The Economist: Romania alege un partid condus de un politician condamnat. Lupta anticoruptie, un model in regiune, risca sa incetineasca

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 18 decembrie 2016, 17:31 Actualitate | Politic

Liviu Dragnea
Foto: Agerpres
Partidul Social-Democrat (de centru-stanga) din Romania a castigat alegerile parlamentare din 11 decembrie in ciuda ca ceea ce, in multe tari, ar fi considerat un handicap: liderul PSD, Liviu Dragnea, a fost condamnat, in anul 2015, pentru tentativa de frauda electorala, petrecuta cu 3 ani mai devreme. Multi vad insa condamnarea lui Liviu Dragnea ca fiind motivata politic, iar in Romania numeroase partide sunt afectate de coruptie, scrie The Economist.

Publicatia aminteste ca PSD a castigat alegerile cu peste 46% din voturi, in timp ce principalul sau contracandidat, Partidul National Liberal, a avut un scor modest, doar in jur de 20%.

Victoria PSD in alegeri a adus si ingrijorarea ca lupta anticoruptie din Romania, devenita un model in aceasta regiune, datorita procurorilor DNA, risca sa incetineasca.

Jurnalistii The Economist amintesc ca Directia Nationala Anticoruptie aduce anual in fata justitiei peste 1.000 de persoane, iar cele mai multe dintre ele ajung sa fie condamnate.

Liviu Dragnea, scriu jurnalistii straini, nu este primul lider PSD care are o relatie dificila cu procurorii DNA. In urma cu un an, Victor Ponta, premier PSD, a fost nevoit sa demisioneze dupa protestele masive de strada care au izbucnit dupa incendiul din clubul Colectiv. Victor Ponta era si el anchetat de DNA, ca si actualul lider PSD, Liviu Dragnea.

The Economist aminteste ca presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, a anuntat ca nu va desemna o persoana cu probleme penale in functia de prim ministru, o regula care ar putea opri ascensiunea liderului social-democrat.























​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

8815 vizualizari

  • +19 (33 voturi)    
    Anihilare (Duminică, 18 decembrie 2016, 17:46)

    Daniels22026 [utilizator]

    Brusc sau mai lent, mafia majoritara electoral va elimina lupta anti-coruptie din Romania. Fara indoiala DNA-ului si tribunalelor li se va interzice direct sau indirect sa mai atace mafia.

    Asta e adevarul si trebuie sa-l privim in fata. Internetul si democratia in general vor fi limitate, poate chiar eliminate. Scenariul turcesc se va repeta si la noi. In cazul cel mai rau, va trebui sa parasim tara ca sa ne salvam vietile. Sufleteste, sa fim pregatiti pentru artileria mafiota care se va revarsa asupra noastra, a opozantilor, dar si asupra intregii societati.

    Sustinerea morala pe care am primit-o atatia ani din afara tarii, de la marile culturi ale lumii, se va diminua si aceasta. Peste tot au cam castigat fortele intunecate ale mafiei, ale nationalismului si extremismului.
    • -7 (27 voturi)    
      Stirea exacta (Duminică, 18 decembrie 2016, 18:20)

      Frank777 [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      era ca grupari israeliene de consultanta interesate in recuperari de terenuri in Romania au ajutat PSD care le-a promis recompense sa castige cateva procente in plus.Alti consultanti complici au sabotat PNL care a pierdut cateva procente importante care fac diferenta ,este vorba de 7 procente care au fost lucrate,de consultantii PNL care au primit promisiunea ca vor fi lansati in piata mare a consultantilor israelieni.Dar nu vor fi.Au luat tzeapa.Faci afaceri cu evrei te pacalesi intodeauna.Mai bine ramai tatar.
      • +14 (20 voturi)    
        Antisemitism patetic (Duminică, 18 decembrie 2016, 18:54)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Frank777

        Ceea ce spui despre evrei este antisemitism. N-are nici o legatura mafia romaneasca cu natiunea evreiasca, ci eventual cu mafia evreiasca. Mafiile se inteleg in general bine, cat timp nu se razboiesc pe aceleasi resurse.

        Iar tu faci confuzia in mod absolut intentionat. Nici o natie nu poate fi comparata cu poporul needucat, si cu atat mai mult natiunea nu poate fi confundata cu mafia respectivului popor.

        Incercarea ta extremista e patetica.
      • +8 (10 voturi)    
        mai incet cu pianul pe scari (Duminică, 18 decembrie 2016, 21:50)

        demaGOCU [utilizator] i-a raspuns lui Frank777

        Sunt evrei si evrei la fel um sunt romani si romani. Francezii generalizeaza si spun ca toti romanii suntem tzigani cersetori. Chiar daca toti evreii pe care i-ai intalnit personal te-au tezpuit, tot nu poti generaliza. Daca o faci trebuie sa fii de acord si cu parerea francezilor.
        • -2 (2 voturi)    
          Ba Pardon (Luni, 19 decembrie 2016, 9:52)

          Un Nene [utilizator] i-a raspuns lui demaGOCU

          La kibbutz te învață că doar comunitatea contează și restul sunt vaci de muls.
          Revenind la articol, dacă pe ăla in care Dragnea era ridicat la cer l-a plătit PSD unui corupt să îl scrie, mă întreb ce vor mai zice acum, că Soros i-a plătit pe cei de la Economist? Sau că de fapt condamnarea era o apreciere, dovada că ești bagabond?
    • +8 (10 voturi)    
      Nu există (Duminică, 18 decembrie 2016, 18:37)

      mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      Doar dacă suntem mămăligă. Sunt destui care pun mai presus libertatea de siguranța personală; rămâne de văzut câți au un astfel de sistem de valori.
      • +4 (6 voturi)    
        Asa e si totusi (Duminică, 18 decembrie 2016, 20:29)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

        Vezi tu, si eu sunt foarte ferm. Sunt in favoarea protestelor legitime, democratice.

        Dar nu stiu cati sunt la fel ca noi. Si mai ales, sub nici o forma nu sunt de acord cu vreo violenta asupra fortelor de ordine. Or fi ei baieti puternici, unii dintre ei poate cu pacate. Dar isi fac si ei datoria, mananca o paine, au o familie, sunt oameni si cetateni. In nici un caz nu sunt de acord sa lovim pe vreunul dintre ei. Protest pasnic si insufletit da, din toata inima! Violenta nu!
  • -17 (39 voturi)    
    relax (Duminică, 18 decembrie 2016, 18:10)

    srpc [utilizator]

    jurnalistii aia "straini" sunt ori vreo codobatura corespondenta locala, cum au Bloomberg si Reuters (ambele cucoane basisto-iohaniste notorii), ori au preluat pe nemestecate articole scrise de asemenea specimene; nici pomeneala de analize documentate, facute chiar de englezii in cauza
    • +14 (36 voturi)    
      Voi sunteti anti-stat de drept (Duminică, 18 decembrie 2016, 18:23)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      Tabara voastra nu face nici un secret din aspiratiile impotriva statului de drept. Care este exagerarea din articolul? Voi sunteti exact ceea ce spuneti voi ca sunteti. Din cand in cand va razganditi un pic, doar pentru a spune apoi mai tupeist parerea voastra despre efectele benefice ale coruptiei si furtului organizat mafiot.

      Oare nu voi desemnati penali, condamnati sau nu inca, in toate functiile posibile din partid si din stat? Nu voi vreti sa desfiintati orice forta care se opune mafiei, procuratura, tribunal, presa, internet, etc.?! Nu voi?! Cine atunci daca nu voi?!
    • +14 (24 voturi)    
      Du-te tu (Duminică, 18 decembrie 2016, 18:26)

      mircea_cjn [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      ...la The Economist si spune-le :

      " Sunt teleormaneanul @srpc si garantez ca Dragnea este sarac si cinstit! "

      Sa vezi, te publica englezii?
      • +2 (10 voturi)    
        Corect (Duminică, 18 decembrie 2016, 18:31)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

        Srpc asa sa faca!
      • -1 (11 voturi)    
        daca impinge ceva in cont (Duminică, 18 decembrie 2016, 19:57)

        U_swamp [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

        . si mama theeconomistului publica..
    • +7 (9 voturi)    
      shhh... (Duminică, 18 decembrie 2016, 19:01)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      http://www.economist.com/news/europe/21711729-despite-its-leaders-voting-fraud-conviction-democratic-party-wins-landslide-romania
      ''This article appeared in the Europe section of the print edition under the headline “Conviction politics”
      Somn usor ..
    • +8 (14 voturi)    
      Srainii ne sugruma (Duminică, 18 decembrie 2016, 19:34)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      Din acest motiv 4 mil de rom\n au plecat să fie „exploatati” de straini, in loc sa fie furati de caracatita rosie care a distrus tara. Din care fac parte toti ca Frank777 si multi altii. Oricum, Economist a reflectat exact imaginea Romaniei ca TARA DE HOTI cu premieri puscariasi, plagiatori sau condamnati penali. Urmeaza Dragnea, care si din umbra va face țara si mai de r*t in lume. O meritam!
  • +11 (21 voturi)    
    Acum poate-or pricepe si pesedacii : (Duminică, 18 decembrie 2016, 18:26)

    Susufler0 [utilizator]

    "Partidul social-democrat (de centru-stanga ) din "Romania a castigat alegerile parlamentare din 11 decembrie in ciuda a ceea ce, in multe tari, ar fi considerat UN HANDICAP: liderul PSD, Liviu Dragnea, a fost condamnat in anul 2015 pt tentativa de frauda electoral (...)"

    IN TARILE CIVILIZATE CORUPTIA ESTE CONSIDERATA UN HANDICAP !

    PS. Dar asta nu inseamna ca Romania va fi

    discriminata pozitiv. Dimpotriva !
    • +10 (12 voturi)    
      ei.. (Duminică, 18 decembrie 2016, 19:03)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      era vorba despre o condamnare...CONDAMNAREA PENALA e un handicap in politica LUMII ,in general..
    • -3 (7 voturi)    
      e cazul de o erata (Duminică, 18 decembrie 2016, 19:58)

      U_swamp [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      a CC, nu?
    • -1 (7 voturi)    
      si la noi este handicap (Duminică, 18 decembrie 2016, 21:55)

      demaGOCU [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Vreau sa vad cate voturi ia un criminal, sau un delapidator sau un traficant de copii (condamnat). Dragnea a fost condamnat pentru ca a dat telefoane sa vina lumea la vot. La aceste alegeri adversarii lui au indemnat lumea sa vina la vot. Cum dai tu asta la intors cand vorbesti cu un om nu tocmai pasionat de politica? Asta l-a transformat in martir. Persecutia politica e un avantaj nu un handicap. Personal nu cred ca Dragnea e mai rau decat Elena Clinton, pentru ca a dat cateva telefoane.
      • +3 (5 voturi)    
        Nu mai abera! Pentru știința ta... (Luni, 19 decembrie 2016, 9:33)

        marki [utilizator] i-a raspuns lui demaGOCU

        Liviu Dragnea a fost condamnat la un an cu suspendare pentru două capete de acuzare care n-au mai putut fi răsturnate, ambele bazate pe faimosul articol 13 din Legea Anticorupţie, care sancţionează folosirea influenţei politice în scopuri ilicite. Este vorba de acel ”articol doborâtor”, cum îl numea Viorel Hrebenciuc, când uneltea cu Dan Şova să-l elimine din lege, ca să poată face ei liniştiţi trafic de influenţă. Primul capăt de acuzare se referă la o adresă din 13 iulie 2012, prin care Dragnea îşi instruia activul de partid să organizeze tombole cu premii în ziua votării, la care să poată participa doar cei care dovedesc că au participat la vot. Or legea interzice oferirea de foloase, oricât de mici, pentru participarea la vot. Chiar dacă a doua zi Liviu Dragnea a revocat ordinul, instanţa a stabilit, în acord cu jurisprudenţa, că infracţiunea s-a consumat în momentul în care adresa a fost transmisă şi a ajuns la destinatari. Vinovat! Al doilea capăt de acuzare vizează faptul că Liviu Dragnea, în mod repetat, a transmis mesaje activiştilor din secţiile de votare să ia din listele electorale numele şi adresele celor care încă nu au venit la vot, să meagă la ei acasă şi să-i convingă să voteze. Iar lucrurile chiar aşa s-au întâmplat, în proporţie de masă şi la nivelul întregii ţări. Or asta înseamnă utilizarea în mod ilegal, în scop politic şi fără consimţământul lor, a datelor personale ale cetăţenilor. Nu e ilegal să îndemni oamenii să meagă la vot, ci să foloseşti mijloace ilegale pentru asta, a conchis instanţa. Vinovat!
        Liviu Dragnea a fost condamnat ca să fie dat exemplu sever pentru cum trebuie să se comporte un lider politic în campania electorală. Asta arată motivarea judecătorilor de la Curtea Supremă care l-au condamnat pe fostul secretar general al PSD la un an de închisoare cu suspendare în dosarul „referendumului pentru demiterea lui Traian Băsescu”.
        http://www.reporterntv.ro/stire/motivarea-iccj-liviu-dragnea-condamnat-ca-avertisment-sever-pentru-li
      • +3 (3 voturi)    
        Nu prea cred ! (Luni, 19 decembrie 2016, 11:39)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOCU

        La noi un absolvent al Facultatii de Istorie a facut un partid si si-a ales drept sigla efigia domnitorului Vlad Tepes, ramas in istorie ca un celebru pedepsitor al hotilor. Sub flamurile tricolorului de la partid a strans toata floarea cea vestita a penalilor cu staif : fosti si actuali deputati si senatori, oameni de afaceri, vip-uri etc, a caror principala trasatura comuna este conflictul cu legea penala, fie transat in favoarea statului, fie in curs de transare ( urmariri penale sau condamnari nedefinitive).

        In lumea civilizata omul politic odata ce a fost condamnat penal, nu doar ca nu mai ramane in politica dar cu atat mai putin nu se mai gandeste sa avanseze in ierarhia politica, nu se mai gandeste sa ocupe functia de Prim ministru , de Presedinte de Camera Parlamentara, de Presedinte de tara.

        In lumea civilizata, nu doar condamnarea penala este un handicap pt construirea unei cariere in politica, ci si inceputul unei proceduri judiciare penale. Dar ce spun eu, uneori simpla banuiala poate bloca accesul in politica in lumea civilizata.
        In primul rand colegii politicianului certat cu legea nu vor mai incuraja continuarea unei cariere minate de umbra necinstei, dupa care, daca este cazul (dar asta se intampla foarte rar), alegatorii sunt aceia care in mod definitiv il rejecteaza din viata politica, pe omul politic necinstit si imoral care a indraznit sa le ceara votul

        Asa se intampla in tari cu o democratie consolidata, in tari in care soarta statului de drept nu se joaca din patru in patru ani in functie de cine a castigat alegerile si cu ce scor. In astfel de state o persoana ca Liviu Dragnea reprezinta un handicap pt democratie

        In tari ca a noastra, hotia, coruptia sunt privite de unii (putini) ca fiind o virtute si de cei mai multi, DIN PACATE, ca fiind ceva cu care se poate trai. Ceva cu care te poti obisnui, asa cum te poti obisnui sa bei apa de la robinet, sa respiri un aer poluat etc

        PS Mult prea putini refuza sa se obisnuiasca cu ea !
    • +1 (9 voturi)    
      Fiecare dintre noi isi are destinul in mana (Duminică, 18 decembrie 2016, 22:18)

      potaissa [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      ergo, tu traiesti in tara potrivita tie. Nu dau nici o flegma pe SPD dar nici pe cei care se plang fara sa reactioneze.
  • +9 (13 voturi)    
    Hoitarilor pesd nici ca le pasa (Duminică, 18 decembrie 2016, 18:37)

    Wanheda [utilizator]

    Stoici, isi asteapta randul, ultimul probabil, la ramasitele Romaniei.
  • -10 (18 voturi)    
    economist... (Duminică, 18 decembrie 2016, 18:48)

    demaGOGU [utilizator]

    ...se grabeste sa asocieze o condamnare politica (stimularea participarii la vot in referendumul ptr demiterea fostului presh, n.m.) cu 'coruptia'.

    at their own peril, populatiile din Estul Europei - unguri, polonezi, si, in cele din urma, romani! au inceput sa se trezeasca.
  • +10 (18 voturi)    
    in Romania (Duminică, 18 decembrie 2016, 19:00)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    hotia e virtute.
  • +11 (17 voturi)    
    Asta-i Romania (Duminică, 18 decembrie 2016, 19:04)

    Lawrenciu [utilizator]

    S-a ales praful de Romania, alegand inca odata, aceleasi persoane, aceeasi neocomunisti, care au condus tara timp de 26 de ani de asa numita democratie, iar care inainte de 1989 au facut parte din PCR, din institutiile statului comunist roman. Si acesta-i adevarul, ca acesti indivizi, deveniti politicieni democrati si sustinatori ai valorilor europene dupa 1989, avand ca lider pe domnul Iliescu, fost membru al PCR, care dupa 1989 devine liderul FSN-ului ( partid din care s-au segmentat toate partidele care au condus Romania, formandu-se in final PSD-ul si PNL-ul de astazi, fostul PDL, etc ) au fost comunisti inaintea asa numitei revolutii. Dupa asa zisa revolutie romana din 1989, care a fost defapt o lovitura de stat, bine planuita de cei care au profitat de caderea regimului comunist al lui Ceausescu, in care au intervenit serviciile secrete maghiare si cele sovietice ( care au dorit trimiterea unor trupe din Ungaria si URSS, cu motivul ca aceste trupe ar fi ajutat statul roman sa lupte impotriva teroristilor, dar scopul real era anexarea Treansilvaniei si a Moldovei, iar acest lucru s-ar fi intamplat in urma aparitiei unui razboi civil ) si in care au fost pierderi de vieti omenesti, s-a instaurat o democratie mascata. O democratie cu o tara a carei presedinte a fost pentru prima oara tovarasul si moscovitul Iliescu, actualul presedinte de onoare al PSD.
    Si avand in vedere contextul in care ne aflam, cu politica revizionista, extremista a Ungariei, cu o Rusie care doreste sa reinvie politica URSS-ului, cu o Bulgarie apropiata Moscovei, o Serbie care doreste sa mearga catre Rasarit si nu catre Occident, cu o Moldova avand ca presedinte un rus, si cu un UDMR, care de multi ani discrimineaza populatia romaneasca din Harghita si Covasna ( cati romani mai exista acolo? sau mai exista?), avand o politica antiromaneasca, este clar ca romanii nu sunt reprezentati de nimeni si ca tara aceasta va avea de suferit, daca tradarea politicienilor va mai continua.
    • -9 (15 voturi)    
      hai, lacrimeaza pe ruinurile romaniei (Duminică, 18 decembrie 2016, 19:59)

      U_swamp [utilizator] i-a raspuns lui Lawrenciu

      pingi!
    • -3 (11 voturi)    
      gresesti (Duminică, 18 decembrie 2016, 21:57)

      demaGOCU [utilizator] i-a raspuns lui Lawrenciu

      Grupa de varsta majoritara la vot a fost grupa care a facut revolutia. Comunistii si-au schimbat parul si au dat vina pe cei de la PSD. Generatia care a facut revolutia i-a recunoscut si i-a taxat.
  • +5 (9 voturi)    
    Inca odata atipicii/ciudatii/anacronicii Europei (Duminică, 18 decembrie 2016, 19:11)

    Plagarus [utilizator]

    Hoti eligibili acasa, ciudati / nedoriti afara !
  • -11 (19 voturi)    
    Lupta DNA nu doar ca o sa se incetineasca (Duminică, 18 decembrie 2016, 19:41)

    xrogo [utilizator]

    ci o sa se opreasca de tot,adica nu o sa se mai faca dosare politice si dosare cu fapte inchipuite!
    • -1 (7 voturi)    
      se va opri numai (Duminică, 18 decembrie 2016, 20:00)

      U_swamp [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      in procent de 4.... 96% va merge bineee
    • +4 (10 voturi)    
      Memoria nu ne-o puteti sterge (Duminică, 18 decembrie 2016, 20:35)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Aveti sanse sa reusiti pacea penala ca in trecut. Adica sa desfiintati lupta anti-coruptie.

      Dar memoria nu ne-o puteti sterge. Oricat de multi sunteti si de majoritari electoral, memoria nu se sterge. Iertam dar nu uitam!
      • -1 (7 voturi)    
        Crestine, inca n-ai priceput ca traiesti (Duminică, 18 decembrie 2016, 22:21)

        potaissa [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        intr-un bordel. Fara politica, fara medii, fara electorat. Vrei sa traiesti decent? Paraseste Rromanika. E simplu.Restul sunt fasaieli pre-pubertare.
      • -3 (7 voturi)    
        Folositi cu incredere lecitina,produsul (Luni, 19 decembrie 2016, 9:54)

        xrogo [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        garanteaza persistenta amintirilor si imbuntateste memoria!
    • +1 (3 voturi)    
      fapte inchipuite? (Luni, 19 decembrie 2016, 1:29)

      cladob [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      care ? ai dovezi?
      • -1 (9 voturi)    
        Da,mai multe dosare intoarse la DNA (Luni, 19 decembrie 2016, 9:56)

        xrogo [utilizator] i-a raspuns lui cladob

        de judecatori cu mentiunea expresa"fapta nu exista",deci onor procurorii si-au inchipuit ca acei cercetati au facut oarece fapte!
        • +3 (5 voturi)    
          Ne lasi?! (Luni, 19 decembrie 2016, 12:24)

          Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

          Stim ca nici un mafiot nu este vinovat. Voi sunteti doar victime. Ca toti infractorii dealtfel. Numai nevinovati. Ne lasi?!
  • +1 (5 voturi)    
    Amuzant (Luni, 19 decembrie 2016, 9:30)

    evoque [utilizator]

    sau nu articolele scrise pentru bani se publica peste tot in lume. Propaganda anti psd este din nou pe un drum gresit si face din dragnea o tinta, numai ca este o tinta falsa. Adevarata tinta este psd-ul si toata haita adusa la putere exact de cei care il critica, adica de cei care nu au iesit la vot. Momentul in care se putea face ceva a trecut, singurul moment in care se putea face este votul. Atat. Acum in purul spirit caragialistic se incearca varianta lui Farfuridi: "iubesc tradarea, dar urasc pe tradatori". Fara sanse de reusita, insa prostia merge mai departe cu o lupta artificiala contra lui Dragnea care nu o sa fie propunere de premier, al carui mandat nu o sa fie anulat, etc. Gresit, total gresit.
  • -2 (2 voturi)    
    nu cred (Luni, 19 decembrie 2016, 9:55)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    Cand vada atatea comentarii "destepte", nu ma mai intreb de ce PSD va guverna...

    nu cred ca lupta anticoruptie va incetini
    nu cred ca Dragnea va fi premier
    nu cred ca Dragnea va fi parlamentar

    Exista legi pe care acesta le-a incalcat.

    Avem opozitie care macar poate ridica problema si CCR care o poate sustine.
  • -1 (1 vot)    
    NU Romania a ales... (Luni, 19 decembrie 2016, 10:12)

    AlexVlase [anonim]

    ci partidul corup !
  • -1 (3 voturi)    
    Serios? (Luni, 19 decembrie 2016, 13:30)

    Toni_Romania [utilizator]

    Tot ne critica Occidentul politicienii .... dar resursele noastre ii priesc, este?
  • +2 (2 voturi)    
    The Liberalist informs The Economist Part 1 (Luni, 19 decembrie 2016, 14:17)

    ihateyou [utilizator]

    1. The fight against corruption (6 minor economical infractions from the Romanian Penal Code) cannot be more important than the fight for the human rights and liberties. We understand that you, in PPE (christian-democrat party, ex-inquisitors, ex-witch-hunters, ex-crusaders, ex-nazies, etc.) ... put your money above all else ... we, the liberals ... put the freedom and civil rights above all else. We fight against those infractions ... especially committed by the State ... which destroy people lives, sanity, families, dignity and liberty ... because these are more important values, and only after it comes ... the material values.

    2. The Liberalist ... also informs you ... that the penal responsibility is individual and it is not collective. The individual is responsible for its actions, not a community, not a party. The Liberalist understands ... that it is your job to make propaganda for the Popular European Party ... even so ... your endeavour to stigmatize a party for the action of some individuals ... are doomed to failed. As it stands ... the party which you are referring to ... was intensely monitoring by the prosecutors, few bad apples removed ... and i want to believe that they did so ... so the Romanian people have some clean party to vote with! This is the empirical logic ... The Economist's Logic ... it is obviously different.
  • +2 (2 voturi)    
    The Liberalist informs The Economist...Part 2 (Luni, 19 decembrie 2016, 14:18)

    ihateyou [utilizator]

    3. Does The Economists knows ... that a percent of conviction / non-conviction of 50% / 50% ... it is grotesque for any penal system? That means that for ONE guilty indiviual, ONE innocent individual, it is wrongly accused and prosecuted! Does the Economist knows that Romania ... is in top 3 european countries, with processes won at the European Court of Human Rights! The Liberalist is really worry about that ... not your political crap and propaganda!

    4. Also the Liberalist wants to inform you that the so-called fight against corruption ... is no the domain of the Departament of Anti-Coruption, because you cannot fight something that has already happened ... or at least you cannot fight correctly ... by promoting fear, terror, circus ... like a terrorists! This fight and any other fight should be made correctly with democratic weapons, with respecting people rights, with education and with legislation ... not with few primitive prosecutors teleported forward in time from the Age of Stalin!

    5. So The Liberalist ... is respectfully recommend you to go and fry someonelse's brain! Thank you for your attention, The Economist!
  • +2 (2 voturi)    
    Rugaminte (Luni, 19 decembrie 2016, 14:20)

    ihateyou [utilizator]

    Daca mai aveti materiale de propaganda ale ziarelor de casa ale PPE ... sa le publicati ... pentru a-mi da ocazia sa le combat si devirusez ... exact la sursa! Multumesc! ...:))


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică