Un deputat PSD propune marirea limitei de viteza pe drumurile nationale si europene in localitati

de I.R.     HotNews.ro
Joi, 26 octombrie 2017, 14:53 Actualitate | Politic

Mihai Weber
Foto: cdep.ro
Deputatul PSD Mihai Weber a depus la Parlament o initiativa legislativa prin care propune marirea la 60 km/h a limitei maxime a vitezei de circulatie a autovehiculelor pe drumurile nationale si europene, in interiorul localitatilor, transmite Agerpres.

Proiectul, care modifica Ordonanta de Urgenta nr. 195/2002, privind circulatia pe drumurile publice, prevede ca limita maxima a vitezei de circulatie pe drumurile nationale si europene, in interiorul localitatilor, sa fie marita de la 50 km/h la 60 km/h, pentru toate categoriile de autovehicule, cu exceptia oraselor si municipiilor, unde limita de viteza de 50 km/h va fi modificata doar cu avizul politiei rutiere.

Cu acordul administratorului de drum, acolo unde este posibil, viteza poate fi crescuta pana la 80 de km/h, dar doar pentru autovehiculele din categoria A si B.

"Scopul acestei reglementari vizeaza in primul rand fluidizarea traficului si vine in sprijinul transportatorilor si investitorilor, care astfel vor reduce semnificativ timpul de transport al marfurilor. Pentru ceilalti participanti la trafic, persoane fizice, aceasta masura va diminua in mod considerabil timpul petrecut la volan, avand ca efect reducerea oboselii si o probabilitate mult mai mica de producere a unor evenimente in trafic", afirma Weber, citat in comunicatul de presa.

Proiectul va intra mai intai in dezbaterea Senatului, Camera Deputatilor fiind for decizional.


Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

2266 vizualizari

  • +8 (22 voturi)    
    Categoric NU (Joi, 26 octombrie 2017, 15:00)

    tybvaly [utilizator]

    ...Construiti autostrazi. Nimic mai mult.
    • +2 (4 voturi)    
      a doua masura buna (Joi, 26 octombrie 2017, 16:32)

      Doru490348 [utilizator] i-a raspuns lui tybvaly

      intai a fost cu eliberarea puscariasilor, si acum ii lasa si cu limita de viteza marita.
  • +5 (11 voturi)    
    +liberalizarea permiselor de port arma soferilor? (Joi, 26 octombrie 2017, 15:02)

    Plagarus [utilizator]

    Conditia obligatorie : masterplanul autostrazilor pe 100 de ani, la bordul fiecarea masini inmatriculate in RO.
  • +14 (18 voturi)    
    Herr Weber (Joi, 26 octombrie 2017, 15:07)

    Bazil [utilizator]

    aparent ai dreptate, dar va creste numarul accidentelor in satele si comunele patriei si va reduce si numarul de votanti psd. Deveniti mult mai credibil daca introduceti o lege care sa accelereze: a) contructia autostrazilor; b) constructia drumurilor expres (a si b sunt scrise in ordinea prioritatilor)
  • +8 (18 voturi)    
    oare pe ce se bazeaza? (Joi, 26 octombrie 2017, 15:07)

    mos ion roata [utilizator]

    La PSD fiecare mareste orice dupa cum viseaza noaptea fara nici cea mai mica fundamentare .Oare in toata Europa limita de 50km/h in localitati este stabilta degeaba?
    • +3 (9 voturi)    
      La noi cu siguranta e degeaba (Joi, 26 octombrie 2017, 15:22)

      if0014 [utilizator] i-a raspuns lui mos ion roata

      Sau stii tu vreo localitate din tara (luam la intamplare DN2/E85) unde se circula cu maxim 50km/h?

      Poate maxim 50km/h peste limita legala.
  • +10 (14 voturi)    
    . (Joi, 26 octombrie 2017, 15:08)

    AlterEgo21 [utilizator]

    Cam asa arata neputinta. Cand nu esti capabili sa construiesti autostrazi, te gandesti la marirea limitei de viteza. Stateam cam prost ce-i drept la capitolul accidente rutiere asa ca....de ce nu? Nu spun ca limita actuala este cumva perfecta, dar avand in vedere educatia rutiera a soferilor din Romania, cei 60 de km se vor transforma cel mai probabil in 80 de km. Mda!
  • +9 (11 voturi)    
    Nu, ba! (Joi, 26 octombrie 2017, 15:22)

    Kevi [utilizator]

    Faceti autostrazi, putorilor!
  • +6 (8 voturi)    
    Stati ca nu am inteles bine, (Joi, 26 octombrie 2017, 15:30)

    scaraotchi [utilizator]

    se pare ca privirea-mi joaca feste - se refera la viteza cu care duc tara asta cu "oistea-n gard" ,nu-i asa?
  • +1 (3 voturi)    
    sigur... (Joi, 26 octombrie 2017, 16:18)

    AdriEu [utilizator]

    ca fluidizezi traficul permitand oricarei descreierat so goneasca ca scapat din lesa. OK .. in loc sa mearga toti incet or sa mearga toti.. repede! Unde este fluidizarea? Nu cumva fluidizarea este generata de centurile oraselor si de autostrazi sau drumuri alternative de calitate?
  • 0 (0 voturi)    
    da si ba (Joi, 26 octombrie 2017, 17:44)

    was [utilizator]

    "Scopul acestei reglementari [...] si o probabilitate mult mai mica de producere a unor evenimente in trafic", afirma Weber

    Cu asta nu sunt de acord, adica dupa niste studii bine puse la punct sa aratat ca daca mergi cu viteza mai mare de la A la B si astfel petreci mai putin timp in trafic, duce la scaderea a probabilitatii producerii unor accidente, atunci nu tine. mai ales ca asta nu inseamna ca intalnesti mai putini masini in scurtul tau drum, doar ca "vin" spre tine mai repede, deci la o viteza mai mare trebuie sa te concentrezi mai mult, poate vei obosii mai repede.
    Dar per se sunt de acor cu propunerea, nici eu nu circul cu 50 km/h cand tranzitez sate, mai degraba intre 63 si 75 km/h.
  • +1 (1 vot)    
    60 km/h (Joi, 26 octombrie 2017, 22:41)

    sile1 [utilizator]

    Chiar daca propunerea vine de la un deputat PSD ea e buna.

    Sunt de remarcat doua aspect in comentariile anterioare:

    1) Cei care comenteaza negativ propunerea mariri limitei de viteza ori se fac ca nu observa ca ,in foarte putine cazuri,se respecta limita de viteza de 50 Km/h in oricare localitate din tara cu exceptia cazurilor cand soferii sunt siliti sa mearga in coloana din cauza starii drumurilor ori sunt impotriva pentru ca ea,propunerea, vine de la un psd-ist

    2) Daca respingerea propunerii tine intradevar de faptul ca ea este promovata de un psd-ist atunci acest lucru ar trebui sa fie un semnal puternic de alarma pentru toti psd-isti ca lumea s-a saturat de ei
    si nu-I mai crede nici atunci cand vin cu propuneri rationale.
  • 0 (0 voturi)    
    la (Vineri, 27 octombrie 2017, 9:12)

    andrei1232000 [utilizator]

    ora actuala toata lumea circula cu viteza legala plus marja de 10 km pentru la depasirea vitezei legale pentru care nu esti sanctionat. In primul rand trebuie eleiminata marja. Aceasta initiativa face parte din ciclul "PSD-istii spun lucruri traznite", la fel cum a fost si initiativa, respinsa, ca marja de viteza sa fie de 20 de km/h.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi