Deputati USR: "Legea eliminarii impozitarii pensiilor sub 2000 lei a fost prezentata de PSD ca o marire a pensiilor mici, ceea ce este fals. 66% din pensionari nu vor avea niciun beneficiu

de Iulia Rosca     HotNews.ro
Joi, 5 ianuarie 2017, 17:45 Actualitate | Politic


Deputatii Uniunii Salvati Romania au fost singurii care au votat impotriva proiectului de lege care elimina impozitul pe venit pentru pensiile sub 2000 lei si a platii contributiei asigurarilor sociale de sanatate (CASS) pentru toate pensiile, acestia motivand, atat in plen cat si ulterior in postari pe Facebook, ca legea a fost prezentata fals de catre PSD, pentru ca nu pensiile mici vor creste, ci cele medii si mari. Astfel, 66% din pensionari nu vor avea niciun beneficiu, afirma deputatul Adrian Prisnel. La randul sau, deputatul Cristian Ghinea scrie ca USR este "singurul partid responsabil si moderat" din Parlament. Si Manuel Costesc, deputat de diaspora, afirma ca a fost "o decizia complicata" luata de USR, insa "masurile intempestive pot crea inechități între salariați și pensionari și dezechilibre macroeconomice."

Redam explicatiile acestora, publicate la scurt timp dupa vot:

Manuel Costescu:

"Tocmai am votat o masura legislativa legata de codul fiscal, referitoare la impozitarea pensiilor. A fost a decizie complicata. USR este în favoarea creșterii veniturilor oamenilor, atât pensii cât și salarii. Pentru ca majorările să poată fi susținute și peste un an și peste zece ani, în orice fel de condiții economice, este necesar ca această discuție să aiba loc în cadrul unei dezbateri mai largi asupra salarizării și a sistemului de pensii. Fără această dezbatere, măsurile intempestive pot crea inechități între salariați și pensionari și dezechilibre macroeconomice.

Acesta este si cazul propunerii de fața de eliminare a taxelor și impozitelor pentru suma de 2000 de lei din pensie, pe care USR o considera ipocrită. Legea a fost prezentată de PSD ca o mărire a pensiilor mici, ceea ce este fals. În realitate 66% dintre pensionari, cei cu pensiile cele mai mici, sub 1000 de lei, nu vor beneficia de această facilitate. Cei care primesc bani în plus sunt pensionarii cu pensii medii, peste 1000 de lei și, mai mult, beneficiarii de pensii mari, peste 2000 de lei.

Măsura aceasta, împreună cu celelalte anunțate de guvern, poate crea și dezechilibre bugetare și asta într-o perioadă în care Romania de abia a dobândit un echilibru fragil. Pentru a diminua impactul bugetar, USR susține majorarea impozitării pensiilor speciale care nu răspund nici principiului solidarității, nici celui al contributivității, fiind, în opinia USR, un privilegiu.

De asemenea USR critică predispoziția actualei majorități și a actualului guvern către politicile economice prociclice, o continuare a filosofiei guvernelor Tăriceanu. Este contraindicat pentru sănătatea economiei ca în perioadele de creștere economică să fie crescute veniturile, cum s-a întâmplat în mandatul de premier al lui Călin Popescu Tărceanu, iar în perioadele de recensiune, acestea să fie diminuate, ca în guvernele Boc. Consecințele le-am simțit cu toții. România a suportat mai greu criza economică, iar ieșirea de criză s-a făcut cu întârziere."

Cristian Ghinea:

"USR singur a votat impotriva. Toate celelalte partide au intrat in sarabanda iresponsabilitatii bugetare. Nu a fost o decizie usoara si am dezbatut ore in sir in grupul nostru. Am fi votat acest proiect doar daca reduceam impactul bugetar prin supra-impozitarea pensiilor speciale (sau eliminarea lor). Dar acel amendament nici nu a ajuns la vot in plen. Asta e, suntem singurul partid responsabil si moderat din acest Parlament."

Adrian Prisnel:

PSD nu a crescut pensiile mici. A crescut doar pensiile medii şi mari. Azi am fost nevoiți să luăm o decizie pe cȃt de nepopulară, pe atȃt de corectă. Am votat împotriva “creșterii” pensiilor. Sinucidere politică, nu-i așa? La final de sesiune parlamentară, pe ciclu de știri lung. Pȃnă la anunțarea bugetului, vom avea frigiderul plin, așa că simt nevoia să vă explic vouă, ca să îmi fac mȃna pȃnă ajung diseară la cină la mama, căreia va trebui să îi zic de ce nu am fost de acord să îi dea Dragnea 80 de lei la pensie.

(…) Vreau să fiu foarte clar: nu suntem împotriva creşterii pensiilor. Suntem împotriva demagogiei.

Este pură demagogie să pretinzi că ai să creşti pensiile mici, şi în realitate să creşti pensii de 2000 de lei, în detrimentul celor care trăiesc cu pensii sub 1000 de lei, de multe ori, sub nivelul sărăciei.

Marii câştigători ai acestei legi sunt însă cei cu pensii speciale.

Pentru că nu este vorba de o creştere de venituri pentru cei care trăiesc sub pragul sărăciei, consider că această discuţie ar fi trebuit avută săptămana viitoare, în contextul bugetului, moment în care ar fi trebuit să prioritizăm cum folosim 300 de milioane de euro: pentru creşterea celor mai mari 30% din pensii sau pentru construcţia unor spitale la care să aibă acces toată lumea."






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















25618 vizualizari

  • +37 (49 voturi)    
    Foarte bine, demontati minciunile PSD (Joi, 5 ianuarie 2017, 17:54)

    MasP [anonim]

    Mai mult de 66% din pensionari , poate 80%, ( cei cu pensii sub 1000 lei) nu vor primi un ban. PSD a castigat alegerile marind pensiile pentru 10-15% din pensionari iar restul nu vor primi nimic. O minciuna uriasa. Spuneti peste tot , la radio, tv, pe internet despre acest lucru.
    • +7 (17 voturi)    
      Nu trebuie sa le spuna acestor pensionari ! (Joi, 5 ianuarie 2017, 20:23)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui MasP

      O sa afle si singuri cand o sa le aduca postasul pensia si-o sa le-o numere inainte sa le-o dea.
      • -3 (11 voturi)    
        Comment sters de user (Joi, 5 ianuarie 2017, 22:51)

        GrinDragneanu [anonim] i-a raspuns lui Susufler0

    • +5 (13 voturi)    
      Da... (Joi, 5 ianuarie 2017, 20:29)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui MasP

      Las' ca aia cu pensiile sub 1000 lei au votat PSD. ///
    • +12 (22 voturi)    
      li se rupe (Joi, 5 ianuarie 2017, 20:37)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui MasP

      Cei care au sub 1000 de lei pe luna sunt cei care voteaza trandafirul pentru o sticla de ulei. Poate USR sa stea in cap si-n cour, ca tot nu va schimba asta.
      Cei saraci si prosti sunt captivii PSD-ului, sau a unor aberatii de partide gen PP-DD, nu vor gandi niciodata, le este imposibil sa aiba o minte limpede.
      PSD poate castiga alegerile doar pentru ca pe multi in doare in dos si nu merg la vot.
      Modernizarea Romaniei nu se poate face convingand morti ambulanti ca PSD e rau, ci convingandu-i pe ceilalti sa iasa din casa si sa voteze contra PSD.
      PSD nu a avut niciodata o problema in a-si mobiliza 'simpatizantii', pentru alegerile viitoare USR trebuie sa se concentreze nu pe votantii PSD ci pe cei care raman o zi in plus in vacanta, in ziua alegerilor. Trebuie sa se concentreze pe bolovanii de 18+ ani pentru care a vota este penibil.
      Pentru a avea o sansa, USR trebuie sa devina cool, trebuie sa combata fiecare baba care crede ca voteaza cu iliescu, cu un putache pe care sa-l scoata duminica seara din club sau din mall.
      • -1 (1 vot)    
        hm (Vineri, 6 ianuarie 2017, 13:48)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        cu ce e mai valoros acel putzache decat baba? sau clubbingul iti da calitati civice si discernamant?
    • -3 (15 voturi)    
      foarte bine domnule (Joi, 5 ianuarie 2017, 22:27)

      tepes [utilizator] i-a raspuns lui MasP

      MasP,dar nu ai uitat nimic?Te-ai intrebat vreodata,acei pensionari cu pensii mici unde au lucrat la viata lor?Si ar mai ceva,acelor pensionari pe care-i plangi cu lacrimi de crocodil au beneficiat deja de scutirea de CAS si impozit pe pensii,pe când cei cu pensii peste 1000 lei nu au beneficiat,asadar,controleaza-te si lasa minciunile ca numai tine dezimformarea.
    • +1 (1 vot)    
      care 66%? (Vineri, 6 ianuarie 2017, 14:55)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui MasP

      Este exclus ca asa de multi pensionari sa aiba pensii mai mari de 2000 ron. Ma uit la mine la banca, doar cei cu salarii nete peste 5000 ron au reusit sa aiba pensii de 2000 ron (sau mai mult). Daca 66% dintre pensionari ar avea pensii mai mari de 2000 ron, in mod automat 66% dintre salariatii in prag de pensie ar avea salarii mai mari de 5000ron/net. Iar acest lucru e o aberatie, in romania salariile nu sunt asa de mari, ceva nu este adevarat,,,,,
      • 0 (0 voturi)    
        n-ai inteles (Vineri, 6 ianuarie 2017, 23:11)

        Alessandra1 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        66% NU vor beneficia.
  • +23 (33 voturi)    
    Corect. Dar "boborul" nu prea pricepe... (Joi, 5 ianuarie 2017, 17:58)

    UnOarecare [utilizator]

    ...trebuia sa puneti cam asa problema:
    "Iar vreti sa mariti pensiile securistilor si maharilor si sa-i lasati pe amarati de la tara care au muncit o viata in ploaie si vant cu 500 de lei?! Nu mai mintiti poporul PSD-istilor! Noi propunem dublarea pensiilor foarte mici astfel incat sa nu mai fie pensie sub 1000 de lei in Romania! Si supraimpozitarea pensiilor speciale de la 2000 in sus ale smecherilor facuti de PSD cu X%! ca sa avem de unde da celor multi si necajiti!"

    ...eee, sa fi vazut atunci. Intelectualismul e bun dar politica cere inteligenta sociala si carisma domnilor!
  • +21 (31 voturi)    
    5 milioane pensionari din care 3 cu sub 1000 RON (Joi, 5 ianuarie 2017, 17:58)

    Boham [utilizator]

    Romania are 5 milioane de pensionari din care 3 au mai putin de 1000 RON. Daca PSD era interesat de 'cresterea pensiilor' atunci ar fi dat toata cresterea pt cei care au sub 1000 RON adica pt marea majoritate!

    PSD a vrut sa-si plateasca niste datorii catre cei cu PENSIILE SPECIALE: militieni, gardieni, jandarmi, justitie etc
    • -3 (13 voturi)    
      ! (Joi, 5 ianuarie 2017, 20:10)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui Boham

      Trecand peste pensiile speciale, cu cat ai vrea tu sa platesti un om care desi nu a cotizat 1 zi ajunge la varsta legala a pensionarii si primeste din cer cateva sute de lei mocca?
      • +6 (10 voturi)    
        daca ar fi asa simplu cum crezi tu (Joi, 5 ianuarie 2017, 21:57)

        Boham [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

        tu vrei sa spui ca 3 milioane de romani cu pensii sub 1000 RON n-au contribuit ???

        eu cunosc multi romani care au muncit minim 20 de ani si au pensii pe la 500-600 RON/luna

        in Romania ai dreptul la pensie dupa 15 ani de munca, cei care au mai putin primesc AJUTOR SOCIAL ! care ar trebui sa fie atat cat isi poate permite o tara ca Romania.

        cei care au muncit peste 15 ani si au dreptul la pensie trebuie sa primeasca minim 1000 RON
        si asta se putea face daca ar fi crescut doar pensiile lor in sa atunci acei oameni probabil ca nu mai depindeau de POMANA PSD-ista
        • +2 (4 voturi)    
          pai sta nitel... (Vineri, 6 ianuarie 2017, 9:49)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Boham

          cei care au muncit 20 de ani au stat cam jumate din viata activa acasa. De la ~20 la ~65 de ani ai macar 40 de ani de munca...
          Iar a aveam minim 1000 de ron pensie la cei cu minim 15 ani lucrati... e nitel cam mult cind acum pensia medie e sub 1000 de lei. Asha, ar fi frumos sa aiba pensia de 2000, 3000 de lei, da' cine le-o plateste?Atit timp cit ai 1.1 pensionari la salariat, ar trebui ca fiecare salariat sa contribuie la pensie cu minim 1000 de lei...
        • +2 (2 voturi)    
          comunist sadea! (Vineri, 6 ianuarie 2017, 13:50)

          srpc [utilizator] i-a raspuns lui Boham

          pentru tine, cel care a avut salariu (si a cotizat in consecinta) de 3000 lei musai sa capete o pensie cat cel care a avut salariu de 1500 lei, la aceeasi vechime? fain!
      • 0 (8 voturi)    
        Te-a mintit si pe tine psd-ul (Joi, 5 ianuarie 2017, 23:03)

        morometu [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

        Sunt cei care au fost pensionati mai demult, unii dintre ei neavand vechime integrala sau sporuri la locul de munca. Sunt cei cu facultati care lucrau in birouri si care erau cel mai prost platiti. Salarii mai mari erau la cei care"'munceau, nu gandeau" .
        • +1 (1 vot)    
          ! (Duminică, 8 ianuarie 2017, 19:25)

          tudorr [utilizator] i-a raspuns lui morometu

          Fie si asa cum spui, iti vinzi apartamentul, ca tot romanul e proprietar si iti cumperi o casuta cu 2 camere la tara si de restul de dramuiesti cat de cat sa ai o viata civilizata. Dar nuuuu romanul e fudul, proprietar, dar cu stomacul gol si imputit tot ca face baie odata la luna, impreuna cu familia eventual...
  • +24 (34 voturi)    
    sunt pensionar (Joi, 5 ianuarie 2017, 18:05)

    zigot [utilizator]

    si sunt in acord total cu pozitia usr; doar o crestere rezonabila, justificata economic, poate asigura sustenabilitatea masurii, altfel vom avea criza, inflatie, iluzie.( vezi tariceanu- premier-dezastru economic)
    • +8 (14 voturi)    
      PSD isi da cu o mana si iti ia cu doua (Joi, 5 ianuarie 2017, 21:58)

      Boham [utilizator] i-a raspuns lui zigot

      toate aceste cresteri de pensii si salarii trebuie platite de cineva si le vor plati NEPOTII nostri pt ca PSD va imprumuta banii de la banci straine...adica va baga Romania in datorii
      • +6 (10 voturi)    
        Cine sa recunoasca (Joi, 5 ianuarie 2017, 23:18)

        morometu [utilizator] i-a raspuns lui Boham

        Sunt studii potrivit carora fondul de pensii nu va mai exista peste vreo 10 ani. Deja sunt 5 mil. de pensionari, deja prin cresteri clientelare, majorari nejustificate si tot felul de inventii au dezechilibrat fondul. Cand vor iesi la pensie ""decreteii'' vor primi praful de pe toba deoarece aventurierii care ne-au condus aproape au consumat totul. Iar imprumuturi s-au tot facut prin bugetul de stat pentru ca si in prezent fondul are deficit. Dar cine sa ne spuna adevarul? Trecand bani la pensii din ce sa mai faca investitiile cu care se tot lauda? Totul este o minciuna sfruntata care de fapt nu are nicio baza economica. Si probabil nu peste foarte mult timp, vom ajunge iar ca in 1997 cand era cat pe ce ca statul sa intre in incetare de plati.
    • 0 (0 voturi)    
      daaa (Vineri, 6 ianuarie 2017, 13:51)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui zigot

      nu stiam ca postacii sunt pensionati la 30 de ani :))
  • +24 (34 voturi)    
    bravo, USR! (Joi, 5 ianuarie 2017, 18:32)

    revo [utilizator]

    Macar vorbiti si aratati clar care este realitatea. Nu aveti nicio putere in Parlament, dar poate se incheaga o opozitie a romanilor in jurul vostru.

    E logic: amaratii care au sub 1000 de lei provin din mediul fidel si supus PSD, pentru ei nu trebuie sa faca niciun efort. In general sunt neinstruiti, sunt indoctrinati de halene, depind de ajutoarele sociale, deci nu ridica probleme mafiei PSD-iste.
  • +19 (27 voturi)    
    Bravo USR! (Joi, 5 ianuarie 2017, 18:39)

    monterosa [utilizator]

    Continuati asa va rog, este nevoie de o voce in Parlament care sa spuna lucrurilor pe nume.
  • -26 (38 voturi)    
    USR e paralel cu matematica (Joi, 5 ianuarie 2017, 18:43)

    cezarjipa [utilizator]

    Cum sa pretinzi ca nu cresc pensiile sub 1000 lei, cand ele cresc procentual cel mai mult (200 lei net la o pensie de 1000, asta fara cresterea punctului de pensie), sau sa vb de cresterea pensiilor mari in DETRIMENTUL celor mici.

    In privinta pensiilor speciale, da, sunt gandite ca privilegii, meritate sau nu prea.

    USR comunica dezastruos, iar romanii isi merita politicienii 100%.
    • +17 (23 voturi)    
      ei plateau? (Joi, 5 ianuarie 2017, 19:14)

      katka [utilizator] i-a raspuns lui cezarjipa

      pai cica cei cu <1000 nu plateau oricum
      • -5 (13 voturi)    
        proasta comunicare (Joi, 5 ianuarie 2017, 21:21)

        cezarjipa [utilizator] i-a raspuns lui katka

        ....exact ce spuneam. Nici macar in al 12-lea ceas USR nu reuseste sa comunice eficient si sa spuna ca pensiile mici oricum erau scutite.
        Totusi... pensiile intre 1000-2000 profita bine, si ele sunt tot mici, nu ?
        • +2 (8 voturi)    
          Vorba impuscatului (Joi, 5 ianuarie 2017, 23:22)

          morometu [utilizator] i-a raspuns lui cezarjipa

          ..''.va mai dau 100 de lei'' si poate nici atat...
          Mizerabil, sa vinzi viitorul unei tari pe mai nimic...
          Taticul, bunicul mai apuca poate 100 de lei in plus dar ...copilul nu va mai avea nici macar pensie!
          • 0 (4 voturi)    
            nope (Vineri, 6 ianuarie 2017, 7:58)

            cezarjipa [utilizator] i-a raspuns lui morometu

            O parte din cresterea economica din ultimii ani trebuie sa ajunga si la saracime.
            Nu doar la cei 1%, la care a a ajuns pina acum.
            Oricum vom ajunge la venitul minim garantat si universal, mai devreme sau mai tarziu, deja de testeaza in EU.
    • +25 (31 voturi)    
      Cred ca tu esti paralel cu realitatea (Joi, 5 ianuarie 2017, 19:14)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui cezarjipa

      Pensiile sub 1000 lei nu erau taxate nici cu impozit pe venit , nici cu CASS. Eu nu inteleg totusi de ce USR nu a facut acest lucru public inainte de alegeri. Este o greseala imensa. 80% din pensionari au sub 1000 lei si nu vor primi nimic dar sunt convins ca PSD a luat voturi de la toti acestia.
      • +5 (9 voturi)    
        unde? (Joi, 5 ianuarie 2017, 23:00)

        muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui MasP

        Unde sa faca USR public acest lucru? Pe Facebook? Cei mai multi dintre cei cu pensii sub 1000 lei sunt fie la sate, fie in orase mici, exact locurile in care lumea nici nu stie ce e aia USR.
    • +18 (26 voturi)    
      Dezastruos gandesc unii (Joi, 5 ianuarie 2017, 19:19)

      costin_petrescu [utilizator] i-a raspuns lui cezarjipa

      Pensiile sub 1000 de lei sunt deja scutite de impozit, deșteptule.
      • +7 (11 voturi)    
        Pe Romania TV nu le-a zis si asta. (Joi, 5 ianuarie 2017, 19:45)

        tarantella [utilizator] i-a raspuns lui costin_petrescu

        Acolo au urlat intr-una ca "iohannistii" si "sorosisti" vor sa blocheze pensiile.
      • +6 (10 voturi)    
        Am cautat pe: (Joi, 5 ianuarie 2017, 20:29)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui costin_petrescu

        http://www.lapensie.com/calculul-impozitare-pensie.php
        Pentru o pensie de 881 lei se plateste 1 lei pentru CASS. Deci doar pensiile cuprinse intre 881 lei si 2000 lei vor fi scutite de impozit.
        Pensiile intre 0 si 880 lei nu sunt impozitate. Cei mai oropsiti vor astepta deajaba. Dar cui ii pasa?
        Dragnea si ai lui au avut grije pana de curand doar de pensii speciale.
      • -6 (14 voturi)    
        lol (Joi, 5 ianuarie 2017, 21:21)

        cezarjipa [utilizator] i-a raspuns lui costin_petrescu

        ....exact ce spuneam. Nici macar in al 12-lea ceas USR nu reuseste sa comunice eficient si sa spuna ca pensiile mici oricum erau scutite.
        Totusi... pensiile intre 1000-2000 profita bine, si ele sunt tot mici, nu ?
    • +6 (12 voturi)    
      Poate ei || sunt cu mate dar dvs sunteti in razboi (Joi, 5 ianuarie 2017, 19:26)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui cezarjipa

      cu realitatea. Numai pensiile de peste 1050 se impoziteaza cu 16%...deci alea sub 1050 oricum nu plateau impozit. => exact amarati care i-au votat nu primesc nimic prin legea asta!

      PS: La cata mate stie numai N.Dan ma indoiesc sa fie paralel USR cu matematica!
      • +1 (3 voturi)    
        e bine si asa (Vineri, 6 ianuarie 2017, 8:00)

        cezarjipa [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

        ... sa profite cei cu pensii intre 1000-2000.
        Cat despre sustenabilitatea sistemului public de pensii, nicaieri in lume el nu este independent de alimentarile de la bugetul public.
    • -6 (16 voturi)    
      E paralel rau.... (Joi, 5 ianuarie 2017, 19:55)

      Ardiles [anonim] i-a raspuns lui cezarjipa

      ... dar oricum nu conteaza in parlament. Fac doar figuratie eftina ca asta e' cam tot ce au invatat ei pe la scoala politica a lui Base.
    • +4 (8 voturi)    
      sula cu prefectura (Joi, 5 ianuarie 2017, 19:56)

      g01an [utilizator] i-a raspuns lui cezarjipa

      pensiile cresc oricum datorita unei legi date de PDL care spune ca ele trebuiesc ajustate in functie de nivelul salariilor din Romania.

      dar asta nu are nicio treaba cu legea actuala, legea actuala vizeaza o modificare punctuala si vizeaza doar pensiile mai mari de o anumita suma si prin urmare un numar foarte mic de pensionari, dar care au pensii mari, cu greu suportate de sistemul de pensii asa cum este el acum, 3 miliarde EURO pe minus in fiecare an.
      • +2 (4 voturi)    
        pensiile intre 1000-2000 sunt mari ?! (Vineri, 6 ianuarie 2017, 10:28)

        cezarjipa [utilizator] i-a raspuns lui g01an

        Pensiile intre 1000-2000 sunt mari ?!
        • +1 (1 vot)    
          Mai mari decat cele sub 1000 lei (Vineri, 6 ianuarie 2017, 21:28)

          MasP [anonim] i-a raspuns lui cezarjipa

          in conditiile in care doua treimi din pensionari au sub 1000 lei.
    • +6 (16 voturi)    
      paralel cu matematica ??? (Joi, 5 ianuarie 2017, 20:55)

      lokkos [utilizator] i-a raspuns lui cezarjipa

      USR are in frunte un olimpic international cu multe medalii de aur la matematica (Nicusor Dan).
      Paralel esti tu cu lumea in care traiesti.
  • +15 (25 voturi)    
    Bravo (Joi, 5 ianuarie 2017, 18:55)

    MasP [anonim]

    Demontati aceasta minciuna.Si nu sunt doar 66% , sunt vreo 80% din pensionari care au sub 1000 lei si nu vor primi absolut nimic. PSD , ca de obicei, urmasul PCR a creat noi clase de privilegiati intre pensionari : cei cu sub 1000 lei adica 80% sunt intr-o stare de saracie lucie, cei cu pensii 1000-2000 lei, sunt cei cu pensii decente, iar cei cu peste 2000 lei sunt pensionarii de lux.
    • -7 (11 voturi)    
      nu PSD a creat (Joi, 5 ianuarie 2017, 21:19)

      cezarjipa [utilizator] i-a raspuns lui MasP

      ... actualele clase de pensionari.
      • +1 (5 voturi)    
        serios? (Vineri, 6 ianuarie 2017, 9:52)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui cezarjipa

        Da' cine? Mos craciun? Nu tatuca Iliescu scotea toti muncitorii din uzine la pensie anticipata la 40 de ani ca sa voteze pe cine trebuie? Cine a inventat pensiile speciale, de la judecatori cu contributia calculata dupa veniturile din ultima luna pina la militari pensionati cu 2000 de euro la 40 de ani?
        • +1 (3 voturi)    
          pensionarile anticipate erau inevitabile (Vineri, 6 ianuarie 2017, 11:25)

          cezarjipa [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          S-au "intamplat" peste tot in fostul lagar socialist.
          Alternativa era sa-i faci someri si sa-i lasi sa moara de foame.
          S-a preferat solutia pensionarilor anticipate.
          Multi au murit deja de batranete.
          • +1 (1 vot)    
            Alternativa era alta (Vineri, 6 ianuarie 2017, 21:34)

            MasP [anonim] i-a raspuns lui cezarjipa

            Sa ai un sistem echilibrat , nu sa dai pensii speciale la armata, politie, securitate, judecatori si pe ceilalti sa-i lasi sa traiasca cu pensii sub 1000 lei asa cum au majoritatea pensionarilor si din care multi abia au 700 lei. Astia din aceste servicii traiesc ca nababii, au pensii de la 4000 lei in sus. Si normal ca voteaza PSD orice ar fi. Si a doua alternativa era sa nu dai intreprinderile pe mana securistilor si celor care finantau PDSR pe principiul ca "nu ne vindem tara" , ci sa le dai pe gratis unor firme occidentale cu conditia sa investeasca, sa educe personalul si sa-l mentina. Alternative si optiuni vor fi mereu dar totul tine de oameni.
  • +16 (22 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 5 ianuarie 2017, 19:07)

    [anonim]

    • -1 (3 voturi)    
      pai cine sa se gindeasca la asta? (Vineri, 6 ianuarie 2017, 9:56)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui

      In loc sa bagam banii intr-o autostrada vest-moldova si vest-oltenia/muntenia ca sa vina imperialistii sa-si faca fabrici si uzine si sa creeze locuri de munca, noi bagam toti banii pe care nu-i avem in pensii si salarii.

      Da' interesul PSD nu e sa creeze locuri de munca, pentru ca un angajat la privat nu pune botul nici la punga de ulei, nici la suta de lei in plus la ajutorul social (se vede cita popularitate au in ardeal). Interesul lor e sa-si tina alegatorii captivi cu pomeni date de conducatorul suprem.
  • +1 (9 voturi)    
    Pensii de >2000 Lei (Joi, 5 ianuarie 2017, 19:28)

    V.M.C. [utilizator]

    Cred ca ar trebui sa avem grija la afirmatiile de gen "pensiile nesimtite de peste 2000 Lei". Exista destule exemple de oameni care vor avea pensie peste 2000 RON, fara sa fie aserviti PSD-ului.
    Tatal meu (nascut in '57, deci avea 32 de ani la Revolutie) lucreaza din 1994 exclusiv pt firme private straine. N-a lucrat dupa '94 nicio secunda la stat, n-a avut contracte cu statul. A avut doar functii de conducere si salarii pe masura. Deci a contribuit puternic cu impozite la stat.

    El va avea (peste 5 ani) o pensie mult peste 2000 RON, plus pensie privata. Ma tem ca va fi incadrat in categoria "pensii speciale".

    Asadar, haideti sa facem totusi diferenta si sa nu incadram la "bulk" toate pensiile de peste 2000 ca fiind "nesimtite" sau "speciale".
    • +3 (7 voturi)    
      De unde mult peste? (Joi, 5 ianuarie 2017, 22:42)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui V.M.C.

      Că mai e o lege care zice că nu poți contribui pt pensie mai mult de maxim 5 salarii medii - deci pensia e limitată. La un salariu mediu ai 1 punct pensie, adică 871 lei ( dacă ai avut în medie salariul mediu pe 35 de ani de muncă)
      Pensiile speciale nu sunt limitate și în general sunt mai mari decât salariile speciale, prin modul cel puțin ciudat de calcul.

      Spune-i tatălui tău că va avea o pensie mai mică decât se așteaptă.
      • 0 (4 voturi)    
        Nu stiu (Vineri, 6 ianuarie 2017, 0:56)

        V.M.C. [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        Mult peste sau nu, sincer nu stiu. Oricum nu va avea sub. Ideea era ca este un pic aiurea sa-i privim pe toti cei care au pensii peste 2000 ca fiind privilegiati sau smecheri ai sistemului.
      • +3 (3 voturi)    
        Tot ajunge mult peste (Vineri, 6 ianuarie 2017, 10:06)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        salariul mediu net e undeva la 2100 de lei. Deci limitarea e pentru salariu net de peste 10.000 de lei/luna. Iar cine are salariu de 10.000 de lei pe luna in mod cert se califica la pensie mult peste 2000 de lei. OK, nu de 2000 de euro, dar macar 5000 de lei prinde.
        • +1 (3 voturi)    
          asta numai daca a avut 10.000 ( medie) (Vineri, 6 ianuarie 2017, 10:47)

          nick24 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          in toti cei 35 de ani de munca, ceea ce e putin probabil.

          Pensia se calculeaza comparand salariu din fiecare luna, in toti acesti 35 de ani necesari pt o pensie intraga, cu salariul mediu din perioadele respective. Deci e putin probabil ca fiind debutant sa ai un salariu peste medie - de obicei se incepe cu minim pe economie.
          La pensiile speciale se calculeaza pe ultimile 6 luni.
          • +1 (3 voturi)    
            nu e chiar asha (Vineri, 6 ianuarie 2017, 11:21)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

            Daca mai are 5 ani pin la pensie, are 32 de ani lucrati dupa revolutie. Deci teoretic e posibil sa fi prins ceva post de conducere pe la vro firma cu capital strain si sa fi avut salariu mare macar in ultimii 20 de ani. Oricum, fara sa vedem situatia reala putem face doar speculatii, dar as pune pariu ca sunt si azi pensionari cu salarii de peste 2000 de lei care nu au lucrat la stat dupa '90
            • +1 (1 vot)    
              si sunt destui (Vineri, 6 ianuarie 2017, 12:15)

              cezarjipa [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

              Sunt cei care au lucrat cel putin 15 ani in banci, farma etc si s-au pensionat recent.
            • +1 (1 vot)    
              Sunt rare cazurile astea în care ești (Vineri, 6 ianuarie 2017, 19:44)

              nick24 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

              pe post de conducere de tânăr, chiar f rare. În plus cine te ține până 65 de ani cu un salariu mare? Zi merci daca nu te dau afară că esti prea bătrân.
              Și dacă ai salariu f bun numai ultimii 15-20 de ani, nu ajungi la o pensie de peste 2500 lei.
              Vedeți cei cu MIT, Sorbona, Harward, care se întorc ( extrem de puțini , e drept) și nu-si găsesc conform pregătirii.

              Cele mai multe cazuri, 4-5 MILIOANE sunt cei care nu vor avea la vârsta pensionării vechimea necesară pt o pensie întreagă, fie că au lucrat la negru ( inclusiv cei cu salariu minim+bonuri de masa) fie au lucrat afară și dacă nu a fost tot la negru, vor lua pensie în țarile respective.
    • +1 (3 voturi)    
      incurci borcanele (Vineri, 6 ianuarie 2017, 10:00)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui V.M.C.

      Nu spune nimeni ca pensiile peste 2000 de ron sunt nesimtite. Iar pensiile speciale sunt alea calculate dupa alte criteriidecit principiul contributivitatii, gen militari, judecatori, etc.

      Dar cineva cu pensie peste 2000 de lei poate sa-si permita in plus fata de cei cu pensie sub 2000 de lei sa plateasca un 5.5% CASS pe diferenta de la 2000 in sus.. Un calcul simplu arata ca la o pensie de 2500 contributia e de 27.5 lei. la 3000 de lei e de 55 de lei iar la 4000 e de 110 lei.
  • -1 (11 voturi)    
    ... (Joi, 5 ianuarie 2017, 19:29)

    vitan.sandu [utilizator]

    Ceva minciuni mai aveti? INS comunica numarul pensiilor sub 1000 de lei 2,9 milioane de pensionari, din totalul de 5,1 milioane de pensionari. Aritmetic inseamna 56%. Ati scos 66%, iar unii buni de vorbit fara sa gandeasca "rotunjesc" la 80%. Aproximativ 600 de mii din totalul pensionarilor sunt din agricultura. Care nu prea au contribuit la fondul de pensii. Aproape 200 de mii de pensionari sunt "speciali". Intre acestia si fostii parlamentari. Oare USR o sa voteze pentru anularea pensiilor speciale, inclusiv ale parlamantarilor?
    • +8 (12 voturi)    
      Tu spui minciuni (Joi, 5 ianuarie 2017, 21:22)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui vitan.sandu

      http://radu-tudor.ro/33-milioane-pensionari-au-sub-1000-lei-lunar/.

      Sunt 3.3 milioane cu pensii sub 1000 lei. Iar din cei cu pensii intre 1000 si 2000 lei, marea majoritate sunt sub 1200 si iau fix in jur de 50 lei din aceasta eliminare, adica nimic.

      Si ce spune USR este faptul ca sunt foarte multi pensionari cu pensii de 500-700. Incearca tu sa traiesti cu 500 lei. Stiai ca la tara o caruta de lemne care iti ajunge o luna costa 500 lei ?
    • +1 (5 voturi)    
      mai sandele (Vineri, 6 ianuarie 2017, 10:10)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui vitan.sandu

      Cind vii cu cifre din astea ar fi frumos sa bagi si-un link, altfel e greu sa te creada careva pe cuvint.

      Cit despre "USR o sa voteze pentru anularea pensiilor speciale, inclusiv ale parlamantarilor", sunt convins ca da. Daca te uiti la profilul parlamentarilor USR, vei vedea ca mai toti s-au realizat in viata inainte de a se face parlamentari. Si probabil dupa ce nu vor mai fi parlamentari vor reveni la joburile dinainte. Nu-s parlamentari din aia dependenti de banul de la stat, ca-n celelalte partide.
  • -5 (9 voturi)    
    Stati asa (Joi, 5 ianuarie 2017, 19:34)

    RaduMischie [utilizator]

    Nu iubesc PSD-ul si mi-e teama de dezastrul care va urma cu ei la guvernare.
    Dar eu inteleg asa:
    - inteleg ca nu se mai impoziteaza pensiile sub 2.000 lei
    - USR spune ca cei cu pensii peste 2.000 lei castiga - sa ma iertati, dar nu prea inteleg cum castiga. Daca pana acum se impozitau si pensiile sub 2.000 lei si acum se impoziteaza doar cele peste 2.000 lei, inseamna, practic, ca pensiile peste 2.000 lei raman impozitate in continuare.
    - probabil minciuna PSD este ca vor creste pensiile. Din cate stiu, sub un anumit nivel (1050 lei, urmand sa creasca cu cate 50 lei pana la 1200) oricum nu se plateste impozit
    - prin urmare, cei cu pensiile sub105- nu beneficiaza deloc de aceasta scutire de impozit, ca oricum erau scutiti. Practic, beneficiaza doar cei peste 1050, pana la 2000 lei. Aici trebuie vazut cati sunt.
    - nu stiu cum e cu contributiile de sanatate (5.5%). Daca astea se luau de la toti sau tot asa, peste 1050 lei
    • +6 (10 voturi)    
      Ai dreptate partial (Joi, 5 ianuarie 2017, 21:37)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui RaduMischie

      Incerc sa iti explic.

      In campanie au spus ca vor scuti de impozit toate pensiile sub 2000.

      Cele sub 1050 erau scutite deja, deci de astazi ar fi fost scutite si cele intre 1050 si 2000.

      INSA, in plen, s-a luat decizia ca TOATE pensiile, indiferent de cuantum, incluzandu-le pe cele peste 2000, sa fie scutite de impozit.

      De unde concluzia ca daca cei intre 1000 si 2000 castiga ceva extra, SI cei peste 2000 vor castiga ceva extra, inclusiv cei cu pensii speciale.
      • +2 (4 voturi)    
        Asa si asa (Vineri, 6 ianuarie 2017, 0:38)

        RaduMischie [utilizator] i-a raspuns lui HP

        Uite asa arata legea finala: http://www.cdep.ro/pls/proiecte/docs/2016/pr335_16-1.pdf
        Practic, eu inteleg ca se impoziteaza pensiile peste 2000 lei. Iar impozitul se aplica pentru ce depaseste aceasta suma. Deci daca ai pensie 2100, iti calculeaza impozit doar la 100 lei, nu la 2100.
        As zice ca la asigurari de sanatate nu mai plateste nimeni, totul se suporta de la stat.
    • +4 (8 voturi)    
      incerc o explicatie (Joi, 5 ianuarie 2017, 22:01)

      Bazil [utilizator] i-a raspuns lui RaduMischie

      La o pensie bruta de 2200 lei, se impozita diferenta dintre 2200 - 1050, adica 1150 lei se impozitau cu 16%. Ar veni un impozit de 184 lei, deci pensie neta de 2016 lei. Acum, se impoziteaza diferenta 2200 - 2000, adica 200 lei se impoziteaza cu 16%, deci un impozit de 32 lei, deci pensie neta de 2168 lei. Asta ar insemna un castig de 152 lei la pensia neta. Ma refer strict la partea de impozit. Ar mai fi si CASS, dar aici nu stiu cum se procedeaza.
  • -8 (18 voturi)    
    USR (Joi, 5 ianuarie 2017, 21:33)

    A310 [utilizator]

    Ori sunteti MINCINOSI patologici sau nu stiti nici macar aritmetica , ca doar aveti matematicieni in partid .
    • +2 (4 voturi)    
      Ca ce bre ca aici nu e "Gazeta de perete !" (Vineri, 6 ianuarie 2017, 1:05)

      deval [utilizator] i-a raspuns lui A310

      Nici pana acum impozitul nu se aplica decat pe ce depasea 1050 lei pensie, iar contributia la sanatate pe ce depaseste punctul de pensie (871lei in 2016) ! 3.8 milioane de pensionari au pensii sub 1000 lei (la un total de 5.5 milioane) ! Cui se adreseaza reducerile cat si majorarile ?! Sustineti ce afirmati daca stiti despre ce vorbiti...
      • +1 (1 vot)    
        Precizare (Vineri, 6 ianuarie 2017, 12:50)

        A310 [utilizator] i-a raspuns lui deval

        Am consultat datele Institutului National de Statistica , din care rezulta ca majoritatea pensionarilor au pensii sub 1000 RON/luna , dar ce este incorect faptul sa in sistemul de pensii au fost inclusi si asa zisii pensionari din agricultura , ceea ce este incorect , acestia trebuiau inclusi intr-o fila separata a bugetului centralizat . Singurul lucru cu care sunt de acord este acela ca absolut toate pensiile ar trebui calculate in functie gradul de contributivitate , pentru ca trebuie sa recunoastem ca exista multe categori care beneficiaza de pensi si benefici NESIMTITE .
  • +11 (17 voturi)    
    toate pensiile cresc datorita indexarii anuale (Joi, 5 ianuarie 2017, 21:44)

    marcone [utilizator]

    din ianuarie pensiile se maresc cu 5.3% datorita indexarii anuale iar cand pensionarii vad la tv ca psd a dat lege de crestere a pensiilor si vor primi pensia pe ianuarie mai mare vor crede ca de asta e mai mare. de ce credeti ca era atata graba cu modificarea asta.
    • +3 (5 voturi)    
      Calcul simplu (Vineri, 6 ianuarie 2017, 0:25)

      iulian73cta [utilizator] i-a raspuns lui marcone

      DOar la justiție erau peste 60 de magistrați cu pensii de peste un miliard de lei vechi :
      http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21330842-ministerul-justitiei-60-magistrati-beneficiaza-pensii-peste-1-miliard-lei-vechi-luna.htm
      Acum vor avea cu 160 de milioane de lei în plus in fiecare luna iar 3 milioane de pensionari nu primesc nimic,iar 2 milioane primesc maxim 50 ron in plus. Exemple de pensii uriașe sunt și in alte domenii..Partea frumoasă este că NOI vom plăti toate aceste mariri nu Dragnea,nu PSD sau ALDE.
  • -1 (1 vot)    
    ce naiba e atat de complicat (Vineri, 6 ianuarie 2017, 10:27)

    tearoftime [utilizator]

    Ce e asa de complicat sa punctati pe scurt:
    1. Toate pensiile mai mari de 1000 de lei cresc cu 5.5% indiferent de cuantumul lor, datorita eliminarii CASS-ului pt. TOATE pensiile. Adica la 5000 lei mai iei 275.
    2. Pensiile intre 1000 si 2000 de lei nu mai platesc impozit de 16%, atentie, raportat la pragul precedent (de 1050 lei?), deci toate pensiile mai mari de 1050 lei vor mai castiga progresiv pana la pragul de 2000 lei, peste care, suplimentar punctului 1, se va mai castiga (2000-1050)*16% = 152 lei

    Concluzie:
    a) sub 1050 ramane la fel
    b) intre 1050 si 2000 se mareste cu 5.5% din valoarea pensiei si 16% din ce depaseste 1050
    c) peste 2000 lei se mareste cu 152 lei plus 5.5% din valoarea pensiei

    Cine castiga deci?
  • -1 (3 voturi)    
    Imatur (Vineri, 6 ianuarie 2017, 10:57)

    sondel [utilizator]

    ca de obicei, nu am asteptari ...gica contra for ever
  • +1 (1 vot)    
    CONCLUZIE! (Vineri, 6 ianuarie 2017, 11:53)

    SCRAMBLED [utilizator]

    Iata ce propun eu:
    Sa nu existe o varsta standard de pensionare(acum 65 ani). Daca o persoana este utila si poate desfasura activitatea in continuare(patronul decide functie de starea persoanei respective) sa lucreze in continuare(dar fara pensie, daca ii convine)
    Pensia sa se acorde numai celui care a platit contributia la pensie macar 40 de ani(sau a platit cineva pentru el, statul sau patronul).
    Pensiile sa fie intre 1500 si 10000 lei (ca doar sunt pensii nu cadouri)
    Recunoasteti sistemul?
    Cifrele se pot modifica, am exemplificat numai.
    Oricum, daca nu ai contribuit suficient sau deloc sa primesti ajutor sau indemnizatie de la buget NU PENSIE!
    Astept replici.
    • +1 (1 vot)    
      Absolut Corect (Vineri, 6 ianuarie 2017, 13:03)

      A310 [utilizator] i-a raspuns lui SCRAMBLED

      Domnule draga , argumentele dvs. sunt absolut corecte , acum sunt inclusi in sistemul de pensi si cei care nu au contribuit , iar cei care beneficiaza de pensi speciale sunt inclusi tot in sistemul de pensi , in mod corect terbuia sa li-i se calculeze pensia in functie de contributie , iar daca statul considera ca trebuie recompensati ar fi trebuit institutit un sistem de indemnizati . Aceste considerenta sunt inspirate din sistenul de pensi din Elvetia . In elvetia cand indeplinesti conditiile de pensionare , iti este prezentata o fisa de calul din care reiese care este valoarea contributiei , cum a fost administrat si indexat pentru a nu scadea puterea reala de cumparare si reiese foarte clar si simplu ce pensie iti revine , iar pentru amunite categori se acorda indemnizati de la bugetul centralizat al Cofederatie Helvetice .
      Ca sa nu mai pomenesc de sistemul de democretie directa din Elvetia .
  • -1 (1 vot)    
    dar 34 % din (Vineri, 6 ianuarie 2017, 14:27)

    sondel [utilizator]

    pensionari vor beneficia si e foarte bine, guvernul ciolos nici macar atata n-a fost capabil sa faca....
    • +1 (1 vot)    
      N-ai înțeles nimic, mai citește o dată (Vineri, 6 ianuarie 2017, 23:08)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui sondel

      De sus până jos și comentează apoi.
    • +1 (1 vot)    
      ailaltii 66% beneficiau deja (Sâmbătă, 7 ianuarie 2017, 4:49)

      cezarjipa [utilizator] i-a raspuns lui sondel

      Ailaltii 66% beneficiau deja.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by