Mai multe ONG-uri protesteaza fata de lipsa de transparenta a Comisiei parlamentare in reformarea legilor electorale: deciziile sunt doar anuntate, nu si dezbatute

de R.P.     HotNews.ro
Vineri, 22 mai 2015, 12:22 Actualitate | Politic

Fragment din scrisoarea deschisa a ONG-urilor
Foto: Expertforum.ro
Deciziile pe care le ia Comisia din Parlament pentru legile electorale nu sunt dezbatute, iar reglementarea votului la distanta a fost amanata sine die. Acuzele au fost formulate de mai multe organizatii neguvernamentale, care le-au transmis membrilor Comisiei o scrisoare deschisa pentru a reclama "lipsa de transparenta in reformarea legilor electorale". "Va solicitam sa nu mai afirmati public ca elaborarea acestor legi ar fi fost facuta cu consultarea organizatiilor societatii civile", se arata intr-un comunicat Expert Forum.

Saptesprezece ONG-uri le-au transmis membrilor Comisiei comune a Camerei Deputatilor si Senatului pentru elaborarea propunerilor legislative privind Legile electorale, Legea partidelor politice si Legea privind finantarea partidelor politice si a campaniilor electorale o scrisoare deschisa "prin care protesteaza cu privire la lipsa de transparenta cu care se desfasoara activitatea acesteia, precum si la lipsa dezbaterilor publice referitoare la Legea pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului si legea privind votul la distanta".

Citeste mai jos scrisoarea deschisa a organizatiilor neguvernamentale

"In atentia domnului Mihai Voicu, presedinte al Comisiei comune pentru legile electorale,
doamnei Gabriela Podasca, vicepresedinte al aceleiasi Comisii parlamentare,
domnului Eugen Nicolicea, presedinte al subcomisiei pentru Legea alegerilor parlamentare.

Scrisoare deschisa

Noi, organizatiile grupate in campania Politica fara Bariere, suntem obligate sa constatam disparitia, in ultimele doua luni, a transparentei si deschiderii din procedurile de lucru ale Comisiei pe care o conduceti. Lipsa de transparenta s-a manifestat astfel:
  • Programarea sedintelor nu mai este anuntata pe site-ul Comisiei, nici macar post-factum (a se vedea sedintele din 4 si 5 mai).
  • Stenogramele sau inregistrarile ultimelor sedinte ale Comisiei sunt si ele absente.
  • Desi am solicitat in repetate randuri, nu avem acces la documentele discutate in Comisie decat in timpul sedintelor.
  • Cu o singura exceptie, nu am putut asista la sedintele subcomisiilor care au elaborat textele proiectelor de legi; mai mult, domnul deputat Eugen Nicolicea, presedinte al subcomisiei pentru modificarea Legii alegerilor parlamentare, a declarat public ca nu va accepta prezenta ONG-urilor la sedintele subcomisiei.
  • O serie de decizii importante sunt adoptate in afara sedintelor Comisiei. Este cazul recentei decizii privitoare la numarul deputatilor si al Senatorilor. Practic, in plen, deciziile sunt doar anuntate, nu si dezbatute.
  • O serie de promisiuni, cum este cea privind reglementarea votului la distanta, au fost amanate sine die.
In aceste conditii, protestam fata de absenta unei dezbateri publice reale in procesul de adoptare a legilor electorale, indeosebi a Legii pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului si va solicitam sa nu mai afirmati public ca elaborarea acestor legi ar fi fost facuta cu consultarea organizatiilor societatii civile.

ActiveWatch
Asociatia E-Civis
Asociatia Civitas '99
Asociatia Funky Citizens
Asociatia Miscarea Civica Militia Spirituala
Asociatia Nationala a Birourilor de Consiliere pentru Cetateni
Asociatia pentru Apararea Drepturilor Omului in Romania - Comitetul Helsinki APADOR-CH
Centrul de Asistenta pentru Organizatii Neguvernamentale - CENTRAS
Centrul de Resurse pentru participare publica - CeRe
Asociatia Romania Vie
Centrul pentru Jurnalism Independent
Comunitatea Uniti Salvam
Expert Forum
Fundatia pentru o societate deschisa
Grupul pentru Democratie Participativa - Plenum
Rezistenta Urbana
Societatea de Educatie Contraceptiva si Sexuala"


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
754 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    unde???? (Vineri, 22 mai 2015, 12:36)

    timp tamp [utilizator]

    unde sunt AID-ul lu cumpă-nașu, IPP-ul lui moraru? mestecă verzișori și nu pot vorbi???
    • 0 (0 voturi)    
      ProDemocrația (Vineri, 22 mai 2015, 15:49)

      am [anonim] i-a raspuns lui timp tamp

      Am uitat să enumăr ongul lui Pârvulescu și nu mai știu câte altele ale lui felix
  • -1 (1 vot)    
    Legea electorala (Vineri, 22 mai 2015, 14:33)

    Stelian Cinca [anonim]

    Noul proiect de lege electorala mentine doua inadmisibile discriminari. Prima discriminare are loc intre partidele mici si partidele mari. Aceasta discriminare se face in temeiul neconsitutionalitatii PRAGULUI electoral, in sensul ca, daca un partid vrea sa intre in paralment, trebuie sa obtina cel putin 3 sau 5% din voturile valabil exprimate. Daca 5 partide strang cate 4,99% din voturi, ele sunt eliminate, iar voturile, iar voturile a 24,95% din electori sunt neglijate. Deci, dreptul de a vota si a-si valorifica acest vot este ignorat, in ciuda prevederilor art.16 din Constitutie. In acest fel, mai mult de un sfert din paralmentari sunt impostori, deoarece ocupa locul
    celor alesi pe listele partidelor mici.
    A doua discriminare o reprezinta dispozitia prin care candidatii independenti sunt exclusi de la redistribuirea voturilor ramase neutilizate, chiar daca vreunul dintre acestia la redistribuire are dublu noului coeficient (cel de la redistribuire).
    Adoilea lucru ce trebuie semnalat este modalitatea arbitrara de stbilire a nunarului de membri pentru fiecare camera. Eu am propus, dar nu m-a auzmeni, ca cel mai potrivita metoda de stabilire a numarului de apralmentari este procentajul fix: un deputat la 0,5% din numarul populatiei din anul alegerilor, ceea ce inseamna 200 deputati la o populatie de 20.000.000 cetateni, si un senator la 1% din etc., adica un senator la 200.000 cetateni. Este adevarat ca nr.parlamenatrilor variaza in functie de evolutia demografica, dar are o logica!
    Mai sunt si alte nereguli si discriminari voit introduse, da opresc aici, pentru ca legea electorala trebuie sa serveasca interesele politrucilor, nu pe ale tarii...


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version