Florin Iordache despre abuzul in serviciu: O sa vedeti ca, in cascada, foarte multe instante vor pronunta hotarari de achitare

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 15 februarie 2017, 21:40 Actualitate | Politic

Florin Iordache
Foto: AGERPRES
Fostul ministru al Justitiei, deputatul PSD de Olt Florin Iordache, a declarat miercuri, intr-o conferinta de presa organizata la Slatina, ca infractiunea de abuz in serviciu trebuie sa fie reglementata, sustinand ca in prezent "exista un vid legislativ" si din acest motiv instantele vor pronunta hotarari de achitare, transmite Agerpres.

El a subliniat ca OUG 13 nu-l viza pe presedintele PSD, Liviu Dragnea, ci urmarea punerea in concordanta a legislatiei cu unele hotarari ale Curtii Constitutionale a Romaniei (CCR).

"Nu-l viza (OUG 13 - n.r.) pe dl. Dragnea pentru ca oricum nu se aplica dumnealui (...). In acelasi timp, (infractiunea de abuz in serviciu - n.r.) trebuie sa o reglementam cumva. Nu se face prin ordonanta, foarte bine, trebuie facuta in Parlament. Poate viitorul ministru al Justitiei va initia un alt demers. Dar repet, trebuie facuta (...). O sa vedeti ca, in cascada, foarte multe instante, datorita faptului ca exista vid legislativ, vor pronunta hotarari de achitare. De fapt aici e problema. La acest moment e dezincriminat. Ori in ordonanta noi spuneam ca se pedepseste de la sase luni la trei ani", a spus Iordache.

Florin Iordache a mentionat ca respectiva OUG a fost votata in unanimitate de Guvern, iar daca fostul ministru Florin Jianu afirma ca nu a citit ordonanta "e vina dumnealui ca n-a citit sau n-a fost atent".

"In Guvern a existat unanimitate. Dupa ce eu am prezentat nu au existat discutii pe ordonanta. Repet, este decat punerea in concordanta, dar nimeni nu s-a uitat pe expunerea de motive, pentru ca discutam acolo de cinci hotarari ale CCR, de la abuz in serviciu pana la alcoolemie. Si la fiecare in parte spuneam de ce am ajuns la solutia asta. Dar nimeni n-a citit asta (cu referire la protestatari - n.r.). (...) A, membrii Guvernului, cu unanimitate de voturi. Atunci cand s-a discutat, nimeni nu a fost impotriva (...). In sedintele de Guvern fiecare ministru primeste o anumita documentatie si fiecare, daca are de facut discutii, completari, observatii, (...) au anumite puncte de vedere. (...) Dar acolo stenograma e publica. La interventia prim-ministrului eu am prezentat ce noutati vin, ce reglementeaza si nimeni din membrii Cabinetului nu a avut niciun comentariu. Se trezeste acum domnul Jianu sa-si aduca aminte ca n-a citit. E vina dumnealui ca n-a citit sau n-a fost atent", a explicat Iordache.

Presedintele PSD Olt, Paul Stanescu, prezent la conferinta de presa alaturi de Iordache, a afirmat ca in Parlament continutul OUG 13 va fi transpus in lege.

Stanescu si Iordache au participat miercuri, la Slatina, la sedinta Comitetului Executiv Judetean al PSD Olt, in cadrul caruia s-au adoptat trei rezolutii, pentru sustinerea lui Liviu Dragnea la conducerea partidului, a Cabinetului Grindeanu si pentru a participa la un miting al social-democratilor la Bucuresti, precum si o alta prin care solicita excluderea din partid a lui Mihai Chirica.


Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

4980 vizualizari

  • +20 (28 voturi)    
    mah Ciordache, te face Dorneanu MINCINOS (Miercuri, 15 februarie 2017, 21:44)

    ZeroAbsolut [utilizator]

    Decizia Curtii Constitutionale privind abuzul în serviciu este una de interpretare, pentru judecatori si procurori, Parlamentul nefiind obligat sa modifice articolele respective, a declarat pentru MEDIAFAX unul dintre judecatorii CCR.

    Întrebat daca e corect sa spunem ca abuzul a fost dezincriminat, Dorneanu a raspuns: ''Nu, doamne fereste. În toata discutia care a fost pâna acum nu s-a pus problema dezincriminarii''.

    ''Decizia noastra se aplica pentru viitor, de la data publicarii. Abuzul în serviciu ramâne, dar ramâne definit cu aceasta mentiune, 'prin încalcarea legii' '', a mai adaugat el.

    http://www.mediafax.ro/politic/aplicarea-deciziei-ccr-privind-abuzul-in-serviciu-judecator-parlamentul-nu-e-obligat-sa-modifice-legea-e-o-interpretare-senator-psd-legea-sa-fie-modificata-de-parlament-nu-oug-15494351
  • +19 (27 voturi)    
    Cat poate sa minta! (Miercuri, 15 februarie 2017, 21:46)

    OmulNou [utilizator]

    Pai daca abuzul e dezincriminat acum, ce-i cu cardul de politruci care zboara la DNA pentru abuz in serviciu?
  • +7 (13 voturi)    
    aha (Miercuri, 15 februarie 2017, 21:55)

    mihai.mihaita [utilizator]

    deci trebuie schimbata legea in adaugarea altor legi care "sa supere" abuzul in serv.

    la pusacrie pentru ABUZ..
  • -27 (37 voturi)    
    Strada a fost mințită! (Miercuri, 15 februarie 2017, 21:57)

    Shaolin [utilizator]

    Mulți din cei care au ieșit la aceste proteste își vor da seama cu timpul că au fost mințiți!

    Strada = masă de manevră în ochii păpușarilor.

    Este de râsul curcilor: oamenii au protestat împotriva dezincriminării abuzului și în urma acțiunii lor s-a ajuns FIX LA OPUSUL a ceea ce își doreau. Fenomenal!!! :))

    #corupția ucide
    #abuzul dezincriminat în continuare
    #trăiască SRI, divizia IT
    • +14 (24 voturi)    
      praf de muste chinezesc (Miercuri, 15 februarie 2017, 22:17)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

      ai inhalat breh ?
    • +17 (27 voturi)    
      plimba ursul (Miercuri, 15 februarie 2017, 22:18)

      hopshio [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

      Hai plimba ursu la Cotroceni ca primesti si 100 de lei. Sa iti stii CNP-ul ca se face tabel :)) Apoi la partid sa iti leafa de postac.
      • -9 (15 voturi)    
        Atacă argumentul nu persoana! (Miercuri, 15 februarie 2017, 22:52)

        Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui hopshio

        Mai există art. 297 alin.1 din Codul Penal?

        Răspuns: NU!

        Mai poate fi cineva condamnat pentru abuz în serviciu dacă FAPTA NU E PREVĂZUTĂ ÎN LEGE???

        Răspuns: NU!

        Dar nu e nicio problemă: voi țineți-o pe a voastră: rușii, postacii, P$D (cu $ în loc de S), asistații, etc. Fiecare pasăre pe graiul ei piere.
        • +4 (8 voturi)    
          batman, batman (Joi, 16 februarie 2017, 0:01)

          ZeroAbsolut [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

          Exista, dom'le Shaolin, bineinteles ca exista, e bine mersi, E IN VIGOARE si E CONSTITUTIONAL:

          https://www.ccr.ro/files/products/Decizie_405_2016.pdf
          "constata ca dispozitiile art.246 din Codul penal din 1969 si ale art.297 alin.(1) din Codul penal SUNT CONSTITUTIONALE în masura în care prin sintagma „îndeplineste în mod defectuos” din cuprinsul acestora se întelege „îndeplineste prin încalcarea legii”.
          2. Respinge, ca neîntemeiata, exceptia de neconstitutionalitate ridicata de aceiasi autori în aceleasi dosare si constata ca dispozitiile art.132 din Legea nr.78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie SUNT CONSTITUTIONALE în raport cu criticile formulate.
          Definitiva si general OBLIGATORIE."
          • +2 (2 voturi)    
            aveti dreptate (Joi, 16 februarie 2017, 10:20)

            corbul109 [utilizator] i-a raspuns lui ZeroAbsolut

            asta spune decizia insa nu este deloc clara si lasa loc la interpretari.

            Pe de o parte DNA va spune : conform deciziei e suficient ca judecatorul sa verifice incalcarea legii si totul e OK
            Pe de alta parte avocatii vor spune : articolul e constitutional doar daca e modificat pentru a spune „îndeplineste prin încalcarea legii”. pana atunci e neconstitutional.

            In fata celor doua interpretari un judecator poate lua ce decizie vrea :)
          • +1 (1 vot)    
            În măsura în care.... (Joi, 16 februarie 2017, 11:22)

            Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui ZeroAbsolut

            Măsura nu se respectă deoarece legea nu a fost modificată în 45 de zile de la decizia CCR.

            CCR nu dă legi. Spune dacă o lege/articol e sau nu constituțional. Iar art. 297 alin.1 nu e constituțional.

            Atenție ACEL articol nu altele!

            Guvernul și Parlamentul (și mai nou strada) dau legi, NU Curtea. Cum nu există o lege care să corecteze acel articol, acesta este practic inexistent.

            #uniți dezincriminăm abuzul
            #strada susține abuzul
            • 0 (0 voturi)    
              Strada de la Cotroceni .. (Joi, 16 februarie 2017, 18:41)

              Alius [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

              .nu?
        • +2 (6 voturi)    
          Dar daca persoana e de kkt? (Joi, 16 februarie 2017, 1:37)

          Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

          Insa si asa ai dreptate, se murdareste cine te ataca.
        • +1 (5 voturi)    
          Fai hotilor ... (Joi, 16 februarie 2017, 4:03)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

          ... numai voi nu sunteti manipulati, voi votati in cunostinta de cauza.

          La voi nesimtirea nu are limite. Hai sa te vad cu argumentele, ca tot iti plac tie: cui serveste gratierea celor care au fost condamnati cu suspendare? Care-i rostul acestei gratieri?

          "Art. 5:
          (1) În cazul unei eventuale aplicării în mod succesiv a unor dispoziţii de graţiere cu privire la aceeaşi pedeapsă se va lua în considerare numai dispoziţia de grațiere mai favorabilă condamnatului. (2) Graţierea are efecte şi asupra pedepselor a căror executare este suspendată condiţionat, în acest caz partea din termenul de încercare care reprezintă durata pedepsei pronunţate de instanţă se reduce în mod corespunzător. Dacă suspendarea condiţionată este revocată sau anulată se execută numai partea de pedeapsă rămasă negraţiată."
    • +9 (13 voturi)    
      Pentru postaci (Miercuri, 15 februarie 2017, 22:35)

      DrN [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

      Cand veti face miting in Bucuresti ( PSD ), sper sa fii si tu cu ei.
      Nu cred ca va mai fi vreo ocazie in viata asta sa va "vedem" pe toti hotii la un loc.
    • +5 (11 voturi)    
      rusofilii tradatori ai intereselor (Miercuri, 15 februarie 2017, 22:46)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

      Romaniei, slugile abjecte ale oligarhilor care se cred deasupra celorlalti oameni. Ce nu e in regula cu alde voi, sociopatia?
    • +5 (11 voturi)    
      Domnu' Shaolin, (Miercuri, 15 februarie 2017, 22:55)

      Anna O. [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

      ...va rog, punem noi mana de la mana si va platim solda de postac pe care v-o da toarsu' Dragnea, ba chiar va dam si un bonus, dar nu mai postati! Va rog, suntem si noi oameni cu probleme, nu avem nevoie de reflectiile Dvs. adanci.
      Ne ajung cele ale ex-ministrului Iordache, ale lui Serban Nicolae, ale Duamnei Olguta etc.
      Hai, fiti baiat salon!
    • +2 (2 voturi)    
      Șaoline, șaoline... (Joi, 16 februarie 2017, 13:16)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

      Ce figuri mai ai pe tine! De postac, de răspândac, al lui PSD votac!
      PSD minte cum respiră, așa că nu ne comunici nici o știre proaspătă. Minciuna este crezul fundamental al PARTIDULUI UNIC: PCR->FSN->PDSR->PSD->(+USL+U$D+ALDE minus UNPR). Deci nu te strofoca, nu merită, mai ales pe HN, unde vez ce punctaje fenomenale scoți - având în vedere câte minusuri încasezi, bănuiesc că și copeicile salar de trol sunt și ele pe măsură așa că nu îți plâng de milă decât la capitolul schimb valutar....
  • +13 (23 voturi)    
    Ciordache - alta macaneala ? (Miercuri, 15 februarie 2017, 22:00)

    un domn [utilizator]

    se poate sa il acoperim cu Indiferenta pe acest Ciorditor ? articolele pe Hotnews vor fi aerisite fara acest exponent al lui Adrian Nastase - Trofeul Calitatii Penale !
  • +6 (14 voturi)    
    Vreti Adevarul despre Iordache & comp.? (Miercuri, 15 februarie 2017, 22:11)

    Blackball [utilizator]

    http://www.contributors.ro/administratie/sa-i-%C8%9Binem-sub-lupa-dialogul-meu-cu-ramona-ursu/?cfcc
  • +5 (7 voturi)    
    minte cu fiecare cuvant... (Miercuri, 15 februarie 2017, 22:27)

    g01an [utilizator]

    are niste polite de platit, cine stie ce cutit ii sta la os acum si trebuie sa para ca si-a facut datoria.

    singura situatie problematica reapare daca OUG14 va fi contestata inainte ca parlamentul sa respinga definitiv OUG13. doar atunci apar probleme.

    deciziile instantei relevante in aceasta discutie de pana acum nu au facut decat sa aplice efectele deciziei CC si nimic mai mult.
  • +5 (7 voturi)    
    Ciordacheee, du-te ma la Balti si zi-le lor (Miercuri, 15 februarie 2017, 22:47)

    Maniu [utilizator]

    cum e cu multinationalele.
  • +2 (4 voturi)    
    si voi hotilor... (Miercuri, 15 februarie 2017, 23:08)

    liviu_ [utilizator]

    veti vedea cum foarte multi oameni vor parasi incet incet tara asta de hoti!
    o sa ramaneti numai voi sa va furati itnre voi!
  • +3 (5 voturi)    
    Bai dar cat poate sa mai minta (Joi, 16 februarie 2017, 0:25)

    kokos [utilizator]

    odiosul asta!Singura problema e la CCR care considera "lege" doar legile votate de parlament si ordonantele de guvern.Asta e o aberatie , pt. ca abuzul in serviciu se savarseste de cele mai multe ori prin incalcarea unei hotarari de guvern , unui ordin de ministru , unei hotarari de consiliu judetean , local etc.CCR ar trebuie sa revina asupra deciziei , insa sunt prea multi pesedisti in cadrul ei!
  • +3 (5 voturi)    
    Daca spune unul, nu-i bai. (Joi, 16 februarie 2017, 10:39)

    alibaba_zeul_meu [utilizator]

    Dar daca atata lume te-a botezat "Ciordache", si tu nu-ti dai seama care-i problema...

    Sau tu nu esti de aici?
  • +2 (4 voturi)    
    Istia chiar si-au pierdut mintile ! (Joi, 16 februarie 2017, 11:31)

    adrian88000 [utilizator]

    Nu mai au discernamant. Centrul de greutate al ticalosiei s-a mutat la parlament. Tartori, Nicolicea si
    Serban Nicolae. Pot fi opriti ?
  • +4 (6 voturi)    
    cine a vorbit.... (Joi, 16 februarie 2017, 11:46)

    mitocanu [utilizator]

    individul care a pus la pamant sistemul juridic romanesc cu o simpla ordonanta de urgenta....nici focul iadului nu/i de ajuns ca pedeapsa pentru aceasta jivina...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi