Un deputat PSD propune ca brazii de Craciun sa fie vanduti doar in ghivece

de Luminita Pirvu HotNews.ro
Joi, 28 februarie 2008, 18:45 Actualitate | Politic

Deputatul PSD Florin Iordache a propus o initiativa legislativa care are ca scop reciclarea brazilor de Craciun. Proiectul de lege prevede comercializarea brazilor de Craciun numai in ghiveci, cu posibilitatea ca, dupa sarbatorile de iarna, brazii sa fie cumparati de catre Romsilva. Initiativa a fost depusa la Biroul Permenent al Senatului si urmeaza a fi supusa dezbaterii comisiilor de specialitate.

Potrivit proiectului de lege, este interzisa achizitionarea si comercializarea braziilor care nu sunt in ghiveci, cat si a celor care sunt la varste, dimensiuni sau perioade de crestere prohibite.

Potrivit proiectului, Regia Nationala a Padurilor Romsilva, prin intermediul Directiilor silvice teritoriale este insarcinata sa sa puna in aplicare prevederile legii. De asemenea, tot Romsilva are obligatia ca dupa terminarea perioadei de sarbatori sa cumpere brazii de la fiecare cetatean  in schimbul unui sume fixe, stabilita in functie de dimensiunea bradului.

Initiatorul proiectului de lege, deputatul PSD Florin Iordache, explica scopul acestui demers: "In fiecare an a doua zi de Craciun, mii de brazi zac in piete si sunt aruncati pe margini de drum sau arsi pe post de lemne de foc. Padurile sunt distruse, iar destinul generatiilor viitoare - pus sub semnul intrebarii. Cred ca ar trebui sa punem capata acestui dezastru care se repeta in fiecare an, cand mii de brazi raman nevanduti in pietele din orase".

"De exemplu, in Marea Britanie s-a inceput deja un program de educare a populatiei privind refolosirea pomului de sarbatori, un consilier al municipalitatii din Londra ajutand la reciclarea uriasului brad de Craciun din Trafalgar Square”, a explicat pentru Hotnews.ro Florin Iordache.

Propunerea legislativa a fost depusa la Biroul Permanent al Senatului si urmeaza sa intre in procedura de dezbatere parlamentara.

+ SHARE      
  
620 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    interesant (Joi, 28 februarie 2008, 19:50)

    fero [anonim]

    in sfarsit aud si eu ceva bun din partea psd,sa si mai spele si ei pacatele, pentru ca ei au fost initiatorii "holocaustului forestier"
  • 0 (0 voturi)    
    total de acord!!!!! (Joi, 28 februarie 2008, 21:06)

    derailed [anonim]

    E un demers care trebuie neaparat pus in aplicare! Sfatuiesc Hotnews sa urmareasca macar stirea pana la capat daca nu doreste sa sprijine ideea printr-o campanie gen "Salvati padurea de Craciun".. Ca o completare, nu sunt simpatizant psd si am repulsie fata de orice are legatura cu politica dar masura aceasta trebuie sprijinita! Bafta multa!
  • 0 (0 voturi)    
    Buna idee (Joi, 28 februarie 2008, 21:20)

    CRadu25 [utilizator]

    Genial. In sfarsit un pic de gandire sanatoasa. Chiar daca asta va creste costul brazilor, macar se mai salveaza ceva din genocidul anual al padurilor de conifere. Mi-e si mila cand vad anual mandreti de copaci aruncati ca vanzatorii au tinut la pret si nimeni nu i-a cumparat. Oricum, diferentele vor fi recuperate din rascumpararea de catre Romsilva. Bravo! Sper sa treaca.
  • 0 (0 voturi)    
    incredibil! (Joi, 28 februarie 2008, 22:25)

    zaboo [anonim]

    se face si ceva ce nu e anti-base
    mi-ar placea sa vad chestia asta in MO si maine!!!
    nu stiu in ce masura se poate, dar stiu ca mi-ar indeparta o mare tristete din suflet!
  • 0 (0 voturi)    
    O initiativa laudabila! (Vineri, 29 februarie 2008, 0:01)

    misescu [utilizator]

    Subscriu ideii!
  • 0 (0 voturi)    
    Ar fi si la noi ca in tarile civilizate (Vineri, 29 februarie 2008, 2:10)

    writz [anonim]

    In aceste tari se organizeaza, dupa sarbatoarea Craciunului, puncte de colectare a brazilor uscati.
    Imi vine sa si rad de diferenta: la noi trebuie sa-ti da bani ca sa ii dai cui trebuie (recte Romsilva), la ei se scot in locurile amenajate din cauza de constiinta civica. Noi n-avem?
  • 0 (0 voturi)    
    foarte tare (Vineri, 29 februarie 2008, 7:23)

    acornion [anonim]

    faina initiativa si ..... la mai multe! :)
  • 0 (0 voturi)    
    In sfarsit, bravo PSD! (Vineri, 29 februarie 2008, 9:02)

    Ducu [anonim]

    Sustin 100%!
  • 0 (0 voturi)    
    buna idee, dar aplicarea ei ? (Vineri, 29 februarie 2008, 9:06)

    Fil [anonim]

    banuiesc ca logistica recuperarii barazilor in oameni, transport etc. nu-i de loc neglijabila, din Contra. In Franta se vand brazi taiati si brazi in ghiveci. Cei care cumpara brazii in ghiveci o fac in primul rand pentru ca astfel planta rezista mai mult in interior. Dupa sarbatori, brazii sunt recuperati, dar nu pentru a fi replantati, ci ca sa fie transformati in talas, de o masina speciala (am vazut cum fac, e instantaneu). Asta evita stocarea si se castiga spatiu la transport. Cred ca se procedeaza astfel pentru ca replantarea bradutilor se dovedeste a fi scumpa si mult mai putin rentabila decat transferarea puietului de la pepiniera la terenul de impadurit. Nu ma pricep, dar e posibil ca speciile folosite ca brad de Craciun sa fie diferite de cele din paduri, sau modificate genetic pentru circumstanta.
  • 0 (0 voturi)    
    foarte bine (Vineri, 29 februarie 2008, 10:02)

    pitzanu [anonim]

    Va spun sigur : in Spania asa se face!
  • 0 (0 voturi)    
    da, (Vineri, 29 februarie 2008, 10:38)

    lavinia [anonim]

    sunt total de acord
  • 0 (0 voturi)    
    la ghiveci (Vineri, 29 februarie 2008, 10:43)

    gheocel [anonim]

    cu o floare se face primavara

    un pesedist care vine cu o idee de bun-simt si mai ales cinstita, fie nu e pesedist, fie ca in sfarsit c-o floare s-ar putea face primavara.
    trebuie neaparat pus la ghiveci, ca specie protejata
  • 0 (0 voturi)    
    in sfarsit (Vineri, 29 februarie 2008, 11:21)

    craciunita [anonim]

    Se vorbea despre aceasta initiativa inca de la sfarsitul anului trecut. Cat le trebuie parlamentarilor sa aprobe si o lege cu adevarat buna? Cine nu e de acord cu aceasta initiativa sa planteze un bradulet in curtea proprie si sa-l taie cand are 2 metri, sa il puna in casa de Craciun. Oare ar fi in stare? Oricum nu am inteles niciodata de ce se omoara un brad si il adapostim in casa, cand simbolul Craciunului e nasterea si viata si nu suntem in stare sa adapostim un om fara casa sau sa il hranim...
  • 0 (0 voturi)    
    brazi de craciun (Vineri, 29 februarie 2008, 12:47)

    acasa [anonim]

    initiativa a laudabila, sa speram ca si implementarea va fi facuta corespunzator.
    totusi, s-ar putea sa apara citeva probleme.
    am cumparat in toamna de la o pepiniera 2 conifere mai mari, la 120 RON bucata, si le-am plantat in curte. am mai luat si un bradut mai mic (20 RON) pe care l-am pus in ghiveci si l-am folosit ca pom de craciun.
    in apropierea sarbatorilor, am vazut brazi la ghiveci in piata.
    cei putin mai mari decit cel mic al meu de la 80 RON .
    pe brazii mai maricei, la 3/4 din cit sint cei mari ai mei, cereau peste 150 RON.
    la preturile mari practicate de comercianti, cred ca succesul depinde de cit plateste RomSilva la recuperare si cum se gestioneaza tehnic acest proces.
    mai e un aspect de care trebuie tinut seama, si anume ca acel brad va fi tinut in casa la caldura citeva saptamini, iar in conditiile astea creste riscul sa se usuce pe urma.
    interesant de vazut si cum vor gestiona situatia in satele de la munte, unde oamenii isi fac rost singuri de brazi, uneori chiar de la padurari (Rom Silva).
    mai apoi, in zonele de deal si munte, dupa retrocedarea padurilor, s-au constituit asociatii silvice locale/regionale, care gestioneaza fondul forestier propriu fara controlul RomSilva.
    in aceasta situatie, a acredita doar RomSilva pentru o afacere evident profitabila (RomSilva vinde comerciantilor brazii la un pret, ii rascumpara la un pret evident mai mic si ii re-vind anul urmator samd) ar institui o discriminare lejer atacabila la consiliul concurentei.
    daca nu se elaboreaza o strategie clara si solida de gestionare si implementare, parerea mea e ca PSD a vizat doar o lege populista, cu priza la oamenii cu ceva educatie sau spirit ecologic.
    la fel au dat si legea protectiei animalelor, fara nici un cadru de implementare, fara buget si strategie pentru adaposturi, masuri de control, etc...
    legea e foarte buna si evident necesara, insa a ramas fara nici o implementare practica.
  • 0 (0 voturi)    
    felicitari pentru propunere (Vineri, 29 februarie 2008, 16:38)

    pixel [anonim]

    este excelenta in fiecare an caut de nebun un brad in ghiveci si de fiecare data gasesc numai molizi sau braduti cu preturi astronomice... sper sa iasa ceva din legea asta.
  • 0 (0 voturi)    
    Genocid (Vineri, 29 februarie 2008, 22:59)

    Gogu Ion [anonim]

    Propun eu ceva. Sa se termine cu acest obicei tampit. Sa nu se mai taie nici un brad in scopuri comerciale. Sau copac. Care are kef, sa-si ia brad de plastic si sa-l parfumeze cu odorizante. Si punem un mic punct la degradarea planetei.
  • 0 (0 voturi)    
    va putea deveni lege? (Duminică, 2 martie 2008, 5:33)

    cristian [anonim]

    Excelenta idee, dar sa vedem daca va ajunge lege si sa fie aplicata. Sper ca domnul deputat sa insiste.


Abonare la comentarii cu RSS
Rosia Montana
Vremea la


/
Maine:
|



Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi