Panou de pre-campanie al UDMR: "Salvam Clujul de Bucuresti, taxele noastre sa imbogateasca Ardealul, nu Capitala"

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 24 octombrie 2016, 3:52 Actualitate | Politic

UDMR a amplasat in Cluj-Napoca un panou de pre-campanie cu textul "Salvam Clujul de Bucuresti, taxele noastre sa imbogateasca Ardealul, nu Capitala", dar si unul similar la Oradea, liderii Uniunii sustinand ca este vorba despre promovarea descentralizarii, relateaza Mediafax.

Presedintele executiv al UDMR, Kovacs Peter, a declarat ca mesajul transmis este unul care pledeaza pentru ca majoritatea taxelor incasate din teritoriu sa ramana pe plan local, nu sa mearga la Bucuresti.

"UDMR a amplasat la Cluj-Napoca, in zona Stadionului CFR, un panou de precampanie cu mesajul - Salvam Clujul de Bucuresti, taxele noastre sa imbogateasca Ardealul, nu Capitala. Un panou similar a fost amplasat la Oradea. Textul mesajului se refera la descentralizare, in sensul in care noi pledam ca taxele sa ramana mai multe pe plan local, la Cluj, sau la Oradea, in loc sa fie trimise la Bucuresti. Locuitorii Ardealului, de la care se strang aceste taxe, au cea mai mare nevoie de ele, pentru investitiile din zonele in care locuiesc, nu pentru a plati din acesti bani investitii in Bucuresti", a spus Kovacs Peter.

De asemenea, UDMR a amplasat un alt panou pe Calea Turzii din Cluj-Napoca, in limba maghiara, in care se sustine denumirea municipiului si in limbile maghiara si germana ¬ Kolozsvar, respectiv Klausenburg.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
5985 vizualizari
  • +4 (28 voturi)    
    Bravo (Luni, 24 octombrie 2016, 3:56)

    mitg [utilizator]

    Ne-o meritam. Daca le permitem sa promoveze c... de astea, n-avem de ce ne plange.
    • -2 (14 voturi)    
      Well ... astia sunt cei ce l-au votat pe Funar (Luni, 24 octombrie 2016, 9:08)

      MiticaPalarierul [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Well ... astia sunt cei ce l-au votat pe Funar si pe Boc.

      Cred ca ar fi cazul sa-i punem in carantina, sa nu se raspandeasca turbarea, daca astia incep sa muste oameni pe strada atunci cand ii apuca "duca-se pe pustii".

      "Patria si Dreptul Meu!"
      .
  • +5 (25 voturi)    
    Prostia ungurească (partea I) (Luni, 24 octombrie 2016, 4:30)

    rsumy_ [utilizator]

    1. Să se pună o taxă de 100% pe produsele "Covalact" vândute în București.

    Ei, cum sună?
    Pare utopic, dar se poate pune în practică... (în caz de...).
    • -5 (9 voturi)    
      intelighentzia romaneasca (Luni, 24 octombrie 2016, 11:33)

      natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui rsumy_

      Ca ardelean, prea putin ma intereseaza daca bucurestenii vor sa plateasca dublu
      • +6 (6 voturi)    
        pai (Luni, 24 octombrie 2016, 12:17)

        hollow [utilizator] i-a raspuns lui natbl73

        cred ca la un pret dublu nu mai cumpara nimeni, cam asta e logica. Nu ca ar fi o idee buna tampenia asta, dimpotriva.
      • -1 (9 voturi)    
        >>>>>>>>>>>>>> (Luni, 24 octombrie 2016, 14:56)

        Invincible [utilizator] i-a raspuns lui natbl73

        Ce destept esti, ardelene! :)))))))))))))))

        Heh, inteligenta voastra e proverbiala. :)))
    • +2 (6 voturi)    
      Ce legatura are? (Luni, 24 octombrie 2016, 12:39)

      TDragos [utilizator] i-a raspuns lui rsumy_

      Covalact este detinuta de catre SigmaBleyzer, un fond de investitii american… este bine sa te documentezi inainte sa scri/ vorbesti…
      • +3 (5 voturi)    
        cred ca s-a inteles (Luni, 24 octombrie 2016, 13:55)

        eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui TDragos

        putem spune atunci Banca Transilvania. e ok?
  • +7 (29 voturi)    
    Mult prea parsivi grofii UDMR,vor si voturile..... (Luni, 24 octombrie 2016, 5:16)

    Plagarus [utilizator]

    .......romanilor transilvaneni !!
    • +1 (13 voturi)    
      De ce? (Luni, 24 octombrie 2016, 8:16)

      dt1961 [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Clujul si Oradea nu sunt in Romania? Se precizeaza cumva Budapesta? Ce va iritati asa de tare? Doar Bucurestiul are cea mai mare putere economica, nu???
  • -3 (15 voturi)    
    Smart move... (Luni, 24 octombrie 2016, 7:26)

    DanDare [utilizator]

    ...UDMR a gasit calea sa adune mai multe voturi decat cele ale ungurilor nationalisti.
    Toti romanii care au fost in Ungaria in vizita sau in tranzit au remarcat diferentele majore , cel putin la nivel de drumuri imediat cum trec granitele de la Bors si Nadlac.
    Nu mai tin vrajelile ieftine ale politicientilor din Buc. ca vom face si vom drege..., in plus daca arunca in joc si sperietoarea cu imigrantii, iar vor mai aduna ceva voturi.
    • +2 (8 voturi)    
      ei lasa (Luni, 24 octombrie 2016, 13:57)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui DanDare

      ca multi politicieni din bucuresti sunt ardeleni.. ati avut unul din cluj ceva ani si tot degeaba...

      PS: saracii moldoveni ce sa mai zica de infrastructura?
      • +1 (1 vot)    
        neee (Luni, 24 octombrie 2016, 21:16)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

        Nu degeaba. A se vedea cati bani produsi de miticii cei rai a redirectionat catre cluuuj, in conditiile in care cluuujul producea cam subtire perioada aia.
  • +9 (23 voturi)    
    Poate ca ar trebui sa le explice cineva, (Luni, 24 octombrie 2016, 8:03)

    Anges [utilizator]

    eventual tot prin panouri, ca spre deosebire de perioada Ungariei mari, acum romanii transilvaneni ( si de fapt toti ardelenii), au reprezentare proportionala in parlamentul tarii (adica la Buc). Iar seful statului si seful executivului (tot de la Buc) sint ardeleni. Deci fondurile se muta dupa cum e nevoie in tara, catre judete care sint subventionate din cauza dezvoltarii reduse (ex. Harghita, Covasna) si nu raman in Buc, contributor net (si cel mai mare) la bugetul Romaniei.
  • +5 (11 voturi)    
    Idem ... (Luni, 24 octombrie 2016, 8:36)

    Acestnicknameestedejainregistrat [utilizator]

    La fel se intampla si in Oradea.

    http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-1/panouri-provocatoare-ale-udmr-pe-strazile-orasului-salvam-oradea-de-bucuresti-130116.html?mobile=no

    Vorba unui ziarist din Oradea: azi salvam de Bucuresti, maine de Buxelles ... iar in final o sa aderam la axa Moscova-Budapesta.
  • +10 (14 voturi)    
    populisme (Luni, 24 octombrie 2016, 8:38)

    VladSnow [anonim]

    E o singura problema. Majoritatea taxelor se platesc in Bucuresti, si in Ilfov, si se investesc cu mult mai putini bani de la stat in Bucuresti si Ilfov decat se platesc taxe.

    Deci nu capitala e problema. Problema sunt regiunile sarace din tara. Acolo se duc multi bani si se incaseaza taxe putine.

    Judetele campioane la primit mai multi bani decat platesc sunt Vaslui, Botosani, Vrancea, Calarasi, Teleorman.

    Deci nu e vorba de imbogatit Capitala, nu se investesc banii in Capitala, ca d-aia avem trenuri de metrou insuficiente, autobuze si tramvaie insuficiente, si o sosea de centura aproape inutilizabila.

    Se fac investitii in zonele sarace ale tarii, pentru a le aduce la acelasi nivel cu restul tarii, ideea fiind ca pe viitor sa-si acopere singure prin taxe nevoile.

    Evident o investitie e cu atat mai eficienta cu cat e mai mare nevoie de ea. Si evident ca zonele mai sarace au nevoie mai mare de investitii. Deci nu e nimic anormal.

    Daca ar ramane in Bucuresti si Ilfov toate taxele care se platesc aici rezultatul ar fi depopularea zonelor sarace din tara. Acum na, e si asta o varianta. Dar pare un pic stupid.

    Si Germania de Vest a pompat o groaza de bani in Germania de Est dupa unificare, pentru a reduce decalajele. Cam asta se intampla si la noi.

    La fel se intampla si in UE. Tarile mai bogate dau mai mult la buget, si primesc mai putin. In ideea ca tarile mai sarace, ca Romania, sa le ajunga din urma in timp.

    Asta e unul dintre motivele pentru care s-au suparat Englezii si au facut BREXIT, fara sa priceapa ca, si cu diferenta aia de bani, castigurile ramanerii in UE erau mai mari decat acest deficit.

    Asa ar merita si cei care bat campii cu chestia asta. Sa li se spuna OK, va pastrati banii acolo la voi. Dar o sa punem vama pe ce produceti si vindeti in restul Romaniei, si controale de acte de identitate la trecerea in alt judet. Si permis de munca daca vreti sa munciti in alte judete. Si o moneda locala, pentru fiecare judet in parte. Sa vedem, merita?
    • +1 (5 voturi)    
      Investitii vs. Gauri Negre (Luni, 24 octombrie 2016, 12:07)

      XtrO [utilizator] i-a raspuns lui VladSnow

      In principiu sunt de acord cu ideea sprijinirii zonelor sarace in ideea dezvoltarii acestora.
      DAR: nu prin pomeni sociale ajungem acolo. Acest deziderat se realizeaza prin investitii majore, prin stimularea crearii locurilor de munca si nu in ultimul rand, prin motivarea locuitorilor acestor zone sa vrea sa munceasca. De cate ori s-a intamplat ca un potential investitor, roman sau de aiurea sa renunte la proiecte vizand aceste zone din cauza ca nu a gasit forta de munca necesara dezvoltarii acestor proiecte? E mai lejer, in opinia unora, sa stai acasa sau la crasma si sa astepti postasul cu pensia sociala sau alte 'stimulente' de acest gen decat sa pui osul la munca.
      In acest caz, intreb, e normal sa tai bugete de investitii care ar putea fi alocate zonelor dezvoltate si care le-ar folosi eficient, fonduri care au fost colectate tocmai din aceste zone, pentru a le directiona in 'gaurile negre' despre care scriam mai sus?
    • +2 (4 voturi)    
      daaa (Luni, 24 octombrie 2016, 13:58)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui VladSnow

      pai se baga bani in moldova de nu e adevarat... autostrazi peste autostrazi.
    • -1 (3 voturi)    
      Dar (Luni, 24 octombrie 2016, 20:40)

      JohnnyBGoode [utilizator] i-a raspuns lui VladSnow

      Sunt de acord ca la momentul actual Bucurestiul este un contributor net iar alte regiuni sunt practic subventionate. Dar te-ai intrebat vreodata de ce? Uite unul din motive: toti ministrii, secretarii de stat, sefii directiilor, conducatorii federatiilor etc sunt toti la Bucale. Toti astia au salarii peste majoritatea populatiei. Iar salariile lor mari au atras multe beneficii pentru Bucuresti.

      Ce-ar fi sa mutam din ei la Vaslui, sa vezi cum ar creste si contributia Vasluiului o data cu salariile grase care vor fi cheltuite in mare acolo. Asta inseamna descentralizare, si ar trebui realizata cat mai repede.
  • +4 (14 voturi)    
    Nu vă amăgiți, asta cred și românii ardeleni (Luni, 24 octombrie 2016, 9:03)

    andipetre [utilizator]

    UDMR nu face decât să compromită ideea, făcându-i pe unii să creadă că e o idee exclusiv ungurească, dând apă la moară reacțiilor naționaliste. Dar asta e și părerea net predominantă a românilor din Transilvania și Banat, oricât ar încerca unii să se amăgească.
    • 0 (10 voturi)    
      Jucati-va voi ardelenii cu focul, (Luni, 24 octombrie 2016, 17:55)

      buriu [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      ca s-ar putea sa va ardeti. Vedeti ca rusii nu stau degeaba pe acolo. Cand va fi prea tarziu, degeaba o sa mai tipati, o sa fiti bozgorizati cu totii. Ati uitat ce ati patit cu bozgorii( nu voi ci bunicii vostri).
  • -3 (13 voturi)    
    mi se pare fair (Luni, 24 octombrie 2016, 9:05)

    Nevermind [utilizator]

    cluuujul sa sustina harcov. nema bani de investitii pentru cluuuj si nu mai e boc la bucale sa directioneze fara numar
  • +6 (14 voturi)    
    Manipulare separatista (Luni, 24 octombrie 2016, 9:42)

    rotpg [utilizator]

    Manipulare ca sa bage zazania intre romani.

    Bucurestiul contribuie ca PIB/cap de locuitor mult mai mult decat Clujul sau alte orase din tara. Deci da fim seriosi, nu finanteaza Clujul capitala, msi repede ar fi invers! Bucurestiul e un contribuitor net la bugetul altor judete. Si Clujul este, dar intr-o masura mult mai mica. Taxele colectate in Bucuresti si Cluj se duc in zonele sarace, cum ar fi de ex fieful UDMR, Harghita si Covasna!
  • +6 (10 voturi)    
    :))) (Luni, 24 octombrie 2016, 9:55)

    titi_rulment [utilizator]

    la fel cum au "salvat" judetele harghita si covasna, printre cele mai sarace judete din tara si cu salariile cele mai mici? :)))

    au simtit miros de bani la cluj si oradea si hop si ei! prosti sunt aia care pun botul la asa ceva..
  • +5 (9 voturi)    
    As accepta multe de la ei (Luni, 24 octombrie 2016, 10:15)

    mr_mojo [utilizator]

    Daca nu ar fi fost la guvernare in toate guvernele de pana acum. In cazul asta nu ii mai crede (sper) nimeni.
  • +4 (12 voturi)    
    :)))) (Luni, 24 octombrie 2016, 10:20)

    sentenced [utilizator]

    Ce omit sa spuna udemeristii este ca Bucurestiul genereaza putin peste 20% din PIB-ul total al Romaniei. :)))
    • -2 (6 voturi)    
      Deci nu ii mai trebuie contributia Clujului ;) (Luni, 24 octombrie 2016, 11:50)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Nici nu era vorba de contributia Bucurestiului, ci de cea a unor orase din Transilvania.
      • +4 (6 voturi)    
        mda (Luni, 24 octombrie 2016, 14:02)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

        In momentul in care PLEACA in alte parti bani produsi aici, cum ar putea sa "beneficieze" de banii cluuujului? Greu cu logica,

        Vezi ca nu merge doar sa pastrati contributia "unor orase". Aveti de hranit si harcovul + satele din jurul "unor orase".

        A scos un frustrat chestia ca va mananca Bucurestiul banii si ati preluat-o din gura-n gura. Ia uita-te de curiozitate cat producea cluuujul pana sa ia boc bani de la toata tara si sa pompeze in el?
      • +3 (5 voturi)    
        Cred ca... (Luni, 24 octombrie 2016, 15:20)

        sentenced [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

        Cred ca ti-a scapat exprimarea "taxele noastre sa imbogateasca Ardealul, nu Capitala". Sugereaza ca si cum Bucurestiul ar fi intretinut de Cluj.

        Nu ma intelege gresit, sunt brasovean si toti stramosii mei sunt de prin zonele Vestice, insa nu poti nici sa bati campii. :)
  • +8 (12 voturi)    
    Contributia Harghita-Covasna.. (Luni, 24 octombrie 2016, 10:31)

    cristian_n [utilizator]

    La PIB si buget tinde catre 0 barat.
    Despre ce vorbim aici?
    • -3 (7 voturi)    
      Clujul nu e in Covasna sau Harghita (Luni, 24 octombrie 2016, 11:47)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui cristian_n

      TU despre ce vorbesti exact aici?... Schimbi subiectul?
      • +3 (9 voturi)    
        Ai citit bine articolul? (Luni, 24 octombrie 2016, 13:09)

        cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

        "...taxele noastre sa imbogateasca Ardealul, nu Capitala...".
        Ai dreptate,Harghita si Covasna nu sunt in ardeal,sunt deja in meandrele concretului unguresc..
        Regionalismul asta pagubos din partea ardelenilor si banatenilor fata de regateni nu duce la nimic bun pt.tara unita.
        • +2 (8 voturi)    
          chill (Luni, 24 octombrie 2016, 14:03)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui cristian_n

          Unii gandesc incet si partial. Considera asta o calitate regionala.
          • -3 (5 voturi)    
            multa intelepciune, regatene ;) (Luni, 24 octombrie 2016, 21:42)

            andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            Mai departe de clisee si ifoseegre de mers, nu?...
            • 0 (2 voturi)    
              ihi (Luni, 24 octombrie 2016, 22:26)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

              Scuza-ma ca sustin ca 1+1=2 si tie nu-ti convine asta, pentru ca ardelean.
  • -2 (2 voturi)    
    si uite asa (Luni, 24 octombrie 2016, 14:06)

    eu sunt [utilizator]

    incepem usor usor sa ne dezbinam... e adevarat ca statul roman nu mai are sens de mult (cititi definitia si scopul statului si o sa vedeti ca statul roman nu prea isi face treaba). nu credeam totusi ca se va ajunge atat de repede aici. Si asta e doar inceputul... Nu e o intamplare faptul ca dupa 30 de ani nu avem o autostrada care sa lege cele 3 mari reginuni.

    Ardealul incepe cu pretentii (ca da multi bani la buget si ca nu se intorc suficiente beneficii, ca e frumos in ungaria etc)
    Moldova de peste prut incepe sa discute despre unire dar nu cu Romania ci cu Moldova noastra (e o miscare interesanta)
    La Bucuresti se fac marsuri unioniste la misto tocmai pt a bagateliza ideea de unire
    Statul este slab si sunt mari sanse de rupere
  • -1 (7 voturi)    
    VAI (Luni, 24 octombrie 2016, 15:06)

    EmilNae [anonim]

    dar ce prost a fost ala care a facut afisul.Si va prinde, la cit de"'destepti"" sint ardelenii vezi alegerea lui Basescu in doua rinduri.Acum vad ce au ales sau poate nici acuma.Nu este de mirare.Oricum ne-au scapat de comunisti de SOV si ne-am ales cu primul securist a ltarii si gasca lui de infractori cocos, udrea, anpr,maicrosoft etc etc fata de care SOV a ramas prostul hotilor.Cert ardelenii ""au stiut"" ce aleg
    hihihihihihihihihi
    si acum la subiect.Cei care au facut afisul sint complet HABARNISTI sau rau intentionati.Eu cred a doua varianta ca au si terenul propice.
    PIB-ul romaniei pe zone istorice este urmatorul.Date INS nu scoase din burta ca afisul
    - MOLDOVA contribue la PIB in proportie de 13%
    - TARA ROMANEASCA 54 %
    - TRANSILVANIA 33 %
    deci cine ce trimete mai mult laBucuresti?
    Bai, daca Bucurestiul ar retine pentru el TOT cit contribuie la PIB sa dea dracului ca ar arata mai bine decit Las Vegas. Contributia NUMAI a Bucuresti-ilfov la PIB este de 28% adica aproape cit TOATA Transilvania.
    Si atunci cit si unde contribuie Ardealul. La Bucuresti in nici-un caz.Asa ca sloganul este pentru aburit fraierii.
    • -2 (2 voturi)    
      bai , mai lasa-ne cu statisticile mincinoase (Luni, 24 octombrie 2016, 21:43)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui EmilNae

      realitatea e alta si nu avantajeaza Bucurestiul.
      • -1 (1 vot)    
        UITE (Luni, 24 octombrie 2016, 21:57)

        EmilNae [anonim] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

        tu esti unul din fraieri.imi pare rau dar asta este. Eu ma iau dupa statistici mincinoase dar tu de unde stii ca oradea sau clujul finanteaza bucurestiul. Hai spune tu care cum este.
        Gagile pibul bucuresti -ilfov va ingroapa tata si finanteaza salajul ca din ce realizati voi la cluj de exemplu va ajunge sa se intretina ei nu sa mai dea si la altii.
        asa ca las-o jos ca macane si nici pe departe nu sinteti ce va inchipuiti
  • +3 (5 voturi)    
    Naspa (Luni, 24 octombrie 2016, 15:58)

    traian_mari [utilizator]

    Nu avem politicieni cu cohones i ziua de azi! Daca am avea nu li s-ar permite astfel de declaratii.....am si eu o intrebare! Putem vreoadata sa scapam de udmr? ei din 90 incoace se aliaza mereu cu partidul catigator din Roamania, adica pe scurt sunt mereu la guvernare! Cum oare putem scapa de ei, de ex care e lminimul de procente pentru a intra in parlament?
  • 0 (4 voturi)    
    degeaba.. (Luni, 24 octombrie 2016, 16:34)

    IosifCiosif [anonim]

    contribuie daca se fura trei sferturi din venituri. Unii va imbatati cu apa rece dar realitatea din Transilvania este altfel perceputa de cei care o locuiesc. Din pacate nici UDMR nu este usa de biserica...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri