Propunere legislativa: Soferii ar putea ramane fara carnet si daca nu achita in 30 de zile o amenda

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 13 septembrie 2017, 20:32 Actualitate | Politic

Permise auto
Foto: AGERPRES
Soferii ar putea ramane fara permis daca nu achita amenzile in termen de 30 de zile, prevede o propunere legislativa pentru completarea art. 103 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, depusa la Parlament de deputatul PSD Mihai Weber, scrie Agerpres.

Conducatorii auto aflati intr-o astfel de situatie isi pot recupera permisul daca vor prezenta dovada ca au platit amenda.

Astfel, articolul 103 din OUG 195/2002, care reglementeaza raspunderea contraventionala, se va completa cu un nou alineat conform caruia se va dispune suspendarea exercitarii dreptului de a conduce autovehicule si tractoare agricole sau forestiere si in cazul neachitarii in termen de 30 de zile a amenzilor privind circulatia pe drumurile publice.

Conform propunerii legislative, autoritatea emitenta a permisului de conducere va dispune prin ordin suspendarea exercitarii dreptului de a conduce autovehicule, suspendare ce opereaza la 30 de zile de la data savarsirii contraventiei. Suspendarea inceteaza la data depunerii dovezii de achitare a amenzilor restante.

'Statisticile autoritatilor competente releva o situatie defavorabila din punctul de vedere al incasarii la buget a amenzilor contraventionale provenind din amenzile de circulatie. Intrucat acestea reprezinta sume importante la bugetul de stat, neachitarea acestor obligatii afecteaza considerabil bugetul local. In acest context este necesara o politica legislativa adecvata prin care trebuie, pe de o parte, generate masuri pentru cresterea gradului de incasare a amenzilor, iar, pe de alta parte, cetateanul trebuie sa fie constrans sa achite amenda in termenul prevazut de lege, prin sanctionarea atitudinii sale de neconformare fata de norma juridica, suspendand exercitarea dreptului de a conduce autovehicule si tractoare agricole sau forestiere. In continuarea unei initiative care propune modificarea ordinii de stingere a obligatiilor bugetare, este necesara o modificare a legislatiei in domeniu pentru a determina un comportament responsabil al conducatorilor auto, atat din punct de vedere al conduitei in trafic, cat si din perspectiva achitarii obligatiilor ce decurg din incalcarea dispozitiilor in vigoare', arata initiatorul in expunerea de motive.

Potrivit acestuia, nesanctionarea adecvata a conducatorilor auto care nu isi respecta obligatia de a achita amenda determina perpetuarea unui comportament neadecvat in trafic, intrucat contravenientul nu resimte constrangerile impuse de masura coercitiva, considerand faptele sale ca fiind de natura normala, asupra sa nereflectandu-se cu adevarat o penalizare.

'Mai mult, la nivel social, exista o discriminare a celor care isi achita la timp obligatiile, atat timp cat atat cei care achita, dar si cei care evita obligatia impusa prin sanctiunea principala a amenzii, se bucura in continuare de exercitarea dreptului de a conduce. Consideram ca este necesara o constrangere suplimentara pentru normalizarea situatiei privind achitarea amenzilor de circulatie, fapt ce constituie atat o inlaturare a starii de pericol create prin posibila repetare a unor fapte interzise de lege, dar si cresterea nivelului de incasare a obligatiilor bugetare. Adoptarea prezentei propuneri legislative de completare a Ordonantei de Urgenta nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice nu are impact financiar', a mai aratat Mihai Weber in expunerea de motive.

Propunerea legislativa a fost depusa la Biroul permanent al Senatului, in calitate de prima Camera sesizata.

























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

3344 vizualizari

  • +18 (28 voturi)    
    ! (Miercuri, 13 septembrie 2017, 20:48)

    chiuaua [utilizator]

    Este clar : Politia va iesi ,mai des, la dat amenzi.
    Statul are un mecanism sinistru de alimentat bugetul cu bani.
    • -2 (32 voturi)    
      :)) (Miercuri, 13 septembrie 2017, 21:29)

      struji [utilizator] i-a raspuns lui chiuaua

      Sinistru e ca romanul se plange cand i se aplica legea, cand se maresc amenzile pentru nerespectarea vreunei prevederi legale, cand vine cineva cu o propunere ca cele de mai sus, dar el vrea ca Romania sa fie stat de drept si legea sa se aplice. Daca respecti legea poate sa iasa non stop politia la dat amenzi. Suntem pe locul 2 in UE la decese cauzate de accidente rutiere, inasprirea legislatiei e de bun augur.
      • +6 (8 voturi)    
        ... (Miercuri, 13 septembrie 2017, 21:51)

        cartograful [utilizator] i-a raspuns lui struji

        statul roman ar fi foarte fericit daca ar primi bani pt fiecare victima a unui accident rutier. Ar primi banii cu zambetul pe buze. Hai sa nu incurcam lucrurile, indisciplila auto e una dar si hapsanii astia cand aud de bani sunt ca serpii, sunt ca betivul cand aude de tarie.
        • 0 (0 voturi)    
          ha! (Vineri, 15 septembrie 2017, 8:26)

          thebblack [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

          da, sunt ca serpii, dar in sfarsit au identificat o sursa corect de bani, nu pilonul 2, accize pe carburant si apa, nu idemnizatiile de maternitate..

          as vrea sa vad acelasi lucru si la tva, si la impozitele pe averi, si averile ilicite etc.
      • +4 (4 voturi)    
        Să se aplice pentru toate amenzile. (Joi, 14 septembrie 2017, 8:54)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui struji

        Șoferii să rămână fără carnet,prostituatele fără păsărică,pietonii fără încălțări,etc.
      • +4 (4 voturi)    
        sinistru e ca legea a scrisa de idioti (Joi, 14 septembrie 2017, 13:39)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui struji

        Carnetul de sofer atesta capacitatea de a conduce. Daca primesti o amenda contraventionala pentru ca ai trecut podul pe la Fetesti si nu sistemul nu a inregistrat corect plata taxei prin SMS, mi se pare aberant sa-mi pierd carnetul. Mai ales ca amenda vine dupa 6 luni.

        Si daca primesc o amenda prin posta pentru depasirea limitei de viteza cand ies din tara cu masina, sunt sanse sa raman fara carnet inainte sa am intorc (pentru ca uneori am proiecte care dureaza 2-3 luni).

        Exemplele pot continua, dar esenta este aceeasi - carnetul se ridica atunci cand soferul a demonstrat prin actiunile sale ca este un pericol pentru trafic.

        Este chiar atat de grav ca am intarziat 30 de zile cu plata amenzii? In primavara lui 2014 mi-am inchis un PFA, desi platisem impozitul pe tot anul in avans. Nu am vazut niciodata banii inapoi. Isi pierde cineva de la ANAF vreun drept din cauza asta?
    • -1 (3 voturi)    
      Propunere tampita, din cap de militian.... (Joi, 14 septembrie 2017, 9:17)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui chiuaua

      Daca a facut o parcare neregulamentare nu ai de ce sa-i iei carnetul, omul totusi stie sa conduca. Daca nu a platit, poate sa-i confiste masina, cum se face in alte tari
      • +3 (3 voturi)    
        se face si la noi (Joi, 14 septembrie 2017, 10:51)

        Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

        nu doar in alte tari..nu platesti..penalizari peste penalizari,apoi executare silita,luat masina in contul datoriei..legislatia exista..dar ei nu mai au rabdare..pentru penalizari,executare..etc..ca e nevoie baniiiiii URGENT
      • +3 (3 voturi)    
        eu zic (Joi, 14 septembrie 2017, 11:52)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

        sa extinda masura ridicarii carnetului de conducere si in cazul :
        - in care nu-ti platesti impozitul (pe casa si/sau masina)
        - in care nu te prezinti la vot
        - in care nu votezi psd
        - in care nu te speli seara pe picioare si pe dinti
        - in care nu te duci la biserica duminica la liturghie
        - in care nu ai autoturism propriu
        - in care nu susti fcsb
        - in care .....
        pana acuma, in cazul in care nu-ti plateai amenda de la circulatie, aceasta iti aparea in obligatiile fiscale, astfel incat nu puteai sa-ti platesti impozitul pe casa pana nu achitai amenda/amenzile. concluzie : o propunere tampita din partea unui tampit care probabil ca mai e si frustrat ca nu are carnet de conducere/autoturism propriu.
  • -1 (23 voturi)    
    In sfarsit... (Miercuri, 13 septembrie 2017, 20:55)

    aladdin [utilizator]

    ... o idee grozava. Coroborata si cu aplicarea de amenzi si pentru alte contraventii, nu doar pentru depasirile de viteza surprinse din boscheti, va civiliza soferii nostri mai repede.
    • +4 (4 voturi)    
      Propunere (Miercuri, 13 septembrie 2017, 22:29)

      Cris07 [utilizator] i-a raspuns lui aladdin

      De acord, e o propunere, dar să gândească naibii și cum poate fi pusă în aplicare!
      • +3 (3 voturi)    
        Simplu (Joi, 14 septembrie 2017, 8:54)

        aladdin [utilizator] i-a raspuns lui Cris07

        Sa pedepseasca in primul rand cazurile evidente de nesimtire cu care ne intalnim in fiecare zi: depasirea coloanei pe linia de tramvai, trecutul pe rosu la 3-4 secunde dupa ce s-a schimbat culoarea si implicit blocarea intersectiei, mersul in alta directie decat cea pe care s-a incadrat (pentru ca era mai libera banda aia), etc. Pentru ca oricare dintre acestia care sare randul duce la intarzieri pentru cei ce circula civilizat; cat timp castiga el, atata timp pierzi tu.
  • +16 (18 voturi)    
    Foame de bani ! (Miercuri, 13 septembrie 2017, 20:55)

    Mistrelutz [utilizator]

    Oricum,in maxim 1 an,in momentul de fata,daca nu platesti amenda vine primaria si te executa..nu conteaza..poate sa fie si 50 de lei.
    Dar fiind nevoie de bani muuulttttiii la bugetul jefuit, na..baga bani !
    Mai nou, in loc sa astepte,sa acumulezi dobanzi..sa-ti ia bani mai multi chiar daca in timp mai indelungat,prefera mai putin da' mai repede. Si asta zice multe despre situatia in care e statul roman..
    In afara de asta..permisul nu e ceva dat asa de la stat ..ia ba si tu un permis..invatam pentru el,platim pentru el ..deci nu stiu cat de constituional e..
  • +10 (14 voturi)    
    ! (Miercuri, 13 septembrie 2017, 20:56)

    tudorr [utilizator]

    Lasati kkturile astea, ce-ar fi sa le luati permisul 10 ani pentru toti betivii care ies pe strazi si mai ales celor care omoara oameni nevinovati? Pentru alcool ma mir ca nu le mai da o vodca in plus in loc de gluma de pedeapsa pe care o primesc acum niste CRIMINALI!!!!!!!
    • +1 (3 voturi)    
      Excelent punctat !!! (Miercuri, 13 septembrie 2017, 23:35)

      motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      La fel, 10 ani de permis luat fara drept de redobandire anticipata pentru criminalii (beti sau nu) care omoara oameni pe trecerile de pietoni !
      • +3 (3 voturi)    
        si ANULARE pe viata ptr recidivisti (Joi, 14 septembrie 2017, 8:56)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui motanul_gri

        unul beat la volan e ca un criminal cu arma incarcata in mina. La recidiva deja e terorist.
      • +4 (4 voturi)    
        Nu stiu, dar eu le-as lua definitiv (Joi, 14 septembrie 2017, 9:20)

        cartofil [utilizator] i-a raspuns lui motanul_gri

        Ai omorat un om pe trecere de pietoni, gata baietica, mergi cu autobuzul, trenul sau taxiul, cum iti permite punga.
  • -4 (18 voturi)    
    Nu (Miercuri, 13 septembrie 2017, 21:25)

    A310 [utilizator]

    politia ( MILITIA ) o sa stea in boscheti , sa vaneze soferii , bineinteles ca in provincie bucurestenii sunt vanati in mod abject .
    • +3 (3 voturi)    
      Dar si se comporta abject bucurestenii.... (Joi, 14 septembrie 2017, 9:21)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui A310

      Obraznici, tupeisti si violenti, conduc extrem de agresiv. Deci un gest de actio si reactio.
    • +1 (1 vot)    
      Corect (Joi, 14 septembrie 2017, 12:28)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui A310

      Niste ticalosi astia de la Politie, stau sa ma pandeasca sa imi strice mie placerea cand merg cu 120 km/h in localitate.
  • +10 (18 voturi)    
    Interesant (Miercuri, 13 septembrie 2017, 21:40)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Desi aceasta initiativa poate avea si un dram de consecinte pozitive, asta este evident doar pentru persoanele care vad in fata suficient sa nu dea in zid, mai departe in fata nu vad.

    Da, daca cineva a gresit, trebuie platita amenda, altfel ramane fara carnet. O idee aparent buna. Dar hai sa ne uitam mai atent:

    1. unul din elementele nocive de pe strada sunt persoanele al caror stereotip se rezuma la "baiatu' lu' tati". astia care au masini luxoase la 18 ani desi nu au habar de valoarea banului. Daca iei isi iau amenda, fie vorbeste "tati" sa dispara, fie i-o plateste tati. Nu se rezolva nimic.

    2. statul este cea mai ineficienta institutie cand e vorba de bani. Si la plata banilor, si la administrare, dar si la luat (culmea !). Pana sa apara Ghiseul.ro si plata prin card era chiar un cosmar (nu ca acum ar fi mai bine, se putea mai rau). Si sa vrei sa platesti si e un chin.

    3. exista persoane care, desi au depasit viteza sau o linie continua, poate au facut-o accidental, nu cu rea intentie. Poate a fortat unul semaforul (dar s-a asigurat ca nu-s masini) sau a depasit linia continua dar nu era nimic din contrasens. Poate persoane care nu au asa multi bani, iar vehiculul este ce le asigura traiul (de ex. persoanele din piata). Daca nu reusesc sa plateasca la timp din X motiv, pot ramane fara singura sursa de bani.

    4. evident ca este doar un mod de a santaja indirect ca sa obtina bani. Pana azi ma bucuram ca mai ieseau politistii sa dea amenzi la nebuni, dar acum realizez ca era un pilot sa vada cate amenzi pot strecura pe zi.

    Tragand linie: oricat "bine" ar face asta, este clar ca nu e gandita pentru bunastarea populatiei.
    • -2 (4 voturi)    
      Ar fi super (Miercuri, 13 septembrie 2017, 22:06)

      Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      Mai ales ca in ultimul an am tot virat popriri pe salarii venite in urma unor amenzi neplatite de catre salariati. Adica si niste comisioane la plata op-ului. Nu e suma mare dar ce vina are angajatorul ca salariatii nu-si platesc amenzile de circulatie, rovinietele si altela?
      Daca stiu ca le va fi luat permisul atunci vor plati sau vor contesta pv-ul.
      PS: si eu am luat radare dar le-am platit. Am depasit limita de viteza, e normal sa primesc amenda si e normal sa o platesc.
      • 0 (0 voturi)    
        Normal (Joi, 14 septembrie 2017, 12:32)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

        Normal este sa NU depasesti limita de viteza, amenda nu e supra taxa pe care o platesti sa depsasesti limita de viteza ! Tu vezi lucrurile cam asa "am platit amenda deci am voie". Amenda e facuta sa te descurajeze sa conduci ca bizonul.
        • 0 (0 voturi)    
          ... (Joi, 14 septembrie 2017, 12:38)

          Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

          Asta intelegi tu. Eu am zis ca mi se pare normal sa platesc nu sa ma fac ca n-am primit amenda, sa sfidez un pic daca tot m-am apucat.
          Nu consider normala depasirea limitei de viteza.
          Mi s-a intamplat insa de vreo doua ori sa nu imi dau seama ca e alta limita de viteza pe un segment si sa ma ia radarul. Nu am depasit cu mai mult de 30km/h limita. Un caz a fost cand pe un segment era 40km/h iar eu aveam 65km/h. Pur si simplu nu am vazut semnul.
          Nu e cazul sa jignesti sau sa te apuci sa ii consideri pe toti bizoni doar pt ca au primit o amenda....
    • 0 (2 voturi)    
      așa, și? (Joi, 14 septembrie 2017, 10:47)

      Andrei57 [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      Dacă greșești e normal să plătești. Momentan sunt o grămadă de amenzi neplătite pentru că oamenii care le-au primit nu au nimic pe numele lor. Nici măcar venituri.
  • -1 (3 voturi)    
    De acord (Miercuri, 13 septembrie 2017, 21:45)

    Mulpha [utilizator]

    Eu sunt de acord .
    Ai primit amenda , trebuie sa o platesti . Sunt convins ca vor fi mai putine contraventii , pentru ca multi se vor gandi de 2 ori , daca chiar e necesar sa vb la telefon in timp ce conduc , sau sa treaca pe rosu , etc .
    Si , astept cu nerabdare , momentul in care avem inchisoare pentru cei prinsi la volan dupa ce au baut .
  • +2 (2 voturi)    
    Boicot (Miercuri, 13 septembrie 2017, 22:06)

    MinDepous [utilizator]

    Cum ar fi daca si-ar permite mai multi urmatoarea actiune:
    - in contextul cresterii pretului carburantilor
    - in contextul propunerii din acest articol
    sa
    - ne luam concediu fara plata, cat mai multi, o perioada de cateva saptamani, luni, care cum poate si renuntam la masina in acea perioada
    sau
    - renuntam la masina pentru aceeasi perioada de timp si ne chinuim cu transportul in comun (cu portofelele oriunde nu la suprafata/vedere, ca noh, daca nu te fura politicienii legal, te fura shutzii in autobuze)
    - ne intelegem cu angajatorul, sa lucram de-acasa pentru perioada respectiva si renuntam la masina in acea perioada

    Sa vedem, o sa le convina?
    • +3 (3 voturi)    
      deh, nu toate meseriile pot fi facute de acasa (Joi, 14 septembrie 2017, 8:59)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui MinDepous

      strungar, betonist, electrician, etc...
      Unii mai trebuie sa se deplaseze si cu masina. Dar cum transportul in comun e dezastru...
      • 0 (0 voturi)    
        Stiu... :-( (Joi, 14 septembrie 2017, 10:38)

        MinDepous [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

        N-am zis ca toti am putea face asta, imi exprimam doar speranta ca multi sa poata face asta...

        Merge cu gaini perfect sferice, in vid, nu? :-(
  • +11 (11 voturi)    
    Caz concret (Miercuri, 13 septembrie 2017, 22:18)

    Furnicuta [utilizator]

    Mă trezesc pe la începutul lunii ianuarie că nu pot plăti impozitele prin Ghișeul.ro. Măi, să fie... Încerc să plătesc prin internet banking în contul care știam că este al primăriei. După vreo 3 zile îmi vin banii înapoi în cont. Trimit email la primărie: bei, nu-mi vreți banii? Răspuns: ai două amenzi pe care trebuie să le plătești înaintea celorlalte taxe. Amenzi? De unde? De când? De la Ploiești, din 2011!!! Păi, fiii ploii, dacă sunt din 2011, de ce nu le-am avut în Ghișeul.ro de atunci și până acum? A fost o întrebare retorică. Problema este că eu nu știam de aceste amenzi, ca să nu mai spun că au fost niște abuzuri la mijloc (polițiști locali care se cred polițiști rutieri). Fac contestație în justiție, mă duc cu dovada asta la DITL dar toanta de acolo nu-mi primește dovada (necesară pentru a plăti celelalte taxe) decât după ce trimit o petiție juristului că-i dau în judecată pentru abuz în funcție. Câștig cele două procese, iar amenzile sunt anulate. Întrebare-întrebătoare: cât timp aș fi stat eu fără permis din cauza polițiștilor comunitari și a tembelilor de la DITL? Gândiți-vă și la asta.
    De fapt, măsura propusă este motivată de ce s-a scris mai sus. Guvernanții actuali au promis să dea bani, iar acum constată că nu pot onora promisiunile. Dacă au ajuns să ia bani de la firmele cu acționariat majoritar de stat, vă puteți închipui ce foame au în ei. Așa că, băgați la cap: gândiți de 10 ori și votați o dată. Dar, gândiți.
    • -3 (3 voturi)    
      Hai sa (Joi, 14 septembrie 2017, 9:03)

      aladdin [utilizator] i-a raspuns lui Furnicuta

      stam stramb si sa judecam drept.
      Cazul tau concret e unul general sau e o exceptie? Si cum de ai reusit sa platesti impozitele 2012-2016, abia dupa 6 ani a aparut amenda aia la DITL? Deci hai sa nu ne legam de o eroare pe undeva intr-un caz particular pentru a nu mai face nimic. Probabil vor fi si erori, dar atata timp cat acestea vor fi foarte rare, eu unul prefer sa-mi asum riscul sa fiu victima unei astfel de erori si sa pierd ceva timp pentru a rezolva problema decat sa privesc neputiincios cum nesimtitii si tupeistii sfideaza zi de zi toti participantii la trafic si nu li se intampla nimic.
  • +4 (6 voturi)    
    Ce vă spuneam mai devreme... (Miercuri, 13 septembrie 2017, 22:30)

    Furnicuta [utilizator]

    http://economie.hotnews.ro/stiri-energie-22000896-guvernul-continua-atacul-asupra-companiilor-stat-nulearectrica-trebui-vireze-bani-buget-pentru-plata-salariilor.htm
  • +6 (6 voturi)    
    Teoretic (Joi, 14 septembrie 2017, 6:00)

    oaspetele [utilizator]

    pare o idee cu ceva bun in ea, dar practic eu nu as suspenda dreptul de a conduce decat pentru o fapta ce s-a petrecut la volan. Cum spunea cineva mai sus, ar trebui suspendat ani de zile permisul persoanelor ce provoaca un accident sub influenta alcoolului, nu celor care nu-si platesc amenzile.
    • +1 (1 vot)    
      Stiu accident cu mort din vina conducatorului (Joi, 14 septembrie 2017, 9:27)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui oaspetele

      si nici dupa un an nimeni nu i-a luat carnetul. Se fac cercetari, proces, dar carnetul il are in buzunar si culmea, conduce....
  • +2 (2 voturi)    
    Oare câți șoferi circulă fără carnet? (Joi, 14 septembrie 2017, 8:59)

    marc.andre [utilizator]

    O privire peste statistici arată că unii șoferi nu se sfiesc să circule fără carnet.
  • -2 (4 voturi)    
    Bun! (Joi, 14 septembrie 2017, 9:31)

    provest [utilizator]

    Amenzile nu trebuie sa fie optionale!
    Ai gresit, platesti!
    • +1 (1 vot)    
      pai nu sunt (Joi, 14 septembrie 2017, 10:54)

      Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui provest

      nici acum optionale ,vorbesti prostii .


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri