Stire actualizata

Prima runda de consultari Iohannis-partid, fara PSD si ALDE/ Turcan: "Nu suntem in masura de a face o propunere de premier; ar fi Dacian Ciolos, dar suntem oameni realisti"/ Nicusor Dan: "Nu este admisibil ca Romania sa fie condusa de un condamnat penal"/ Basescu: "Noi suntem in opozitie cu PSD"

de A. Neagu, I.Rosca     HotNews.ro
Miercuri, 14 decembrie 2016, 8:12 Actualitate | Politic

Liviu Dragnea si Klaus Iohannis la Cotroceni
Foto: Facebook - Liviu Dragnea
Presedintele Klaus Iohannis a avut miercuri, la Palatul Cotroceni, consultari cu partidele politice care au intrat in Parlament, in urma alegerilor din 11 decembrie, in vederea formarii viitorului guvern. PSD si ALDE nu au fost prezente, in schimb reprezentantii PNL si USR au declarat ca nu vor sustine nominalizarea lui Liviu Dragnea, in timp ce Traian Basescu (PMP) a afirmat ca va face opozitie PSD. La finalul discutiilor, Klaus Iohannis a sustinut o declaratie de presa in care a avertizat PSD ca atitudinea de care a dat dovada prin refuzul de a veni la consultari "este nesanatoasa". Vezi in text principalele declaratii.  

---------------------------------------

17.45. A iesit si delegatia PMP, condusa de Traian Basescu. Acesta a precizat ca va face opozitie PSD-ului.

"Am inteles foarte bine de ce presedintele a dorit sa faca aceasta discutie premergatoare validarii parlamentarilor"

Am spus domnului presedinte ca procedeaza corect - si sustinem acest punct de vedere - cand refuza numirea unui prim-ministru care a fost condamnat."

"L-am informat pe domnul presedinte ca suntem, facem parte si vom face parte din orice solutie politica anti-PSD. Ori la guvernare, ori in Opozitie, noi suntem in opozitie cu PSD" a spus Basescu.

16.50: S-au incheiat consultarile cu UDMR. Vezi in text declaratiile liderului Kelemen Hunor.
  • "Pentru noi este important sa gasim parteneri in Parlamentul Romaniei, in noua configuratie, parteneri in dorinta de a pune in aplicare cele mai importante elemente din programul nostru politic. Nu cautam fotolii ministeriale, nu cautam functii, cautam parteneri.
  • Orice sustinere si orice demers din partea noastrsa inseamna si sustinterea Autostrazii Transilvania.
  • Am dori parteneri prin care se poate face o descentralizare puternica, descentralizare in ceea ce priveste deciziile si o descentralizare fiscala"
  • Despre desemnarea lui Dragnea: "Nu am discutat acest lucru cu dl presedinte fiindca nu exista o propunere oficiala de prim-ministru, nici Dragnea, nici altcineva nu a fost propus in mod oficial. Daca va referiti la legea din 2001 care spune cam cine poate sa faca parte din Guvern, legea trebuie respectata. Nu poate fi pusa in paranteza nicio lege, asa ar trebui respectata si legea invatamantului care nu este respectata si nimeni nu pateste nimic."
  • "Asa ar trebui respectate si celelalte legi in Romania si nimeni nu vorbeste despre aceste aspecte - legea privind folosirea limbii materne. Toate legile sunt obligatorii. Nu sunt unele mai facultative si altele mai obligatorii."
  • A precizat ca l-a felicitat marti pe presedintele PSD, Liviu Dragnea, la telefon prin sms pentru rezultatul alegerilor, mentionand ca nu a avut alte discutii sau negocieri cu acesta.

12.53: Nicusor Dan (USR):

"Am spus foarte ferm ca USR nu va vota un guvern format in jurul PSD-ului, nu va vota un guvern format in jurul lui Liviu Dragnea. Nu este admisibil pentru Romania ca guvernul sa fie condus de un condamnat penal.

Este evident ca am spus presdintelui ca am sustinut si continuam ca sustinem aceasta varianta, dar rezultatele fac dina ceasta varianta una foarte putin posibila.

(Presedintele) ne-a felicitat pentru faptul ca am reusit sa intram in parlament."

12.00: Delegatia USR, condusa de Nicusor Dan, a intrat la consultari. Din delegatie mai fac parte Cristian Ghica, Roxana Wring, Manuel Costescu si Levente Elek.

11.55: Turcan (presedintele interimar al PNL): "Am anula toate eforturile daca ar fi propusa o persoana condamnata penala. Nu suntem in masura de a face o propunere de premier; prima propunere ar fi Dacian Ciolos". Principalele declaratii:

"PSD-ul incepe discutiile pentru conduita politica si actiunea politica cu o mare frauda de incredere in randul cetatenilor. Din punct de vedere economic, PSD nu poate sa reprezinte solutia pentru bunastarea cetatenilor acestei tari.

PNL considera ca am anula toate eforturile nationale daca in fruntea tarii ar fi propusa o persoana condamnata penala, ar fi un semnal extrem de negativ.

La masa negocierilor trebuie sa astea persoane care nu sunt vulnerabile, care nu au slabiciuni si pot sa decida in interesul cetatenilor.

PNL isi exprima credinta ca dezvoltarea Romaniei poate sa vina din investitii, legislatie flexibila armnonizata. Noua ne pare rau ca in perioada de campania electorala nu am vorbit mai mult despre programul economic al PNL.

Despre propunerea de premier: Nu suntem in masura de a face o propunere de premier, asteptm sa vedem rezultatul consultarilor, asteptam sa vedem ce se intampla, daca partidele isi exprima in mod public interesul de a isi servi cetateanul.

Nu avem o propunere de premier, dar daca am ajunge in situatia sa facem o propunere va fi un om integru, implicat, pentru care vorbesc faptele.

Daca vom ajunge in situatia de a propune premier, bineinteles ca dl Dacian Ciolos va fi prima propunere, dar suntem oameni realisti si am ajunge sa propunem premierul daca s-ar face o coalitie de dreapta, deci trebuie sa fie o persoana care sa poata strange partidele de dreapta.

Tinand cont ca programul economic al PSD este deja faultat chiar de PSD, un prorgam de dreapta ar duce mai rapid la bunastare.

Am prezentat ceea ce credem noi ca nu a functionat dar ne-am exprimat dorinta de redresare."

-----------------

Ora 11:00: PNL este primul partid care a intrat la consultari, delegatia liberalilor fiind formata din Raluca Turcan, Gheorghe Falca, Mircea Hava, Cristian Busoi si Marian Petrache.


"Maine voi avea prima runda de consultari cu partidele politice care au intrat in Parlament. Vom vedea cum vede fiecare partid continuarea, care evident are de-a face cu formarea unui guvern", a declarat, marti, seful statului.

El a adaugat ca, daca pana la sfarsitul acestei saptamani vor exista rezultatele finale de la alegerile de duminica, foarte probabil in cursul saptamanii viitoare va convoca noul Parlament.

In invitatia adresata liderilor formatiunilor politice presedintele Iohannis precizeaza ca delegatiile formatiunilor politice pot fi formate din maximum cinci persoane.

Presedintele Partidului Social Democrat, Liviu Dragnea, a anuntat ca nu va merge la consultarile de la Palatul Cotroceni, sustinand ca invitatia venita din partea sefului statului este fundamentata gresit pe un articol din Constitutie: "M-am uitat cu atentie pe invitatie si aici se spune ca suntem invitati la consultari in baza art. 85, alin. 1 din Constitutie, care prevede: 'presedintele Romaniei desemneaza un candidat pentru functia de prim-ministru si numeste Guvernul pe baza votului de incredere acordat de Parlament'. Acest articol din Constitutie nu poate fi urmat decat de o emitere a unui decret. Consultarile se pot face doar in baza art. 103 si acolo spune foarte clar ca, in functie de majoritatile stabilite in Parlament, despre care nu se poate vorbi decat dupa validarea fiecarui parlamentar. De asemenea, noua ni se pare straniu ca sunt invitate la consultari partide care maine, cand ar fi consultarile, nu sunt parlamentare si ma refer la USR si la PMP. Maine este in functiune actualul Parlament. Deci, am discutat in partid aceasta invitatie, cred ca presedintele ar trebui sa aiba o discutie serioasa cu cel sau cei care i-au propus fundamentarea invitatiei pe baza art. 85 din Constitutie. Nu putem merge la aceste consultari pentru ca, asa cum am spus in campanie si in seara alegerilor, noi vrem sa respectam cu strictete prevederile constitutionale. Nu mergem la consultari pentru a face exercitii de imaginatie."

Uniunea Salvati Romania a anuntat ca va participa, miercuri, la consultarile de la Palatul Cotroceni, din delegatie urmand sa faca parte Nicusor Dan, Cristian Ghica, Roxana Wring, Manuel Costescu si Levente Elek: "Uniunea Salvati Romania a decis sa raspunda afirmativ invitatiei la consultari adresata de presedintele Romaniei, Klaus Iohannis. Delegatia USR care va participa la discutiile de miercuri 14 decembrie este formata din Nicusor Dan, presedinte, vicepresedintii Cristian Ghica si Roxana Wring, precum si reprezentanti ai filialelor cu cele mai bune rezultate, Manuel Costescu, deputat ales pentru Diaspora, si Levente Elek, presedintele filialei Cluj."

Si ALDE considera prematura invitatia presedintelui Klaus Iohannis de a participa miercuri la consultari in vederea formarii noului guvern, precizand ca va lua parte la acestea dupa convocarea Parlamentului, validarea mandatelor deputatilor si senatorilor si constituirea unei majoritati absolute fie de catre un singur partid, fie de catre o alianta.

Partidul National Liberal va fi reprezentat la consultarile de la Cotroceni de o delegatie formata din Raluca Turcan, Gheorghe Falca, Mircea Hava, Cristian Busoi si Marian Petrache: "Biroul Politic National a decis sa imi acorde mandat pentru aceste consultari in privinta echipei si a ceea ce vom discuta acolo. Mandatul nostru il vom prezenta intai domnului presedinte Klaus Iohannis. Sunt doua lucruri pe care PNL nu poate sa le ignore si de la care nu va face rabat. Primul este acela ca o persoana condamnata definitiv nu e potrivita pentru a detine functia de prim-ministru", a declarat, marti, presedintele interimar al PNL, Raluca Turcan, la finalul sedintei BPN al partidului. Potrivit acesteia, al doilea lucru peste care PNL nu poate trece este ca Parlamentul sa faca legi pentru anumite persoane.

Presedintele executiv al UDMR, Kovacs Peter, a precizat, pentru Agerpres, ca reprezentantii Uniunii vor participa la consultarile de miercuri cu presedintele Klaus Iohannis, dar pozitia acestora va fi comunicata la finalul intalnirii.

Delegatia UDMR va fi compusa din liderul Uniunii, Kelemen Hunor, presedintele Consiliului Reprezentantilor Unionali, Rozalia Biro, si presedintele executiv al UDMR, Kovacs Peter.

Traian Basescu, Eugen Tomac, Valeriu Steriu, Cristian Diaconescu si Robert Turcescu vor face parte din delegatia Partidului Miscarea Populara care va participa miercuri, la Cotroceni, la prima runda de consultari cu partidele politice dupa alegerile parlamentare.

Reprezentantii grupului minoritatilor nationale din Camera Deputatilor vor merge miercuri la consultarile de la Cotroceni, insa nu vor avea un mandat.


Citeste mai multe despre   






















VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si StartupCafe.ro, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

24023 vizualizari

  • -8 (32 voturi)    
    foarte utile consultarile cu PMP sau UDMR... (Miercuri, 14 decembrie 2016, 9:18)

    king david hotel [utilizator]

    ii va intreba daca dau PM? Iar ei vor spune ca da....
    Si?
    • -5 (17 voturi)    
      nu cred (Miercuri, 14 decembrie 2016, 11:25)

      lulu1 [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

      ca se consulta cu adevarat. Cred ca se bea o bere sau mai bine un vin fiert ca este frig afara
      • +7 (15 voturi)    
        PSD vrea impozitaea progresiva pe salarii (Miercuri, 14 decembrie 2016, 13:02)

        fit [utilizator] i-a raspuns lui lulu1

        Sa va ingrijoreze ca PSD vrea impozitarea progresiva pe salarii, si nici macar nu a trambitat-o in campania electorala.
        • -5 (11 voturi)    
          Koo-koo, trolica, subiectul e "Consultarile..." (Miercuri, 14 decembrie 2016, 14:16)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui fit

          Koo-koo, trolica, subiectul e "Consultarile..."
        • +4 (10 voturi)    
          exact ! EXACT dl Fit (Miercuri, 14 decembrie 2016, 14:36)

          Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui fit

          PSD vrea impozitarea progresiva,
          sub salariul minim+200 lei - 16%,
          sub 1700 lei - 25%
          sub 3000 lei - 35%
          peste 3000 lei - 45%

          ca ei sunt sovietici si nu inteleg ca
          A) 16% din salariu mai mare inseamna mai mult ca 16% din salariu mai mic

          B) isi doresc sa loveasca in cei cu venituri mai mari ca sa ii forteze sa emigreze, sa ramana PSD cu prostimea

          C) sa multumesca prostimea ca PSD pedepsesc "bogatii", "chiaburii", "boierii"


          Aaaa... veniturile din coruptie cu care maharii din PSD si-au ridicat vile-palate oricum nu vin impozitate nici macar cu 16%
          dar asta nu este o informatie care conteaza pentru prosti.


          PS: eu zic ca dl Klaus Iohannis poate surprinde pe toata lumea si sa nominalizeze pe Dacian Ciolos !!!

          ASA A FACUT SI BASESCU !

          Desi PSD plus PC (acum redenumit ALDE !) avea majoritatea parlamentara, dar pentru ca nu erau o Alianta politica ELECTORALA, Basescu a refuzat premierul PSD si a numit el pe cine a vrut !

          Si atunci Basescu a fortat trecerea "solutiei imorale" PC de la aripa PSD la Alianta D.A. !


          AZI ESTE EXACT ACEIASI SITUATIE !


          deci exista o MARE SANSA REALA ca Dacian Ciolos sa fie in continuare prim ministru al Romaniei !
          • -7 (11 voturi)    
            koo-koo, fiu-fiu, nino-nino (Miercuri, 14 decembrie 2016, 15:09)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

            "deci exista o MARE SANSA REALA ca Dacian Ciolos sa fie in continuare prim ministru al Romaniei !"

            ==================

            koo-koo, fiu-fiu, nino-nino
            • +4 (6 voturi)    
              sansele sunt a celor curajosi (Miercuri, 14 decembrie 2016, 15:58)

              Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              sansele sunt a celor curajosi


              Gandeste-te ca totusi Traian Basescu a fost un om politic curajos !

              Nu a spus ca a pierdut, cand Geoana sarea in sus ca a castigat,

              nu a desemnat premier PSD-PC ci s-a incapatanat sa desemneze din alianta DA premierul

              asa ca... nino-nino dle newlook , nu stiu la cine se refera.
            • -2 (2 voturi)    
              Lasa bre ca-l pune pe ponta (Miercuri, 14 decembrie 2016, 20:34)

              ty [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              asta nu-i inca condamnat are si putina experienta si corespunde oarecum pretentiilor presedintelui.
    • +8 (20 voturi)    
      nesimtit (Miercuri, 14 decembrie 2016, 11:56)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

      si dragnea si tradiceanu.
      iar motivatia este de 2 bani.
      la lege, aia pe care dragnea zice ca e musai sa o respecte, zice ca in cazul in care nu exista un partid castigator cu 51% care sa propuna prim ministru, se fac negocieri cu toate partidele care au intrat in parlament.
      o fi psd castigator, dar e cu sub 50%, iar in socoteala se ia procentajul de la alegeri si nu locurile din parlament pe care le obtii ca urmare a redistribuirii celor ramase neocupate de partidele care nu au sarit de pragul de 5% (iar, vorbim de procentaj la alegeri si nu de scaune din parlament).
      smecher dragnea dar pe cine crede ca prosteste. ca urmare, nu ramane decat, cum ziceam, nesimtirea.
      de alde...ce sa zici de soricelul tradiceanu? un lingau si pupin. mai bine l-ar absorbi tatucul teleormanean, ca nu-i nicio diferenta. cine are nevoie de ecoul manechin ipochimen?
      • +8 (10 voturi)    
        racoleaza parlamentari (Miercuri, 14 decembrie 2016, 13:02)

        revo [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        PSD si ALDE racoleaza parlamentari. Nu s-au dus pt. ca sunt mai ocupati cu negocierile; au nevoie de cateva javre (si sunt destui amatori) pt. ca PSD, singur, sa realizeze majoritatea simpla. Si atunci, altfel isi vor juca cartea cu Iohannis si cu Parlamentul, in general.
        • +5 (7 voturi)    
          nu e greu de anticipat - U$Lam reloaded (Miercuri, 14 decembrie 2016, 14:03)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui revo

          cu javre, cum ai spus anterior provenite de la nemultumitii locului al II lea si nemultumiti de la Pirat !
        • +3 (5 voturi)    
          Nu ii ajuta racolarea de care zici tu (Miercuri, 14 decembrie 2016, 16:15)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui revo

          pt ca BEC va da rezultatul final oficial, cel care se ia in calcul si la CCR si cel dupa care fiecare ales confirmat va depune juramantul ca parlamentar ales pe lista, iar rezultatul este cert de sub 50% + 1, astfel ca la Consultari PSD se va prezenta ca un partid care nu are majoritatea absoluta. Alta era situatia daca faceau o alianta electorala cu ALDE (cum a fost "DA-ul").

          Nu uita ca in 2004 au venit la Basescu cu o alianta neformalizata, o alianta de facto si tocmai de aceea Marinarul nu i-a bagat in seama si, jucator fiind, a desemnat el premierul, caruia, tot el i-a creat si majoritatea, care apoi a trecut in Parlament guvernul lui Tariceanu !
        • +4 (6 voturi)    
          Nu ii ajuta racolarea de care zici tu (Miercuri, 14 decembrie 2016, 16:15)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui revo

          pt ca BEC va da rezultatul final oficial, cel care se ia in calcul si la CCR si cel dupa care fiecare ales confirmat va depune juramantul ca parlamentar ales pe lista, iar rezultatul este cert de sub 50% + 1, astfel ca la Consultari PSD se va prezenta ca un partid care nu are majoritatea absoluta. Alta era situatia daca faceau o alianta electorala cu ALDE (cum a fost "DA-ul").

          Nu uita ca in 2004 au venit la Basescu cu o alianta neformalizata, o alianta de facto si tocmai de aceea Marinarul nu i-a bagat in seama si, jucator fiind, a desemnat el premierul, caruia, tot el i-a creat si majoritatea, care apoi a trecut in Parlament guvernul lui Tariceanu !
        • +3 (5 voturi)    
          Nu ii ajuta racolarea de care zici tu (Miercuri, 14 decembrie 2016, 16:15)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui revo

          pt ca BEC va da rezultatul final oficial, cel care se ia in calcul si la CCR si cel dupa care fiecare ales confirmat va depune juramantul ca parlamentar ales pe lista, iar rezultatul este cert de sub 50% + 1, astfel ca la Consultari PSD se va prezenta ca un partid care nu are majoritatea absoluta. Alta era situatia daca faceau o alianta electorala cu ALDE (cum a fost "DA-ul").

          Nu uita ca in 2004 au venit la Basescu cu o alianta neformalizata, o alianta de facto si tocmai de aceea Marinarul nu i-a bagat in seama si, jucator fiind, a desemnat el premierul, caruia, tot el i-a creat si majoritatea, care apoi a trecut in Parlament guvernul lui Tariceanu !
      • +3 (7 voturi)    
        Mai bine că nu au participat. (Miercuri, 14 decembrie 2016, 13:23)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        ALDE are ocazia să-și afirme valorile de dreapta făcând o alianță cu partidele de dreapta,iar PSD se trezește din beția victoriei.Singur.
        • -3 (7 voturi)    
          Vise desarte (Miercuri, 14 decembrie 2016, 15:19)

          Flinder [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          Tu crezi ca toti sunt tradatori fara constiinta, ca voi. Nu e cazul lui Tariceanu, mai ales dupa ce PNL a vrut sa-l doboare de la sefia Senatului. Si-apoi, chiar si asa, PSD va avea MAJORITATE ABSOLUTA incat defileaza peste cadavrele voastre oricand.
      • -2 (6 voturi)    
        Un singur cuvant despre postarea ta, (Miercuri, 14 decembrie 2016, 13:28)

        xrogo [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        hahaha!
      • +5 (5 voturi)    
        Nu intelegi (Miercuri, 14 decembrie 2016, 13:34)

        Flinder [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        Tocmai asta e problema , ca NICIUN PARTID nu a intrat INCA in parlament la data cererii lui Iohannis de consultari. Nu intelegi romaneste ce scrie in constitutie ???
      • +2 (6 voturi)    
        e un pic mai mult decat ce spui (Miercuri, 14 decembrie 2016, 14:54)

        matrix reloaded [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        sa ma explic:

        1. curtea constitutionala spunea in vara lu' 2016 ca daca esti condamnat penal (incl cu suspendare) nu mai ai ce cauta la primarie.face sens, daca ai facut ceva asa grav, nu poti sa conduci comunitatea, nu?
        suspendarea este tot o forma de executare a pedepsei, asa se intelege.

        2.daca nu poti fi primar cand esti condamnat penal cum poti fi presedinte de partid?
        cum sa gandesti macar ca poti sa fii prim ministru?
        cum poti participa activ la alegeri si sa se discute despre functia de premier cand stiu toti ca ai fost condamnat cu suspendare pentru nereguli la vot si in timp ce iti executi pedeapsa esti sef de partid?
        daca esti dovedit ca fiind infractor la votare, cum sa fii lasat sa coordonezi un partid la alegeri?

        daca esti condamnat la 2 ani cu suspendare si iti executi pedeapsa inclusiv astazi ( si mai ai pina pe 22.04.2019) ce discutam noi aici?

        3.tariceanu este urmarit penal pentru comiterea infracțiunilor de mărturie mincinoasă și favorizarea făptuitorului, si este si presedinte de partid de asemenea.

        nu e ceva in neregula cu legea partidelor politice si cu legea alegerilor?
        cum pot sa participe penalii la viata politica si toata lumea sta cu valul pe ochi?

        nu e ceva ciudat?
        poate ar trebui schimbat ceva?
        doarme curtea constitutionala sau se face ca doarme?
  • +14 (34 voturi)    
    nici in Botwsana nu este Premier Penal (Miercuri, 14 decembrie 2016, 9:22)

    un domn [utilizator]

    daramite in Mecca boshevismului P$D de la Kremlin; am intra in cartea Ororilor Lumii ca record Penal Absolut !
  • -24 (54 voturi)    
    Draga domnule presedinte Klaus Iohannis... (Miercuri, 14 decembrie 2016, 9:48)

    Games_of_RO [utilizator]

    Draga domnule presedinte Klaus Iohannis...fac parte din categoria celor intre 18-35 de ani care nu m-am prezentat la vot. Dc ? .... pentru ca te-am votat la prezidentiale si nu s-a schimbat nimic, ba mai mult am revenit inapoi in anii 90'. De vre-o 6 ani de zile, asistam la un teatru ieftin din partea DNA cu arestari care mai decare, o mocirla din care nu se mai iese, DC? .... pentru ca DNA este o unealta al politicului, o minge de ping pong. Acum intelegi domnule presedinte de ce noi nu ne-am prezentat, ca sa ti se reflecte roseata de pe harta pe obrajii tai !
    • +19 (37 voturi)    
      esti prost! (Miercuri, 14 decembrie 2016, 10:54)

      qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui Games_of_RO

      sper sa razbata comentariul asta...
      • -4 (12 voturi)    
        Da,aici ai dreptate,mare prost ca l-a votat (Miercuri, 14 decembrie 2016, 13:30)

        xrogo [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

        pe Johann,acu se caieste!
    • +20 (28 voturi)    
      interventie (Miercuri, 14 decembrie 2016, 10:54)

      Cititor_HN [utilizator] i-a raspuns lui Games_of_RO

      Romania e republica parlamentara, nu prezindentiala. In Parlament se fac jocurile, nu la presedentie. De aceea, alegerile parlamentare sunt cele mai importante.
      • +5 (7 voturi)    
        @ interventie (Miercuri, 14 decembrie 2016, 14:31)

        therealpaulie [utilizator] i-a raspuns lui Cititor_HN

        Romania e republica semi-prezidentiala dupa modelul francez. Sunt 4 Rep. Semi-Prezidentiale in EU: Portugalia, Franta, Romania si una din tarile Baltice (cred ca Lituania). Romania e semi-prezidentiala pentru ca am copiat constitutia franceza.
        Majoritatea statelor din EU sunt fie monarhii fie republici parlamentare. Singura republica prezidentiala din EU (dupa modelul USA) e Cipru.

        Rolul presedintelui in Romania e mult mai mare decat ceea ce incearca PSD-ul se ne convinga. A stiut asta si Nastase (de a facut mandatul de 5 ani) dar cum PSD-ul nu a ajuns la struguri incearca sa ne convinga ca sunt acrii.

        Ai internet, ai google, de ce nu dai un search inainte sa scrii ceva.
        • +1 (3 voturi)    
          da, dle Cititor_HN (Miercuri, 14 decembrie 2016, 14:52)

          Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui therealpaulie

          asa este.
        • +3 (3 voturi)    
          aveti dreptate (Miercuri, 14 decembrie 2016, 15:12)

          Cititor_HN [utilizator] i-a raspuns lui therealpaulie

          este semi-prezidentiala. Multumesc pentru atentionare, data viitoare ma voi documenta inainte. Reiterez comentariul de mai devreme.
    • +9 (13 voturi)    
      esti... (Miercuri, 14 decembrie 2016, 11:59)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Games_of_RO

      confuz, ca sa fiu indulgent.
      presdintele nu-i parlament si guvern.
      doar ceausescu era de toate.
      n-ai scuza si, moral, nu ai dreptul sa ciripesti.
    • +9 (13 voturi)    
      Probabil... (Miercuri, 14 decembrie 2016, 12:04)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Games_of_RO

      Ori ai probleme cu DNA , ori ceva rude prin mafiile de partid care jefuiesc tara din 89 incoace. Ii urez viata lunga in comunisul de tip bolsevic PSD!
      • -2 (6 voturi)    
        "Probleme cu DNA" - (Miercuri, 14 decembrie 2016, 14:58)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

        "Probleme cu DNA" -

        Mai baiete, chiar ai dreptate desi in alt sens decat cel inchipuit de tine.

        Cand, in urma unei campanii electorale dezmatate, centrate pe "Penalii !, Vin penalii", 85% din populatie voteaza cu "penalii" sau nu voteaza deloc impotriva lor, inseamna ca problema e chiar la aia care stau cu "penalii" in gura toata ziulica.
        Populatia Romaniei nu e atat de proasta pe cat isi doreste Binomul si e in stare sa realizeze ca DNA nu e altceva decat o structura securistica care face politie politica.

        E drept ca exista o categorie de limitati pe care se bazeaza Binomul, si anume aceia care spun ca furtul de 4% nu e furt daca il face ditamai "Sefa Cinstitilor". Dar dau celorlati 85% dintre romani lectii de cinste si moralitate.

        Aceasta categorie considera deasemenea ca una care primeste "condamnare de la CEDO" pentru "nerespectarea dreptului la un proces echitabil" e numai buna pentru a fi impinsa de un presedinte (jigodie) in fruntea Curtii Supreme de Justitie si de alt presedinte (incet_ la Curte Constitutionala (despre Livia Stanciu) e vorba.

        Ei bine, poporul, cel putin in proportie de 85% dintre votanti NU A CUMPARAT potlogaria securistica cu "penalii" a Binomului (SRI si DNA), potlogarie care nu e nici Justitie, nici nu are de-a face cu interesul Romanilor.
    • +5 (7 voturi)    
      Ufff (Miercuri, 14 decembrie 2016, 12:49)

      aladdin [utilizator] i-a raspuns lui Games_of_RO

      Deci asa se prezinta generatia 18-35? Si noi de la astia aveam mari asteptari sa schimbe ceva, astia care nici macar sa scrie corect in limba romana nu sunt in stare?!? E jale.
      Iar la intrebarea "Dc" nu te-ai prezentat la vot, iti raspund si eu precum antevorbitorul meu: de prost ce esti. Asta ca sa nu mai ai "vre-un" dubiu. Acum intoarce-te la jocurile tale, vor mai trece inca patru ani pana cand vei putea din nou sa NU te prezinti la vot. Chiar sper sa nu o faci nici atunci, pentru ca intre timp vei ajunge dependent de pomana de la stat si vei vota psd.
    • +7 (9 voturi)    
      nu votezi, nu comentezi (Miercuri, 14 decembrie 2016, 13:10)

      sorvas [utilizator] i-a raspuns lui Games_of_RO

      Opinia ta e zero, nu ai votat asa ca nu ai dreptul sa comentezi. Mai ales ca scuzele tale te fac de fapt prost pt ca esti neinformat. E dreptul tau sa nu votezi dar daca nu votezi...atunci nici nu comentezi.
    • +4 (4 voturi)    
      stii... (Miercuri, 14 decembrie 2016, 13:19)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Games_of_RO

      ca romania e republica PARLAMENTARA, nu przidentiala.. ?!?!?!?!

      cu alte cuvinte un presedinte nu poate face NIMIC fara parlament...

      astea fiind spuse 4 ani de zile sa TACI!
      nu ai dreptul sa te plangi de ce face psd pentru ca tu faci parte din cei ce l-au ajutat sa ajunga la guvernare!
    • +4 (6 voturi)    
      Trista realitate (Miercuri, 14 decembrie 2016, 13:40)

      UnObservator [utilizator] i-a raspuns lui Games_of_RO

      Cum scriam si zilele trecute, exista o lipsa totala de educatie a generatiei tinere de vreo 25 de ani. Si tu esti exemplul perfect care imi intareste afirmatia.


      La cei peste o anumita varsta am o oarecare intelege (din respect), dar cand vad tineri, multi tineri, care au impresia ca la fiecare 5 ani isi voteaza tatuca si la fiecare 4 ani niste figuranti, prezenti in parlament mai mult de complezenta (stii tu, cam ca la congrese pe vremuri) imi vine sa plang in hohote...


      PS. Sper, cu timpul, sa deveniti tot mai putini.
    • +5 (5 voturi)    
      ok ! (Miercuri, 14 decembrie 2016, 13:47)

      rmc [utilizator] i-a raspuns lui Games_of_RO

      am impresia ca tu chiar asa gandesti...deci iti multumim ca nu te ai prezentat la vot ! ceva bun in urma ta nu putea iesi oricum.
    • +4 (4 voturi)    
      ce inseamna DC? (Miercuri, 14 decembrie 2016, 14:24)

      MarianPConstantin [utilizator] i-a raspuns lui Games_of_RO

      ce inseamna DC? Intrb si eu ca nu cnsc aceasta prsec. Ma buc ca ca nu ai fst la vot. Sunt trst ca te-ai intrs in tara. Trb sa ramai acolo und erai.
    • +5 (5 voturi)    
      Hmm, votul nu ai vrut sa-l dai (Miercuri, 14 decembrie 2016, 14:42)

      talos [utilizator] i-a raspuns lui Games_of_RO

      dar niste meditatii la gramatica e musai sa iei!
    • -2 (4 voturi)    
      subscriu (Miercuri, 14 decembrie 2016, 18:08)

      demaGOCU [utilizator] i-a raspuns lui Games_of_RO

      Cu diferenta ca eu mi-am reparat greseala la prima ocazie: Am spus PANA AICI! AJUNGE! Si am votat PSD! Acum ma uit cum se zbate mutul ca pestele in borcan. Postacii nu mai stiu pe cine sa dea vina! Ha ha ha!
    • +1 (1 vot)    
      Draga domnule Games of RO (Miercuri, 14 decembrie 2016, 18:41)

      misumare2000 [utilizator] i-a raspuns lui Games_of_RO

      Dupa raspuns nici nu puteam sa te incadrez in alta categorie de varsta. Teatru ieftin sau nu efectele acestui teatru se simt deja foarte bine in zona in care circula banul public. Poate ca activitatea cotidiana nu te duce in aceasta zona insa crede-ma, e o diferenta enorma intre ce se intampla acum 4 ani si ce se intampla acum .
  • +10 (18 voturi)    
    CONSULTARI (Miercuri, 14 decembrie 2016, 9:57)

    scridon radu-lucian [utilizator]

    In mod normal ,in situatia actuala, pentru ROMANIA, ar trebui sa existe un consens intre toate partidele. Cetateanul obisnuit este marcat de disputele politice interminabile care dauneaza imaginii generale despre noi, Presedintele are dreptul de chema la consultari partile implicate, un refuz este de neinteles.
    • -1 (5 voturi)    
      dispute... (Miercuri, 14 decembrie 2016, 13:23)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui scridon radu-lucian

      la care psd si alde au inceput cu dreptul...

      ele vor sa arate de la inceput ca li se rupe de presedinte sau de opozitie....

      interesant este ca asta face un partid care urla ca vointa poporului e suverana si trebuie respectata...
      lucru cu care sunt de acord... e o singura problema...
      55%(procentul lui iohannis)*50 si ceva % (prezenta la vot la prezidentiale inseamna mult mai multi oameni decat 46+6 (punem si alde, desi nu e chiar corect) %* 40% (sa zicem) prezenta la vot...
      • +4 (4 voturi)    
        O singura mentiune (Miercuri, 14 decembrie 2016, 14:19)

        UnObservator [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Acel 50 si ceva a fost, de fapt, 64.10%. O cifra pe care ar fi fost frumos sa o avem si acum.
  • -9 (37 voturi)    
    Eu sunt sefu (Miercuri, 14 decembrie 2016, 10:02)

    vodatepes [utilizator]

    Eu sunt sefu vrea sa spuna Johannis dar de data asta cred ca s-a pacalit. Ce consilieri are asta la Cotroceni?
    • -2 (14 voturi)    
      consilieri? (Miercuri, 14 decembrie 2016, 11:26)

      lulu1 [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      pile, relatii, neamuri etc
  • +13 (19 voturi)    
    Adica ... (Miercuri, 14 decembrie 2016, 10:14)

    Eu the first [utilizator]

    ... cand legea ii convine - de ex. cand are o scuza sa nu-si miste curu' la consultari, in buna traditie de chiul a parlamentarilor PSD - e buna si trebuie respectata. Cand nu-i convine - cand ii interzice sa acceada in functia de prim-ministru - e proasta si neconstitutionala.

    Nasol numa' ca nici acuma cei ce-au stat acasa si cei ce-au votat PSD nu-si dau seama ce-au facut.
  • -11 (25 voturi)    
    Tusea, Junghiu si Jăgăraia (Miercuri, 14 decembrie 2016, 10:16)

    CICEROnescu [utilizator]

    Se intanlesc sa ce ? :)))))
  • +12 (24 voturi)    
    PSD și ALDE niște fițoși. (Miercuri, 14 decembrie 2016, 10:26)

    asavreau [utilizator]

    Consultările sunt necesare în orice situație.Eu cred că PSD și ALDE nu știu cum să rezolve promisiunile făcute și caută motiv de ceartă ca să distragă atenția oamenilor.
    • -6 (10 voturi)    
      Serios? (Miercuri, 14 decembrie 2016, 12:32)

      king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Nici PSD, nici ALde nu sunt la guvernare, inca. Nici nu stiu cati parlamentari au.
      • +5 (7 voturi)    
        aoleo... (Miercuri, 14 decembrie 2016, 13:25)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

        greu sa intelegi politica , nu?!

        psd + alde sunt majoritari in parlament! acolo se dau legile.,.. nu presedintele, nu guvernul!

        apropos... chiar nu vezi nici o problema ca dragnea vrea sa amane scaderile votate de el?!
        scuze vrea sa-l puna pe Ciolos sa o faca ..
      • +6 (10 voturi)    
        Povesti (Miercuri, 14 decembrie 2016, 13:46)

        UnObservator [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

        E ca si cum ai spune ca Trump nu-i presedinte, doar pentru ca inca nu si-a asumat functia. Tehnic vorbind, este presedinte ales, dar deja s-a pus in miscare fiecare demers de formare a cabinetului.

        In cazul de fata, PSD + ALDE vor intruni, cel mai probabil, undeva intre 55 si 56 % din mandate. Adica, pe limba ta, NU exista vreun dubiu cu tprivire la cine va avea majoritate. Ce vorbesti cu acolo sunt copilari. Tinand cont ca nu s-a votat bugetul pe 2017, e o chestie de responsabilitate sa te misi repede cu formarea guvernului/majoritatii.

        Singura explicatie, logica, este ca baietii trag de timp pentru a ii acorda sansa lui Ciorbea sa conteste legea cu pricina la CCR. Atat.
      • +6 (6 voturi)    
        PSD nici nu va fi. (Miercuri, 14 decembrie 2016, 14:47)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

        PSD refuzând consultările a pierdut avantajul celor mai multe voturi.Singuri nu pot face majoritate și sau izolat singuri.
  • -10 (30 voturi)    
    de ce i a chemat acum? (Miercuri, 14 decembrie 2016, 10:37)

    jackalphonse [utilizator]

    Nu s au constituit aliantele si majoritatile. I a chemat prea devreme.
    Nu stiu ce a vrut sa transmita Iohanis, dar n a fost o miscare buna. Le a dat ocazia pesedistilor sa i-o dea peste bot si a luat -o cu succes. In locul lui as taia capul la cativa consilieri.
    • 0 (8 voturi)    
      nu a primit nimic (Miercuri, 14 decembrie 2016, 11:28)

      lulu1 [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      inca peste bot. Grosul abia urmeaza
    • -6 (12 voturi)    
      Eh de ce ... (Miercuri, 14 decembrie 2016, 11:35)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Desi "guvernul lui", "premierul lui", sustinuti de "partidul lui" (dimpreuna cu "serviciile lui") au dat chix in alegeri, desi CCR spune clar ca "Preşedintele României, neputând avea rol de decident în această procedură", Iohannis vrea sa arate ca e jupan. Ca el face jocurile. Ca el are criterii. Ca daca "ii pute" lui candidatul X il respinge samd.

      Pana sa poata insa sa faca robotelul de la Cotroceni pe mironosita trebuie stiute clar rezultatele alegerilor, constituit Parlamentul si mai ales clarificata la CCR legea privind persoanele cu condamnari penale din guvern.

      In momentul in care (eventual) CCR-ul spune ca nu se poate pune o asemenea restrictie, tot discursul lui Iohannis ramane fara fundament, el neputand pune nici o conditie. Criteriile si le poate pastra eventual pentru invitatiile la Ziua Nationala. Cel mult.

      Daca la CCR se constata constitutionalitatea legii respective atunci salutare si noroc. Cred ca Dragnea va fi cel mai fericit ca scapa de nominalizare (chiar mai fericit decat ar fi fost Ponta daca nu ar fi candidat la prezidentiale, la fel ca Dragnea, impins de la spate de partid).
    • -3 (9 voturi)    
      .... pentru ca asha e la romani... (Miercuri, 14 decembrie 2016, 11:56)

      _Sherlock_ [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Indiferent in ce partid esti trebuie sa arati ca tu ai 3 oo in plus fata de ailalti. Sa te dai umflat cu pompa. Toti fac asta si e o chestie retarda !!!!

      Intr-o tara civilizata nu se grabea nimeni, se anunta oficial parlamentul si dupaia puteau discret sa faca cate consultari vroiau.

      Singurul care a avut o atitudine normala a fost Ciolos. A zis ca se gandeste la ce i-a propus Dragnea. Asha face un om normal .... da noi avem doar "smardoi" in politica noastra....
    • -3 (11 voturi)    
      bancul zilei (Miercuri, 14 decembrie 2016, 12:41)

      vodatepes [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Lenin, Stalin, Hrusciov si Brejnev mergeau cu trenul de la Mocova la Vladivostoc. Toti erau in acelasi compartiment.La un moment dat se strica locomotiva. Lenin coboara pe toti pasageri din tren si face o revolutie, Stalin pune mina si ii impusca pe mecanici, Hrusciov ii reabiliteaza pe mecanici iar Brejnev ii urca pe toti in tren trage perdelele la vagoane si spune " Tovarasi trenul merge". Personajele au corespondenta in situatia de la Cotroceni adica, Turcan, Nicusor Dan , Basescu si Johannis. Fiecare se agita iar Johannis trage perdelele si le spune "Tovarasi am castigat alegerile". Astia inca nu stiu ce ia lovit si ca sunt pe linia moarta urmatorii 4 ani.Domnule Johannis Trenul merge?
      • +1 (1 vot)    
        trenul merge (Miercuri, 14 decembrie 2016, 13:15)

        of of [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

        Iar Romania e in tren
      • +1 (1 vot)    
        Alt banc.Dragnea și Soros. (Miercuri, 14 decembrie 2016, 15:37)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

        Soros,ce faci Dragnea,te faci premier să te felicit?Dragnea,să vedem ce rezolvă Ciorbea la CCR.Soros,Ciorbea trage de timp să vadă ce va fi,nici nu a făcut intervenția,se mai gândește.Deci nu vei fi.Dragnea,mă aliez cu ALDE.Soros,da și va fi Tăriceanu prim ministru că nu are,încă,probleme penale.Mulțumesc Dragnea,mă grăbesc să-l felicit pe Tăriceanu.Dragnea,păi....Soros,păi,asta a fost.Trezeșt-te!
  • -3 (9 voturi)    
    Discuții (Miercuri, 14 decembrie 2016, 12:23)

    Vladescu [utilizator]

    Vorbesc degeaba, adică „ca să se afle în treabă” !
    S-a comunicat de BEC rezultatul ?
    Daca PSD are 50% +1 după repartizarea locurilor in Parlament aceste discuții sunt pierdere de timp, dar, mă rog, în politică e timp destul.....
  • +7 (13 voturi)    
    Klaus Johannis LIBER de a numi pe cine vrea !!! (Miercuri, 14 decembrie 2016, 12:26)

    IonasOnestitates [anonim]

    PRESEDINTELE JOHANNIS liber sa desemnese Prim Ministru pe care il considara el potrivit si integru pentru formarea unui nou Guvern stabil si necorupt !!!


    PSD represinta doar 3.5 milioane de VOTANTI din 18 milioane de Romani cu DREPT de VOT ( 45% din 40 % participare la Alegeri ) si nu o majoritate absoluta asa cum stabileste CONSTITUTIA pentru a impune Guvernul !!!
    • +1 (1 vot)    
      max 16.000.000 (Miercuri, 14 decembrie 2016, 13:27)

      jarlborg [utilizator] i-a raspuns lui IonasOnestitates

      maxim 16 milioane ! probabil si mai putini... numarul este umflat pt mau multe locuri in parlamentul UE. --> adica si mai multi bani...
    • -3 (9 voturi)    
      Da,chiar e liber,ma mir ca inca nu l-a numit (Miercuri, 14 decembrie 2016, 13:33)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui IonasOnestitates

      pe Ciolos,dar mai e timp,chestiunea arzatoate e ca daca-l numeste pe Ciolos nu mai e liber!
    • +1 (5 voturi)    
      Habar n-ai (Miercuri, 14 decembrie 2016, 13:45)

      Flinder [utilizator] i-a raspuns lui IonasOnestitates

      Dupa mintea ta votul si procentele din 11.12.2016 , validate de Aut.Elect.Perm. nici nu conteaza. Ce dracu' chiar asa nu judeci? Si-apoi de unde sti ca celalti care n-au votat nu votau TOTI, tot pentru PSD??? De ce nu desfiintezi tu si Constitutia, si A.E.P., si Curtea Constitutionala ca sa hotarasti numai tu???
      • +4 (6 voturi)    
        Johannis LIBER conform CONSTITUTIEI !!! (Miercuri, 14 decembrie 2016, 14:06)

        IonasOnestitates [anonim] i-a raspuns lui Flinder

        PSD nu are 50 PLUS 1 ( Conform Constitutiei ) ca sa DICTEZE PRIM Ministru !!!


        In PLUS - PENALI (conform LEGII )nu au ce cauta in Guvern si nici decum sa fie in FUNCTIE de Prim Ministru .
        • -1 (1 vot)    
          destept esti (Miercuri, 14 decembrie 2016, 18:11)

          demaGOCU [utilizator] i-a raspuns lui IonasOnestitates

          Ar trebui oprit BEC din numaratoare pt ca stii deja cat are PSD!
  • +10 (12 voturi)    
    Nu am votat niciodata PSD, dar nu ma pot impiedica (Miercuri, 14 decembrie 2016, 12:40)

    Susufler0 [utilizator]

    sa spun ca acum, in masura in care, numele cu care va veni PSD, indeplineste conditiile de legalitate si moralitate cerute de o astfel de functie, lucrurile vor merge simplu iar premierul social democrat trebuie sa fie lasat sa sa-si indeplineasca programul prin care Dragnea a anuntat ca incepand cu 1 ianuarie 2017 va da cep la butoaiele cu lapte si miere promise romanilor.

    PS. Cum ? Dragnea l-a rugat pe perdantul de Ciolos sa amane cu un an reducerile, taierile, anularile de taxe promise de PSD ?

    PPS. "Ghinion" !!!
    • -3 (9 voturi)    
      Pfff... (Miercuri, 14 decembrie 2016, 13:52)

      FrankEinstein [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Nu am să reușesc niciodată să înțeleg dorința unora de a vorbi chiar dacă sunt în mod clar pe lângă subiect. TVA 19% de la 1 ianuarie 2017, eliminarea supraacizei de 7% și a taxei pe stâlp NU AU FĂCUT PARTE DIN OFERTA ELECTORALĂ A PSD. Au ei destule bube-n cap dar, dacă te consideri a fi un tip onest, dacă ești de părere că ai cu ce să le dai peste bot, fă-o corect, argumentat, justificat. Altfel, ești la fel ca ei. Și, cu opozanți ca tine, încep să cred că PSD-ul chiar a meritat să câștige alegerile astea. Nu-i vorbă că nici cu Nicușor Dan nu mi-e rușine. Încă nu-mi iese din minte ce am văzut pe 11 decembrie seara la televizor : exit-poll-urile anunțau „scoruri” de 42-44% pentru PSD iar prima declarație a lui Nicușor D., îmbătat de cele 10 procente cu care l-a onorat electoratul, a fost : „Este o mare victorie a democrației”. Pe bune ??? Omul ăsta conduce un partid care va face opoziție PSD-ului ??? Cool.
      • +2 (6 voturi)    
        asta e problema cu programele electorale (Miercuri, 14 decembrie 2016, 14:16)

        cladob [utilizator] i-a raspuns lui FrankEinstein

        ele apar pe site-uri, tv, niste documente ici colo si dupa alegeri foarte probabil sa le schimbe. Cine asigura ca ce au promis inainte e valabil si dupa ? Apoi se poate vorbi daca respecta sau nu angajamentele..

        Ar fi bine listele candidatilor si programul lor electoral sa fie primite in mod unitar, in acelasi timp si pastrate asa pt totdeauna. Astfel avem o referinta sigura cand vorbim de continutul programelor electorale, astfel responsabilizam pe cei care candideaza si diminuam confuzia, frauda, minciuna
        • +2 (6 voturi)    
          Te pomenesti ca masurile economice (Miercuri, 14 decembrie 2016, 17:05)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui cladob

          pe care Dragnea le-ar vrea date deoparte acum nu au fost luate de guvernul lui Ponta, iar el, Dragnea, s-a opus din rasputeri ca ele sa fie adoptate, aratand lumii intregi la vremea respectiva ca nu exista resurse bugetare care sa le inlocuiasca.

          Dragnea stia foarte bine ca dupa ce gugustiucii ii pica in plasa o sa ii dea telefon lui Ciolos. Si i-au picat si i-a dat.

          Cata vreme Ponta a candidat si a obtinut inca un mandat de deputat preamarindu-si masurile fiscale adoptate de guvernul sau, pe care acum Dragnea nu le mai considera bune (chestia cu amanarea sa i-o spuna lui mutu, amanarea va fi pana la calendele grecesti), cata vreme PSD a facut crestere economica si va face in continuare aproape exclusiv pe seama consumului, nu a investitiilor si toata lumea pesedista a spus ca a fost bine si a fost multumita), inseamna ca Dragnea si-a asumat "victoriile " lui Ponta. Altfel, onest ar fi fost sa spuna inainte de a cere votul ca, pt a-si realiza programul, va trebui ca anumite masuri de succes adoptate in trecutul apropiat si apreciate de populatie sa fie amanate, ca sa se faca rost de bani pt altele.

          PS. Cand te dezici de o parte din succesele guvernarii partidului tau si le spui reporterilor ca programul tau de guvernare nu prevede astfel de reduceri, taieri, anulari ci doar reducerea TVA la 18% in 2018, CARE SE VA FACE, dar declaratia o faci abia dupa ce ai castigat alegerile, e cert ca ai inselat o parte a electoratului tau care te-a votat avand in minte si ca esti cel care a redus, a taiat, a anulat din taxe. Restul sunt sofisme made in PSD !
      • +4 (4 voturi)    
        Atentie (Miercuri, 14 decembrie 2016, 14:41)

        UnObservator [utilizator] i-a raspuns lui FrankEinstein

        Sa privim problema putin mai adanc de pelicula apei. PSD nu avea cum sa promita asa ceva in campanie, pentru ca este o prevedere a codului fiscal. Deci, pe principiul asta, orice partid putea sa promita asta. Frectie la picior de lemn.

        Insa (!!), PSD a facut alte promisiuni in campanie, majoritatea cu caracter de marire salariala/de pensie/scaderi de taxe/impozite. Aceste promisiuni au nevoie de capital pentru a putea fi puse in practica. Or, prin eliminarea supraaccizei la carburant dispar ~400 mil. Euro de la buget (conform calculelor de la data introducerii), prin scaderea TVA se pierd alti bani (nu pot da estimari, ca nu cunosc estimari), prin taxa pe stalp la fel. Cu alte cuvinte, baietii se vad prinsi cu pantalonii in vine. Si asta nu da bine la populime.

        Cum romanul are memorie scurta, el se va bucura de niste scaderi de taxe, fara sa mai bage de seama ca pe alta parte i se iau banii inapoi (prin eventuala amanare). Mesajul de sus poate e nefericit formulat, dar intentia PSD e cat se poate de clara.
      • +3 (3 voturi)    
        Ti-am raspuns la comentariu, (Miercuri, 14 decembrie 2016, 18:22)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui FrankEinstein

        dar din gresala l-am adresat lui @cladob !
  • +1 (9 voturi)    
    Nicusor (Miercuri, 14 decembrie 2016, 13:08)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    BA e perfect admisibil pentru o tara sa aiba PM un condamnat penal, pentru ca ROMANIA e o tara de hoti care voteaza hoti. Parlamentul e oglinda celor care l-au ales! ROMANIA e RUSINEA EUROPEI, o tara RPOFUN CORUPTA cu o justitie CORUPTA - o tara condusa de o junta de neo-comunisti numita PSD. Un om onest nu poate face arte din PSD - sunt numai lepre, coruptisi complici la jaf cei care i-au votat.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri