Senatul a adoptat Legea vaccinarii. Copiii nu vor fi primiti in gradinite si scoli fara vaccinurile obligatorii; parintii care nu isi vaccineaza copiii pot fi amendati cu pana la 10.000 lei

de Iulia Rosca     HotNews.ro
Luni, 23 octombrie 2017, 17:41 Actualitate | Politic

Vaccinare
Foto: PhotoExpress
Senatul a adoptat luni proiectul legii vaccinarii, initiat de Guvern, care instituie obligatia vaccinarii copiilor cu vaccinurile prevazute in Calendarul National de Vaccinare, precum si cu cele administrate in situatii epidemiologice speciale intregii populatii sau unor grupuri de populatie. Au fost 99 voturi "pentru", o abtinere si niciun "impotriva". Potrivit legii, la data inscrierii intr-o colectivitate, institutia are obligatia de a solicita prezentarea unei adeverinte, emisa de catre medicul de familie care are in evidenta sa persoana respectiva, care sa ateste efectuarea, respectiv neefectuarea vaccinarilor obligatorii.

Proiectul presuspune si sanctionarea cu amenzi ce ajung pana la 10.000 pentru furnizorii de servicii medicale, personalul medico-sanitar, medicii, medicii de familie care nu isi indeplinesc obligatiile prevazute in lege, dar si pentru parinti si celelalte persoane responsabile de cresterea si educarea copilului.

Potrivit legii, parintii pot primi o amenda de la 5000 la 10.000 lei daca au fost consiliati de comisia judeteana de vaccinare sau a municipiului Bucuresti.

Antigenele vaccinale obligatorii la intrarea in colectivitate a copiilor sunt cele impotriva difteriei, tetanosului, tusei convulsive, rujeolei, rubeolei, oreionului, hepatitei B.

Categoriile de vaccinari obligatorii sunt:

  • vaccinarile cuprinse in Calendarul National de Vaccinare pentru copii;
  • vaccinarile impuse de situatii epidemiologice care implica vaccinarea ca masura de interventie in vederea limitarii bolilor care pot fi prevenite prin vaccinare;
  • vaccinarile pentru personalul medico-sanitar din unitatile sanitare publice si private;
  • vaccinarile pentru alt personal din unitatile publice si private care prin natura atributiilor sunt expuse suplimentar la boli infectioase sau pot reprezenta surse de infectie care ar putea pune in pericol sanatatea publica, stabilite prin hotarare de guvern.
Raspunderea privind prezentarea copilului la vaccinare revine parintilor, reprezentantului legal sau, dupa caz, persoanei care se ocupa de cresterea si ingrijirea unui copil in baza unei masuri de protectie speciala.

In cazul vaccinarii obligatorii, consimtamantul pentru vaccinare se prezuma ca fiind dat, iar refuzul de vacccinare a copilului se face in scris.

Potrivit legii, la data inscrierii intr-o colectivitate, institutia are obligatia de a solicita prezentarea unei adeverinte, emisa de catre medicul de familie care are in evidenta sa persoana respectiva, care sa ateste efectuarea, respectiv neefectuarea vaccinarilor obligatorii.

Antigenele vaccinale obligatorii la intrarea in colectivitate a copiilor sunt cele impotriva difteriei, tetanosului, tusei convulsive, rujeolei, rubeolei, oreionului, hepatitei B.

Statul roman, prin Ministerul Sanatatii, CNAS si ministerele si institutiile cu retea sanitara proprie, finanteaza si organizeaza activitatea de vaccinare in Romania.

De asemenea, proiectul de lege prevede infiintarea si functionarea unui Grup Tehnic de Coordonare a Activitatilor de Vaccinare (GTCAV), comisie consultativa a Ministerului Sanatatii, cu rol in elaborarea Strategiei Nationale de Vaccinare si coordonarea activitatii de vaccinare la nivel national. Principala atributie a acestui GTCAV este de  analizare a  politicilor de sanatate nationale si internationale si recomandarea de  politici nationale de imunizare optime.

Totodata, in cadrul Directiilor de Sanatate Publica judetene si a municipiului Bucuresti se vor infiinta Comisiile judetene de vaccinare, respectiv a municipiului Bucuresti, ca structura fara personalitate juridica, in coordonarea GTCA, cu rol in supravegherea activitatii de vaccinare la nivel judetean, respectiv la nivelul municipiului Bucuresti.

Regulamentul de organizare si functionare a GTCAV, precum si a comisiilor judetene de vaccinare se aproba prin Ordin al ministrului sanatatii.

De asemenea, prin prezentul proiect de lege sunt stabilite clar atributiile si responsabilitatile tuturor actorilor implicati in procesul de realizare a activitatilor de vaccinare, institutii publice si societate civila.

Proiectul de lege creeaza cadrul legal necesar pentru interventia eficienta a autoritatilor in situatii epidemiologice speciale, prin reglementarea centrelor de vaccinare fixe sau mobile si prin constituirea de echipe de interventie speciale.

De asemenea, actul normativ stabileste constituirea unui stoc de rezerva de vaccinuri si consumabilele, cel putin egal cu necesarul anual, cu termen de valabilitate minim 18 luni. Acest stoc va fi folosit in situatii epidemiologice speciale sau in cazul inregistrarii unor discontinuitati de aprovizionare la nivelul producatorilor de vaccinuri.

Vezi aici proiectul in forma initiala si vezi aici modificarile aduse de comisia de sanatate (care nu modifica proiectul pe fond)

Ministrul Sanatatii Florian Bodog, prezent in plen, a precizat ca este de acord cu deciziile luate in comisia de sanatate.

Amendamentele care fusesera aduse in alte comisii nu au fost adoptate si de comisia de sanatate si nu se vor regasi in proiectul adoptat de Senat.

Acestea erau:

Propunerea unui senator USR, care prevedea ca persoanele care pot face dovada ca sunt imune la un anumit virus sa nu mai fie vaccinate

Propunerea senatorului PNL Marius Nicoara potrivit careia cetatenii romani pot refuza vaccinarea profilactica sistematica din motive care tin de libertatea lor de gandire sau religioasa. Nicoara a propus si infiintarea unei comisii formata din specialisti care sa verifice siguranta vaccinurilor.

Un alt amendament, propus de senatorul PSD Ovidiu Florin Ortan, a eliminat obligativitatea pentru personalul sanitar si farmaceutic de a "nu furniza informatii eronate, nedovedite stiintific, partinitoare legate de vaccinare si activitatea de vaccinare".

La comisia de invatamant se adaugase un articol in lege: "Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligatia sa promoveze campaniile de vaccinare ale Ministerului Sanatatii."

Urmeaza ca proiectul sa ajunga la Camera Deputatilor, care este decizionala.


Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

7384 vizualizari

  • +15 (65 voturi)    
    in sfarsit (Luni, 23 octombrie 2017, 17:52)

    yyyxxx1981 [utilizator]

    un lucru pozitiv se intampla in Romania
    • +5 (41 voturi)    
      Ok (Luni, 23 octombrie 2017, 18:16)

      Arh. [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

      Nu cred ca un om normal ar refuza vaccinarea, atunci cand i s-ar raspunde la niste intrebari de bun simt vis-a-vis de efectele secundare. Sper ca de acum intr-adevar niciun copil (si bineinteles parinte) sa nu mai sufere. Pentru ca daca nu e asa, atunci ar fi un lucru pozitiv doar pentru producatorii de vaccinuri.
      • +13 (39 voturi)    
        Nu e adevarat (Luni, 23 octombrie 2017, 18:57)

        Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Arh.

        ...lumea refuza din instinct, din credinta adanca in faptul ca nu e bun. Romania e inc ain ev mediu ca si mentalitate/credinte deci nu ai sa gasesti niciodata raspunsurile potrivite pentru ei. Parintele Iustin, Staniloaie, Daniel...aia au raspunsurile perfecte si pe car ele asteapta. Daca un medic bine pregatit explica ceva omul nostru tot are dubiile si credintele sale. Exact cum ai incerca sa explici ca organismele nmodificate genetic nu sunt un pericol pentru sanatate. Te vor rejecta din start, indiferent de evidente. Vor veni cu teoriile despre obezitatea americanilor, despre cancere, boli, prapastii si vor incheia orice discutie. Deci nu ai ce sa explici, in cazul asta, sorry.
        • -13 (21 voturi)    
          De unde s-ar putea informa (Luni, 23 octombrie 2017, 19:12)

          Un cititor [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

          un medic bine intenționat dacă un vaccin are sau nu efecte secundare, și dacă prin vaccinare omul este protejat într-adevăr? Din prospect , nu-i așa? Există vreun for independent care să verifice ațas-zisele studii stiintifice la care fac referire mutinationalele care produc vaccinuri? Nu există! Poate cineva demostra dacă un vaccin e ră sau bun? Nu! Deci e o afacere ca oricare alta. Un fel de Roșia Montana, fără Ponta.
          • +7 (9 voturi)    
            Ba au... (Marţi, 24 octombrie 2017, 9:11)

            Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

            Razsound la intrebare cu alta intrebare: luati vreun medicament, in general? Ca dupa teoria ta nu e de incredere nimic iar medicii doar citesc prospecte. Un medic bun nu face numai asta, dar asta cred ca e teorie de roman care le stie pe toate.
            M-ati terminat cu industria farma da rin acelasi timp bagati in voi medicamente cu lopetile si farmaciile sunt la fiecare colt de bloc in Romania.
            • -6 (12 voturi)    
              jhgyufg (Marţi, 24 octombrie 2017, 10:30)

              dava10 [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

              Mai nea Atoate..., de unde stii ca astia care vb aici inghit medicamente cu lopata?! Oare alea, in general, nu sunt prescrise de nea medicul? Pt stiinta ta am intalnit urmatoarea situatie: ma duc la medic cu copilul pt ca avea febra. Mi se spune ca trebuie sa iau medicamente si mi se da o lista de 6 produse(?!!!!) cu care merg la farmacie. Acolo o doamna la vre-o 60+ de ani, se uita pe reteta si imi spune: Du-te acasa si fa ceai de musetel cu lamaie si miere si o sa fie bine in cateva ore! Merg si fac ca ea, si copilul este in mai putin de 2 ore.
              Iar in ceea ce priveste vaccinurile, toti disperatii care alearga dupa asa ceva(peste 90% din cunoscutii mei) sunt si cei mai bolnavi. Au copiii vraiste. Ii indoapa cu mii de medicamente in fiecare luna: ba a racit, ba ii curge urechea, ba stomacul, ba amigdalitele, ba rosu in gat etc. Vraiste! Al meu nevaccinat a avut doar 2 raceli majore, doar una dreasa si cu ajutorul medicilor.
              Apropo : in vest(Europa) nu se vaccineaza obligatoriu ci doar in SUA, dar sunt cunoscuti pt marile probleme de sanatate.
              • +3 (3 voturi)    
                Interesanta experienta (Marţi, 24 octombrie 2017, 16:16)

                pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui dava10

                Sa-ti spun ce am patit eu. Ma duc cu copilul la medic pentru ca avea febra. Mi se recomanda o lista cu 6 medicamente. La farmacie o doamna 60+ imi recomanda ceai cu lamaie si musetel. Refuz medicamentele si-l tratez cu ceai. Dupa 2 ore copilul intra in coma.

                Concluzia: nu te mai folosi de exemple personale care nu sunt verificate de nimeni si pot fi rodul imaginatiei. E usor sa inventezi situatii ipotetice ca sa-ti sustii teza, insa la fel de usor e si pentru altii, tocmai ti-am demonstrat. Stiinta lucreaza cu date verificabile, cu experimente reproductibile si cu criterii obiective.

                Daca s-ar ghida dupa prejudecati, subiectivisme si speculatii stiinta ne-ar omora pe toti.
              • +1 (1 vot)    
                faci confuzii grave (Marţi, 24 octombrie 2017, 19:10)

                AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui dava10

                vaccinurile obligatorii se refera la boli care te pot incapacita pe viata sau omori, sunt transmisibile usor si pot face astfel ravagii intr-o comunitate. Vaccinul anti-gripal sau raceala nu intra aici.
                Cat despre exerienta cu doamna farmacista 60+ nu inteleg o chestie
                Un tip care nu si-a vaccinat copilul deci se presupune ca e mai destept ca doctorul fuge totusi cu copilul la doctor cand putea sa isi sune mama sau o bunica si sa primeasca acelasi sfat obtinut de la farmacista 60+!
          • +8 (8 voturi)    
            Știi ce vorbești? (Marţi, 24 octombrie 2017, 10:20)

            Encounter [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

            Bineînțeles că există! Gizăs! Și e chiar foarte drastic. De exemplu, Agenția Națională a Medicamentului ține foarte bine sub control ce se întâmplă în Farma. Ți-o spune unul care a trecut prin audituri de la ANM și nu se compară cu nimic. acum lucrez în Automotive și crede-mă, auditurile tip VDA șunt pistol cu apă...
            Dar de fapt nu te interesează un răspuns, nu? Vrei doar să creezi senzații de nesiguranță...
            • +2 (2 voturi)    
              foarte corect (Marţi, 24 octombrie 2017, 19:14)

              AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Encounter

              O prapadita de substanta folosita in industria farmaceutica va avea parte la avizare de un dosar de vreo 150 de pagini in timp ce exact aceasi substanta, acelasi grad farmaceutic, acelasi producator, acelasi lot, are nevoie in industria alimentara doar de o specifificatie, un buletin de analiza cu 6 parametri si o fisa tehnica de securitate, in total 7 pagini.
              Dar pentru unii industria farmaceutica e un fel de jungla.
          • +4 (4 voturi)    
            si... (Marţi, 24 octombrie 2017, 11:49)

            liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

            exista vreun fot independent ca sa verifice extractele de lamaita care trateaza orice?!
            si totusi in alea aveti incredere oarba...
            acolo nu exista nici un test...

            oricum ca idee raspunsul este DA! medicamentele inainte sa fie puse pe piata sunt verificate CDC e in america de exemplu
          • +3 (3 voturi)    
            Exista dovezi (Marţi, 24 octombrie 2017, 13:22)

            emilia32 [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

            "Există vreun for independent care să verifice ațas-zisele studii stiintifice ?"

            Studiile stiintifice sunt prin ele insele obiective, ca sa faci un studiu trebuie sa indeplinesti o serie de criterii obiective. Si apoi rezultatele se verifica prin alte studii care confirma sau infirma studiile anterioare. De aceea stim ca vaccinurile functioneaza, pentru ca au fost testate de nenumarate ori si produc efectele urmarite.
          • +4 (4 voturi)    
            Medicii se informeaza din surse autorizate (Marţi, 24 octombrie 2017, 16:03)

            pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

            Medicii se informeaza din surse autorizate
            si credibile, nu de pe blogul Oliviei Steer. Si exista dovezi solide ca vaccinurile nu cauzeaza autism si ca efectele adverse severe sunt rare.

            Acest studiu care analizeaza peste 1.2 miliane de cazuri si nu identifica nici o legatura intre vaccinuri si autism

            "Findings of this meta-analysis suggest that vaccinations are not associated with the development of autism or autism spectrum disorder. Furthermore, the components of the vaccines (thimerosal or mercury) or multiple vaccines (MMR) are not associated with the development of autism or autism spectrum disorder."
            http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0264410X14006367

            Alt studiu apartinand Institutului de Medicina din SUA, una din cele mai serioase institutii medicale:

            "Adverse Effects of Vaccines reviews the epidemiological, clinical, and biological evidence regarding adverse health events associated with specific vaccines covered by the National Vaccine Injury Compensation Program (VICP), including the varicella zoster vaccine, influenza vaccines, the hepatitis B vaccine, and the human papillomavirus vaccine, among others.

            It finds that while no vaccine is 100 percent safe, very few adverse events are shown to be caused by vaccines. In addition, the evidence shows that vaccines do not cause several conditions. For example, the MMR vaccine is not associated with autism or childhood diabetes. Also, the DTaP vaccine is not associated with diabetes and the influenza vaccine given as a shot does not exacerbate asthma."
            https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24624471/

            In concluzie, eficienta si siguranta vaccinurilor sunt dovedite si medicii au la indemana surse stiintifice de informare. Cei care starnesc panica sunt cei neinformati.
      • +5 (13 voturi)    
        Efectele secundare sunt comunicate de catre medic (Luni, 23 octombrie 2017, 20:40)

        banel [utilizator] i-a raspuns lui Arh.

        Sau pot fi citite in prospectul vaccinului. Daca te referi la "celelalte" efecte, uramareste-o pe Olivia Ster.

        Uite efectele pentru ROR, ala care "cauzeaza autismul":

        febra (1 din 6 copii)
        iritatia (1 in 20 copii)
        inflamarea ganglionilor (rar)
        epilepsia (1 in 3000 cazuri)
        articulatii dureroase (1 din 4, mai ales femei tinere)
        scaderea numarului de trombocite/ sangerare ( 1 din 30.000)

        O forma usoara de rujeola (pojar) care poate dura 2-3 zile: iritatie, febra, lipsa apetitului si stare de sanatate proasta
        o forma usoara de oreion care poate dura 1-2 zile: inflamarea ganglionilor
        • -7 (15 voturi)    
          ok (Marţi, 24 octombrie 2017, 6:42)

          intruderul [utilizator] i-a raspuns lui banel

          cum facem cu cazul de epilepsie 1:3000? Cine raspunde? Mama mea are epilepsie (fara legatura cu vaccinul) si vad aproape zilnic ce inseamna asta. Imagineaza-ti asta la un copil...Copilul meu e vaccinat dar repet,cine raspunde pentru acel caz?
          • +8 (10 voturi)    
            CIne raspunde... (Marţi, 24 octombrie 2017, 9:15)

            Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui intruderul

            ...pentru orice efect secundar al oricarui medicament care da gres. Adik nimeni. Sau pentru ca a cazut o caramida sau o creanga in capul cuiva. Nimeni. Exista riscuri in orice, inclusiv intr-un vaccin. Cum se face ca efectele astea apar doar in Romania si alte tari retardate? Traiesc in vest de mult timp si astfel de cazuri/teorii nu exista. Oamenii vaccineaza, copiii merga la cresa unde sunt verificati, analizati, sanatosi. Or fi si cazuri exceptionale dar nu putem ca din cauza exceptiilor sa nu mai facem reguli.
            PS; Nici un medicament nu va fi safety proof. Oamenii au alergii, intolerante, etc. Nu poti face ceva super-costumizat pentru ca nu am mai avea medicamente in general.
            PPS. Eu nu iau decat o aspirina odata la 3 luni, sper sa nu ma acuzati de pro-farmacism.
          • +8 (10 voturi)    
            Raspunde aceeasi persoana... (Marţi, 24 octombrie 2017, 10:09)

            Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui intruderul

            ... care raspunde si pentru moartea copilului daca NU e vaccinat.
            Multumit?
            Desi pentru o anumita partea a societatii, crescuta la adapost de necazuri majore (razboaie, molime, cataclisme naturale etc.), a ajuns sa fie de neconceput faptul ca pot exista si probleme de nerezolvat, realitatea e ca nimic pe lumea asta nu e lipsit de ORICE risc.
            Dvs., ca parinte responsabil si informat, sau care se poate informa, trebuie sa puneti in balanta aceste riscuri.
            Pentru toti ceilalti, care nu sunt in stare, sau nu vor sa se informeze, exista presiunea sociala, materializata in interventia statului, legii etc.
          • +7 (7 voturi)    
            Tocmai (Marţi, 24 octombrie 2017, 10:25)

            Encounter [utilizator] i-a raspuns lui intruderul

            E, aici ai atins ceva rațional: în loc să milităm ca orbii contra vaccinurilor, ar trebui să facem cumva să ne asigurăm că doctorii informează părinții, că se face un control al copilului înainte de vaccinare și că dacă totuși se întâmplă ceva părinții sau copilul vor primi o compensare cât poate fi de corectă.
            Reacția curentă a anti-vacciniștilor e total ilogică, atâta vreme cât efectele pozitive ale vaccinurilor sunt incontestabile, dar în loc să militați pentru a îmbunătăți siguranța voi vă manifestați pentru oprirea formei de protecție pe care vaccinurile o oferă.
            Cereți responsabilitate din partea Farma, doctorilor... dar dacă un copil moare din cauză că parintele a refuzat vaccinul??? Pentru acest caz de ce nu solicitați să răspundă cineva??? Adică responsabilitatea e bună, doar să nu fie a voastră, nu?
          • +7 (7 voturi)    
            deci (Marţi, 24 octombrie 2017, 11:52)

            liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui intruderul

            apa are efecte secundare: water poisoing -> hai sa nu mai bem apa....

            orice lucru care il bagi in gura (FARA exceptie) are efecte secundare!

            conteaza doar balanta riscuri vs beneficii

            (de exemplu mor mai multi oameni de alergia la salata de cartofi vs atacuri de rechini -> si asta in tarile in care chiar sunt posibile atacurile rechinilor)

            PS: da pt ca face infarct unu de 40 de ani cine raspunde?! sunteti foarte darnici cand vine vorba sa dati vina pe mefici... dar dumenzeului vostru ii iertati orice
          • +4 (4 voturi)    
            Exista si contraindicatii la vaccinuri (Marţi, 24 octombrie 2017, 16:21)

            pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui intruderul

            Daca copilul se incadreaza intr-o asemenea situatie nu va fi vaccinat. In cazul reactiilor adverse de lunga durata statul roman va plati despagubiri, e prevazut in lege.

            Art. 10
            (1) Statul roman, prin Ministerul Sanatatii, asigura conditiile pentru diagnosticul si tratamentul optim al oricaror reactii adverse ale vaccinarii precum si compensarea oricaror efecte de durata, daca sunt dovedite relatiile de cauzalitate.
          • +3 (3 voturi)    
            pai hai facem asa (Marţi, 24 octombrie 2017, 19:18)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui intruderul

            Eu vaccinez 3000 de copii si raspund pentru acel 1 la 3000
            Tu nu vaccinezi 3000 de copii si raspunzi pentru toate cazurile de boala si complicatii aparute.
            Te bagi? E simplu, e vorba de statistica. Ar trebui ca tu sa iesi bine daca ai dreptate.
    • +7 (23 voturi)    
      lol (Luni, 23 octombrie 2017, 18:24)

      CRMS [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

      In teorie si socialismul era bun.
      Problema este ca nu sunt vaccinuri iar legea nu spune cine este tras la raspundere pentru lipsa lor..la fel precum nimeni nu este tras la raspundere pentru nerespectarea programului de guvernare.
    • -9 (15 voturi)    
      Pozitiv (Luni, 23 octombrie 2017, 19:07)

      Un cititor [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

      Așadar, dacă ești vaccinat nu te mai îmolnăvești , iar dacă nu ești vaccinat te vei îmbolnăvi. Poate cineva demonstra sau proba aceste afirmații ? Poate dl. ministru al sănătății, fost felcer, sau dl. președinte, fost profesor.
      • +8 (8 voturi)    
        Pffff (Marţi, 24 octombrie 2017, 10:26)

        Encounter [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

        Tocmai ai dovedit să nu ai idee despre ce vorbești. TACI!
      • +5 (5 voturi)    
        nustiu.,... (Marţi, 24 octombrie 2017, 11:54)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

        poate faptul ca durata medie de viata e acum de !70 de ani fata de ~30-40 de ani acu 200 de ani?!

        sau poate faptul ca mortalitatea infantila e de cateva ori mai mica acum?!

        in rest din comentariu tau doverdesti ca esti TOTAL pe langa...
      • +3 (3 voturi)    
        Dovada eficientei vaccinurilor (Marţi, 24 octombrie 2017, 16:54)

        pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

        "Așadar, dacă ești vaccinat nu te mai îmolnăvești , iar dacă nu ești vaccinat te vei îmbolnăvi. Poate cineva demonstra sau proba aceste afirmații ? "

        Sigur ca poate, cercetarea stiintifica ne ofera raspunsurile. In SUA vaccinarea a dus la prevenirea a 52 milione de imbolnaviri, a 17.400 de cazuri de retard mintal si a 5200 de decese datorate pojarului, in 20 de ani. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3931045

        La nivel mondial intre 1999 si 2004 vaccinarea a dus la prevenirea a 1.4 milioane de decese, o reducere in medie cu aproape 50% a mortalitatii cauzate de pojar.
        https://www.cdc.gov/mmwr/preview/mmwrhtml/mm5509a8.htm
    • -6 (16 voturi)    
      Ignoranta (Luni, 23 octombrie 2017, 21:58)

      Lucello [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

      Daca tie ti se pare ca fiind un lucru bun incalcarea unui drept constitutional atunci iti meriti soarta. Ti-ai pus intrebarea de ce nu a fost acceptat amendamentul cu privire la raspunderea si penala si financiara a medicului, firmei producatoare etc, in cazul in care vaccinul are efecte adverse - grave, cu mutilari pe viata, cu familii impovarate de soarta unor copii leguma? Asta ar fi trebuit sa-ti dea de gandit!
      • +7 (9 voturi)    
        deci... (Marţi, 24 octombrie 2017, 11:58)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Lucello

        1 - dreptul fundamental sa refuzi un vaccin pt copilul tau?! nu stiam ca e un drept fundamental sa-ti pui in pericol propriul copil....
        2 - da cu dreptul fundamental al copilului prea mic ca sa fie vaccinat care se imbonlaveste de la unu care nu si-0a vaccinat copilul cum ramane?!
        3 - vrei raspundere?! fine... voi care nu va vaccinati copilul ar trebui sa raspunde-ti penal pt cazu 2 , si pt copilul vostru care se imbonlaveste! V-ar conveni?!
        4 - sa raspunda pt un efect secundar care este documentat?! Pot sa te intreb care e rationamentul?! pentru ca eu sincer, nu il gasesc....

        esti credincios?! daca da, te rog sa-mi explici d c nu-l acuzi pe dumnezeu... eventual ceri sa fie arestat... pt cancere, infarcturi s.a.m.d.
      • -6 (6 voturi)    
        askbd (Marţi, 24 octombrie 2017, 12:10)

        dava10 [utilizator] i-a raspuns lui Lucello

        Pai au gandit bine, dar bine pt ei si vacantele lor(politicienii). Medicul este obligat de angajator. Producatorul a scris o gramada de efecte secundare, unele chiar de moarte subita, deci boul de parinte care semneaza este responsabil pt ca a fost informat.
        Cu alte cuvinte parintii devin responsabili si buni de plata in ambele situatii, fie ca nu vor, fie ca vor.
        Tragic va fi pt cei care vor nimeri in statistica cu: meningite, inflamarea măduvei spinării, epilepsii si cate altele.
        Oricum, cele mai mari rate de cancer/boli autoimune sunt in tarile cu rate mari de vaccinare, in SUA 1 din 2 copii fiind diagnosticati cu probleme de sanatate. Interesant este ca cei nevaccinati sunt cei mai sanatosi.
        • +3 (3 voturi)    
          ai bunici , strabunici ? (Marţi, 24 octombrie 2017, 13:35)

          Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui dava10

          si ei au fost sanatosi , de fapt au fost cei mai sanatosi dintre frati ! pe restul nu i-ai cunoscut ca au murit ( tatal meu au fost 5 si au ramas doi , bunicul meu din 9 au rams 4 , dar cum spui tu sanatosi , bunicu' a murit la 91 de ani)
        • +1 (1 vot)    
          Speculezi mult si fara rost (Marţi, 24 octombrie 2017, 17:09)

          pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui dava10

          " Producatorul a scris o gramada de efecte secundare, unele chiar de moarte subita, deci boul de parinte care semneaza este responsabil pt ca a fost informat.
          Cu alte cuvinte parintii devin responsabili si buni de plata in ambele situatii, fie ca nu vor, fie ca vor."

          Efectele negative grave sunt rare, in general 1 la un milion, beneficiile vaccinarii depasesc cu mult probabilitatea efectelor adverse grave. Mult mai multi copii ar muri anual din cauza bolilor transmisibile decat mor din cauza efectelor adverse. In cazul aparitiei acestor efecte parintii nu raspund, ci statul roman, e prevazut in noua lege a vaccinarii.

          Art. 10
          (1) Statul roman, prin Ministerul Sanatatii, asigura conditiile pentru diagnosticul si tratamentul optim al oricaror reactii adverse ale vaccinarii precum si compensarea oricaror efecte de durata, daca sunt dovedite relatiile de cauzalitate.

          "Tragic va fi pt cei care vor nimeri in statistica cu: meningite, inflamarea măduvei spinării, epilepsii si cate altele."
          Aceste efecte sunt rare si temporare.

          "Oricum, cele mai mari rate de cancer/boli autoimune sunt in tarile cu rate mari de vaccinare, in SUA 1 din 2 copii fiind diagnosticati cu probleme de sanatate."

          Nu exista nici o legatura de cauzalitate intre cancer/boli autoimune si vaccinare, faci simple supozitii nedovedite. Maine ai putea sa ne spui ca exista o relatie intre cancer si cea mai mare democratie a lumii sau intre cancer si PIB/ locuitor sau intre cancer si numarul de conexiuni la internet. Tu confunzi asocierea cu cauzalitatea.
      • +1 (1 vot)    
        Dezinformezi (Marţi, 24 octombrie 2017, 16:57)

        pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui Lucello

        "Ti-ai pus intrebarea de ce nu a fost acceptat amendamentul cu privire la raspunderea si penala si financiara a medicului, firmei producatoare etc, in cazul in care vaccinul are efecte adverse - grave, cu mutilari pe viata, cu familii impovarate de soarta unor copii leguma?"

        Statul roman finanteaza tratamentul si despagubeste in cazurile in care vaccinurile cauzeaza efecte negative.

        Art. 10
        (1) Statul roman, prin Ministerul Sanatatii, asigura conditiile pentru diagnosticul si tratamentul optim al oricaror reactii adverse ale vaccinarii precum si compensarea oricaror efecte de durata, daca sunt dovedite relatiile de cauzalitate.
  • -11 (35 voturi)    
    Deci daca ai facut boala te mai vaccineaza pt. ea? (Luni, 23 octombrie 2017, 18:10)

    andipetre [utilizator]

    Daca ai facut, de exemplu, rujeola, te mai vaccineaza statul, obligatoriu, pentru ea? De ce? Imunitatea dobandita facand boala, la majoritatea bolilor contagioase, e de durata mai mare decat cea obtinuta datorita vaccinului. Si persoana nu poate deveni nici purtator, fiind imun cel putin la fel cu cei vaccinati. Asta nu e risipa de bani publici? Platesti un medicament unui om care cu are nevoie de el.
    • +21 (39 voturi)    
      Varste mici (Luni, 23 octombrie 2017, 18:54)

      Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      Vezi ca toate vaccinurile astea se fac la varste foarte mici, foarte improbabil sa fi facut boala pana atunci. In sfarsit a intrat si Romania in normalitate. In toate tarile dezvoltate aceastea sunt vaccinuri obligatorii si nimenu nu chestioneaza nimic. Ba pe deasupra au si morbiditate si mortalitate scazulte pe bolile respective. Vorbim statistic nu genul "stiu eu pe cineva".
      • -3 (9 voturi)    
        Legea se refera si la adulti, citeste-o (Luni, 23 octombrie 2017, 20:03)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

        E doar parerea ta, dar cum e scrisa legea, nu se specifica nici o varsta limita, ba mai mult, se refera explicit si la vaccinarea adultilor.
        • +6 (6 voturi)    
          O fi.. (Marţi, 24 octombrie 2017, 9:18)

          Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

          Nu stiu daca e sau nu in lege (ma indoiesc). Oricum, adultii din ROmania au trecut prin programe de vaccinare asa c anu cred ca au nevoie. Iar daca au, nimeni nu ii verifica, ca doar nu merg la cresa sau gradiniti...sau poate ar trebui, pe o parte din ei asta i-ar mai salva :)
        • +1 (1 vot)    
          Vaccinarea adultilor (Marţi, 24 octombrie 2017, 17:22)

          pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

          este prevazuta limitativ, de exemplu vaccinarea personalului medical sau a persoanelor care lucreaza cu publicul si prin natura atributiilor ar putea intra in contact cu persoanele infectate. Mai este prevazuta situatia speciala a unor epidemii. In rest vaccinarea este obligatorie doar pentru copiii neimunizati.

          Art. 13 Categoriile de vaccinari obligatorii sunt urmatoarele:

          a) vaccinarile stabilie de Calendarul Natonal de Vaccinare pentru copii
          b) vaccinarile impuse de situatii epidemiologice, care implica vaccinarea ca masura de interventie, in vederea limitarii bolilor care pot fi prevenite prin vaccinare
          c) vaccinarile pentru personalul medico-sanitar din unitatile sanitare publice si private
          d) vaccinarile pentru alt personal din unitatle publice si private care, prin natura atributiilor, sunt expuse suplimentar la boli infectioase sau pot reprezenta surse de infectie care ar putea pune in pericol sanatatea publica, stabilite prin hotarare a Guvernului
      • -6 (14 voturi)    
        Nu (Luni, 23 octombrie 2017, 20:56)

        Geo.B [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

        Nu sunt obligatorii. Locium in Marea Britanie si aici niciun vaccin nu este obligatoriu. Si ghici ce? Nu sunt nici epidemii...
        • +5 (7 voturi)    
          Complet (Marţi, 24 octombrie 2017, 10:31)

          Encounter [utilizator] i-a raspuns lui Geo.B

          Ca să avem imaginea completă, verifică te rpog și care e rata vaccinării voluntare.
          • 0 (2 voturi)    
            Rata de vaccinare (Marţi, 24 octombrie 2017, 18:19)

            Geo.B [utilizator] i-a raspuns lui Encounter

            este mare fiindca medicii de familie au MEREU toate vaccinele necesare la dispozitie, te programeaza cu o luna in avans, si nu exista NICIODATA situatii de genul nu avem cutare vaccin. Mi-au fost oferite prospectele la cerere inainte de a face vaccinele, pentru a ma documenta. Daca ar fi asa si in Romania sunt ferm convinsa ca rata de vaccinare ar fi cu mult mai buna.
            • 0 (0 voturi)    
              Deci (Joi, 26 octombrie 2017, 8:30)

              Encounter [utilizator] i-a raspuns lui Geo.B

              Ce spui tu acolo nu sunt argumente împotriva vaccinării, ci împotriva unui mod idiot de a o face, lucru cu care sunt de acord. Așa că de fapt mesajul tău ar trebui să fie: hai să facem dracului vaccinarea asta cu cap!
        • +4 (4 voturi)    
          Nu sunt epidemii (Marţi, 24 octombrie 2017, 13:53)

          emilia32 [utilizator] i-a raspuns lui Geo.B

          pentru ca rata de vaccinare este mare, ceea ce nu e cazul in Romania.
      • -5 (11 voturi)    
        Chiar esti departe de atotstiutor (Luni, 23 octombrie 2017, 22:05)

        Lucello [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

        Ai citit ceva in mod personal despre vaccin? Ai ascultat sutele de medici care au adus amendamente in ce priveste vaccinarea obligatorie? Ai avut curiozitatea sa ceri un prospect de la unul din zecile de vaccinuri? Ai primit - iti spun eu - NU. Nimeni nu vrea ca tu sa stii ce efecte adverse grave sunt scrise acolo. Asa ca atotstiutorule nu stii nimic!
        • +5 (5 voturi)    
          Care sute de medici??? (Marţi, 24 octombrie 2017, 9:19)

          Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Lucello

          Nu am vazut sute de medici cu amendamentele. Am vazut niste politicieni care isi fac agendele. iar daca imi vorbesti despre medicii romani, scuze dar aia buni sunt plecati...au ramas niste rebuturi in Romania, cu mici exceptii.
        • +7 (7 voturi)    
          Auăleu... (Marţi, 24 octombrie 2017, 10:33)

          Encounter [utilizator] i-a raspuns lui Lucello

          Prospectele sunt dicponibile online, gratuit! Asta apăropo de ce ascunde Bau-baul farma... Hai să fim serioși!
          Ai avut măcar minima decență să verifici înainte de a posta prostii pe site?
        • +1 (1 vot)    
          dar tu stii sa citesti un prospect? (Marţi, 24 octombrie 2017, 19:27)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Lucello

          la Nurofen de exemplu.
          Citeste-l si spune-ne ce ai inteles de acolo.
      • -3 (15 voturi)    
        tari civilizate? (Luni, 23 octombrie 2017, 22:32)

        Calibula [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

        Esti dezinformat. Numai in Italia corupta si poate in Africa . Legea asta este o anomalie. Cititi-o toata si mai discutam.
        • +8 (12 voturi)    
          Belgia, Franta... (Marţi, 24 octombrie 2017, 9:20)

          Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Calibula

          tarile scandinave, Canada...Numai in Rusia si in Romania sunt miscari serioase conduse de linia dura a ortodoxismului si retardarismului...
      • -4 (8 voturi)    
        vaccin repetat (Marţi, 24 octombrie 2017, 12:05)

        catalin_prodan [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

        Da, e buna ideea, te vaccinezi toata viata pentru pojar; daca faceai natural, odata, scapai. In mod corespunzator, daca uti sa faci vaccinul si ramai "neprotejat" o sa faci complicatii si mai mari la peste 20 de ani ( https://www.cdc.gov/measles/about/complications.html )
        Asta e doar un exemplu pentru a ilustra ca nu e bine sa te joci cu corpul uman cand nu il cunosti, mai ales in cadrul ecosistemului (vorbesc de natură).
        La problema cu vesticii, pai acolo nu se moare din alte cauze, noi suntem slabanogiti - fizic - de traiul in tara asta, se moare de "co-morbiditati" (vezi marea asa-zisa "epidemie" de rujeola, cand s-a murit de "co-morbiditati", nu de boala!).
        Este greu de apreciat balanta riscuri-beneficii in problema vaccinarii - chiar si de experti - si este vina celor de impun vaccinarea - ca o fac orbeste!
        • +3 (5 voturi)    
          Știai că... (Marţi, 24 octombrie 2017, 13:15)

          Encounter [utilizator] i-a raspuns lui catalin_prodan

          Din 4 persoane care fac rujeolă 1 are nevoie de spitalizare.
          Pentru 1 din 1.000 de bolnavi de rujeolă (pojar), boala este mortală.
          Informație oficială.
          Poate că suntem prea slăbiți să facem față pojarului în deplinătatea forțelor lui, logic ar fi să verificăm varianta lui mult slăbită. să nu te protejezi deloc e o idioțenie! Da, ochii în 4 înainte de vaccinare, să nu ai contraindicații sau mai știu eu ce, dar să refuzi vaccinarea... prea de tot.
          • -2 (6 voturi)    
            Ratele (Marţi, 24 octombrie 2017, 14:42)

            catalin_prodan [utilizator] i-a raspuns lui Encounter

            Nu stiu de unde scot astia 1 la 1000, la noi erau 200 de MII de nevaccinati si au murit cati? 32? Peste 50% aveau probleme de fond. Probabil se manipuleaza aceaste cifre pe cdc.gov si pe wikipedia, luandu-se si cei cu alte probleme gen lipsa canalizare, locuinte improprii...
            Pe langa analiza obiectiva mai e una ETICA: ai tu dreptul sa imi mutilezi copilul sau familia (am mai multi copii!), toti perfect sanatosi, avand in vedere ce scrie in prospecte la "Efecte adverse posibile" cunoscute ca sa salvezi, zici tu (ca Minister al Sanatatii sau Organism din-ala destept) pe altii? Cine iti da dreptul sa muti boala?
            • +3 (5 voturi)    
              Omule... (Marţi, 24 octombrie 2017, 14:56)

              Encounter [utilizator] i-a raspuns lui catalin_prodan

              NU înțelegi nimic. Compari mere cu pere. Eu scriam că din 1000 bolnavi de rujeolă, tu îmi scrii de nevaccinați. Înțelegi că nevaccinat nu înseamnă automat infectat? Poți să ai noroc că ești parte dintr-o comunitate responsabilă, care s-a vaccinat și beneficiezi de protecția colectivă.
              Referitor la păartea cealaltă, tu ce drept ai să trimiți copilul tău nevaccinat într-o comunitate unde sunt copiii care nu POT să fie vaccinați astfel încât să-l pui în pericol??? Nu-mi vorbi de protecția colectivă într-o clasă de copii...
              • -2 (4 voturi)    
                vaccinarile (Marţi, 24 octombrie 2017, 15:09)

                catalin_prodan [utilizator] i-a raspuns lui Encounter

                uite de unde vin cei 1 la o mie:
                "Measles is still common in many developing countries – particularly in parts of Africa and Asia."
                http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs286/en/

                In privinta dreptului de a-mi duce copilul la scoala, acela e un drept constitutional. Ca si cel de a refuza vaccinul. Legea asta e o aberatie, eu accept unele vaccinuri ca tetanus pt. ca exista riscul tetanusului in cazul copiilor mei dar nu sunt subiect de disecat in lagare naziste (read up on that, exista tratate pt. inertia umana de tip... scientologic).
                • +3 (5 voturi)    
                  Rușinos (Marţi, 24 octombrie 2017, 15:19)

                  Encounter [utilizator] i-a raspuns lui catalin_prodan

                  cifrele pe care ți-le-am prezentat sunt de la Centrul Național de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile. Se referă la România, nu la altă țară!
                  • -4 (4 voturi)    
                    1 la o mie zâci? (Marţi, 24 octombrie 2017, 16:39)

                    catalin_prodan [utilizator] i-a raspuns lui Encounter

                    Acela care a murit trebuia vaccinat, aialalti nu mai pot de bine. De asta trebuie sa decida parintii.

                    In plus, am dubii cu privire la acea cifra, pentru ca CDC.gov raporteaza mondial acea cifra si include Asia si Africa; de ex. Nigeria are 200 de milioane de oameni parca.
                    • 0 (0 voturi)    
                      Gizăs! (Joi, 26 octombrie 2017, 8:33)

                      Encounter [utilizator] i-a raspuns lui catalin_prodan

                      Tu chiar nu înțelegi nimic, nu?
                      Te ții de pseudo-argumentul tău cu dinții, lasând bunul simț și simpla logică deoparte!
                      Cine ar putea ști acum care e cel care va muri de la rujeolă? Nostradamus a murit de mult! Iar restul sunt discuții aiurea.
                • +1 (1 vot)    
                  Paranoia (Marţi, 24 octombrie 2017, 18:20)

                  pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui catalin_prodan

                  "dar nu sunt subiect de disecat in lagare naziste"
                  Sa compari vaccinarea care salveaza vieti cu lagarele naziste...aici duce psihoza creata de Olivia Steer si de altii ca ea.
            • +4 (4 voturi)    
              >200 de MII (Marţi, 24 octombrie 2017, 14:57)

              eleVenereCtions [utilizator] i-a raspuns lui catalin_prodan

              Herd immunity. Read up on it. Doar pentru ca copilul tau e la fel de protejat ca ceilalti nu inseamna ca vaccinurile nu sunt necesare. Din contra, tocmai din cauza ca cei din jur sunt vaccinati ajunge copilul tau sa fie protejat de prostia ta.

              >Probabil
              Mai lasa-ma cu paranoia ta, amice. Citeaza surse adverate si apoi mai vorbim.

              >am mai multi copii!
              Imi pare rau pentru viitorul lor ca trebuie sa creasca cu o asemenea mizerie de parinte.

              >ai tu dreptul sa imi mutilezi copilul sau familia
              Bineinteles, daca inseamna imbunatatirea efectului de herd immunity si deci protejarea celor care chiar nu pot primi aceste vaccinuri din motive reale si nu din tampenia unui parinte care mai degraba gandeste cu ce are intre picioare decat in cap.
              • -4 (6 voturi)    
                raspuns (Marţi, 24 octombrie 2017, 15:18)

                catalin_prodan [utilizator] i-a raspuns lui eleVenereCtions

                am raspuns cumulat mai sus.
                Daca sunt mizerie de parinte sau nu, exact asta se dezbate; este o prostie sa pui accentul pe propria concluzie (a ta).
                "Herd immunity" este o teorie discutabila, si eu as adauga si ne-etica, ba chiar jignitoare (Cireada? la vite ar merge... :) )
                • +4 (4 voturi)    
                  Pe bune? (Marţi, 24 octombrie 2017, 15:38)

                  Encounter [utilizator] i-a raspuns lui catalin_prodan

                  Ăsta e argumentul tău contra Herd immunity? Că e o denumire jignitoare???
                • +2 (2 voturi)    
                  Nu (Marţi, 24 octombrie 2017, 18:29)

                  pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui catalin_prodan

                  ""Herd immunity" este o teorie discutabila, si eu as adauga si ne-etica, ba chiar jignitoare"

                  Este discutabila doar pentru cei neinformati sau pentru cei "informati" dupa blogurile altor ignoranti.

                  The term herd immunity was first used in 1923. It was recognized as a naturally occurring phenomenon in the 1930s when it was observed that after a significant number of children had become immune to measles, the number of new infections temporarily decreased, including among susceptible children. Mass vaccination to induce herd immunity has since become common and proved successful in preventing the spread of many infectious diseases. Opposition to vaccination has posed a challenge to herd immunity, allowing preventable diseases to persist in or return to communities that have inadequate vaccination rates.
                  https://en.wikipedia.org/wiki/Herd_immunity
                • +2 (2 voturi)    
                  >discutabila (Miercuri, 25 octombrie 2017, 7:30)

                  eleVenereCtions [utilizator] i-a raspuns lui catalin_prodan

                  Nu te doare capul cand spui asemenea ineptii?
            • +1 (1 vot)    
              Incorect (Marţi, 24 octombrie 2017, 18:16)

              pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui catalin_prodan

              " Probabil se manipuleaza aceaste cifre pe cdc.gov si pe wikipedia, luandu-se si cei cu alte probleme gen lipsa canalizare, locuinte improprii..."
              Nu manipuleaza nimeni datele, tu speculezi cu privire la efectele vaccinarii. De exemplu se recunoaste ca mortalitatea cauzata de rujeola in tarile dezvoltate este de max. 0.2 %

              For every 1,000 children who get measles, one or two will die from it. https://www.cdc.gov/measles/about/complications.html

              Insa in tarile sarace mortalitatea ajunge la 10%.

              Severe measles is more likely among poorly nourished young children, especially those with insufficient vitamin A, or whose immune systems have been weakened by HIV/AIDS or other diseases. In populations with high levels of malnutrition and a lack of adequate health care, up to 10% of measles cases result in death. http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs286/en/

              Mortalitatea este mai mare in cazul unor organisme slabite, dar vaccinarea previne decesele chiar in aceste conditii. Decesele se pot preveni mult mai rapid prin vaccinare, pentru ca ridicarea nivelului de trai ar dura prea mult timp si ar costa multe vieti omenesti pana cand conditiile s-ar imbunatati suficient.

              Inainte de raspandirea vaccinarii erau 2.6 milioane de decese anual, in 2015 dupa campanii sustinute de vaccinare numarul deceselor s-a redus la 132.000 anual. Intre 2000 si 2015 vaccinarea a prevenit 20 de milioane de decese la nivel global.
        • +1 (1 vot)    
          Gresesti (Marţi, 24 octombrie 2017, 17:55)

          pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui catalin_prodan

          "Da, e buna ideea, te vaccinezi toata viata pentru pojar"
          Imunitate pe viata este dobandita dupa 1 maxim 2 vaccinuri, nu este necesara vaccinarea repetata tot restul vietii.

          " In mod corespunzator, daca uti sa faci vaccinul si ramai "neprotejat" o sa faci complicatii si mai mari la peste 20 de ani ( https://www.cdc.gov/measles/about/complications.html )"
          Efectele pe care le citezi sunt datorate nevaccinarii, nu sunt datorate complicatiilor dupa "sarirea" unei sesiuni de vaccinare. Pornesti de la ipoteza gresita ca imunitatea se dobandeste doar prin vaccinare repetata, in realitate e nevoie de doar 1-2 doze pentru ca imunitatea sa fie dobandita pentru tot restul vietii.

          "The effectiveness of a single dose of measles-containing vaccine given at 12 or 15 months of age is estimated to be 85 per cent to 95 per cent. With a second dose, effectiveness is approximately 97 per cent. Effectiveness of mumps vaccination after one dose is estimated to be between 62 per cent and 91 per cent and between 76 per cent and 95 per cent after two doses. At least 95 per cent of individuals develop rubella immunity after a single dose. Protection from measles, mumps and rubella after getting the vaccine is life-long and further doses are not required." http://www.health.gov.on.ca/en/public/publications/immune/mmr.aspx

          "La problema cu vesticii, pai acolo nu se moare din alte cauze, noi suntem slabanogiti - fizic - de traiul in tara asta, se moare de "co-morbiditati" (vezi marea asa-zisa "epidemie" de rujeola, cand s-a murit de "co-morbiditati", nu de boala!)."
          E adevarat ca mortalitatea cauzata de rujeola, de exemplu, este mai mare in situatia unui organism slabit, insa la fel de adevarat este ca mortalitatea scade vertiginos odata cu prevenire prin vaccinare a infectarii, chiar in conditiile subzistentei unor conditii improprii de trai. Dovada este oferita de experienta vaccinarii din tarile sarace, unde dupa vaccinare mortalitatea a scazut dramatic.
          • -1 (1 vot)    
            nu ma incalzeste (Joi, 26 octombrie 2017, 12:02)

            catalin_prodan [utilizator] i-a raspuns lui pro_bono

            Intepati-i cat mai mult, bagati-le hamburgeri, puneti-le limite la copii... eu nu am cu vaccinurile ceva, in principiu, ci cu tot ce vin la pachet.
            In plus, e vorba de problema etica: tine-ti da, domne, tie, voie sa omori un om la 10 mii (sau sa imbolnavesti multi altii) - posibil perfect sanatos - ca sa ii salvezi pe aialalti?
    • 0 (18 voturi)    
      ti-e frica de ace? (Luni, 23 octombrie 2017, 18:56)

      Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      .
    • +5 (13 voturi)    
      Salut (Luni, 23 octombrie 2017, 18:58)

      BDlamunte [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      Multa vorba pentru nimic. Cei care au facut rujeola (documentata) nu au indicatie pt vaccinare, Sursa https://www.webmd.com/vaccines/adult-mmr-vaccine-guidelines#2
      • -6 (10 voturi)    
        In SUA. In RO vad ca ii obliga (Luni, 23 octombrie 2017, 19:54)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui BDlamunte

        Eu exact despre asta spuneam. Oriunde in lume, daca ai facut boala nu mai esti vaccinat. In legea noastra exista, orbeste, o lista de vaccinuri, pentru toti, fara discernamant.
        • +1 (1 vot)    
          Legea vaccinarii (Marţi, 24 octombrie 2017, 18:32)

          pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

          se refera doar la copiii neimunizati. Cei care au dobandit imunitate datorita imbolnavirii nu vor fi vaccinati. In general e vorba de copiii mici care inca nu s-au imbolnavit.
    • +4 (6 voturi)    
      tu realizezi... (Marţi, 24 octombrie 2017, 11:59)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      ca vb de niste cazuri aproape imposibile?!

      si daca vrei sa nu faci 10 copii, pentru ca sa ajunga 3 la maturitate (cum se intampla acu 200 de ani) ar trebui sa vezi utilitatea vaccinurilor
    • +2 (2 voturi)    
      Vaccinarea se refera (Marţi, 24 octombrie 2017, 17:27)

      pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      la copiii neimunizati, iar imunitatea in cazul vaccinarii ROR este pe viata.

      "The effectiveness of a single dose of measles-containing vaccine given at 12 or 15 months of age is estimated to be 85 per cent to 95 per cent. With a second dose, effectiveness is approximately 97 per cent. Effectiveness of mumps vaccination after one dose is estimated to be between 62 per cent and 91 per cent and between 76 per cent and 95 per cent after two doses. At least 95 per cent of individuals develop rubella immunity after a single dose. Protection from measles, mumps and rubella after getting the vaccine is life-long and further doses are not required." http://www.health.gov.on.ca/en/public/publications/immune/mmr.aspx
  • -3 (47 voturi)    
    Răspundere? (Luni, 23 octombrie 2017, 18:48)

    unTaran [utilizator]

    Obligăm ca sa fie bine, să fie sănătoși uamenii, dar cine răspunde când se întâmplă cazul acela de 1la 1000,10000etc, de efect advers și nedorit, când copilul, persoana rămâne cu urmări pentru restul vieții? Statisic aceste cazuri apar, ce facem cu ele? Daune colaterale ? Sacrificiu către vre-o divinitate pentru binele celorlalți? Cine își asumă răspunderea pentru cazurile în care un vaccin dă fail?
    • -5 (11 voturi)    
      Nimeni (Luni, 23 octombrie 2017, 22:10)

      Lucello [utilizator] i-a raspuns lui unTaran

      Nimeni nu-si asuma efectele. Te trece la acel 1 din 10000... Ei raman cu banii iar tu ca parinte cu durerea pe viata! Nu sunt strict impotriva vaccinarii ci impotriva vaccinarii nesabuite si obligatorii, din spirit de turma si dominata de o manipulare crunta - cum a fost cazul cu rujeola! S-a spus ca boala a venit de la cei nevaccinati - s-a intrebat cineva cum de au facut-o si cei vaccinati? Plus ca medical, pana la ora aceasta nu a fost niciodata identificat un virus de rujeola - asta spun cercetarile! Si atunci din ce si pentru ce se face vaccinul?
      • +6 (6 voturi)    
        Afirmatia din final... (Marţi, 24 octombrie 2017, 10:16)

        Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Lucello

        ... spune totul despre cunostintele dvs. in domeniu.
        Care va sa zica nu exista virus rujeolic...

        In mod normal nu sunt de parere ca wikipedia e o sursa buna de infoirmatii, dar pentru dvs. e suficienta.
        https://en.wikipedia.org/wiki/Measles_virus
      • +6 (6 voturi)    
        repet intrebarea... (Marţi, 24 octombrie 2017, 12:01)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Lucello

        esti credincios?!
        majoritatea contra vaccinurilor sunt... si totusi nu-l vad responsabil pe dumnezeu pt boli...
        pot sa intreb d c?!

        oamenii sunt vinovati chiar si cand este de asteptat sa fie efecte secundare (d-aia sunt documentate), dar prietenul vostru imaginar care ar putea opri conform cartuliei voastre toate bolile (dar nu o face) nu e vinovat pt nimic... poti sa explici?!
        • -2 (2 voturi)    
          Teologie (Marţi, 24 octombrie 2017, 17:26)

          catalin_prodan [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          Nefiind teolog, incerc sa-ti explic cum e cu prietenii nostri. Pe scurt.
          Dumnezeu a creat lumea si ingerii; nu rautatea. Un inger a cazut din pricina libertatii (libertatea ar fi cauza caderii si aparitiei raului din cate inteleg). Dumnezeu nu a creat rautatea, pacatul, boala, asta din urma fiind urmarea celorlalte doua. Trupul si sufletul sunt mai mult decat prieteni: sunt frati. cand sufera unul, sufera si celalalt; spre exemplu, cand ai o boala, sufletul trece prin toate starile rele posibile. Omul are boli pentru ca a ascultat de ingerul cazut/rau si s-a subordonat lui. Aici e concluzia mea, ca sa inchei: omul nu scapa de asta decat murind, si asta cu accent cat mai pozitiv pentru comunitatea cu ceilalti; deci Dumnezeu nu are de ce sa ridice bolile la modul general, pentru toti adica.
      • +1 (1 vot)    
        Citeste legea (Marţi, 24 octombrie 2017, 18:36)

        pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui Lucello

        "Nimeni nu-si asuma efectele. Te trece la acel 1 din 10000..."

        Dezinformezi. In lege este mentionat limpede ca in cazul aparitiei efectelor adverse grave, care oricum sunt foarte rare, statul va raspunde.

        Art. 10
        (1) Statul roman, prin Ministerul Sanatatii, asigura conditiile pentru diagnosticul si tratamentul optim al oricaror reactii adverse ale vaccinarii precum si compensarea oricaror efecte de durata, daca sunt dovedite relatiile de cauzalitate.
    • +4 (12 voturi)    
      Banuiesc (Luni, 23 octombrie 2017, 23:17)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui unTaran

      Lasa-ma sa ghicesc, copilul tau sta pe bancheta din spate, fara scaun special, fara centura dar iti faci griji pt un efect secundar (care de cele mai multe ori e minor) care poate aparea cu sanse de 1 la sute de mii de vaccinari !
      • -3 (13 voturi)    
        Ma scuzati (Marţi, 24 octombrie 2017, 6:47)

        intruderul [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        de cand epilepsia e ceva minor?
        • +5 (7 voturi)    
          It's all relative (Marţi, 24 octombrie 2017, 9:56)

          eleVenereCtions [utilizator] i-a raspuns lui intruderul

          Nu esti in niciun fel mai important decat persoanele protejate de catre vaccine.
        • +2 (2 voturi)    
          Ma scuzati (Marţi, 24 octombrie 2017, 13:56)

          emilia32 [utilizator] i-a raspuns lui intruderul

          de cand epilepsia e cauzata de vaccinuri ?
      • -1 (1 vot)    
        Șanse de adverse (Marţi, 24 octombrie 2017, 21:58)

        catalin_prodan [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        Sansele de efecte adverse aunt enorme pentru ca sunt foarte multe (nu unu la 10.000), vezi prospectele, acestea fiind amplificate pentru ca vorbim de familii nu de copii izolati, deci de numarul de copii (ai 5, sanse de 5 ori mai mari sa afectezi familia). Eu am facut un callcul recent si iesea ca riscurile sunt de 132 de ori mai mari asupra familiei mele decat ar fi asupra unui copil in mediu ideal. Ex.de factori agravanti: tara noastra - 1.2x, medici indoielnici 1.5x, se face de mai multe ori etc. Inmulteste 132 cu rata efectelor adverse.

        In problema cu centura: pai daca moare o sa se faca stire si or sa invete si altii sa mearga mai incet, pe cand daca e cobaiul vostru o sa boleasca/moara in tacere si ignorare si musamalizare, dupa cum se face. Pe langa faptul ca e greu de depistat o relatie de cauzalitate.
        • 0 (0 voturi)    
          Uau (Miercuri, 25 octombrie 2017, 16:07)

          Encounter [utilizator] i-a raspuns lui catalin_prodan

          Cine te-a învățat statistică???
          Maestre nu ai habar despre ce vorbești!
          • 0 (0 voturi)    
            efecte adverse inmultite (Joi, 26 octombrie 2017, 10:23)

            catalin_prodan [utilizator] i-a raspuns lui Encounter

            nevasta-mea e medic rezident si mama de cinci copii si mai stiu una, alta. Practica ne omoara
            • 0 (0 voturi)    
              Înmulțite cu ce??? (Luni, 30 octombrie 2017, 14:41)

              Encounter [utilizator] i-a raspuns lui catalin_prodan

              Efecte adverse înmulțite cu forța??? Pui niște coefișienți dați de tine după cum ți se pare, iar apoi înmulțiți între ei, oricum numai să dea bine. Dacă vrei lecții de statistică... Dă un semn. Sunt Green Belt în Six Sigma!
    • +2 (6 voturi)    
      si pentru boala sau deces? (Marţi, 24 octombrie 2017, 7:58)

      Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui unTaran

      a copilului sau a contactilor ( vezi asistenta de la brasov ) cine isi asuma raspunderea ?
    • +1 (1 vot)    
      Ai raspunsul in lege (Marţi, 24 octombrie 2017, 18:34)

      pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui unTaran

      "Cine își asumă răspunderea pentru cazurile în care un vaccin dă fail? "

      Statul roman va raspunde, e in lege stipulat clar.

      Art. 10
      (1) Statul roman, prin Ministerul Sanatatii, asigura conditiile pentru diagnosticul si tratamentul optim al oricaror reactii adverse ale vaccinarii precum si compensarea oricaror efecte de durata, daca sunt dovedite relatiile de cauzalitate.
  • -3 (39 voturi)    
    Ok, dar incompleta (Luni, 23 octombrie 2017, 19:03)

    lumira [utilizator]

    Amenzi pentru părinți, amenzi pentru spitale...etc.
    Cine si cat plăteste in caz de efecte secundare sau decese cauzate de vaccinul administrat obligatoriu.
    • +5 (11 voturi)    
      Dumnezeu nu e agent de asigurari! (Luni, 23 octombrie 2017, 20:12)

      Ricochet [utilizator] i-a raspuns lui lumira

      Legea te obliga sa traversezi pe culoarea verde a semaforului, dar nu iti da nici o garantie ca vei ajunge dincolo cu bine.
      Pur si simplu asa merg lucrurile pe lumea asta.
      • -6 (6 voturi)    
        Sper sa ai in familie una din cele de mai jos (Marţi, 24 octombrie 2017, 11:49)

        dava10 [utilizator] i-a raspuns lui Ricochet

        Efecte adverse admise de catre producator, dar impuse de statul roman, lucru care il exonereaza pe producator si medic de responsabilitate, pe principiul ca asa-i legea:
        ,,După punerea pe piaţă, în câteva ocazii, au fost raportate următoarele reacţii adverse la persoane vaccinate cu Priorix:
        • articulaţii dureroase şi umflate
        • meningite (infecţii ale creierului sau măduvei spinării)
        • pete purpurii sau roşii-maronii sub piele sau sângerări apărute mai uşor decât normal cauzate de scăderea numărului de trombocite
        • reacţii alergice neaşteptate - ce o insemna acest lucru?!!!!
        • inflamarea măduvei spinării (simptome incluzând slăbiciune şi amorţirea extremităţilor precum şi afectarea mişcărilor, senzaţiilor sau controlului organismului)
        • boli ale nervilor: sindrom Guillain-Barre, nevrite periferice
        • inflamaţii dureroase ale mâinilor şi picioarelor
        • inflamaţii sau infecţii ale creierului (encefalite)
        • sindrom Kawasaki (simptome majore ale bolii sunt: febră pentru mai mult de cinci zile, asociată cu erupţii cutanate pe trunchi urmate uneori de descuamarea pielii de pe palme şi degete, inflamarea ganglionilor la nivelul gâtului, ochi, buze, gât şi limbă roşii)
        • erupţii pe piele (eritem polimorf)
        • +4 (4 voturi)    
          Ia și tu (Marţi, 24 octombrie 2017, 13:17)

          Encounter [utilizator] i-a raspuns lui dava10

          Statistici oficiale, nu după ureche...
          Din 4 persoane care fac rujeolă 1 are nevoie de spitalizare.
          Pentru 1 din 1.000 de bolnavi de rujeolă (pojar), boala este mortală.
        • +1 (1 vot)    
          Efectele mentionate (Marţi, 24 octombrie 2017, 18:47)

          pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui dava10

          sunt temporare si trebuie puse in balanta cu efectele permanente negative ale infectarii, printre care si moartea.

          Ear infections occur in about one out of every 10 children with measles and can result in permanent hearing loss.
          As many as one out of every 20 children with measles gets pneumonia, the most common cause of death from measles in young children.
          About one child out of every 1,000 who get measles will develop encephalitis (swelling of the brain) that can lead to convulsions and can leave the child deaf or with intellectual disability.
          Measles may cause pregnant woman to give birth prematurely, or have a low-birth-weight baby.
          https://www.cdc.gov/measles/about/complications.html

          In 35 de ani vaccinarea a redus mortalitatea in cazul rujeolei de la 2.6 milioane decese/an la 134.000 decese/an. Intre 2000 si 2015 s-au prevenit 20 de milioane de decese la nivel global.
          http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs286/en/
    • +6 (14 voturi)    
      Cunosti tu cazuri de decese? (Luni, 23 octombrie 2017, 20:43)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui lumira

      Decese au fost, de copii care nu ajunsesera la varsta vaccinarii (sub un an), dar care au intrat in contact cu alti copii ai caror parinti "destepti" au zis ca fac ce vor cu copilul...si au facut, doar ca nu cu al lor.
      • -6 (6 voturi)    
        intrebari (Marţi, 24 octombrie 2017, 11:55)

        dava10 [utilizator] i-a raspuns lui banel

        Asta ai auzit la TV dar fara finalizari sau alte date concrete. De exemplu: care a fost cauza mortii copiiilor unde initial s-a dat vina pe producatorul de lactate? Nu se stie?!!!
        Dar de unde s-au imbolnavit acei copii care au murit, teoretic/anuntat la tv, infectati de altii?!! Nu se stie?!!!
        De ce as vaccina un copil sub 1 an impotriva Hepatitei B care se transmite numai prin sange si sexual?!!!
        De ce impotriva TBC cand aceasta boala se regaseste preponderent in tarile unde se face acest vaccin?!!!
        • +4 (4 voturi)    
          Ai (Marţi, 24 octombrie 2017, 13:21)

          Encounter [utilizator] i-a raspuns lui dava10

          Ai vreun link, ceva... care să susțină elucubrațiile tale?
          De ce să vaccinezi un copil sub un an împotriva unui virus care se transmite numai prin sțânge și sexual? Serios? Păi în primul rând din cauză că nu se transmite doar prin sânge și sexual, se transmite și prin fluidele corporale... Rings any bells? Mai citește, deschide ochii.
        • +1 (1 vot)    
          Raspunsuri (Marţi, 24 octombrie 2017, 19:21)

          pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui dava10

          "De ce as vaccina un copil sub 1 an impotriva Hepatitei B care se transmite numai prin sange si sexual?!!!"
          Virusul hepatitei B se transmite si prin contactul mucoaselor cu fluidele unei persoene infectate. Pe perioada copilariei copilul este expus unui risc ridicat de infectare cu virusul hepatitei B, fie datorita ranilor accidentale in urma unor loviri, juliri, care pot veni in contact cu persoane infectate, fie datorita unor manevre cu instrumentar nesterilizat corespunzator, extractii dentare de exemplu. E mult mai usor de prevenit decat de tratat.

          "De ce impotriva TBC cand aceasta boala se regaseste preponderent in tarile unde se face acest vaccin?!!! "
          In primul rand ceea ce afirmi tu este fals. Majoritatea persoanelor infectate se regasesc in zonele unde vaccinarea anti-TBC nu este raspandita

          About 80% of people in many Asian and African countries test positive while 5–10% of people in the United States population tests positive by the tuberculin test.
          https://en.wikipedia.org/wiki/Tuberculosis

          In al doilea rand vaccinarea obligatorie in Romania nu cuprinde si vaccinarea impotriva TBC.

          Art. 26 Antigenele vaccinale obligatorii la intrarea in colectivitate a copiilor sunt cele impotriva difteriei, tetanosului, tusei convulsive, poliomielitei, rujeolei, rubeolei, oreionului, hepatitei B.
      • +7 (7 voturi)    
        cine plateste... (Marţi, 24 octombrie 2017, 12:03)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui banel

        pt mortile din cauza alergiilor la salata de cartofi, alune sau mai stiu eu ce?!

        efectele secundare NU sunt incompetenta!
        hai sa facem diferenta, da?!

        PS: da parintii care nu-si vaccineaza copii nu ar trebui sa raspunda penal in cazul in care iau copii lor boala (sau o raspandesc)?!
    • +1 (1 vot)    
      Legea prevede raspunderea statului (Marţi, 24 octombrie 2017, 18:38)

      pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui lumira

      in cazul unor efecte adverse datorate vaccinurilor.

      Art. 10
      (1) Statul roman, prin Ministerul Sanatatii, asigura conditiile pentru diagnosticul si tratamentul optim al oricaror reactii adverse ale vaccinarii precum si compensarea oricaror efecte de durata, daca sunt dovedite relatiile de cauzalitate.
  • -2 (42 voturi)    
    Grija fata de copil (Luni, 23 octombrie 2017, 19:05)

    Un cititor [utilizator]

    Statul iubeste foarte mult copii. Numără câți fac pojar dar nu numără câți fumează și beau alcool. Râsul lumii.
    • +5 (15 voturi)    
      Este ok (Luni, 23 octombrie 2017, 19:32)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Pe mine nu ma intereseaza cati beau si fumeaza pentru ca asta nu-mi afecteaza copilul meu. Dar faptul ca parintii unor copii sunt inconstienti si nu isi vaccineaza copilul, lucrul asta poate afecta o multime de alti copii.
      • -7 (7 voturi)    
        cum iti afecteaza (Marţi, 24 octombrie 2017, 11:14)

        Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Exosta un studiu stiintific nu-i asa?
        • +5 (5 voturi)    
          desigur (Marţi, 24 octombrie 2017, 13:22)

          Encounter [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

          Există, există și logica, există observații directe...
    • -5 (11 voturi)    
      In sfarsit unul care pune bine problema (Luni, 23 octombrie 2017, 20:48)

      Armadilo [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Sunt mult mai multi care mor din:

      alcool
      droguri
      SIDA
      accidente rutiere
      fumat

      decat din bolile amintite cu vaccinrea lor.

      Nu vezi nici o discutie reala despre malpraxis, despre "omorurile legale" din spitale, unde nu primesti medicamente decat pe ochi frumosi.

      Astea toate cum sa le mai intelegem????
    • +2 (4 voturi)    
      Fumatorii si betivii platesc taxe (Luni, 23 octombrie 2017, 21:04)

      OmulNou [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      cand isi cumpara otrava, bani care ajung prin subventii in ferma de porci a lui Dragnea.

      Deci dependentii = buni (pentru stat, nu pentru ei insisi).
    • -2 (4 voturi)    
      e vorba de virusi (Luni, 23 octombrie 2017, 23:11)

      Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Mai ales Hepatita B care se ia prin contact sexual sau transfuzii de sange.copii sub 2 ani sunt f vulnerabili aici
      • +1 (1 vot)    
        Hepatita B (Marţi, 24 octombrie 2017, 19:30)

        pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

        se transmite si prin contactul mucoaselor cu fluidele unei persoane infectate.
  • -2 (14 voturi)    
    Consimtamantul este prezumat?! (Luni, 23 octombrie 2017, 20:00)

    andipetre [utilizator]

    Acesta e cel mai nociv articol din toata legea. Un consimtamant nu mai e consimtamant daca e gata prezumat de catre autoritati.

    Adica vine statul si zice: stii, te intreb daca iti dai acordul, dar raspunsul e "da", deci nu te mai intreb.

    Maine o sa ne dea statul, in numele nostru, consimtamant prezumat si pentru alte lucruri? Cheltuirea frauduloasa a banilor publici? Votul pentru Partidul Unic? Acord pentru eutanasie in caz de nepotrivire politica?
    • -4 (6 voturi)    
      smecheria e ca p vremuri (Marţi, 24 octombrie 2017, 12:12)

      Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      Vibe doctorita in clasa cu tot arsenalul si -i vaccibeaza pe toti gramada..pana ce apuci sa -ti dai consimtamantul i-a vaccinat de 10 ori..aia care propaga vaccinarea pe net sunt 100% sigur ca folosesc scoli private, home schooling sau invoca ca nu e kosher
      • +2 (4 voturi)    
        Serios??? (Marţi, 24 octombrie 2017, 13:26)

        Encounter [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

        Da mă, că doctorul intră în casă la tine ca popa, vrei/nu-vrei..
        Iar la școală dai hârtia completată la începutul anului. Sau ți-o fi greu să scrii acolo că refuzi vaccinarea???
    • +1 (1 vot)    
      Eroare de logica (Marţi, 24 octombrie 2017, 19:39)

      pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      "Maine o sa ne dea statul, in numele nostru, consimtamant prezumat si pentru alte lucruri? Cheltuirea frauduloasa a banilor publici? Votul pentru Partidul Unic?"

      Ceea ce faci tu se cheama slippery slope.

      A slippery slope argument (SSA), in logic, critical thinking, political rhetoric, and caselaw, is a consequentialist logical device in which a party asserts that a relatively small first step leads to a chain of related events culminating in some significant (usually negative) effect.

      Doar pentru ca avem vaccinare obligatorie nu inseamna ca vom avea partid unic obligatoriu. Exista vaccinare obligatorie si in alte state civilizate, deci nu este vorba de un exces de natura nedemocratica. Exista si alte domenii care prevad o conduita obligatorie: plata taxelor, exproprierile in interes public etc
  • +6 (14 voturi)    
    Har Domnului (Luni, 23 octombrie 2017, 20:05)

    Ricochet [utilizator]

    Un pas inainte spre o normalitate tipic romaneasca.
    Intr-o lume normala pur si simplu, asemenea legi nu ar fi fost necesare.
    Nu ar fi fost nevoie de legi care sa oblige parintii sa permita copiilor accesul la sanatate.
  • +1 (11 voturi)    
    legea spune altceva (Luni, 23 octombrie 2017, 20:57)

    florin22 [utilizator]

    In lege (linkul catre legea de la sent este in articol) se specifica si vaccinarea adultilor care lucreaza cu publicul din banii firmelor la care sunt angajati

    Si nu scrie nicaieri ca e vb doar de scoala, copii fiind vaccinati indiferent daca sunt acceptati sau nu la scoala iar parintii amendati daca refuza si daca refuza si dupa amenda se face doar penal pentru rele tratamente asupra minorilor iar copii sunt luati de protectia copiilor.

    Toate astea sunt scrise in lege, va rog verificati si scrieti toate prevederile cu impact din lege altfel dezinformati prin omisiune.
    • +1 (1 vot)    
      Unde scrie asta ? (Marţi, 24 octombrie 2017, 20:29)

      pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui florin22

      "Si nu scrie nicaieri ca e vb doar de scoala, copii fiind vaccinati indiferent daca sunt acceptati sau nu la scoala iar parintii amendati daca refuza si daca refuza si dupa amenda se face doar penal pentru rele tratamente asupra minorilor iar copii sunt luati de protectia copiilor."

      Poti sa-mi indici unde scrie in lege asa ceva ? In lege scrie doar despre obligativitatea vaccinarii si despre amenzi, nu scrie despre dosare penale sau luarea copiilor.


      Art. 40 Comisiile judetene precum si Comisia de Vaccinare a Municipiului Bucuresti au urmatoarele atributii:
      l) sesizeaza Directia Generala de Asistenta Socialasi Protectia Copilului cu privire la exstenta unei suspiciuni de neglijare medicala sau incalcare a dreptului copilului la sanatate de catre parinti sau reprezentantii legali, in cazul minorului care implineste 18 luni de la inscrierea intr-o colectivitate si nu a inceput sa a intrerupt schema privind vaccinurile obligatorii in conformitate cu prevederile literei f)

      De aici si pana la dosare penale sau luarea copiilor e cale lunga. Sanctiunile prevazute de lege sunt amenzile.

      Copiilor nici macar nu le este interzisa inscrierea la scoala, doar in cazul unei epidemii este retras de la scoala.

      Art. 64. (1) Pe perioada existentei unor epidemii declarate potrivit prezentei legi in baza notificarii transmise de catre directia de sanatate publica in raza teritoriala a careia functioneaza institutia de invatamant suspenda participarea la cursuri sau alte forme de participare colectiva a copiilor care nu sunt vaccinati potrivit Calendarului National de Vaccinare.
      (2) Suspendarea se va face numai in cazul in care epidemia declarata vizeaza boala pentru care copilul este neprotejat.
  • -4 (16 voturi)    
    Grija pentru popor e primordiala (Luni, 23 octombrie 2017, 21:14)

    Iorgovan [utilizator]

    In special in cazul in care asigura imbogatirea unora...
  • -5 (15 voturi)    
    Cine raspunde pentru viata copilului meu? (Luni, 23 octombrie 2017, 22:04)

    Calibula [utilizator]

    Daca copilul meu pateste ceva in urma vaccinului primul pe care il trag la raspundere este doctorul, urmeaza politicienii care au votat si vandutii care au propus aceasta anomalie.
    • +7 (11 voturi)    
      Iar daca al dvs. copil... (Marţi, 24 octombrie 2017, 10:19)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Calibula

      ... face boala pentru care NU l-ati vaccinat si - cazul polio de exemplu - ramane infirm pe viata, sau mai rau... Atunci pe CINE trageti la raspundere?!?
      Pe nimeni, fireste, ca doar n-o sa va autoinvinovatiti si n-o sa admiteti ca ati gresit... Asa o fo' sa fie...
    • +5 (11 voturi)    
      si daca-ti (Marţi, 24 octombrie 2017, 12:06)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Calibula

      moare copilul pt ca nu l-ai vaccinat, nu ti se pare normal sa ajungi la puscarie?!
      sau responsabilitatea e unidirectionala?!

      nu e incompetenta medicale, sunt niste efecte care se asteapta in niste cazuri rare... la fel cum oamenii pot sa fie alergici la diverse lucruri...
      nu poate raspunde nimeni pentur asa ceva, decat poate dumenzeu, daca tu crezi in el...

      medicii raspund pt culpa medicala,,, nu pt efectele secundare ale medicamentelor
    • 0 (2 voturi)    
      Efectele adverse grave sunt foarte rare (Marţi, 24 octombrie 2017, 20:32)

      pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui Calibula

      iar in cazul aparitiei acestora responsabilitatea este a statului roman reprezentat de Ministerul Sanatatii. Acest lucru este precizat clar in lege.

      Art. 10
      (1) Statul roman, prin Ministerul Sanatatii, asigura conditiile pentru diagnosticul si tratamentul optim al oricaror reactii adverse ale vaccinarii precum si compensarea oricaror efecte de durata, daca sunt dovedite relatiile de cauzalitate.
      • -1 (3 voturi)    
        Statul roman nu poate confirma (Miercuri, 25 octombrie 2017, 1:55)

        Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui pro_bono

        Continutul unui vaccin importat , prin urmare vaccinarea obligatorie este neconstitutionala.
        Dupa cum s-a vazut alimentele au standarde duble , vaccinurile de ce ar fi o exceptie?
        • 0 (0 voturi)    
          Desigur că poate (Joi, 26 octombrie 2017, 8:40)

          Encounter [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

          Posibilitatea tehnică există, de ce nu ceri statului să o facă? E mai logic decât să încerci să oprești vaccinarea și mai ales să nu îți asumi nici un fel de responsabilitate pentru cei ce ar avea de suferit.
  • -7 (19 voturi)    
    Statul?? (Luni, 23 octombrie 2017, 22:36)

    Calibula [utilizator]

    Statul moare de grija copilului meu. HA! De fapt s-a raspandit o durere in Companiile Farmaceutice dornice de profit. Statul ar trebui sa stranga copii de pe strazi si sa se ingrijeasca macar decent de cei din orfelinate.
    • +5 (9 voturi)    
      estie pe langaaaaa (Marţi, 24 octombrie 2017, 12:07)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Calibula

      rau pe langa....

      nu era mai bine in anii 1800?!
      nu erau vaccinuri...
      sigur din 10 copii, supravietuiau 3 ... da nu erau vaccinurile rele care sa-i omoare....

      acu rata de supravieture e mai mare probabil pt ca va luati limba in gura cu moastele lui x sau y
    • +1 (3 voturi)    
      Da, statul raspunde (Marţi, 24 octombrie 2017, 20:32)

      pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui Calibula

      Art. 10
      (1) Statul roman, prin Ministerul Sanatatii, asigura conditiile pentru diagnosticul si tratamentul optim al oricaror reactii adverse ale vaccinarii precum si compensarea oricaror efecte de durata, daca sunt dovedite relatiile de cauzalitate.
  • -7 (23 voturi)    
    Abia astept (Luni, 23 octombrie 2017, 23:27)

    Baiazid [utilizator]

    Mizeria asta incalca clar drepturile omului - ne vedem la CEDO unde e imposibil sa pierzi un asemenea proces. Unde s-a mai vazut in lumea civilizata ca sa fii FORTAT sa fii injectat cu o substanta impotriva vointei tale? Halal democratie - acum tot ce trebuie ca sa inceapa testarea unor noi vaccinuri pe cobai e o "epidemie" ca si cea de gripa aviara si porcina. Cu siguranta cei care vor da statul roman in judecata pentru o asemenea ineptie vor castiga- aceasta lege incalca un drept fundamental si anume acela al dispunerii libere de propriul corp. Nu mai intru acum in detalii legate de vaccinuri si cat de "bune" sunt - doar atat spun - trebuie sa fii retard sa crezi ca un concern farmaceutic ar vrea vindecarea completa a unei boli - e ca si cum ti-ai taia craca de sub picioare financiar. Multa sanatate si multumesc Statului Roman ca a facut, in sfarsit, niste romani bogati!
    • +3 (11 voturi)    
      Ba s-a vazut... (Marţi, 24 octombrie 2017, 9:21)

      Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Baiazid

      Franta, Belgia, Italia, Olanda, tarile Scandinave, Canada...
    • +2 (12 voturi)    
      Frate, ce bateți câmpii (Marţi, 24 octombrie 2017, 10:37)

      Encounter [utilizator] i-a raspuns lui Baiazid

      Nu te vaccinează nimeni împotriva voinței tale. De unde dracu` scoateți inepțiile astea? Poți refuza în cunoștință de cauză! Doar că după aceea să nu ai pretenții.
    • +2 (10 voturi)    
      stii... (Marţi, 24 octombrie 2017, 12:11)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Baiazid

      ca Romania nu e prima tara care a dat o aseenea lege, nu?!

      o sa castigi un astfel de proces la CEDO cand o zbura porc (cu propriile aripi, crescute fara interventia omului).

      apropos... dar dreptul unui copil nevaccinat din cauza varstei de a nu muri din cauza parintlor inconstienti care nusi vaccineaza copii cine-l apara?!

      dreptul copilului de a nu muri pentru ca are parinti tampiti care nu-l vaccineaza cine-l apara?!

      ce repede vrem ca altii sa fie responsabili, dar noi fugim de responsabilitate.... ipocrizia asta...
    • 0 (4 voturi)    
      Parintii pot refuza vaccinarea (Marţi, 24 octombrie 2017, 20:35)

      pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui Baiazid

      insa vor plati amenzi, iar in cazuri mai grave cum ar fi moartea copilului este posibil sa raspunda penal.
      • 0 (2 voturi)    
        iar in cazul mortii (Miercuri, 25 octombrie 2017, 1:57)

        Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui pro_bono

        Datorate vaccinarii producatorul plateste amenzi , nimeni nu raspunde penal.
        GSK a platit deja miliarde , nimeni n-a raspuns penal..nimeni
        • 0 (0 voturi)    
          Dezinformare (Joi, 26 octombrie 2017, 8:40)

          Encounter [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

          GSK a plătit miliarde pentru coruperea unor oficiali, nu pentru victime.
  • -4 (20 voturi)    
    . (Marţi, 24 octombrie 2017, 2:47)

    Maiganditifratilor [utilizator]

    De acum, putem sa punem cruce pe democratia din Romania, asa de fatada cum era ea...
    • +3 (11 voturi)    
      .. (Marţi, 24 octombrie 2017, 11:12)

      provest [utilizator] i-a raspuns lui Maiganditifratilor

      Dar e democratie, nene!
      Democratia zice sa faci ce vrei fara sa deranjezi pe cei din jur.
      Sau sa imbolnavesti pe cei din jur.
      Ai atat timp cat tu nu poti garanta ca-ti vei tine copilul nevaccinat in casa, ca sa nu imbolnavesti pe cei nevaccinati (inca), trebuiesti tras de maneca.
      Atat timp cat inca nu esti tras la raspundere penal pentru ca prostia ta poate salomoare inclusiv pe copilul tau, eu zic ca este democratie bine-merci!
    • +3 (11 voturi)    
      asta e democratie.... (Marţi, 24 octombrie 2017, 12:13)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Maiganditifratilor

      democratia nu inseamna sa lasi criminali in serie liberi pt ca le ingradesti dreptul la libertate...

      democratia inseamna sa te gandesti la majoritate.... tot timpulk o sa fie minoritati care or sa vrea altceva... nu ii poti multumi pe toti!

      democratie e sa nu ai rata de supravietuire a copiilor din anii 1800 doar pt ca unii parinti sunt idioti!
      • 0 (8 voturi)    
        Hai sa fim seriosi (Marţi, 24 octombrie 2017, 13:43)

        Arh. [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Stiu parinti din aia care trebuie, care s-au gandit la majoritate si si-au vaccinat copiii. Iar cand acestia s-au imbolnavit brusc dupa vaccin, si foarte rau, au devenit "idioti". Ai deveni si tu un "idiot" daca ti s-ar imbolnavi copilul de la vaccin. 100%!
        • 0 (8 voturi)    
          Numai daca nu esti in stare (Marţi, 24 octombrie 2017, 14:49)

          eleVenereCtions [utilizator] i-a raspuns lui Arh.

          sa te gandesti la binele celorlalti doar din cauza ghinionului tau. Get over yourself.
        • +1 (7 voturi)    
          Well (Marţi, 24 octombrie 2017, 15:14)

          Encounter [utilizator] i-a raspuns lui Arh.

          Păi înainte de toate eu m-am uitat pe prospect să văd care-s riscurile, apoi m-am uitat pe contraindicații, am povestit cu doctorul și m-am asigurat că copilul meu e într-o formă fizică bună când l-am vaccinat.
          Știi, responsabilitatea e și a mea, nu doar a doctorului. Dar e ușor să închizi ochii și să arunci responsabilitatea asupra altora.
          • 0 (6 voturi)    
            Well... (Marţi, 24 octombrie 2017, 15:26)

            Arh. [utilizator] i-a raspuns lui Encounter

            Tocmai, pentru ca responsabilitatea e si a parintelui, acesta refuza vaccinarea...
            • +1 (5 voturi)    
              Cu o observație (Marţi, 24 octombrie 2017, 15:42)

              Encounter [utilizator] i-a raspuns lui Arh.

              Observația fiind că în cazul în care copilul pățește ceva din cauză că nu a fost vaccinat... asta i-a fost soarta, l-a bătut Dumnezeu! Asta nu înseamnă reponsabilitate!
            • +1 (1 vot)    
              Responsabilitatea trebuie sa fie (Marţi, 24 octombrie 2017, 20:40)

              pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui Arh.

              pana la capat. Daca copilul sau moare va trebui sa raspunda, la fel in situatia cand copilul ramane cu sechele in urma bolii sau in cauza imbolnavirii sau decesului altui copil care a capatat boala de la copilul sau nevaccinat.
    • -1 (5 voturi)    
      Vaccinarea obligatorie (Marţi, 24 octombrie 2017, 20:36)

      pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui Maiganditifratilor

      este prevazuta si in legislatia unor state cu democratie avansata si uite ca nu a disparut democratia acolo.
      • +1 (3 voturi)    
        . (Miercuri, 25 octombrie 2017, 22:15)

        Maiganditifratilor [utilizator] i-a raspuns lui pro_bono

        Adica democratie avansata doar pentru cei privilegiati...
  • +1 (15 voturi)    
    a votat psd asa ceva?! (Marţi, 24 octombrie 2017, 11:47)

    liviu_ [utilizator]

    nu-mi vine sa cred...
    cred ca e prima lege buna votata de cand a venit pesede la putere!

    pentru aia anti-vaccinuri: copii nostrii la varste mai mici decat cea a vaccinarii nu trebuie sa sufere pentru prostia unor parinti idioti.... eu personal I-as baga la puscarie daca le-ar muri copilul nevaccinat din cauza unei boli la care ar fi trebuit sa fie imuni, but that's just me...
    • -1 (9 voturi)    
      nu doar tu (Marţi, 24 octombrie 2017, 14:29)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      si restul i-am baga in puscarie pe nebunii antivaccinare. prostia lor a omorat atatia copii anul asta.
  • +2 (10 voturi)    
    antivaxx- (Marţi, 24 octombrie 2017, 13:50)

    Francisc 1 [utilizator]

    erii au si o parte buna , ne fac pe noi aia normali sa ne simtim mai destepti decat suntem. Doar ca aici e si problema , astia pot sa se adune si sa voteze de exemplu interzicerea medicinei moderne! Pentru noi problema nu e sa-i convingem , nu e cale , problema e sa restrangem posibilitatea de a raspandii idei infectioase stupide care din pacate se raspandesc la fel de repede ca si virusurile de partea carora se situaza semidoctii astia ! Pentru a nu mai aparea ciudati ca astia sa recunostem ca avem o problema in scoala , daca omul invata de mic cum functioneaza un vaccin nu se mai intreba daca isi vaccineaza copilul ( as face pariu ca pisica sau cainele si-l vaccineaza!)
    • -3 (3 voturi)    
      Medicina moderna (Marţi, 24 octombrie 2017, 22:08)

      catalin_prodan [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Nu confunda medicina moderna cu vaccinarea - aceasta este controversata. Medicina nu vindeca "cirezi" de oameni ci oamenii in particular, cate unul. Medicina care trece peste efectele adverse nu e medicina.
      Facwm analogie, zicem ca seful statului are masina MODERNA cu care poate ajunge nu stiu unde trecand peste masinile altor oameni si omorandu-i. Tine minte ca seful statului rezolva problemele unui popor intreg. Tu ai fi de acord ca, intr-o stare nebeligeranta, de pace adica, sa iti calce pe gat (sau pe altul) ca sa rezolve o problema stringenta statala, chiar daca scapa de la o moarte probabila sa zicem zece mii de oameni? Nu e incorect si lipsit de etica? Mai studiati si voi...
      • 0 (0 voturi)    
        Muică (Joi, 26 octombrie 2017, 8:56)

        Encounter [utilizator] i-a raspuns lui catalin_prodan

        Ce de fracturi logice, colecție! tot ce ține de medicină are efecte adverse, iar faptul că pentru tine vaccinarea nu ține de medicină... te descalifică deja suficient încât alte răspunsuri la ce zici să fie absolut degeaba. Pun pariu că în homeopatie crezi
        • 0 (0 voturi)    
          homeopatie? (Joi, 26 octombrie 2017, 12:49)

          catalin_prodan [utilizator] i-a raspuns lui Encounter

          nu cred in homeopatie.
          Cred in sistemul imunitar al omului si in om ca un intreg care are drept constitutional sa nu il "violeze" nimeni. Efectele adverse din prospecte sunt doar o fractiune din cele care au avut loc; crezi ca intr-un sat cand apar efecte adverse raporteaza cineva? Si se propaga? Nu cred.
          • 0 (0 voturi)    
            doar o fracțiune... (Luni, 30 octombrie 2017, 14:48)

            Encounter [utilizator] i-a raspuns lui catalin_prodan

            Ce fain e să poți arunca cu cuvinte fără să fie nevoie să dovedești ceva...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică