Mesajul lui Dacian Ciolos de 1 iunie: Vreau sa pun baze solide pentru performanta in educatie, sanse egale pentru toti copiii si acces la servicii medicale de calitate

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 1 iunie 2016, 12:05 Actualitate | Politic

Dacian Ciolos
Foto: Facebook.com
Premierul Dacian Ciolos afirma, intr-un mesaj transmis de 1 Iunie, ca societatea are un rol hotarator in formarea generatiilor de maine, precizand ca vrea sa puna baze solide pentru cateva aspecte esentiale, intre care se numara sansele egale pentru toti copiii indiferent de mediul din care provin, performanta in educatie si acces la servicii medicale de calitate, informeaza Guvernul, intr-un comunicat.

Mesajul integral transmis de Dacian Ciolos de 1 iunie:


"Ii sarbatorim astazi, in prima zi de vara, pe toti copiii din Romania si din intreaga lume. Doar prin ei putem spera la un viitor mai bun. Pe langa dragostea si confortul de neinlocuit al familiei, societatea are si ea un un rol hotarator in formarea generatiilor de maine: asadar, noi avem datoria sa le oferim un prezent mai bun.

De aceea, prin masurile sustinute de guvernul pe care-l conduc, vreau sa pun baze solide pentru cateva aspecte esentiale, precum: performanta in educatie, sanse egale pentru toti copiii indiferent de mediul din care provin si acces la servicii medicale de calitate.

Vreau ca Romania sa devina o tara in care a creste un copil sa insemne pentru parinti preocuparea de a-l ajuta sa-si gaseasca drumul cel mai potrivit in viata si de a-i pune in valoare aptitudinile, si nu sa insemne grija pentru ziua de maine, cum, din nefericire, se intampla pentru unii dintre parinti."










1711 vizualizari
  • +4 (6 voturi)    
    baze solide (Miercuri, 1 iunie 2016, 12:14)

    stefansb [utilizator]

    Daca vreti reforma reala in educatie trebuie platit profesorul in functie de rezultate, de progresul pe care il inregistreaza elevul. Daca profesorul va avea bonusuri daca duce un copil de 5 la nivel de 7, sau daca il mentine la un nivel inalt, atunci va fi interesat si cel de la tara, si cel din cartiere marginase si cel din scoala cea mai buna din oras. Se poate crea un sistem de testare nationala, fiecare elev la ce materii e interesat, sa zicem 3 materii. Se vede din ce punct pleaca, in ce punct ajunge, si in functie de asta se distribuie bonusuri pt profesori, dupa algoritmi stabiliti, in limita unui buget maxim: sa zicem 200 milioane de euro anual. Asa fiecare profesor va avea interesul sa isi faca materia interesanta, sa o aleaga elevii printre cele 3 care ii intereseaza. Nu intereseaza pe nimeni materia ta...nu ai sansa la bonus. Iar daca cineva e interesat, bonusul vine doar daca ai si rezultate, daca il ajuti sa progreseze sau sa se mentina la nivel ridicat. daca bugetul de bonusare e fix, atunci nu se vor umfla notele aiurea, sa ia toata lumea bonus, ci se vor da note pe bune, iar cei care vor inregistra intr-adevar rezultate bune vor avea si bonus. Asta inseamna concurenta reala, iar concurenta duce la progres. S-ar putea sa se ajunga la situatia in care un profesor de matematica sa ia 4000 de lei, si unul de muzica 1100? S-ar putea, dar asta doar pt ca parintii, platitorii de taxe, vor decida ca vor sa stimuleze mai mult profesorul de matemartica decat pe cel de muzica. Deci ei vor decide catre cine merg taxele lor. Si pana la urma nici medicii nu sunt platiti la fel. Un chirurg neurolog ia mai mult dect un medic de familie. Desi amandoi sunt medici. La fel un profesor de matematica poate ajunge sa ia mai mult decat unul de muzica, desi amandoi sunt profesori. Totul va tine de ce interese au parintii (adica cei care platesc de fapt, prin taxe) si de calitatea muncii fiecaruia.
    Dar aveti curaj sa va luati la tranta cu sindicatele pt asa ceva?
    • +2 (4 voturi)    
      Bravo (Miercuri, 1 iunie 2016, 12:35)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

      Asa e corect si asa se ajunge la rezultate nu la dependenti politici.
    • +3 (5 voturi)    
      vise.... (Miercuri, 1 iunie 2016, 12:54)

      Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

      sindicatele nu stiu decat una si buna: indexari, de ce iau medicii mai mult, pb din invatamant sunt datorate salariilor mici si punct. Ca ;e-a crescut in 2015 cu 26 % e irelevant, calitatea si rezultatele nu trebuie sa fie si el crescute! In opinia lor sa zicem mersi si pt ce dezastru e acum...ca se sacrifica pt noi, bietii profesori!
      In "ritmul" asta garantat nici daca le-ar dubla si duce de la media de 400-500 euro (ca atat au acum) la 800-1000 euro net si nu se va cunoaste nimic in plus, vor incepe sa invoce alte pb, gen atitudinea copiilor, parintilor, dotarea proasta, samd...

      Cum sa introduca competitia intre profesori, pai va dati seama ce dezastru ar fi pt sindicate?
    • +1 (3 voturi)    
      plata la perfomante este discutabila aici (Miercuri, 1 iunie 2016, 13:15)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

      Aveti dreptate cu performantele, dar care sa fie indicatorii?->
      ->De exemplu, ce te faci cu profesorii care predau la tara in catune in care copiii nu sunt motivati si au parinti care i tin la stransul recoltei in loc sa se duca la scoala? Acolo daca ai macar un singur copil pe an pe care l convingi sa invete tabla inmultirii si sa se duca mai departe, interesat fiind de o materie, deja este o munca titanica.
      Aveti perfecta dreptate cu performantele, insa este foarte dificil de evaluat in functie de context. Nu este imposibil, dar la ce legiuitori avem, ma indoiesc sincer ca reusesc sa adapteze performantele inregistrate la context, pentru ca adaptarea contextului este imposibila.
      In primul rand profesorii sunt muritori de foame. aceasta parte trebuie rezolvata si dupa aceea vorbim de plata la performante ca in "vanzari". Pe de alta parte lipsa performantelor ar trebui penalizata in functie de rapoartele de zona ale inspectorilor de zona, care, la randul lor, sa nu fie alesi politic ca acum...Este dificil, foarte dificil.
      • +1 (1 vot)    
        atunci marirea de salariu e inutila si fara efect (Miercuri, 1 iunie 2016, 14:39)

        stefansb [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

        pai daca profesorul dintr-un anumit sat nu reuseste sub nici o forma sa atraga elevii...cu ce pretext mai cere marire de salariu, daca oricum contributia lui e zero? Nu poti sa vi sa spui "dati-mi un salariu mai bun, dar eu oricum nu am ce sa fac, copiii astia tot slab pregatiti vor raman".
        Sindicatele mereu au argumentul asta: "daca ar fi salarii mai bune, educatia ar fi mai performanta". Pai inseamna ca ele sustin ca se poate imbunatati ceva. Pai atunci de acord. Sa platim mai bine acolo unde ze vad rezultate. Dar nu poti tu ca sindicat sa spui ca vrei salarii mai bune, si atunci o sa creasca nivelul educatiei, dar daca se coreleaza salariile cu performanta sa spui ca nu ai cum sa imbunatatesti performanta din cauza unor factori externi, pt ca tocami ce ai justificat solicitarea de marire de salariu prin faptul ca aceasta va duce la imbunatatire. Si cand cer marire de salariu nu spu "vai, copiii sunt obraznici si dezinteresati", spun "assta va duce la o educatie mai buna". Si cand legi salarizzarea de rezultate brusc sunt copiii de vina? Pai ei vor fi la fel si daca ii creste salariul profesorului fara nici o conditie. Intelegem atunci ca degeaba le marim salariiile, ca tot nu o sa se vada rezultate
      • +1 (1 vot)    
        scopul si mijloacele (Miercuri, 1 iunie 2016, 14:52)

        stefansb [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

        adica, ce vreau sa zic, ca daca scopul meu ca stat e sa imbunatatesc educatia, iar cineva imi spune ca e imposibil sa obtin rezultate mai bune, cel putin in anumite zone (mediul rural), de ce as arunca eu cu banii in salariile profesorilor de acolo, daca oricum asta nu imi aduce rezultate? Inseamna ca fondurile trebuie directionate, macar in prima faza, pe rezolvarea problemelor ce impiedica progresul. Daca lipsa de interes e problema, atunci scoala trebuie sa devina mai interesanta. Sa faca de banii aia un program de masa calda in scoli, ca sa previna abandonul scolar, sa faca un program de burse pt elevii care iau rezultate bune la teste nationale, sa-i stimueze pe copii sa fie interesati, ca inteleg ca asta e problema.
        Sa doteze scolile cu computere, sa faca scoli noi acolo unde scolile cad pe elevi. Orice atrage interesul copilului.
        Si abia apoi sa umble la salarizare, ca inteleg ca oricum n-are efect, ca spuneti ca e imposibil in conditiile date sa scoti ceva din copiii aia. Atunci de ce sa ii platim in plus, daca si-asa tot acelasi rezultat vom avea?
        Sa schimbam conditiile intai, si apoi sa umblam la salariazare. Si cand umblam sa avem grija sa o dam totusi in functie de rezultate. Se poate construi un sistem de cuantificare a progresului cu suficienti algoritmi incat sa fie obiectiv. Nu asta e problema. Probema e ca sindicatele nu vor, si guvernele sunt prea slabe sa impuna asa ceva.
        • +1 (1 vot)    
          aveti dreptate, trebuie vazut un feedback (Miercuri, 1 iunie 2016, 15:28)

          jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

          Insa ma indoiesc ca ai nostri conducatori stiu sa creeze o baza de evaluare adaptata la realitate. Romania nu este chiar Suedia unde este suficient doar sa vrei sa inveti, aici sunt copii care nici nu stiu de ce ar trebui sa invete si pe care parintii nu i ajuta nici macar dandu-le timpul necesar sa o faca:(.
          Ma tem ca vor face un talmes balmes mai mare decat cel de pana acum si ne vom trezi cu elevii de la tara care invata in scoli dotate numai cu personal suplinitor.
          Ia un profesor de la o scoala generala cu rezultate stralucite si muta l la tara, intr o zona defavorizata; s-ar putea sa ai surpriza ca are rezultate maui slabe decat suplinitorii din zona, desi profesorul este bun, dar obisnuit cu o altfel de copii. performanta este relativa cand vorbesti de scoli, desi efortul depus este identic. Pana la urma, nimeni n are de gand sa si rupa gatul muncind undeva unde sansele lipsesc...
    • 0 (0 voturi)    
      Dl Ciolos (Miercuri, 1 iunie 2016, 14:57)

      MPop [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

      Toata stima dar asta e problema in Romania...se tot pun baze, fiecare ministru vine si pune bazele pentru ceva insa nici unul nu vine si continua acea constructie.

      De la revolutie se tot pun baze insa nu se construieste nimic...
  • +3 (3 voturi)    
    am dubii mari (Miercuri, 1 iunie 2016, 12:23)

    mi_po [utilizator]

    pai pana cand punctul central in invatamant este profesorul, copilul nu va avea decat sa se adapteze la cerintele acestuia. Cand copii vor putea sa gandeasca liber, cand se va dori sa se cunoasta aptitudinile acestuia, cand programa de invatamant se va adapta la aptitudini si nu la note, atunci vom avea o sansa.
    Deocamdata inraim copii sa ia note mari sa faca fata la examene si la concurenta, sa isi faca temele, fara prea multa gandire si ratiune. Trebuie sa digere ce i se da.
    A se vedea sistemul finlandez care este nr 1 in lume si care se adapteaza dupa copil! va mai curge multa apa pe Dunare, nea Ciolos pana cand dorinta va deveni fapta!
    • 0 (0 voturi)    
      punctul central in invatamant, conform LEN a fost (Miercuri, 1 iunie 2016, 22:49)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui mi_po

      a fost elevul. Prin ciopartirea elgii cu ordonante de ponta s-a ajuns ca punctul central in invatamant sa redevina profesorul.
  • 0 (0 voturi)    
    Domnule Ciolos, (Miercuri, 1 iunie 2016, 14:56)

    muvis [utilizator]

    Gasiti, va rog, un Vlad Voiculescu si pentru invatamant. Dar grabiti-va, ca nu mai apucam si noi sa vedem cum e sa invete copilul cu placere ce-i trebuie ca sa devina un... om.
  • 0 (0 voturi)    
    Utopia, bat-o vina !!!! (Miercuri, 1 iunie 2016, 15:16)

    Miky113 [utilizator]

    Sanse egale la saracie !!!
    Cel mai bine se poate imparti 0, nu exista dubii asupra rezuiltatului: cat, restul, trunchiere, rotunjire, ...
    Sansele la oras =sat ?!!!.Miram-as .
    Egalitatea e o relatie de comparatie , nu un adevar absolut !

    Unde mai pui ca din cauza inexistentei unui sistem inteligent de irigatii la nivel national,
    la sat ajungi sa cumperi totul;
    si uite asa ajungi sa depasesti cu mult sansele de la oras !
    Intr-o luna si jumate, ai ocazia sa-ti bagi capul in nisip , ca sa egalezi sansele.

    Lucrati la cauza , nu la efect !!!
    Te pomeni ca Dacian vrea sa se produca efectul inaintea cauzel !?.
    Fa schimb de copii, sa mai reduci pe ici pe colo decalaju !

    Canalul Siret-Baragan, pe cand ???????????


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică