Proiect de lege: Soferii care conduc masini cu volanul pe partea dreapta - obligati sa faca cursuri suplimentare

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 14:13 Actualitate | Politic

Conducatorii autovehiculelor cu volanul pe partea dreapta vor fi obligati sa faca cursuri suplimentare de sofat, iar aceste masini nu vor mai putea circula pe drumurile din Romania fara un sistem corespunzator de oglinzi, potrivit unui proiect de lege care se afla in dezbatere publica la Senat, scrie Agerpres.

Conducatorul unui autovehicul cu volanul situat pe partea dreapta poate conduce un astfel de autovehicul pe drumurile publice numai in urmatoarele cazuri: daca a urmat cursuri suplimentare de pregatire pentru conducerea autovehiculelor cu volan situat pe partea dreapta, cu o durata de minim 20 de ore, daca poseda permis de conducere obtinut intr-un stat in care circulatia se desfasoara pe sensul de mers de pe partea stanga, se arata in proiectul de lege initiat de deputatul PNL Alexandru Nazare.

"Autovehiculul cu volanul situat pe partea dreapta poate fi condus pe drumurile publice numai daca are montat un sistem corespunzator de oglinzi care-i asigura conducatorului vizibilitatea in partea stanga-fata a autovehiculului. Conducerea in alte conditii constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda prevazuta in clasa a treia de sanctiuni si cu retragerea certificatului de inmatriculare ori de inregistrare sau dupa caz a dovezii inlocuitoare a acestora", mentioneaza proiectul.

In zonele punctelor de trecere a frontierei, posibilitatea achizitionarii oglinzilor este asigurata de catre CNADNR, prin agentiile de incasare a tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania, sau prin persoanele juridice cu care CNADNR a incheiat conventii in acest scop.

Dispozitiile prezentei sanctiuni nu se aplica vehiculelor istorice, vehiculelor utilizate pentru indeplinirea unor sarcini de utilizate publica si vehiculelor care nu sunt destinate circulatiei pe drumurile publice, prevede acest proiect legislativ.


Citeste mai multe despre   











VIDEO Fiul unui primar din Suceava a luat 10 la romana, la evaluare nationala. Ce au aflat inspectorii cand s-au uitat pe lucrare

DNA verifica lucrarile de la Evaluarea Nationala intr-un oras din Suceava. Lucrarea de la romana, notata cu 10, a baiatului primarului este diferita ca scris fata de cea de la matematica.
12192 vizualizari
  • -2 (6 voturi)    
    Iarăși EXCEPȚII ??? (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 14:58)

    JG [utilizator]

    Iarăși EXCEPȚII ???
    Dacă, CU MARE GREUTATE, înțeleg pentru "mașinile de (i)epocă", nu înțeleg DELOC de ce la excepții sunt cele "pentru indeplinirea unor sarcini de utilizate publica"?????
    Păi tocmai ĂSTEA, plimbându-se des, constituie un real pericol ...
    • +7 (7 voturi)    
      bordura (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 16:04)

      rsbl [utilizator] i-a raspuns lui JG

      este vorba de masini care sunt nevoite sa circule pe langa bordura, gen alea de curatat drumul.
  • +3 (5 voturi)    
    Nu oglinzile sunt problema (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 17:47)

    AdrianBorza [utilizator]

    Ci farurile. Farurile au fascicol inegal ca sa nu orbeasca pe cei ce vin din fata, iar fascicolul inegal e pe dos la vehiculele proiectate sa mearga pe partea stanga a drumului, precum Anglia sau Australia.

    Si mai e o problema: daca vine un turist din Anglia in vizita 1 saptamana in Romania ce face, sta la granita sa faca scoala de soferi si sa schimbe farurile?

    Oglinzile sunt deja facute sa vada in spate pe ambele laturi ale masinii, indiferent pe ce parte e volanul (cred ca e o eroare din articol sau din proiect), dar cum se face diferentierea, care exista si in Anglia, de pilda, intre tranzit si inmatricularea permanenta?
    • +1 (3 voturi)    
      N-ai inteles (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 19:21)

      your_nightmare [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      E vorba de un sistem suplimentar de oglinzi care sa-ti permita sa vezi in fata pe langa axul drumului.
    • +3 (7 voturi)    
      turistul acela (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 22:46)

      yyyxxx [anonim] i-a raspuns lui AdrianBorza

      a facut scoala de soferi in anglia si demonstreaza acest lucru prin carnetul de conducere; sunt mult probleme nu doar cu farurile; ganditiva la o depasire cat trebuie sa iasa in stanga masina ca sa vada soferul daca poate incepe depasirea? sunt statistici clare, masinile astea sunt f periculoase de condus la noi.
      • 0 (2 voturi)    
        Permisul eliberat în UK și aberațiile din RO (Duminică, 10 ianuarie 2016, 4:16)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx

        Nu ai condus niciodată mașini cu volan pe dreapta, la sugestiile ”docte” pe care le emiți.

        Pe un permis emis în Anglia de către DVLA îți scrie într-adevăr dacă ai obținut categoriile respective în România. Însă permisul rămâne la fel de valabil indiferent pe care parte e volanul și pe care parte a drumului se circulă. Nu îți trebuie cursuri speciale pentru asta, numai mintea bolnavă a unora putea născoci așa ceva.

        Tu vrei permis valabil pentru mașini cu volan pe dreapta și permis valabil pentru mașini cu volan pe stânga, iar asta nu în funcție de țara care l-a emis, ci în funcție de țara unde ai făcut școala. Îți dai seama cât de departe merg aberațiile în RO?
    • +1 (1 vot)    
      Există headlight adaptors, beam deflectors (Duminică, 10 ianuarie 2016, 4:31)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      Unele mașini mai noi au chiar faruri adaptabile, există o mică pârghie în spatele farului de unde poți modifica dispersia luminii pentru circulația pe dreapta sau pentru circulația pe stânga. Separat de asta, inclusiv pentru mașinile vechi există ”beam deflectors” care maschează fasciculul nedorit de lumină și care se aplică pe exteriorul farului.

      Doar la înmatricularea mașinilor în Spania s-a mai întâmplat ca unor englezi să le ceară să schimbe farurile cu totul la unele modele de mașini, dar nu le-a cerut nimeni să facă niște cursuri speciale.
    • +1 (1 vot)    
      Headlamp Converters for Driving in France (Duminică, 10 ianuarie 2016, 4:35)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      Între Franța și Anglia problema asta implică mii de mașini pe zi, în ambele sensuri. Nu trebuie să reinventeze românii roata.

      https://www.youtube.com/watch?v=fAMyRIUTTxg
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru văzut în lateral față. (Duminică, 10 ianuarie 2016, 12:20)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui AdrianBorza

      Pentru asta sunt necesare oglinzile suplimentare.
  • -1 (1 vot)    
    cineva (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 18:51)

    gopo111 [utilizator]

    mai vinde ceva, si asta de la granita, nu stiu citi vin cu masinile din anglia dar sa te oblige sa cumperi oglinzi de aici pt ca nu vezi in lateral, pai atunci de ce are oglinzi chiar credeti ca in anglia nu circula cum trebuie aia?
  • 0 (4 voturi)    
    Mai bine (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 19:59)

    NikosGalis [utilizator]

    Aceste mașini sa nu se poată înmatricula.
    • -2 (2 voturi)    
      Te afli în UE, stimate domn (Duminică, 10 ianuarie 2016, 16:41)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui NikosGalis

      Atât timp cât este legală înmatricularea lor în unele țări din UE, trebuie să fie legală în toate țările UE. Cu camioanele ce faci, le radiezi pe alea deja înmatriculate?
  • 0 (4 voturi)    
    Haha (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 20:51)

    V. Veroiu [utilizator]

    Eu conduc ca o blonda. Am un Ford Ka de 14 ani. Am carnet de 14 ani si tot nu am facut cine stie ce progres. Am inca semnul de incepator pe masina. Sunt perfect constient ca mai incurc in trafic insa oamenii in Cehia sunt mai intelegatori. In Romania nu as conduce nici platit.

    DECI: pt o blonda la volan ca mine restrictii nu sunt insa cei cu volan pe dreapta sunt imediat luati in colimator, desi cu usurinta unii din ei ar putea avea de 100 sau 1000 de ori mai multi km ca mine. Eu ampana acum cam 5-6000 km.
  • +4 (4 voturi)    
    Asigurari RCA si nu interdictii! (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 23:31)

    _tudor_ [utilizator]

    Agigurari RCA corespunzatoar riscului.
    Masinile cu volan pe orice parte sunt corespunzatoare din punct de vedere tehnic.
    La fel cum sunt cele eurpoene care cidcula in UK.
    • -2 (2 voturi)    
      bai (Duminică, 10 ianuarie 2016, 9:03)

      goggu [anonim] i-a raspuns lui _tudor_

      ai carnet de conducere ? cati ani ai ? cate accidente ai facut ???
  • -2 (2 voturi)    
    Ceva cifre? (Duminică, 10 ianuarie 2016, 8:15)

    fLoreign [utilizator]

    S-ar putea sa aflam ceva statistici legate de numarul de masini pe dreapta si cate accidente au cauzat?

    Sau este doar o razbunare a parlamentarilor de stanga?
  • +1 (1 vot)    
    Catch22 (Duminică, 10 ianuarie 2016, 10:49)

    paulionescu [utilizator]

    Cerinta ca soferul sa posede permis de conducere emis in alta tara este un fel de "catch 22". Chiar si daca ai avea permis de Anglia, sa zicem, in momentul in care ai resedinta in Romania si expira permisul englezesc, trebuie sa-ti iei permis emis in Romania.
    Deci este o cerinta imposibil de realizat.
    Polonia a incercat interzicerea masinilor cu volan pe dreapta si s-a dovedit ca incalca legislatia europeana.
    Si in Anglia sunt inmatriculate masini cu volan pe stanga si nimeni nu face caz de asta.
    Ce este cu adevarat de dorit este montarea unei oglinzi sau a unei camere de luat vederi care sa vada in partea stanga.
    Am condus si eu in Anglia si in Europa vehicul cu volan pe dreapta si, desi inainte aveam aceleasi temeri ca va fi foarte greu, te obisnuiesti relativ rapid - 1 spatamana - cu pozitia diferita a volanului.
  • +1 (1 vot)    
    nu e chiar asa... (Marţi, 12 ianuarie 2016, 1:14)

    UK Driver [anonim]

    Nu este necesara rezidenta permanenta pentru permis de conducere britanic ci doar o adresa de UK.
    Toate media a dat propunerea de lege in mod eronat, ea prevede ca poate fi condusa masina in 2 cazuri, 1. de catre detinatorul unui permis obtinut in o tara care are circulatia pe partea stanga; si 2. de catre posesorul unui permis obtinut intr-o tara care are circulatia pe partea dreapta DAR dupa un curc de 20 de ore. Deci ori una ori alta, nu ambele. Singura parte comuna este obligativitatea oglinzilor periscopice pentru ambele cazuri.
    E de fapt de inteles pentru ca legea se vrea privind circulatia si nu inmatricularea masinilor cu volanul pe partea dreapta. E de la sine inteles ca nu poti opri un cetayean britanic sau posesor de astfel de permis la granite si sa-l oblige sa faca curc de 20 de ore inainte de ai permite accesul. Dar este posibil sa il obligi sa isi monteze acel system de oglinzi.
  • -1 (1 vot)    
    nu sant de acord. (Marţi, 12 ianuarie 2016, 10:42)

    maria [anonim]

    Mai stimati guvernanti, nu mai elaborati proiecte de legi care sa ne ingreuneze si mai mult viata asta de rahat pe care ne-o gestionati voi. Ma intreb care dintre voi are afacerea asta pe mana si vrea sa castige bani MOCA?
    RUSINEEEEEEEEEEE!
  • +1 (1 vot)    
    stiri scrise aiurea (Marţi, 12 ianuarie 2016, 18:09)

    UK Driver [anonim]

    In goana dupa sensational sterile sunt date sa sunebine fara interes daca sunt si reale. Acel proiect de lege nu obliga toti posesorii de permise sa dea examen, ci doar cei care au permis obtinut in o tara cu circulatia pe partea dreapta, cum este Romania. Nu sunt 3 conditii, ci doar 2

    1. Sa ai permis obtinut intr-o tara cu circulatia pe stanga, gen Marea Britanie
    2. Oglinzi periscopice pe care le cumperi la intrear in tara sau de unde se vand

    SAU

    1. Sa ai permit obtinut in o tara cu circulatia pe dreapta, Romania/Germani/USA/etc, si sa fi urmat un curs special de 20 de ore pe o masina cu volanul situat pe partea dreapta
    2. Oglinzi persicopice

    Proiectul nu este legat de inmatricularea masinilor ci de circulatia acestora pe drumurile publice din Romania. Soferii pot fi de orice nationalitate. Un Englez ajuns la granite va achizion onglinzile si va continua calatoria in Romania. Nu sta sa faca curs de 20 de ore. Un cetatean Roman posesor de permis emis in Romania si conducand o masina cu volanul pe dreapta va trebui sa faca dovada acelui curs, plus oglinzile. Insa si un cetatean German conducand o masina cu volan pe dreapta si posesor de permis emis in Germania, de asemenea va trebui sa faca dovada acelui permis.

    Este putin probabil ca legea sa treaca in acest format dar daca se intampla asa atunci problema va fi rezolvata prin schimbarea permisului de RO in cel de UK, o formalitate care necesita 50 de lire, un act de identitate in original si o adresa fixa in UK unde sa se primeasca noul permis de UK cat si inapoierea actului de identitate.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică