Camera Deputatilor a adoptat tacit proiectul de lege care ii exclude pe presedintele Romaniei si pe ministrul Justitiei din procedura de numire a procurorilor-sefi si a conducerii instantei supreme

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 15 iunie 2016, 10:57 Actualitate | Politic

Camera Deputatilor
Foto: AGERPRES
Proiectul de lege prin care se propune excluderea presedintelui Romaniei si a ministrului Justitiei din procedurile de numire a conducerii Inaltei Curti de Casatie si Justitie si a procurorilor sefi, initiat de presedintele Senatului, Calin Popescu-Tariceanu, a fost adoptat tacit de Camera Deputatilor. Deputatii au luat act miercuri de adoptarea tacita a proiectului pe data de 6 iunie, cand a expirat termenul pentru dezbatere si vot final. Camera Deputatilor este primul for sesizat. Initiativa legislativa merge acum la Senat, care este for decizional. Senatul urmeaza sa ia vacanta peste doua saptamani.

Calin Popescu Tariceanu a propus modificarea Statutului judecatorilor si procurorilor in sensul ca in functiile de conducere sa nu mai fie implicat factorul politic - presedintele tarii si ministrul Justitiei: "Inalta Curte de Casatie si Justitie isi numeste, dintre judecatorii care au functionat la aceasta instanta cel putin doi ani, presedintele, vicepresedintele, presedintii de sectii", prevede proiectul presedintelui Senatului.

Potrivit acestuia, revocarea din functie a presedintelui, vicepresedintelui sau a presedintilor de sectii se face de catre ICCJ, care se poate sesiza din oficiu, la cererea unei treimi din numarul membrilor sau la cererea adunarii generale a institutiei.

"Procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, prim-adjunctul si adjunctul acestuia, procurorul general al Parchetului National Anticoruptie, adjunctii acestuia, procurorii-sefi de sectii ai acestor Parchete, precum si procurorul-sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism si adjunctii acestora sunt numiti de Consiliul Superior al Magistraturii dintre procurorii care au o vechime minima de 10 ani in functia de judecator sau procuror, pe o perioada de trei ani, cu posibilitatea reinvestirii o singura data", prevede proiectul de lege.

De asemenea, revocarea acestora se va face tot de catre CSM, care se poate sesiza din oficiu, la cererea adunarii generale sau, dupa caz, a procurorului general al Parchetului de pe langa ICCJ.

In expunerea de motive a proiectului se arata ca "in spatiul public si nu numai in Romania, in toata lumea, se desfasoara o dezbatere legata de modalitatile cele mai potrivite pentru a asigura independenta justitiei si pentru a scoate actul de justitie de sub influenta prea mare a factorului politic".

In prezent, legea prevede ca presedintele, vicepresedintii si presedintii de sectii ai ICCJ sunt numiti de catre presedintele Romaniei, la propunerea CSM, iar propunerea lui Tariceanu este ca aceste numiri sa tina numai de Instanta suprema, care sa isi aleaga din randul ei, "fara niciun fel de interventie politica din afara", conducerea.

Cum termenul pentru dezbatere si vot final - 6 iunie - a fost depasit, propunerea legislativa se considera adoptata, in conformitate cu prevederile art. 75 alin. (2) din Constitutie si ale art. 113 din Regulamentul Camerei Deputatilor.












[P] Ultimele zile de inscrieri la conferinta RIUF YouForum

Conferinta YouForum are loc la Bucuresti, la Sala Palatului, in perioada 1-2 octombrie si propune elevilor si studentilor sesiuni de discutii, ateliere, seminarii si prezentari ale universitatilor din Romania si din strainatate care au drept scop informarea si orientarea tinerilor cu privire la viitoarele alegeri educationale.
15103 vizualizari
  • +17 (21 voturi)    
    Lepra de tarziceanu mai e liber? (Miercuri, 15 iunie 2016, 10:59)

    ouyang [utilizator]

    Mai dureaza mult sa-i pensionam pe toti banditii astia?
  • +14 (18 voturi)    
    urmeaza sa prezideze nariskin... (Miercuri, 15 iunie 2016, 11:07)

    un domn [utilizator]

    Motocicleanu si Clika Mujica in complicitate cu penele, pemepe, iudemre,izmenarii si evident P$D (Penal $hpagas of Democracy) au transformat Romania in Republica PARLAMENTARA ! HAIDETI sa pichetam Parlamentul, Romania NU este a uncenicilor ALI BABA, Romania este a Noastra pentru ca NOI ii platimp pe acesti Trantori, nu ei ne platesc pe noi ! https://petitieonline.net/petitie/10022136/semnaturi/pg238
  • +19 (23 voturi)    
    mda (Miercuri, 15 iunie 2016, 11:11)

    SoulSearcher [utilizator]

    eu nu inteleg de unde pana unde se pot adopta legi tacit

    in curand se trezeste vreunu sa dea o lege "sa se impuste orice om al strazii" si se adopte tacit...
  • +22 (24 voturi)    
    Bravo Iohannis! (Miercuri, 15 iunie 2016, 11:11)

    ouyang [utilizator]

    Gutes arbeit. Iti place cum merge politica pas cu pas si te lasa in urma?
    • +6 (10 voturi)    
      ok (Miercuri, 15 iunie 2016, 12:44)

      Lol Lolovici [utilizator] i-a raspuns lui ouyang

      Care este propunerea ta despre ce poate sa faca Iohannis? Are vreun drept sa se amestece in treburile parlamentului? In afara de respins o data o lege nu prea are ce sa faca. Dar e simpatic cum dau parlamentarii PSD legi care se pot intoarce impotriva lor daca de exemplu urmatorul presedinte e de la PSD si deodata se trezeste cu puteri reduse. Cam cum au dat PDL chestia cu un singur tur la locale cand se simteau sefi.
      • +6 (8 voturi)    
        Sau cum au dat p$d lege pentru (Miercuri, 15 iunie 2016, 13:04)

        Kecske [utilizator] i-a raspuns lui Lol Lolovici

        5 ani de boierie pentru bombonel si s-au trezit cu piratul in loc.
      • +4 (6 voturi)    
        nu nu (Miercuri, 15 iunie 2016, 13:57)

        pardalian [utilizator] i-a raspuns lui Lol Lolovici

        stai linistit ca daca o sa fie presedinte psd, vor modifica din nou legile. Dupa chipul si asemanarea lor.
  • +17 (21 voturi)    
    SF deja (Miercuri, 15 iunie 2016, 11:14)

    burebista2013 [utilizator]

    incredibil ce fac astia sa scape de puscarie , asa baieti , intindeti coarda , poate se rupe
  • +21 (23 voturi)    
    pe zi ce trece... (Miercuri, 15 iunie 2016, 11:15)

    Johanis [utilizator]

    am impresia ca politicenii uita ca aceasta tara este locuita. s-ar putea sa le reamintim ca legile nu pot fi schimbate dupa cum doresc domniile lor. n-au teama de nimic si-si continua nestingheriti drumul catre insusirea banului public.
    • +3 (7 voturi)    
      Hm (Miercuri, 15 iunie 2016, 12:24)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      Uitate cine castiga alegeri dupa alegeri si o sa iti dai seama de cine e locuita acesta tara.
      • +6 (6 voturi)    
        Votantii lor nu ies in strada. (Miercuri, 15 iunie 2016, 13:13)

        Johanis [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        Ies, de fiecare data cand simt nevoia, alaturi de cei veniti in piata. n-am vazut pensionari pe-acolo. si nici bugetari. majoritatea romanilor nu a participat la alegeri. au mers doar cei direct interesati sa fie in continuare ajutati/asistati social.
  • +15 (17 voturi)    
    Acest Moliceanu (Miercuri, 15 iunie 2016, 11:25)

    Ciobanul Bucur [utilizator]

    e in stare sa dea foc tarii, numai sa scape el si gasca lui de amenintarea Justitiei! Sper ca va veni si ziua in care si el sa dea socoteala pentru toate nimincniciile lui!
  • +16 (20 voturi)    
    Va curge sange (Miercuri, 15 iunie 2016, 11:47)

    Daniels22026 [utilizator]

    Imi pare rau. Dar nu se mai poate. Penalii nu mai au astampar. Trebuie neaparat sa le luam puterea, definitiv. In strada. Ideal ar fi fara violenta. Dar nu cred ca e posibil fara violenta. Va curge sange.
  • -16 (18 voturi)    
    Gata cu influenta politicului in justitie (Miercuri, 15 iunie 2016, 11:59)

    xrogo [utilizator]

    promovata de cinstita Macovei,pentru ca ea sa controleze justitia impreuna cu multiubitul ei presedinte,la fel de cinstitul Basescu !!!
  • +17 (19 voturi)    
    Waw , ce marsavie.....!!!! (Miercuri, 15 iunie 2016, 12:02)

    polonyca [utilizator]

    Iata , se reia atacul asupra statului de drept !!!In laboratoarele secrete ale Parlamentului Penal , se lucreaza la foc continuu...... Chestia asta cu @aprobarea tacita@ e marsava dar e folosita cu iscusinta de ticalosii astia de parlamentari penali !!! Asa ceva nu se poate !!!!!!!!!!!!!!!
  • +15 (17 voturi)    
    haha (Miercuri, 15 iunie 2016, 12:04)

    toxx [utilizator]

    liber la furat, adica o sa se aleaga ei intre ei. genial, ultimul sa stinga lumina
  • +13 (15 voturi)    
    o fi bine? (Miercuri, 15 iunie 2016, 12:07)

    nesuferitu [utilizator]

    o fi rau? habar n-am. problema majora este ca toate aceste ''reglementari'' sunt facute de oameni bagati pana-n gat in ca... pardon, mocirla impotriva altora din acelasi ca... ma rog, mocirla. asa ca ''baieti'', pana nu dispareti cu totul din cadru, nici dracu' nu va crede ca faceti ceva pentru poolime, ci numai si numai va dati ''la glezne'' unii altora!
  • +11 (13 voturi)    
    Ready, steady, GO! (Miercuri, 15 iunie 2016, 12:29)

    alegzandru [utilizator]

    Gata, a inceput! Tariceanu a apasat butonul de Ignition, justitia va fi cotonogita grav. La ce slugi penale isi trimit partidele prin CSM si ICCJ, sa vedeti simulacru de justitie ce ne pregatesc borfasii.

    "Revocarea din functie a presedintelui, vicepresedintelui sau a presedintilor de sectii se face de catre ICCJ, care se poate sesiza din oficiu, la cererea unei treimi din numarul membrilor sau la cererea adunarii generale a institutiei. "

    Cum ar mai fi dat-o ei jos pe Livia Stanciu daca aveau legea formulata asa pana acum!!

    Din pacate, pana ii vor pitula pe Tariceanu, Ponta, Dragnea etc, vor face atat de mult rau ca vom regresa ani multi in domeniul justitiei, ne vom trezi in tenebrele PNAului lui Morar.
    • +4 (4 voturi)    
      Vezi ca esti pe linga subiect cu PNA-ul (Miercuri, 15 iunie 2016, 13:10)

      Kecske [utilizator] i-a raspuns lui alegzandru

      NU era al lui Morar ci a unui borfas psd-ist, numit de bombonel. Ion Amarie pe numele lui.
      • +2 (2 voturi)    
        Scuze (Miercuri, 15 iunie 2016, 13:42)

        alegzandru [utilizator] i-a raspuns lui Kecske

        Ai dreptate!
  • +12 (14 voturi)    
    ! (Miercuri, 15 iunie 2016, 12:42)

    Kpriciu [utilizator]

    JOS Parlamentul Hotilor!!!
  • +10 (12 voturi)    
    alta lovitura de stat (Miercuri, 15 iunie 2016, 13:09)

    andrei1245 [utilizator]

    legea e neconstitutionala. parlamentul vrea sa reduca prerogativele presedintelui.
  • +6 (8 voturi)    
    Ce înseamnă (Miercuri, 15 iunie 2016, 13:51)

    Leul in iarna [utilizator]

    VOT TACIT? Cu alte cuvinte Parlamentul doar ia act de DECIZIILE unui Tăriceanu sau altul ca el?
    Atunci de ce mai avem nevoie de parlament?
    Oameni buni, cred că trebuie să ieșim în stradă! Ticăloșii ăștia ne întorc în comuna primitivă de unde vin ei și unde n-au auzit decât de legea făcută cu BÂTA...
    • +1 (3 voturi)    
      super corecta observatia (Miercuri, 15 iunie 2016, 14:27)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui Leul in iarna

      Exact, pentru ce mai exista stabilimentul penalilor?
      Este absolut uluitor cum am reusit sa cream singuri singurei o structura hipertrofiata parazita, intangibila, o mafie oficial si democratic aleasa, o clasa de privilegiati semi-analfabeti dar harsiti in jafuri de toate felurile.
      Dumnezeule mare! Si noi singuri, cu mana noastra, le-am acordat legitimitatea!
      Pana acum cativa ani nu intelegeam in ruptul capului cum apar miscarile extremiste si dictaturile. Cum a fost posibil sa apara nazismul, legionarismul sau comunismul. Acum inteleg.
      Atata ura cat resimt acum n-am mai simtit de la Ceausescu. Sunt pur si simplu un ocean de ura clocotitoare.
      Sa nu-i primeasca pamantul, lichefiati sa piara, sa dispara in eter si ultima lor molecula si a intreg neamului lor care i-a cacat pe lumea asta.
  • +3 (3 voturi)    
    nu inteleg (Miercuri, 15 iunie 2016, 13:52)

    RăzvanRădulescu1 [anonim]

    Stati ma ca nu inteleg de ce sariti toti ca arsi... In prostia lui, Tariceanu face ceva bun de data asta. Eu unul sunt de acord ca cei mai importanti oameni care lupta impotriva coruptiei si organizatiilor mafiote/teroriste sa fie alesi de catre magistrati si nu numiti de ministri sau presedinte. Asata-i un pas. Urmatorul e ca si sefia ICCJ sa fie independenta de politic (sa nu mai fie numiti de presedinte).

    Nu ma intelegeti gresit, abia astept sa il vad pe Tariceanu (& co.) la beci, da' treaba asta, adoptata sau nu tacit, pare a fi un pas mic spre independenta adevarata a justitiei.

    Ganditi-va voi ce s-ar fi putut intampla daca nu era Iohannis sau Basescu sa numeasca pe Kovesi la DNA si ar fi fost altcineva (ratatul de Ponta spre ex... parca suna dintr-o data bine modificarea asta, nu?). Va mai amintit de Tiberiu Nitu?! Eu da... ei bine el a fost propos politic de Basescu ca un troc cu PSD si mai ales ratutul de Ponta... A fost ce-a fost, ei bine, cu ocazia asta nu vom mai avea porcariile astea, sau in fine, e un pas sprea a nu le mai avea...
    • -1 (3 voturi)    
      chiar nu intelegi (Miercuri, 15 iunie 2016, 14:30)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui RăzvanRădulescu1

      Si CSM este cumva reprezentatul direct al lui Dumnezeu din ceruri, tatal dreptatii?
      Aia nu ajung acolo pe baza de dosar beton si fidelitate fata de sefii lor, care au grija sa nu apara in prima linie? Ii coboara Dumnezeu cu scrânciobul din ceruri? Mai degraba in ridica Dracu cu liftul din Iadul securisto-mafiot.
      • +1 (1 vot)    
        profesionalism (Miercuri, 15 iunie 2016, 17:15)

        RăzvanRădulescu1 [anonim] i-a raspuns lui revo

        Noi romanii avem o problema mare. Parca am vrea facut totul peste noapte. Da' lumea reala nu functioneaza asa, nimic nu se poate schimba peste noapte. Pana o sa apara mecanisme de profeionalizare a domeniilor, de atribuire a posturilor pe baza de examene, etc. nici nu o sa vedem noi ceva concret schimbat in bine. Dar pana atunci, pana cand astia vor fi intr-adevar reprezentantii lui d-zeu ma multumesc si cu pasi marunti. Asta e unul dtre ei. Eu personal sunt mai multumit sa se numeasca ei intre ei decat sa apara vreaun Ponta peste noapte presedinte din incompetenta natiei de a merge la un simplu vot ca mai apoi sa numeasca el pe cine vrea.
    • -1 (1 vot)    
      Pe mine mă deranjează (Miercuri, 15 iunie 2016, 16:12)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui RăzvanRădulescu1

      VOTUL TACIT. Pentru că nu e prima data când aud că a fost folosit. Asta înseamnă că opoziția, chiar așa firavă cum este, nu mai are ocazia și dreptul să-și facă publice opiniile.
      Iar dacă Tăriceanu este acela care promovează o decizie în parlament, credeți-mă, la mijloc este o înșelătorie ascunsă.
      • 0 (0 voturi)    
        tine de parlament (Miercuri, 15 iunie 2016, 17:18)

        RăzvanRădulescu1 [anonim] i-a raspuns lui Leul in iarna

        Pai bun, asta tine de parlament si da, nu e prima oara cand se intampla si nici eu nu sunt de acord cu el si cu multe alte lucruri, printre care si lipsa prezetei la romanilor la vot. Ca nu suntem chiar asa putini cei care vrem schimbare, dar parca ne e asa o scarba sa dam 5 min din timpul nostru sa votam incat imi vine sa zic ca ne meritam soarta. Vom vedea la parlamentare daca natia isi merita in soarta sau nu pana la urma... l-ai auzit pe Dragnea, nu? Vrei paine sau vrei catuse? Ei au un plan bine definit si noi stam ca prostii si ne uitam cum intrat toti penalii in parlament "ca nu avem cu cine vota". Vorba asta mergea acu' cativa ani cand chiar nu aveai cu cine vota... acu' nu mai e valida!
    • 0 (0 voturi)    
      nu-i asa (Miercuri, 15 iunie 2016, 21:38)

      Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui RăzvanRădulescu1

      In principiu ar fi bine. Doar ca cei care vor hotari cam sunt numiti politic si vor avea grija de "ai lor".. cand vor face numirile. Asa, pana acum, mai exista "un filtru"... Vedeti cine e individul proaspat ajuns la CCR si va lamuriti...
  • +2 (2 voturi)    
    USL traieste (Miercuri, 15 iunie 2016, 14:19)

    revo [utilizator]

    In afara de nevertebratul Iohannis, care tace malc si inghite orice ca sa-si spele dosarele si casele, maretul PNL unde a fost? Ce a pazit?
    Deci toti au fost de acord, au clocit-o impreuna si l-au delegat pe magarul tradator Tariceanu sa lanseze prostia.
    Practic, din republica semi-prezidentiala vom deveni republica penalilor parlamentari. Si boul de Iohannis zace pe plaja la Miami sau pe unde mai apuca sa prinda cate o excursie.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri