Casa Regala a negociat cu Liviu Dragnea si cu Guvernul despre statutul institutiei. Miza e una financiara pentru printesa Margareta si printul Radu Duda

de V.M.     HotNews.ro
Joi, 16 iunie 2016, 20:01 Actualitate | Politic

Liviu Dragnea si Principesa Margareta
Foto: Facebook - Liviu Dragnea
Liderul PSD, Liviu Dragnea, a declarat ca UNPR si ALDE sunt de acord cu legiferarea de urgenta a statutului Casei Regale, un proiect de act normativ urmand sa fie elaborat pana saptamana viitoare, dar ca ar putea cere Guvernului "chiar si o ordonanta de urgenta", transmite Mediafax.

Miza negocierilor intre Casa Regala, partide si Guvern este una financiara. Porivit BN24.ro, Casa Regală vrea o lege prin care să se asigure că şi după moartea Regelui va păstra privilegiile şi rolul în Statul român. Mai precis, Casa Regala vrea să obtina statutul de persoană juridică de utilitate publică, şi o serie de drepturi, printre care dreptul de a folosi Palatul Elisabeta şi după moarte Regelui Mihai. În momentul de faţă, Casa Regala foloseste clădirea, aflată în proprietatea RAAPPS, în baza legii drepturilor acordate foştilor şefi de stat, lege datorită căreia Regele a primit Palatul ca reşedinţă oficială pe perioada vieţii. După moartea Regelui, Margareta şi Radu Duda ar trebui să evacueze clădirea.

"Casa Regala este un simbol al Romaniei de care trebuie sa avem grija (...) Toti am fost de acord ca saptamana viitoare vom avea un proiect de lege. Daca vom considera ca este totusi bine sa se intample repede, vom avea o discutie si cu primul-ministru si atunci intr-adevar pentru asta putem discuta chiar si de o ordonanta de urgenta. Sigur, daca si Guvernul este interesat", a declarat Dragnea.

Liderul PSD a spus ca, pana saptamana viitoare, va veni cu o initiativa legislativa in acest sens, elaborata de membrii PSD, UNPR si ALDE. "In acest moment, Casa Regala, nu are nici macar un statut. Nu are nicio forma juridica. Sunt actiuni caritabile pe care le face si actiuni publice pe care nu le poate face decat in nume de persoana fizica. Asta va fi reglementat (...) Va fi o consultare serioasa cu Casa Regala", a mai adaugat Dragnea.

La randul sau, Calin Popescu Tariceanu a declarat ca legiferarea statutului Casei Regale este "o idee care s-a discutat de mai multa vreme", inclusiv la nivelul Presedintiei si Guvernului. "In acest moment trebuie sa gasim o forma, un cadru legal pentru ca aceste activitati sa se poata desfasura in si mai bune conditii si sa dam, daca vreti, o continuitate si o perspectiva si sa nu existe in viitor riscuri privind modul in care statutul Casei Reglae si insituttia in sine e privita in Romania de viitoarele majoritati politice care se vor crea (...) Acest lucru a fost discutat inclusiv la nivelul Presedintiei si a Guvernlui", a adaugat Tariceanu.

Dacian Ciolos: Noi lucram deja cu Casa Regala la o propunere. Ma bucur sa aud ca domnul Dragnea o sustine


Rolul si contributia Casei Regale in societatea romaneasca vor fi delimitate "clar si precis" printr-o propunere legislativa, a anuntat, joi, premierul Dacian Ciolos, el precizand ca "se bucura" sa auda ca aceasta initiativa ar putea fi sustinuta si de presedintele PSD, Liviu Dragnea.

La finalul sedintei de Guvern, joi, premierul a fost intrebat cum comenteaza afirmatiile facute de Liviu Dragnea potrivit carora trebuie gasita o solutie astfel incat Casa Regala sa functioneze in baza unei legi.

"Noi lucram deja cu Casa Regala de mai multe saptamani in urma unor idei si propuneri care au venit din partea dansilor. Lucram la o astfel de propunere si ma bucur sa aud ca si domnul Dragnea ar putea sustine o asemenea abordarea. Sigur, urmeaza sa discutam detaliile, dar a existat aceasta solicitare si din partea Casei Regale care sa delimiteze clar si precis rolul si contributia pe care Casa Regala poate le poate avea in societatea romaneasca. Vom veni cu cateva idei, cateva propuneri, si sigur vor fi supuse dezbaterii parlamentare", a spus Ciolos.


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
5033 vizualizari
  • -8 (16 voturi)    
    Rege neamt (Joi, 16 iunie 2016, 20:29)

    echidistantul_ [utilizator]

    "a venit un rege neamt/, ne-a varat cu gatu-n lant!"
  • +14 (24 voturi)    
    Lucrezi cu Dragnea esti infect. (Joi, 16 iunie 2016, 20:55)

    Lok [utilizator]

    Nu aveam alte asteptari de la regalitate. O sleahta de sarlatani.
  • +12 (22 voturi)    
    :D (Joi, 16 iunie 2016, 21:10)

    Nevermind [utilizator]

    Mda... interventie "regala". Ceea ce nu se mentioneaza in articol (sic :D), este ce anume se doreste. dudele regale cer sa pape banuti publici si dupa ce moare regele Mihai.

    Palatul Elisabeta este proprietatea statului roman si administrat de RAPPS. A fost atribuit spre folosinta regelui Mihai prin asimilarea lui cu un fost presedinte. Daca moare, duda si sotioara dudei trebuie sa faca pasi. Drept urmare, pupa in cur cu buzitze regesti tot ce apuca: de la psd/dragnea, la Ciolos.

    Niste jurnalism, servim si noi?
    • +2 (6 voturi)    
      ... (Vineri, 17 iunie 2016, 11:13)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      Le e frica de admiratorii monarhiei vesnic recunoscatori pentru cate sacrificii a facut Mihai. Acum apar iar sa mai dea o lectie de istorie.
  • +2 (10 voturi)    
    Phii, ce "oț"... (Joi, 16 iunie 2016, 21:18)

    Observator roman [utilizator]

    ...e dl. Dragnea ăsta „Daca [deci DACĂ] vom considera ca este totusi bine sa se intample repede, vom avea o discutie si cu primul-ministru...” altminteri nu, pentru că știu domnii Dragnea, Steriu și (mai ales) dl. Tăriceanu mai bine...

    Că, ulterior, Dacian Cioloș le-a dat fin peste nas [„Noi lucram deja cu Casa Regala la o propunere. Ma bucur sa aud ca domnul Dragnea o sustine”] nici nu contează: peste bivoli trebuie să intri cu bâta ca să intre la loc în țarc...
  • +13 (21 voturi)    
    Frumos! (Joi, 16 iunie 2016, 21:43)

    mitg [utilizator]

    Ignorand ridicolul situatiei (PSD <=> monarhia), exact o lege prin care sa finantam si mai mult "Casa regala" ne mai lipsea acum.
    Ca avem de unde, doar bugetul de stat e fara numar ...
  • +7 (13 voturi)    
    Casa "regala" Duda - remorca la imaginea PSD (Joi, 16 iunie 2016, 22:05)

    Maniu [utilizator]

    ce-a ajuns casa regala, dar ce-a ajuns DraCnea!
  • +3 (9 voturi)    
    jalnic (Joi, 16 iunie 2016, 22:05)

    ty [utilizator]

    .
  • +1 (9 voturi)    
    rugaminte (Joi, 16 iunie 2016, 22:51)

    covrig [utilizator]

    poate faceti rost de vreo fotografie de la Casa Regala in care moacele alea doua sa nu aiba Regele in fundal. Pentru cine lucreaza la documentarea istoriei Casei Regale, articolele astea doua sunt mana cereasca. Brrrrrr!!!!
    • +1 (3 voturi)    
      .... (Vineri, 17 iunie 2016, 13:11)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui covrig

      Mda, Maria Sa Regele care si-a educat fiica in spiritul in care a actionat si el toata viata in raport cu Romania.
  • +5 (15 voturi)    
    REFERENDUM .........baiiiiiiii (Joi, 16 iunie 2016, 22:54)

    oxxxxxyyyyya [utilizator]

    nu va apucati voi , de capul vostru, sa ne bagati regalitatea asta tradatoare.......in viata noastra cotidiana.
  • -11 (23 voturi)    
    Casa Regala trebuie sa aiba stat oficial (Joi, 16 iunie 2016, 23:02)

    neagoe [utilizator]

    Da, Romania are nevoie sa aiba o Casa Regala cu o recunoastere oficiala ca institutie a statului roman. Prin acordarea unui statut oficial, Casa Regala ar fi reasezata la un rang de egalitate cu restul caselor regale din Europa.

    Pentru romani si pentru Romania importanta este imensa. Ponderea Casei Regale in viata politica, economica si culturala a Romaniei este evident ca este in crestere, in primul rand datorita sentimentului ca asa ne recapatam din demnitatea pierduta.

    Sper ca autoritatile sa realizeze ca statutul Casei Regale nu trebuie sa fie unul formal, lipsit de substanta.
    • +4 (12 voturi)    
      . (Joi, 16 iunie 2016, 23:42)

      Tomato [utilizator] i-a raspuns lui neagoe

      Dupa sceptrul prezidential introducem si republica cu casa regala ?
    • +5 (13 voturi)    
      Pai are (Joi, 16 iunie 2016, 23:49)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui neagoe

      Chiar mai mult fata de cea a Frantei sau Rusiei, deci sa zica saru'mana in loc sa cerseasca.

      + ca statutul este plin de substanta, se numeste duda.
    • -3 (11 voturi)    
      hehe (Vineri, 17 iunie 2016, 9:58)

      Hard ball [utilizator] i-a raspuns lui neagoe

      iti bati gura de pomana, cine sa te inteleaga?

      Statutul oficial al Casei Regale ar trebui sa aduca si un echilibru in situatia politica deteriorata si lumea romaneasca de astazi, tot mai divizata.

      Prefer o monarhie parlamentara in locul unei republici parlamentare( cu 600 de parlamentari, majoritatea aparindu-si interesele lor).
      Poate ,in felul asta ,parlamentarii nu s-ar mai preocupa cu suspendarea presedintelui ci cu indatoririle lor, si ar avea deasupra un arbitru apolitic care sa ii puna la treaba.

      Monarhia ar avea si rol de reprezentare ( sunt sigur mult mai bun decat au prestat presedintii de pina acum, inclusiv actualul).
      • +2 (2 voturi)    
        Preferi un Dudasecu inamovibili (Vineri, 17 iunie 2016, 17:48)

        Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Hard ball

        asta preferi.
  • +3 (9 voturi)    
    ! (Vineri, 17 iunie 2016, 11:25)

    Kpriciu [utilizator]

    casa regala si Penalii. Spit !
  • +7 (15 voturi)    
    "Casa Regală vrea o lege..." (Vineri, 17 iunie 2016, 11:27)

    jackalphonse [utilizator]

    Hai, cine mai vrea o lege data pentru el, ca sa traiasca el bine?
    "...Casa Regala foloseste clădirea (Palatul Elisabeta), aflată în proprietatea RAAPPS, în baza legii drepturilor acordate foştilor şefi de stat...".
    Strasnici regi, printi si printese, fara tara, fara popor, dar cu pretentii materiale de la un popor care nu i apartine si din care nu face parte. Este ca intr un banc prost.
    VREA o lege in care sa si pastreze privilegiile si rolul în Statul Roman. Privilegii are cat incape, dar rolul care este mai exact?
  • +4 (6 voturi)    
    Nu sunt de acord (Vineri, 17 iunie 2016, 12:41)

    fluturel [utilizator]

    Nu sunt de acord ca din bugetul de stat casa regala sa primeasca bani? DE CE?Noi platim taxe si impozite de ne ies ochii,iar casa regala sa primeasca bani de la stat.Ce statut juridic?
  • +2 (2 voturi)    
    Radu Duda nu este prinț. (Vineri, 17 iunie 2016, 16:08)

    asavreau [utilizator]

    A-ți putea să aveți bunul simț și să-l numiți ceia ce este- prinț consort,sau și mai simplu-soțul prințesei Margareta..Mâine,poimâine îl numiți și pe Dragnea prinț pentru-că a stat lângă prințesa Margareta.Sunt politicienii borfași,dar și jurnaliștii îi încurajează să fie borfași și să ne sfideze.
  • -1 (3 voturi)    
    Parteneri ! (Vineri, 17 iunie 2016, 21:20)

    Susufler0 [utilizator]

    Daca stau bine sa ma gandesc, Casa Regala are un trecut comun cu comunistii si-si croieste si un viitor cu ei, alaturi de ei, cum vreti sa-i spuneti.

    In 1947, Bodnaras l-a scos cu pistolul din Palat pe tanarul Mihai.

    In 1990, in 1994 si 1995 de trei ori i-a refuzat Iliescu intrarea in tara lui Mihai sau, intrat fiind, a fost intors din drum. Ba, mai mult, a fost cat pe ce ca Mihai sa fie declarat persona non grata de catre Parlamentul rosu, in 1995.

    In fine, in 1997 Emil Constantinescu i-a redat Regelui cetatenia Romana.

    Cam asa au stat lucrurile in ultimele 4 decenii comuniste si in primul deceniu post comunist : comunistii l-au alungat, apoi urmasii acestora, fesenistii l-au hartuit, iar cei de dreapta, l-au sprijinit la nivel declarativ dar si practic, pragmatic.

    Dupa care, cu viclenia si cu pragmatismul cunoscut, neocomunistii au schimbat macazul : i-au restituit cvasi totalitatea bunurilor imobile confiscate, au dat legi prin care statul si-a asumat sa suporte o buna parte din cheltuielile necesare administrarii bunurilor Casei Regale. A scutit-o de plata unor taxa si impozite iar in schimb, a obtinut la inceput neutralitatea, dupa care chiar sprijin in exterior din partea membrilor casei Regale.

    In tot acest timp, partidele de dreapta declarat pro monarhiste au contemplat cu invidie si maxima pasivitate, politica pesedista de inabusire a opozitiei regale in contra comunistilor si a urmasilor lor.

    Custodele Coroanei, nu face altceva acum, decat sa continue politica inceputa in urma cu vreo 16 ani: obtine favoruri patrimoniale, sau le pastreaza pe cele deja obtinute iar in contra partida ofera bunele servicii prestate si pana acum in tarile europene ce au monarhie.

    Asta-i tot !


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri