PSD promite in programul de guvernare salariu minim de 1.400 de lei in 2017 si de 1.750 de lei in 2020, CASS pentru pensionari eliminat de anul viitor si TVA de 18% din 2018

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 9 octombrie 2016, 17:27 Actualitate | Politic

Liviu Dragnea
Foto: Agerpres
 documente
Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a prezentat duminica partea economica din programul de guvernare al partidului, care prevede cresterea salariului minim la 1.400 lei incepand cu 1 ianuarie 2017, eliminarea CASS pentru pensionari tot de anul viitor, TVA zero pentru vanzarea de locuinte, 9% pentru publicitate si TVA de 18% din 2018, potrivit News.ro. Programul de guvernare al PSD prevede ca salariul minim brut sa fie majorat la 1.400 de lei in 2017,  la 1.510 lei in 2018, la 1.625 lei in 2019 si la 1.750 de lei in 2020. De asemenea, potrivit programului de guvernare, salariul mediu brut ar ajunge de la 3.100 lei in 2017 la 3.950 lei in 2020.

Totodata, punctul de pensie ar urma sa creasca anul viitor la 1.000, urmand ca in urmatorii ani sa creasca gradual, iar in 2020 sa ajunga la 1.400.

PSD propune, de asemenea, ca, pentru un salariu mai mic sau egal cu 2.000 de lei, pentru toti medicii indiferent de salariu si cei care lucreaza in IT, de la 1 ianuarie 2018 sa fie eliminat impozitul pe venit, care in prezent e de 16%.

In ceea ce priveste contributiile pentru salariati, potrivit programului de guvernare, CAS ar urma sa scada de la 26,3% cat e in prezent, la 25% de la 1 ianuarie 2018, iar CASS sa scada de la 10,7% la 10% tot de la inceputul anului 2018.

In ceea ce priveste pensionarii, PSD vrea ca pentru pensiile mai mici sau egale cu 2.000 de lei sa fie eliminat impozitul pe venit, care in prezent e de 16%, incepand cu 1 ianuarie 2017, iar pentru pensiile mai mari de 2.000 de lei acesta sa scada la 10%. Potrivit programului, CASS pentru pensionari ar urma sa fie eliminat de la 1 ianuarie 2017.

Pensia minima garantata ar urma sa creasca de la 400 de lei cat e in prezent la 520 de lei de la 1 martie 2017 si la 640 de lei incepand din 2018.

Nu vor mai plati impozit pe venit din 2018 nici cabinetele individuale, PFA, DDA, medicii, artistii, scriitorii, jurnalistii, notarii, contabilii care au venituri din activitati independente de pana la 24.000 lei anual. Cei care vor avea venituri mai mari de 24.000 de lei vor plati impozit pe venit de 10% incepand cu 1 ianuarie 2018, potrivit proiectului de guvernare al PSD. De asemenea, acestia nu vor mai plati CAS ori CASS tot din 2018.

Totodata, impozitul pentru transferul de proprietati va fi eliminat pentru sume mai mici de 450.000 lei, iar pentru sumele mai mari de 450.000 lei acesta ar urma sa fie de 3% de la 1 martie 2017, potrivit programului de guvernare al PSD.

De asemenea, PSD propune TVA de 18% din 2018. Tot de la 1 ianuarie 2018, TVA pentru vanzarea de locuinte ar urma sa fie eliminat, iar cel pentru publicitate sa fie micsorat la 9%.

La lansarea programului economic din programul de guvernare al PSD au participat fosti ministri din Guvernul Ponta, precum Eugen Teodorovici sau Rovana Plumb, dar si Victor Ponta. De asemenea, au mai fost prezenti Serban Nicolae, Niculaie Badalau, Ecaterina Andronescu si Gabriela Firea. PSD urmeaza sa prezinte si alte capitole din programul de guvernare, cum ar fi cel pentru Sanatate si cel pentru tineri.












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
22985 vizualizari
  • +69 (83 voturi)    
    Aualeu (Duminică, 9 octombrie 2016, 17:30)

    mitg [utilizator]

    E clar, o sa creasca datoria publica la 90% din PIB.

    Timpul sa plecam.
    • +53 (65 voturi)    
      Lol (Duminică, 9 octombrie 2016, 18:14)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Iar daca ai de gand sa comentezi, din opozitie, iti vor zice ca ii urasti pe pensionari, pe medici, pe ITisti.
      • -35 (67 voturi)    
        IT-istii deja sunt scutiti (Duminică, 9 octombrie 2016, 19:00)

        FFF T [utilizator] i-a raspuns lui HP

        De mai bine de 10 ani, IT-istii nu platesc impozit pe salariu! De parca ei n-ar trai in tara asta, ei n-au nevoie de politie, instante, scoli, spitale. Si au salarii mult peste medie. Sila!
        • +30 (36 voturi)    
          dracnea, monta, motocicleanu (Duminică, 9 octombrie 2016, 20:03)

          andreitr [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

          Toată floarea cea vestită a mafiei roșii kaghebiste care a supt sângele tarii douăzeci și cinci de ani și care ar trebui trimisa la canal nu sa fie lăsați să mintă în continuare poporul. Hai DNA!
          • +24 (32 voturi)    
            programul psd e pentru pomanagii (Duminică, 9 octombrie 2016, 23:24)

            zzztop [utilizator] i-a raspuns lui andreitr

            psd a gasit solutia. voteaza eliminarea tuturor taxelor si cresterea tuturor veniturilor.

            dupa 2 ani declara insolventa si tripleaza impozitele iar dupa patru baga toata tara in faliment. ce simplu a fost
            • -27 (37 voturi)    
              PSD promite (Duminică, 9 octombrie 2016, 23:58)

              ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

              Ca de obicei, PSD vine cu promisiuni. O parte din ele sunt de bun simt si se realizeaza, celelalte sunt praf in ochi pentru alegatori. Intrebarea mea e cu ce vin ceilalti ? N-am auzit niciodata un program de guvernare de la PDL-isti. In schimb, am primit mereu "dusmani" impotriva carora sa luptam: comunistii, mogulii, bugetarii, plagiatorii, mitomanii. Vreau sa vad un program din partea celorlalti, vreau sa vad ca isi bazeaza si ei macar o data campania pe ceea ce vor sa faca, nu pe subiecte false oferite talibanilor ca sa aiba impotriva a ce lupta.
              • -18 (30 voturi)    
                TVA scazut CAS scazut (Luni, 10 octombrie 2016, 3:06)

                robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

                Cand au scazut CAS-ul ziceati ca se prabuseste economia, cand au marit salariul minim ziceati ca dau faliment firmele, cand au scazut TVA-ul ziceati din nou ca se darama economia.
                Cand au anuntat masurile ati zis ca acum: doar promisiuni.
                Dati minus daca am dreptate ;)
                • +23 (23 voturi)    
                  Ai dreptate.... (Luni, 10 octombrie 2016, 8:46)

                  Spiky [utilizator] i-a raspuns lui robotel corporatel

                  .... dar doar intr-o mana. Toate masurile de bun simt economic luate de PSDeala au avut rezultate minime sau zero - contracarate de altele total aiurea, tii minte suprataxa de 7% la combustibili a lui Pontanocchio? Toti marii transportatori s-au apucat sa alimenteze peste granita unde motorina este mai ieftina si pierderile totate au depasit cu mult presupusa suma suplimentara care cica s-ar fi colectat - pentru autostrazi. Ai vazut vreo autostrada facuta de POnta?
                  • +13 (13 voturi)    
                    :) (Luni, 10 octombrie 2016, 10:57)

                    VictorasTractoras [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

                    Aia pe care au dat-o in uz desi nu era gata, si s-a daramat dramatic se pune?
                  • -12 (16 voturi)    
                    cred ca realizati ca sunteti penibili (Luni, 10 octombrie 2016, 10:58)

                    cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

                    daca propun scaderea taxelor scariti cu gura, daca propuneau cresterea taxelor sareati cu gura.
                    partea cea mai haioasa este ca le-a dat mat liberalilor. nici nu stiu ce sa mai propuna. sa propuna scaderi si mai mari, sa tipe ca nu se sustin desi masurile trecute s-au sustinut si au produs incet incet crestere economica. greu cu programul.
                    dar oare salvatorii ce au in program? in afara de "aia e rai, votati-ne pe noi"
                    • +8 (8 voturi)    
                      ești mov? (Luni, 10 octombrie 2016, 11:19)

                      grigoreagape [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

                      :)))
                    • +12 (12 voturi)    
                      Madam Coucou... (Luni, 10 octombrie 2016, 11:27)

                      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

                      ... pe astia ii doare fix in manshalier de economie. Masurile luate de ei in mod arbitrar doar intamplator isi fac efectul, si adesea doar pe termen scurt - vezi Tariceanu cu angajarile lui de sute de mii in administratia publica - citat dintr-un articol hotnews: ”In perioada 2007-2008, s-au angajat in sectorul public 135.000 de oameni si au fost create aproape 80.000 de posturi care nu au fost insa ocupate, dar au fost folosite pentru crearea de sporuri si prime” - Guvernul Tariceanu -PSD. Cand este vorba de irosit bani publici sunt maestri. Cand este vorba de strans, pierd alegerile si fraierii care castiga refac bugetul - cand au pierdut alegerile in 1996( se numea atunci PDSR) in visteria tarii se aflau doar 50 milioane de dolari - practic Romania era in incapacitate de plata, si CDR-ul a scos Romania dintr-o situatie extrem de dificila, pentru ca in 2000 sa zbiere ca magarii PDSR-istii ”greaua guvernare”.
                • +15 (15 voturi)    
                  nu zau ? (Luni, 10 octombrie 2016, 9:42)

                  un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui robotel corporatel

                  cand au venit tehnocratii la guvernare Ro a devenit tara cu cele mai mari cresteri in % din EU.
                  Pana si guvernul Boc mai facea autostrazi in criza economica mondiala. Ponta absolut 0. Nastase a facut contract cu Bechtel.
                  trebuie sa fii absolut ignorant sau rau intentionat sa votezi cu PSD (sau mamaie senila)
                  • -6 (10 voturi)    
                    era si pana sa vina ei (Luni, 10 octombrie 2016, 12:34)

                    robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

                    si in 2015 tot cea mai mare crestere economica a fost.
                    iar in 2016 a fost crestere pe masurile luate de ponta, tehnocratii ce masura au luat? au amanat cresterea salariului minim, asta e tot ce au facut
                    • +2 (2 voturi)    
                      hai lasa (Luni, 10 octombrie 2016, 16:47)

                      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui robotel corporatel

                      masurile luate de ponta, serios?
                      cum ar supra acciza pe carburanti?
                • +6 (6 voturi)    
                  Iti dau "minus" pt ca nu discutam de ce (Luni, 10 octombrie 2016, 11:58)

                  Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui robotel corporatel

                  au spus unii ca o sa se intample si nu s-a intamplat, ci de faptul ca masurile populiste luate nu se sustin prin asa zisa crestere economica sanatoasa, ci prin eliminarea investitiilor si prin imprumuturi.

                  Naivule, cand se va rupe sandramaua, lor si familiilor lor (ma refer la cei la care te inchini tu acum), n-o sa le pese, pt ca vor pleca din timp in tarile stabile (unde deja cred ca si-au creat un "cheag" sau in paradisurile lui Mazare ! Tu, in schimb vei ramane aici si nu vei intelege cum de s-a prabusit frumoasa Romanie in care "totul duduia si mergea struna" !
              • +1 (1 vot)    
                PSD promite din 1989 (Joi, 13 octombrie 2016, 20:57)

                Ellias [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

                si uite unde am ajuns, dupa ce Romania, in '89 nu mai avea datorii externe. Asa ca hai lasa-ne cu PSD-ul tau cu tot . Cel putin opozitia nu sare calul ca PSD-ul tau
            • +20 (20 voturi)    
              Pai si atunci de unde??? (Luni, 10 octombrie 2016, 8:42)

              Spiky [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

              Daca elimina toate taxele, de unde bani la stat, frate?
              Ca pe ei ii intelegem, ei iau spaga netaxabila si nu ii intereseaza chestiile astea cu taxele si impozitele, care nu sunt pentru ei, ci pentru fraierii care muncesc cinstit.
              • +3 (3 voturi)    
                se autodenunta (Luni, 10 octombrie 2016, 13:22)

                nahir [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

                dragnea pentru matrapazlacurile facute pe mosia teleormaneana si vine si cu banii furati. ii scoate de la saltea.
                urmandu-i exemplul, toti golanii din politica si afaceri se vor sinucide moral cuprinsi de remuscari si isi vor denunta toate afacerile facute venind la buget (ala secatuit an de an in ultimii 25 ani, tot de ei) si cu banii rezultati din furturile respective.
        • +23 (37 voturi)    
          Fals (Duminică, 9 octombrie 2016, 20:04)

          HP [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

          Doar anumite categorii de IT'isti sunt scutite de la plata impozitului.

          In plus, conditiile presupun ca angajatorul sa fi realizat minim 100.000€ din productia de software in anul precedent.

          Cam 20% din angajatii in IT beneficiaza de scutire.

          Cat despre scutirea in sine, mi se pare benefica, incat sa incurajam industria IT, ce poate deveni industria strategica a Romaniei.

          Cand un medic sau politist va produce si va consuma sau va plati CAS cat o face un ITist, atunci vom discuta.
          • 0 (30 voturi)    
            E o aiureala ce spui (Duminică, 9 octombrie 2016, 21:32)

            MasP [anonim] i-a raspuns lui HP

            Un medic , un profesor chiar si un politist iti produce fiecare pe segmentul lui si asigura functionarea societatii. Nu poti compara mere cu pere. Iti spun sigur ca daca ai o problema medicala grava, nu vei putea inventa un algoritm care sa ti-o rezolve. Ai nevoie de un medic foarte bun care sa stie ce naiba sa faca. Si atunci vei realiza ca un medic s-ar putea sa fie mult mai valoros decat un IT-ist. Apropo, stii cat castiga in medie un medic chirurg in US ? Iti spun eu ca stiu : 1 mil $/an. Stii cat castiga un IT-ist ? 100 mii $/an. Oare aia sunt prosti ?
            • +7 (7 voturi)    
              nu e deloc aiurea.. (Luni, 10 octombrie 2016, 11:13)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui MasP

              si in Romania un medic chirurg care lucreaza in privat si trateaza "IT-isti" (o definitie cam vaga) castiga o gramada de bani.
              prin reducerea impozitului in industria de software se incurajeaza o activitate care creste nivelul de trai in Romania. efectul este cascadat in toate domeniile.

              daca un medic, un profesor si un politist "asigura functionarea societatii" pentru persoane care nu contribuie din diverse motive la bugetul sanatatii, educatiei, internelor, atunci vor fi platiti la nivelul societatii pe care o asigura. comparatia cu US este asadar complet deplasata.
            • +2 (2 voturi)    
              medicul cum de trateaza? (Luni, 10 octombrie 2016, 11:46)

              CostelTofan [anonim] i-a raspuns lui MasP

              oare medicul respectiv nu foloseste o apartura care functioneaza cu.....un soft, produs de un IT-ist?

              discutia nu e cine e mai important, fiecare e imporant in felul sau. scutirea de impozit nu e pentru IT-isti in sine, ci pentru a incuraja industria care aduce la buget mai multi bani decat ar castiga statul din impozit.
            • 0 (0 voturi)    
              mai nene mai.. (Luni, 10 octombrie 2016, 16:00)

              akillies [utilizator] i-a raspuns lui MasP

              ..care medic castiga 1 mil dolari / an in US?!?!
              D-aia de silicoane?!? posibil, dar nu sunt platiti de statuele de resedinta ci au clinici private !
              La "stat" ( a cam fost desfiintat conceptul in US), medicii americani au salarii la acelasi nivel cu cei de-aici (comparativ cu nivelul de trai si cel economic din US). La privat (ca acolo sunt medicii tai milionari) medicii au salarii in functie de sponsorizarile primite de spitalele sau de fondurile investite de diverse societati de asigurare in acele spitale in care practica... Mergi matale si mai studiaza piata muncii in US, si apoi vino cu dezinformari!
          • -11 (15 voturi)    
            draga (Duminică, 9 octombrie 2016, 22:46)

            baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui HP

            camarade, pina si aitistii au nevoie de medici cind se imbolnavesc, nu toate bolile se vindeca citind pe net. Si de politisti au nevoie, doamne fereste, nu mai e cazul sa dau exemple.
            • +16 (22 voturi)    
              sunt IT-st (Luni, 10 octombrie 2016, 0:03)

              ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

              Si sunt toal de acord cu tine. Prea importanti ni se pare ca suntem uneori. Lumea poate sa mearga foarte bine inainte si fara noi. Dar putem merge inainte la fel de bine fara medici, politisti sau profesori (ordinea e aleatorie, cu totii sunt foarte importanti). Desigur, se vorbeste mult despre profesori ca nu ar face treaba buna. Hai sa incercam sa crestem o generatie fara educatie scolara, asa cum e ea, sa vedem ce se intampla. Poate invatam sa apreciem mai mult munca pe care o fac acei oameni.
            • +4 (4 voturi)    
              pai cine-a zis ca n-au nevoie (Luni, 10 octombrie 2016, 10:17)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

              Dar avind in vedere ca in Romania nu primesc nimic inapoi in schimbul tgaxelor si impozitelor platite, ar putea usor ajunge la concluzia e ca e mai rentabil de platit taxele alea, poate si putin mai mari, intr-o tara civilizata, unde in schimb primesti autostrazi, servicii de sanatate si educatie de calitate, functionari decenti, etc, etc.

              Si spre deosebire de tine, IT-istul chiar poate sa se relocheze in Germania sau UK in citeva luni.
            • +3 (3 voturi)    
              lasa ca nu-i chiar asa (Luni, 10 octombrie 2016, 10:59)

              AltTab1 [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

              http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21342848-ministerul-sanatatii-renumeratii-primita-medici-pentru-garzi-crescut-pana-90.htm
          • -14 (20 voturi)    
            O sa ai de asteptat (Luni, 10 octombrie 2016, 0:45)

            quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui HP

            O sa ai de asteptat in cazul in care vrei ca un politist sa produca cit in IT-st.

            Cind ti se va fura din casa, sau vei fi pradat pe strada sau luat la bataie te rog sa apelezi la un IT-ist pentru ca, evident, produce mai mult decit un politist.

            Cind vei lua bataie sora cu moartea sau va da autobuzul peste tine sau vei face o criza cardiaca te rog sa apelezi la un IT-ist pentru ca, evident, produce mai mult decit un medic.

            Ce noroc ca stupiditatea nu doare caci cred ca te-ai zvircoli 24/7.
            • 0 (0 voturi)    
              ca acum.. (Luni, 10 octombrie 2016, 16:35)

              akillies [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

              ..nu e niciun hot is niciun bataus pe strada; nu e niciun hot sau violator pe strada in niciun oras sau localitate din Romania, din cauza eroismului dovedit de politisti! sua la fel pot vorbi si de accidente, trafic ingreunat in orase: politistii(chiar asaa prost platiti) isi fac datoria..?!?
              In schimb, niste ITisti au facut soft-uri care iti protejeaza tie investitiile, banii, stilul de viata "modern" iti puen informatie la dispozitie si au facut coenxiunile intre toate ramurile importante ale societatii si ale economieie!
              Problema cu astfel de comentarii este ca cei carele emit, nu inteleg conceptul de intreg, de economie de tara, de efectele unei actiuni intr-un sistem; ci, acesti indivizi, considera ca daca au ajuns intr-o comunitate, lor li se cuvine tot pentruca asa este considerata meseria lor!
              Discutia e falsa, premiza e gresita! Intrebarea corecta este, de ce ITistii ins istem privat au facut rost de scutiri, iar medicii nu?!? Un posibil raspuns este ca medicii sunt organizati in sindicate, controlate de diversi oameni cu relatii puternice in politic: sunt astfel usor de manipulat si de linistit; deasemenea, medicii au acceptat toate modificarile bugetare fara sa spuna nimic, pe cand un ITist, odata ce s-a saturat de compania sau conditiile de lucru, spune pa si se duca la alta companie - nu asteapta ci actioneaza!
              Cam asta e diferenta esentiala intre bugetar si privat: unii asteapta, altii actioneaza; unii nu castiga nimic, altii risca si castiga tot!
              mi se pare rezonabil ca aceste categorii (medici, profesori, politisti) sa fie scutite de impozite, dar sa vad si efectele acestor scutiri: spitale judetene, policlinici si dispensare medicale cu medici in ele;scoli cu profesori si invatatori in localitatile mici(d-aia de cel putin 8 la titularizari), politisti incoruptibili si acitvi in functie, si nu doar la "ciupeala"..
              • -1 (1 vot)    
                IT-isti trebuie sa plateasca impozit (Luni, 10 octombrie 2016, 20:30)

                quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui akillies

                Nu este normal ca IT-isti, care o duc foarte bine, sa fie scutiti de impozite si altii care sint amariti sint impozitati.

                IT-isti trebuie sa plateasca impozit ca si oricine altcineva

                Astfel, se genereaza nemultiri profunde in rindul celor care platesc impozite.
          • +6 (8 voturi)    
            aberezi (Luni, 10 octombrie 2016, 8:58)

            gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui HP

            si ti-o zice un IT-ist. nu poti compara mere cu pere, fiecare om are rolul sau. da, it-istii aduc bani dar nu poti face nimic doar cu bani. du-te tu pe o insula pustie cu 1000 de miliarde de euro la tine, sa te vad ce faci acolo cu ei. fiecare persoana are rolul ei in societate, nu poti trai fara medici, politisti, profesori etc. esti o rusine pentru it-isti.
            • +2 (2 voturi)    
              Lol (Luni, 10 octombrie 2016, 14:38)

              HP [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

              Tu aberezi, eu n-am spus absolut nimic de rolurile imaginare pe care tu si ceilalti agarici de mai sus le viseaza.

              N-am spus nicio secunda ca a fi ITist e mai important decat a fi medic sau politist.

              Am spus ca mi se pare normal sa fim scutiti de taxe, si ca atunci cand politistul, medicul sau altul - va aduce la fel de multi bani in economie ca mine, atunci sa comenteze.

              Pana una alta, toti astia sunt platiti din taxele si impozitele mari pe care le platesc in mare parte ITistii.

              Si daca ma tot presezi si aburesti cu rolul important al medicului in societate - te las sa te invinetesti la fata si iti voi spune ca mi se rupe de medic si de politist.

              De ce ? Pentru ca gasesc o suta ca ei, la cati bani castig. Nu mi-e frica de disparitia medicilor.

              Vor sa emigreze ? Drum bun. Sunt sigur ca nu vor pleca toti. Niciodata. Nici pe departe.

              Vor ramane in Romania si ma vor f. la cap pe mine despre cat sunt ei de importanti, in timp ce traiesc de pe mine.

              Hai sictir, "colega".
        • +22 (28 voturi)    
          fals... (Duminică, 9 octombrie 2016, 20:05)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

          ITstii nu platesc impozite pentru a atrage investitii straine...

          daca se pune impozit pe IT o sa fie jale in tara asta pentru ca multe firme o sa se care... si evident multi oameni

          pe langa asta Itstii nu platesc aia 16% in rest platesc CAS, sanatate etc.... mai usor cu dezinformarea...

          poate chiar ar fi mai bine sa platim si noi impozit... mi-ar fi mai usor sa plec din tara asta!
          • -13 (29 voturi)    
            au plecat 3.000.000 de romani (Duminică, 9 octombrie 2016, 20:50)

            FFF T [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

            Sa-ti amintesc ca au plecat 3 milioane de români în afară, oameni tineri, în putere. Lor nu li s-au asigurat condiții.
            Au plecat 15.000 de medici în afară. Lor nu li s-au dat scutiri de impozit.
            Dar IT-iștii se cred în altă țară, nu în România. N-ar da un leu din salariu, la fel ca muncitorul de rând.
            • +11 (19 voturi)    
              Corect (Duminică, 9 octombrie 2016, 21:41)

              MasP [anonim] i-a raspuns lui FFF T

              Lucrez in IT de vreo 15 ani si am spus mereu ca e o tampenie inventata de Nastase prin 2004 ideea asta cu scutirea IT-ului de impozit pe venit. De parca in industria auto nu se produce pentru export. De ce sa nu scutim toti angajatii Dacia ca ei aduc mai multi bani in tara decat IT-ul ? Dar medicii ? Dar profesorii ? N-am pomenit niciunde in lume ca impozitele pe venit sa fie in functie de meseria pe care o ai. Asta e un model comunist, in care anumite categorii sociale erau favorizate in detrimentul altora. Astfel s-a ajuns la sistemul de pensii speciale. Daca vroaiu sa faca ceva inteligent, scuteau de impozit startup-urile din orice domeniu si astfel stimulau antreprenoriatul in Romania pentru ca ar fi fost mai profitabil sa lucrezi in firma ta decat intr-o multinationala. Dar guvernele Romaniei sunt prea rudimentare pentru idei atat de subtile. E mult mai simplu sa dai ajutoare de stat la multinationale sa angajeze IT-isti. Asta e o aberatie si mai mare pe care am auzit-o. A inceput-o Ponta si a continuat-o cu succes Ciolos. Deci nu numai ca sunt scutiti de impozit pe venit, se mai dau si ajutoare ca angajeaza oameni intr-un domeniu in care practic nu exista somaj si firmele alearga dupa oameni.
              • +12 (14 voturi)    
                si totusi... (Duminică, 9 octombrie 2016, 23:49)

                liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui MasP

                masura aia a fost benefica pentur economie din cate stiu...

                este adevarat nu e o masura chiar corecta ... dar nici scutirile de impozit ale lui Renault (apple in irlanda etc) nu-s chiar corecte...

                cert e ca daca s-ar taia acum scutirile alea ar fi jale...
                • +2 (4 voturi)    
                  Daca sunt pe perioada determinata (Luni, 10 octombrie 2016, 9:44)

                  MasP [anonim] i-a raspuns lui liviu_

                  sunt ok. E ok sa dai unei firme un ajutor ca sa investeasca intr-o zona defavorizata. E ok sa oferi niste reduceri de impozite pentru oameni din zonele alea pe perioada limitata (3-5 ani maxim). Dar la noi impozitul asta pe venit pentru IT are deja vreo 12 ani. Si n-am vazut pe nimeni sa-si puna problema daca acesti bani n-ar fi mai bine sa fie investiti in sistemul sanitar.
                  • 0 (0 voturi)    
                    sunt niste probleme (Luni, 10 octombrie 2016, 13:52)

                    liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui MasP

                    1 - trebuie sa indeplinesti niste conditii ca sa te incadrezi aici (firma are niste conditii, ceva cu profit) si omul (ce facultate a terminat, nu toti ITstii)
                    2 - problema e ca daca ar taia acum aceasta scutire, cel mai probabil niste firme o sa se care... deci calculu tau cu banii investiti in alta parte nu e chiar ok... pe langa asta salariile o sa scada, sau profitul firmelor deci oricum vor scadea banii la buget partial pe alta parte.
                    3 - este o scutire doar pe impozit (aia 16%) restu platim ca oricare altul.
                    4 - o eventuala taiere a scutirilor o sa faca firmele sa plece si/sau si mai multi pameni sa treaca pe PFA ... chiar si cu scutirile astea sunt destui pe PFA
              • +8 (8 voturi)    
                fugi bre de-aici (Luni, 10 octombrie 2016, 10:36)

                bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui MasP

                IT-ul contribuie la PIB cu 6%, adica 10 mld, cu 100.000 de angajati, Iar Dacia exporta de vro 2-3 mld (dar si importa sensibil mai mult ca si procent decit IT-ul - componentele facute in alte tari, undeva la 30% din pret). Asha ca nu compara mere cu pere. Dacia da salarii de 2-3000 de lei la 13.000 de oameni. Si daca Dacia pleaca in alte tari cu fabrica, oamenii aia ajung someri. Pe cind IT-ul da de munca la 100.000 de oameni, cu salarii de 5500 (conform statisticilor), oameni care daca miine se cinchide IT-ul in Romania, in citeva luni isi gasesc de munca in afara.
                • 0 (0 voturi)    
                  Dacia era doar un exemplu (Luni, 10 octombrie 2016, 15:02)

                  MasP [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

                  IT-ul e o industrie intreaga si compari cu o singura firma din domeniul auto. Daca compari tot domeniul auto cu IT-ul atunci o sa vezi ca e cam de 4 ori mai mare. Insa, de ce spui tu ca doar cei din IT pot sa plece ? Dar eu vad ca 4 milioane de oameni din Romania au plecat sa lucreze in alta parte din toate domeniile inclusiv auto, it, sanatate.
              • 0 (0 voturi)    
                in acelasi ton.. (Luni, 10 octombrie 2016, 16:55)

                akillies [utilizator] i-a raspuns lui MasP

                ..pe care l-a utilizat liviu_ mai devreme: ITistii au obtinut aceste scutiri in urma unor dialoguri cu guvernul - au punctat bine au primit pe masura!

                Medicii, asteapta dupa lideri sindicali si au un cod care ii impiedica sa isi blocheze activitatea in totalitate; chiar si in lipsa acestui cod, principala lor slabiciune o reprezinta liderii sindicali si secretarii si subsecretarii de stat(au pozitie importanta si sunt factor decizional in cazul unor mitinguri de revendicare a unor drepturi - prin umrare usor de acaparat de sistemul politic si mai ales usor de corupt).

                Aceeasi discutie o putem avea si despre invatamant si despre politisti..

                Aici, mai apare un efect de imbecilizare: acum medicii sunt vazuti intr-un fel, maine in alt fel(cand se pomeneste despre vreo "atentie", sau depsre vreun "plic", sau de ce nu , depsre un caz de moarte stupida, din cauza slabei dotari si/sau pregatiri etc..).. apar rateuri.

                In IT, nu am auzit ata de multe cazuri care sa aiba efecte atat de puternice asupra societatii ca in cazul medicilor, profesorilor, politistilor, unde coruptia, neglijenta, dotarile lipsa, pregatirea precara, au determinat cazuri care au socat societatea si au modelat-o in cea de azi (cu lipsa de incredere in toate cele 3 profesii folosite ca si comparatie).

                Cand iti iei amenda in localitate si accidentele cu depasiri excesive de viteza au loc inafara localitatii; cand trimiti copilul al cea mai buna scoaal, dar tot il dai la meditatii ca sa treaca bac-ul si sa intre la facultate; cand te duci la medic pentur o mana rupta si ajungi acasa intre patru scanduri sau cu vreo bacterie... sigur iti schimbi perceptia asupra celor care profeseaza in aceste meserii(desi, maim ult ca sigur, nu toti merita aceasta noua perceptie).. iar cand toti sunt folositi de politicieni ca sa incline balanta politica, deja incepi sa ignori!
            • +8 (12 voturi)    
              sa-ti explic.... (Duminică, 9 octombrie 2016, 23:47)

              liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

              impozitul e undeva la 50% din salariu...
              ITstii sunt scutiti de 16%
              50-16 fac mult mai mult decat "N-ar da un leu din salariu"...

              pe langa asta intelege ca daca am pleca si noi mai taiem niste procente maricele din pib...
            • +8 (8 voturi)    
              Prima jumatate de milion de creiere (Luni, 10 octombrie 2016, 8:48)

              Spiky [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

              au plecat la mineriada. Ei au deschis drumull pentru ceilalti care au plecat de cate ori PCR-FSN-PDSR-PSD au ajuns la guvernare. Aceasta plaga politica a pustiit tara.
            • +9 (9 voturi)    
              Pai tocmai (Luni, 10 octombrie 2016, 10:23)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

              au plecat aia care nu-si gaseau de munca aici. Daca nu se aplica scutirea de impozit pe vremea lui Nastase, foarte probabil ar fi plecat si IT-istii (cum de altfel foarte multi au facut-o). Faptul ca azi ai 70.000 de IT-isti se datoreaza si masurii aleia. De ce nu se face asha ceva si in alte domenii de excelenta, pentru a genera joburi de valoare adaugata mare, asta mi-e greu sa inteleg.

              Si mai e ceva. IT-istii sunt scutiti doar de impozit, nu si de nenumaratele contributii. La 1000 eur net un IT-ist produce taxe la stat de 540 eur, versus 700. Dar asta nu inseamna ca nu plateste deloc....
        • +16 (18 voturi)    
          Ai dreptate dar asta cu IT-istii arata altceva (Duminică, 9 octombrie 2016, 21:28)

          MasP [anonim] i-a raspuns lui FFF T

          Cat de rupti de realitate sunt cei care conduc PSD. Puteai naiba sa-l intrebe pe Ponta ca el stia ca IT-ul e scutit de impozite, doar a condus un guvern. E o degringolada totala acolo, fiecare face ce-l taie capul. Si da, au dat la toti (vorba vine) ca sa ia voturi de peste tot. N-a scapat nimeni. Bun asa. Cel mai haios o sa fie cand or sa inventeze niste impozite cu denumiri care de care mai pompoase ca sa acopere gaurile.
        • -5 (15 voturi)    
          Asa e, avem salarii nesimtite (Duminică, 9 octombrie 2016, 23:20)

          Elle_est [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

          Te invit si pe tine sa ai salariu la fel de nesimtit, doar ca dai dovada de o usoara incultura si nu pare ca vei reusi vreodata sa faci aceeasi scoala ca noi. Ar trebui sa-mi multumiti ca datorita mie si celor ca mine intra foarte multi bani in Romania. Altfel, ce m-ar retine sa nu plec din tara ? 001101011010101 se scrie la fel de oriunde! Tu stii ce e asta ?
          • +2 (10 voturi)    
            Mai usor cu aroganta asta (Luni, 10 octombrie 2016, 9:46)

            MasP [anonim] i-a raspuns lui Elle_est

            Ca nici tu nu stii sa predai matematica unor copii de clasa primara sau gimnaziala si de asemenea nu stii sa operezi o apendicita. Deci hai sa ne vedem lungul nasului ca medicii pleaca din tara mult mai mult ca IT-istii si nu le da nimeni nicio scutire.
        • +15 (15 voturi)    
          contributia IT-istilor este a 20-a parte din buget (Luni, 10 octombrie 2016, 3:02)

          g01an [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

          de unde mama naibii ai scos-o p-asta bai nene? se plateste impozitul pe salariul, mai putin impozitul pe venit, 16% din brut (si doar o parte sunt scutiti). si pentru ca sunt motivati sa ramana aici, se plateste mai mult impozit pe profit, TVA, taxe locale samd datorita muncii pe care o depun astia.

          hai sa o spunem pe sleau, cei aproape 100 de mii salariati din IT (0.3-0.4% din total) produc 5% din PIB si contribuie a 20a parte din taxele incasate in Romania si tu ca bunul roman ce esti, esti deranjat de un mizilic care ar putea sa-i motiveze pe cei mai bine calificati sa plece in alta parte.

          mentalitatea. intr-adevar principala problema in Romania. clar. dar cat de nesimtit si tupeist sa fii boss sa pretinzi ca baietii astia nu contribuie, las-o in pana mea.
        • +14 (14 voturi)    
          Da ma. Suntem scutiti. (Luni, 10 octombrie 2016, 8:24)

          pestisorul_auriu [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

          Si prefer sa fim scutiti pana nu mai voteaza nimeni cu PSD si alti rahati din astia. Si daca te intrebi de ce suntem scutiti, in principiu suntem un pic mai destepti si mi se pare normal. Am fi si mai destepti daca nu am plati absolut niciun impozit pana nu ar disparea toti hotii astia penali.
          Lasand gluma la o parte, da vina pe nenorocitii astia care au furat pe rupte si nu pe IT-isti, medici, aia care au plecat, extraterestrii si mai stiu eu ce.
          • 0 (0 voturi)    
            bai, dar as prefera si eu.. (Luni, 10 octombrie 2016, 17:01)

            akillies [utilizator] i-a raspuns lui pestisorul_auriu

            ..sa va vad votand macar pe toti, nu mai zic impotriva p$d, atat doar..sa votati , in loc sa considerati in ignoranta voastra (ca aveti tendinta asta) ca e datoria altora sa voteze!
            Daca tu mergi si ai mers(pana acum) la vot, considare-te exclus din comentariul meu!

            In rest rezonez cu ce spui tu!
        • +14 (14 voturi)    
          bre (Luni, 10 octombrie 2016, 8:55)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

          sa-ti explic. it-istii pot munci oricand pentru o firma din alta tara de la ei de acasa. daca nu ar exista facilitatile astea cu impozitele s-ar fi facut firme in Cipru si gata, nu mai pupai nici banii de CAS etc. Daca nu ai capacitatea de a intelege mai mult decat lungul nasului de ce te bagi in discutii complexe?
        • +11 (11 voturi)    
          tu nu vrei sa nu poti sa intelegi (Luni, 10 octombrie 2016, 9:39)

          un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

          IT-istii platesc mai putine impozite asta duce la o pierdere de incasari potentiale din taxele platite de niste indivizi. corect.
          posibilitatea de a angaja ieftin pentru companie atrage companii uriase care isi fac business-ul in Romania si platesc taxe enorme local. Taxe care aduc profituri uriase, mult peste ce ar fi obtinut din taxele unor indivizi.
          Cateva exemple de companii: ORACLE, HP, MCIROSOFT, IBM, XEROX, ACCENTURE, SIEMENS, CSC, SAP, ADOBE, ENDAVA, CEGEKA, LUXOFT, ATHOS, FORTECH, UBISOFT, EA, IXIA, 1&1, AVIRA, INTEL, EBS, ZITEC si mai sunt.... dar imi trebuie a 2 a cafea :)

          per total, se incaseaza mai multi bani la buget permitand acestor companii sa angajeze mai ieftin personal in Ro decat in alta tara!
          PS: Oracle se extinde si la Iasi mai nou.
        • +8 (8 voturi)    
          It-istii... (Luni, 10 octombrie 2016, 10:13)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

          ...sunt scutiti doar de impozitul pe salariu. Platesc in schimb restul de contributii.
          La un salariu mediu de 2000 de lei net firma plateste la stat (contrubutii angajat + angajator + impozit) 1636 de lei
          La un salariu de IT-ist similar, statul ia 1007 lei. Si cum salariul mediu in IT e de 5500 de lei, fa un calcul si vezi ce si cum.

          Si mai tine seama de faptul ca IT-istul ala pe care-l hulesti poate oricind ajunge la concluzia ca in tara asta plateste o caruta de taxe si impozite fara a vedea minim in schimb. Si se poate oricind reloca intr-o tara in care taxele lui la stat se intorc inapoi ca si conditii de trai mai bune.
        • 0 (0 voturi)    
          dar segmentul IT din.. (Luni, 10 octombrie 2016, 15:51)

          akillies [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

          ..industria romaneasca a atins un super apogeu: putine tari au cunoscut o astfel de dezvoltare in acest domeniu precum a cunoscut Romania.. Dar, tu pesemne esti unu' dintr-aia care stau si scuipa seminte si discuta discutii ca sa isi omoare timpul mai interesant!

          Habar nu ai ce viata are un ITist, sau cati ITisti au acele salari "mult mia mari" si in ce conditii etc.!

          vezi ca mai sunt de cules destule floricele in padure!
    • +33 (35 voturi)    
      Program de prostit electoratul (Duminică, 9 octombrie 2016, 18:20)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      De pensii speciale nu spune nimic.
      • +14 (14 voturi)    
        ba da, (Duminică, 9 octombrie 2016, 22:49)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui ty

        cei saizeci de bastani cu pensii de douajdoua de mii de euro nu vor mai plati saispe la suta impozit, ci zece la suta.
    • +31 (33 voturi)    
      N-au castigat alegerile! (Duminică, 9 octombrie 2016, 18:26)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Stai pe loc ca nu au castigat alegerile si nici nu o sa le castige.
      Amintiti-va ca acum 4 ani in USL promoteau 1 mil de noi locuri de munca intr-un an. Si ce s-a intamplat? Cine vota inainte PSD ii va vota si acum cine nu, nu! Nu vor convinge IT-istii si medicii sa ii voteze!
      • +6 (8 voturi)    
        CUM SA NU CASTIGE!!! (Luni, 10 octombrie 2016, 9:09)

        Crioan [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

        Cu astfel de promisiuni populiste, este absolut imposibil sa piarda alegerile!
        Cine nu ar dori sa i se mareasca salariul brut, sa creasca cel net pentru ca nu mai plateste CASS, sa creasca pensia buniciului, sa scada taxele si impozitele, si sa se ieftineasca toate produsle, prin scdera TVA?!
        • 0 (0 voturi)    
          Minciuni nu promisiuni! (Luni, 10 octombrie 2016, 16:24)

          EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui Crioan

          Astea sunt minciuni nu promisiuni, nu toata lumea pune botul la sa ceva! Ce e cert este jaful pe care pot acesti indivizi sa il faca daca ajung sa fie alesi!
    • +14 (16 voturi)    
      nu e chiar asa (Duminică, 9 octombrie 2016, 18:28)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Dar e posibil sa avem ca varianta o devalorizare a leului in urmatorii 2-3 ani. Tot noi platim, stai linistit :)
    • +6 (16 voturi)    
      Probabil e realizabil daca ramane Ciolos PM.... (Duminică, 9 octombrie 2016, 19:28)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      ...altfel creste datoria tarii.
    • +13 (15 voturi)    
      si tu acu.... (Duminică, 9 octombrie 2016, 20:04)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      cand o sa vina nu o sa implementeze masurile astea si o sa dea vina pe Ciolos si pnl (chiar daca ei au fost la guvernare)...
      ce e neclar?!

      nu au cum sa faca ce promit si sunt sigur ca stiu si ei lucru asta!

      da si mie mi-ar placea o parte din masurile lor... dar pur si simplu NU SUNT REALIZABILE !!!
    • +9 (11 voturi)    
      programul de guvernare (Duminică, 9 octombrie 2016, 22:08)

      DimijoareiObt [anonim] i-a raspuns lui mitg

      Arata ca un kkt facut de amicii din Ferentari !
    • -5 (11 voturi)    
      Hai sa fim seriosi (Luni, 10 octombrie 2016, 0:46)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      "Timpul sa plecam."
      ==================

      Hai sa fim seriosi. Asta-i ca aia cu vulpea si strugurii.

      Acum vreo cateva luni, la CAP-ul meu a venit un tanar frumos si liber. Cica ".. a auzit ca fac angajari si ca platesc bine". Nu prea aveam nevoie de cineva suplimentar, dar m-a lovit asa... o doza de nostalgie-patriotism.
      Zic: "bine, sa incercam. Ce stii sa faci?" Urmeaza o betie de cuvinte de vreo cinci minute, dar in doua cuvinte: "aproape nimic".
      Zic "..bine, ai putea incepe ca junior in echipa asta, cu salariul asta" (salariul era cu 0,5$/h mai mult decat piata muncii, cam de 8x mai mult decat spunea el ca primea in Romania)
      Zice: "...pai nu pot accepta, ca eu am studii superioare"
      "Ce studii?"
      "Pai....(un soi de facultate de linguri si cratite, prin sau pe langa Galati, daca am inteles bine)"
      Zic: "pai, nu prea avem nevoie de studiile astea..."
      ...
      Ma rog, nu continui.

      A plecat suparat pe mine ca nu-s patriot si nu incurajez oamenii cu studii. Cel mai mult s-a suparat cand i-am spus ca si haitianul care era seful unei echipe de lucru, tot cu studii superioare, a inceput ca el, de jos: "cum adica, un negru? "

      L-am reintalnit o data intr-un magazin Costco. Aranja marfa pe raft. pe ce salariu? Pai cam 60% din ce ii oferisem eu, dar era fericit ca lucreaza la o multinationala Probabil ca primea un spor pentru studii superioare, mai stii!.
      Mi-am spus : "Iata ca exista si romani fericiti".
      • +3 (3 voturi)    
        Stii ca ai talent de povestitor !?! :P (Luni, 10 octombrie 2016, 12:08)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        N-ai vrea sa stai cu nepotii mei sa le povestesti SF-uri, cat sunt eu la serviciu ? :))

        Pot sa-ti asigur dublul salariului pe care-l platesti tu haitianului ! :))))

        PS. Ce zici, te gandesti ? ;)
    • +3 (7 voturi)    
      nu este nevoie sa promita ceva (Luni, 10 octombrie 2016, 1:33)

      GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      - or sa fie alesi si fara promisiuni - romanii pupatori de moaste sfinte, votantii lor, sunt multi si prosti

      - clica lor o sa prospere in continuare iar cei multi si prosti, votantii lor, or sa plateasca fericiti
    • +3 (3 voturi)    
      hehe (Luni, 10 octombrie 2016, 10:07)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Da' crezi ca te mai imp[rumuta cineva pina faci datorie 90%? Astea-s doar vrajeli pentru prostimea de gura casca care sparge seminte si asteapta sa vina aia de la pesedeu la putere sa le mareasca pomana.

      In momentul in care ai ajuns cu un deficit la 5%, dobanda la imprumuturi se duce rapid de la 3% la 6-7%...
  • +47 (53 voturi)    
    Inseamna ca sunt disperati (Duminică, 9 octombrie 2016, 17:35)

    MasP [anonim]

    Ar putea foarte bine sa spuna ca nu mai plateste nimeni niciun impozit si ar fi cam acelasi lucru pentru ca in final nu vor face nimic din ce au spus.
    • +11 (11 voturi)    
      apoape exact (Luni, 10 octombrie 2016, 9:12)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui MasP

      De acord ca "in final nu vor face nimic din ce au spus", dar ai scapt din vedere un amanunt esential: electoratul lor are memoria extrem de scurta. Pe 11 decembrie va vota plin de entuziasm partidul lui Ilici, iar la anul, vazand ca nu cresc salriile si nu scad impozitele, va injura de zor pe Base, agenturili si soroshistii ...
  • +34 (46 voturi)    
    numai ca euro va fi 6 sau 8 lei (Duminică, 9 octombrie 2016, 17:37)

    rov [utilizator]

    iar noi vom fi coplet integrati in eurasia si in zona de dictatura- fhurtin- orban- psd...
    • +7 (15 voturi)    
      iesim in strada (Duminică, 9 octombrie 2016, 18:42)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui rov

      P$D aka falanga politica FSB nu va avea Bucurii !
  • +23 (37 voturi)    
    Hai PSD! (Duminică, 9 octombrie 2016, 17:43)

    Ambalezu [utilizator]

    Hai penalii si lichelele si hotiiiiiii....Si uite asa vor uita o gramada batjocura acestui partid pe care o varsa asupra noastra zi de zi din 1989 incoace, si iiiaaarrr o sa fie votati si pusi mot in fruntea noastra tesita de babuini prosti
  • +22 (42 voturi)    
    Lista de minciuni adica (Duminică, 9 octombrie 2016, 17:46)

    voxpopulix [utilizator]

    Ultimul program de guvernare promitea clar si fara dubii intreruperea exploatarii de la Rosia Montana.

    A venit Ponta si nu doar ca le-a dat verde dar i-a mai adus si pe aia de la Chevron sa faca ce vor, in timp ce cetatenii acestei tari au fost batuti de jandarmii trimisi la interventie.

    Lumea are memorie scurta dar parca una alta mai tinem minte.

    Trebuie sa schimbam ceva, nu se mai poate cu PONTA, BASESCU, ghita, udrea, PDL, PNL, PSD, PMP, UDMR si alte grupari mafiote care au facut prapad de 20 de ani.

    Avem nevoie de un partid pro European, nu pro Rusia, nu pro America.

    Avem nevoie de un partid care sa duca mai departe lupta anti-coruptie, sa sustina DNA-ul si actuala conducere, sa dezvolte infrastructura in regim de urgenta nu in 20 de ani, sa controleze tot ce este de importanta majora pentru viitorul acestei tari, in special sanatatea si educatia.

    Viitorul este in inovatie, locuri de munca vor mai exista doar pentru cei cu educatie, restul se vor uita cum vor fi inlocuiti de roboti.

    Uitati-va ce se intampla in alte tari din Europa, cu un nivel de trai ridicat, cu o clasa de mijloc puternica. Este o directie clara, pe care Romania trebuie sa o urmeze.
  • +23 (33 voturi)    
    de unde (Duminică, 9 octombrie 2016, 17:46)

    zigot [utilizator]

    bani la buget ca sa compenseze aceste diminuari de taxe si impozite? se are in vedere si cresterea pensiilor speciale si a altor abuzuri materiale, gen magistrati, parlamentari, etc?
    trebuie spusa intreaga strategie avuta in vedere, ptca oamenii nu au incredere in nume ca ponta, andronescu, serban si ceilalti psd isti care una spun si alta fac( ex. plumb fixeaza taxa de mediu in Ro si inmatricvuleaza masinile in Bg).
    nu mai mintiti, in concluzie!
    • +14 (22 voturi)    
      O sa fie haios .... (Duminică, 9 octombrie 2016, 18:11)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui zigot

      cand vor trebui sa mareasca alte impozite. Parca vad ca o dau dupa copac si or sa inventeze ceva gen "impozit de solidaritate sociala" cu pensionarii dupa ce vor taia impozitele pentru toate pensiile mai mari de 2000 lei.
    • +8 (8 voturi)    
      Genial (Luni, 10 octombrie 2016, 9:15)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui zigot

      Pai tocmai asta-i aspectul genial in programul lor de guvernare, ca se adreseaza unui electorat care Nu isi pune niciodata problema asat!
      Cum sa se intrebe "de unde bani la Buget"?
      Banii sa-i dea Statul, ca are, ca doar de aia este Stat.
      Dar poate fi un stat rau, cu Boc, care taie pensiile si salariile, sau un Stat bun, cu Ponta, Sova si Dracnea, care da salarii si pensii mari si reduce impozitele!
  • +27 (37 voturi)    
    Asta-i (Duminică, 9 octombrie 2016, 17:58)

    vasile-roaita [utilizator]

    adevaratul populism in carne si oase. dar prostimea baga botu asa cum au facut-o de-a lungul timpului. Iar mai pleaca citeva milioane.
  • +23 (35 voturi)    
    Trezirea la realitate . (Duminică, 9 octombrie 2016, 18:03)

    Andrei_Fieraru [utilizator]

    Mai baieti ! Voi realizati ca miciunile astea vor face mult rau romanilor ? Cred ca toata lumea cu scaun la cap a priceput ca , deocamdata , Romania traieste pe datorie , conform bugetului din fiecare an si deficitelor impuse . Si ca , tot deocamdata , banii pe care ii ia Romania ca sa traiasca - aparatul de stat , in esenta - sunt dati de americani . Acesti americani , care baga bani lunar in tara noastra in ultimul timp , mai precis de la inceputul lui 2016 , nu sunt tampiti sa arunce cu banii aiurea . Pentru serviciul asta , americanii vor sa fie cat mai redusa coruptia , sa poata face afaceri companiile lor fara sa fie spaguite , sa existe o justitie tare si o guvernare corecta . ori , cu promisiuni populiste , ca da PSD bani moka prin diverse scheme , nu vor fi niciodata de acord . Mai mult , au fost deranjati de politica PSD -Ponta - China si de atitudinea lui Dragnea fata de justitie . In concluzie , votantii care se gandesc la PSD ca o vaca de muls se inseala . Vor trai mai rau , cu siguranta .
    • +7 (7 voturi)    
      ai spua in fraza a doua (Luni, 10 octombrie 2016, 9:19)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Fieraru

      "toata lumea cu scaun la cap a priceput"

      Sigur ca da, insa ce conteaza?

      Electoratul pedesereului este compus tocmai din cei FARA scaun la cap, care nu isi fac niciodat socoteala "de unde banii".
      Omul stie ca daca vine din nou Ponta, sterge datoria externa, ii mareste salriul sau pensia, ba chiar reduce impozitele si TVA-ul, vom avea o noua Iepoca de Aur!
      Sunt perfect de acord ca "Vor trai mai rau , cu siguranta", dar nu numia ei, ci si noi.
      Insa va fi prea tarziu cand o sa isi dea seman, pedesereul va detine toata puterea, ce sa ii mai faci?
  • +14 (18 voturi)    
    bufff! (Duminică, 9 octombrie 2016, 18:20)

    SkyDan [utilizator]

    Ce-i doare gura?

    PNL - dublati ce-a zis PSD! Ce va doare gura?
    Aoileu sunteti moralisti, realisti, etici?

    Bagati minciuni cat mai mari ca sa fuga toti din Rumania sa ramaneti numa' voi de voi!

    Ma rog, punct pe punct e oK ce-a zis pesede dar nu zic cum o sa faca toate astea.
    Devalorizand leul?
    Aducand 100 miliarde investitii straine pe an?
    Crescand datoria publica la maxim?
    Oprind furturile uriase?
    Vanzand toate activele neperformante din activele statului si pamanturile necultivate?
    Renuntand parlamentarii la salarii si pensii?
  • +10 (12 voturi)    
    ! (Duminică, 9 octombrie 2016, 18:22)

    melcul_naravas [utilizator]

    Adica, pentru noi, nu se pregatesc pensii speciale?Numai pentru sparlamentari? Cine-i mai crede p-astia?
  • +18 (20 voturi)    
    cum le rezolva el... (Duminică, 9 octombrie 2016, 18:42)

    CRK [utilizator]

    Asa, din pix, rezolva direct pensionarii, angajatii si TVA-ul. N-ai ce sa-i zici, totul e roz cu PSD si al lor Dragnea.

    Acum ar urma ALDE cu o scadere si mai drastica de TVA, undeva la 12% si marirea salariului minim la 2000 de lei.

    Bufoni...
  • +20 (22 voturi)    
    Conu Leonida (Duminică, 9 octombrie 2016, 18:44)

    MPopa [utilizator]

    Am o curiozitate: de unde se vor obtine banii necesari platii tuturor acestor sume? De la cei 4 milioane care lucreaza in sectorul privat? Ar trebui sa stam la serviciu 12 ore pe zi si tot nu cred ca s-ar aduna suficient ...
    • +8 (8 voturi)    
      te-ai demascat! (Luni, 10 octombrie 2016, 9:20)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui MPopa

      Prin intrebare asta, te-ai demascat drept 'telectual, dujman de clasa al poporului pedeserist.
      Un adevarat votant ilici nu isi pune NICIODATA probelma "de unde banii"?
  • +20 (22 voturi)    
    Se simte in nari mirosul alegerilor parlamentare (Duminică, 9 octombrie 2016, 18:56)

    Susufler0 [utilizator]

    mai ceva decat mirosul de scrubia prajita la tigaie !

    Parca ar fi intrat in ceasul mortii PSD-ul, atat de multe s-a apucat sa ne promita !

    Desucheate, desantate, deocheate, asa suna promisiunile de marire a salariului minim, a salariului mediu brut, a pensiilor, de reducere a CAS, de reducere a TVA, de eliminare a 102 taxe precum si toate celelalte ! Si asta e doar inceputul !

    La capitolul venituri PSD inca nu a ajuns sa lucreze, dar mai e timp. Pana o sa ajunga avem la indemana IMPRUMUTURILE !

    PS. Nu-i asa nea Livache ?

    PPS Bai, tu esti intreg la cap, sau ne iei pe noi de prosti ?
  • +19 (21 voturi)    
    Au omis (Duminică, 9 octombrie 2016, 19:25)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Sa includa in programul de guvernare ca nimeni nu va mai face puscarie daca fura de la 100.000 euro in sus. Condamnatii peali vor fi scutiti de plata impotitului, a CAS si CASS pe durata pedepsesi (cu sau fara executare)
  • +16 (18 voturi)    
    BAI DRACNEO, (Duminică, 9 octombrie 2016, 19:38)

    schroedinger [utilizator]

    Pai sa-mi dai si mie niste afaceri cu statu' ca sa am de unde plati salariile astea majorate!
    Sau ma imprumuta Bonbonica? Sau mamicuta ta?
  • -14 (16 voturi)    
    ptr a nu muri cu zile... (Duminică, 9 octombrie 2016, 19:42)

    demaGOGU [utilizator]

    ...salariul minim nu trebuie sa fie mai mic de 2,000 RON brutto!

    programul se misca, totusi, in aceasta directie.
    • +5 (9 voturi)    
      Trebuie sa poti sa-l sustii in mod real ! (Duminică, 9 octombrie 2016, 21:11)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Poti ?
  • +16 (18 voturi)    
    Minciuni electorale din belsug! (Duminică, 9 octombrie 2016, 19:46)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    Chiar mai crede cineva ce zice infractorul sef al PSD ?
  • +16 (18 voturi)    
    adaugiri: (Duminică, 9 octombrie 2016, 20:02)

    liviu_ [utilizator]

    - deficit de 50% pe an
    - faliment din 2020
    • +7 (9 voturi)    
      Nu (Duminică, 9 octombrie 2016, 22:00)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Faliment nu poate fi ca n-ar mai avea ciumatii rosii ce sa fure. Pentru ei, va ramine intotdeauna ceva de furat,
  • +15 (17 voturi)    
    asta-i PSD-ul... (Duminică, 9 octombrie 2016, 20:09)

    astronaut [utilizator]

    un grup de oameni ,majoritatea avand probleme cu legea , care se cred ca se situeaza undeva deasupra
    chiar peste lege ! de acolo unde sunt situati ei promit , franturi cate o ciozvarta pentru plebe , PENTRU VOTURI , ei stiu bine caci sunt experti in hotie faptul ca ,romanului poti sai promiti orice ca doar ''nu te doare gura ''!!
  • +9 (13 voturi)    
    Mai vedem ce zice FMI de planul asta.... (Duminică, 9 octombrie 2016, 20:12)

    taro [utilizator]

    avand in vedere ca ei cam platesc cel putin jumate din nota de plata.
    • +7 (9 voturi)    
      "neamestecul in treburili interne"! (Luni, 10 octombrie 2016, 9:23)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui taro

      Partidul lui Ilcii nu are treba cu FMI si banca mondiala, daca au nevoie de bani, dau drumul la tiparnita, ca doar nuu ii doare mana.
      Programul de guvernare jura ca o sa creasca salriile, pensiile, o sa scada TVA si CASS, etc.
      Nu zice nicaieri de cursul de schimb, ce daca va fi 10-20 lei Euro?
      Ei au pomis ca vor mari salariile in lei!
  • +6 (16 voturi)    
    O intrebare mica (Duminică, 9 octombrie 2016, 21:02)

    MoemBius [utilizator]

    La ce anume ajuta salariul minim de 1700 de RON daca la particulari nu e obligatoriu? sau daca se gasesc metode de incurajare a pietei negre? asta e scopul P$D?
    sa intram in datorie si mai mare .....pe banii nostri?
    Halal
    astia merita toti dusi la spitalul de "glumeti" ala din Titan.
  • +15 (19 voturi)    
    Sarlatanie romaneasca (Duminică, 9 octombrie 2016, 21:02)

    airbus [utilizator]

    Promisiuni, promisiuni!!!!!!!! Dar toate pensiile speciale sau indemnizatii cum le spun ei pe cand le vor scoate??? O fi normal ca o stewardesa sa iasa cu pensie mai mare decat a fost salariul ei???? La piloti la fel, la alte categorii la fel. in ce dracului de tara mai traim. dati-ne la toti pensii speciale( adica mai mult decat a fost salariul si este ok). Ba am glumit!! Mai mult ca sigur cineva TREBUIE sa-si asume eliminarea acestor pensii nesimtite care greveaza asupra celorlalte pensii si asa foarte mici. NESIMTITILOR.....Impuscatul a fost mic copil pe langa ceea ce meritati voi, o gasca mai maricica de politicieni borfasi.
  • +15 (17 voturi)    
    Disperarea ii face destepti (Duminică, 9 octombrie 2016, 21:10)

    Adran [utilizator]

    Tocmai vorbeam cu un prieten din Croatia, acolo au castigat promitand 1000E pentru fiecare copil, au castigat, nu s-au tinut de promisiune, s-au anulat alegerile dupa 6- 8 luni si s-au facut alte alegeri (nu mai stiu motivul) si au castigat tot aia dupa ce au facut iar aceeasi promisiune. Concluzia e ca au sanse mari :)
    • +9 (11 voturi)    
      Prostii sunt cu mult mai multi (Duminică, 9 octombrie 2016, 21:53)

      Zalmoxis [utilizator] i-a raspuns lui Adran

      in tara asta asa ca intr-adevar au sanse mari.
      • +5 (5 voturi)    
        prosti sunt peste tot (Luni, 10 octombrie 2016, 8:15)

        Adran [utilizator] i-a raspuns lui Zalmoxis

        nu asta e problema. problema e ca nu exista o alternativa viabila , pentru conducere, careia sa ii pese cu adevarat de oamenii din tara asta. Sunt interese fie din est, fie din vest, dar cu siguranta straine de aceasta tara. Iar cei care se bat in alegeri sunt doar niste cozi de topor, tradatori de neam.
  • +13 (15 voturi)    
    Oricat ca sa scape de puscarii (Duminică, 9 octombrie 2016, 21:28)

    neagoe [utilizator]

    Dragnea si mafia PSD-ALDE sunt in stare sa dea oricat doar, doar vor reusi sa isi impuna legile anti-justitie.

    Banditilor! Strada, va va strivi strada!
  • +9 (11 voturi)    
    pai de ce vanzarile de locuinte (Duminică, 9 octombrie 2016, 21:50)

    Zalmoxis [utilizator]

    sa fie scutite de TVA si nu serviciile de exemplu?
    Are Dracnea vreo afacere imobiliara-bishnitza ceva?
  • +10 (12 voturi)    
    psd (Duminică, 9 octombrie 2016, 22:16)

    gopo2016 [utilizator]

    a promis un milion de locuri de munca, au mintit atunci v-or minti si acum prosti sint aia de ii cred pe cuvintul lor de pioneri, asa mai bine ma alegeti pe mine va promit ca va dau..... doua milioane de locuri de munca si 5000 de euro salariu si nu mai platiti nici impozit
  • +10 (10 voturi)    
    Stim, si pontalaul a promis heaven on earth (Luni, 10 octombrie 2016, 0:59)

    Locke Lamora [utilizator]

    Si a facut exact invers. E usor sa promiti, nasol e ca sunt destui care ii cred. Urmeaza patrula cu impartitul galetilor cu taratze, success e garantat.
  • +6 (6 voturi)    
    Remember Dan Diaconescu (Luni, 10 octombrie 2016, 1:53)

    Paulwien1 [anonim]

    care a promis 10.000 de euro pentru fiecare cetatean roman daca iese el presedinte. Si multi l-au votat...
  • +7 (9 voturi)    
    A inceput licitatia! (Luni, 10 octombrie 2016, 5:33)

    OmniStudio [utilizator]

    Sa vezi delir de-acuma! Cu cat DNA este mai aproape, cu atat febra va fi mai mare.

    Dupa alegeri, se va pune un minus in fata, si iarasi vom ofta cu naduf: "Iar ne-au mintit!"
  • +10 (10 voturi)    
    Se pot face economii mari (Luni, 10 octombrie 2016, 9:04)

    Crioan [utilizator]

    Se pot face economii considerabile daca nu se mai tin alegerile, iar pedesereul intra direct in Parlament!
    Cu asemenea promisiuni populiste, nu are cum sa piarda alegerile, votul va fi practic o formalitate.
    Ce sens mai are?
    Timp si banic cheltuiti degeaba!
    Creste salariul minim, scade TVA-ul, dispare CASS -pai nu numai ca pedesereul castiga detasat, dar nu mai are sens existenta altor formatiuni politice!
    Cu ce alte promisiuni ar putea ei sa vina in contrapartida?!
    Ca o sa fie un milion de Euro salariul minim?
    Ca Statul va da fiecaruia cate un lingiu de aur?
    Daca lumea ii crede, chiar nu mai are sens sa se tina alegeri!
    Nici macar in 1990, cand partidul lui Ilici a castigat cu peste 80%, nu au existat astfel de promisiuni electorale!!!
  • +7 (7 voturi)    
    propunere (Luni, 10 octombrie 2016, 9:20)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    bah Dragnea, dar zi-le ma ca scoti toate impozitele si ca maresti salariul minim la 5000 de lei ca si-asa nu conteaza ce promisiuni faci ca nu le vei aplica oricum.
  • +10 (10 voturi)    
    Doar atat? (Luni, 10 octombrie 2016, 9:28)

    DrDorel [utilizator]

    Eu vreau si cate un pachet lunar pe care sa il pot ridica de la sediul PSD:

    - 1 buc. sticla ulei
    - 1 kg zahar
    - 1 kg faina
    - 1 kg orez
    - 10 kg de cartofi
    - 1 borcan de pasta de tomate
    - 10 conserve cu carne

    Daca PSD imi ofera si asta in afara de salar mai bun atunci votez PSD.
    • 0 (0 voturi)    
      Gluma este un pic sinistra (Sâmbătă, 15 octombrie 2016, 19:33)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui DrDorel

      DACA pedesereul ar opera intr-adevar aceste mariri de salarii si reduceri de taxe, fie ar trebui sa puna alte impozite, fie se va declansa o inflatie ca in anii '90: se dubleaza salriile, dar leul o ia la vale rau de tot!
      Deci pe hartie ai bani mai multi, dar poti sa cumperi cu ei considerabil mai putin, ca se devalorizeaza puternic, iar produsele de prima necesitate incep sa lipseasca.
      In acest context, sacosa electoral rosie, bine garnisita, de care zici ar putea deveni o optiune interesanta!
      Doar ca pedesereul ti-o da o singura dat, in preziua alegerilor, dupa ce ai pus stampila unde trebuie, gata, a incetat generozitatea ...
  • +4 (4 voturi)    
    Tot nea' Iancu saracu' ne zice, (Luni, 10 octombrie 2016, 9:42)

    Canache [utilizator]

    Conu' Dragnea si reactiunea !!!
    chiar n-o sa invete nimic romanii niciodata!?
  • +6 (6 voturi)    
    draqneea va introduce TVA-ul negativ (Luni, 10 octombrie 2016, 10:03)

    tropotaru [utilizator]

    daca PSD va fi ales cu o larga majoritate in parlament, Draqneea a promis ca poporul nu va mai plati TVA atunci cand va face cumparaturi, ci il va incasa de la vanzator.
  • +5 (5 voturi)    
    La promisiuni sunt CEI MAI TARI... (Luni, 10 octombrie 2016, 10:09)

    Olyx [utilizator]

    cand vine vorba sa spuna de unde vor lua banii, Dumnezeu cu mila...IRESPONSABILI !!!
  • +6 (6 voturi)    
    copy-paste (Luni, 10 octombrie 2016, 10:48)

    revo [utilizator]

    "Nicule, mai da-le o suta".

    Va suna cunoscut?
    • +2 (2 voturi)    
      din pacate, (Luni, 10 octombrie 2016, 13:35)

      dan.d [utilizator] i-a raspuns lui revo

      multora nu ... ori n-au prins vremurile alea ori au uitat, isi aduc aminte doar ce le convine... cine isi uita istoria e condamnat sa o repete.
  • +4 (4 voturi)    
    P$D (Luni, 10 octombrie 2016, 14:35)

    Tuperman [utilizator]

    Retardatii astia amaneteaza si viitorul copiilor nostri. Cum a reusit Oprescu sa ingroape Bucurestiul in datorii, asa vor reusi si comunistii astia.
  • +4 (4 voturi)    
    s-a mai vazut (Luni, 10 octombrie 2016, 15:22)

    athos64 [utilizator]

    Este exact sistemul care a ingropat Grecia. Sa speram ca pentru noi n se vor gasi atatia creditori, care sa profite de nerusinarea si lacomia politica.
  • +1 (1 vot)    
    astia sunt.. (Luni, 10 octombrie 2016, 15:47)

    akillies [utilizator]

    ...teroristi politici!
  • +4 (4 voturi)    
    Trist este ca odiosii astia vor fi votati (Luni, 10 octombrie 2016, 16:12)

    CionoiuStefan Daniel [anonim]

    Pe mine unul (sunt un tanar de 24 de ani, IT-ist) ma suprinde faptul ca oligofrenii astia (PSD) INCA MAI SUNT VOTATI. Eu unul am sa ies sa votez (si da, banuiti corect cu cine voi vota), dar tare imi este teama ca vor prinde penalii locuri de decizie in Parlament. Pe mine unul ma doare faptul ca din salariul meu (unul foarte bun) mi se iau aproape 2000 lei ca sa platesc un sistem de sanatate de cacat, o pensie imaginara si cel mai rau, pe cacatii ce dorm in prezent pe fotolii de piele. Eu oricum, mai stau putin pe aici daca lucrurile nu evolueaza.
    • +1 (1 vot)    
      felicitari, dar nu e de ajuns! (Luni, 10 octombrie 2016, 17:07)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui CionoiuStefan Daniel

      Spune-le si colegilor tai sa mearga la vot.. ;)
      ..ca p$d sa nu mai aiba atat de multa putere de decizie!
  • +1 (1 vot)    
    promisiuni PSD (Luni, 10 octombrie 2016, 16:55)

    Francisc 1 [utilizator]

    mos craciun blonde destepte...
  • 0 (0 voturi)    
    Suntem masochisti? (Marţi, 11 octombrie 2016, 0:39)

    bogdan_s [utilizator]

    Lucrez in IT de 15 ani si n-am beneficiat de scutiri de taxe sau impozite! Un lucru este clar, daca aceste specimene sunt votate in continuare, ma gandesc serios sa platesc impozite si taxe in alta tara! Din taxele platite nu am beneficiat de nimic... Nu sosele, nu spitale, nu transport civilizat, absolut nimic. Platim taxe pentru nimic? O singura data am avut nevoie de asistenta medicala si am platit pentru toate serviciile (unde-s banii platiti la CAS?) Avem borduri, panselute, terenuri retrocedate in parcuri, paduri rase de pe fata pamantului. Vorbe goale! Au trecut 27 de ani si nimic! Va place? Votatii in continuare si o sa fie bine...
  • +1 (1 vot)    
    tauleta (Marţi, 11 octombrie 2016, 1:02)

    NurosuNurosu [anonim]

    In URSS era mereu o problema sa cumperi ceva de import, erau mereu cozi interminabile, oamenii stateau la coada cu zilele. Intr-o buna zi, un cetatean sovietic a stat mai mult ore la coada, intreband ce se da.

    - Se dau toalete nemtesti, a fost raspunsul!

    Vai, ce minune, voi avea toaleta nemteasca- se bucura omuleanul. Numai sa-mi ajunga si mie. In fine, a avut bafta, a platit marfa, a luat pachetul si cu nasturii rupti a ajuns acasa, mort de oboseala. Nu avea rabdare sa desfaca pachetul. Cand l-a desfacut, a gasit in el doar doua ciomege nestrujite si o foaie. Pe foaie era descris modul cum sa te folosesti de toaleta. Un ciomag trebuia infipt in zapada, apoi trebuia sa dezbraci pantalonii si sa-i anini in ciomag. Apoi, trebuia sa te asezi pe vine si cu cel de al doilea ciomag sa te aperi de ursii polari.

    Omul, nespus de mirat a mai citit inca o data hartia. Pe hartie nu scria "Toaleta nemteasca" ci "toaleta nenețeasca"
    --------------------------------------------------

    Neneții (rusă ненцы, denumirea istorică „samoiți”) sunt un popor indigen care numără ca. un număr de 41.000 de locuitori, care trăiesc în nord-estul Europei, și nord-vestul Siberiei, cea mai mare parte din ei fiind în Regiunea Neneția o regiune autonomă din Federația Rusă. Ocupația de bază a acestui popor nomad este creșterea renilor și vânătoarea
  • 0 (2 voturi)    
    rugineste lantzul (Joi, 13 octombrie 2016, 11:52)

    spy [utilizator]

    hai plimba ursul


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri