Dacian Ciolos discuta luni cu liderii partidelor parlamentare despre modificarea legii alegerilor locale 

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 31 ianuarie 2016, 14:35 Actualitate | Politic

Dacian Ciolos
Foto: HotNews / Dan Popescu
Premierul Dacian Ciolos va avea luni intalniri succesive cu liderii partidelor parlamentare pentru a discuta despre modificariea legii alegerilor locale, au declarat surse oficiale citate de Agerpres. Discutiile vor avea loc incepand de luni dimineata, la Vila Lac. Premierul Ciolos va avea luni dupa-amiaza si intalnirea saptamanala de lucru cu presedintele Klaus Iohannis, au mai precizat sursele citate. 

UPDATE:
Copresedintele PNL Vasile Blaga, secretarul general al partidului, Ilie Bolojan, si prim-vicepresedintii liberali Ludovic Orban, Adriana Saftoiu si Gheorghe Flutur formeaza delegatia liberala care va merge, luni, la discutiile cu premierul Dacian Ciolos pe marginea modificarii legii alegerilor locale. Prim-vicepresedintele liberalilor Adriana Saftoiu a precizat, duminica, pentru Agerpres, componenta delegatiei si faptul ca intalnirea dintre premierul Dacian Ciolos si PNL va avea loc in jurul orei 9:45, la Vila Lac.  Copresedintele PNL Alina Gorghiu nu va participa la discutii, fiind plecata, pana la sfarsitul saptamanii viitoare, intr-o vizita in Statele Unite ale Americii. 

Copresedintele PNL Alina Gorghiu a declarat, la inceputul saptamanii trecute, ca varianta unei ordonante de urgenta pe tema modificarii legislatiei privind alegerea primarului este cea mai buna solutie. "Eu consider ca implicarea unei institutii cum este Guvernul Romaniei, un guvern tehnocrat, intr-un proces care inseamna alegeri corecte, echitabile, echilibrate, competitive, inseamna un exercitiu foarte sanatos. In momentul acesta, optiunea pe care o vad plauzibila, rezonabila, rationala, este cea a ordonantei de urgenta pe care Guvernul poate sa o adopte", a afirmat Alina Gorghiu, subliniind ca asumarea raspunderii parlamentare nu poate fi luata in calcul, pe motiv ca CCR interzice asumarea raspunderii Guvernului pe acte normative aflate in dezbatere parlamentara. 

Presedintele PSD Liviu Dragnea a declarat joi, la Sinaia, ca daca prin mijloace "abuzive" se va schimba legea alegerilor locale, atunci PSD nu va participa la alegeri: "Consideram ca actualul Guvern nu are de ce sa devina instrumentul PNL-ului si sa incerce sa modifice o lege electorala in conditiile in care deja la aceasta data au adoptat prin hotarare de Guvern calendarul alegerilor. (...) Mai mult decat atat, premierul Ciolos, si intreg guvernul sau, si-a luat angajamentul ca va organiza alegerile locale si parlamentare in conditii corecte si nepartinitoare si cred ca trebuie sa isi mentina acest angajament", a spus Liviu Dragnea. 

Totodata, el a aratat ca PSD va participa la discutiile cu premierul Dacian Ciolos pe aceasta tema. "O sa raspundem la aceasta invitatie. Eu sper sa fie o discutie cu toate partidele la un loc, nu cu fiecare", a mai declarat liderul PSD in conferinta de presa. 

Presedintele UNPR, Gabriel Oprea, a anuntat, sambata, ca progresistii vor respecta legea alegerilor locale, votata de toate partidele politice, ce prevede alegerea primarilor intr-un singur tur. 

De asemenea, copresedintele ALDE, Calin Popescu-Tariceanu, a sustinut ca legile electorale nu trebuie schimbate in functie de interesul unui partid: ''Am convenit anul trecut sa modificam legile electorale cu un an inainte de alegeri. Am gasit aceasta formula prin consens cu PNL. PNL si-a schimbat optica si acum vrea schimbarea regulilor jocului. Nu mi se pare corect ca in functie de interesul particular al unui partid care are posibilitatea sa influenteze aceasta decizie sa se schimbe regulile. Eu astept o discutie intre partide si impreuna cu premierul pentru ca procedura prin Parlament este una care cred ca face inoperabila o astfel de propunere. Astept o discutie care sa ne lamureasca.''

Miscarea Populara solicita modificarea legilor electorale in sensul alegerii primarilor si a presedintilor de consilii judetene prin vot direct si in doua tururi de scrutin, a anuntat saptamana trecuta presedintele MP, Traian Basescu, la finalul Consiliului Executiv National al partidului. ''Daca in legislatia promovata in timpul meu a fost aceasta eroare a alegerilor intr-un singur tur, a fost si un lucru foarte bun - aducerea presedintilor consiliilor judetene la vot uninominal, alegere directa. Deci, cerem atat alegerea primarilor in doua tururi, cat si revenirea alegerii presedintilor consiliilor judetene tot in mod direct si in doua tururi", a declarat Traian Basescu, intr-o conferinta de presa. 

PSRO sustine alegerea in doua tururi din motive de reprezentativitate sporita oferita viitorilor primari, subliniind ca in acest fel se permite si o sansa mai buna pentru reinnoirea clasei politice, dandu-se ocazia partidelor mici sau nou aparute sa aiba o sansa corecta. Pe de alta parte, formatiunea condusa de Geoana spune ca ar fi corect ca modificarea legii in vederea alegerii primarilor din doua tururi sa se faca printr-o lege aprobata in Parlament: "Principial vorbind insa, apelarea la o OUG nu este o solutie democratica. Nu intotdeauna scopul, chiar si unul nobil, scuza mijloacele. O lege aprobata in Parlament este calea corecta de urmat. In acest fel, si PNL va avea ocazia de a-si repara greseala facuta in 2015, cand a votat legea alegerii primarilor intr-un singur tur alaturi de PSD."












VIDEO Fiul unui primar din Suceava a luat 10 la romana, la evaluare nationala. Ce au aflat inspectorii cand s-au uitat pe lucrare

DNA verifica lucrarile de la Evaluarea Nationala intr-un oras din Suceava. Lucrarea de la romana, notata cu 10, a baiatului primarului este diferita ca scris fata de cea de la matematica.
2375 vizualizari
  • -8 (12 voturi)    
    mda (Duminică, 31 ianuarie 2016, 14:46)

    Mazeta [utilizator]

    Tehnocrat, tehnocrat, dar nu strică puțină politică pentru cauza partidului.
    • +2 (6 voturi)    
      Vă rog... (Duminică, 31 ianuarie 2016, 18:42)

      Geo7 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Mergeți în Rusia, acolo unde aparțineți! Cu respect!
      • -4 (6 voturi)    
        Rosofobule (Duminică, 31 ianuarie 2016, 21:12)

        ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui Geo7

        Cum are cineva alta parere decat a ta e clar: ala e bolsevic rus. M-am saturat de polemica voastra ieftina. Chiar atat va duce capul, sau doriti sa mentineti cliseele propagandiste ca sa le refolositi si la urmatoarele alegeri ?
        • +4 (4 voturi)    
          Nu e cazul... (Duminică, 31 ianuarie 2016, 21:45)

          Geo7 [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

          Nu fac parte din nici un partid acum. Imi doresc doar transparenta, reprezentativitate si responsabilitate intr-un stat de drept democratic. Legile date de acesti parlamentari sunt facute doar pentru ei, pentru a mentine impostura si hotia. Este regretabil felul cum ganditi! Cu respect!
          • +1 (1 vot)    
            Ai raspus rational (Luni, 1 februarie 2016, 7:47)

            ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui Geo7

            Apreciez si sunt de acord cu tine. Se pare ca poti sa comentezi si lasand cliseele si etichetarile la o parte. Nu stiu ce e regretabil la faptul ca nu sunt de acord cu polemicile ieftine legate de ideea promovata de voi, cum ca toti cei care nu sunt de acord cu dreapta din Romania din momentul de fata sunt bolsevici comunisti.
        • 0 (0 voturi)    
          Nu e cazul... (Duminică, 31 ianuarie 2016, 21:45)

          Geo7 [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

          Nu fac parte din nici un partid acum. Imi doresc doar transparenta, reprezentativitate si responsabilitate intr-un stat de drept democratic. Legile date de acesti parlamentari sunt facute doar pentru ei, pentru a mentine impostura si hotia. Este regretabil felul cum ganditi! Cu respect!
        • -1 (1 vot)    
          e (Luni, 1 februarie 2016, 7:45)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

          ordin pe unitate sa iesiti la "prasit", tov. colonel?
    • +3 (3 voturi)    
      PNL nu vrea (Duminică, 31 ianuarie 2016, 23:10)

      MyGame1 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Nici PNL nu vrea doua tururi! Asta cu unul cu doua, face parte din strategia de campania electorală! Se crează frustrări, nervozitate si pe acest val spera la mai multe voturi. O sa se undițe pe aceasta tema pana la alegeri! Personal nu am nimic de câștigat daca este cu unul sau cu doua! Așa au votat așa sa aibă. S-ar putea sa aibă surprize multi! In turul doi se coalizau mai multi mafioți împotriva unuia. Acum S-ar putea sa mai iasă un independent, un partid mai mic.....
    • +1 (1 vot)    
      va inselati (Luni, 1 februarie 2016, 7:44)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      politica pnl s-a vazut cand a votat impreuna cu usl, pe vremea cand pnl+psd=love (usl) legea anormala a alegerilor dintr-un singur tur de scrutin.
      acum e doar un joc de imagine, cu scop electoral. chiar pierzand, ceea ce e de asteptat, spera ca vor iesi in castig, atragand mai multi votanti pro pnl pentru 05.06.
  • +7 (9 voturi)    
    intrebare... (Duminică, 31 ianuarie 2016, 17:15)

    astronaut [utilizator]

    cum e mai democratic sa fie ales un primar , cu 30% sau cu 55% ?
    • -2 (6 voturi)    
      conform legii electorale (Duminică, 31 ianuarie 2016, 21:14)

      ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui astronaut

      Daca avem o lege, sa se respecte. Nu schimbam in functie de cum ne vin rezultatele sondajelor inainte de alegeri. Hai sa fie ca la referendum, cu 50% + 1 prezenta pentru validarea alegerilor, sa vezi atunci cum sta Romania cu primari interimari 50 de ani.
      • +3 (5 voturi)    
        Nu poti respecta (Duminică, 31 ianuarie 2016, 21:40)

        Geo7 [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

        Nu poti respecta o lege nedreapta si mafiota facuta de majoritatea partidelor doar pentru a se salva si a nu da ochii cu electoratul! Este aberant cum ganditi!O lege se da pentru toti si majoritatea (50 % plus 1) castiga.
      • -1 (1 vot)    
        tot (Luni, 1 februarie 2016, 7:48)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

        asa gandeai si ziceai in 2012, la suspendarea lui base? in aceleasi procente? cu respectarea legilor?
        ce glume bune?
  • +4 (10 voturi)    
    300 (Duminică, 31 ianuarie 2016, 17:22)

    ty [utilizator]

    nici o lege electorala care nu prevede 300 nu e constitutionala.
    • +3 (5 voturi)    
      ai uitat (Duminică, 31 ianuarie 2016, 17:47)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui ty

      Parlamentul cu o singură cameră.
      • +2 (2 voturi)    
        asta (Luni, 1 februarie 2016, 7:49)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        a vrut sa fie o ironie, dar a iesit un adevar pe care-l regretati, nu-i asa? :)
    • +3 (5 voturi)    
      Corect! (Duminică, 31 ianuarie 2016, 18:44)

      Geo7 [utilizator] i-a raspuns lui ty

      Dizolavarea acestui Parlament si doar 300!!!
  • +2 (4 voturi)    
    De cum incepi luni, asa-i toata saptamana ! (Duminică, 31 ianuarie 2016, 18:01)

    Susufler0 [utilizator]

    Dintre intalnirile lui Dacian, de luni, cu delegatiile partidelor parlamentare, pe tema alegerilor locale in 2 tururi de scrutin, cea ma interesanta este cea cu Klaus Iohannis.
    • +1 (1 vot)    
      In special dupa Colectiv presedintele mediator (Luni, 1 februarie 2016, 18:51)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      trebuia sa discute la intalnirile cu partidele astfel de probleme dar. . . pas . . .
      • +1 (1 vot)    
        Cine ? KWI, Presedintele mediator ? (Luni, 1 februarie 2016, 21:41)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui ty

        Poate Presedintele "meditator" !
        • 0 (0 voturi)    
          trebuia . . . dar. . . pas (Marţi, 2 februarie 2016, 13:30)

          ty [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

          pasator si decorator
          La CSM consilier, la Consiliul European mandatat si de Birchall premierul, la consultari cu partidele pas
          La decoratii inca . . .
  • +3 (5 voturi)    
    Două tururi fără compromisuri (Duminică, 31 ianuarie 2016, 18:41)

    Geo7 [utilizator]

    Primul Ministru și orice om responsabil nu are ce negogia cu partidele pentru două tururi de scrutin. Este nedemocratic, neprincipial, fără reprezentativitate, nedrept și un model mafiot să avem doar un tur pentru alegerile locale. Schimbarea regulilor doar ca să rămână aceeași oameni doar pentru interesele lor in dauna celor care îi plătesc este un act penal într-o țară europeană. Dl. Cioloș nu are decat să vină cu demisia pe masă și președientele să aleagă un alt primministru care să reprezinte interesele tuturor românilor. Dizolvarea Parlamentului, implementarea referendumului de 300 aleși, 2 tururi și responsabilitate!
  • +6 (10 voturi)    
    Democratie (Duminică, 31 ianuarie 2016, 18:57)

    Caligula [utilizator]

    Alegerile pentru un anumit post sunt mai democratice daca sunt facute in doua tururi.

    Daca alegerile pentru presedentie ar fi fost organizate cu un singur tur, ultimii doi presedinti ar fi fost Geoana si Ponta.
  • +6 (8 voturi)    
    Ciolos un premier (Duminică, 31 ianuarie 2016, 19:14)

    andreitr [utilizator]

    cu bun simt care trebuie sprijinit. Bravo lui Iohannis care la numit!
  • +3 (5 voturi)    
    Apropo (Luni, 1 februarie 2016, 1:40)

    Geo7 [utilizator]

    Ce este de negociat cu acest "Parlament" care nu aplica rezultatul Referendumului din 2009 de mai bine de 6 ani? Conform Constitutiei, inca neaplicate, Parlamentul este reprezentantul poporului ce se exprima prin vot si prin referendum. Neaplicand rezultatul de numai 300 alesi nationali si 1 camera, acesti parlamentari trebuie obligati sa demisioneze si sa lase pe altii care aplica rezultatul Referendumului din 2009 imediat! Una dintre institutiile statului, in speta Parlamentul, a devenit ilegala, nelegitima si nereprezentativa. Orice lege emisa de aceasta institutie, la un an de la REferendum, ar trebui sa fie ilegala. Acesti "reprezentanti" trebuiau scosi in afara legii in anul 2010! Demisia ACUM a tuturor parlamentarilor!
  • +1 (1 vot)    
    Cu jumatati de masura nu poti guverna ! (Luni, 1 februarie 2016, 9:50)

    andreesanu [utilizator]

    Dupa ce PSD si PNL s-au tavalit impreuna (USL)
    acum pozeaza in fete mari !!!.
    Aceste GASTI ca partide n-au fost decat pe hirtie fac un circ de pros gust !!! .
    Unii melancolici din PNL si PSD inca triseaza pe la locuri dosnice dand din casa tot !.
    Cum ADUNATURA POLITICA e formata numai din bagabonti,lichele si curve nu poate sa se schimbe ceva
    peste noapte.
    Scopul in politica a ramas acelas -furati cat mai aveti ce !!!,asa ca pe ultima suta de metri parazitii politici incearca sa-si fure unul altuia fata pina la linia de sosire -alegerile locale !
    Statisticile raman ca si pina acum "clientul este stapinul nostru "atita timp cat plateste !!!
  • +2 (2 voturi)    
    Cei cu 2 mandate să nu mai participe. (Luni, 1 februarie 2016, 11:12)

    asavreau [utilizator]

    Poate ar fi bine și să se interzică primarilor, consilierilor, președinți de CJ care au două mandate,să nu mai candideze.Sa observat că în jurul acestora se adună niște grupuri de interese care se transformă în mafie politico-economică.Dacă se legiferează la maxim 2 mandate, poate mafioții //nu mai investesc//în primari,consilieri,etc și încep să facă lucrările conform cerințelor și mai ieftin.Sau își plătesc salariații mai bine.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică