARIULUI MEU,DAR LUCRA 60 DE OREPESAPT IAR EU 18,AM FACUT MEDIA PE ORA SI AM IESIT IN AVANTAJ.EL RAVNEA JOBUL MEU CAND VEDEA CA AJUNG ACASA LA 1-2 DUPA AMIAZA,SAU CA MI SE PLATESC 3 SAPT DE VACANTA IARNA ,2 DE PASTI SI 3 LUNI DE VACANTA VARA.CAM ASTA AM VRUT SA ARAT SI VOI FACETI O COMPARATIE.


Abonare la comentarii cu RSS


Asigurari si Pensii
Gadget




Vremea la


/
Mâine:
|
 Parteneri
Deutsche Welle
RFI
MedLife
WBS
 






Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version