Proiect de lege: Manifestarile publice care defaimeaza tara sau natiunea se pedepsesc cu inchisoarea de la 6 luni la 3 ani

de Iulia Rosca     HotNews.ro
Joi, 24 martie 2016, 12:51 Actualitate | Politic

Mai multi parlamentari PSD, UNPR si PC au depus un proiect de lege care prevede pedepsirea cu inchisoarea de la 6 luni la 3 ani pentru manifestarile publice care defaimeaza tara sau natiunea.

Proiectul prevede introducerea unui nou articol in Codul penal si a fost depus la Senat pe 23 martie:

Art. 256 ind. 1: Defaimarea tarii sau a natiunii

"Manifestarile publice savarsite cu intentia de a defaima tara sau natiunea romana se pedepsesc cu inchisoarea de la 6 luni la 3 ani si interzicerea unor drepturi."

In expunerea de motive, semnata de deputatul PSD Sorin Avram Iacoban, intiatorii sustin ca dezincriminarea, in 2006, a infractiunii de defaimare a tarii si ofensei aduse unor insemne s-a dovedit falimentara si vorbesc despre manifestari secesioniste.

Fragmente din epxunerea de motive:
  • Tot mai multi cetateni de alte etnii decat cea romana considera Ziua Nationala de Romaniei ca zi de doliu national. Sunt comemorati si se plange la capul criminalilor de razboi, sunt considerati eroi nationali cei care au asasinat populatia romana din Ardeal dupa dictatul de la Viena, sunt ridicati la rang de patrioti cei care promoveaza secesiunea teritoriala si, nu in ultimul rand, asistam la o epurare a populatiei romanesti care inca mai traieste in inima tarii.
  • Aceste manifestari secesioniste si iredentiste, aceste instigari la crima de leznatiune nu fac parte din sfera dreptului la libera expresie, ci pot fi considerate acte pregatitoare care pun in pericol securitatea nationala.
  • Recent, pe acest fond secesionist determinat de componenta etnica, a fost organizat un atentat care urma sa vizeze romanii ce sarbatoreau Ziua Nationala la Targu Secuiesc, atentat care a ramas doar in faza de tentativa datorita eforturilor organelor abilitate.
  • Scoaterea din ilicitul penal a infractiunii de defaimare a tarii sau a natiunii nu a avut niciun fundament real si constitutional. 












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
5365 vizualizari
  • +10 (24 voturi)    
    proiect (Joi, 24 martie 2016, 13:03)

    nimrod [utilizator]

    Pe când, totuşi, o lege privind crima de lezinteligenţă, ca să zic aşa...
    • -2 (10 voturi)    
      nicicand (Joi, 24 martie 2016, 14:25)

      nesuferitu [utilizator] i-a raspuns lui nimrod

      pentru ca nu s-ar pute aplica ''lor''. lipseste ''obiectu' muncii''...
  • +17 (35 voturi)    
    Tema nationalista (Joi, 24 martie 2016, 13:05)

    Daniels22026 [utilizator]

    Asta-i tema nationalista a mafiei.

    Cine este nemultumit de administratia mafiota uslamista a tarii, de fapt defaimeaza tara. Tara, in viziunea uslamista, sunt ei mafiotii din administratie si politica, functionarii corupti si partidele nesimtite, impreuna cu alegatorii lor inapoiati. Antena 3 si milioanele de complici la propaganda. Ei, toti nemernicii sunt tara, iar noi restul suntem defaimatori de tara, inclusiv ungurii. Cum sa fii nemultumit de administratia mafiota??!!

    Va arat eu cum uslamistilor. Uite-acum am sa defaimez tara voastra de hoti:

    Huooooooo!
    Jos mafia uslamista!!!
    Mafia la puscarieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!
    • +1 (13 voturi)    
      Asta e tema romanilor! (Joi, 24 martie 2016, 15:56)

      Anarb [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      Tare mi-e ca astia de protesteaza prin comentarii au de fapt accent ascutit prin nume.
      Cum vine unu' cu o lege buna, cum incep atacurile la gatul initiatorilor.
      Dar de ce nu e buna legea in sine, esti in stare sa spui, nene?
      • -4 (10 voturi)    
        Nu mai furati! (Joi, 24 martie 2016, 17:07)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Anarb

        Daca nu mai furati, toate vor merge mai bine. Si noi toti o sa va criticam mai putin. Si ungurii o sa fie fericiti sa traiasca intr-o tara bogata, mai grozava decat tara lor de inima, Ungaria. De ce crezi tu ca va critica romanii si ungurii si toata tara neuslamizata??!!

        E atat de simplu! Nu mai furati, nu mai sustineti mafia, nu ne mai jigniti inteligenta si faceti ceea ce vi se spune de atata timp, atat de clar: NU mai furati! Altfel nu scapati de noi. Smecheriile nationaliste si toate smecheriile voastre, se repeta, sunt plictisitoare. Erati vicleni intr-o vreme, acum nu ne mai puteti pacali. In schimb ne produceti imense resentimente, o ingrozitoare greata. In special nationalismul asta imbecil, injositor.

        Jos mafia!
        • +4 (12 voturi)    
          Nem tudom (Joi, 24 martie 2016, 18:00)

          Anarb [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

          Tu intelegi romaneste? Nu mai furati cine? Eu te intreb de ce nu e legea buna si tu o tii ca surda pe mormant cu parlamentarii care fura.
          Ia vezi ca poate ai incurcat textele standard de postat si astea erau pt alt articol.
          • -2 (8 voturi)    
            Cum? (Joi, 24 martie 2016, 19:42)

            Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Anarb

            Picat ca de pe luna, tu intrebi de ce e legea proasta. Pai este exact invers intrebarea. Cui foloseste provocarea mafiota?!

            De ce si-ar dori ungurii administratie romaneasca, daca romanii pleaca incotro vad cu ochii, in special cei mai tineri, precis din cauza proastei administratii romanesti?! De ce? Tu trebuie sa explici asta, pentru ca esti de acord initiativa mafiei. Eu sunt cat se poate impotriva oricarei initiative mafiote. N-am nevoie de mafie, nici romaneasca, nici ungureasca, de nici un fel.
            • +4 (6 voturi)    
              De ce si-ar dori ungurii... (Vineri, 25 martie 2016, 8:15)

              Ioizu [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

              ...administratie romaneasca? Ca sa nu-i fure Verestoy sau Raduly.
              Ia uite cine dadea lectii...
            • +3 (5 voturi)    
              Auzi ma Janos, (Vineri, 25 martie 2016, 10:33)

              Iomen [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

              vezi ca in romana e picat din luna, nu picat ca de pe luna.
        • +2 (10 voturi)    
          Nem tudom (Joi, 24 martie 2016, 18:00)

          Anarb [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

          Tu intelegi romaneste? Nu mai furati cine? Eu te intreb de ce nu e legea buna si tu o tii ca surda pe mormant cu parlamentarii care fura.
          Ia vezi ca poate ai incurcat textele standard de postat si astea erau pt alt articol.
  • +20 (32 voturi)    
    exact (Joi, 24 martie 2016, 13:13)

    soloman [utilizator]

    politicienii care defileaza cu catuse sa mai ia inca 3 ani pt ca ne defaimeaza tara
  • +7 (25 voturi)    
    iaca talibanii (Joi, 24 martie 2016, 13:22)

    muciflenduri [utilizator]

    Au gasit terminatii ce proiect sa mai propuna. Nu le pute dreptul de a spune orice, inclusiv ca Romania e o tara de cacat. Daca spun ca romanii sunt hoti si needucati, ar trebui sa fiu reeducat vreo 2-3 ani, in puscarie.
    De fapt idiotii ar fi vrut sa aiba o lege care spune 'Ungurii care nu tin ciocul mic, sa faca puscarie'. Asa, in spiritul convietuirii europene a popoarelor.
    • +4 (8 voturi)    
      Convietuire cu Jobbik (Joi, 24 martie 2016, 17:12)

      idsoc [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

      ...si 64 de comitate care pun bombe.
      Astia aduc cu autocarele activitisti de la Budapesta si mai agita si vreo cativa ametiti locali si noi stam sa ne uitam cum dau foc lu' Avram Iancu in piata publica.
      Ia du-te tu si arde steagu' francez la Paris sau o papusa cu Garibaldi la Roma si explica-le la toti ca asta intelegi tu prin convietuire europeana.
      Prietene, daca vrei sa fii cetateanul unui stat il respecti si ii respecti si insemnele; daca nu...lu ea e mare si Ungaria aproape. Asa e peste tot in lume!
    • +5 (9 voturi)    
      Mai usor prietene (Joi, 24 martie 2016, 17:31)

      Anges [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

      ...cu afirmatiile depre romani, ca ne-am dat seama ce hram porti si cat impartial esti.
      Cine nu stie sa dea o cautare pe HN despre Beke Istvan, mitinguri de solidaritate si atentat si o sa vada cum sustin alde muciflenduri si Codruta N si altii de pe aici pa teroristul ala.
      Li se cam taie macaroana ungurilor si au pornit masina propagandistica in forta...
    • +5 (5 voturi)    
      Iote aici! (Vineri, 25 martie 2016, 9:09)

      Gigi-al-mai-tare [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

      So intarit muciflendu, il gidila de o plimbare pe la bulau.
  • +5 (17 voturi)    
    Iarasi o lege tipic romaneasca (Joi, 24 martie 2016, 13:35)

    LiviuX [utilizator]

    Adica incompleta, imprecisa, neclara, care lasa loc la interpretari, care poate va avea nevoie de "norme metodologice" de aplicare. De ex. unde e definita acea defaimare? Ca daca nu e definita precis, oricine zice ceva poate fi condamnat.
  • +3 (17 voturi)    
    Bai sauditilor! (Joi, 24 martie 2016, 13:50)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Tocmai am citit cum Mugur Isarescu i-a dat cateva milioane de euro lui Virgil Magureanu! Tocmai citesc cum intra primari si politicieni in inchisoare! Voi mai, ne spuneti noua cum sa vorbim! Uite ca denigrez, sunteti niste hoti si Romania e un stat mafiot!
  • +3 (13 voturi)    
    DA! (Joi, 24 martie 2016, 14:18)

    Lomecuza [utilizator]

    Unde semnez, unde votez?!?

    Poate că odată cu legea asta o să behăie mai puţin diverşii udemerişti, secuişti, eliwizeli, florieni, tokeşişti, şihipsteri de toate soiurile şi neamurile ....
  • +12 (12 voturi)    
    da, (Joi, 24 martie 2016, 14:24)

    nesuferitu [utilizator]

    atata timp cat ''tara sau natiunea'' nu se asimileaza cu ''alesu' neamului'' sau orice alt ''demnitar''! si cu ''executare''!
    • 0 (0 voturi)    
      Executare? (Vineri, 25 martie 2016, 9:11)

      Gigi-al-mai-tare [utilizator] i-a raspuns lui nesuferitu

      Cuvintul asta are valoare doar daca implica si o teapa.
  • +1 (13 voturi)    
    ce inseamna "defaimare"? (Joi, 24 martie 2016, 14:38)

    Codruta N [utilizator]

    Adica in ce caz "defaimez tzara si natiunea"? D.ex. daca spun ca romanii isi aleg mereu niste puliticieni de kcat inseamna ca "defaimez natiunea"? >:
    • +5 (7 voturi)    
      Exemplificare (Joi, 24 martie 2016, 17:37)

      Anges [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      Pai defaimare e atunci cand HN publica un articol despre ziarist norvegian care pune Romania in topul statelor ce trebuie vizitate, aducand printre argumente si faptul ca are bere buna si tu vii in comentarii si spui ca e o minciuna si ca e sponsorizat si ca berea din Romania contine numai porcarii. Ti-aduci aminte? E bun exemplul?
  • +4 (12 voturi)    
    Asa vrea sa apuc si eu ziua... (Joi, 24 martie 2016, 14:39)

    Andradda [utilizator]

    ...in care se va aplica aceasta lege populista.
    Adica sa vad politia romana ca aresteaza 500 sau 1000 de unguri care defaimeaza regulat Romania, la toate marsurile si intrunirile lor secuiesti, unguresti, maghiare sau cum or mai fi ele!
    • +2 (12 voturi)    
      defaimare (Joi, 24 martie 2016, 16:00)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

      Romania a fost/este defaimata de politicienii care sunt corupti, de cetatenii sai care fura cu nesimtire, de cetatenii sai care se comporta ca niste animale (sper ca n-am defaimat animalele), de cetatenii sai care merg in strainatate si fura si se comporta ca niste animale.
      Ce fac ungurii e apa de ploaie.
      • -5 (7 voturi)    
        CORECT !!! (Joi, 24 martie 2016, 16:27)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui john70

        acesta e spiritul !!!!

        fie ca sunt penelishti (adica P$Dishti mai proshti) sau P$Dishti sadea, 26 de ani ne au dus "la vale" si NU la deal; TOATE echipele de parlamentari din 1990-ytd ar TREBUI sa intre sub incidenta acestei legi...+ BONUS...sefii de stat...ytd...
      • -6 (6 voturi)    
        Foarte bine spus! (Joi, 24 martie 2016, 17:47)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui john70

        Nu datorita a ce spun cativa unguri (chiar 1000 sau mai multi) se uitau chioras vesticii cand te duceai acolo si auzeau ca esti roman, ci datorita tiganilor care ajunsesera acolo inaintea ta, a coruptiei politicienilor din Romania.
        • +4 (8 voturi)    
          Nu despre imaginea externa e vorba aici (Joi, 24 martie 2016, 18:08)

          idsoc [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          ...ci despre fluierat de imn romanesec la meci de campionat, cantat de imn unguresc de nationala de hochei a Romaniei, manifestatii pt eliberarea unui terorist care a vrut sa puna bombe de ziua ta nationala.
          Ai prins poza?
          • -5 (7 voturi)    
            Daca asa consideri tu, e trist (Joi, 24 martie 2016, 18:47)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui idsoc

            Deci cineva sa fie bagat la inchisoare pentru ca a fluierat sau a manifestat pentru eliberarea unui om? Pai cum ramane dar cu libertatea de opinie, de expresie de care se face atata caz? Si cum ramane cu munca in afara tarii? Ca si asta e denigrare daca vrei, insemnand ca ei considera ca Romania e proasta si nu asigura conditii de munca si salarii decente si de aia muncesc in afara? Deci ii arestam si pe toti cei care lucreaza in afara si aduc miliarde de euro in tara? Si asta mi se pare mult mai grav decat a fluiera un imn... Si sunt milioane, nu cativa ici si colo...
            • +4 (6 voturi)    
              Corectie, vorbim de un terorist (Joi, 24 martie 2016, 20:50)

              Anges [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

              Si nu trebuie sa faca nimeni puscarie. Pur si simplu nu trebuie sa batjocoresti insemnele unui stat. E simplu, n-ai cum sa gresesti.
              Sau daca tu esti de acord cu ce a facut Beke Istvan sau cu fluierarea imnului sau coborarea drapelelor romanesti te rog spune clar si explica de ce.
              • 0 (0 voturi)    
                Nu discut aici terorismul! (Luni, 28 martie 2016, 15:03)

                LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Anges

                Asta nu e lege antiterorism, alea sunt legi speciale, ca sa fie clar! Dar ca sunt manifestari in favoarea lui, se fluiera imnul sau se coboara drapele, e alta problema, si asta e ceea ce se discuta aici. Asta am spus, ca trebuie stabilite CLAR niste limite precise, altfel oricine va putea fi acuzat daca cineva va dori asta. Deci atat timp cat manifestarea e in limitele legii (tineti minte ca exista si dreptul la manifestatii neautorizate!), cat se coboara (sau chiar ard) drapele (tineti minte SUA cu ani in urma!), nu vad care e problema, e dreptul fiecaruia sa aiba o opinie, sa militeze pentru ceva, ATAT TIMP CAT O FACE IN LIMITELE LEGII!
          • -5 (7 voturi)    
            P.S. Nu de vorba de imagine externa (Joi, 24 martie 2016, 18:50)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui idsoc

            Denigrarea daca e, e oriunde, nu numai in locuri "special amenajate" :-). Se se poate denigra ceva si prin actiuni (ca si manifestatiile de ex.), nu numai prin vorbe sau sunete.
            • +4 (6 voturi)    
              Corect (Joi, 24 martie 2016, 20:54)

              Anges [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

              Doar ca ar fi cam greu sa aplicam asta in Ungaria fara sa mai defilam o data cu armata prin Budapesta si cred ca am duce legea prea departe. :)
              • 0 (0 voturi)    
                S-ar parea ca unii au niste idei fixe (Luni, 28 martie 2016, 14:56)

                LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Anges

                cu Ungaria asta. Nu zic ca nu au si ei extremistii lor, dar eu in tot ce am spus m-am referit la probelma si lege in general, nu la cazuri particulare. Evident ca terorismul trebuie discutat separat, comform legilor antiterorism si nu ca o simpla denigrare. Am spus eu altfel? EVIDENT NU! Deci evident ca si tu ai dreptate. Dar nu toti judeca asa, dupa cum se vede...
  • +3 (15 voturi)    
    o lege buna (Joi, 24 martie 2016, 14:49)

    Francisc 1 [utilizator]

    ar fi sa interzica oamenilor in special parlamentarilor sa fie prosti , cine nu se conformeaza pac amenda !
  • +5 (9 voturi)    
    ATENTIE Hot News ! (Joi, 24 martie 2016, 19:09)

    marki [utilizator]

    Postacii pe care voi ii promovati permanent pe acest sit, gen: Daniels,muciflenduri,un oarecare,Codruta N, un domn,Liviux, s-au demascat a fi alogeni, care prin comentariile lor intrec orice limita a bunului simt.Generalizeaza orice nimic, cu trimitere la toti romanii,ofenseaza romanii atribuindu-le la modul general toate nenorocirile din lume, incearca sa-i puna in inferioritate pe romani fata de ceilalti europeni, scot in evidenta o visata superioritate a alogenilor fata de romani si multe altele.Acesti indivizi, voit, confunda democratia cu anarhia,dreptul la libera exprimare cu grosolania si lipsa de educatie. Este timpul ca astfel de atitudini sa inceteze.
    • -5 (7 voturi)    
      recunosc ca ti am dat + (Vineri, 25 martie 2016, 10:13)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui marki

      m ai complimentat; admit ca suntem diferiti (noi doi) pentru ca eu Cred in drumul Drept, insa Tu NU !. Admit ca pentru clasa politica ACTUALA din Romania as participa la o cheta care sa conduca la un Sanatoriu gen Guantanamo unde sa ii tratam pe "numitii" de : hotzie din ban public, tradarea intereselor celor care i au votat..diverse. Legat de alte diferinte in semantica cuvantului alogen, precizez ca TOT ce este mujic, cu afinitate pentru mujici (ex . motocicleni, u$lamishti, etc) ma declar impotriva lor, adica...sunt strain lor. Daca nu te am edificat, mea culpa
    • -1 (7 voturi)    
      Iubitor de mafie (Vineri, 25 martie 2016, 11:43)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui marki

      Nu mai fura! Sau inceteaza sa mai tii partea mafiei.

      Romania nu inseamna hotia si dragostea de hotie. Nu esti roman prin furt. Esti doar hot si iubitor de hotie. Racnetele milioanelor de nesimtiti ca tine nu reprezinta nici tara, nici continentul, nu reprezinta nimic onorabil.

      Esti doar vocea mafiei nationaliste. Esti vocea decadenta a culturii uslamiste, care simte ca piere natural. Va duceti. Prea incet, dar va duceti, majoritate de nemernici ai unei culturi mafiote, cu radacini comuniste, pe cale de disparitie.

      Huoooooooo! La puscarie nenorocitilor!
      • -1 (3 voturi)    
        Pentru cei doi, de mai sus (Vineri, 25 martie 2016, 23:05)

        marki [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        De regula nu ma aplec la nivelul primitivilor de nivelul vostru, dar de aceasta data o fac.Modul vostru de gandire si exprimare arata ca posibilitatile intelectuale si culturale de care dispuneti nu va permite sa iesiti in spatial public.
        Faceti umbra pamantului in zadar.Cu oameni ca voi societatea mai mult pierde, asa ca mai bine lipsa de insi ca voi.
        • +1 (3 voturi)    
          Viclenie tipica mafiei nationaliste (Sâmbătă, 26 martie 2016, 8:36)

          Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui marki

          Mai intai chipurile n-ai legislatie sa te apere de invadatorii straini. Iar toti cei care iti demasca intentiile mafiote, sunt prietenii dusmanilor care trebue eliminati.

          Viclenia asta se aplica de zeci de mii, in toate triburile. Si astazi nu exista sfarsitul vreunui dictator care sa nu invoce pericolul strain.

          Nici macar nu esti pe aproape sa intelegi cat sunteti de prosti, si cat de clar se vede asta. Esti condamnat la inapoiere mintala pe viata. Sclav pe viata al mentalitatii mafiote. Sunteti o rusine a speciei umane!
        • +1 (3 voturi)    
          un pensionar cu numele unui vrednic (Sâmbătă, 26 martie 2016, 14:18)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui marki

          Domnitor....in rest..gandeshti....prin cenusha..imperiului...daca ai vazut filmul....scaraotzky trotzky


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă