Interviu HotNews.ro

VIDEO Cine este, cum gandeste si ce ambitii politice are Clotilde Armand dupa candidatura la primarie: Da, ma vad lider de partid, nu stiu/ Obiectivul meu este sa pun la dispozitia romanilor competentele mele

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Duminică, 12 iunie 2016, 23:35 Actualitate | Politic

Clotilde Armand in studioul Hotnews.ro
Foto: Hotnews
Din ce familie vine si de ce se declara atrasa de religia ortodoxa? Ce o motiveaza pe o femeie cu patru copii si care are un job solicitant intr-o mare companie sa se implice in politica? Si mai ales, care este viziunea sa politica? Care sunt primele masuri pe care le-ar lua daca Uniunea Salvati Romania ar ajunge la guvernare? Ce crede despre relatiile Romaniei cu SUA , cu UE si cu Rusia? Intrebata daca se vede intr-o buna zi lider de partid sau ocupand o functie importanta in statul roman, Clotilde Armand a raspuns: “Da, ma vad lider de partid, nu stiu ( …) Dar da, as vrea sa folosesc competentele mele pentru a servi mai bine statul roman”.


Video si montaj - Narcis Anton /
Filmat cu echipament Nikon

Dan Tapalaga: Pe pagina dvs de candidat ati scris asa:"Sunt născută în Franţa, familia mea locuieşte la Vichy în regiunea istorică Bourbonnais. La Vichy, staţiune balneară burgheză, au fost trei generaţii de doctori Armand-Giraudoux. Bunica mea paternă era verişoară primară a scriitorului Jean Giraudoux, iar bunica maternă era fiica contelui de Champs de Saint-Leger". Veniti sa inteleg nu doar dintr-o familie cu ceva sange albastru, dar si bogata?
Clotilde Armand:
Nu, n-am fost niciodata foarte bogati. Ba da, bunicul meu provine dintr-o familie de oameni bogati industrial. E ca la Balzac. Bunicul meu venea dintr-o familie bogata, bunica mea venea dintr-o familie aristocrata saraca si s-au casatorit. Asta-i pe partea mamei mele. Pe partea paterna, erau oameni foarte educati. Jean Giraudoux este un scriitor extrem de cultivat, subtil, foarte bun. Medici, oameni care erau notabili dar nu erau interesati material.

DT: Ati invatat altruismul si compasiunea intr-o familie saraca, medie sau bogata? Cum erati?
CA:
Nu, nu, nu am fost saraci. Eram oameni cu venituri corecte. Mama mea era casnica, eram cinci copii. Eram si in scoli private, dar stiti ca scoli private nu inseamna acelasi lucru in Franta. Trebuia sa - platim, nu stiu, 50  - 100 de euro pe luna pentru fiecare copil. Stiti cum e cu scolile private in Franta. Statul plateste personalul, invatatorii si profesorii, iar scoala plateste cladirea si anumite activitati. Este o impartire a rolurilor.  Eram clasa “burgheza”, stiu ca in Romania are o conotatie extrem de negativa.

DT: Poate inainte, acum nu. Nu stiu daca a veni dintr-o familie instarita e o problema.
CA:
Sa stiti ca e mai mult o diferenta culturala decat legata de avere. E felul in care vrei sa-ti cresti copiii. De exemplu, noi n-am avut acces la televiziune, cand eram copii. Ne duceam la biserica. Eram niste oameni mai conservatori, asa, credeam in cultura, in faptul ca trebuie sa faci niste studii bune ca sa reusesti in viata.

DT: Sunteti, ati ramas un om religios. Aveti referinte numeroase la zona asta.
CA:
N-am fost mereu. Am mostenit acest lucru, l-am reinvatat. Cand eram mai tanara m-am indepartat de religie. Am redescoperit aceasta mostenire spirituala care acum, pentru mine, este ceva important.

DT: Dar ati ramas catolica sau sunteti in drum spre ortodoxie? Copiii i-ati botezat in religia catolica sau ortodoxa?
CA:
Trebuie sa intelegeti, sotul meu nu era practicant. Era un roman care a descoperit religia prin mine. De fapt a fost primul care mi-a spus, cum, tu ai primit aceasta educatie religioasa si ai aruncat-o la gunoi? Cum, nu-ti dai seama ca acolo e ceva interesant? Trebuie sa studiezi…Trebuie sa o regasesti. El a fost primul care mi-a spus acest lucru. Mi-a luat timp sa adopt din nou aceasta mostenire spirituala. Eu avand aceasta cultura era mult mai natural pentru mine sa fie botezati copiii catolici. Acum trebuie sa recunosc, din empatie pentru poporul roman, la inceput, acum pentru ca descopar ceva care imi place foarte mult: religia ortodoxa. Din punctul de vedere doctinar nu sunt foarte multe diferente. Catolicii sunt mult mai sociali si ortodocsii mult mai orientati spre relatia dintre Dumnezeu si tu. Si, de fapt, acest lucru imi convine mult mai mult si ma simt foarte atrasa de religia ortodoxa.

DT: Mergeti la biserica ortodoxa?
CA:
Merg, da. O duminica la catolici, o duminica la ortodocsi. Eu sunt inca impartita, da.

DT: Sunteti de admirat ca va faceti timp, eu personal va admir, avand patru copii si un job solicitant de director al unei mari companii, sa va implicati si in politica, sa candidati. Cum reusiti? Noi avem un copil si ni se pare greu sa te descurci si asa.
CA:
Normal, copilul dvs are nevoie de toata atentia dvs. La noi fiecare copil primeste atentie si iubire  de la trei copii si un plus de la parinti. Fiecare copil care vine in plus primeste de la ceialti. Eu cand plec acasa toti patru se joaca impreuna, unul supervizeaza, ceilalti isi fac temele. Este un lucru de care nu ati tinut cont cand ati facut copilul dvs. Eu cred foarte mult in puterea exemplului. Copiii au nevoie de parintii lor. Un copil, de exemplu, care si-a pierdut tatal care lupta pentru o cauza nobila va fi toata viata lui marcat de acest exemplu chiar daca tatal nu mai este prezent fizic langa copilul lui .Este foarte important pentru un copil sa simta sinceritatea si angajamentul real si profund al parintilor lui. Si acest lucru, faptul in sine, este un exemplu pentru copil. Au nevoie si de iubire, de o proximitate fizica a unor parinti care le vor binele. Dar faptul ca intr-adevar in ultimele saptamani n-am fost foarte prezenta acasa, copiii inteleg ceea ce fac. Si eu cred cum v-am spus in puterea exemplului.

DT: Cand vorbiti de puterea exemplului, la ce va referiti mai exact?
CA
: Faptul ca ei stiu ca fac un sacrificiu si ca acest sacrificiu il fac sincer pentru binele comunitatii.

DT: Asta ati invatati in familie, ati avut astfel de cazuri in familie?
CA:
Noi mereu in familie am avut ideea de a servi tara noastra. Da, este un lucru prezent in educatia noastra.

DT: Tatal dvs daca nu ma insel a fost…Ajutati-ma.
CA:
Poate ati citit undeva ca m-am nascut in Caraibe, in Franta dar in Caraibe. Tatal meu era profesor de matematica pentru elevii de acolo. In loc sa faca stagiu militar de un an a facut cativa ani ca profesor in Caraibe, a servit altfel tara lui daca vreti. Eu m-am nascut acolo, eram poate singurul bebelus alb intr-o maternitate de copii negri. Nu putea sa ma piarda ca bebelus.

DT: Revenind la Romania si la candidatura dvs la primaria sectorului 1 unde ati obtinut un scor bun, locul 2 sau 1, nu e clar inca.
CA:
Acum a e doi.

DT: Apropo, mergeti mai departe cu contestarea refuzului de renumarare a votului?
CA:
Da, mergem mai departe. Si aici vreau sa nu fiu prost inteleasa. Noi ce facem nu se incadreaza intr-un timp politic scurt si oportunist. Noi ce facem vrem sa schimbam felul in care facem politica. Se incadreaza intr-un timp lung. Noi vrem ca toate alegerile care vor veni sa fie nu numai reprezentative…

DT: Pentru asta ati facut sesizarea la Curtea Constitutionala.
CA:
Da, am sesizat ocazia, toata lumea ma presa. Eram pe acest val de contestatii cu juristi. Am sesizat ocazia de a face acest lucru si mi se pare un lucru bun si sunt fericita ca l-am facut. Am sesizat ocazia acum, dar nu pentru ca eu n-am fost aleasa. E pentru ca acuma am experienta unor alegeri. Aveam echipe de juristi la dispozitie. Mi se pare absolut necesar pentru democratie ca persoanele alese sa fie reprezentative. Si sa termin cu demersurile pe care le-am facut. Vrem ca oricine sa aiba acces la buletinele de vot si la procesele verbale. Daca nu implica un efort financiar…

DT: Mai exact ce veti face, pasul urmator care va fi? Contestati refuzul BEC de renumarare a voturilor?
CA:
Da, e vorba de Biroul Electoral de Sector, BES. Si precizez: este un biroul electoral compus exclusiv politic. Din cele 7 persoane, 3 sunt PSD. Si sunt numai partidele parlamentare. Am contestat la Judecatoria Sectorului 1. Am depus cererea de a avea acces la procesele verbale si buletinele de vot si cred ca orice cetatean…

DT: Vreau sa explic de ce va intreb exact ce face firma EGIS, unde sunteti director general. Veti fi si consilier – general sau local. Va trebui sa stim daca aceasta companie are vreo legatura contractuala sau depinde intr-un fel sau altul de Primaria Generala sau Primaria sectorului 1. Pentru ca ati putea ajunge in conflict de interese.
CA:
Asa este, asa este. Sa stiti ca in trecut am incercat sa prindem niste contracte la Primarie si a fost absolut imposibil. Si la primariile de sector. Mi s-a parut ca lucrurile nu au decurs in mod profesionist.

DT: Ati simtit coruptie sau nepricepere?
CA:
Am simtit ca criteriile de alegere nu erau cele care ar fi trebuit. Cele transparente, am fost descalificati si asta e. Egis nu are nimic de pierdut din faptul n-o sa participam la nici o achizitie publica la nivel de primarii pentru ca pana acum nu am reusit oricum sa prindem nici un contact. Vreau sa mentionez ca Egis a contribuit la constructia majoritatii infrastructurilor din Franta. Caile ferate, autostrazi, aeroporturi si tot ce este legat de apa. Canalizare, apa-canal si tot ce este tratarea deseurilor, tot ce este infrastructura de ce  are nevoie un oras.

DT: Si care este o miza foarte mare pentru primariile din Romania, pentru ca aici sunt fonduri europene de ordinul sutelor si sutelor de milioane de euro.
CA:
Sunt miliarde de euro.

DT: Primarii de asta si vor sa intre in acele asociatii intra-comunitare,  pentru ca vor sa controleze aceste fonduri.
CA:
Exact asa stau lucrurile. Dar trebuie sa stiti un lucru. De cand sunt eu director general la Egis in Romania, din septembrie 2013, contractele de achizitii in care suntem, eu n-am simtit coruptie. Coruptia in ultima vreme s-a restrans foarte mult si s-a restrans la contractele de constructie. Noi ceea ce facem reprezinta intre 1 si 3% din contractul de constructie. Daca pentru o statie de epurare sau pentru un drum, daca contractul este de 100 de milioane de euro pentru a construi aceasta infrastructura, partea noastra, partea de proiectare sau de consultanta sau supervizare, in total reprezinta intre 1 si 3 %. Va dati seama ca miza nu este la noi. Dar miza calitativa este la noi. Pentru ca daca nu ne facem  munca cum trebuie vor fi multe probleme. Intelegeti, pe partea de proiectare.

DT: Foarte bine, trec peste o infrastructura prost executata si prost proiectata in fiecare zi.
CA:
Este o mare prostie sa selectionezi un proiectant pe baza pretului. In toate contractele care se fac si in Franta si in Anglia si peste tot se alege proiectantul pe baza competentelor. Pretul nici nu intra in discutie. Chiar daca platesti de doua ori mai mult ca sa ai un proiect bun, apoi economisesti foarte mult pe partea de constructie. In loc de a plati 1% din contractul total pentru proiectare platesti 2%, dar apoi economisesti 30, 40 50%.

DT: Ati spus asa pe pagina dvs de candidat la primaria sectorului unu: "Sunt însă gata să renunţ la job-ul meu de director general, la salariul consistent pe care îl am în acest moment, pentru a lua parte la proiectul de administrare profesionistă şi cinstită a Bucureştiului în echipa Uniunii Salvaţi Bucureştiul". Cat castigati ca sa inteleg la cati bani erati dispusa sa renuntati? N-as vrea sa fiu indiscret dar informatia asta o sa apara totusi in declaratia dvs de avere in calitate de consilier.
CA:
E deja disponila, cand am fost in acest studio acum trei -patru saptamani, am spus asa: daca eram aleasa primarita faceam un cadou romanilor 300 de mii de euro. Mandatul este de patru ani. Am ramas cu ideea aceasta, puneam competentele mele, care valoreaza 300 de mii de euro in total pe patru ani, le puneam la dispozitia oamenilor. Si atunci eu raman cu 300 de mii de euro.

DT: Plus indemnizatia de consilier.
CA:
400 de lei pe luna. De fapt o sa fie mai putin de 300 de mii de euro, pentru ca tot o sa fac un cadou. O zi pe saptamana nu voi mai fi platita. Si noi vrem sa ne facem munca in mod deosebit de bun, asa ca si weekendurile mele vor fi sacrificate.

DT: Va vedeti intr-o buna zi lider de partid sau ocupand o functie importanta in statul roman?
CA:
Da, ma vad lider de partid, nu stiu…Toata experienta mea pe care am acumulat-o de 20 de ani si o acumulez acum lucrand cu statul…Am vrut acest lucru pentru ca inteleg care sunt problemele cu infrastructura in Romania. Deja cunosteam destul de bine subiectul fiind director inainte la Distrigaz. Dar da, as vrea sa folosesc competentele mele pentru a servi mai bine statul roman.

DT: Va vedeti primar la un moment dat. Dar si mai sus?
CA:
Competentele mele sunt cel mai bine folosite la un post de executie. Nu ma vad senator sau deputat. Nu, asta nu e genul meu. Eu stiu sa gestionez echipe mari, bugete mari, sa pun in miscare o firma, sa dau niste obiective, sa reformez o institutie si sa ating niste obiective.

DT: Deci, daca USB ar castiga alegerile parlamentare la un scor foarte bun cat sa formeze singur guvernul v-ati vedea premier.
CA:
Sa stiti ca obiectivul meu nu este sa devin ministru. Obiectivul meu este sa pun la dispozitia romanilor – acum este de fapt tara mea – competentele mele. Daca este altcineva care este mai competent decat mine o sa fiu foarte fericita sa-l las pe el. Nu sunt o ambitioasa politic, nu, nu sunt.

DT: Aveti un model politic? O figura politica din prezent sau din trecut la care va raportati?
CA:
Mi-e extrem de dificil sa raspund pozitiv la aceasta intrebare. Vedeti, fiecare om politic a fost studiat. Cand am ajuns in Romania, prima figura politica pe care am intalnit-o a fost Regina Maria.  Dar foarte rapid mi-am dat seama ca are o mare problema: si-a educat copiii foarte prost. Eu sper sa nu fac aceleasi greseli ca ea. In Franta, oamenii politici din ultimii ani nu sunt exemplari in nici un caz si au facut mult rau, mai ales Romaniei. Noi, in Europa, nu am iesit inca din trauma celui de-al doilea razboi. Este inca o trauma foarte prezenta, tot ce s-a intamplat dupa acest razboi, e greu sa avem un om politic pe care sa-l folosim ca model.

DT: Stiti de ce insist cu aceasta intrebare. Imediat dupa rezultatul alegerilor, impreuna cu Nicusor Dan, ati anuntat ca USB se va transforma in Uniunea Salvati Romania, deci intr-un partid politic. Cand cineva anunta asta, deja are o responsabilitate politica. Din punctul meu de vedere, trebuie sa spuna exact ce vrea de la politica, sa spuna exact unde vrea sa ajunga. Deja ati ridicat un mare orizont de asteptare. Le-ati spus unor oameni: eu, cu Nicusor Dan, cu echipa din jurul nostru…
CA:
Nicusor a declarat, sa stiti. M-a intrebat la telefon cu cateva minute inainte daca sunt de acord, dar era el. Da, avem aceasta responsabilitate. Responsabilitatea pe care am asumat-o este de a schimba clasa politica. Noi vrem sa aducem oameni capabili, competenti, dedicati, cu simtul serviciului public, cu simtul onoarei. Asta am promis de fapt.

DT: Dar cand chemati oameni sa vi se alature, trebuie sa le spuneti ceva. Unde vreu eu, Clotilde Armand, sa ajung?
CA:
Nu vreau sa reinventam noi apa calda. Eu sunt in sistemul privat, recrutez foarte multe persoane zi de zi pentru a veni in echipele mele. Ce conteaza cand recrutez aceste persoane este cine sunt, ce-au facut, care sunt competentele lor. Ce-mi spun ca vor face e interesant, dar mai intesant este sa vina in echipa noastra. Stim ce inseamna sa gestionezi bine o firma, stim ce inseamna sa produci calitate pentru clientii tai.

DT: Ma prind ca orice ardelean mai tarziu. Ati spus ca nu vreti senator sau deputat, asta inseamna ca nu veti candida la parlamentare.
CA:
Eu personal? Nu, nu. Nu cred ca voi fi pe liste.

DT: Ati spus mereu ca stanga si dreapta sunt perimate. Dar dvs ca partid nu puteti trai in afara oricari ideologii, sa plutiti undeva deasupra stangii si dreptei fara sa spuneti totusi cine sunteti. Cine sunteti?
CA
: Aveti dreptate. Suntem o miscare noua, sa ne delimitam de acum in dreapta si stanga – mai ales ca nu cred in aceasta paradigma - nu ar fi ceva just si corect. Nu putem de acum sa ne incadram in aceasta distinctie. Noi suntem oameni care vrem buna gestionare. Nu vreau sa ma repet, nu stiu, ati auzit ce am spus despre coruptie. Diferenta pe partea economica intre dreapta si stanga este intre 1 si 3 miliarde de euro. Noi credem ca in aceasta tara problemele legate de coruptie sunt de trei ori mai mari. Atunci n-are sens acuma sa vorbim de…

DT: Foarte bine. In zona economica va pricepeti, sunteti director de mare companie. Sa zicem  ca USB ajunge la guvernare peste patru-cinci luni, dupa alegerile generale. Numiti doua-trei masuri economice care credeti ca s-ar impune in acest moment in Romania.
CA:
Asta este o capcana. Mie imi place sa studiez subiectele inainte sa raspund. Nu ma lansez asa si abia am iesit din aceste alegeri la nivel local unde am studiat aproape tot. Acolo puteti sa ma intrebati.  La nivel de guvern e mai dificil. Un lucru sigur care trebuie facut este sa reusim sa absorbim toate fondurile europene. Nu arunc cu piatra in guvernul actual. N-am studiat subiectul, n-am calculat rata de absorbtie in ultimele doua luni. Stiu ca aceste fonduri europene sunt bine gandite. Trebuie sa se duca unde este prioritar pentru Romania si este pacat sa nu gandim asupra lor.

DT: O sa va intreb ceva ce ati studiat cu mare atentie de dimineata pana seara de cand sunteti director general. Contractele de munca in Romania sunt in acest moment in avantajul angajatorului sau angajatului? Pe cine favorizeaza mai mult aceste contracte de munca si ce ati schimba la ele daca ati schimba ceva?
CA:
Cred ca sunt destul de echilibrate. De cand sunt director la Egis si cand am fost director la Distrigaz am fost atacata de mai multe ori pentru ca am restructurat niste persoane. Am facut acest lucru, o sa-l fac si in continuare cand este necesar. Asta este economia de piata. In general, am castigat cand angajatii m-au dat in judecata pentru ca aveam dreptate.

DT: E usor sa restructurezi o companie in Romania cu aceste contracte de munca, sa dai afara, sa faci concedieri?
CA:
Experienta mea e ca daca ar fi fost un abuz, angajatul ar fi castigat. Am vazut multe cazuri, nu la mine dar in sistemul de stat, unde au fost reangajati. Mi se pare ca sistemul este destul de echilibrat. Eu va spun acest lucru din privinta mea, ar trebui sa studiez putin mai mult ca sa-mi fac o opinie ca om de stat.

DT: Apropo, spuneati ca firma mergea prost cand ati preluat-o in 2013 si ca azi s-a redresat. Cum ati reusit, ce ati facut? Pe langa restructurari.
CA:
Am fost extrem de atenta la toate costurile. Sunt un manager care se uita la detalii. Sunt o persoana care studiaza fiecare dosar si ma uit in detaliu. Intr-o firma, detaliile ne omoara. Nu este o firma extrem de mare in Romania.

DT: Cati angajati are?
CA:
E un sistem in care avem angajati dar si contracte. In total, pe cele trei tari de care ma ocup, sunt aproximativ 200 de oameni. Am studiat si am depus foarte multa munca personala, am dat niste obiective oamenilor. I-am cointeresat daca vreti. Si am dat speranta echipelor. Partea emotionala conteaza foarte mult. Toti au inteles ce am facut, au participat la acest efort. Era o problema de perceptie. Ei aveau impresia ca e normal ca firma din Franta sa faca investii in Romania. Pierdeam bani atunci, da? Am castigat bani, e normal ca acum francezii sa ne pastreze asa chiar daca nu avem foarte multa munca. Eu le-am explicat ca nu putem sa functionam asa. Pentru ca peste tot in lume avem filiale si ca nu putem timp de trei patru ani sa pastram o forta de munca pentru cazul in care in viitor va fi de munca. Eu le-am explicat acest lucru, au inteles si si-au schimbat gandirea fata de investitorul francez.

DT:  M-ar interesa putin si care este  viziunea dvs personala despre politica externa a Romaniei. Sunteti politician acum, n-am ce sa va fac. Veniti din mediul de business, ati spus ca nu v-au prea interesat lucrurile politice dar de acum nu aveti ce face, nu le mai puteti ocoli. E bine ca Romania joaca cartea parteneriatului strategic cu Statele Unite sau ar trebui sa conteze mai mult pe UE?
CA:
Este o intrebare foarte dificila si imi pare foarte rau dar nu o sa va raspund. Totusi, vreau sa va spun ceva. De mult timp ma simt ambasadorul Romaniei in tot ceea ce fac si in domeniul privat. Am inceput cariera mea in Romania, era al doilea job, la KPMG. Rolul meu era de a atrage investitorii – era in 1999 – si de a-i ajuta sa se instaleze in Romania. Atunci trebuia sa explic care sunt avantajele de a veni aici, era Michelin de exemplu, au cumparat atunci Tofan Group. La nivel economic si la nivel de imagine pur si simplu, demult simt ca Romania este prost tratata. De mult timp fac aceasta munca, pentru ca mi se pare ca este o injustitie cu ce se intampla cu Romania mai ales in Franta. Pe mine ma durea foarte mult cand stiam cat de mult contribuie romanii la Franta si faptul ca francezii in loc sa aprecieze acest lucru vorbeau de o minoritate dintr-o minoritate care era vizibila. Problemele Frantei nu sunt in nici un caz legate de aceasta minoritate a minoritatii. Referitor la care ar trebui sa fie aliantele Romaniei, ar fi iresponsabil din partea mea acum sa va raspund.

DT: O sa va pun atunci o intrebare mai usoara. Romania are in acest moment relatii proaste cu Rusia din cauza scutului anti-racheta si din cauza politicii sale pro-americane si din alte cauze istorice. Credeti ca relatiile cu Rusia pot fi normalizate?
CA: 
Eu militez foarte mult pentru Basarabia. Si aici este problema cu Rusia. Eu cred ca trebuie sa rezolvam problema Basarabiei si atunci legaturile cu Rusia vor reveni la ceva care ar putea sa fie mai normal,

DT: Adica? Nu inteleg.
CA:
Nu intelegeti.

DT: Nu.
CA:
Eu sunt convinsa ca intr-un viitor care nu va fi foarte indepartat, Basarabia se va reuni cu Romania. Cand acest lucru va fi facut, va fi un lucru bun pentru Romania. Pentru Moldova sigur, dar si pentru Romania. Rusia are foarte multe probleme interne. Cand aceasta problem va fi rezolvata…

DT: …rusii se vor enerva si mai tare.
CA:
Nu cred acest lucru. Cred ca va fi atunci extrem de dificil, de justificat international atacarea Romaniei.

DT: VA multumesc foarte mult. Imi pare tare rau ca nu facem acest interviu in timpul meciului cu Franta, il facem vineri, cu cateva ore inainte de meci. Riscati un pronostic pe care sa-l verificam dupa meci?
CA
: Eu spun ca Romania , tricolorii, vor castiga.

DT: Cu cat?
CA:
Stiti ce se intampla, fac baschet, nu fotbal. N-am dosarul in fata, nu l-am studiat, n-am studiat componenta echipei si mi-e foarte greu. O sa va spun o cifra care n-are nici o legatura. Eu as spune asa, 3 – 2, ca sa fie un meci frumos.


Citeste mai multe despre   









13509 vizualizari
  • -25 (47 voturi)    
    Bravo!!! (Duminică, 12 iunie 2016, 23:48)

    unTaran [utilizator]

    Ce rusine de interviu. Domnule Tapalaga,Demnitatea, unde este Demnitatea???
    • -21 (49 voturi)    
      Intrebari . (Luni, 13 iunie 2016, 2:35)

      Andrei_Fieraru [utilizator] i-a raspuns lui unTaran

      Dupa o lectura rapida , constati ca madam chiar zice ca este o reprezentanta a unei multinationale ( te duce cu gandul la un mamut economic ) . Sa mori de ras . Pai numai daca analizam situatia economica a lui Egis , vedem ca este o firma de doua parale . De exemplu , pe anul 2014 - date luate din Registru - are o cifra de afaceri de circa 3 milioane de euro . profit net de 33 de mii ( cat o gogoserie de-a noastra ) si rata profitului de 1, 08 % . In anii din urma , si mai si . Pur si simplu , vezi care-i durerea firmei si intelegi de ce vor sa ajunga la butoiul cu miere din primarii , firma fiind una de proiectare . Adica , pe romaneste , lasa-neee ! Avem destui ciugulitori de-ai nostri de care ne-am saturat deja . Daca ne apucam sa cotrobaim in itele economice ale candidatei , cred ca ne apuca groaza . .
      • +6 (32 voturi)    
        auzi mai parameciule, (Luni, 13 iunie 2016, 9:33)

        Ponta [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Fieraru

        tu ai facut vreun leu profit in viata ta de neica nimeni????
        vorbesti ca boul baltii aflandu-te in treaba.
        POTAI COMUNISTE!
      • +6 (26 voturi)    
        SA INTELEG... (Luni, 13 iunie 2016, 10:11)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Fieraru

        Ca tu ai o gogoserie care face profit net de 33.k de euro pe an?
        Hai sictir!
        Cred ca tu n-ai o chifla-n burta si vorbesti de mii de eur profit pe an!
      • -7 (21 voturi)    
        FIRMA DE 2 PARALE (Luni, 13 iunie 2016, 10:24)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Fieraru

        FIRMA DE 2 PARALE care probabil face evaziune fiscala de milioane de parale.
      • +12 (18 voturi)    
        Sa fim seriosi, d-le Fieraru... (Luni, 13 iunie 2016, 11:35)

        Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Fieraru

        Ce incercati dvs. nu este nici pe departe "analiza economica," este doar o tentativa jalnica de manipulare.
        In primul rand, din cei sase ani pentru care sunt disponibile date (2010-2015), dvs. l-ati ales - din intamplare, desigur... - exact pe cel in care Egis a facut cea mai mica cifra de afaceri.
        Doi, conchideti ca e o firma de doua parale si pentru ca are o rata a profitului foarte mica. Aprecierea e adevarata doar in Romania, unde conducatorii firmelor "de partid", vorba unuia, nici nu se dau jos din pat pentru mai putin de 30% profit net (asta pentru ca tot pomeneati intr-un mesaj din urma cu cateva zile despre niste misteriosi, dar foarte seriosi oameni de afaceri care v-au spus dvs. ce si cum invarte Nicuosr Dan, cine-l manipuleaza etc.).
        In tarile un pic mai civilizate si mai ales in vremurile astea, de dobanzi 0 sau chiar negative, oamenii decenti si seriosi sunt multumiti daca rezista si fac si-un cat de mic profit.
        Oricum, asta cu profitul mic e un truc din categoria "damn if you do, damn if you don't". Daca Egis avea o rata a profitului de 15-20%, sau mai mare, sareati imediat - dvs. sau alti isteti care mai actioneaza pe-aici - sa infierati cu maine proletara cum sug strainii sangele poporului... De altfel, vad ca unul oricum stie el ca Egis astia sunt evazionisti...
        Banuiesc ca v-ati uitat si pe listele ANAF cu datornicii la bugete???
        Ah, nu... desigur, era un exercitiu riscant, cine stie ce firme de partid si de stat gaseati acolo...

        Oricum, eu astept in continuare rezultatele senzationale pe care le-ati promis - stiti dvs., alea cu dezvaluirile despre cercurile de interese... de manipulari de-astea ieftine, trei la leu, sunt plictisit.
        • -1 (7 voturi)    
          Lasa bancurile, Gogosel (Luni, 13 iunie 2016, 15:14)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

          Lasa bancurile, Gogosel. Omul, cel putin, a pus niste cifre pe masa. Tu, nimic, doar daramare. In plus, si propaganda prosteasca, cum ca 1% ar fi "profit decent"...in conditiile in care, fara sa faci nimic, primesti mai mult din dobanda bancara. Si continui cu alte exemple tampite...cu profituri de 30%, de parca esti Mafia. Presupun ca nu ai avut niciodata o afacere (dar ce parerist esti !), totusi afla ca oamenii normali considera o afacere ca fiind corecta daca profitul se duce undeva prin zona lui 10%. Pare mult, dar compenseaza efortul suplimentar fata de situatia in care ti-ai tine banii la banca. Daca gasesti o nisa de piata, poti spera spre un 15%, daca e mai greu, pe la 7.5%. La 5% deja te gandesti sa vinzi, la 3% sa inchizi.
          Cu 1% rezisti doar daca ai un robinet de alimentare in spate, gen o multinationala care cauta sa intre pe o piata. Dar nu mult. Dupa 3-4 ani, se ia o decizie...iar daca nu ai convins in perioada asta, cel mai probabil se inchide sandramaua.

          Asa ca, lasa-ma cu "capacitatea organizatorica" a lui Mme Armand; are dreptate preopinentul: performanta ei. nu prea e de pus la CV. Pentru cei ce stiu meserie, desigur. Pentru Guvernul Meu, de "tehnocrati", meseria e inlocuita de latratul strazii. Nu e de mirare ca tocmai i-a impins lui Mme Armand, FARA LICITATIE, doua contracte sinecura ("Studii de fezabilitate"), prin CNADR.
          Doar e vedeta orei, Mme Armand, nu?
          • 0 (4 voturi)    
            Stimabile... (Luni, 13 iunie 2016, 18:48)

            Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            Tzoparlania zic s-o pastrati pentru mama dvs., care din pacate v-a lasat la tastatura (mult) inainte de absolvirea celor sapte ani de-acasa.
            Altel, e dragut si relevant cum detractorii acestor nou-veniti pe scena politicii (deocamdata) locale din Bucuresti nu se pot abtine de la limbajul de birt de mahala. Daca acolo-s oamenii normali dintre care va laudati ca faceti parte, atunci da, ma tem ca n-avem multe lucruri in comun.
            Mai departe, chestia cu cifrele e clara - acolo de unde-a luat dl. Fieraru cifrele d-sale se afla si celelalte. Pe site-ul Ministerului Finantelor - vreti si link-ul, sau va descurcati?
            Si tot acolo gasiti exemple de (mari) multinationale care sunt pe pierderi /profit minim de multi ani. Uitati-va, ca un singur exemplu, cum arata cifrele Ford Romania in cei 6 ani afisati pe site-ul MF. Samd. Asa ca mai scutiti-ma de ifosele astea de mare cunoscator.
            Si, de altfel, cu a cui altcuiva sa comparam presupusa capacitate organizatorica a Mme CA (atentie, va rog, eu oricum nu scrisesem despre asa ceva... dar sa trecem peste)? Cu a unor monstri sacri ai antreprenoriatului romanesc, gen Sebastian Ghita, sau avocati de uluitor succes, gen Sova, Ponta, Udrea?
            Cat despre contractele alea doua, de care se agata cu disperare toata postacimea, aplicati aceeasi metoda primitiva pe care o aplica toti politrucii romani, fara osebire "da, da' si ailalti au facut..."
            Atata doar ca aceste doua contracte insumeaza ca la vreo 60-70 k euro - nici macar JUMATATE DE PROCENT din cat s-a cheltuit, de exemplu, pe cele nu stiu cate studii de fezabilitate pentru autostrada Pitesti-Sibiu.
            E culmea ridicolului ca in tara in care armate de bravi si competenti politicieni au cheltuit de un sfert de secol zeci de miliarde de euro fara sa fie capabili sa termine o autostrada, sa arati cu degetul spre femeia asta si firma ei care a avut doua contracte marunte cu statul...
            Noroc insa ca ridicolul nu ucide, asa ca dati-i inainte.
    • +7 (19 voturi)    
      Adica, (Luni, 13 iunie 2016, 7:51)

      persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui unTaran

      ce trebuia sa faca si nu a facut,unde a gresit???
      • +2 (12 voturi)    
        Exemplu de "scapare" (Luni, 13 iunie 2016, 11:41)

        avint [utilizator] i-a raspuns lui persuasiv

        Pai, ce zici, o intrebare despre contractul dintre Egis si Bechtel, ar fi trebuit sa apara?

        Probabil ca dl. Tapalaga a considerat ca e o intrebare incomoda care nu ar fi avantajat-o pe doamna, nu ca ar fi un subiect lipsit deinteres.
      • +2 (2 voturi)    
        A fost interviu de promovare, (Luni, 13 iunie 2016, 23:19)

        unTaran [utilizator] i-a raspuns lui persuasiv

        a atins toate punctele sensibile, inclusiv cea religioasa la care raspunsul oferit ma dat pe spate. Tot interviul a fost ca o mingie ridicata la fileu, Problema o am cu domnul Tapalaga pentru ca deontologic trebuia sa atinga si subiectele neplacute pentru dinsa. Personal sint siktirit de hotii care sint la putere de zeci de ani si nu am ceva impotriva strainilor,dar sint la fel siktirit si de modul asta de a arunca permanent cu rahat in ROMANIA si ROMANI. Nu cred in mesianismul asta occidental pentru ca istoria ne spune asta (adica noi chiar avem experiente si cu vest si cu est) Apoi daca este sa fim chiar exigenti din cale afara, sa ne uitam putin la cei care administreaza aceasta tara si o sa avem surpriza sa gasim si cativa romani pe acolo. Asa ca mai usor cu pianul pe scari.
    • -18 (32 voturi)    
      cata lipsa de demnitate (Luni, 13 iunie 2016, 8:50)

      xanti [utilizator] i-a raspuns lui unTaran

      Cadem pe spate de emotie cand vorbeste cate un strain ,te apuca greata cand vezi cat de lipsiti de demnitate suntem.
      Am mai avut unul cu sange albastru si ne-a vandut la rusi si dupa aia a fugit cu vagoane de aur si tablouri.
      Oricum probleme nu ne facem USR-o ia pe urmele lui M10 ,pana in toamna o tocam pe frantuzoaica pana isi face bagajele.
      • +13 (23 voturi)    
        eu zic sa fii calm :) (Luni, 13 iunie 2016, 10:02)

        verisoaraluifelix [utilizator] i-a raspuns lui xanti

        statistic cel mai probabil e sa ai un primar PSD sau PNL, niste romani neaosi de-ai nostri obisnuiti cu zeciuiala, licitatii trucate, atribuiri directe, scoala cat genunchiu' broastei si doctorate cat cuprinde. Daca esti din Buc ti-ai vazut visul cu ochii cu tzatza Firea Primar.
        • +9 (19 voturi)    
          Si mie (Luni, 13 iunie 2016, 10:34)

          Ciobanul Bucur [utilizator] i-a raspuns lui verisoaraluifelix

          Aceasa doamna mi-a facut o impresie buna. As vota-o daca ar condida in circumscriptia mea. Cred in sinceritatea ei.
      • -9 (17 voturi)    
        eu cred ca (Luni, 13 iunie 2016, 10:59)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui xanti

        Eu cred ca majoritatea romanilor s-au cam lamurit ce e cu occidentalii pripasiti in RO dupa 1990.
      • +6 (12 voturi)    
        La asta cu tocatul va dau dreptate (Luni, 13 iunie 2016, 11:43)

        Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui xanti

        Desi cred ca v-a luat gura pe dinainte.
        O tocam pe frantuzoaica... noi, adica mai exact cine? Ati primit ordin de zi pe unitatea de postaci de la partid? De la care partid?
        Sau poate de la mai multe?

        Pentru ca asta mi se pare chestia cea mai amuzanta - toti stabii de pe la partidele "adevarate" tremura-n pantaloni de teama unei maini de oameni, de-alde Nicusor Dan sau Clotilde...
        Si e foarte clar si de ce tremura - pentru ca oamenii astia nu-s santajabili.
        Asa ca, decat deloc, veniti cu prostioare - a se vedea "analiza" marca Fieraru mai sus, sau vrajeala asta bolsevica despre sange albastru...
    • +1 (1 vot)    
      Hopa ! Cat deranjeaza noul pe ciocoii romani?! (Luni, 13 iunie 2016, 21:53)

      Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui unTaran

      Rurali sau oraseni buimaci,conservatori,izolationisti,traditionalisti ce nu simt niciodat nevoia de Europa performanta si progresista.
      • -1 (1 vot)    
        Atunci sa schimbam drapelul tari. (Luni, 13 iunie 2016, 23:29)

        unTaran [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

        Da, sint tot ce vrei tu, ce pot sa iti spun este ca sint mandru de romanii care au construit tara asta asa cum este ea. Nu ma dezic de parintii nostri care au ridicat aceasta tara, ca acum sa asteptam salvarea de la straini. Nu imi pomeni de astia care sint la putere pentru ca stim cu totii ca sint produsul ciumei rosii, Iara, stim foarte bine si cum a intrat comunismul in tara.
  • +36 (54 voturi)    
    Foarte placuta (Duminică, 12 iunie 2016, 23:48)

    cinevatus [utilizator]

    Foarte placuta persoana. Sper sa reuseasca.
    • +1 (23 voturi)    
      Este ok doamna Clotilde dar ... (Luni, 13 iunie 2016, 9:28)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui cinevatus

      daca domnul Tapalaga incearca sa se amestece in USB si sa o propuna pe Clotilde in locul lui Nicusor Dan ca reprezentant a partidului, pot sa afirm foarte clar ca e o tampenie maxima. Nicusor a creat partidul,e un tip inteligent care are capacitatea organizatorica de a-l duce mai departe. Ca nu da bine pe TV , conteaza mult mai putin si compenseaza masiv prin sinceritate. Clotilde din pacate imbraca prea repede hainele politicianului roman si lucrul asta se vede si din interviu prin raspunsurile oarecum anapoda (ma rog , poate e si problema de limba) dar si prin lipsa unei intelegeri a sistemului politic din Romania, lucru pe care chiar si ea il recunoaste. Daca ati fi vazut emisiunea de la Digi24 in care au fost amandoi, Nicusor a aratat o intelegere profunda a problemelor politice si a punctat foarte corect defectul principal al presedintelui Iohannis , acela de a face aranjamente in spatele usilor inchise pentru a-si conserva pozitia in loc sa vina cu propuneri in fata societatii si sa le sustina deschis . De pilda , in problema alegerilor in doua tururi, Iohannis a dat dovada de o ignoranta si o lipsa de viziune totala (sau poate chiar interes) deoarece putea pune pe tapet aceasta problema in mod deschis si sa forteze partidele sa accepte in decursul anului trecut schimbarea sistemului de vot. Astfel , datorita comoditatii, ignorantei sale , neimplicarii si lipsei de viziune, Iohannis este indirect responsabil pentru victoria PSD in Bucuresti si in tara. Nicusor a explicat foarte bine acest lucru, care de altfel a erodat masiv increderea celor care l-au votat pe Iohannis. Deci nu cred ca exista in USB cineva care sa-l inlocuiasca pe Nicusor Dan. Si nici nu cred sa apara cineva in urmatorii ani. Lumea are incredere in el si pentru el au votat 30% din bucurestenii prezenti la vot Deci domnule Tapalaga, lasati-l pe Nicusor Dan sa obtina maximum posibil cu acest partid fara sa impuneti pe cineva ca vi se pare mai prezentabil.
      • +4 (8 voturi)    
        offf (Luni, 13 iunie 2016, 11:08)

        Andrei57 [utilizator] i-a raspuns lui MasP

        Păi tocmai că asta e una dintre calitățile necesare unui politician; să dea bine la TV pentru că așa atrage voturi. Iar un politician asta trebuie să facă, să câștige voturi ca, pe baza lor, să își pună în aplicare proiectele.
        • +7 (13 voturi)    
          Eu nu sunt impotriva acestei abordari (Luni, 13 iunie 2016, 11:36)

          MasP [anonim] i-a raspuns lui Andrei57

          Daca Clotilde trebuie sa apara la TV (inclusiv la Antena 3) ca USB sa casitge voturi, no problem, nu am nimic impotriva. Dar sa fie clar, Nicusor Dan trebuie sa ramana creierul acestei formatiuni si nu sa ramana in umbra. Daca el se retrage, USB/USR dispare cu toata prezentabilitatea doamnei Armand. Si nu sunt de acord cu ideea ca Nicusor Dan nu poate atrage voturi. Omul a atras voturi tocmai prin faptul ca e altfel : simplu, sincer, fara masca, coerent in tot ce spune, nu are un discurs duplicitar, nu raspunde la intrebari cu alte intrebari. Pur si simplu e un tip natural si la fel e in viata de zi cu zi. Locuieste intr-un apartament comunist din Militari, merge cu metroul la servici. Si acest lucru trebuie promovat mai mult. Lumea vrea oameni simpli, normali, nu neaparat care sa dea bine pe sticla.
          • +3 (3 voturi)    
            hmm (Luni, 13 iunie 2016, 14:13)

            Andrei57 [utilizator] i-a raspuns lui MasP

            Lumea vrea lucruri foarte diferite. Nu exist[ niciun „vrea lumea” general valabil. Mai ales într-o societate care, de bine, de rău, se schimbă destul de accelerat. Totul este ca, plecând de la o bază solidă de votanți care se identifică în foarte mare măsură cu ceea ce le propui să reușești să atragi și un număr consistent de votanți neatașați de alte partide (e mai greu cu atragerea nucleului de votanți ai unui partid deja existent și care, poate, promovează niște valori foarte diferite de ale tale). Nicușor Dan a realizat o performanță destul de bună la București dar pare a fi departe de un politician care să reușească mai mult.
          • -2 (2 voturi)    
            Replica . (Luni, 13 iunie 2016, 15:54)

            Andrei_Fieraru [utilizator] i-a raspuns lui MasP

            Adica , vrei un fel de roata norocului . Sa vina la putere si alde N.D , sa prinda si ei ceva caimac , nu ? In mod natural , cand stai cam nasol cu locuinta si asta de ceva ani buni si cand vezi ca nu se iveste nicio teapa la orizont , ce sa faci? Te gandesti sa fabrici una . Uita repede de bataia incasata de activistii lui in fata sediului unei firme , unde vroiau ei sa faca rahatul praf , si se apuca de umblat pe la usile unor sponsori care sa plateasca deranjul si care , evident , asmut organizatia USB la diverse actiuni diversioniste cu caracter electoral .
            • -1 (1 vot)    
              Da, vreau un fel de roata a norocului (Luni, 13 iunie 2016, 20:42)

              MasP [anonim] i-a raspuns lui Andrei_Fieraru

              Tu voteaza-l pe Dragnea si eu o sa-l votez pe Nicusor Dan. Si vedem care castiga ? Ce pot sa-ti spun e ca Nicusor Dan e indeajuns de inteligent incat sa faca bani fara sa fure de la stat asa cum a facut prietenul tau Dragnea sau Ponta. Ar fi bine sa te interesezi cam cate firme internationale se bat pe un castigator la Olimpiada Internationala de Matematica (cea mai dificila dintre olimpiade de altfel) si cate firme se bat pe niste indivizi gen Dragnea sau Ponta care in viata lor au obtinut totul doar prin relatii, parvenitism si trafic de interese ?
              • 0 (0 voturi)    
                Constatari . (Marţi, 14 iunie 2016, 7:00)

                Andrei_Fieraru [utilizator] i-a raspuns lui MasP

                Spre dezamagirea noastra , in politica nu conteaza daca stii tabla inmultirii ( mai degraba pe cea a adunarii ) . O firma poate sa se bata pe un matematician ,, altul decat ND care freaca menta in Romania , dar toate firmele mari vor cauta mereu pentru politica lor de dezvoltare si indivizi de teapa lui Ponta sau Dragnea . Doar astia , politicienii adica , astia care sunt rezultatul alegerilor unde voteaza si nea Gheorghe si oricare alt Gigel ,pot hotara soarta unei tari . Asta este democratia . Pentru abuzuri si hotii s-a inventat DNA .Alta solutie nu exista . Ca apar unii care spun ca se vor bate ei cu pumnul in piept , este un vax . Stim cum s-au tot batut destui pana acum . Deci , las-o mai moale cu alde Clotilde si N.D .
  • +27 (41 voturi)    
    foarte interesant (Luni, 13 iunie 2016, 0:09)

    nicomar [utilizator]

    mi se pare tipul clasic de om pragmatic, educat, cu lectii invatate, dar in acelasi timp deschis la nou, din vest
    bravo !
    • -14 (26 voturi)    
      nou (Luni, 13 iunie 2016, 0:54)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui nicomar

      Noutatile din Vest sunt din ce in ce mai negre, zi de zi.
      Doamna fiind ortodoxa, cred ca e si ea oripilata de aceste noutati.
      • +8 (20 voturi)    
        In schimb cele din Est (Luni, 13 iunie 2016, 7:14)

        persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui john70

        sunt albe ca neaua.
  • -6 (22 voturi)    
    cum adica? (Luni, 13 iunie 2016, 0:29)

    stefansb [utilizator]

    Cum adica va hotarati sa candidati la parlamentare, dar nu stiti inca sa spuneti ce masuri vreti sa luati. Pai inainte sa candidezi trebuie sa-ti faci un plan, sa vezi ce masuri vrei sa iei. Nu invers. Candidezi, si apoi vezi tu ce faci.
    Cam asa a zis si ala care a castigat in locul ei la sector 1: "Parlamentul a fost, asa, ca o solutie de avarie. Aici in Parlament faci legi, alt tip de munca... Nu se compara cu activitatea dintr-o primarie. Acolo esti in permanenta in contact cu sute de oameni", afirma Dan Tudorache, deputat PSD, primar ales al Sectorului 1 al capitalei."
    Pai ma oameni buni...nu vreti voi, de la PSD, PNL, USB, sa candidati atunci cand sunteti voi o solutie pt Parlament, nu Parlamentul o solutie de avarie pt voi? Zic si eu, ca parca sunt satul de astia cu "vedem noi ce facem".
    Pai ori stiti ce vreti sa faceti, si de-aia candidati, ori candidati si voi asa, ca si parlamentul e o solutie sa obtii un post, dar voi inca nu stiti ce vreti sa faceti daca ajungeti acolo....
    • -2 (20 voturi)    
      Asta e problema lor (Luni, 13 iunie 2016, 0:56)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

      Desi poate au bune intentii, cred ca oamenii nu vor tolera prea mult aceasta abiguitate. Adica.. daca nici pe tema NATO/UE nu vrei sa te declari clar cum stai...mai iti las timp.. dar n-ai cum sa ai votul meu daca nu imi spui da ori ba.
    • +15 (23 voturi)    
      Nu ai inteles (Luni, 13 iunie 2016, 2:56)

      Havel [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

      Ea a spus ca nu vrea sa se pronunte inainte sa STUDIEZE bine un anumit subiect, cu mentiunea ca in cazul in care se decide sa candideze la parlamentare, cu siguranta va studia cu atentie fiecare problematica.

      E un mod mult mai onest de a raspunde, in comparatie cu parieristii profesionisti care apar pe la TV sa dea din gura aiurea.
      • +9 (13 voturi)    
        Exact! (Luni, 13 iunie 2016, 9:11)

        marki [utilizator] i-a raspuns lui Havel

        Știm cu toții că păreriștii-demagogi profesioniști care ne-au promis râuri de lapte și miere peste țară, au jefuit-o și au sărăcit-o sistematic, aducând-o în starea jalnică de astăzi, în care 40% din populație se zbate în sărăcie lucie. Și în care mafiile din Sănătate și Învățământ (și nu numai) au devenit atotputernice, indestructibile, greu de ucis.
        Așa că, m-am săturat de vorbe goale. Prefer un politician care nu se pronunță asupra unei probleme înainte de a o studia temeinic. Și care nu promite marea cu sarea, luna de pe cer. Care să-și facă datoria, să fie în slujba cetățenilor care i-au încredințat soarta, prin votul lor.
  • +8 (30 voturi)    
    Frumos! (Luni, 13 iunie 2016, 0:41)

    Sar Castic [utilizator]

    Clotilde ca Prim Ministru al Romaniei! Cit mai repede!
    • +4 (10 voturi)    
      Ai primit (Luni, 13 iunie 2016, 9:35)

      Emancipatorul [utilizator] i-a raspuns lui Sar Castic

      multe plusuri, dar cred ca nu si-au dat seama ca ai fost Sar Castic.

      Sper si eu ca oamenii sa nu fie asa naivi sa se increada in cineva.
      In omenii cu puteri (economice, politice, militare, etc) nu trebuie sa ai incredere, trebuie mereu sa fi suspicos, ei mereu vor actiona ca sa isi conserve averea, puterea lui sau prietenilor.
  • -12 (30 voturi)    
    Revin . (Luni, 13 iunie 2016, 2:05)

    Andrei_Fieraru [utilizator]

    In mod cert , se anunta o tentativa de abordare pe extrema . Aventurieii saraciti la punga de diverse destine ( chestia cu multinationala te da gata ) , si-au gasit locul in periferia politicii romanesti si gandesc sa acceada spre centru . Noroc ca sunt oameni cu capul pe umeri si vor interveni la timp . Numai daca citesti raspunsurile date in interviu de madam , vezi ca vrea sa fie unsuroasa intr-o tara deja plina de alunecosi . Abia astept sa se confrunte cu masele . Alea adevarate si nu cu activistii shaormari care rasar imediat in Piata , imediat ce se anunta o praznuire .
    • +6 (6 voturi)    
      dupa parerea ta, (Luni, 13 iunie 2016, 13:30)

      scepticu [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Fieraru

      le trebuie niste ciomege mineriste, ca sa le vina mintea la cap. Alea sunt masele de oameni adevarati , nu?.
    • +1 (3 voturi)    
      Monstrii politicii romanesti sunt mult mai buni (Luni, 13 iunie 2016, 16:56)

      SkyDan [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Fieraru

      Macar madame aduce un suflu nou de corectitudine.
      Macar stiu cum arata viitorul indepartat al Romanei.

      Dar clasa praduitoare din Rumania nu va permite oprirea jafului.
      • +1 (1 vot)    
        Constatari . (Luni, 13 iunie 2016, 18:22)

        Andrei_Fieraru [utilizator] i-a raspuns lui SkyDan

        Toti am sperat la cate un suflu nou de fiecare data cand au fost alegeri . Pentru cei care stiu trecutul mai bine , un suflu nou inspira si guvernul Roman , oameni unul si unul , tot asa fostul presedinte Constantinescu cu dreapta lui promitatoare , Ciorbea cu figura de anaconda la panda si exemplele pot continua . Si cu ce ne-am ales ? Cu judecata pe care eu o invoc astazi cred si anume : nu muscati din momeala stradala a unora care vor sa fie izbavitori . Lasati parchetele sa faca dreptate chiar daca baga la puscarie jumatate de tara pentru ca asta este calea .Remarcati si voi ca si americanii , mai putin catolici decat Papa in vremurile trecute,au inteles care-i miza si incotro trebuie sa dea sprijinul .
  • +24 (36 voturi)    
    Succes! (Luni, 13 iunie 2016, 3:04)

    Havel [utilizator]

    Nu sunt genul de roman care crede in mitul "domnitorului strain", nu faptul ca e frantuzoaica ma impresioneaza. Lasand insa la o parte originile, sa fim seriosi, se vede clar ca este un om educat, integru, care are un discurs coerent, are carisma, stie sa isi sustina un punct de vedere....La ora actuala sunt putini politicieni ca ea pe scena, asta este adevarul....

    Frantuzoaica nefrantuzoaica...este un lucru extrem de imbucurator ca exista oameni de genul acesta care se implica in politica. De astfel de elite avem nevoie, iar actiunile ei cred ca au avut un ecou puternic, ea poate starni si ambitia altora de a se implica.
  • +11 (25 voturi)    
    Clotilde (Luni, 13 iunie 2016, 5:13)

    Kepler [utilizator]

    poate sa faca multe lucruri bune pt Romania.
    Contributia franceza la istoria si civilizatia Romaniei in prima jumatate a secolului trecut este binecunoscuta.
    • +11 (17 voturi)    
      Contributia franceza (Luni, 13 iunie 2016, 9:31)

      Emancipatorul [utilizator] i-a raspuns lui Kepler

      a fost co-interesata.

      Diplomatia franceza nu s-a sacrificat pentru Romania, doar si-a urmarit interesele.
      Pe alocuri Franta chiar a sacrificat Romania pentru interesele ei.

      Asa e in politica internationala, nu mai raspanditi idei ca ne iubeste cineva, nu ne iubeste nimeni, toata lumea isi vede interesul.
      • +2 (2 voturi)    
        dar cum vroiai sa fie mai nichipercea? (Luni, 13 iunie 2016, 16:58)

        SkyDan [utilizator] i-a raspuns lui Emancipatorul

        totul e pe interes de cand exista homo sapiens. important e sa starnesti interesul celor puternici daca esti un mic gandac in istorie.
  • -3 (23 voturi)    
    interviu in genunchi... (Luni, 13 iunie 2016, 6:01)

    demaGOGU [utilizator]

    da ma vad lider de partid, nu stiu.

    nu, nu am fost niciodata bogati, ba da.
  • +16 (26 voturi)    
    Exceptionala femeie (Luni, 13 iunie 2016, 8:08)

    Sorrows [utilizator]

    In Romania e nevoie de cat mai multi astfel de oameni, ca sa putem spera intr-o schimbare.

    PS. Trollilor, atacul asupra lui Clotilde aici, pe Hotnews, e inutil. Mergeti si cantati la alta masa.
  • -7 (19 voturi)    
    Exceptionala femeie (Luni, 13 iunie 2016, 9:07)

    cafo [utilizator]

    Din ciclul "In Romania e nevoie de cat mai multi astfel de oameni" ma tot uit ca vitelul la poarta noua, cine ma lamureste si pe mine care e faza si ce simbolizeaza cu acei cercei uriasi de tuareg marocan iluminati?

    http://tinypic.com/r/119rxnp/9
    • 0 (0 voturi)    
      :) (Luni, 13 iunie 2016, 23:06)

      unTaran [utilizator] i-a raspuns lui cafo

      tocmai ti-ai dat raspunsul.
  • -5 (21 voturi)    
    Alta care vrea sa ne salveze... (Luni, 13 iunie 2016, 9:12)

    Religigios [utilizator]

    Visul romanului. Sa vina altu sa faca pentru el.
  • -9 (23 voturi)    
    Chère Clotilde (Luni, 13 iunie 2016, 9:23)

    stos [utilizator]

    Slugile astea, multinaționale, sunt înzestrate cu un tupeu mxim. Ce să-ți spun? Românii și-au epuizat sfătu-
    itorii și o așteaptă pe Clotilde să le spună cum să mai vîndă ce n-a mai rămas vîndut din țară,

    Clotilde venir ici et me donner quelque chose!
    • +7 (9 voturi)    
      iar cu nu ne vindem tara, (Luni, 13 iunie 2016, 13:26)

      scepticu [utilizator] i-a raspuns lui stos

      Mai schimbati si voi discursul, ca s-a fumat ca si tov iliescu.
      • 0 (4 voturi)    
        ??? (Luni, 13 iunie 2016, 14:00)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui scepticu

        Pai tara chiar a fist vanduta ! (Mai degraba data moca Vestului, pe spagi incasate de politicieni.).
    • +7 (11 voturi)    
      Tu nu vrei sa vindem, (Luni, 13 iunie 2016, 13:32)

      scepticu [utilizator] i-a raspuns lui stos

      tu vrei sa fie furata de ai nostri.
      Ma rog, chestie de gust.....
  • -4 (18 voturi)    
    Dar ce (Luni, 13 iunie 2016, 9:28)

    Emancipatorul [utilizator]

    parere are Dna Clotilde, e bine ca oamenii cu salarii mizere (poate 70% din romani) platesc pentru construirea infrastructurii? Caci se pare ca nu beneficiaza de pe urma ei.

    Iar corporatiile, poate inclusiv EGIS, nu platesc pentru infrastructura mutandu-si profiturile in off-shore si nu platesc impozit pe profit sau dividende? Sint statistici care arata ca partea salariilor din PIB este de sub 36% (in UE e ca. 60%). In realitate profiturile fiind si mai mari, dar se muta in strainate sau se face evaziune.

    Dar Dna Clotilde nu crede in posibilitate ca Primariile sa aiba proprii ingineri compententi/integrii care sa faca proiectele fara sa apeleze la privati? In prezent cine verifica din Primarie pe cele propuse de proiectantii privati?

    Inteleg ca Dna Clotilde e de acord ca Statul sa finanteze scolile private?
    Eu nu as fi de acord. Statul garanteaza educatia si sanatatea si le organizeaza, nu trebuie sa le deconteaze asigurand profit "investitorilor" din impozitarea saracilor.
    • +7 (9 voturi)    
      E plina tara de specialisti (Luni, 13 iunie 2016, 11:01)

      eugenflorin [utilizator] i-a raspuns lui Emancipatorul

      Doamne, nu e tara asta plina de 'specialisti' angajati la stat pe salarii la stat care freaca menta toata ziua si primesc salarii de 5 cifre? Uita-te la CNADR cati angajati are si e varza ca organizatie! Tu vrei alti angajati la stat??!!
      • -1 (5 voturi)    
        De exemplu (Luni, 13 iunie 2016, 13:52)

        Emancipatorul [utilizator] i-a raspuns lui eugenflorin

        primarii?

        Daca Clotilde ar fi integra si compententa de ce nu ar fi si altii?

        Si cine verifica proiectele avansate de firma dnei Clotilde primariilor/autoritatilor? Niste secretare?
        Nu tot niste ingineri care sa inteleaga proiectele?

        Ideea e cine benficiaza de infrastructura, acela sa plateasca infrastructura. Adica nu un amarat cu salariu de 200-300 eur sa plateasca ci corporatiile caci ele fac profit 40-50% din PIB.

        Sigur ca eu nu vreau angajati la stat, dimpotriva, eu vreau sa nu mai fie nevoie de stat daca intelegeti ideologia aceasta. Caci statul este dusmanul oamnului de rand, este marioneta celor potentati financiar.
    • +4 (8 voturi)    
      Egis e firma a statului francez (Luni, 13 iunie 2016, 11:21)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui Emancipatorul

      Nu are cum sa-si externalizeze profiturile. Nu o sa gasesti ingineri calificati in primarii. Noi inca gandim precum in comunism cand o institutie trebuia sa aiba specialisti in toate domeniile. Problema e ca specialistii sunt scumpi si nu prea ai cu ce sa le acoperi activitatea intr-o primarie si iti cresc costurile nejustificat. E normal sa angajezi o firma externa sa-ti faca diverse lucrari de care ai nevoie ocazional. Problema e pe ce criterii sunt selectate aceste firme.
      • 0 (2 voturi)    
        Ce spuneti Dvs (Luni, 13 iunie 2016, 14:06)

        Emancipatorul [utilizator] i-a raspuns lui MasP

        este in teorie.

        Practica e "revolving door" daca ati citit presa straina.

        Aceleasi persoane (specialistii cum le ziceti Dvs) se muta din privat in aparatul de stat apoi iar in privat.
        In final firmele din domeniul vor primi legislatia pe care si-o doresc. Practic firmele se reglementeaza singure.

        Coruptia e mare si sistemica si in UE si in SUA.

        Angajati Goldman Sachs pleaca la Trezoreria SUA, emit legi/reglementari, apoi se intorc la Goldman Sachs. Pai i-ar angaja iar G.S. daca ar fi reglementat contra GS?
  • -3 (11 voturi)    
    Mai imi place (Luni, 13 iunie 2016, 9:44)

    Emancipatorul [utilizator]

    ca Dna Clotilde zice ca legislatia muncii este echilibrata, ca nu favorizeaza nici pe patron nici pe angajat.

    Oricum zice ca multimationala pe care o conduce a fost data in judecata de fosti angajati. Avand asa putini angajati, probabil ca nu a concediat prea multi, dar totusi s-au gasit citiva sa o dea in judecata. Interesant.

    Eu cred ca angajatul nu are nici o posibilitate sa isi negocieze conditiile de munca. Se si vede tinand cont de nivelul salariilor din RO. Chiar 80% din angajati isi negociaza salarii de mizerie??? Ce fel de negociere e asta?

    In Franta de aceea mai exista salarii mari caci exista contacte pe ramura de activitate, nu ai voie sa angajezi inginer auto sub un anumit salariu de exemplu.

    Acum Valls si Holland zic ca trebuie felxibilitate, adica sa desfiinteze aceste contracte, salariatii nu raman uniti ca sa negoicieze cu patronatele si astfel vor scadea salariile. O sa aiba salarii ca romanii. Si atunci o sa fie bine. A reusit reforma.
  • -4 (16 voturi)    
    competentele ei ? pe cati lei ? (Luni, 13 iunie 2016, 9:47)

    chloe [utilizator]

    Inteleg ca si-a mai pus la dispozitia romanilor competentele ei, pe bani grei, cu ajutorul Egis, Gdf Suez si alte firme. Probabil de aici marea ei "dragoste" pt romani si Romania.
  • -4 (10 voturi)    
    Da. Sa-ncercam si-asa. (Luni, 13 iunie 2016, 9:50)

    dinica [utilizator]

    Au terminat serviciile resursele umane...
    A, da, asa e, ginerii si nepoteii sunt ocupati cu firme ca sexifarma.
  • +4 (18 voturi)    
    De necrezut... (Luni, 13 iunie 2016, 10:50)

    marki [utilizator]

    Câți postaci denigratori au apărut pe aici! V-a trimis condamnatul penal, Dragnea, pe teren? Așa de tare i-au speriat pe mafioții pesedei Clotilde și USB-ul?
    Bravo, Clotilde!
    • +7 (17 voturi)    
      Da, atat de tare! (Luni, 13 iunie 2016, 11:13)

      scepticu [utilizator] i-a raspuns lui marki

      Pentru motivul ca are alt discurs, alte idei si din ceea ce spune poti intelege clar ce vrea si ce are de gand.
      Si de asemenea are curajul sa spuna nu stiu, n-am studiat problema, spre deosebire de politicanul dambovitean care le stie fara sa studieze.
      Va dati seama ce periculoasa este? O minte clara si corecta intr-o masa de hoti prosti (pentru ca au fost prinsi), plini de doctorate si carti.
  • -5 (11 voturi)    
    Această doamnă vrea (Luni, 13 iunie 2016, 11:21)

    Un cititor [utilizator]

    să se pună în slujba românilor, fără ca românii să-i fi cerut așa ceva. Ce-ar fi să se pună în slujba francezilor și să lupte în Franța pentru drepturile panseluțelor?
  • -2 (4 voturi)    
    Militeaza pt. Basarabia (Luni, 13 iunie 2016, 13:56)

    Toni_Romania [utilizator]

    Militeaza pt. unirea cu Basarabia. Aha.
    Nu stie ca reunificarea nu este in agenda Usa/Ue?
  • 0 (4 voturi)    
    "Tocarea" dnei. Clotilde (Luni, 13 iunie 2016, 13:58)

    Toni_Romania [utilizator]

    Se mira unii ca o "tocam" pe doamna Clotilde. \
    In toate tarile lumii politicienii sunt "tocati" de masele nemultumite. Prin ironizare, satira, pamflet.
    Evident ca trebuie sa evitam insultele.
  • -1 (9 voturi)    
    Dna Clotilde s-a "tocat" (Luni, 13 iunie 2016, 15:02)

    Emancipatorul [utilizator]

    singura la Digi24 cind a afirmat ca regreta implicarea in contractul cu Bechtel.

    Am inteles ca firma ei a incasat 200 mil RON ca sa verifice calitatea autostrazii construite de Bechtel.

    Adica ptr verificarea a 52 km de autostrada a incasat 40 mil EUR.

    Multumim ca si-a pus competentele in slujba poporului Romania.

    Din pacate sau din fericire, Dna Clotilde distruge mitul omunului "a-politic"/ profesionistului de buna credinta care vrea sa se implice in politica sa faca tara mai buna.
    • -2 (4 voturi)    
      NU STIAM (Luni, 13 iunie 2016, 16:30)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Emancipatorul

      nu stiam ca a zis asa ceva - e grav, dar multi probabil au uitat de tzeapa Bech-tel care a "tras" 3 miliarde Usd din Ro.....
      • 0 (2 voturi)    
        Asa e. (Luni, 13 iunie 2016, 19:07)

        Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

        Unii au uitat chiar si care partid a ascutit teapa cu pricina...
        Dar, stai - de fapt cam toti au contribuit la ea, rand pe rand, nu-i asa?

        Pai, atunci eu zic sa-i votam tot pe-astia, ca asa ne spune noua logica de roman verde.
    • 0 (4 voturi)    
      Mai bine va luati de par cu dl. Fieraru... (Luni, 13 iunie 2016, 19:05)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Emancipatorul

      .. si cu @newlook. Ambii se plangeau mai sus ca Mme Clotilde e ATAT de incompetenta incat cu chiu cu vai face niste cifre de afaceri de 3 milioane de euro pe an si profituri microscopice.
      Dvs. sunteti de alta parere, din cate vad, femeia scoate zeci de milioane de euro din piatra seaca.
      Eu zic sa discutati serios problema intre dvs. si sa va hotarati care-i linia oficiala de atac.

      @Toni_Romania. Diferentele intre modul in care "masele nemultumite" ii toaca pe politicieni in toata lumea si ce citesc eu aici sunt doua:
      - Dvs. (ma rog, dvs. poate mai putin, dar la altii e cat se poate de transparent faptul ca au o "misiune") o tocati pe femeia asta INAINTE de-a deveni propriu-zis politician. O tocati "preventiv", ca sa zic asa, in buna traditie romaneasca a barbatului care-si altoieste muierea asa, "stie ea de ce".
      - Doi, o tocati pentru lucruri pe care nu le-a facut, dar in acelasi timp ocoliti cu grija ticalosiile pe care altii deja le-au facut.
      De fapt, stim cu totii - o tocati tocmai ca sa NU ajunga politician, sa se lase pagubasa de pe-acum si sa nu strice ploile sefilor nostri...

      Ne plangem ca Mme Clotilde nu stiu ce-ar urmari si-ar vrea sau ar putea sa faca, da' n-avem nicio greata sa alegem ca primari sau sefi de partide oameni care nu numai ca au dosare si condamnari penale, dar chiar sunt in puscarie in momentul votului :-)))

      Nu poti sa nu-i dai dreptate Bunicutei - chiar ca-i fascinanta si surprinzatoare tara asta...
  • -2 (8 voturi)    
    Degeaba... (Luni, 13 iunie 2016, 16:42)

    Gigi Kent [utilizator]

    „Noi credem ca in aceasta tara problemele legate de coruptie sunt de trei ori mai mari. Atunci n-are sens acuma sa vorbim de…“

    „De cand sunt eu director general la Egis in Romania, din septembrie 2013, contractele de achizitii in care suntem, eu n-am simtit coruptie…“

    Toata lumea stie ca atunci cand e foarte mica si doare se foloseste lubrifiant. Ce ne facem insa atunci cand ea este foarte mare (3x) si totusi nu o simti?
  • +2 (8 voturi)    
    asa arata un om civilizat. un roman din anul 2150 (Luni, 13 iunie 2016, 17:08)

    SkyDan [utilizator]

    civilizatia si cultura se construieste cu efort pe generatii. la noi 90% din populatie e la a 2 generatie de incaltati. vedeti comentariile primitive de mai sus.

    La 1250 francezii construiau Notre-Dame de Paris. Noi n-aveam nici urma de text scris in limba pe care o vorbim - cu 80% din cuvinte de origine slava, germana, frantuzeasca sau mai nou engleza.

    am fost ieri pe Lacul Morii. Mii de sticle de plastic, taranoii faceau gratare si lasau plase de gunoi in spate.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă