Proiectul prin care supermaketurile sunt obligate sa achizitioneze 51% din alimentele de la producatori locali sau regionali a fost votat si merge la promulgare

de G.S.     HotNews.ro
Miercuri, 8 iunie 2016, 14:39 Actualitate | Politic

Alimente
Foto: MorgueFile.com
Proiectul de lege privind comercializarea produselor alimentare, potrivit caruia magazinele mari vor fi obligate sa se aprovizioneze cu produse alimentare pe lantul scurt, iar supermarketurile vor functiona in continuare si in week-end, a fost aprobat miercuri de Camera Deputatilor, transmite Agerpres. Legea merge acum la promulgare la presedintele Klaus Iohannis.

Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania a spus anterior ca apreciaza propunerea legislativa ar avea ca obiectiv "subminarea comertului modern" si sustine ca "lantul scurt de aprovizionare nu garanteaza sprijin pentru producatorii romani si restrange libertatea consumatorilor romani de a alege".

Deputatii au luat decizia cu 293 de voturi pentru. 

In dezbaterile din Camera Deputatilor, grupurile PNL, PSD si UDMR au anuntat ca vor vota proiectul de lege pentru modificarea si completarea Legii 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare. 

Comisia pentru agricultura a Camerei Deputatilor a dat raport de adoptare proiectului de lege:
documente


"Nu inchidem magazinele in week-end, acea prevedere din proiect nu s-a discutat, am abandonat acele articole. Proiectul de lege prevede amenzi pentru cei care nu respecta alte prevederi importante din lege, precum aceea ca nu ai voie sa mai faci facturi in plus la producatori, nu ai voie sa impui un pret minim pe piata, cum s-a intamplat pana acum. Sunt amendati cu sume intre 100.000 - 150.000 de lei si in caz de abateri repetate se poate merge pana la inchiderea magazinului", afirma presedintele Comisiei pentru agricultura, Nici Sapunaru, in dezbaterile de la comisie. 

Potrivit proiectului de lege, "lantul scurt de aprovizionare este un lant de aprovizionare care implica un numar limitat de operatori economici in activitati de cooperare si de dezvoltare economica la nivel local si regional si relatii stranse intre producatori, procesatori si comercianti". 

Sapunaru preciza ca proiectul de lege stabileste ca pe etichetele produselor din carne proaspata trebuie trecuta tara de provenienta a carnii, iar pe produsele procesate din carne trebuie trecut procentul de carne din Romania continut de acestea. 

Proiectul de lege prevede: "comerciantii - persoane juridice autorizate au obligatia ca pentru categoriile carne, oua, fructe, legume, miere de albine, produse lactate si de panificatie sa achizitioneze aceste produse in proportie de cel putin 51% din volum de marfa pe raft, corespunzator fiecarei categorii de produse, provenite din lantul scurt de aprovizionare. 

Exceptie fac comerciantii cu o cifra de afacere de pana la 2 milioane de euro, echivalenta in lei. Metodologia de desfasurare a actiunilor privind lantul scurt de aprovizionare se aproba prin hotarare de Guvern".

Asociatia supermarketurilor spunea acum o luna ca nu exista nicio garantie pentru protejarea producatorilor romani.

"Conceptul de adoptat de catre Comisia de Agricultura nu reprezinta deloc o garantie nici pentru consumatorul roman ca va avea acces la produse romanesti intr-o pondere mai mare - dar la preturi egale sau mai mici - si nici pentru producatorii romani ca vor fi aparati de concurenta unor producatori externi. Dimpotriva, apare riscul ca, de exemplu, producatorii bulgari sa devina mai atractivi pentru magazinele din sudul Romaniei si cei din Ungaria pentru magazinele din vestul tarii. In prezent, supermarketurile reprezinta principalul canal de promovare a produselor romanesti, iar aceasta tendinta va continua. Motivatia este simpla: consumatorii din Romania solicita produse romanesti", arata Asociatia Marilor Retele Comerciale, intr-un comunicat din urma cu circa o luna.

Reprezentantii comerciantilor spun ca marile magazine "au inteles sa dezvolte impreuna cu producatorii locali proiecte comerciale dedicate produselor romanesti prin oferirea de servicii logistice si oportunitati de promovare. Aceste actiuni sunt realizate prin bugete de marketing - adica si prin asa-numitele , explicit acceptate si de legislatia comunitara" si subliniaza ca, prin efectul schimbarilor legislative preconizate, "acestea nu vor mai fi posibile."













[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
8448 vizualizari
  • -27 (47 voturi)    
    reconquista... (Miercuri, 8 iunie 2016, 14:48)

    demaGOGU [utilizator]

    ...ne luam tara inapoi!
    • +21 (31 voturi)    
      N-o fi UE miere (Miercuri, 8 iunie 2016, 15:10)

      ICosmin [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      da' tara aia arhaica de la est merge pe nationalism, incat tarile sa se izoleze singure si sa le poata santaja mai usor.
      • -5 (11 voturi)    
        Lege foarte bună (Miercuri, 8 iunie 2016, 19:50)

        andreitr [utilizator] i-a raspuns lui ICosmin

        Ministrul Achim Irimescu, un ministru care ține cu România. În felul ăsta se va mări producția autohtonă iar țăranii vor fi cointeresați.
        • 0 (2 voturi)    
          clar.. (Joi, 9 iunie 2016, 8:33)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui andreitr

          1. legea e data de parlament, acelasi parlament care ieri vota o motiune simpla impotriva ministrului Achim Irimescu.
          2. pana acum taranii nu erau interesati sa vanda si de cand au auzit ca au 51% din rafturi doar pentru ei i-a apucat subit harnicia?.. abia asteapta astia de la carrefour sa cumpere cartofi cu sacul si patrunjel la legatura de la micii agricultori.. ;)
    • +15 (27 voturi)    
      si i-o dati lui Putin (Miercuri, 8 iunie 2016, 15:28)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      dar stiti foarte bine ce faceti nu sunteti naivi
    • +8 (14 voturi)    
      Uite cui ii era dor de cozi (Miercuri, 8 iunie 2016, 16:58)

      the obvious [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Comunist cu internet
    • +11 (17 voturi)    
      Nu am vreo diploma in economie (Miercuri, 8 iunie 2016, 17:07)

      the obvious [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Dar stiu si eu ca prețul e făcut între din cerere si ofertă. Cererea fiind constanta(dacă nu ne omoară ăștia pe toți) , oferta scăzând, atunci trebuie să crească prețul. Iei tu cu mazeta tara si i o dai la ruși.
    • +5 (5 voturi)    
      si (Miercuri, 8 iunie 2016, 19:20)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      mori cu ea de gat.
  • +9 (13 voturi)    
    Nedumerire. (Miercuri, 8 iunie 2016, 14:48)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Proiectul scria ca aceasta lege se aplica exact celor cu cifra de afaceri PANA in 2 milioane de euro echivalenta in lei pe an.
    Cum este? Este PANA sau DE LA?

    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-20945706-hipermarketurile-obligate-comercializeze-produse-locale-regionale-proportie-minim-51-comisia-agricultura.htm

    Ceva clar, oficial in aceasta privinta?

    PANA SAU DE LA?
    • +6 (8 voturi)    
      De la (Miercuri, 8 iunie 2016, 15:09)

      _sandu_ [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Vizeaza doar lanturile mari de super/hiper market.
    • +7 (7 voturi)    
      re (Miercuri, 8 iunie 2016, 15:25)

      JaxSoaSoa [anonim] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      ai citit gresit. NU se aplica comerciantilor cu cifra de afaceri de pana in 2 mil eur( echivalentul in lei) pe an.
    • -3 (29 voturi)    
      hei (Miercuri, 8 iunie 2016, 15:26)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Alta lege idioata.
      2 milioane de euro pe an in anul respectiv sau anul anterior?
      Cine verifica aplicarea legii asteia??? Ah, niste functionari care vor lua spaga la greu. Cica asa se elimina coruptia, incurajand-o cu legi care de care mai cretine.
      Mie mi-ar placea ca toate marile supermarketuri straine sa-si faca bagajele si sa plece din Romania. La fel si bancile. Sa ramanem ca pe vremuri rafturile noastre nationale goale si cu falitzii nostri.
      • +10 (28 voturi)    
        LOL (Miercuri, 8 iunie 2016, 15:37)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui john70

        Daca te astepti sa te hranesti cu ce produce romanul ai sa mori de foame !!!
        • +10 (14 voturi)    
          Ca sa nu mai spunem de igiena (Miercuri, 8 iunie 2016, 16:28)

          Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

          Sincer nu ma atragele laptele "de tara" vandut in piata in PET-uri respalate.
          Sau carnea de la tarani: Cati o verifica la laboratorul DSV?
          • 0 (6 voturi)    
            Laătele ăla ... (Miercuri, 8 iunie 2016, 20:52)

            LianBerthold1 [anonim] i-a raspuns lui Toni_Romania

            ... încerci și tu să îl fierbi?

            Să știi că e OK.

            A, tu ești obișnuit cu kkturile alea UHT, care nu trebuie fierte ... spălături de zer and stuff ...
            • -2 (2 voturi)    
              UHT nu-i bun nici sa uzi florile cu el (Miercuri, 8 iunie 2016, 22:43)

              kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui LianBerthold1

              ca de cel pasteurizat...
            • +1 (3 voturi)    
              poate nu vrea?.. (Joi, 9 iunie 2016, 8:37)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui LianBerthold1

              fierbem laptele, ne facem singuri branza, cumparam gaina vie si ii taiem gatul in balcon (sa fie proaspata!!)..

              "tu ești obișnuit cu kkturile" functioneaza in ambele sensuri in acest caz, nu crezi? depinde cu ce te-au obisnuit parintii in copilarie..
            • -2 (4 voturi)    
              lapte (Joi, 9 iunie 2016, 10:05)

              Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui LianBerthold1

              - prin fierbere simpla nu omori toti germenii (sunt si vacu cu Tbc)
              - ca un lapte de tara sa fie ok trebuie intrunite multe conditii la taranul cu vaca
              - cu laptele industrial problema este doar ca e degresat
              • 0 (0 voturi)    
                Cu laptele industrial .... (Joi, 9 iunie 2016, 23:14)

                LianBerthold1 [anonim] i-a raspuns lui Toni_Romania

                ... singura problemă este că nu e lapte.

                În rest, baerațiile alea cum că fierberea nu distruge germenii din lapte asta rămîn; niște aberații. Dar dacă așa ai fost îndoctrinat, na! asta e ...
  • -11 (39 voturi)    
    poate (Miercuri, 8 iunie 2016, 15:06)

    Gicu_007 [utilizator]

    in felul asta va primi un impuls dezvoltarea si sustinerea agriculturii in Ro. Io asa sper.
    • +18 (24 voturi)    
      sigur (Miercuri, 8 iunie 2016, 16:10)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Gicu_007

      pe noi ne duce capul doar sa dam legi prin car sa interzicem ceva.

      Daca parlamentarii voiau sa ajute producatorul roman, ii asigurau silozuri sa-si tina frunctele si legumele pina creste pretul, ii dadeau subventii, ii facilitau productia de calitate, etc. Da' asta e complicat. Mai bine dam o lege care zice cxa orice supermarket sa vinda 51% produse romanesti. Acu intrebare: ce fructe si legume romanesti sunt disponibile din decembrie pina-n martie? Producem noi ardei si rosii iarna? Normal ca nu, ca le-am produce la de 5 ori pretul din Barcelona, unde e cu 10 grade mai cald. producem noi portocale si banane? Si atunci, ce sa faca supermarketul in perioada asta? Sa dea cite un ardei iute local gratis pentri fiecare ardei gras din Turcia?

      Sau... ce fac supermarketul cind constata ca a trecut de 49% vinzari de produse din import? Le scoate de la vinzare si le lasa doar pe alea romanesti? lege timpita data sa se bucure prostimea nationalista. La asha tara, asha conducatori. N-a gresit cine-a zis ca politica e oglinda societatii.
      • +12 (16 voturi)    
        completare (Miercuri, 8 iunie 2016, 16:48)

        Calin123 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Perfect de acord cu tine si as mai completa faptul ca aceasta lege este asa putin in conflict cu legea de liber schimb al marfurilor din UE.
    • +7 (15 voturi)    
      sper ca speranta sa te si hraneasca!!!!!! (Miercuri, 8 iunie 2016, 17:20)

      ilex2013 [utilizator] i-a raspuns lui Gicu_007

      Agricultura romaneasca nu are posibilitatea sa hraneasca populatia tarii chiar in proportie de 51% la suta. Alimentele erau si asa mai scumpe ca in alte tari , cu legea asta vor fi si mai scumpe si mai proaste asta-i tot. Ca sa pui agricultura pe roate in Romania trebuie mult mai mult decat o lege stupida si populista.
    • +9 (13 voturi)    
      Speri prostii (Miercuri, 8 iunie 2016, 18:16)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui Gicu_007

      "Taranii" vor cumpara produse de export si le vor eticheta ca fiind din România. Cheia e cum definești "produsul". Pot sa vina gata ambalate doar sa li se lipească o eticheta cu produs românesc. Lege cretina!
  • +20 (28 voturi)    
    o fi bine? (Miercuri, 8 iunie 2016, 15:13)

    Conservator [utilizator]

    1) Daca se poate da o lege care obliga vinzatorul sa puna la vinzare 3 rosii romanesti si 3 rosii olandeze atunci, din cauza de logica, si cumparatorul trebuie obligat ca, in cazul in care vrea sa cumpere 2 rosii, atunci macar una sa fie romaneasca.
    2) Poate nu stiu eu toate datele, mai mult ca sigur imi scapa ceva, dar eu, ca Parlament, as da niste legi care sa incurajeze lantul scurt sa-si faca magazin propriu in care sa vinda rosiile si nu niste legi care obliga magazinul sa cumpere de la lantul scurt.
    3) Nea Ion, nea Vasile, nea Gheorghe si inca vreo 4-5, care sint reprezentantii lantului scurt de productie de rosii (fiecare dintre dinsii avind o curte mare unde le cultiva), cu legea asta de partea lor, ii fac directorului de la Carefour o oferta de nerefuzat: sa cumpere o remorca de rosii cam trecute la un pret de doar trei ori mai mare decit al rosiilor venite din Spania. Iar directorul n-are ce face, le cumpara, le arunca pe ascuns si le inlocuieste cu alea din Spania, ca sa aiba acoperire in cazul unui control.
    4) se face vorbire de lantul scurt. Defineste legea asta ce inseamna "scurt"? Numai 2 intermediari? 20 de kilometri in jurul magazinului? Daca magazinul e la granita lantul asta poate avea vreo 2-3 zale in tara vecina?
    • -17 (29 voturi)    
      tovarase NL... (Miercuri, 8 iunie 2016, 15:35)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui Conservator

      ...cate produse alimentare romanesti ai vazut la raft in Olanda?

      gata cu haiducia, vreti piete de desfacere ptr kktul vostru , oferiti debusee la schimb.
      • +6 (16 voturi)    
        mai gogmane (Miercuri, 8 iunie 2016, 16:12)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        rosii romanesti sunt ddin iunie pina-n septembrie. In rest sunt doar din import. Si asta e valabil pentru mai toate fructele si 3 sferturi din legume. Da' las sa dea legea, sa va convingeti ca la noi nu cresc rosiile iarna, si dupa ai o sa urlati sa o abroge.
        • -1 (13 voturi)    
          asta (Miercuri, 8 iunie 2016, 17:18)

          Gicu_007 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          nu inseamna sa rapesti orice sansa producatorului intern. In Germania de exemplu o gramada de produse alimentare SUNT FACUTE REGIONAL. De ce sa nu fie posibil si in Romania? Cat e sezon, dai SI de-alea interne. Cat nu, importurile sunt binevenite.
          • +1 (5 voturi)    
            Ha! Ha! (Miercuri, 8 iunie 2016, 17:44)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Gicu_007

            Si deci legea e sezoniera?? Sau e lege universal valabila?
          • 0 (4 voturi)    
            Pentru ca la noi nu esti sigur de calitate (Miercuri, 8 iunie 2016, 18:39)

            Alui [utilizator] i-a raspuns lui Gicu_007

            La nemți, ai mai multă încredere intr-un produs local (pentru ca la ei controalele de calitate înseamnă ceva, nu ca la noi, vezi cazul Hexi) in general mai scump decât cel de import, din China de exemplu. Dar o asemenea lege nu exista, iar clientul alege singur ce produs vrea. Poate alege un produs German sau un produs Chinezesc.
            • +2 (2 voturi)    
              nu-i chiar asha (Miercuri, 8 iunie 2016, 22:21)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Alui

              Pe de o parte la nemti cind intri in raionul de mezeluri te intrebi ce pute asha rau. Pe de alta parte cind apar rosiile romanesti nimeni nu mai cumppara din alea plasticate de germania. Iar daca te duci la carefour de exemplu, 80% din carnuri sunt romanesti, brnizeturile la fel, berea, vinul de asemenea, si tot asha.
          • +1 (3 voturi)    
            Eu nu cotest incurajarea agriculturii locale (Miercuri, 8 iunie 2016, 22:19)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Gicu_007

            Hai sa ne intelegem. Nu spun ca e rau sa fie incurajat prooducatorul local. Spun doar c legea asta e pur si simplu timpa. Daca vrei sa ajuti agricultorul local ii faci silozuri unde sa-si tina merele pina trece sezonul si se mai scumpesc, ii subventionezi productia, ii reduci tva-ul, ii ieftinesti motoorina, etc, etc. Doar ca toate astea necesita efort intelectual si material. In schimb o lege cretinoida ca asta ee aplaudata in picioare de tot prostovanul nationalist. Si apropoos, daca te uiti in statistici, diferenta dintre importuri si exporturi la agricultura e in scadere si se apropie de 0.
          • 0 (2 voturi)    
            cine e de vina? (Joi, 9 iunie 2016, 8:42)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Gicu_007

            bietul producator intern, i se rapeste orice sansa!..

            despre ce vorbim aici? s-a dus producatorul intern la supermarket sa le ofere calitate mai buna la acelasi pret, in aceleasi conditii de livrare constanta si a fost refuzat?
            problema in acest moment este ca "producatorul intern" are cateva lazi de rosii pe care vrea sa le vanda si nici un supermarket nu se va plimba cu camionul din poarta in poarta sa le ia la amaratii astia marfa, sa o verifice, sa o sorteze, sa o spele...
        • 0 (2 voturi)    
          omul a pus o intrebare concreta (Miercuri, 8 iunie 2016, 17:27)

          kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          iar tu o dai cu anotimpurile.
          • +2 (2 voturi)    
            Intrebarea e relativ timpa (Miercuri, 8 iunie 2016, 22:24)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

            Rosiile romanesti se strica pina ajung in Olanda, ca nu-s plasticate ca ale lor. Plus ca se produc citeva luni pe an. In rest, ar fi bine sa ne intrebam de ce nu exportam produse romanesti, de ce nu stim sa ne vindem marfa. Ca n-or fi produse romanesti, dar sunt turcesti, sunt spaniole, sunt din egipt. Oare de ce aia pot vinde in Olanda si noi nu? Pentru ca au olandezii ceva cu noi sau pentru ca nu stim sa ne vindem marfa?
      • +7 (9 voturi)    
        Stii prea bine ce faci (Miercuri, 8 iunie 2016, 17:38)

        moka [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        Dar nu vrei sa recunosti. Rosiile romanesti nu au nici o interdictie in Olanda, asa cum hypermarketul din Olanda nu este obligat sa vanda rosii olandeze in vreo anumita proportie. Si de ce ai ales Olanda ca debuseu din toata UE si nu Austria/Elvetia de exemplu?
        Ma rog, dati legea si ciao. Sa fiti sanatosi si sa nu plangeti peste cativa ani.
        In loc sa-i ajutati pe fermieri macar prin a le plati subventiile la timp, faceti pe nationalistii in cel mai prost moment al UE si cand nu e cazul. Facem nazuri exact ca o parasuta maritata din interes.
        • +2 (2 voturi)    
          De ce iti mai bati capul? (Miercuri, 8 iunie 2016, 20:12)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui moka

          Eu de mult nu mai raspund la al'de "mazeta", "demaGOGU", ca degeaba incerc, nu-i duce capul si atat, deci nu sunt sanse. Ca aici. E greu sa gandeasca, sa vada ca nu Olanda interzice PRIN LEGE ca produsele romanesti sa fie vandute acolo, ci mai degraba nu are cine sa le vanda. Cati exportatori de produse alimentare romanesti exista in Romania ca sa poata asigura un export constant, de calitate? Deci de unde sa ia olandezii produse romanesti? Sa vina ei in piete aici sa le ia de la tarani?? Ha! Ha! De fapt, cati ar putea asigura asta chiar si in Romania, ca sa poata asigura marile lanturi de magazine. Vezi si ce am spus mai jos...
          • 0 (2 voturi)    
            Ai dreptate (Joi, 9 iunie 2016, 7:12)

            moka [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

            In plus, ei au impresia ca prin aceasta lege indreapta anumite nedreptati in relatia dintre hmarket si mcl producator. Lumea are impresia ca daca nu vor mai exista hmarketuri, va curge lapte si miere pentru producatorii romani. Parca-i si vad pe toti cum o sa vanda in piata. Cred ca ar mai trebui vreo 1000 de piete in tara. Si atnci sa vezi cum vor fi la mana unor politicieni si samsari din piete.
            Fiindca regulile de access in piete vor fi atat de netransparente, in purul stil mafiot de stat romanesc, incat isi vor smulge parul din cap. Si de fapt si acuma cand merg in piata micii producatori trebuie sa plateasca tainul unor smekeri care fac regulile in piete. P'aia se fac ca nu-i vad politicienii a.î. Sa legifereze impotruva lor.
  • +7 (23 voturi)    
    Mai precis (Miercuri, 8 iunie 2016, 15:22)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Mai precis sa achizitioneze de la intermediarii locali, adica mafia pentru care a fost facut acest proiect de catre PARLAMENTUL HOTILOR ROMANI. rin aceasta lege. supermarketurile vor scumpi alimentele si mai si. NISTE IDIOTI
    • +1 (1 vot)    
      Corect (Joi, 9 iunie 2016, 7:18)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Si mai ales sa ramana producatorul roman la s.. samsarului din piete. Sa dispara hmarketurile k are cine sa aiva grija de micul producator.
  • +13 (17 voturi)    
    Sapunaru vames de doi lei, acum este agricultor ? (Miercuri, 8 iunie 2016, 15:35)

    Plagarus [utilizator]

    Nani Sapunaru este "specializat " in tutunul din tigareta 1,2,3.
    Fost sef al Vamilor sub CDR, a cumparat automobile Volkswagen la suprapret, dar a evitat urmarirea penala.
  • +7 (17 voturi)    
    PRETUL (Miercuri, 8 iunie 2016, 15:39)

    Toni_Romania [utilizator]

    Magiun Topoloveni e 60 lei kila. Halucinant. Prune fierte la pret de somon afumat? Pot face in casa si ies la 10 lei kila.
    Apoi ciocolata Schogetten-GER - 25 lei kila; ciocolata cu rom-RO - 35 lei kila.
    Intr o tara unde 80% din oameni au venit sub 1000 lei, este si problema asta.
    • -7 (11 voturi)    
      ciudatue (Miercuri, 8 iunie 2016, 16:02)

      traian_mari [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      eu il iau cu 7 lei
    • -6 (14 voturi)    
      Magiunul de topoloveni -pret (Miercuri, 8 iunie 2016, 16:03)

      Arminius [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Pretul borcanului de magiun prune este 11 lei in magazinele proprii ale producatorului, inclusiv magazinul online si 17,9 lei la Mega Image. Eu zic sa-l cumparati de la Mega Image ca e forma moderna de comert (supermarket) si au amenintat ca daca se voteaza asa o lege ei pleaca din Romania si ne lasa sa ne spalam pe cap cu pretul de 11 lei, prostilor care sunteti. Puteti verifica singuri, inainte de a comenta pe site. La fel se intampla cu majoritatea produselor din productia romanesca. Bine ca presupun ca sunteti lipsiti de cultura economica, as muri de inima rea sa vad atatia postaci platiti.
      • +4 (4 voturi)    
        Articol pret magiun (Miercuri, 8 iunie 2016, 16:22)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Arminius

        Aici in Iasi la Billa este cca 60 lei kila.

        http://www.gandul.info/stiri/pe-raft-magiunul-de-topoloveni-costa-peste-20-de-lei-borcanul-cat-ia-producatorul-si-cat-intermediarul-10792609
      • +8 (14 voturi)    
        Prostie crasa (Miercuri, 8 iunie 2016, 16:44)

        Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Arminius

        Si daca la mine in sat nu e magazin de producator ce fac? Iar daca vreau sa iau in line si mai platesc 11 lei transportul? Iti mai trebuie minte, bei Arminius... Decit s iau brocanelul Topoloveni, mai bine iau unul frnatuz4sc, la fel de natural, la 2/3 din pret. LEGE FACUTA SPECIAL PENTRU MAFIA ROSIE DIN IND ALIMENTARA... ca sa ne oblige sa luam pasrtama mustind de apa, telemea jumate cu sare si rosii care se strica a doua zi. RUSINE !!!!!
        • -4 (10 voturi)    
          Rosiile care se strica in doua zile (Miercuri, 8 iunie 2016, 17:12)

          Arminius [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

          Cele care se strica in doua zile sunt fara chimicale, adica mai naturale. Toata iarna am mancat rosii care nu se stricau nici dupa o luna. Asta e si ideea, fiecare sa-si alega dupa mintea lui ce vrea sa puna pe masa si in stomac. Eu vreau produse cat mai sanatoase (alea de se strica repede). Imi dati voie?
          Apropos, la tine in sat Mercedesuri sau Rolls-Royce-uri sunt? Sau ai vrea si de-alea?
          • +2 (2 voturi)    
            fara chimicale (Miercuri, 8 iunie 2016, 17:48)

            outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui Arminius

            hahaha! http://tehnocultura.ro/2014/06/26/chimicalele-din-viata-noastra-mituri-si-intrebari/
  • +6 (22 voturi)    
    In curand (Miercuri, 8 iunie 2016, 15:40)

    tudor74 [utilizator]

    La fiecare produs de import vei fi obligat ca si consumator sa cumperi un borcan de mustar romanesc, sa stimulam si economia nationala tovarasi !


    Noul proiect legislativ: redenumirea Romaniei in Republica Pedeserista Romana.
    • +1 (9 voturi)    
      Tot din vest (Miercuri, 8 iunie 2016, 15:54)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      Orice mustar "romanesc" e facut in RO tot cu tehnologie vest. La fel orice bere.
      • -1 (3 voturi)    
        De aceea (Miercuri, 8 iunie 2016, 16:45)

        Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

        De aceea prefer berea imbuteliata in Albania, decit posirca masluita din Romania, tara de hoti
        • +1 (1 vot)    
          exagerezi (Miercuri, 8 iunie 2016, 18:51)

          Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

          Silva si Ciuc sunt ok. Eu am zis ca nu s romanesti nu ca s toate posirci. Noroc e posirca.
  • 0 (16 voturi)    
    legume si fructe (Miercuri, 8 iunie 2016, 15:55)

    Toni_Romania [utilizator]

    Legumele si fructele "romanesti" sunt tot din seminte aduse din afara, pt. ca in 1990 maj taranilor au aruncat semintele neaose ce le aveau, zicand ca-s "ceausiste".
  • -7 (19 voturi)    
    Legea (Miercuri, 8 iunie 2016, 15:58)

    Snitzelvienez [utilizator]

    Este binevenita avand in vedere ca produsele romanesti au accesul interzis pe rafturile din vest.Europa a fost impartita de cei puternici pe zone de influenta.
  • -5 (13 voturi)    
    Cei care nu agreaza (Miercuri, 8 iunie 2016, 16:00)

    Ion2050 [anonim]

    legea asta nu au argumente sustenabile.
    Adica 49% marfuri straine nu este suficient?
    Degeaba ne plangem ca nu a iesit la vot ce trebuie, la o votare de tot rahatul.
    Singurul vot pentru a iesi la liman este sa cumparam produse romanesti, exista concurenta si intre ele si putem alege ce e mai bun. La industriale sunt si branduri de renume pe care scrie "Fabricat in Romania". Vor veni si alte branduri sa produca la noi daca vad ca avem aceasta meteahna.
    De ce englezii vand "English Tomatoes", scris mare prin supermarketurile lor? Toate marcile de automobile au linii de fabricatie la ei.
    • +3 (5 voturi)    
      Normal ar fi (Miercuri, 8 iunie 2016, 17:40)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Ion2050

      sa incurajeze productia autohtona nu prin obligativitate ci prin stimulare. Dar deh, aia e o treaba grea. E mult mai usor sa dea o lege urechista !
    • +5 (7 voturi)    
      Lol! (Miercuri, 8 iunie 2016, 18:27)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui Ion2050

      Argumentele sustenabile sunt:
      1. La englezi nu exista o asemenea lege.
      2. Ce te faci daca nimeni nu vrea mere romanești doar portocale din import? Merele se vor strica iar supermarketul va pierde jumătate din marfa.
      3. Fara profit nu face nimeni afaceri. Asa ca supermarketurile o sa se închidă, si o sa rămânem fara portocale. Sau, ca sa acopere pierderile cu mere, o sa dubleze prețul portocalelor.

      Apropo, nimeni nu oprește produsele romanești la export. Doar atât ca sunt mai scumpe, agricultura la noi fiind înapoiată si costisitoare, iar România n-are "brand-uri" recunoscute internațional care sa poate pretinde prețul mai mare.
      Legea se poate oricum fenta. Vezi ceasurile "swiss made" cu 90% din componente produse in China. Probabil doar ambalajul va fi produs "românesc".
  • -7 (21 voturi)    
    toti asta care comentati sunteti idioti (Miercuri, 8 iunie 2016, 16:00)

    traian_mari [utilizator]

    si sunteti platiti sa faceti asta!! sa faceti dezbinari intre romani....adica nicio lege nu va multumeste! nu v-ati saturat bai taraturilor sa mancati rosii din olanda, adica toate imputiturile care altora nu le trebuiesc? legea este data sa incurajeze produsele romanesti! si hotnews o sa intre in istorie ca un site care a creeat dezbinare intre romani, pentru ca asta face...permite tutror celor care sunt platiti se ceeze dezbinare sa faca asta!
    • +3 (9 voturi)    
      satanizarea h-marketurilor (Miercuri, 8 iunie 2016, 16:25)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui traian_mari

      Hai sa nu mai satanizam atat marfa din import. La h-market ai si de unde ALEGE Sotia mea a facut in casa o dulceata din piersici Grecia, excelente, a iesit la 10 lei kila de dulceata.
    • +4 (12 voturi)    
      import (Miercuri, 8 iunie 2016, 16:30)

      nimrod [utilizator] i-a raspuns lui traian_mari

      Cum să-ţi spun ca să înţelegi?
      La români e aşa: nu pune mâna să alegi că tre' să vând tot; termenul de valabilitate e până se termină; dacă-ţi scoţi ochelarii de soare o să vezi că e copt; nu-ţi convine, valea, ce bă, dacă suflu în pungă să se umfle ca să-ţi pun branza, şamd.
      Deci, bagă la cap, măi Traiane, dacă în România va rămâne un singur supermarket, eu cel puţin, în nemernicia mea de vândut Vestului, o să mă târăsc până la el să cumpăr roşii olandeze. Na!
    • +3 (7 voturi)    
      hahaha (Miercuri, 8 iunie 2016, 16:37)

      misunel [utilizator] i-a raspuns lui traian_mari

      Probabil ar trebui hotnews sa cenzureze partinitor comentarii sau sa ne ceara buletinele cand postam ,a?
      Pf..
      • +2 (4 voturi)    
        daca ne cer buletinul (Miercuri, 8 iunie 2016, 17:45)

        traian_mari [utilizator] i-a raspuns lui misunel

        25% nu au trecut de varsta de 14 ani iar 75% sunt din Sf Gheorghe
    • 0 (4 voturi)    
      Esti bolnav, tataie. (Miercuri, 8 iunie 2016, 17:42)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui traian_mari

      Balaceanca scrie pe dumneata !
    • +1 (5 voturi)    
      ... (Miercuri, 8 iunie 2016, 18:44)

      Pardel007 [utilizator] i-a raspuns lui traian_mari

      Ba, da nici cu tine nu mi-e rusine. Râmă care esti - cine te obliga sa iei rosii din Olanda? Ah.. nu gasesti rosii românești? Pai.. ori nu cauti unde trebuie, ori nu-s..

      Uita-te si tu mai sus la comentariul lui bogdan1477 si al lui NL - sa intelegi de ce unii nu-s de acord cu legea asta. Ca sa-ti fac un rezumat: daca vroiau sa ajute producatorii romani, erau alte metode mai bune.

      "Da-i unui om un peste si il hranesti toata ziua. Invata-l sa pescuiasca si il hranesti toata viata!" No.. cu legea asta le da o coada de pește producatorilor locali. Peste ochi! Ca bani tot intermediarii or sa faca.
  • -3 (9 voturi)    
    Hai sa vedem efectele (Miercuri, 8 iunie 2016, 16:01)

    MPopa [utilizator]

    Protectionismul economic e riscant. Sa vedem cum va evolua. Dar retelele de supermarket-uri nu sunt in masura sa o faca pe victimele. Au luat si pielea de pe producatorii locali, au impus (cel mai probabil de comun acord dar Consiliul Concurentei nu vede) preturi infime, apoi taxe de raft si altele asemenea. Au disparut mii de magazine mici din cauza ca nu aveau aceleasi parghii de negociere ca marii retaileri. In conditiile astea eu zic ca merita incercata o masura de favorizare a produselor locale.
  • +2 (10 voturi)    
    vai de noi (Miercuri, 8 iunie 2016, 16:04)

    clotinda [utilizator]

    Am avut la Carrefour zilele trecute o singura oferta la caise: doar caise romanesti. Care nu erau storcite erau verzi. Si vom fi obligati sa cumparam fructe si legume romadnesti chiar daca sunt proaste? Plus ca nu vor putea produce fluxul necesar.
    • 0 (8 voturi)    
      pai de aia (Miercuri, 8 iunie 2016, 16:26)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui clotinda

      Pai de aia e magiun Topoloveni la 60 lei kila, ca au productie mica si vor sa compenseze prin pret. Sa l manance ei.
    • -1 (9 voturi)    
      50% (Miercuri, 8 iunie 2016, 16:40)

      misunel [utilizator] i-a raspuns lui clotinda

      restul din import..din alea cultivate pe bureti .
      o sa ai de unde alege nu-ti fa griji de asta
      dar eu acum daca vreau sa aleg romanesc,ca-mi place mie nu prea gasec
      de exemplu cauta tu in market usturoi romanesc si cand gasesti,fara misto,zi-mi si mie unde gasesc..ca la usturoi China are monopol pe Ro dupa cum pare..
      si asta e doar un exemplu
    • +3 (3 voturi)    
      mai incearca (Miercuri, 8 iunie 2016, 16:58)

      pardalian [utilizator] i-a raspuns lui clotinda

      si in alte magazine. Sunt destule. Stiu despre ce vorbesti. Am patit-o si eu. Nu mai stii ce sa alegi intre produse strivite si din alea insipide...
  • +4 (10 voturi)    
    pcr (Miercuri, 8 iunie 2016, 16:33)

    nimrod [utilizator]

    Era pe la noi, prin anii optzeci, prim-secretar la judeţ o peceristă proastă ca noaptea, care a interzis la un moment dat să se aducă fructe şi legume de prin alte judeţe. În vara aia n-am avut pepeni...
  • +3 (7 voturi)    
    o sa fie dragutz... (Miercuri, 8 iunie 2016, 17:03)

    liviu_ [utilizator]

    sa vezi acu scumpiri de preturi...
  • +1 (17 voturi)    
    Cu ocazia asta... (Miercuri, 8 iunie 2016, 17:21)

    FloceaIo [anonim]

    ...mai scapam de toate otravurile din import. Romania ajunsese cosul de gunoi al Europei. Ce era mai prost si otravitor era trimis la prostii de romani. Pesti cu viermi si metale grele? Trosc, trimis la romani! Legume si fructe cu pesticide? Trosc, la prostii de romani. Vaaai, ati vazut ce frumoase sunt rosiile din import? Iti faci freza in ele, asa de mari si lucioase sunt. Dar cand le gusti, parca mananci carton. La fel ardeii, vinetele, ridichile, capsunele, marele etc. F frumoase la aspect, dar adevarate bombe cu ceas pentru sanatate.
    ps: sa vedeti minusuri ce-mi iau....au navalit postacii hypermarketisti. ca in cazul bancilor, cu darea in plata. cine era de acord cu legea, era ars cu minusuri, ba eventual era si jignit de cozile de topor.
    • -3 (7 voturi)    
      Din pacate aveti dreptate (Miercuri, 8 iunie 2016, 18:18)

      Rogue [utilizator] i-a raspuns lui FloceaIo

      Asa este in Romania sunt trimise multe alimente de proasta calitate sau aflate la limita expirarii (unele se reeticheteaza, ghinon – oricum romanii cumpara, este in hipermarket deci este bun) sau infestate cu diferiti paraziti. Ele s-ar fi vandut foarte ieftin sau unele din cele cu paraziti ar fi trebuit distruse in strainatate dar in Romania, cum nu prea verifica nimeni, se vand ca oricare alte produse:
      „Ministrul Agriculturii, Achim Irimescu a spus ca Romania este piata de mana a zecea, unde nu se evicereaza pestele si se aduce foarte ieftin. Achim Irimescu a explicat ca, pana ajunge pestele la refrigerat, viermii din intestine migreaza in muschi. "Si asta e un peste contaminat",”

      "Aici este o piata in care importatorii se orienteaza si aduc produse la sfarsit de termen de valabilitate sau chiar depasit. In Romania sunt cazuri in care salamul se spala cu otet; se schimba saramura la branza, iar branza se baga din nou la vanzare. Statul nu-si face datoria, ANPC-ul nu si-o face. Altii controleaza ce intra din Romania, noi de ce sa nu controlam ce primim de la altii?“, spune ministrul Irimescu”.


      Si caz concret:
      „Peste 23 de tone de merluciu congelat, provenit din Spania, au fost depistate la începutul lunii mai ca fiind infestate cu paraziți, respectiv cu larvele viermelui Anisakis, iar până în prezent a fost retrasă de la comercializare o cantitate de numai patru tone ”.
      Mare parte din restul de peste infestat oricum s-a vandut...

      Sau:
      „Directia Sanitar Veterinara din Bihor a identificat un lot de 1.500 de kg carne de pui infectata cu Salmonella, provenita din Polonia, care a fost confiscat si distrus.”
      Noroc ca importatorul a facut controlul carnii... Cum a intrat in tara carne contaminata mare mister :) .

      Tot respectul pt. domnul ministru, a avut curajul sa spuna ce se stia de mult timp, altii doar au protejat importatorii fara sa tina cont de sanatatea cumparatorilor.
    • +3 (5 voturi)    
      Clientul roman vrea produs ieftin (Miercuri, 8 iunie 2016, 18:33)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui FloceaIo

      Asa e si calitatea. Problema e ca statul trebuie doar sa asigure o calitate minima acceptabila a produselor puse in vânzare. Legea asta nu va rezolva problema cărnii vechi de 40 de ani adusă din China, recongelată de n ori si făcută mezel in România, devenind astfel "produs românesc".
    • -4 (8 voturi)    
      Eu ti-am dat plus (Miercuri, 8 iunie 2016, 18:40)

      Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui FloceaIo

      cei cu minusurile nu gandesc cu mintea lor, scriu ce li s-a dat pe hartiuta... ma rog, poate unii stiu sa foloseasca un e-mail.
  • 0 (2 voturi)    
    Oof, viata noastra...! (Miercuri, 8 iunie 2016, 17:59)

    IonescuAl [utilizator]

    Nu stiu cum si de ce, dar de cateva zile numai vesti d-astea, rele:
    - Catastrofa de la alegeri, PSD-ul uber alles.
    - Modificarea legii fumatului.
    - Atentat la Istanbul, cel mai frumos oras.
    - Bugetarii mai primesc un cadou, isi pot lua concediu si daca nu lucreaza deloc (era oarecum logic, in general, ei nu lucreaza).
    - Aia cu brexitul conduc in sondaje.
    - Legea lui 51% produse (de cele mai multe ori scumpe si slabe calitativ).

    Ceva de bine aveti ?
  • +7 (7 voturi)    
    Ca sa dai o asemenea lege . . . . (Miercuri, 8 iunie 2016, 18:23)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . . ar trebui mai intai sa ai foarte bine organizate pietele fe gross. Or, dupa stiinta mea acestea nu exista. Un hipermarchet nu poate cumpara marfa cu Kg. ci cu tona sau tonele de kilograme. De unde le ia ca sa respeste legea ce a fost trimisa la promulgare? Eu inteleg faptul ca trebuie ajutat fermierul roman dar intreb si eu la randul meu este pregatit acest fermier sa faca fata din punct de vedere calitativ si de cost concurentei de peste hotare? Eu nu cred! Si cred ca aceasta lege va produce mai mult paguba si va bulversa comertul in asa hal incat unii retalieri isi vor lua lumea in cap si vor pleca pur si simplu. Organizati pietele de gross si desfiintati pietele in care toti asa zisii tarani vand de fapt produsde provenite din import si in felul acesta scoateti la lumina si evaziunea din agricultura. Fermierul trebuie, oricat ar fi el de mic, sa isi vanda marfa in pietele de gross pe factura, nu in piata, nu la marginea drumului, nu la coltul strazii etc. si atunci hipermarcheturile vor avea de unde sa se aprovizioneze si poate vor acoperi chiar mai mult de 51% din marfa de pe raft!
    • +1 (1 vot)    
      Cer scuze . . . (Miercuri, 8 iunie 2016, 20:11)

      Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      . . . pentru expresia ,,tonele de kilograme ,,
  • +3 (7 voturi)    
    daca legea ar afecta doar pe cei ce o vor... (Miercuri, 8 iunie 2016, 18:33)

    ilex2013 [utilizator]

    Ce bine ar fi daca de "binefacerile"acestei legi s-ar bucura doar cei ce au dat-o si cei care sunt de acord cu ea. Din pacate ne va afecta pe toti. Alimentele vor fi si mai proaste si mai scumpe decat cele de pana acum. Nu stiu pe cine va ajuta legea dar in nici un caz nu va pune pe roate agricultura romaneasca.
  • +5 (5 voturi)    
    Oare de ce sunt atat de multi care nu gandesc?? (Miercuri, 8 iunie 2016, 18:43)

    LiviuX [utilizator]

    Lasand la o parte legea care e sub orice critica, ceea ce era de asteptat avand in vedere calitatea parlamentarilor, de ce atatea comentarii aiurea? Dar de fapt, poate nici asta nu e de mirare avand in vedere ce s-a votat de curand la alegeri, deci calitatea alegatorilor...
    Deci sa vedem legea: v-ati gandit macar putin la ea? Ce inseamna 51%? Valoare, cantitate, greutate, cum calculezi acel procent? Ex. Un harbuz = un ardei iute = un strugure = un dulap = un cauciuc? Pentru ca din cate vad, legea nu spune ca procentul e "pentru fiecare produs"! Apoi, cand se vace calculul si deci verificarea: zilnic, saptamanal, lunar, la momentul controlului? Cum verific de ex ca azi am la raft 49 pepeni straini si 51 romanesti? Si cine face aceasta verificare, va trebui o armata intreaga sa numere produsele? Fiind vorba si de lanturi de magazine, cum verific: lantul in total, fiecare magazin, raion de magazin? Asa cum au remarcat deja unii, ce te faci cand nu ai produse romanesti, cum respecti legea? Apoi, la ce pret vor ajunge produsele romanesti la raft? Daca magazinul va trebui sa aiba produse romanesti, va trebui sa le aduca de undeva. Cate lanturi de aprovizionare cu produse romanesti exista? Iar daca va trebui ca magazinul sa-si faca propriul serviciu de aprovizionare, sa mearga la fiecare producator sa ia cate 50 kg de rosii, 10 l de lapte, sa culeaga acestea de la sute de producatori mergand sute de km pentru a le aduce la magazin, cu ce pret vor fi vandute? Cine le va mai cumpara? Si cine va recompensa magazinul pentru pierderile suferite prin deprecierea marfii?
    • +3 (3 voturi)    
      A, si inca o tampenie cat casa (Miercuri, 8 iunie 2016, 19:48)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      Cum de nu a sesizat-o nimeni? Com dovedesti ca un produs e romanesc sau nu??? Am la raft, pepeni in sectorul "made in Romania". Cum verific daca pepenele de acolo e chiar romanesc si nu numai pus acolo? Ca magazin, ma aprovizionez de la un en-gros-ist, nu produc eu marfa. El mi-o da in cutii pe care scrie "Made in Romania" si eu o vand ca marfa romaneasca. Dar el de fapt a pus-o doar in cutie, cine stie de unde e. Magazinul e vinovat sau cine in cazul asta?
      • +1 (1 vot)    
        Liviu, sincer (Miercuri, 8 iunie 2016, 21:15)

        Cuca [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        Nota 10. Pe bune.
  • +4 (6 voturi)    
    Oare de ce sunt atat de multi care nu gandesc?? (Miercuri, 8 iunie 2016, 18:43)

    LiviuX [utilizator]

    Continuare:
    Sa vedem acum comentatorii: De ce atata sustinere pentru o lege care impune ceva, nu sustine ceva? In calitate de comerciant, e treaba mea ce vand si cum vand, atat timp cat respect legile. Atat timp cat am cumparatori pentru produsele vandute, care e problema? Nu am vazut nici un magazin de asta care sa ceara ca si in piata sa fie vandute OBLIGATORIU produse straine, sa opreasca pe cineva sa se duca in piata sau chiar la alte magazine, sa cumpere ce vrea, daca vrea, cand vrea. De ce sa restrictionez sau sa oblig pe unii si pe altii nu?
  • 0 (2 voturi)    
    nu e o lege normala (Miercuri, 8 iunie 2016, 18:58)

    mihaitzateo [utilizator]

    Nu e o lege normala.
    Si asa Comisia Europeana alta treaba nu are decat sa vina cu verificatu si asa mai departe.
    E mult mai normal sa faci piete si sa acorzi producatorilor locali facilitati si atunci,o sa vina sa vanda in piete.
    Par egzample:
    In Militari,unde e complexul ala comercial mare faci si o ditai piata langa.
    Sa vedem cine mai cumpara apoi de la Auchan sau Carrefour legume :D .
    Spre exemplu,de la Cora lujerului nu ia nimeni legume,ia din Piata Veteranilor.
    La Gorjului s-a facut Carrefour,dar nici nu incearca sa vanda legume,ca ia lumea din piata.
    La fel,la Cora de la Sun Plaza vand greu legume,ca ia lumea din Piata Sudului legume,primavara,vara.
    Eu vorbesc de denumiri din Bucuresti,din Militari.

    Din candidatii la PMB ,a castigat dna Firea.
    Dna Firea zice ca dnia sa e foarte iubitoare de traditii romanesti.
    Atunci sa vedem ca se apuca dna Firea si ne face si noua piete in plus,in Bucuresti.
  • 0 (4 voturi)    
    De ce este o lege buna (Miercuri, 8 iunie 2016, 19:11)

    Rogue [utilizator]

    Legea este in general buna, prevederile cele mai utile pt. Romania sunt:
    „nu ai voie sa mai faci facturi in plus la producator„
    Asta inseamna ca pana la 30% din valoarea unor produse era „taxata” de hipermarket-uri pt. a putea vinde produsul romanesc deci producatorii:
    -trebuiau sa creasca pretul nejustificat ceea ce facea ca produsul romanesc sa aibe un raport calitate pret mai mic decat era normal;
    -producatorul nu prea reusea sa aibe cine stie ce profit, cat sa cresti pretul daca 30% se duce direct la hipermarket?. Cine iti mai cumpara produsul daca costa cu 40% mai mult decat unul din import?.
    Asta afecta atat profitul producatorului cat si bugetul Romaniei (profitul hipermarketului cam era externalizat).


    Impuneau hipermarketurile asemena practici anticoncurentiale?. Era piata libera despre care ni se propavaduieste non stop mai ales cand se inchide o firma/fabrica romaneasca afectata de practicile hipermarketurilor?.

    Prin cele 2 metode hipermarketurile reusau sa falimenteze concurenta care nu putea impune „taxele” si nu putea negocia cu producatorul un pret mai mic ca hipermarktrul asa ca nu avea de unde sa faca promotii.
    Lipsa concurentei facea ca producatorii sa nu aibe unde sa vanda:
    -erau obligati sa accepte „taxele” impuse;
    -nu se puteau infiinta noi producatori daca nu aveau acces la hipermarket si cam asta insemna ca cineva sa nu mai vanda acolo.

    Practicile hipermarketurilor au blocat concurenta si initiativa atat in domeniul comertului cat si in agricultura, zootehnie si industria alimentara (furajelor, veterinara). De acum va aparea ceva concurenta.
    Pana la urma toti am fost afectati de acest blocaj prin taxe si impozite mai mici colectate la buget.

    Au avut ceva de munca cei care au initiat si sustinut aceasta lege. De remarcat.
    • 0 (2 voturi)    
      Nu cred (Joi, 9 iunie 2016, 9:39)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Rogue

      "Practicile hipermarketurilor au blocat concurenta si initiativa atat in domeniul comertului cat si in agricultura, zootehnie si industria alimentara (furajelor, veterinara)."
      Fals - Agricultura, zootehnia si industria alimentara au fost distruse de democrati inainte ca primul h-market sa apara in Romania prin 2000.
  • +2 (6 voturi)    
    Am incercat .. (Miercuri, 8 iunie 2016, 19:19)

    SeverDiculescu [anonim]

    acum cativa ani cand incepuse campania Fabricat in
    Romania sa cumpar numai produse alimentare romanesti . Am rezistat o saptamana......erau toate mult mai proaste si la fel de scumpe.
  • +2 (2 voturi)    
    Ce-o fi "volumul de marfa pe raft"? (Miercuri, 8 iunie 2016, 22:44)

    Alui [utilizator]

    Asta specifica legea ca sa fie 51%. Oricum legea e cretina, inspirata de legi ca in Venezuela (aia cauta acum mancare prin gunoaie) si India (fara comentarii).
  • 0 (0 voturi)    
    Marfa romaneasca la Auchan (Joi, 9 iunie 2016, 9:23)

    infoInsider [utilizator]

    https://infoinsider.ro/2011/07/25/fabricat-in-romania-ardei-california-rosu-produs-romanesc-de-origine-olandeza/
  • -1 (1 vot)    
    Legea cu muzica in RSR (Joi, 9 iunie 2016, 12:12)

    Toni_Romania [utilizator]

    Seama cu o lege din RSR, cam de prin 1984, care obliga posesorii de studiouri de inregistrari ( de pe vinil pe caseta) sa inregistreze 50% muzica vest si 50% muzica din RO. Adica daca voiai un Jean Michel Jarre trebuia sa iei la pachet si un Iordachioaie.
  • 0 (2 voturi)    
    este o prostie (Joi, 9 iunie 2016, 12:13)

    Lucian RomulusConstantin [anonim]

    o lege ce limiteaza piata libera. daca cineva isi inchipuie ca romanii vor cumpara marfa proasta si scumpa doar pentru ca e romaneasca se inseala, sau e prost de pute!
    singurul criteriu ce sta mereu in picioare este RAPORTUL PRET-CALITATE. punct. restul sunt povesti de adormit guvernul. asa ca daca producatorii romani vor sa fie competitivi sa scoata marfa buna la pret corespunzator. deocamdata merele romanesti sunt mai scumpe decat bananele aduse din africa si cartofii romanesti sunt mai scumpi decat cei din egipt. producatorii romani sa lase tunurile si mercedesurile si sa faca treaba.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi