ANALIZA Ce, cand si cum comunica pe Facebook principalii candidati la alegerile locale din capitala?

de Mihai Ivascu     HotNews.ro
Miercuri, 23 martie 2016, 15:51 Actualitate | Politic

colaj
Foto: Colaj HotNews.ro
Hotnews a analizat paginile de Facebook ale principalilor candidati la primaria generala a capitalei, Gabriela Firea si Ludovic Orban, si ale principalilor candidati la primaria sectorului 1, Alexandru Nazare si Dan Tudorache. Inca de la inceput va putem spune ca niciunul dintre politicienii pusi sub lupa nu rateaza ocazia de a le ura fanilor de pe Facebook “La multi ani!” cu ocazia diverselor sarbatori crestine. Analiza releva si faptul ca o parte dintre ei se uita cu grija cifrele din spatele mesajelor transmise si incearca sa le ajusteze astfel incat mesajele lor sa ajunga la cat mai multe persoane. Pe altii nu-i intereseaza prea mult ce, cum si cand posteaza, iar acest lucru se reflecta in numarul de aprecieri.

Cel mai apreciat politician pe Facebook dintre principalii candidati la alegerile locale din capitala este Gabriela Firea, cu aproape 400 de mii de fani. Ea este urmata de candidatul PNL la primaria sectorului 1, Alexandru Nazare, a carui pagina de Facebook inregistreaza peste 15 mii de aprecieri, o treime dintre acestea fiind stranse doar in ultima luna. Contracandidatul Gabrielei Firea, liberalul Ludovic Orban, a reusit sa convinga putin peste o mie de persoane sa-i aprecieze pagina. Dan Tudorache, candidatul PSD la primaria sectorului 1, este apreciat de 657 de persoane pe Facebook. In materie de strategie de comunicare pe Facebook ne-a atras atentia si Daniel Baluta, primar interimar si candidat la primaria sectorului 4.

Candidatii la primaria generala a Bucurestiului

  • Gabriela Firea
Pagina de Facebook a Gabrielei Firea, candidatul PSD la functia de primar general al capitalei, a strans de-a lungul timpului aproape 400 de mii de aprecieri, clasandu-se in topul zece al celor mai apreciati politiceni pe Facebook. Gabriela Firea publica pe Facebook in 83,3% din cazuri imagini insotite de text. Pe pagina candidatului PSD sunt publicate adesea imagini cu reprezentari ale unor sfinti, publicate in contextul diverselor sarbatori crestine. De altfel, Firea nu rateaza aproape nici un sfant, semnalizand audientei si sarbatori mai putin cunoscute, cum ar fi sarbatorirea Sfintei Tatiana, Sfanta Ecaterina sau Sfantul Mare Mucenic Mina.

 

Un alt laitmotiv al fotografiilor publicate pe Facebook de politicianul PSD este familia – fiind date publicitatii zeci, daca nu chiar sute, de imagini “din sanul” familiei Pandele-Firea. Ea nu uita nici de zilele de nastere ale persoanelor publice cunoscute si apreciate in general de public mai in varsta, cum ar fi Ovidiu Komornyik sau Florin Piersic. In putinele dati in care scrie despre subiectele aflate pe agenda publica, prefera sa disemineze subiectele “puse pe piata” de partid sau le abordeaza prin prisma interesului de partid.



Gabriela Firea nu pare sa aiba o strategie de comunicare pe Facebook bine pusa la punct iar acest lucru se vede cel mai bine in cifre. In ciuda numarului mare de aprecieri ale paginii, doar 2,56% dintre fani interactioneaza cu postarile politicianului. In medie, pe pagina lui Firea sunt publicate 0,74 mesaje, dintre care doar 4,2% sunt transmise in format video.

Candidatul PSD la Primaria Capitalei comunica si pe blog, insa nu distribuie continutul creat pentru blog si pe pagina de Facebook. Spre exemplu, in 21 martie au aparut pe blogul gabriela-firea.ro 7 articole care au ca subiect Bucurestiul, dupa o perioada de peste trei luni in care blogul nu a mai fost actualizat.

  • Ludovic Orban

Ludovic Orban, candidatul PNL in cursa pentru Primaria Generala a Capitalei, are un numar mic de aprecieri pe pagina sa de Facebook in comparatie cu candidatul PSD, Gabriela Firea. Putin peste o mie de persoane apreciaza pagina de Facebook a lui Ludovic Orban. Liberalul nu comunica cu electoratul de pe Facebook doar prin intermediul paginii, ci si prin intermediul profilului personal care este urmarit de peste 1.500 de persoane.

 Pe pagina de Facebook a lui Orban apar intr-o saptamana in medie doar 1,42 de mesaje. Chiar daca numarul de mesaje publicate este atat de mic incat media este calculata pe saptamana, si nu pe zi – asa cum se intampla in majoritatea cazurilor, “gandurile” lui Orban au un impact semnificativ asupra publicului sau, care interactioneaza cu postarile sale in 14,08% din cazuri.




Politicianul prefera sa isi transmita mesajele sub forma de text. Din numarul total de postari, 66,7% sunt sub forma de text simplu, in 27,8% din cazuri au fost publicate imagini si in doar 5,6% din postari aduc continut video.

In majoritatea cazurilor, textele postate pe pagina de Facebook a lui Orban depasesc 500 de caractere si nu vin insotite de hastag-uri. Subiectele abordate apartin in marea lor majoritate sferei politicii interne. Rareori sunt publicate imagini din intimitatea familiei sau care fac referire la evenimente care nu au legatura cu politica.

Chiar daca Orban nu si-a ales nici macar un nume de utilizator pentru pagina sa, astfel incat adresa sa fie usor retinuta, pagina sa a inregistrat o crestere impresionanta a numarului de aprecieri in ultima luna – cu 70% mai multe like-uri. Prima postare a politicianului pe pagina de Facebook a fost inregistrata pe data de 1 octombrie 2015.

Candidatii la primaria sectorului 1


  • Alexandru Nazare

Alexandru Nazare, candidatul PNL la primaria sectorului 1 al capitalei si deputat de Braila, comunica pe Facebook prin intermediul paginii sale inca din martie 2012, pe vremea in care acesta era in fruntea Ministerului Transporturilor, in guvernul Mihai Ungureanu. In patru ani de activitate pe Facebook, pagina politicianului a fost apreciata de peste 15 mii de persoane. In ultima luna, Nazare a reusit sa stranga peste cinci mii de fanii, luand in cosiderare faptul ca in data de 14 februarie a.c. semnala atingerea pragului de zece mii de “like-uri”.

Cum a reusit aceasta performanta?




In patru ani, Nazare nu a publicat nici macar un singur mesaj de tip text. 83,3% din mesaje sunt distribuite sub forma de imagini insotite de text, 12,5% sunt videoclipuri si 4,2% adrese de internet (de cele mai multe ori trimiteri catre diverse articole si videoclipuri de pe youtube). Pe pagina deputatului sunt distribuite zilnic in medie 1,55 mesaje.

Numarul de fani care interactioneaza cu postarile liberalului oscileaza de la o zi la alta destul de mult. Spre exemplu, in data de 23 martie, 13% din fanii sai interactionau cu postarile sale – in conditiile in care in mod natural (organic) acest indicator nu ar trebui sa sara de 7%, potrivit unor estimari statistice(*) O zi mai tarziu, aproape jumatate din numarul total de fani ai politicianului interactionau cu postarile sale (44,07%). In conditiile in care o pagina nu ofera un continut foarte atractiv care sa devina viral este practic imposibil ca acest indicator sa ajunga atat de ridicat in mod natural/organic. Cel mai probabil politicianul a reusit sa atinga o cota atat de ridicata a interactiunii apeland la programul de publicitate al Facebook.

Un alt aspect care ne-a atras atentia este numarul mare de persoane care apreciaza mesajele politicianului. In urma unei analize asupra listei de entitati care au apreciat sau distribuit continutul paginii am obserat ca o buna parte din aceste entitati sunt de fapt pagini ale diverselor organizatii de sector ale PNL (organizatia de femei, de tineret) si consilieri de partid. Numarul de "like-uri" si "share-uri" contribuie la cresterea numarului de afisari ale paginii.

Continutul publicat de Nazare este de obicei atent lucrat iar mesajele electorale sunt livrate sub forma de imagini asupra carora au fost aplicate diverse elemente grafice. De obicei, elementele adaugate sunt reprezentate de un text scurt in care este prezentata succint o idee, care este dezvoltata in descrierea imaginii. Cand nu publica mesaje electorale, Alexandru Nazare isi anunta prezenta la diverse emisiuni de televiziune, publica imagini de la evenimente publicate la care a participat, comenteaza diverse subiecte din sfera sa de interes si expertiza (transporturi si infrastructura), consemneaza sarbatori crestine si, destul de rar, distribuie imagini din timpul liber.



Candidatul PNL are si un site nefunctional. Domeniul alexandrunazare.ro este inregistrat de o firma de PR si consultanta, Fresh Mint S.R.L., despre care ziarul Puterea a scris in 2012 ca ar fi fost controlata chiar de catre Nazare. Potrivit puterea.ro, firma ar fi castigat cel putin un contract cu Posta Romana care in urma unui control al Curtii de Conturi s-ar fi dovedit a fi pagubos pentru compania de stat.





  • Dan Tudorache 
Dan Tudorache, candidatul PSD la conducerea celei mai bogate primarii de sector, a reusit sa atraga pe Facebook intr-un an doar 654 de aprecieri. Tudorache posteaza in medie 0,41 de mesaje pe zi. In 87,5% din cazuri postarile pesedistului sunt reprezentate de imagini insotite de text. Postarile deputatului ajung la circa 8,26% dintre fanii sai de pe Facebook. El isi foloseste pagina de Facebook pentru a-si anunta prezenta la diverse emisiuni de televiziune.


Cand nu este invitat la emisiuni, acesta trece in revista diverse sarbatori crestine, semnaleaza zilele in care diverse personalitati istorice s-au nascut sau au murit si, rareori, publica imagini de la diverse evenimente publice la care a participat. Si mai rar, politicianul isi exprima opinia fata de subiectele aflate pe agenda publica. Mai exact, si-a exprimat opinia fata de trei subiecte: impozitarea bacsisului, modul de desfasurare al alegerilor locale si atacurile teroriste din Bruxelles.


Daniel Baluta comunica pe internet prin doua canale: pagina sa de Facebook (peste 4.500 de aprecieri) si blog-ul danielbaluta.ro, pe care il foloseste mai degraba ca pe o extensie a paginii sale de Facebook.

In spatele paginii de Facebook a primarului pare sa existe o strategie de comunicare online bine pusa la punct. Pe pagina lui Baluta sunt postate in medie 3.2 mesaje pe zi, 33,3% dintre ele fiind sub forma de imagini (care, de cele mai multe ori, vin instotite de text), 20,8% sub forma de clipuri video, alte 33,3% adrese de internet (link-uri, trimiteri catre diverse materiale – de cele mai multe ori catre blog) si 12,5% de mesaje text. Raportul intre diversele forme in care sunt distribuite mesajele nu arata astfel in mod intamplator. Dincolo de faptul ca mesajele transmise prin imagini statice sau in miscare (videoclipuri) au un impact mai mare asupra audientei, proportiile par a fi pastrate astfel pentru a maximiza numarul de afisari al fiecarei postari si a paginii in ansamblu.



Facebook-ul prefera sa afiseze in fluxul de stiri, al persoanelor care au apreciat o anumita pagina, mai degraba videoclipuri, imagini si linkuri, in detrimentul mesajelor anoste de tip text. Pentru a evita speculatiile, Facebook-ul poate penaliza paginile care distruie continut doar sub forma de imagini statice sau in miscare. Din acest motiv, paginile de Facebook cu o strategie bine pusa la punct isi transmit mesajele folosind cu precadere videoclipuri, linkuri si imagini, insa nu exclud mesajele de tip text din strategia lor de comunicare pe Facebok.

Pe pagina de Facebook a lui Daniel Baluta se poate observa cum imaginile, videoclipurile si linkurile sunt distribuite intr-o anumita ordine si rareori sunt publicate consecutiv mesaje de acelasi tip. Primarul sectorului 4 posteaza pe Facebook de obicei dimineata, intre orele 7 si 9 (de cele mai multe ori la ora 9:00) si 15-17 (de cele mai multe ori la ora 17:00). Intentionat sau nu, postarile primarului “intra” in fluxul de stiri al persoanelor care asteapta la semafor, in metrou sau RATB sa ajunga dimineata la serviciu si seara acasa.

Dincolo de calcule, ore si procente, cel mai important lucru in comunicarea pe Facebook (si nu numai) este continutul; care trebuie sa genereze reactii (comentarii, like-uri) din partea “fanilor”. Baluta puncteaza si la acest capitol, oferindu-le “fanilor” continut divers; de la postari pe blog in care explica pas cu pas proceduri administrative (spre exemplu: acte necesare pentru solicitarea unui loc de parcare), anunturi si autosesizari in legatura diverse probleme de ordine publica (ex: problema parcarilor), la luari de pozitie fata de anumite subiecte aflate pe agenda publica si “discutii” cu persoane publice (ex: Nicole Cherry, Monica Anghel, Mihai Nistor).

Pentru a avea continut nou in fiecare zi pe pagina, primarul isi fragmenteaza materialele video obtinute dupa un eveniment sau discutie iar fiecare fragment este distribuit la cateva zile distanta unul de altul. De exemplu, o discutie inregistrata video cu Nicole Cherry a fost impartita in trei parti care au fost distribuite pe in datele de 9 februarie, 16 februarie si 11 martie.


Chiar daca totul pare calculat si dramuit sarguincios, uneori primarul da impresia ca face rabat de calitate sau nu este foarte atent la continutul publicat. Un videoclip publicat pe 19 februarie, la ora 9:00, il arata pe primar cum intra intr-un restaurant si este intampinat cu aplauze de “consilierii voluntari ai sectorului 4”. Pe fundalul se aude un barbat care striga energic “Baluta, Baluta!” si ii indeamna pe ceilalti sa aplaude “Mai multe aplauze! Ce se intampla?”

Ei sunt oamenii care ne sprijină în realizarea proiectelor. Ei sunt oamenii care merită respectul și mulțumirile noastre...

Posted by Daniel Baluta on Thursday, February 18, 2016


Aceste elemente care dau impresia ca asa-zisul entuziasm al persoanelor aflate in restaurant este prefacut si impulsionat nu neaparat de sentimente sincere au adus comentarii negative la aceasta postare. Spre exemplu, unul dintre cititorii primarului ii scrie la postarea cu pricina urmatoarele: “Unde ați găsit pensionarii ăstia? Tineretul nu are loc? Ei ar trebuii să susțină proiectele, au viziune de viitor și gândesc pentru ca să -și trăiască viața cât mai frumoasă și plăcută unde traiesc”. Primarul a preferat sa nu raspunda acestor intrebari, insa o alta cititoare a incercat un raspuns “Ia ademenit cu o masa festiva ..gratuita...de ziua pensionarilor...au facut foto si filmulete.. Cica le a ascultat of-urile si si-a asigurat voturile..campania e transparenta metoda veche care are bun sfarsit si reusita pte EI..” Pentru a-si asigura nevoia de continut video, primarul “triseaza” din cand in cand publicand fragmente din jurnalele de stiri ale unor televiziuni insotite de un comentariu.

Dincolo de toate aceste elemente, mesajele primarului sunt impinse in fluxul fanilor si cu bani, prin anunturi sponsorizate.




Pe blog, primarul este atent la modul in care isi editeaza textul, fiind ingrosate cuvintele cheie din text, iar fiecare articol are specificat in partea de sus a codului sursa cuvintele cheie (keyword), pentru a indemna motoarele de cautare sa afiseze cat mai sus in cautari blogul primarului. Imaginile folosite pentru ilustrarea articolelor sunt alese cu grija, astfel incat sa nu fi fost folosite anterior de foarte multe publicatii.

  • Lista paginilor de Facebook a celorlalti candidati PNL si PSD la primariile de sector

Sector 2: Neculai Ontanu (PSD) / Dan Cristian Popescu (PNL)

Sector 3: Robert Negoita (PSD) / Florin Stefan Vasile (PNL)

Sector 4: Daniel Baluta (PSD) / Razvan Sava (PNL)

Sector 5: Daniel Florea (PSD) / Ovidiu Raetchi (PNL)

Sector 6: Gabriel Mutu (PSD) / Razvan Mironescu (PNL)


Nota: Paginile de Facebook au fost analizate folosind aplicatia online Likealyzer. Precizam faptul ca numarul de aprecieri, numarul de mesaje transmise, raporturile dintre tipurile de mesaje si alte astfel de date statistice se modifica de la o zi la alta in functie de dinamica fiecarei pagini.


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
10229 vizualizari
  • +13 (13 voturi)    
    Nepotii lui Nea Nelu (Joi, 24 martie 2016, 15:27)

    un domn [utilizator]

    TREBUIE opriti prin vot ! PUNCT
    • +1 (3 voturi)    
      Asta-i culmea ipocriziei! (Joi, 24 martie 2016, 22:49)

      EdwardEugene [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      De Eugen Tomac, candidatul PMP la primaria sectorului 1 nu se spune o vorbulita in acest articol. Asta in conditiile in care Eugen Tomac are peste 71.000 de aprecieri, mai mare decat toti ceilalti contracandidati. Si are cele mai bune proiecte si solutii privind Sectorul 1.
      Eu inteleg ca exista animozitati intre HotNews si Traian Basescu, dar adevarul trebuie sa primeze. Altfel, sunteti ca Antena 3.
      • -3 (5 voturi)    
        e bun la Chisinau (Vineri, 25 martie 2016, 2:00)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui EdwardEugene

        nu aici;la Bucuresti alegem bucureshteni !
        • 0 (2 voturi)    
          E mai bucurestean decat multi altii! (Vineri, 25 martie 2016, 7:20)

          EdwardEugene [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          E venit de la 16 ani in Bucuresti si a locuit doar in sectorul 1. De Traian Basescu, cel mai bun primar care l-a avut Bucurestiul, ce sa mai vorbim. Va rog, cu decenta si inteligenta! :)
          • 0 (2 voturi)    
            decenta este, si Ratiunea TREBUIE sa primeze (Vineri, 25 martie 2016, 9:52)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui EdwardEugene

            cel care a mazgalit peretii Imobilelor in cartierul Pajura cu indicatii CLARE la vot pentru PMP, nu cred ca a avut Ratiune !
  • +16 (28 voturi)    
    De ce nu vorbiti si de Nicusor Dan ? (Joi, 24 martie 2016, 15:31)

    Popescu [anonim]

    De ce nu vorbiti si de Nicusor Dan ?
    • +4 (14 voturi)    
      n-au cum ;) (Joi, 24 martie 2016, 17:01)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Popescu

      Trebuie sa vorbeasca de Ciprian Ciucu, candidatul lu' Monica Macovei ;)
      Numa' ca Ciucu sta MULT mai rau pe FB decat oricare din astia - si, bineinteles, mai rau decat Nicusor Dan >:)
      • +1 (5 voturi)    
        pe scara Societatii cand nu poti ca sa urci / (Joi, 24 martie 2016, 17:14)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        te multumeshti cu atat, sa o barfeshti / si sa o spurci
    • +2 (4 voturi)    
      Am intrat pe FB si i-am dat follow lui Nicusor Dan (Vineri, 25 martie 2016, 8:33)

      Cristian Felix [anonim] i-a raspuns lui Popescu

      Cred ca primaria Bucuresti are nevoie de cineva cu viziune, cei mentionati de articol sunt slabi din acest punct de vedere.
  • +14 (14 voturi)    
    Firea-ar a naibii (Joi, 24 martie 2016, 15:46)

    Mariusica.a [utilizator]

    Ca sa nu zic altfel....oare bucurestenii nu stiu ca femeia asta a fost cu Pandele inca din fosta casatorie, si faceau diverse lucruri impreuna, numai ca ea avea un interes? Orasul asta chiar o sa se injoseasca daca o voteaza pe mascaricea asta
    • +6 (6 voturi)    
      unii stiu... (Joi, 24 martie 2016, 17:35)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Mariusica.a

      dar din pacate voteaza si bunicamea care psd nu conteaza cine candideaza... psd maica...
      plm... cu ponta i-am zis ca nu mai trec pe la ea... acum sa vedem ce mai bag :D
  • +9 (9 voturi)    
    Sfat pentru alegători (Joi, 24 martie 2016, 15:58)

    Mustata lui Dragnea [anonim]

    Votati fapte nu vorbe . Vorbe votati de 25 de ani si vorbe avem .
  • +10 (18 voturi)    
    Asa oameni asa comunicare (Joi, 24 martie 2016, 16:00)

    valahiandusk [utilizator]

    Ce postari sterile si frivole au oamenii astia. Nicusor Dan posteaza lucruri concrete, nu tampenii.
    • +1 (5 voturi)    
      da... (Joi, 24 martie 2016, 17:34)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui valahiandusk

      pacar ca nu cred ca are sanse... oricum eu pe el il votez...
      la sectoare o sa fie oricum mai dificil... cert e ca nu votez nici colegii doamnei "fara copii nu esti un om implinit" si nici pe al domnului "pana in 2018 trebuie sa terminam catedrala"
  • +11 (15 voturi)    
    Facebook (Joi, 24 martie 2016, 16:06)

    methalman [utilizator]

    Vorbiti de strategii pe FB ale candidatilor la primaria Bucuresti insa il omiteti pe Nicusor Dan car acum 4 ani doar cu FB a strans 11% voturi.
    Daca nici cand vine vb de fb nu apare si Nicusor Dan, la TV nici nu mai vorbim.

    Se pare ca din nou alegerile acestea sunt controlate exclusiv de mass media, gen alegerile pentru presedinte cand inainte de turul 2 nici Ponta si nici Johannis nu au participat la nici o dezbatere si au ajuns in turul 2....

    Sublim, traiasca democratia!
  • +10 (10 voturi)    
    promo candidati (Joi, 24 martie 2016, 16:07)

    Dragos Tuta [anonim]

    Stiu ca inca nu a inceput Campania electorala, insa va rog sa facem paralele si cu alti candidati in afara de acesti doi.

    Titlul este nepotrivit. Cine spune ca acestia sunt principalii candidati? Pt mine si multi altii acesti doi candidati nu reprezinta nici macar o optiune!

    Iar promovarea negativa tot promovare este, mai ales atunci cand multi oameni vor ramane doar cu mesajul din titlu, si anume ca acestia sunt principalii candidati. Pentru mine sunt ultimii pe lista prioritatile, si pt multi altii la fel.
    • +2 (6 voturi)    
      Corect (Joi, 24 martie 2016, 17:09)

      andreexe [utilizator] i-a raspuns lui Dragos Tuta

      Asa cum au zis si altii mai sus, Nicusor Dan comunica in principal pe Facebook cu alegatorii sai si orice analiza de tipul asta care il exclude ma face sa ma gandesc la rea vointa.
    • +3 (5 voturi)    
      Explicatii (Joi, 24 martie 2016, 18:08)

      Mihai Ivascu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dragos Tuta

      Orban si Firea sunt principalii candidati deoarece sunt sustinuti de cele mai mari partide din Romania, PNL si PSD. Dincolo de acest aspect, mai trebuie luat in considerare si contextul legislativ actual (alegerile intr-un singur tur) care avantajeaza candidatii partidelor mari. Acestea sunt cele doua motive mari pentru care Orban si Firea sunt principalii candidati la primaria capitalei. La ele s-ar mai putea adauga si sondajele de opinie. Va asigur ca nu este vorba despre rea vointa. Daca includeam toti candidatii la primaria generala, la final, iesea un material kilometric greu de parcurs. Acest articol, in Word, cu o dimensiune a caracterelor de 12, are 8 pagini (fara imagini). Imaginati-va cum ar fi aratat daca as fi inclus si restul candidatilor.
      Iau in considerare realizarea unui articol asemenator despre candidatii partidelor mai mici (USB, M10, PMP).

      Toate cele bune! :)
      • -1 (3 voturi)    
        Pai daca asa sta treaba.... (Joi, 24 martie 2016, 20:06)

        Mdv [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Ivascu

        poate lasati jocul de glezne cu schimbarea clasei politici si articolele de opinie fataliste. In momentul in care amestecati candidatii de la primaria generala cu cei de la sectoare, insa tot de la PNL si PSD, e clara directia in care mergeti.
      • 0 (0 voturi)    
        romanii (Vineri, 25 martie 2016, 11:19)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Ivascu

        si, evident, cu atat mai mult bucurestenii, stiu ce hram poarta la ora actuala partidele, hotia, interesul personal al politicienilor care le formeaza, regasindu-se si mai pregnant in liderii acestora.
        stim cu ce "se mananca" fierea, orban, et. co., nemaifiind nevoie de o detaliere a "calitatilor" acestora.
        mult mai interesanta ar fi prezentarea cat mai detaliata a noutatilor, a celor care doresc sa-i bata in ciuda furtisagului cu un singur tur.
  • +9 (9 voturi)    
    Ce adunatura de slugi! (Joi, 24 martie 2016, 16:20)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    Bucuresteni, sa votati cu mare atentie...
    • +3 (3 voturi)    
      intrebare... (Joi, 24 martie 2016, 17:32)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

      pe cine?!
      la capitala cred ca stiu pe cine (si nu se afla in acest articol) ... dar la sectoare?!
      si pe langa asta... din pacate doar cei de aici chiar au sanse sa iasa primari :(
  • +5 (5 voturi)    
    Firea (Joi, 24 martie 2016, 17:30)

    laura [anonim]

    In legatura cu Firea maritata cu Pandele vrea sa puna mana pa banii Bucurestului pt ca a saracit si sa mareasca impozitele ca in comuna volintari .
    Cum o tipa ca ea poate sa ne reprezinte cand trecutul o califica ca o ........,cand traia cu Pandele si sotul Firea era in pat si nu a fost in stare sa educe un copil vitreg care a ajuns ce a ajuns ......
  • +3 (3 voturi)    
    daca mai vad multe icoane... (Joi, 24 martie 2016, 17:32)

    liviu_ [utilizator]

    o sa borasc...

    acu serios... nu sunt credincios... dar inteleg drepturile si nevoile acestora ... dar asta e PREA MULT!!!

    biserici la fiecare colt de strada... la fiecare mesaj electoral mai arunci o icoana... PE BUNE?!?!?!?
  • +3 (3 voturi)    
    cum au remarcat multi... (Joi, 24 martie 2016, 17:36)

    liviu_ [utilizator]

    de ce numai de la cele 2 partide?!

    presa prin promovarea numai a candidatilor de la partidele mari... practic ii ingroapa pe ceilalti si distrug democratia!
  • +8 (8 voturi)    
    Cata cocalareala, icoane si pochi, pitipoi (Joi, 24 martie 2016, 17:58)

    Locke Lamora [utilizator]

    De vis, cel putin Fierea e etalon de cocalareala.
    • +5 (5 voturi)    
      este Icon Cocalareala (Joi, 24 martie 2016, 18:03)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

      nu orice Icon
    • +3 (3 voturi)    
      din (Joi, 24 martie 2016, 23:21)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

      nefericire am mincat inainte sa vad pozele si sa citesc productiile matracucei...
  • +7 (7 voturi)    
    Poza lui Firea spune totul. (Joi, 24 martie 2016, 19:38)

    asavreau [utilizator]

    Firea parcă-i în plină acțiune pe Centură.De fapt Firea nici nu locuiește în București și nu înțeleg de ce candidează!
    • 0 (0 voturi)    
      si-o (Vineri, 25 martie 2016, 11:21)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      pastrat buletinul cu vechea adresa, parca pe Maior Averescu, in sectorul 1.
  • +5 (5 voturi)    
    PNL si Orban (Joi, 24 martie 2016, 19:54)

    CRMS [utilizator]

    PNL cred ca ne considera handicapati pentru ca ne face o astfel de propunere: sa ne aducem aminte de Orban si de accidentul lui de masina din 2007 cand a fugit dfe la locul faptei. Apoi prin complicitate cu politia (care a sustras placutele de inmatriculare ale masinii ca sa nu mai poata fi recunoscuta) si cu tatal victimei (care a refuzat sa depuna plangere pentru vatamarea corprala a ficei lui) a reusit sa scape basma curata dupa ce si-a schimbat declaratia privind accidentul de nenumarate ori.
    Un astfel de personaj fara coloana vertebrala ne arata de fapt cam cine a mai ramas prin acest PNL.
  • +1 (1 vot)    
    din pacate pentru mass-media cumparata.. (Vineri, 25 martie 2016, 8:11)

    cornel [anonim]

    societatea civila trebuie sa reactioneze fata de acesti monstri care au condus Bucurestiul atitia ani ( oprescu,chiliman,vanghelie,ontanu,piedone,negoita) si care au furat de s-au cocosat si acum sunt bine mersi cu averea la rontait si onoarea reperata ..la domiciliu
    Mass-media asa zisa impartiala printre care din pacate si b1tv,realitatea si hotnews au inceput sa puna botul la banii cu miros de mita ai infractorilor rosii ce se lupta pentru supravietuire
    • 0 (2 voturi)    
      CORECT (Vineri, 25 martie 2016, 9:56)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui cornel

      orice alaturare cu P$D, penele, pece, pemepe inseamna un Dispret fata bucureshteni ; Infractorii mentionati in paranteze au "pedalat" pentru Interesul Personal, nu ..national-bucurestean, TREBUIE ca aceshtia sa fie Respinshi de electorat, avem nevoie de Oameni Noi, nu emanatii FSN (includem si USB care se tachineaza cu U$Lamul, raspunde articulat la "invitatiile" lor)
  • +2 (2 voturi)    
    Concurenta vestimentata! (Vineri, 25 martie 2016, 13:22)

    hotnewsfil [utilizator]

    Doamna 'Firea de Voluntari' vrea sa o concureze pe doamna 'Carmen de Romania', la vestimentatie.
  • 0 (0 voturi)    
    LOZINCA ELECTORALĂ : (Miercuri, 30 martie 2016, 4:58)

    ACULIN TĂNASE [anonim]

    Ne-am săturat de fapte, VREM PROMISIUNI !!!


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri