Kelemen Hunor: E nevoie de un dialog sincer intre romani si maghiari pentru a ne fi bine si a trai linistiti

de Alina Neagu     HotNews.ro
Sâmbătă, 26 august 2017, 17:15 Actualitate | Politic

Kelemen Hunor
Foto: Agerpres
Presedintele UDMR, Kelemen Hunor, a declarat, la tabera de vara a formatiunii, ca este nevoie de un dialog deschis si sincer intre majoritate si minoritate, in care fiecare sa isi exprime dezideratele si temerile, pentru ca numai asa poate exista colaborare intre romani si maghiari si ambele comunitati pot trai "linistite".

"Noi trebuie sa fim initiatori ai dialogului cu majoritatea romaneasca. Acest dialog, insa, trebuie sa fie unul sincer. Poate ca ii va deranja pe unii, dar este necesar ca noi sa putem spune ceea ce credem despre ultimii 100 de ani, dar si majoritatea romaneasca sa isi exprime sincer gandurile si temerile legate de dezideratele comunitatii maghiare. Daca vom reusi sa vorbim deschis despre tot ce ne ingrijoreaza, daca va fi garantat cadrul legal pentru ca noua sa ne fie bine sa traim linistiti, ca maghiari in Romania, cu siguranta va creste si nivelul de incredere dintre cele doua comunitati. Fara incredere, va fi dificil sa construim impreuna proiecte de viitor", a declarat liderul UDMR, in cadrul dezbaterilor desfasurate cu ocazia taberei de politica pentru tineret, organizata de UDMR si MIERT, potrivit News.ro.

Kelemen Hunor a facut referire si la interviul acordat luna aceasta cotidianului Szabadsag, cand a vorbit despre faptul ca maghiarii nu au nimic de sarbatorit cu ocazia centenarului Marii Uniri. El a spus si atunci ca una dintre putinele realizari ale Romaniei in ultima suta de ani este faptul ca exista.

"Trebuie sa analizam in mod realist stadiul in care a fost si unde a ajuns aceasta  tara. Ceea ce am afirmat nu a fost cu reacredinta sau cu intentia de jigni pe cineva. Accept si respect faptul ca prietenii nostri romani sarbatoresc, dar si ei trebuie sa inteleaga si sa accepte ca, pentru noi, nu este un motiv de aniversare. De la acceptare pana la sarbatoare, drumul este lung", a incheiat liderul UDMR.





















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

3172 vizualizari

  • +24 (34 voturi)    
    Da,cu conditia sa nu mai faci declaratii din..... (Sâmbătă, 26 august 2017, 17:28)

    Plagarus [utilizator]

    .......frustrarile istorice ale maghiarimii.
    Daca ati fi si onesti in afacerile ce le invartiti,numai datorita influentei dvs. politice ,ne-ati castiga respectul.
    • +13 (25 voturi)    
      Daca s-ar realiza acel dialog (Sâmbătă, 26 august 2017, 19:24)

      valll [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      , ar renunta ei la ideea de a-si construi un stat separat, ca sa nu mai aiba de-a face cu romanii? Ar renunta incerce sa ataseze Ardealul Ungariei?
      Ar avea bunul simt sa nu mai spuna ca pentru el este o zi de doliu ziua nationala a statului care ii plateste leafa de deputat, impreuna cu alte avanteje?
      Daca ar exista sinceritate deplina, romanii ar admite ca sunt cam fraieri, iar dl Kelemen Hunor ar recunoaste ca UDMR a profitat mult prea mult de acest defect al romanilor.
      • -4 (8 voturi)    
        neah, e mult mai simplu (Duminică, 27 august 2017, 8:03)

        federal [utilizator] i-a raspuns lui valll

        dialogul trebuie sa fie facut intre maghiari si maghiari si sa hotarasca cine pleaca si cine ramine.stiu ei unde sa plece si unde sa ramina.

        cel care intreaba ( hunor) si aia care au chef sa raspunda sunt tot romani.

        asta imi aduce aminte de un grafic in care din 100% analiza , 90% era cu albastru si 10% cu galben.
        intrebarea era: vor avea vreodata ungurii o bucata de Ardeal?
        raspunsul: la cei 90% (cu albastru)- nu
        la cei 10% ( cu galben) - tot nu dar cu galben
        :)))))))))
  • +1 (19 voturi)    
    Cum (Sâmbătă, 26 august 2017, 17:30)

    rutger [utilizator]

    propune prezidentu' sa fie discutiile:

    1_istorice: el cu ea sau ea cu el ?

    2_contemporane: el cu el sau ea cu ea ??

    3_actuale: el/ea cu el/ea ??

    Si sa creeam o noua forma de daci: istvanii !! Iar ca arbitru sa-l cerem pe vladimir p. ca ne ocupa ... timpul imediat !!
    • +14 (20 voturi)    
      La nivelul teoretic e bine .... (Sâmbătă, 26 august 2017, 19:23)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui rutger

      Dar atunci cum ramane cu cultura urii impotriva romanilor promovata de comunitatea maghiara in scolile si bisericile lor ????? Iar legaturile cu Budapesta sunt legaturile unei comunitati cu un stat inamic. Da, pot exista aceste legaturi, dar fara sa corespunda unui scop ascuns, iredentist, utilizand metode ilegale de actiune asupra statului roman.
      • +7 (11 voturi)    
        nu e nici o cultura (Sâmbătă, 26 august 2017, 22:58)

        Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

        Sunt lideri maghiari care sub diferite pretexte urla ca sunt haituiti de justitie pt a fi lasati sa fure in liniste..i-au copiat pe evrei care atunci csnd sunt prinsi urla antisemitism..un partid ce are legea si justitia in prim plan ca ideologie este necesar in Romania dupa modelul polonez. Trebuie Taiat in carne vie printre infractorii de toate nationalitatile
      • +2 (8 voturi)    
        Descendentii de la Ip si Treznea (Sâmbătă, 26 august 2017, 23:11)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

        Asteapta scuze Oficiale de la Ambasadorul Orbanistanului,de la Iudemere,de la Gaterszag Kerestoy srl, si multumiri Armatei Romane care aeliberat Budapesta in 1919 de Elemente bolshevice,apoi va fi dialog!
  • +11 (31 voturi)    
    Concluzie (Sâmbătă, 26 august 2017, 17:34)

    europeanul2 [utilizator]

    Pai daca voi nu va considerati romani si nu va simtiti bine in Romania plecati ori in Ungaria ori in stepele Asiei de unde ati venit!
  • +23 (31 voturi)    
    Hai sa incepem (Sâmbătă, 26 august 2017, 17:40)

    Zummm [utilizator]

    1. Nu va mai victimizati atata sau cel putin UDMR-ul ca ati supt dupa 89 big time si inca sugeti
    2. Cu padurile alea rase din Harghite si Covasna ce se mai aude ?
    • +8 (14 voturi)    
      rasp: 1 deny, 2 on going (Sâmbătă, 26 august 2017, 19:10)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui Zummm

      gargara ieftina din 89 a celor mereu uzi. Au o placa zgariata si nu renunta .

      Ce-i infurie cel mai tare e art 1 din Constitutia Romaniei

      Vadim a disparut , ar fi cazul sa dispara si astia.
  • +21 (29 voturi)    
    Nu cumva aia sinceri.... (Sâmbătă, 26 august 2017, 17:42)

    gigiN [utilizator]

    ...sunteti voi,conducerea udmr-ului ???!! Nu este nici un dubiu,si politicienii romani sunt curve,dar voi sunteti ditamai bordelul !
  • +14 (26 voturi)    
    Egali (Sâmbătă, 26 august 2017, 17:45)

    Sar Castic [utilizator]

    Incepeti prin tratarea romanilor ca egali.

    Transilvania nu e a voastra - e a romanilor.

    As fi zis ca e a noastra, a celor ce traim impreuna in ea. Dar atitudinea voastra asigura ca asta nu se va intimpla.

    Niciodata!

    Aveti toate drepturile, chiar mai multe decit romanii care au fost si inca sint prea toleranti cu voi! Ajunge! Nu va place, la revedere, nu va opreste nimeni sa plecati!
    • +11 (21 voturi)    
      romanii din Hr si CV (Sâmbătă, 26 august 2017, 19:11)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui Sar Castic

      au mai putine drepturi decit unguri minoritari din alte judete si culmea ca tot udmr-ul se plange
  • +13 (21 voturi)    
    eu sper ca ai primit galben (Sâmbătă, 26 august 2017, 17:46)

    Adrian_. [utilizator]

    daca dialog sincer inseamna sa iti expui in mod nestingherit jignirile la adresa Romaniei, cred ca trebuie sa iti revizuiesti definitia cuvantului dialog.

    Pacat ca Guvernul este ocupat cu cresterea pensiilor si furatul banilor din pilonul II. Ar trebui sa investeasca in zonele unde maghiarii sunt majoritari in proiecte care sa conecteze economic si civic aceste zone cu restul teritoriului. Sa vezi cum incep maghiarii sa vorbeasca limba romana si sa se integreze.
  • +11 (13 voturi)    
    No, ce temeri aveti? (Sâmbătă, 26 august 2017, 17:48)

    moka [utilizator]

    Temeri trebuie sa aiba victimele violentei domestice fata de propunerile voastre legislative, nu un cetatean normal al acestei tari.
    Temeri trebuie sa aiba populatia normala si cinstita a acestei tari fata de multe alte initiative parlamentare ale udemereului care voteaza cot la cot cu clasa politica corupta. Temeri trebuie sa aiba o minoritate care poate fi vizata de referendumuri de exemplu.
    Cred ca temerile sunt artificiale si doar ale politicienilor maghiari. Asa, ca sa aiba un subiect de discutie si sa poata striga "luati-i de pe noi ca ne omoara".
  • +14 (16 voturi)    
    Pai trăiam bine (Sâmbătă, 26 august 2017, 17:49)

    mr_mojo [utilizator]

    Pana s-au băgat politicienii in asta. Acum ați prins ideea...
  • +19 (25 voturi)    
    Eu și toți cetățenii români pe care îi cunosc (Sâmbătă, 26 august 2017, 17:53)

    hic sunt leones [utilizator]

    trăim bine și dialogăm sincer cu cetățenii români de etnie maghiară; singurul lucru care ne îngrijorează sunt politicile partidelor politice și mesajele idioate ale politicienilor.
  • +16 (32 voturi)    
    Dialog sincer? (Sâmbătă, 26 august 2017, 18:06)

    gigifisiune [utilizator]

    Bine, incep eu:

    Cand intru in Covasna, parca intru in Ungaria. Nu mai stiu incotro s-o iau, nu pricep nimic din indicatoarele rutiere, nu prea pot sa cumpar o apa minerala sau o paine, ca nimeni nu pricepe romana sau, mai bine zis, nimeni nu vrea sa priceapa romana..

    Ce dialog, daca aia refuza sa vorbeasca in romana cu romanii, in Romania?

    Ce dialog, daca UDMR-ul si toti acolitii au facut din Harghita si Covasna cele mai defrisate judete din Romania, cu toate ca am dialogat de 30 de ani cu voi sa va potoliti cu defrisarile?

    Noi am tot dialogat, sau monologat, dar voi tot ce ati vrut sa faceti ati facut.

    Aveti cateva idei si acelea foarte fixe: predare in limba maghiara, exclusiv daca se poate, liber la defrisari si autonomie, eventual stat in stat sau sa facem din cele 3 judete tot Ungaria.

    Pai ce sa mai dialogam pe niste idei fixe?
  • +7 (21 voturi)    
    Mdeah... (Sâmbătă, 26 august 2017, 18:18)

    Nea Hoisan [utilizator]

    Da, si io vreau un dialog sincer cu minoritatea ungureasca de la noi si in sensu asta am cateva intrebari sincer oneste:
    1. De ce ungurii din Ungaria ii numesc pe secuii de la noi "tigani"?
    2. Ce-i aia "maghiar"? Respectiv, "maghiarii" au disparut acu aprox. 900 de ani. Adica Romania ar trebui sa se numeasca Tracia iar rumanii "traci"?
    3. De ce domnu hunor se opreste la ultimii 100 de ani? Ce, Ortama Karistan nu ie pe ungureste? Pardon, maghiara?
    4. In ceea ce priveste comunitatea ungureasca de pe teritoriu Rumaniei am o singura angoasa, relativ la rata exploziva a sinuciderilor: io unde o sa mai mananc gulas in viitoru apropriat? Sa nu-mi ziceti ca la Odeorheiu Secuiesc, ca aia sant secui, nu unguri. Sau ie acelasi drac?...
  • +13 (21 voturi)    
    tupeu de mongol (Sâmbătă, 26 august 2017, 18:21)

    Albion [utilizator]

    Nu o fi motiv de sarbatoare pt liderii unguri care ar avea cel mai mult de pierdut .Grofii traiesc mai bine in perioadele tulburi alimentate de ura pt a suge votul oamenilor debusolati.
  • +26 (38 voturi)    
    Sinceri! (Sâmbătă, 26 august 2017, 18:27)

    amanda13 [utilizator]

    Hunor,

    ati fost sinceri cand ne-ati dat afara din scoli in 1990 si ne-atiu spus ca suntem valahi imputiti care nu merita educatie. Eu eram atunci la Szekely Miko si nu voi uita niciodata.

    La fel de sinceri ati fost si cand l-ati batut pe Cofariu sau l-ati omorat pe Agache. Cand le-ati spart geamurilor profesorilor mei romani si i-ati speriat ca sa plece din zona.

    La fel de sinceri ati fost cand i-ati concediat mai intai pe muncitorii romani si le-ati spus sa plece inapoi la ei in Moldova.

    La fel de sinceri ati fost cand ati inlocuit toti directorii, inclusiv pe cei maghiari, din invatamant, sanatate, adminstratie, etc. daca nu aveau carnet de UDMRist.

    La fel de sinceri ati fost cand ati blocat firmele romanesti ca sa intre in zona. In HarCov toate fabricile cu capital strain sunt din Ungaria.

    La fel de sinceri ati fost cand ati furat padurile HarCovului si ati concurat cu partidele romanesti la nesimtire si coruptie.

    Iar peste toate ati fost mereu la fel de sinceri cand v-ati asociat cu oricine dadea mai mult baronilor vostri.

    Asa ca Hunor draghe, vreau sa-mi explici cand nu ai fost sincer - cand ai aparat coruptii, cand ai luat banii de la statul roman, cand ai avut limba materna in scoli, administratie, justitie si cand nu te-a discriminat nimeni (sau batut cum am incasat eu batai fiindca eram romanca in anii '90)? Nesimtitule! Sa va fie rusine. Nu am nevoie de sinceritatea voastra... o cunosc de ani de zile. Am plecat din HarCov, dar nu voi uita sau ierta niciodata!
    • +2 (4 voturi)    
      coruptii lor de la noi sunt protejati de Ungaria (Sâmbătă, 26 august 2017, 21:36)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui amanda13

      http://adevarul.ro/news/eveniment/vicepremierulungariei-zsolt-semjen-promite-protectie-tuturor-ungurilor-condamnati-penal-inafara-ungariei-1_599ee0bb5ab6550cb846c518/index.html
  • +24 (34 voturi)    
    p.s. (Sâmbătă, 26 august 2017, 18:31)

    amanda13 [utilizator]

    Hotnews, daca aveti curaj, faceti niste reportaje despre romanii din HarCov din '90 pana azi. Cifrele sunt ingrozitoare si nimeni nu a vorbit niciodata descris, fara sforaituri nationaliste, cu cifre si cu exemple concrete, despre ce am trait acolo. Eu nu vreau articole gen Romania Mare, eu vreau doar sa se stie adevarul. Se fac documentare despre comunism si razboi, mi-as dori sa vad si eu unul despre discriminarea pe care am trait-o in anii 90, despre teama permanenta, despre zilele de 15 martie cand ne era frica sa iesim din casa, despre padurile taiate, etc.
    • +17 (23 voturi)    
      Reportaj (Sâmbătă, 26 august 2017, 19:19)

      Evander [utilizator] i-a raspuns lui amanda13

      Eu unul chiar as fi interesat de un astfel de reportaj, facut cu simt de raspundere.

      De ani de zile tot aud cum tipa UDMR-isti ca sunt marginalizati, nerespectati, n-au aia, nu le place ailalta, insa citind postarea amandei si coroborand cu ce mai stiu de la cunostinte si prieteni care au fost in vacante prin Harghita si Covasna, adevarul pare sa fie mai degraba spre jumatatea nostra.

      Nu ma indoiesc ca are si partea romana partea ei de vina insa nu mi se pare normal ca vanzatoarea din magazin sa refuze sa vorbeasca cu clientul limba romana, in Romania.

      Cred ca noi, cetatenii, suntem mult prea toleranti in privinta asta iar politicienii, mult prea vanduti, si astfel, domni ca acest Kelemen Hunor isi permit sa tune si sa fulgere in tara la noi.
  • +12 (20 voturi)    
    Ca sa fie bine (Sâmbătă, 26 august 2017, 18:36)

    batmanss [utilizator]

    E nevoie sa taci .
  • +15 (15 voturi)    
    subscriu (Sâmbătă, 26 august 2017, 18:37)

    Francisc 1 [utilizator]

    " una dintre putinele realizari ale Romaniei in ultima suta de ani este faptul ca exista" singurul lucru care ne-a salvat in secolul asta de la destramare e faptul ca am intrat in UE , iesirea dorita de PSD-Moscova va fi si inceputul sfarsitului in forma actuala a statului nostru.
  • +7 (9 voturi)    
    Dialog sincer? (Sâmbătă, 26 august 2017, 18:57)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Cu o grupare care s-a dat cu toate mafiile de toate culorile ca sa fure alaturi de toti?
  • +7 (13 voturi)    
    ar fi nevoie, (Sâmbătă, 26 august 2017, 18:57)

    Mistrelutz [utilizator]

    in primul rand,ca o UNIUNE formata pe criterii etnice sa nu poata participa la alegeri ,ci doar PARTIDE ,recunoscute ca atare de catre instante si alte autoritati.
    Apoi..cum vine asta,dialog intre romani si maghiari?non-sens. maghiarii despre care vorbeste sunt si ei romani. Romani de etnie maghiara ,nu?
    De ce nu se exprima corect?Poate..ca sa adanceasca o prapastie ? Adica..sa nu cumva sa se considere si etnicii maghiari romani,ca ar fi grav,nu?
    Dupa toate declaratiile de kkt la adresa romanilor si autoritatilor romane e nevoie de mult tupeu sa te dai mare mediator..
    '' El a spus si atunci ca una dintre putinele realizari ale Romaniei in ultima suta de ani este faptul ca exista.''
    Cu ocazia centenarului nu sarbatorim marele realizari din ultimii 100 de ani, sarbatorim Marea Unire,care a a avut loc acum 100 de ani .Desi,chiar si faptul ca inca existam,dupa 100 de ani,cu vecinii pe care ii avem..e de sarbatorit
    :D :))
    • +2 (2 voturi)    
      ungaria este un stat ostil fata de toti vecinii. (Duminică, 27 august 2017, 18:38)

      .416Barrett [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

      La fel si conducerea UDMR, una dintre cozile de topor a intereselor revizioniste ale statului ungar (si ale altora) in Romania.

      Din fericire majoritatea cetatenilor de etnie maghiara din Romania stiu sa traiasca normal alaturi de alti concetateni de-ai lor, iar acesta este unul dintre motivele pentru care sarbatorim 100 de ani de la Marea Unire noi toti Romanii, indiferent de etnie, culoarea pielii, orientarea politica ori religioasa.

      Asta nu vor sa accepte revizionistii de la vest sau est, dar o vor accepta in cele din urma.

      Traiasca Romania!
  • +4 (8 voturi)    
    interesanta (Sâmbătă, 26 august 2017, 19:08)

    nahir [utilizator]

    asocierea facuta de Hotnews, intre titlu

    "Kelemen Hunor: E nevoie de un dialog sincer..."

    si poza aceluiasi cu pumnul strans amenintator.

    subscriu intru totul solicitarii facuta de @amanda13.
  • +5 (15 voturi)    
    ungurimea sa se mute in Ungaria (Sâmbătă, 26 august 2017, 19:33)

    Popandau [utilizator]

    1.Udmr nu trebuie sa existe deoarece e un partid fondat pe criterii etnice si este impotriva constitutiei.
    2. In Romania vorbim NUMAI limba romana. Nu va place mergeti in Ungaria.
    3. Toleranta excesiva transforma normalitatea in drept si dreptul in autoritate. Ca sa fie liniste, bine si nu rau v-am tolerat cam mult si cam multe.
    • -1 (5 voturi)    
      corect, ungurii din romania sint romani (Sâmbătă, 26 august 2017, 23:22)

      Coco Whistle [utilizator] i-a raspuns lui Popandau

      daca se considera altceva, atunci sa renunte la cetatenie si sa se duca la ei acasa, e la o aruncatura de bat.
      • +1 (1 vot)    
        "Acasa" ,pt . ei ... (Duminică, 27 august 2017, 17:36)

        blackarrow [utilizator] i-a raspuns lui Coco Whistle

        ar trebui sa fie tot Romania !
  • +11 (13 voturi)    
    Kelemen Hunor (Sâmbătă, 26 august 2017, 21:14)

    Rahan5 [utilizator]

    "Noi trebuie sa fim initiatori ai dialogului cu majoritatea romaneasca."
    Care ,,Noi" ? UDMR-ul ?
    Kelemen seamana mult cu Lenin. Si Lenin avea mama de religie mozaica. Si Lenin vorbea de lucruri pe care ,,nu le avea". De genul:,, Partidul Bolsevic si poporul rus", sau ,,Lenin si poporul rus". Dar cand au fost alegeri in decembrie 1917, Lenin le-a anulat, pentru ca a vazut ,,cat este poporul rus cu el."

    Ungurii si secuii au votat UDMR, pentru ca nu aveau incotro, si s-ar fi pierdut voturile.
    Asa cum multi romani, au votat Iliescu in 2000, ca sa nu iasa Vadim presedinte. Si in nici un caz, nu-i reprezinta Iliescu pe acesti oameni.
    Recomandarea ca, liberalii sa voteze cu IIiescu, l-a facut Valeriu Stoica, seful PNL-istilor, in Parlament, ca sa auda toata lumea.
    UDMR- ul nu reprezinta pe ungurii si secuii din Romania. Sunt doar un partid prin mijlocul caruia, nu se pierd voturile pentru intrarea in Parlament.
    Daca Kelemen Hunaor are curajul, sa indraznesaca sa faca un scrutin in cadrul comunitatilor unguresti si secuiesti, si in care sa fie o singura intrebare:
    Vreti sa mai fie Kelemen Hunor presedintele UDMR-ului ?
    Nu cred ca ar obtine mai mult de 20 %.
  • +5 (7 voturi)    
    dialog obligatoriu! (Sâmbătă, 26 august 2017, 23:21)

    strungarul [utilizator]

    are dreptate acest om. dar prietenii nostril cu totii trebuie sa invete limba romana.
    Muti dintre ei vorbesc o romana mult mai buna decat multi dintre politicienii nostril.
    Fratii unguri trebuie sa se bucure de aceleasi oportunitati ca si noi, dar nu mai multe.
  • +6 (8 voturi)    
    scarba (Sâmbătă, 26 august 2017, 23:47)

    razeshu [utilizator]

    Ce insidios e scarba asta de om. Practic afirma ca nu exista acest dialog acum. Poate pentru ca nu si bat capul sa vorbeasca Romaneste. Sau pentru ca saboteaza continuu orice reconciliere si o tin intr una cu revendicari din ce in ce mai tupeiste si mai lipsite de bun simt. Vor sa instaureze dictatura minoritatii. Au devenit atat de obositori in utimul timp, nu trece o zi fara sa iasa nenea asta pe sticla si ne zice ce greu le este lor aici. Aproprierea Centenarului si a alegerilor in Ungaria il fac putin isteric si baga continuu zazanie. Are o agenda ascunsa foarte urata.
  • +4 (8 voturi)    
    Ceea ce va deranjeaza ... (Duminică, 27 august 2017, 0:59)

    trilulilu [utilizator]

    ... pe voi, maghiarii din RO, e ca romanii nu v-au deranjat cu nimic in astia 27 de ani!

    Ati facut ce ati vrut, ati avut tot ce ati avut nevoie, comparativ cu romanii din comunitatea istorica din Ungaria.

    In cealalta privinta eu as da o ordonanta de urgenta, ca personaje, gen Marko Attila, Kelemen Hunor, etc etc, deci, tot udmr-ul care are si cetatenie maghiara sa fie exclusa din politica romaneasca de la varf, din legislatie!

    Astia au jurat la cetatenie, credinta altui stat!!!!

    Care e vecin si are pretentii teritoriale si de autonomie in tara ta.

    Asta nu din sovinism sau pragmatism, sau politica de doi lei, ci doar pe simplul princiupiu al reciprocitatii !

    Cati romani vezi in parlamentul Ungariei?

    Ne mai vorbind de politica de decimare a putini,or romani din comunitatea istorica din Ungaria!!!!!!!!!!!!!!!!
    • +3 (5 voturi)    
      corect ,,, (Duminică, 27 august 2017, 9:38)

      astronaut [utilizator] i-a raspuns lui trilulilu

      cei cu dubla cetatenie n-au ce cauta in legislativul Romaniei , ori una ori alta , nu merge sa calaresti doi cai cu un singur ''dos'' !
  • +4 (8 voturi)    
    Tov Hunor (Duminică, 27 august 2017, 4:46)

    MoemBius [utilizator]

    Matale ti se pare corect sa faci astfel de declaratii de cacao
    in ce tara civilizata unei minoritati de 6% din populatie ii trebuie mai multe drepturi decat celorlalti 94%?
    de cacao
    mie unu mi ar fi mai bine daca celor 6% li s-ar propune un bargain simplu
    aveti transport gratuit pina la granita si acolo va lonvingeti brusc
    daca intrati in Romania ca cetateni romani va conformati ....daca nu .....baietii drumul e liber dar pasaportul romanesc ramane aici la vama.
  • +7 (13 voturi)    
    Mai, analfabetule, (Duminică, 27 august 2017, 9:47)

    John M. [utilizator]

    De ce nu-ti duci tu furia la Paris, Londra si Washington sa-i blestemi pe francezi, englezi si americani pentru soarta voastra dupa WWI ca ei au hotarat ca cele 3 imperii sa dispara dupa razboi. Ei au impartit lumea, nu noi. Iti recomand cartea scrisa de Margaret McMillan "The Peacemakers". Scurt si la obiect e tratata fiecare tara in parte. Ungaria (capitolul 20, pag. 265 si urmatoarele) a avut cea mai proasta reprezentare diplomatica la Conferinta. Pe grofii vostri decrepiti i-a durut in cot de soarta voastra. Si-au impartit averile ramase si au luat calea exilului, iar Bela Kun, la putere 133 de zile, a fost executat de rusi pentru ca spionase pentru ...Romania. Da, e adevarat. Citeste si te lumineaza.
    Voi, ungurii, ati avut numai privilegii in tara asta. Mi-aduc aminte ca atat in facultate cat si in armata, ungurii erau tratati cu mare tact "ca nu cumva sa se supere". In armata am avut un caz clar de curte martiala pentru un ungur si comandantul roman a dat din mana si-a zis "Da-l in p...ma-sii de prost" si ungurul a scapat de puscarie numai pentru ca era ungur. Si noi romanii ne-am bucurat pentru el. Sa va fie rusine. Nu sunteti nici oameni, nici barbati. Va vaicariti ca niste muieri betive fara sa va cunoasteti macar istoria.Citeste cartea si vezi ca soarta v-ati facut-o singuri...
    • +1 (3 voturi)    
      Lasa-l Ioane, ca oricum nu intelege. (Duminică, 27 august 2017, 18:51)

      .416Barrett [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      E ungur de origine secui, sau invers... (adica tot "aia" ;))
  • +1 (3 voturi)    
    Bun (Duminică, 27 august 2017, 17:48)

    Pac-pac [utilizator]

    Ok, sa inceapa dl. Hunor dialogul sincer...
    • +1 (3 voturi)    
      nu poate... (Duminică, 27 august 2017, 19:01)

      .416Barrett [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

      ... are pumnul inclestat, e crispat...

      Cred ca de la asta li se va trage in cele din urma...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri