Busoi (PNL): Primarul Firea are o problema de logica administrativa. Trafic mai fluid in Bucuresti nu inseamna mai putine evenimente, ci mai multa infrastructura

de I.R.     HotNews.ro
Marţi, 5 iulie 2016, 12:40 Actualitate | Politic

Cristian Busoi
Foto: Facebook - Cristian Busoi
Prim-vicepresedintele PNL Cristian Busoi critica, intr-un comunicat de presa, intentia anuntata de primarul Capitalei Gabriela Firea de a interzice organizarea evenimentelor de amploare in locuri care blocheaza circulatia, precum concertele din Piata Constitutiei, si afirma ca "are o problema de logica administrativa".

Comunicatul transmis de Busoi, primul candidat al PNL la primaria Capitalei, care s-a retras dupa trei luni, lasandu-l in locul sau pe Ludovic Orban:

"Ideea Primarului General de a reduce numarul evenimentelor publice ca sa se circule mai bine in oras este, probabil, o manifestare a temerii ca, fiind aleasa doar de 14% dintre bucuresteni, este de preferat ca oamenii sa se intalneasca mai rar in locuri publice, ca nu cumva sa le vina idei critice fata de administratia Capitalei.

Pentru ca doamna Primar General este familiarizata mai mult cu realitatile administrative ale orasului Voluntari, nu stie probabil ca Bucurestiul a renascut tocmai din aceste activitati, din evenimente sportive, culturale, concerte, care au incovenientul unor blocaje temporare ale traficului, dar care fac din Bucuresti un oras viu si frumos.

Doamna Firea bate din picior vehement, nemultumita ca in weekend este blocata circulatia pentru a face loc activitatilor sportive si, ca solutie de fluidizare a traficului, vrea interzicerea evenimentelor.
 
Ca o demna continuatoare a performantelor administrative ale fostului primar Oprescu, doamna Firea, daca vrea sa rezolve problema traficului, trebuie nu sa interzica manifestarile sportive in Bucuresti, ci sa faca mult asteptata autostrada suspendata, o solutie certa de fluidizare a traficului.

Primarul Firea are o problema de logica administrativa: trafic mai fluid nu inseamna mai putine evenimente, ci mai multa infrastructura. Dar, este mai greu sa construiesti decat sa interzici sau sa promiti, cum promitea in campanie doamna primar Firea ca ii va consulta pe bucuresteni.

PNL va urmari cu atentie desfasurarea activitatii noului Primar General si ii recomanda cu caldura Gabrielei Firea ca, atunci cand nu stie ce sa faca in materie de administratie, sa sune un prieten din Voluntari sau chiar, mai bine, sa apeleze la sfatul locotenentilor din administratia Pandele, pe care doamna Firea i-a implantat, de curand, la Primaria Generala."

Firea a venit cu precizari luni dupa-amiaza si a declarat ca nu doreste sa interzica organizarea evenimentelor culturale si sportive in centrul Capitalei, ci are o problema cu concertele mari, organizate in Piata Constitutiei, care blocheaza traficul in zona si cate o saptamana. Aceasta a explicat ca marile concerte gazduite in Piata Constitutiei si alte evenimente de amploare ar putea fi organizate in parcuri, pe Arena Nationala sau la Romexpo. Primarul general a declarat ca nu s-a referit la evenimente de genul  Street Delivery, "Femei pe Matasari" si cele ale comunitatii biciclistilor, care se vor desfasura in continuare in actualele locatii, neexistand nicio problema.


Citeste mai multe despre   











[P] Ultimele zile de inscrieri la conferinta RIUF YouForum

Conferinta YouForum are loc la Bucuresti, la Sala Palatului, in perioada 1-2 octombrie si propune elevilor si studentilor sesiuni de discutii, ateliere, seminarii si prezentari ale universitatilor din Romania si din strainatate care au drept scop informarea si orientarea tinerilor cu privire la viitoarele alegeri educationale.
2302 vizualizari
  • +4 (6 voturi)    
    Lol (Marţi, 5 iulie 2016, 13:11)

    HP [utilizator]

    Si asta, si Corina Suteu, fac la fel ca Ponta, care se face ca nu intelege si vorbeste tot pe langa subiect.

    ""Ideea Primarului General de a reduce numarul evenimentelor publice ca sa se circule mai bine in oras".

    Fals. Ideea era, textual, ca evenimentele publice ADAUGA probleme traficului ingreunat deja existent.

    Nu a spus nimeni ca daca se fac mai putine evenimente, traficul va fi optimizat.
    • 0 (2 voturi)    
      Bosoi, (Marţi, 5 iulie 2016, 15:51)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui HP

      ai scos capul de la cutie? pana acum ai stat sub masa, nici macar nu ai candidat la primarie, si acum ataci primarul ales prin vot? Nu imi place mie de Gabriela Firea, dar nici nu pot sa stau pe tusa cand o ataca catei ca tine....care nici macar nu au avut curaj sa candideze.
  • +3 (9 voturi)    
    alt inteligent (Marţi, 5 iulie 2016, 13:19)

    bogdan1477 [utilizator]

    Trafic mai mic nu se face cu mai multa infrastructura to'ar'shu Busoi, ci cu mai multa civilizatie si educatie. Traficul se scade cu un transport in comun performant, cu un sistem de piste de biciclete pe bune, cu cu vopsit trotuarul cu galben sau rosu si peste el parcat masini, cu un sistem de management al traficului inteligent. Cu infratructura mai multa tot ce vei obtine va fi cresterea numarului de masini de pe strada. N-ar strica sa vizionati documentarele E-Square energy despre experientele altor mari orase in privinta traficului si abia dupa sa va dati cu parerea.
    • +1 (3 voturi)    
      "cu cu vopsit" ??? (Marţi, 5 iulie 2016, 14:12)

      mbembe [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Poti sa vopsesti "cu cu" si pe trotuar si pedrum- tot aia e daca nu ai infrastructura!
      Vopsind "cu cu" poti fluidiza altceva (depinde de vopsea)
      Orasele mari (din vest) permit celor ce muncesc in zone industriale (situate des la zeci de km de oras) sa ia metroul ce se afla la 5 minute mers pe jos de la bloc si sa ajunga la 100 km de centru in 1-1.5 ore timp cat ar face un bucurestean la ora de varf sa ajung din Berceni in Pipera.
      Deci e vorba de infrastructura, de plan urbanistic!
      Pictatul trotuarului si pistele pentru biciclisti atrag turistii (Amsterdam) iar daca vrei sa faci naveta sa zicem din Bruxelles pana in Amsterdam sau Paris - faci cateva sute de km in doar o ora! Si asta tot este infrastructura!
      In Bucuresti se da cate o statie de metro la cel putin 10 ani... in orasele mari- se fac zeci de statii intrun an...
      Daca cei de pe DN1 sau Voluntari ar fi avut metrou sau tren "suspendat" nu ar mai sta in trafic cateva ore! Sau crezi ca daca cineva din Voluntari ar avea pista pentru pana in Militari ar merge cu bicicleta la servici? Nu prea cred!
      Deci, "cu cu vopsit trotuarul" nu rezolvi nimic, insa parcarile cu 4-5 etaje (ca in orasele mari din vest) si la pret rezonabil plus drumuri/cai ferate si alte chestii de infrastructura o sa faca din Bucuresti un oras vestic!
      • -1 (1 vot)    
        Gresesti (Marţi, 5 iulie 2016, 15:43)

        laurix [utilizator] i-a raspuns lui mbembe

        Cu o infrastructura pentru biciclete buna, din Voluntari pana in Militari ai face maxim 45 min cu bicicleta, insa majoriatea ar merge doar pana in zona centrala. Daca infrastructura va fi creata, biciclistii vor veni, stai fara grija.
        Parcarile mari ar trebui facute doar in zonele periferice pentru dezvoltarea sistemului park&ride (asta daca vrei ca Bucurestiul sa semene cu un oras vestic)...
        • 0 (0 voturi)    
          zau!? (Miercuri, 6 iulie 2016, 8:51)

          mbembe [utilizator] i-a raspuns lui laurix

          Pai cati bucuresteni lucreaza in centrul capitalei?
          Si cati din Berceni lucreaza in Pipera, sau cati din Voluntari lucreaza in capatul opus al capitalei?
          Vrei sa zici ca in Bucuresti lucreaza doar bancheri?
          Si e o idee foarte inteligenta sa faci parcari in zone periferice- parcarile trebuie facute acolo unde sunt parcurile industriale, ai in centru- faci in centru, ai in Militari parc- fa acolo parcari... are Bucurestii populatie- sa fie parcari in cartiere!
          Sa zicem ca stai in Unirii undeva, ai parcarea undeva la iesirea spre Popesti Leordeni si lucrezi undeva la 10-20 km pe DN1... ce o sa faci mataluta? Sa nu zici ca nu exista asa caz si ca toti lucreaza in centrul capitalei!
          Daca Bucurestii ar fi avut infrastructura (din care macar o centura normala) sa fii sigur ca soferii ar prefera sa faca un 5-10 km in plus dar sa stea mai putin la cozile interminabile din Bucuresti!
          Dar poate ca unii sunt mai sportivi si pot face pe bicicleta 20 km cu 30 km/ora dimineata si 20 km seara dupa servici
      • 0 (0 voturi)    
        ce zici tu e partial corect (Miercuri, 6 iulie 2016, 14:27)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui mbembe

        Eu vorbeam de infrastructura rutiera, adica mai multe strazi, tu zici despre transport in comun eficient. Ambele merg mina in mina.

        Dar tu ai o problema, subestimezi foarte tare rolul bicicletelor in diminuarea traficului. Daca mergi in Olanda, vei vedea ca bicicletele nu atrag doar turisti. Acolo bicicleta e un mijloc de transport extrem de folosit. Si ar fi si la noi suficienti cei care ar alege bicicleta daca ar exista conditii. Iar pistele de biciclete nu inseamna doar vopsit trotuarul decit in Romania. Pistele de biciclete inseamna benzi pe unde trec doar biciclistii, unde nu-s parcate masini, pe unde nu circula tot pietonul.
        • 0 (0 voturi)    
          eu acolo am fost (Miercuri, 13 iulie 2016, 15:39)

          mbembe [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          si am vazut cum e cu traficul, pe unde e numai biciclistul- pare a fi OK, in rest e bara la bara, gen Magheru sau orice alta strada/bulevard la ore de varf cu singura diferenta ca in Bucuresti strazile sunt mai late iar in Olanda sunt locuri de parcare.
          Si inca un factor important pentru biciclisti- conditiile meteo in Olanda sunt mai tot anul neschimbate!
  • +4 (6 voturi)    
    Busoi (Marţi, 5 iulie 2016, 13:20)

    tropotaru [utilizator]

    e ala de pe locul 2
  • 0 (6 voturi)    
    referitor la evenimentele din Piata Constitutiei (Marţi, 5 iulie 2016, 13:26)

    rov [utilizator]

    Trebuie sa recunoastem: Firea are dreptate, se blocheaza o zona importanta, pentru mult timp, iar organizarea e dezastruasa. Se creeaza haos in intersectiile adiacente, in timp ce participantii la manifestatii sufoca cu masini parcarile si dau viata peste cap locuitorilor din zona. Nu inteleg de ce daca tot de inchide 13 septembrie de exp. nu se creeaza si locuri de parcare de-a lungul bulevardului( pe ambele sensuri), eventual cu taxa. La pachet trebuie ca politia locala sau firmele de paza sa apere cladirile adicente in timpul evenimentelor de producatorii de fecale...
  • +2 (8 voturi)    
    Pe bune? (Marţi, 5 iulie 2016, 13:59)

    IonutNiculae [anonim]

    Stimate domn Busoi,
    Mai multa infrastructura inseamna mai mult trafic, nu mai putin cum iti imaginezi dumneata. Cu cat facilitezi transportul motorizat individual cu atat il faci mai atractiv iar masinile vor umple si mai mult infrastructura de care pomenesti.
    Fluidizarea traficului are doua mari rezolvari: cresterea atractivitatii transportului in comun si crearea de piste reale si viabile pentru biciclete.

    SIMPLE AS THAT!
    • 0 (4 voturi)    
      se circula mai bine iarna? (Marţi, 5 iulie 2016, 14:35)

      mbembe [utilizator] i-a raspuns lui IonutNiculae

      Si ce o sa faca biciclistul iarna? Si vara ce o sa faca daca de acasa pana la servici are de facut 20 km? Teoretic pistele sunt bune dar practica ne omoara vara si iarna...
      • 0 (0 voturi)    
        Caz concret (Marţi, 5 iulie 2016, 16:00)

        laurix [utilizator] i-a raspuns lui mbembe

        Eu prefer bicicleta pentru ca fac cel mai putin pana la servici - 10 km in 30-35 min, fata de 40-45 min cu masina pe care o folosesc doar cand am de carat ceva mai voluminos sau cand trebuie sa mai duc pe cineva. Si da, folosesc bicicleta si iarna la -10 grade (cand nu e viscol sau polei, evident) si cand ploua (nu ploaie puternica), nu am nevoie de o umbrela pe patru roti. Dar cate zile pe an sunt cu viscol sau polei sau vreme nasoala? Poate 20%? Olandezii si englezii merg la servici cu bicicleta si pe ploaie si pe vant fara sa se planga pentru ca sunt constienti ca au doar beneficii de pe urma acestei activitati, nu cauta motive sa fuga de biciclete ca cei mai multi din orasul asta care se vrea dezvoltat, dar ca mentalitate e inca la nivelul anilor 50... Dovada ca a iesit o taranca primar.
        • 0 (0 voturi)    
          olandezii si englezii au infrastructura (Miercuri, 6 iulie 2016, 9:06)

          mbembe [utilizator] i-a raspuns lui laurix

          au trenuri care le permite sa urce cu bicicleta, sa faca 30 km in tren apoi inc 2-3-5 cu bicicleta... la fel e si in Franca sau Belgia...
          Romania nu are un metrou normal, nu are cale ferata normala, nu are trenuri normale, nu are drumuri normale, nu are spatii pentru masinile "domiciliate" in orase si ca rezultat sunt parcate haotic.
          Eu tot as prefera sa merg cu bicicleta la servici sa fac 10 km in 45 min (nu ca unii care pot face 20 km in tot alea 45 min) dar clima din Romania nu prea permite, tarile de care zici au temperatura aprox constanta 12 luni calendaristice.
          La 20-30 grade sa ajung la serviciu si sa duhnesc a cadavru- nu prea ma incanta o asa perspectiva.
          La englezi (unde am fost) temperatura e de ~10-15 grade (cateva zile pe an in jur de 20) si daca ploua e una mai mult a ceata densa decat una ciobaneasca... Iarna lumea (unii, nu toti) merg la servici in tricou sau la camasa... La noi cunosc doar o persoana care si iarna la -20 vine/iese de la servici in camasa dar la poarta e asteptat de o ruda cu masina!
          Sincer as prefera sa merg la servici cu masina 4 zile iar vinerea, casual, cocotat pe bicicleta... sambata si duminica numai bicicleta... ca in Olanda! :)
          Dar absolut pentru orice lucru e nevoie de infrastructura, de drumuri, de parcari, de plan urbanistic gandit cu "aia ce sta pe umeri" nu cu "ala ce stam pe scaun".
          Sanatate!
  • -1 (1 vot)    
    Busoi (Marţi, 5 iulie 2016, 14:35)

    Vladescu [utilizator]

    Mare OM acest Busoi; cum știe el ce trebuie......
    • 0 (0 voturi)    
      Well .. cam de dimensiunea lui Boc ... (Marţi, 5 iulie 2016, 17:26)

      MiticaPalarierul [utilizator] i-a raspuns lui Vladescu

      Well .. cam de dimensiunea lui Boc ... fost premier de Warza Banga y Kukluju, doar ca e de la Timisoara.

      In rest - la fel de lingau, insa pe langa alt presedinte.

      Presedintii trec, lingaii raman !

      Primesc marfa ! un ligau face cat un million de alegatori ;-))) (aluzie la Felix Rache)

      Busoi sa se duca pe Instagram, cu gospondinele bezrabotnice.

      "Patria si Dreptul Meu!"
      .
  • 0 (0 voturi)    
    Bușoi (Miercuri, 6 iulie 2016, 12:36)

    NaftuliVasile1 [anonim]

    Bușoi Cristian mai face parte din „clasa politică”? Da, din clasa politică actuală, toată este la fel ca bușoi.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi