Un senator PNL propune introducerea "Scolii de vara" in timpul vacantei. Programul va fi optional, cu plata

de Iulia Rosca     HotNews.ro
Joi, 14 ianuarie 2016, 9:43 Actualitate | Politic

Cristian-Danut Mihai
Foto: senat.ro
Senatorul PNL Cristian-Danut Mihai propune, intr-un proiect de lege, introducerea programului "Scoala de vara" pe timpul vacantei de vara, inclusiv la gradinite, program ce ar urma sa fie facultativ. Propunerea va intra in discutie in noua sesiune parlamentara care incepe in februarie.

Urmareste aici traseul legislativ


Proiectul de lege modifica Legea Educatiei Nationale prin doua prevederi:

  • Programul scolar cuprinde, pe langa programul obligatoriu, un program facultativ organizat in perioada vacantei de vara, constand in activitati instructiv-recreative, numit "Scoala de vara". Activitatea "Scolii de vara" va fi reglementata prin Ordin al Ministrului Educatiei".
  • Programul gradinitelor va cuprinde un program de baza, in timpul anului scolar, si un program special, cu plata, in timpul anului scolar, si un program special, cu plata, in timpul vacantelor scolare, necesar pentru a permite supravegherea si instruirea copiilor ai caror parinti doresc aceasta. Programul gradinitelor va fi reglementat prin Ordin al Ministrului Educatiei."

Aceste programe vor fi cu plata, "in scopul supravegherii si instruirii copiilor in activitati optionale si recreative, ai caror parinti doresc aceasta, fiind implicati in campul muncii si neavand o solutie alternativa de supraveghere a copiilor in timpul vacantei si fara costuri exagerate", se arata in expunerea de motive care insoteste proiectul, remisa HotNews.ro.

"Comparand aceasta vacanta a copiilor cu concediile de numai 3-4 saptamani ale majoritatii parintilor, se constata ca o lunga perioada de timp, elevii si prescolarii nu pot beneficia de supraveghere si educatiei din partea parintilor sau in institutii specializate. In aceste perioada, scolarii raman nesupravegheati, riscand sa se accidenteze sau sa fie expusi anturajelor periculoase ale strazii, consumului de alcool sau de droguri, iar prescolarii ai caror familii nu beneficiaza de sprijinul unor bunici, pot ramane nesupravegheati", se precizeaza in expunerea de motive.

Potrivit initiatorului, "activitatile organizate de scolile publice sunt, de cele mai multe ori, mult mai ieftine decat cele organizate privat pentru ca acestea beneficiaza de o baza materiala proprie."

Initiativa legislativa este semnata de 77 de deputati si senatori, majoritatea PNL, dar si independenti, UNPR, PND.

"Pe perioada vacantei, nu inseamana ca si profesorii au vacanta pe perioada respectiva. Si atunci, decat sa se transforme perioada de vacanta a elevilor intr-o perioada de inactivitate a cadrelor didactice, sa se transforme intr-o odihna activa si sa fie la dispozitia copiilor" a mai declarat senatorul PNL pentru Digi24.













Material prezentat de LIDL​

FOTO​ Incearca reteta saptamanii de la LIDL: Sorbet cu fructe de padure, o varianta mult mai putin calorica a inghetatei


Sorbetul este un desert racoritor pe baza de fructe, suc de fructe, apa si zahar, care desi aduce foarte mult cu inghetata, este o varianta mult mai putin calorica insa poate fi la fel de cremos si delicios! Folositi fructe congelate pentru ca sorbetul sa fie consistent si sa va racoreasca instant in zilele toride de vara.
3861 vizualizari
  • +8 (8 voturi)    
    am si eu o propunere (Joi, 14 ianuarie 2016, 9:46)

    Francisc 1 [utilizator]

    scoala in timpul scolii !!! e ce ziceti , incercam?
  • 0 (4 voturi)    
    Ce fata de comunist are penelistul asta! (Joi, 14 ianuarie 2016, 10:03)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    A plagia o idee din Occident e cel mai simplu lucru de facut. Asa ca nenea asta cu fata de bolsevic promoveaza mai departe obiceiurile USL-iste ce au facut tara asta de rusine. Vino cu ceva personal, nene! Sper sa nu te mai vedem in Senat!
    • +1 (1 vot)    
      Scuipaturile gratuite nu ajuta pe nimeni (Joi, 14 ianuarie 2016, 14:35)

      reprobabil [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      A copiat de te miri unde ideea? Si care e problema, daca ideea e buna? Vrei sa reinventezi apa calda ca sa te speli?

      Sau nu stii ca TOATA legislatia romana e o copie dupa varii legislatii vest europene de la 1848 si pana azi.

      Doua probleme: sa nu ramana forma fara fond si (2) chiar sa o faca, ceea ce nu se poate spune despre PSD. Inafara de a cere o legatura la Moscova, sa le spunem cine suntem si ce vrem nu tin minte nici o initiativa notabila a PSD/PDSR/FSN/FDSN. Ok?
  • 0 (4 voturi)    
    bravo (Joi, 14 ianuarie 2016, 10:10)

    eu sunt [utilizator]

    dupa acelasi model ar trebui o initiativa pentru after-school.
  • 0 (0 voturi)    
    idee foarte buna (Joi, 14 ianuarie 2016, 10:11)

    Stefan-cel-Mare [utilizator]

    poate incet incet se va trece la reducerea generala a vacantelor de vara, insa separat pe fiecare judet.

    De ex. in Timis sa fie vacante la copii de pe 15.07 pina pe 15.08 in timp ce in IS de pe 15.08 pina pe 15.09. Asta ar ajuta la dezvoltarea turismului dar si la mai multa educatie pt copii.
  • 0 (0 voturi)    
    Ideea e buna, dar cu cu cateva modificari (Joi, 14 ianuarie 2016, 10:11)

    TheLionKing [anonim]

    - Profesorii sa fie platiti bine ca sa aiba un interes
    - Sa fie bine masurat acest proces. Evaluare la intrare in scoala de vara si la iesire
    - Sa fie moca
    - Sa fie obligatoriu pentru cei cu medii sub 6 la materii, si sa faca astfel recuperare la materii.
    - Sa nu se faca materiile neaparat cu profesorii
    - sa fie valabila doar pentru gimnaziu
    - sa se faca doar cu profesori cu experienta si titulari

    Marea ruptura in educatia copiilor apare in gimnaziu. Aici, cei din mediul rural pierd legatura cu educatia adevarata si continuarea spre liceu/facultate este zero
  • -2 (2 voturi)    
    face mai mult rau decat bine (Joi, 14 ianuarie 2016, 10:12)

    Dedalus [anonim]

    Iarasi aceeasi aiureala a "carpirii pe ude se rupe".

    Pusa asa, de una singura, idea este cat se poate de nefericita, in sensul ca incurajeaza parintii sa stea si mai putin cu copiii lor.

    Asa incat in loc sa imbunatateasca situatia copiilor, asa cum pare, initiative va face mai mult rau decat bine.

    Celenant argument - la faptului ca organizrea ar fi mai ieftina decat in mediul privat- dovedeste ca , din pacate, inca nu ne-am rupt de communism,

    Daca s-ar face totul "de stat" - poate ca ar fi mult mai ieftin, dar asta ineamna communism. Daca asta vrem, atunci sa o spunem asa.

    Un al treile contraargument ar fi cel al irosirii resurseleor de predare - cadrele didactice au si asa ca singur avantaj real o perioada mai mare de concediu. Nu cred ca ar fi bine sa le fie luata si aceasta.

    ====
    In concluzie, toate aceste contraargumente arata ca initiative este nereusita. IN ACEST CONTEXT!!!
    • +2 (2 voturi)    
      nu sunt de acord (Joi, 14 ianuarie 2016, 12:11)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Care parinte nu si-ar dori sa petreaca mai mult timp cu copilul ? nu cred ca asa se pune problema pt ca e imposibil sa iti ofere cineva 3 luni pe an concediu. realitatea este alta si trebuie sa ne raportam la realitate.

      Parintele are solutia scolii de vara private insa aceasta este mult mai costisitoare. Cea mai proasta solutie e sa ii lase sa frece duda aiurea. Si aici intervin problemele.

      Legat de avantajul profesorilor ca au o perioada mai mare de concediu: Eu zic sa se hotarasca profesorii ce vor? Perioada mai mare de concediu sau salarii mai mari. Ambele in realitatea zilelor noastre e imposibil. Sa nu mai aud ca vor mariri daca tot muncesc atat de putine ore pe luna. dar pana la urma nu cred ca va fi nimeni obligat sa vina vara si daca ar veni banuiesc ca ar fi platiti suplimentar.
      • +1 (1 vot)    
        nu e fezabil (Joi, 14 ianuarie 2016, 14:37)

        Dedalus [anonim] i-a raspuns lui eu sunt

        Banuiesti? Eu zic sa vezi proiectul de lege mai intai.

        Si sa fii si sigur ca legea nu va fi lasata neaplicata din lipsa de fonduri, cum s-a intamplat cu "finantarea urmeaza elevul".

        ===
        Mai putin de 30 de zile calendaristice oricum nu vor putea lua, ceea inseamna ca vor primi un fel de al 13-lea salariu.

        Necesarul de personal ar fi insa mult mai mare decat pare, pentru ca ar trebui angajat cineva sa stea 8 ore pe zi cu ei, in afara de professor. Ca nu pot sa cred ca va dori vreun professor sa aiba grija de copiii cate opt ore pe zi in timpul verii una luna....

        Acest personal ar trebui platit, ar trebui sa aiba cursuri de specialitate, ar trebui la randul sau supravegheat. Adica de un director (macar adjunct) care la randul lui ar trebui sa nu-si mai ia o luna (cel putin) de concediu sau sa treaca pe la scoala macar o zi pe saptamana.

        Vara se fac si to felul de reparatii la scoala. Ori nu se vor mai face, ori se vor face printer copiii - crezi ca e in ordine?

        ===

        Si uite tot asa, din ceva ce pare simplu ajunge ceva total nefezabil.
        ===
        Ar fi fost fezabil intr-adevar in contexul in care ar fi ffost reglementara - cum am tot spus - activitatea extracurriculara in ansamblul sau, inclusive prin normele profesorilor si prin largirea bazei materiale.
        ==
        Supraveghere de stat gratuita doua luni pe an, asta e ceva ce nisti comunistii nu au indraznit vreodata sa gandeaca ca fiind fezabil.
    • 0 (0 voturi)    
      Pai... (Joi, 14 ianuarie 2016, 12:31)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Nush cum o fi la tine, dar majoritatea parintilor cu copii sunt salariati, adica lucreaza cite 8 ore pe zi. Iar concediul, de 21 de zile, din care 5-6 sunt la sarbatorile de iarna, permite maxim 3 saptamini de concediu vara. Si cum 3 saptamini sunt mult sub 3 luni, rezulta ca in acest timp copiii ori stau singuri acasa, ori sunt trimisi la bunici, ori pe la diverse activitati private. Cine cistiga bine se descurca cumva. Dar ala cu 1000-1500 de lei pe luna, care intimplator nu poate lasa copiii de clasa de gradinita sau clasele primare singuri, aia ce varinate au? De lasat singuri acasa sunt cam mici, de luat cu ei la seriviciu uneori nu se poate, deci? Ce solutii le dam astora? Sa nu mai faca copii eventual...
      • 0 (0 voturi)    
        respnsabilitate (Joi, 14 ianuarie 2016, 14:41)

        Dedalus [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

        Si tu vrei sa aiba grija statul de copiii tai cate doua luni pe an, gratis?

        Pe acest principiu ar trebui sai cantina sociala la toti copii, gratis, si locuinte tot gratis la cei care au mai multi copii samd.

        A fi parinte este repsonsabilitatea fiecaruia, nu a statului. Sigur ca trebuie niste inlesniri, dar nici chiar asa.

        Din pacate, multi parinti de acum au fost educati de un system de invatamant in care responsabilitatea nu si-a avut nici un loc. Iresponsabilitatea se regaseste sub diverse forme, una fiind chiar asta - statul sa aiba grija de copiii mei doua luni pe an gratis.
        • 0 (0 voturi)    
          Eu nu vrea in principiu nimic (Vineri, 15 ianuarie 2016, 10:40)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

          Eu ma descurc, pentru ca intimplator cistig suficient, am parinti inca in putere, etc.

          Dar statul roman, ala care se bate cu caramida in piept ca sustine natalitatea, ce solutie ii da angajatului la stat, cu salariu de 1200 de lei. Sa zicem 2 parinti + 2 copii, 2400 lei venit. Si care, sa spunem, nu au unde lasa copiii. Fie pentru ca nu mai au parinti, fie pentru ca sunt bolnavi, fie pentru ca sunt in celalalt capat de tara, etc.

          Ce fac acei parinti in lunile de vara cu copiii? iti spun eu ce fac: ii lasa singuri acasa, ca alta varianta logica nu au. Si, din cind in cind, se mai joaca unul cu aragazul si mai citim de cite o explozie intr-un apartament. Asta ca sa nu mai spun ce vacanta frumoasa au copiii aia stind 9 ore incuiati in casa.

          Nu spun ca e responsabilitatea statului sa-ti creasca sau sa-ti hraneasca copiii, dar e obligatia statului sa-ti dea o solutie. Cum ar putea fi gradinita/scoala de vara, contra unei sume modice, eventual sponsorizata de stat pentru salariatii cu venituri foarte mici.

          In concluzie, si eu sunt impotriva protectionismului statului, dar avind o infrastructura atit de precara in ceea ce priveste optiunile de ingrijire a copilului pe perioada serviciului parintilor, exista familii pentru care singura varianta posibila ramane inciuatul copiilor in casa.
  • +2 (2 voturi)    
    Sustin (Joi, 14 ianuarie 2016, 10:13)

    falcoind [utilizator]

    azi dacă ai un copil la grădinița de stat majoritatea au program până de la 8 la 16 maxim 17 dacă e de treaba una din educatoare și se mai împart ele unde îs 2 sa acopere un pic mai mult asta la program prelungit care iți scote din buzunar aproximativ cu mâncare 400-500 lei pe luna ,

    La grădinițele private un program prelungit de 10 ore cit ai tu nevoie 8 ore + pauza de prânz ne inclusa în program da obligatoriu minim 30 minute+drum te costa minim 1000 lei din care statul nu cotizează nimic deși și tu plătești taxe și cotizarea la grădinițele de stat e per copil.

    Copil clasele 0-4 cel mai nasol program la școală 8-12 după ce faci cu el , "mars" în strada sau programul "dupascoala" care e doar în privat în acest moment la un cost destul de mare minim 600 lei

    la fel în gimnaziu și liceu în 70 % din cazuri strada îl paste

    vacantele îs coșmar tu ai 21 zile concediu el are 3 luni pe an ce sa faci dacă vrei sa știi ca e în siguranța.

    Toate aceste aspecte ar trebui puse în dezbatere publica și găsite soluții la ele.
    • 0 (2 voturi)    
      ar trebui sustinuta (Joi, 14 ianuarie 2016, 12:16)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui falcoind

      aceasta initiativa si de profesori/invatatori. banuiesc ca pentru ei ar fi un ban in plus ori exact de asta se plang, cam nejustificat in unele cazuri cred eu. Sa luam exeplul unui invatator: 3-4 ore pe zi - asta inseamna mai putin de jumatate dintr-o norma intreaga. daca mai scazi si cele 4 luni de vacanta pe an (minim) ajungi sa realizezi ca salariul unui invatator cu vechime pe luna e chiar unul foarte bun avand in vedere ca munceste maxim 1/3 de norma intreaga. Povestea cu pregatitul de materiale in restul timpului eu nu o cred. Am profesori si invatatori in familie si stiu exact ce fac dupa ore...
      • 0 (0 voturi)    
        este mult mai mult de munca de fapt (Joi, 14 ianuarie 2016, 14:46)

        Dedalus [anonim] i-a raspuns lui eu sunt

        Faptul ca un professor sau invatator nu se pregateste professional si se rezuma la a preda aceleasi cunostinte obosite an de an cu zecile de ani, este o vina pe care ei o poarta.

        Norma nu e de 4 ore pe zi, ci se masoara in "ore echivalente" - idee care recunosc ca nu e la indemana oricarui om din exterior, dar este perfect justificata si corecta.

        Altfel spus, pentr ufiecare ora de predare, un professor constiincios consuma inca cel putin 1/2 ora in pregatire. Mai sunt si numeriaose acetivitati non-predare, pe care iarasi faptul ca unii nu le fac, inseamna doar ca sunt lenesi si nu isi fac datoria.

        ====

        Din pacate, lipsa de control si de organizare in pregatirea profesionala a condus la situatia ca foarte putine cadre didfactice chiar se pregatesc pentru ore. Partial din iresponsabilitate, partial din lipsa unui cadru organizat pentru asa ceva.

        =====

        Exact asta e motivul pentru care spun ca nu merge o reforma pe bucati, trebui abordat totul deodata. Legea asta nu e buna pentru ca reprezinta doar un crampei, iar acest crampei e din pacate daunator.
        • 0 (0 voturi)    
          sunt de acord cu tine (Joi, 14 ianuarie 2016, 16:15)

          eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

          eu ziceam cum se intampla de fapt in realitatea romaneasca
  • -1 (1 vot)    
    in alt context ar fi meritat (Joi, 14 ianuarie 2016, 10:17)

    Dedalus [anonim]

    Aceeasi idee ar fi fost excelenta DACA ar fi existat cercurtile scolare - introduce in norma didactica. Acele cercuri ar fi putut functiona si vara - cred chiar ca ar fi fost chiar cerute, insa cu supravegherea personalului non-didactic.

    Introducerea portofoliului personal extracurricular al elevului, cu punctare la examene, ar fi fost o alta idee care ar fi stimulat sectorul privat sa organizeze cercuri, inclusiv vara. Contra exceselor s-ar fi putut introduce o plafonare a punctajului.

    In parallel, un program national de vouchere pentru extracurricular ar fi condus la scaderea costurilor cercurilor si cursurilor private.
    ===
    De-asta tot spun ca nu merge o "reforma pe bucatele". Trebuie apucata in intregul sau, cu toate interconexiunile, pe baza unei doctrine unitare si a unui plan voncret.
  • 0 (0 voturi)    
    scoala (Joi, 14 ianuarie 2016, 10:30)

    scoala [anonim]

    alt bou
  • 0 (0 voturi)    
    cu avizele ISU pentru scoli nimic ? (Joi, 14 ianuarie 2016, 10:32)

    un domn [utilizator]

    USLamul si Imaginatia Bolnava a parlamentarilor ....sunt doua ameobe, toxine pentru Romania
    In loc sa gaseasca o solutie pentru avizele ISU la scolile care nu au asa ceva..ei o freaca cu vacanta..in fapt...atat au in cap..doar vacanta !
  • +1 (1 vot)    
    Dupa care vor urma.... (Joi, 14 ianuarie 2016, 10:38)

    gigiN [utilizator]

    ...scoala de toamna,cea de iarna si cea de primavara.Chiar ca parlamentul asta este format doar din idioti !!!
  • +1 (1 vot)    
    Povesi de adormit paRINTII (Joi, 14 ianuarie 2016, 10:45)

    MOSOR VIRGIL [anonim]

    Initiativa la prima vedere ar fi ok, dar dar cand citesti ca aste activitati se vor desfasura contra cost si el va fi probabil unul piperat tinand cont ca si profesorii sant s ei in concediu ,atunci te gandesti inca odata si vezi defapt populismul acestui partid si nimic alceva ,asta ca sa nu mai vorbim caci marea majoritatea a scolilor nu detin conditiile concrete de desfasurare anur activitati de genul trambitat de cei ce neglijeaza problemele grave ale societati si vor sa si polleiasca o imagine falsa
  • +4 (4 voturi)    
    CV-ul domnului (Joi, 14 ianuarie 2016, 10:50)

    xna [utilizator]

    http://www.senat.ro/FisaSenator.aspx?ParlamentarID=b1033c7e-672f-4c18-8142-401b5cccde01

    1. Nu a mai fost profesor de 26 de ani.
    2. A fost "manager" la brutarie.
    3. A facut "American Institue of Baking" din "Kanssas University". In traducere "Institutul American de Copt", facut timp de un singur an. Probabil a fost doar in vizita.
    • -1 (3 voturi)    
      conteaza asta? (Joi, 14 ianuarie 2016, 12:23)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui xna

      hai sa discutam propunerea. ceausescu a fost cizmar si uite ce apreciat e inca de romani :)
      • -1 (3 voturi)    
        Conteaza... (Joi, 14 ianuarie 2016, 13:53)

        Felix [anonim] i-a raspuns lui eu sunt

        .. nu are pregatirea si profilul necesare pentru a face propuneri pe educatie...

        Ar trebui bagata scoala si noaptea, la cati tampiti produce scoala romaneasca...
        • 0 (2 voturi)    
          la subiect, stimabile! (Joi, 14 ianuarie 2016, 14:49)

          Dedalus [anonim] i-a raspuns lui Felix

          Ba da, are! Orice parlamentar are competenta generala. Nu este o persoana doar.

          Omul are dreptate in principiu (dupa mine), dar contextual educatiei nereformate nu permite acest lucru .

          Daca ai ceva de spus pentru sau contra initiative, vorbeste despre asta, nu despre persoana.
          ===
          In alta ordine de idei:

          Ia sa aud, de cate ori ai cerut certificatul de calificare al unui instalator cand ti-a umblat la apa? Sau de cate ori ai cerut sa vezi contractual la termoizolarea blocului tau?
  • 0 (2 voturi)    
    Ai o afacere si nu prea merge ??? (Joi, 14 ianuarie 2016, 11:08)

    andreesanu [utilizator]

    Abonati la contracte cu statul ,la muls bani din orce pozitie !!!,PUSLAMALELE POLITICE genereaza legi,cai de abonamente (contracte) la afaceri cu statul .
  • +6 (6 voturi)    
    Propun o sesiune de vara a parlamentului ! (Joi, 14 ianuarie 2016, 11:18)

    NicolaeA [utilizator]

    Comparand durata CO a cetatenilor normali cu duratele vacantelor parlamentarilor, constat ca acestia raman nesupravegheati mult timp si risca sa se accidenteze sau sa fie expusi anturajelor periculoase ale strazii, consumului de alcool sau de droguri; nu toti sunt supravegheati de bunici (DNA) si daca raman la parlament vara, pot chiar si lucra !
  • -5 (7 voturi)    
    in sfarsit... (Joi, 14 ianuarie 2016, 11:18)

    #SCHIMBARE [utilizator]

    in sfarsit o idee fff buna....de mult tot astept ca profesorii si invatatorii sa nu mai intre "de facto" in vacanta cele 6 luni din an ( pe langa faptul ca invatatorii lucreaza in celelate 6 luni doar 4 ore pe zi ..si sa nu ma ia nimeni cu prostii gen ca stau inca 4 ore acasa sau la scoala sa isi faca orele de a doua zi..ca ii avem printre noi pe acesti domni si stim ca ori mediteaza ori fac mancare ori isi vad de ale casei )....si sa se ocupe de copiii sa se joace cu ei, sa fie creativi cu copiii etc..nu sa ii trimita pe capul parintilor care muncesc de dimineata pana seara amandoi si ajung copiii sa stea singuri pe acasa sau fortezi bunici in varsta sa aiba grija de nazdravaniile lor obligatoriu..iar ei sa stea in vacante nemasurate.
    • +2 (4 voturi)    
      Daca le e asa de bine... (Joi, 14 ianuarie 2016, 12:03)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui #SCHIMBARE

      ...atunci de ce nu te faci si tu invatator? Habar nu ai cat de greu e in invatamant, cat lucrezi peste program si cat de proasta e plata. Fa un experiment: stai tu 4 ore pe zi cu copii de scoala pe care trebuie sa ii si inveti, pregateste-le apoi materialele didactice pe a doua zi, fa asta timp de doua luni. Apoi mai vorbim.
      • +2 (2 voturi)    
        :)) (Joi, 14 ianuarie 2016, 12:22)

        CititorulComentator [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

        Ce 2 luni. Daca rezista o saptamana e mare lucru :)
      • -1 (3 voturi)    
        greu tare (Joi, 14 ianuarie 2016, 12:31)

        eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

        1. hai sa o luam invers: tu de ce te-ai facaut invatator? daca e atat de rau. Iti spun de ce nu m-am facut eu. Pt ca vreau sa fac mai multi bani chiar si "cu riscul" unui program de 8-10-12 ore /zi... nu pe saptamana

        2. lucrezi peste program in invatamant? cred ca glumesti. Eventual iti pui ultima ora sport/dirigentie/religie/etc si te cari acasa mai repede. La gradinita baiatului meu programul e pana la 18 dar trebuie sa il iau la 4 daca se poate ca asa vor muschiul educatoarelor care sparg usa imediat ce pleaca ultimul copil. Uneori pleaca inaintea mea (mereu ajung ultimul). Sunt sigur ca nici nu il iubesc prea tare din cauza ca le incurca tat'su programul zilnic.

        3. ia zi-ne tu cat de proasta e plata avand in vedere ca invatatorii lucreaza 3-4 ore pe zi 7 luni pe an? Adica 1/3 sau 1/4 de norma... ia inmulteste cu 3 sau 4 cat castiga un invatator si ai sa vezi ca e platit foarte bine. iti spun eu de oameni care lucreaza in privat 12 ore pe zi cu 10-12 mil pe luna

        4. trebuie sa inveti si sa pregatesti materiale didactice ?! asta e chiar de ras. am invatatori si profesori in famile si stiu ce vorbesc... pregatesc materiale didactice la fel cu folosesc banii primiti de la stat pentru cumparat carti (aia dati inainte de alegeri)
        • 0 (0 voturi)    
          :)) (Joi, 14 ianuarie 2016, 19:12)

          prof pensionar [anonim] i-a raspuns lui eu sunt

          Inca unul care a trecut prin scola precum cainele prin apa! Daca n-ar fi avut un "lenes" care sa se faca invatator, ar mai fi avut azi unde sa lucreze (cinstit, banuiesc) 8 - 12 ore pe zi?? Poate doar ca gropar sau hamal in gara.
          Este adevarat ca sunt destule cadre didactice care isi fac datoria de mantuiala sau nu si-o fac deloc, dar nu sunt bune generalizarile.
          Multi confunda scoala cu o parcare pazita, daca se poate gratuita. Sunt convins ca niciunul dintre cei ce au aprobat aceasta initiativa nu a lucrat ca profesor sau, si mai greu, ca invatator. Nu mai spun ca nu cunoaste situatia reala a scolilor, mai ales cele de la sate, dar si destu7le de la oras unde se invata in doua sau chiar trei schimburi.
  • -2 (6 voturi)    
    O initiativa foarte buna.. (Joi, 14 ianuarie 2016, 11:34)

    floriniulian [utilizator]

    Este prima data cind aud ca un senator sa faca o propunere utila cetatenilor si societatii.

    Acest stat mafiot total decuplat de cetatenii lui a ignorat intr-o bataie de joc maxima situatia parintilor care pe timpul vacantelor interminabile nu au unde sa-si lase copii de cresa sau gradinita.

    Asta arata inca odata ca alesii din ultimii 25 de ani nu i-a interesat decit sa fure si nimic din problemele oamenilor din aceasta tara.

    Bravo dl.senator!

    E un inceput.
    • 0 (0 voturi)    
      O lege trebuie să reglementeze. (Joi, 14 ianuarie 2016, 12:13)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui floriniulian

      Ce reglementează legea d-lui senator?De ce nu poți să-ți dai copilul vara la o societate comercială care să se ocupe de educația și timpul liber al copilului în concordanță cu aspirațiile acestuia?Senatorii din Parlamentul României se dovedesc cei mai înfumurați și cretini parlamentari.Nu au nici-un pic de respect față de alegători.Am votat să fie 300 de parlamentari și o singură cameră,motivat de impertinența și fudulia celor care se credeau senatori în Parlamentul Imperiului Roman.Vreau să aud că parlamentarii sunt acolo în interesul poporului,servitorii noștri,nu stăpânii noștri.
  • 0 (0 voturi)    
    Neo-liberalii (Joi, 14 ianuarie 2016, 12:25)

    Un cititor [anonim]

    sunt urmasii comunistilor. Conteaza doar productia. Si PIB-ul. Familia, natiunea, cultura, onoarea , sunt notiuni fara valoare in ochii acestor oameni fara Dumnezeu.
  • +1 (1 vot)    
    cu plata De la cine pentru cine ? (Joi, 14 ianuarie 2016, 14:11)

    serban [anonim]

    Platite de cine ? De parintii care reclama cand se cer 10 lei la fondul clasei ?
    Platite pentru cine ? Pentru organizatori , sub diferite forme , "agreati" de MEC care sa opreasca 60-70% din incasari pentru ei si "ungerea" sistemului de avizare iar restul sa asigure functionarea
    sistemului


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă