Agentia Nationala de Integritate a constatat faptul ca senatorul PSD Florian Popa s-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada 16 iulie 2010 - 31 ianuarie 2014, intrucat a detinut calitatea de deputat si, ulterior, pe cea de senator, concomitent cu functia de membru in Consiliul de Administratie al Spitalului Clinic de Urgente Oftalmologice Bucuresti.

Florian PopaFoto: senat.ro

Persoana evaluata a incalcat, astfel, dispozitiile art. 82, alin. (1), lit. a) din Legea 161/2003, potrivit carora "Calitatea de deputat si senator este, de asemenea, incompatibila cu: functia de [...] membru al consiliului de administratie [...] la institutiile publice", anunta ANI.

ANI a sesizat Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, in vederea verificarii indiciilor privind savarsirea de catre Popa a infractiunii de conflict de interese, prevazuta de art. 301 din Codul Penal al Romaniei.

Indiciile privind posibila savarsire a infractiunii de conflict de interese constau in faptul ca Popa, in exercitarea atributiilor de serviciu (rector al U.M.F. "Carol Davila", membru in Consiliul de Administratie al Spitalului Clinic de Oftalmologie Bucuresti si membru in comisia de concurs alcatuita pentru organizarea concursului de ocupare a functiei de manager al acestui spital) a semnat 12 acte administrative/juridice prin intermediul carora, pe de o parte, s-a numit pe sine reprezentant / membru in cadrul Consiliului de Administratie al Spitalului Clinic de Urgente Oftalmologice, iar pe de alta parte, a participat activ la organizarea si validarea celor doua concursuri (in anul 2010, respectiv in perioada 2013 - 2014) de ocupare a functiei de manager al Spitalului Clinic de Oftalmologie Bucuresti, ambele concursuri fiind promovate de catre Pop Monica-Daniela, persoana care s-a aflat in relatii continue de munca cu Florian Popa, incepand cu anul 2004. Pe langa raporturile de munca pe care cei doi le-au avut pe parcursul activitatii profesionale desfasurata in cadrul U.M.F. CAROL DAVILA, acestia s-au aflat in raporturi de munca continue, incepand cu anul 2011, si in cadrul Comisiei de Disciplina a Colegiului Medicilor din Municipiul Bucuresti.

Persoana evaluata a fost informata despre declansarea procedurii de evaluare, elementele identificate cu privire la starea de incompatibilitate, precum si drepturile de care beneficiaza - de a fi asistat sau reprezentat de un avocat si de a prezenta date sau informatii pe care le considera necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. Popa a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere in exercitarea dreptului la aparare.

"Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat [...] incalcarea obligatiilor legale privind [...] starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza potrivit reglementarii aplicabile demnitatii, functiei sau activitatii respective".

"Persoana [...] fata de care s-a constatat [...] starea de incompatibilitate este decazuta din dreptul de a mai exercita o functie sau o demnitate publica [...] pe o perioada de 3 ani de la data eliberarii, destituirii din functia ori demnitatea publica respectiva sau a incetarii de drept a mandatului. Daca persoana a ocupat o functie eligibila, nu mai poate ocupa aceeasi functie pe o perioada de 3 ani de la incetarea mandatului".

Potrivit art. 301, alin. (1) din Codul Penal al Romaniei, "fapta functionarului public care, in exercitarea atributiilor de serviciu, a indeplinit un act ori a participat la luarea unei decizii prin care s-a obtinut, direct sau indirect, un folos patrimonial, pentru sine, pentru sotul sau, pentru o ruda ori pentru un afin pana la gradul II inclusiv sau pentru o alta persoana cu care s-a aflat in raporturi comerciale ori de munca in ultimii 5 ani sau din partea careia a beneficiat ori beneficiaza de foloase de orice natura, se pedepseste cu inchisoarea de la unu la 5 ani si interzicerea exercitarii dreptului de a ocupa o functie publica."