Kelemen Hunor: Pana in 2018, la Centenarul Unirii, trebuie modificata legislatia potrivit rezolutiei de la Alba Iulia

de G.S.     HotNews.ro
Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 17:08 Actualitate | Politic

Kelemen Hunor
Foto: Agerpres
Presedintele UDMR, Kelemen Hunor, a declarat sambata ca pana in 2018, la sarbatorirea centenarului Marii Uniri, va trebui modificata legislatia astfel incat promisiunile din rezolutia de la Alba Iulia sa devina litera de lege, transmite Agerpres.

"Noi credem ca daca baza morala si juridica a statului modern roman se afla undeva la Adunarea de la Alba Iulia din 1918, atunci rezolutia in care se promitea pentru minoritatile nationale care traiesc in Romania anumite drepturi in domeniul educatiei, culturii, in administratie publica si justitie nu sunt doar promisiuni, ci sunt litera de lege. Noi consideram ca si legislatia, pana in 2018, trebuie modificata in acest sens, sa contina toate promisiunile in mod concret si in toate sectoarele si domeniile in care noi consideram ca mai trebuie sa mai venim cu imbunatatiri si cu propuneri", a declarat Kelemen Hunor la Oradea. 

Liderul UDMR a precizat ca programul pregatit de UDMR este foarte voluminos, are 70 de pagini, si contine, in rezumat, mesaje pe patru domenii privind, in primul rand, problemele specifice comunitatii maghiare, probleme sociale si economice, infrastructura rutiera si feroviara si, nu in ultimul rand, probleme de educatie si invatamant de la nivel prescolar pana la cel universitar. 

"Noi consideram ca aproape singurul scop este de a servi binele comun, binele public si interesele comunitatii maghiare. Nu trebuie inventata alta prioritate decat slujirea binelui comun. Asteptarile din partea societatii sunt enorme si trebuie sa gasim raspunsuri credibile, proiecte predictibile si, desigur, nu vrem sa vrem sa promitem nimic din ce nu poate fi realizat. Clasa politica are o imagine extrem de proasta si din cauza promisiunilor neonorate timp de 26 de ani", a afirmat Hunor. 


Citeste mai multe despre   









22167 vizualizari
  • +27 (39 voturi)    
    Scopul (Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 17:13)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Singurul si unicul: sa ne dam cu orice partid mare ca sa ne tinem de ciolan si sa putem si noi ungurii furam la fel de mult ca românii, adica sa este egalitate la jaf.
    • +10 (20 voturi)    
      Kelemen si prietenii unguri din udemere, (Duminică, 30 octombrie 2016, 0:42)

      andreitr [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      decât să se gândească la cai verzi pe pereți mai bine s-ar gândi că jumătate din ei ar trebui ridicați de DNA pentru furt, iar cealaltă jumătate de DIICOT pentru terorism. Hai DNA! Hai DIICOT!
    • +5 (11 voturi)    
      Sa modificam legile asa cum au fost in 1600 (Duminică, 30 octombrie 2016, 10:16)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      sau sa respectam tratatul de la Tapae din 105. Din 1918 pana acum multe s-au schimbat in Transilvania: mai intai cultura, oamenii au devenit mai toleranti sub influenta ortodoxiei, populatia (ungurii au ales sa se mute masiv si in alte zone, recunoscand astfel implicit avantajele apartenentei la Romania, sasii si evreii au disparut practic din peisaj, economia (care s-a adaptat secolului XX si a crescut, beneficiind evident de avantajele unui stat mai mare si mai bogat). Intre timp Romania a suferit si o invazie maghiara la care ungurii din Romania au aderat cu toata dragostea, si in timpul careia populatia romana a fost pur si simplu masacrata, asa ca nu vad de ce am mai discuta despre aceasta problema. Toate daunele materiale si umane care au rezultat din aceste actiuni ne permit ca nici macar sa nu ne uitam in gura acestor agenti ai Ungariei fasciste.
  • +16 (32 voturi)    
    . (Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 17:13)

    theo667 [utilizator]

    Lasa draghe tomnu kelemen ca o sa ramaneti vreo10 parlamentari udmr de toti. o sa fiti atat de importanti ca nimeni nu va avea nevoie de parlite voastre de voturi. o sa fie usr pmp alde poate si asazisii nationalisti , adio puterea de partid balama.
  • +1 (31 voturi)    
    Intre timp a intervenit ceva (Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 17:16)

    ZaR [utilizator]

    Intre timp insa Tara Mama, ne-a ocupat Transilvania de Nord si i-a casapit pe romanii care traiau acolo...cred ca din punct de vedere istoric suntem cel putin chit!
    • +3 (21 voturi)    
      Si szunt... (Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 19:19)

      cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui ZaR

      Un pic abtzighuyuit!
      S-o facut primo polinko!
  • +21 (29 voturi)    
    a inceput campania... (Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 17:25)

    OvidiuStoica [anonim]

    trebuie Kelemen sa ii scoata pe unguri la vot ca ramane UDMR in afara parlamentului.
    • +10 (14 voturi)    
      Da,pt ca noi suntem indolenti! (Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 19:21)

      cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuStoica

      Noi romanii.
      • +1 (1 vot)    
        Adică de ce ziceți de toți, domnule Ovidiu? (Duminică, 30 octombrie 2016, 18:44)

        ionv [utilizator] i-a raspuns lui cristian_n

        Eu nu mi-aș putea permite să spun despre dumneavoastră așa ceva.
        Că recunoașteți personal acest lucru, e altceva.
  • +20 (28 voturi)    
    basme electorale (Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 17:26)

    un.robot [utilizator]

    se apropie alegerile si UDMR-ul ii pacaleste iar pe ungurii din Romania
  • +9 (37 voturi)    
    DAR CE DREPTURI NU AI? (Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 17:28)

    schroedinger [utilizator]

    Nu ai pic de rusine?!
    In care tara mai exista partid creat pe criterii etnice, nesimtitule!
    • -16 (26 voturi)    
      Scottish National Party (Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 19:03)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Îți spune ceva?
      • +14 (22 voturi)    
        Scoția este o țară separată (country) (Duminică, 30 octombrie 2016, 0:23)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

        Locul unui Partid Național Maghiar este în Ungaria, nu în România.

        Scottish National Party nu e în Anglia!
    • -2 (20 voturi)    
      In destule (Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 19:39)

      AdiSto [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Spania si Franta- Batasuna (basc), Belgia - 4 partide flamande, Polonia - Partidul Minoritatea Germana, Bulgaria - rromi, Finlanda - Partidul Suedezilor.
  • +21 (29 voturi)    
    Mda (Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 17:40)

    yuppie [utilizator]

    Tara arde, babele se piaptana.....

    Strategie economica, atragere de investitii straine, transparenta......sunt lucruri de care UDMR se pare ca nu a auzit. 3mm de romani sunt plecati. Si nu din cauza proclamatiei de la alba iulia.
    • +6 (8 voturi)    
      Multi maghiari sunt satui de UDMR de 25 de ani (Duminică, 30 octombrie 2016, 11:59)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui yuppie

      la putere. Kelemen e tot la varf din anul 1996 cand diploma lui de veterinar n-a fost un impediment in numirea lui ca secretar de stat in Min. Cult. in faimoasa guvernare CDR - Caramitru, Fulicea si tot staff-ul "incoruptibililor".
  • +8 (24 voturi)    
    A declarat ... (Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 17:46)

    mitg [utilizator]

    ... cine? Un puscariabil?
  • +11 (13 voturi)    
    iii (Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 17:48)

    vbk [utilizator]

    Interesanta declaratia de la Alba Iulia, ati putea sa o puneti si voi in articol:
    https://ro.wikipedia.org/wiki/Declara%C8%9Bia_de_la_Alba_Iulia
    • +11 (23 voturi)    
      asa si (Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 18:22)

      pardalian [utilizator] i-a raspuns lui vbk

      care din drepturile lor nu sunt respectate?!
      Au invatamant in limba maghiara
      Au administratie in limba maghiara (in Tg Mures, Miercurea Ciuc, Sf Gheorghe, etc, maghiara este limba oficiala)
      Au reprezentare in PARLAMENT!! Si ocazional si in GUVERN!. Ce le lipseste?!?!
      Si asta dupa masacrele din 1940, 1944, 1990, Treznea, Nusfalau, Marca, Cerisu, Ip. Sarmasu, Prundu Bargaului Tg Mures si multe multe altele, unde ungurii au omorat mii de romani, evrei, tigani, slovaci, barbati, femei si copii si sute de sate incendiate. Astia vor si mai multe drepturi?! Suntem un popor jalnic obisnuit sa asculte de bici si care nu ridica nasul din tarana niciodata. Ungurii stiu asta si de aia au atata tupeu!
    • +8 (12 voturi)    
      Uite textul declaratiei de la Alba Iulia! (Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 19:18)

      Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui vbk

      Rezoluțiunea Adunării Naționale de la Alba Iulia din 18 Noiembrie/1 Decembrie 1918.

      I. Adunarea Națională a tuturor Românilor din Transilvania, Banat și Țara Ungurească, adunați prin reprezentanții lor îndreptățiți la Alba-Iulia în ziua de 18 Noiembrie/1 Decembrie 1918, decretează unirea acelor români și a tuturor teritoriilor locuite de dânșii cu România. Adunarea Națională proclamă îndeosebi dreptul inalienabil al națiunii române la întreg Banatul cuprins între râurile Mureș, Tisa și Dunăre.

      II. Adunarea Națională rezervă teritoriilor sus indicate autonomie provizorie până la întrunirea Constituantei aleasă pe baza votului universal.

      III. În legătură cu aceasta, ca principii fundamentale la alcătuirea noului Stat Român, Adunarea Națională proclamă următoarele:
      Deplină libertate națională pentru toate popoarele conlocuitoare. Fiecare popor se va instrui, administra și judeca în limba sa proprie prin indivizi din sânul său și fiecare popor va primi drept de reprezentare în corpurile legiuitoare și la guvernarea țării în proporție cu numărul indivizilor ce-l alcătuiesc.
      Egală îndreptățire și deplină libertate autonomă confesională pentru toate confesiunile din Stat.
      Înfăptuirea desăvârșită a unui regim curat democratic pe toate tărâmurile vieții publice. Votul obștesc, direct, egal, secret, pe comune, în mod proporțional, pentru ambele sexe, în vârstă de 21 de ani la reprezentarea în comune, județe ori parlament.
      Desăvârșită libertate de presă, asociere și întrunire, libera propagandă a tuturor gândurilor omenești......
      la aceasta prima parte din declaratie se refera Hunor si parca are un pic de dreptate!
      • -1 (3 voturi)    
        Cu alte cuvinte, (Duminică, 30 octombrie 2016, 18:34)

        Kepler [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

        romanii au fost capabili sa scrie asa ceva, ungurii niciodata.
    • +2 (4 voturi)    
      Gândire udemeristă cu damf de palincă (Duminică, 30 octombrie 2016, 18:48)

      Furnicuta [utilizator] i-a raspuns lui vbk

      Punctele cheie de care se leagă UDMR:
      II. Adunarea Națională rezervă teritoriilor sus indicate autonomie PROVIZORIE până la întrunirea Constituantei aleasă pe baza votului universal.
      UDMR nu a văzut termenul PROVIZORIE, iar de Constituantă se face că nu vede/aude.
      III. În legătură cu aceasta, ca principii fundamentale la alcătuirea noului Stat Român, Adunarea Națională proclamă următoarele:

      Deplină libertate națională pentru toate popoarele conlocuitoare. Fiecare popor se va instrui, administra și judeca în limba sa proprie prin indivizi din sânul său și fiecare popor va primi drept de reprezentare în corpurile legiuitoare și la guvernarea țării în proporție cu numărul indivizilor ce-l alcătuiesc.

      Dragă UDMR, punctul III este legat de punctul II aia cu autonomia PROVIZORIE. Asta cu fiecare popor se va instrui... șamd este hotărâtă de Adunarea Națională PÂNĂ LA ÎNTRUNIREA CONSTITUANTEI. După aceea, activitatea se va desfășura în conformitate cu ce a stabilit Constituanta.
  • +9 (21 voturi)    
    Cu alte cuvinte,"hunorabilul".... (Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 19:00)

    gigiN [utilizator]

    ..ar vrea sa ne invete noul imn al secuilor :
    "Voi sunteti romani,voi sunteti romani,
    Noi suntem aici pe veci stapani "!
    Ia duceti-va voi sa fiti stapani in Ungaria.
    • -2 (12 voturi)    
      alte "argumente' nu gasiti ?! (Duminică, 30 octombrie 2016, 9:25)

      Ochiana [utilizator] i-a raspuns lui gigiN

      Intotdeauna cand se vorbeste de autonomie sau de drepturile etnicilor maghiari trebuie sa existe comentarii de genul " huo, ungurii afara din tara". Oare cand vom invata sa avem o conversatie civilizata bazata pe argumente sau cel putin folosind termeni mai putini jignitori ?!
      Astfel de comentarii nu aduc nimic folositor.
  • +7 (23 voturi)    
    Perfect! (Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 19:48)

    Jean_Valjeanu [utilizator]

    Avem aici inca o dovada ca UDMR este un partid neonazist care cere oficial instituirea unui regim de apartheid in Uniunea Europeana: "Fiecare popor se va ... judeca ... prin indivizi din sânul său" [din Declaratia de la Alba Iulia, 1918]

    UDMR isi asuma toate ororile facute de minoritatea maghiara impotriva altor popoare din 1918 incoace sau numai pe cele din 1990 pana in prezent?

    Baza legala a oricarui stat modern este bineinteles constitutia iar cea morala este alegerea majoritatii locuitorilor din regiune. Situatia demografica in Transilvania este cu totul alta decat cea prezentata de UDMR din 1990 pana in prezent.

    Eu nu cred ca este in interesul secuilor sa-si faca bantustan in Romania cum cere UDMR.
  • -11 (19 voturi)    
    Mincinoşilor! (Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 20:39)

    Szaka [utilizator]

    "Ca principii fundamentale la alcătuirea noului Stat Român, Adunarea Naţională proclamă următoarele:

    1. Deplină libertate naţională pentru toate popoarele conlocuitoare. Fiecare popor se va instrui, administra şi judeca în limba sa proprie prin indivizi din sînul său şi fiecare popor va primi drept de reprezentare în corpurile legiuitoare şi la guvernarea ţării în proporţie cu numărul indivizilor ce-l alcătuiesc."
    • +10 (20 voturi)    
      OK, și ce anume nu aveți, domnu'... (Duminică, 30 octombrie 2016, 0:35)

      Nicu Nicu [anonim] i-a raspuns lui Szaka

      Shaka?
      Școli în limba maghiară? Administrație în limba maghiară? Reprezentare în Parlament și în Guvern? Sau ce anume?
    • 0 (2 voturi)    
      Corelație art. III cu art. II (Duminică, 30 octombrie 2016, 18:52)

      Furnicuta [utilizator] i-a raspuns lui Szaka

      Da, draghe udemerist, dar ce spui tu nu este la pct. 1, ci la art. III care trebuie corelat cu art. II care, la rândul lui, face referire la AUTONOMIA PROVIZORIE. Bre, era după război, procesul de unificare a teritoriilor nu se putea face bătând din palme.
      Deci, nu este nicio minciună, e doar o șopârlă udemeristă ideea pe care o susții. E o perfidie, ca să o spun altfel.
  • +3 (15 voturi)    
    Hai... (Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 20:49)

    taticutu [utilizator]

    Hai sa citim Proclmatia de la Alba Iulia si sa vedem ce scrie in ea ; a fost intocmita de romanii si ungurii de acolo ; nu le dam dreptul ungurilor sa revendice ce este scris acolo ?
    • -4 (10 voturi)    
      Are dreptate (Duminică, 30 octombrie 2016, 9:29)

      Ochiana [utilizator] i-a raspuns lui taticutu

      da, trebuie sa ne tinem de promisiunile din Declaratia de la Alba Iulia. Macar la 100 de ani dupa...
      • +1 (3 voturi)    
        Provizorat (Duminică, 30 octombrie 2016, 18:55)

        Furnicuta [utilizator] i-a raspuns lui Ochiana

        II. Adunarea Națională rezervă teritoriilor sus indicate AUTONOMIE PROVIZORIE până la întrunirea Constituantei aleasă pe baza votului universal.
        Se vede mai bine acum? Oameni buni, era după război, mulți bărbați au murit sau au dispărut în acel război. Din ambele tabere.
  • -1 (19 voturi)    
    Ungaria stie multe ... (Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 20:53)

    bubaru [utilizator]

    Domnule Hungaoror cati bani ,,pompeaza,, pe toate caile miliardarul Soros pentru a strica sarbatoarea romanilor din 2018 si care este visul vostru si al lui Soros pentru anul 2018? Adica spulberarea unitatii statului roman.
    Nu inteleg de ce serviciile secrete nu spun ce se intampla! Nici dupa evenimentele din 89 nu au avut curaj sa spuna care a fost implicarea Ungariei.
    • +3 (7 voturi)    
      Kelemen e dusman cu Soros si aliat cu Ponta (Duminică, 30 octombrie 2016, 11:56)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui bubaru

      la rigoare nu s-ar da in laturi nici de la o alianta cu Putin. Omul n-are obraz.
  • +7 (13 voturi)    
    nu mai (Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 21:55)

    gopo2016 [utilizator]

    prind 5% , frica mare, hunilor nu mai taiati padurile, ca nu sint ale voastre
  • +9 (17 voturi)    
    lasa ca e bine (Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 23:01)

    arthur_l [utilizator]

    lasa ca e bine ca de abia nu uitam

    e bine cand ii mai trezeste kelemn pe tradatorii din parlament.

    ii numesc tradatori pentru ca nu stiu pic de istorie pentru ca daca ar fi citit ar fi stiut ca primii comunisti dupa '45 au fost maghiarii din ardeal care s-au bagat repede in pcr ca sa obtina o negociere ca sa infiinteze regiunea autonoma maghiara.

    normal ca comunistii romani buni la suflet dupa ce i-au bagat in puscarie pe iuliu maniu pe iuliu hossu si pe toti cei care mai erau in viata dupa ce au facut Unirea, au fost de acord si au primit cu bucurie infiintarea regiunii autonome maghiare.

    iar apoi a venit si anul 1990 cand dragii parlamentari au fost de acord cu un ONG numit udmr si apoi ca sa aiba si sustinerea romilor au facut rege si imparat in romania dandu-le kg de aur.

    si apoi au venit rand pe rand alegerile parlamentare si prezientiale plus integrarea in nato si ue.

    si iarasi tradatorii parlamentari romani pentru sprijin politic si beneficii materiale au cedat cu placutele bilingve, dupaia au cedat mostenirea Godju din Ungaria, dupa aceea au retrocedat preferential cladirile (de exemplu in ardeal au retrocedat, dar in moldova, tara romaneasca si in bucuresti nu au retrocedat nimic pentru ca daca s-ar aplica legea in bucuresti asa cum a fost redactata pt udmr, tot bucurestiul ar trebui retrocedat urmasilor familiilor boeresti bogate din tara romaneasca, dar in ardeal a retrocedat si bisericii romano catolice, si reformate si si mostenitorilor care au venit ca find fiul varului, mamei bunicii fratelui contelui x sau y).

    eu atat as vrea sa ii spun domnului kelemn, da rezolutia de la 1918 a fost aplicata tuturor celor care au fost loiali regelui ferdinand si reginei maria si tuturor celor care au respectat aceasta sfanta tara.

    de aceea tanarul maghiar din ardeal este mai liber acum in 2016 decat tanarul maghiar din ungaria lui orban , tanarul maghiar din ardeal este de o mie de ori mai liber decat maghiaru din slovacia sau serbia
  • +14 (20 voturi)    
    Spune-le la Slovaci ceva asemanator.. (Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 23:23)

    Zalmoxis [utilizator]

    ...sa vedem daca mai iesi din puscarie...
  • +8 (14 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 23:47)

    The Great Cornholio [utilizator]

    Ungurii din Romania au aceleasi drepturi ca si romanii din Romania. Pare "fair", nu? Vezi art 16 din constitutie: fara privilegii si fara discriminari.

    Sau art 32.3: dreptul la invatatura: Dreptul persoanelor apartinand minoritatilor nationale de a invata limba lor materna si dreptul de a putea fi instruite in aceasta limba sunt garantate; modalitatile de exercitare a acestor drepturi se stabilesc prin lege.

    Si mai sunt cateva drepturi pe care le au garantate prin constitutie pe care nu le mentionez aici.

    De ce nu avem aceeasi discutii cu turcii din Constanta? Pentru ca isi vad de treaba lor.

    Personal imi sunt simpatici ungurii, doar ca nu am inteles niciodata iesirile politicienilor.
    • +3 (5 voturi)    
      Situatia e complicata ... (Duminică, 30 octombrie 2016, 10:42)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui The Great Cornholio

      ... si determinata istoric.

      Fara prea multe amanunte, acu' inca mai putin de o suta de ani, conceptia unora dintre ungurii ardeleni era ca romanii le distrug lor veacuri de civilizatie maghiara in Ardeal. Conceptia romanilor ardeleni era ca ungurii ardeleni fac tot ce pot pentru a eradica cultura si civilizatia romaneasca din Ardeal - asta la vremea administratiei ungare in Ardeal era chiar politica de stat, sustinuta prin legi specifice. In momentul de fata, ambele conceptii sunt anacronice.

      Ce nu-si dau seama cei cu astfel de idei e ca situatia s-a schimbat enorm. Inre timp suntem toti, si unguri si romani, mult mai apropiati intre noi, ca nivel de civilizatie (au si ei si noi si prosti si destepti, si oameni binecrescuti si badarani - comunistii n-au discriminat dupa etnie cand au exterminat intelectuali, dascali si preoti, nici cand au facut membri de partid la norma din toate leprele ce le-au gasit in tara asta), si ca orice separare pe criterii etnice (gen scoli separate) nu face decat rau ambelor comunitati, impedicand contactul cultural si social, iar tribunale si servicii administrative separate nu fac decat sa creasca cheltuielile unui stat comun care si-asa e sarac.

      Exista in secuime sate la fel de sarace ca unele sate din nordul Olteniei sau din Moldova, si au si ei coruptii lor. Cred ca prioritatea mai mare a ungurilor ardeleni si a secuilor e sa functionam toti eficient si bine impreuna. In momentul ala statul roman va avea si banii pentru a sustine mai amplu identitatea culturala a etniilor minoritare - chestie absolut de dorit, dat fiind efectul benefic al multiculturalitatii asupra vietii sociale, culturale si economice a oricarei comunitati.
  • +2 (4 voturi)    
    Nea Kelemen e plastograf dovedit, cum bine (Duminică, 30 octombrie 2016, 12:02)

    Maniu [utilizator]

    zicea Trahanache ...Fara printipuri, fara morala, are o fata akra, fara zimbet, zombie-ul din fruntea partidului care cica-i reprezinta pe maghiari de taman 20 de ani neclintit. Cat e de valoros omul asta in fruntea partidului! Dar interesul lui nu e sa obtina de fapt nimic pentru maghiari, ca p'orma nu mai isi justifica prezenta!
  • +3 (5 voturi)    
    Mecanismele noilor "maghiariade" UDMR (Duminică, 30 octombrie 2016, 13:50)

    Jean_Valjeanu [utilizator]

    Similar cu teleormanizarea, s-a dezvoltat si intre maghiari un fenomen de tip Camorra.

    Sa ne uitam la spanzurarea simbolica a lui Avram Iancu. Este clar ca invrajbirea popoarelor vecine Ungariei nu duce la nimic bun. Motive de razboi inter-etnic nu exista in Europa in 2016, oricat ar vrea unii ca UDMR. Nu mai suntem in evul mediu si maghiarii au lucruri mai bune de facut decat sa sustina bataliile care li se impun.

    Atunci de ce maghiarii din Romania voteaza cu UDMR si Viktor Orban? Problema a inceput in 1990 cu vestitele "maghiariade" de la Tg Mures soldate cu mutilarea manifestantilor pasnici romani, raportate invers cu mare succes de nu stiu ce corespondent de presa si exploatate si de UDMR si de Iliescu in scop de manipulare. Aceste raportari false au facut mult rau Romaniei si in special minoritatii maghiare prin aprinderea conflictului.

    Multi au votat apoi de frica, fie UDMR fie PSD fie partidul lui Vadim Tudor. UDMR si PSD alimenteaza aceasta frica si asa ajungem la Beke Istvan si aceste revendicari de apartheid ale UDMR care urmaresc si sa scuteasca UDMR de responsabilitate legala: "Fiecare popor se va ... judeca ... prin indivizi din sânul său".

    In paralel avem de-a face si cu o teleormanizare maghiara. Maghiarii trebuie sa intre in coruptie cu UDMR si de frica dar si pentru ca comunitatea lor este saracita si acaparata de coruptia din UDMR. Apoi trebuie sa voteze tot coruptii din UDMR crezand ca astfel nu-i va lua DNA.

    Solutia pentru maghiari este sa voteze USR ca sa terminam toti cu ciclul saraciei, coruptiei, nervilor si prostiilor. Sa vedem daca maghiarii au suficienta minte in cap in 2016 sa aiba incredere ca romanii chiar si provocati le vor binele, nu ce le ofera acest UDMR cu revendicarile sale complet cretine.

    UDMR in toti acesti ani de activitate guvernamentala nu a facut nimic ca sa educe secuii in spiritul integrarii europene si intelegerii interetnice. Este momentul sa se ocupe altcineva de ei.
  • +5 (11 voturi)    
    Este perfect Kelemene! (Duminică, 30 octombrie 2016, 14:19)

    LianBerthold1 [anonim]

    Deci Ungaria ne dă înapoi Crișana de Vest, pînă la tisa, nu? că asta prevedea rezoluția de la Alba-Iulie.

    Și sîrbii ne dau restul Banatului, pînă la Dunăre.

    Cool!

    Vorbești tu cu pretenarii tăi sîrbi, da, Kelemene? și cu boamba de Orbam: să nu ne mai chinuim noi.
  • +2 (8 voturi)    
    adevarul (Duminică, 30 octombrie 2016, 14:59)

    PanturuIon [anonim]

    dupa 1918 - Alba Iulia , a fost razboiul cand vecinii nostri au uitat totul si au actionat asa cum am vazut , citit etc . si astazi la fel !


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică