Ministrul Justitiei, Raluca Pruna: 10.000 de procurori DNA nu pot opri coruptia. E nevoie de schimbarea mentalitatii

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 6 mai 2016, 22:27 Actualitate | Politic

Raluca Pruna
Foto: Ministerul Justitiei
Ministrul Justitiei, Raluca Pruna, spune ca principala misiune a viitoarei strategii anticoruptie, aflata acum in lucru la Ministerul Justitiei, va fi sa mute accentul de pe institutiile statului catre romani. Ministrul Justitiei a vorbit vineri despre nevoia de rigoare personala si de schimbare a mentalitatii romanilor. Raluca Pruna a afirmat ca, daca Romania nu va ajunge in punctul in care fiecare cetatean va respecta legea, "10.000 de procurori DNA" nu vor fi suficienti ca sa lupte impotriva coruptiei, potrivit Digi 24.

"Vrem sa mutam un pic accentul de pe actiunea represiva a statului, care, sigur, este importanta, in masura in care avem coruptie trebuie sa raspunda potrivit legii romane in vigoare, dar spun sa mutam accentul putin si pe preventie, pentru ca 1.000 de strategii, 1.000 de legi si 1.000 de institutii nu fac nimic daca nu avem si un public educat in sensul de a respecta aceste legi. Si, inainte de a face asta, de a avea in primul rand o cenzura morala si de a intelege ca nu adoptam legi de dragul de a adopta legi, ci adoptam legi tocmai pentru a face posibila avansarea interesului public general", a afirmat Raluca Pruna, la o conferinta care a avut ca tema lupta impotriva coruptiei.

"Cred ca nicio societate, in absenta uinei rigori morale care ne apatine fiecaruia dintre noi, indiferent de ce profesie facem, de faptul de a avea sau nu o demnitate publica, cred ca singura calitate de cetatean, de participant in viata cetatii este o conditie fundamentala fara de care 1.000 de strategii, de legi, de institutii, 10.000 de procurori DNA nu pot rezolva (coruptia - n.red) intr-o societate. Asta este asteptarea mea nu de ministru ci de cetatean in primul rand, ca fiecare dintre noi sa ne gandim la aceste lucruri in momentul in care suntem chemati sa luam decizii, de la decizia de a vota, daca suntem cetateni, la decizia pe care o luam administrativa, in cazul meu, ca ministru, sau decizia politica pe care cei alesi sunt chemati sa o adopte in Parlamentul Romaniei", mai spune ministrul Justitiei.

Raluca Pruna a vorbit si despre presiunile politice care, spune ea, sunt foarte mari in acest an electoral. Si a asigurat ca guvernul nu va ceda: "Un angajament fara rezerve de a sprijini institutiile nationale anticoruptie prin legislatie stabila, resurse adecvate si independenta fata de presiunile politice. Care nu sunt putine. Cel putin in ultimele saptamani, o declar fara rezerva, suntem in situatia in care avem un cadru legislativ, avem un cadru institutional si asistam, poate, la una din marile ofensive ale luptei impotriva luptei contra coruptiei. Asadar, cred ca momentul este unul grav. Trebuie sa ne asiguram ca ceea ce s-a castigat, nu usor si nu intr-un termen scurt, este pastrat. Si, in numele Guvernului Romaniei, pot spune ca obligatia si angajamentul nostru este sa ne asiguram ca nimeni nu primeste imunitate in fata justitiei, ca produsul infractiunilor inclusiv, vorbim astazi despre coruptie, nu este neurmarit, nu ramane neconfiscat si ca ceea ce a fost luat de la beneficiarii reali, de la societate intr-un sens larg, ceea ce a fost furat societatii este redat societatii."










2908 vizualizari
  • +14 (18 voturi)    
    Cea mai pertinenta fraza auzita in ultimii 20.. (Vineri, 6 mai 2016, 22:47)

    Marcel89 [utilizator]

    ...de ani.


    "10.000 de procurori DNA nu pot opri coruptia. E nevoie de schimbarea mentalitatii"
    • -2 (2 voturi)    
      Doamna pruna, exista alte solutii(concentrate) ! (Duminică, 8 mai 2016, 10:45)

      Miky113 [utilizator] i-a raspuns lui Marcel89

      No1: E nevoie de "inzecirea" pedepseior !
      No2: confiscarea extinsa a averilor ...inclusiv a celor din pemparsi(panama/cipru)
      No3: regim adevarat de detentie, fara atatea regimw speciale: editura de carti, sala de fitness, sala de monta, intretinut terenu lu finu

      Adica a nu se intelege ca trebuie inmultit totul cu 10.
      Ar fi foarte simplu: 1 an cu suspendare , modificat la 10 tot cu suspendare !
      Buna oara numarul procurorilor posibil sa trebuiasca decimat, dupa o asemena decizie..

      Cine credeti ca trebuie sa o faca o asemenea modificare ? ! ? Hotzii ????

      De ce pe vremea lu Tzepes calca-i pe aur, si acum nu mai gasesti nici fer de facut catuse ?!!
  • +9 (11 voturi)    
    dificil (Vineri, 6 mai 2016, 23:07)

    sile1 [utilizator]

    Problema coruptiei este,intradevar, una de mentalitate.

    Atata vreme cat la omul de rand,sa-i spunem asa,omul obisnuit exista convingerea ca pentru a obtine ceva ,chiar daca este dreptul lui sa obtina legal acel ceva,trebuie sa dai o spaga fenomenul coruptiei va fi greu de ingradit si diminuat.

    In felul acesta samanta coruptiei se" infige" in mintea majoritatii populatiei,de la talpa societatii,si se ajunge la situatia de a fi tolerata ca mijloc de a te" descurca" in viata.

    Asa s-ar putea explica de ce canditati la primarii cu condamnari definitive sau in prima instanta sunt acceptati de alegatori pe liste si multi vor fi si votati.

    Grav este ca urcand pe scara sociala comportamentul corupt - corupator se amplifica indiferent de gradul de pregatire profesionala.

    Din acest motiv sunt de acord ca in absenta unei rigori morale autoconsimtite dar si impuse va fi dificil sa se aduca coruptia la nivele cat mai reduse posibil
    • -4 (6 voturi)    
      ti-am dat eu minus (Sâmbătă, 7 mai 2016, 6:38)

      adyQ [utilizator] i-a raspuns lui sile1

      daca te intrebai cine a fost...si....gresesti, nu e nici o problema de mentalitate, mentalitatea se cultiva si de obicei cea mai buna metoda de nastere si cultivare este pumnul in gura! daca tu crezi ca nemtii sau oricare altii care respecta leagea o fac din bun simt inseamna ca nu ai inca buletin...ca sa o contrazic si pe doamna care nu stie ce sa faca in pozitia "care este" iti zic eu: daca 10000 de procurori DNA nu sunt destui atunci angajati 100000 ca sa ajunga si atunci sa vezi cum dispare in timp record problema cu mentalitatea :)
      PS: Daca se refera la prostimea care voteaza primari sau parlamentari infractori dovediti atunci tre sa ii dau totusi dreptate din pacate, dar eu cred ca aia nu are nimic de a face cu mentalitatea ci mai degraba cu prostia atat de specifica romanashilor.
  • +3 (7 voturi)    
    iti vine să plângi (Vineri, 6 mai 2016, 23:17)

    e.o. [utilizator]

    Dar de ce nu se obosește acest guvern să sesizeze Curtea Constituțională care pare oarecum deasupra sistemului la orice bănuială asupra legilor care se adoptă?

    În rest este o declarație absolut corectă, doar că nu știu dacă va avea vreo șansă o asemenea abordare. Biciul - avertismentele, amenzile, utilizați ce aveți la îndemână la maxim pentru a instaura ordinea în România. În acest moment pare ieșit oarecum de sub control. Nu este vina acestui guvern, dar poate încerca mai tare...
  • +7 (7 voturi)    
    primul lucru..... (Vineri, 6 mai 2016, 23:20)

    TRABI [utilizator]

    Primul lucru care trebuie schimbat , consta in a nu se mai expune populatiei , din partea oamenilor polirici , a scolii , a parintilor si altor formatori de opinie , idei precum ca nu se poate face nimic , sau ca situatiile de fapt nu pot fi schimbate , sau ca o schimbare dureaza ani de zile . Va dati seama ca cei multi si saraci cu duhul si adolescentii , sunt resemnati in secunda a doua ?
    Oamenii puternici si cei din media , sa dea semnale de incurajare si incredere populatiei .
    Nu-i asa cum zice doamna ministru , ca populatia sa respecte legile si sa-si schimbe mentalitatea .
    Legile se impun a fi respectate . Cei care ar trebui sa fie in slujba impunerii respectarii legilor , nu fac mai nimic . Iau salarii de la buget si chiar mare parte din ei protejeaza cele mai mari hotii . Am ales un alt fel de Presedinte , avem un alt fel de guvern ....de ce nu-s schimbati din functii toti cei care conduc tot ce-i de stat si care-si bat joc in continuare de noi de banii de la buge si de avutia tarii ?
  • +5 (9 voturi)    
    are dreptate... (Vineri, 6 mai 2016, 23:20)

    exilatul [utilizator]

    atita timp cit un popor are in singe mentalitatea de a insela, a fura nu poti face nimic...mai ales cind ii aleg sa i conduca pe cei care le seamana...
    • +2 (10 voturi)    
      Ba ai ce face (Sâmbătă, 7 mai 2016, 3:01)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui exilatul

      Anume, sa-l educi.

      De-aia are din partea mea in continuare tot respectul Funeriu. Indiferent ce critici i se pot aduce, a fost primul care a introdus la nivelul scolii ceva masuri care sa-i obisnuiasca pe elevi cu ideea ca frauda se plateste. O experienta educationala dupa parerea mea foarte puternica.

      Si de-aia, dupa parerea mea, de la educatie trebuie sa inceapa totul. Cata vreme in scoli se copiaza in continuare pe rupte, mentalitatea aia de care se plange doamna ministru n-are nici o sansa sa se schimbe. Dupa vorba aia veche romaneasca, cine-a furat un examen sau macar o teza sau un extemporal elev fiind, nu va avea mai tarzu retineri in a fura din pix niste alegeri, niste fonduri de la stat sau chiar bunurile unor concetateni.
      • +1 (3 voturi)    
        oare ce... (Sâmbătă, 7 mai 2016, 9:35)

        vizirul [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        oare ce sunt invatati elevii la orele de religie?se vorbeste cumva despre respectarea legii, despre onestitate si corectitudine?nu as crede ca cei care predau aceasta "disciplina" ajunsi in aceste posturi pe cai dubioase au in mintea lor asa ceva.
  • +12 (12 voturi)    
    Coruptia (Vineri, 6 mai 2016, 23:23)

    victor L [utilizator]

    nu a fost "oprita" nici unde in lume, tendinta este de diminuare cit mai mult posibil a coruptiei.
    Acum, nu stiu daca 10.000 de procurori sint chiar putini
    la o tara ca Romania.
    Vorbve frumoase spuse de dna ministru, doar ca mentalitatile de secole inradacinate pe plaiurile mioritice nu vor fi eradicate doar prin morala. Fara pedepse aspre coruptii ne vor ride in nas; deja o fac majoritatea.
    • +4 (12 voturi)    
      Le systeme (Sâmbătă, 7 mai 2016, 1:39)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      Este greu sa produci schimbari intr-o societate fara sprijin masiv din partea publicului cei drept. Este si mai greu cand SIE este in razboi cu SRI-ul, cand
      legile sunt strambe si cand justitia persista cu pedepse injuste.
      Omul cinstit nu se simte aparat.
  • +9 (13 voturi)    
    ... (Vineri, 6 mai 2016, 23:30)

    VarailVarail1 [anonim]

    10 000 de procurori nu pot opri un kkt.
    Avem nevoie de judecatori "pe bune" nu numai de procurori. Ca e usor sa arati cu degetul dar ce folos cand judecatorul iti ia degetul si il baga-n kur.
    Schimbati toti judecatorii din tara asta si mai vorbim dupa.
    "Schimbarea mentalitatii" - bagaj de cuvinte goale aruncate la fraieri
    Pff ... mori usor romanie.
  • +4 (8 voturi)    
    m (Vineri, 6 mai 2016, 23:54)

    /./ [utilizator]

    Romanul s-a nascut hot deci peste noapte e imposibil de schimbat mentalitati.Solutia e simpla, dar nimeni nu vrea sa o implementeze.Numarul de ani de puscarie trebuie sa fie in functie de prejudiciu si trebuie sa creasca exponential daca deja esti la a doua, a treia etc abatere.
    Ex, ai furat de 100000 euro, 10 ani de puscarie.
    Ai furat 1000000 euro , 100 ani de puscarie plus confiscarea averii.Tot romanul ar trebui sa isi declare averile nu doar politicienii si tot romanul trebuie sa fie in stare sa demonstreze cum si-a facut averea, daca nu e in stare se confisca.DAr se vrea, nu ...dar noi vorbim de mentalitati.....
  • +7 (7 voturi)    
    Legi clare si dure... (Sâmbătă, 7 mai 2016, 1:04)

    blackarrow [utilizator]

    ca mentalitatile se schimba dup-aia , in functie de ele ...sa vezi atunci cum nu-si mai permit judecatorii s-o dea cotita ,daca legea prevede pedepse duble pt. cei din "sistem", daca sunt legi clare de confiscare a averilor si daca ANAF-ul chiar isi face treaba si se recupereaza prejudiciile. Daca pe marii borfasi-ei merita atentia speciala -ii deposedezi de averi, treaba e ca si rezolvata, puscaria e doar cireasa de pe tort ,asa sunt legile mai nou in Anglia si e eficient.Deci trebuie pornit si din parlament, din pacate o reduta greu de cucerit ,aia-s cei mai mari nemernici ce se opun , deci trebuie sa-i mai primenim, o chestie care e intr-adevar de schimbare a mentalitatilor . Deci ar fi o combinatie de metode , in plus vointa politica e esentiala, care si ea la randul ei e indusa de lideri ,care sunt supusi si ei aprecierii opiniei publice , deci si societatea civila poate avea un cuvant de spus. Concluzia e ca "daca vrei, poti " si nu trebuie sa purtam lozinci ,ci si sa actionam in sensul respectiv.
  • +7 (9 voturi)    
    Atat timp cat hotii (parlamentarii) conduc tara, (Sâmbătă, 7 mai 2016, 2:00)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    poti sa stai pe fir la infinit.

    Mai schimbati oamenii din conducere si din partide si mai vorbim.

    PSD inca are un infractor condamnat la conducere si o multitudine de membri in parnaie.

    Deci... nu va grabiti.
  • +4 (4 voturi)    
    Aiurea - povesti pentru naivi (Sâmbătă, 7 mai 2016, 5:29)

    Pac-pac [utilizator]

    Tineti minte ca ni se spunea la scoala ca pe vremea lui Vlad Tepes puteai sa-ti uiti banii pe strada ca nu ti-i lua nimeni?
    Aia aveau procurori?
    Nu, frica pazeste bostanaria. Trebuiesc puscarii, pedepse mai dure si cu cati procurori ai, cand l-ai prins pe unul ca Condrea asta de la Hexi Pharma l-ai bagat 50 de ani la inchisoare si i-ai luat tot pana la lenjerie intima.
    UE nu-ti interzice pedepsele dure, doar pe aia cu moartea...
    • +1 (1 vot)    
      remember ...... (Duminică, 8 mai 2016, 19:28)

      TRABI [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

      Apropo ca ai zis...... In 1970-1980 , in Bucuresti , dimineata la oera 5 se lasau lazile cu lape , iaurt , sana , la fiecare chiosc . Vanzatoarea venea abia la ora 6,30 . Permanent , la fiecare chiosc exista o cutie din carton in care fiecare ce venea si-si lua laptele , pune banii cinstit si corect . Nu cred ca umbla cineva la cutie pentru ca nu am auzit cazuri . Ce ziceti de asta ? Cred ca-si mai aduc aminte unii....
    • +1 (1 vot)    
      PREA DUR (Duminică, 8 mai 2016, 21:08)

      mariocotan [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

      Eu unul nu as fi de acord cu puscaria prea dura sentinta doar confiscat tot dar TOT lasat la pielea goala in drum ,,,,cel mai tare doare cand este atacat buzunarul!
  • +3 (3 voturi)    
    Never !! (Sâmbătă, 7 mai 2016, 10:56)

    Stef_and [utilizator]

    Coruptia sta in insusi poporul roman!
    Vezi omul ca doar atunci e fericit si cu inima impacata cand a dat un mic cadou indiferent ce?!
    Da si la medic, da si la biserica, da si la primarie, da si la mort!!
    Asta e in sange, in noi - niciodata nu o sa intelegem altfel!
    Micile cadouri ajung la milioane de Euro in cazul marii coruptii!!
  • -1 (5 voturi)    
    Concluzia e veche.. (Sâmbătă, 7 mai 2016, 11:24)

    echidistantul_ [utilizator]

    Arestam politicienii ca toti sunt corupti, chiaburi, mosieri si pe toit burghejii. Dar uite ca nu este de ajuns!
    Avem nevoie de omul nou!
    SI pentru asta, securitatea statului are nevoie de puteri nelimitate.

    Hei... dar parca astea au fost lucrurile impotriva carora am iesit in strada in decembrie 1989.
  • +3 (3 voturi)    
    SCHIMBAREA MENTALITATII!! (Duminică, 8 mai 2016, 17:24)

    mariocotan [utilizator]

    Ce inteleg eu prin schimbarea mentalitatii este acea schimbare a- ORGANELOR -denumire comunista asta e,mai exact ....cand a fost filmat acel doctor care lua spagi la secunda si dupa aia arestat de ce nu au fost arestate si persoanele care au dat spaga tot la secunda?!Aceasta este intrebarea!PANA NU ARESTAM SI PERSOANELE CARE DAU SPAGA NU AVEM LINISTE!


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version