Articol actualizat

Deputatii au adoptat dublarea alocatiilor pentru copii la 84 de lei/ Victor Ponta: Impactul bugetar suplimentar - 1,8 mld lei/an

de Iulia Rosca     HotNews.ro
Miercuri, 20 mai 2015, 11:03 Actualitate | Politic

Cristina Pocora
Foto: Agerpres
Deputatii au aprobat in plen, marti, un amendament al liberalilor, adus Ordonantei de urgenta a Guvernului 65/2014, prin care se dubleaza alocatiile pentru copii de la 42 lei la 84 de lei.

UPDATE ORA 15.00 Ordonanta astfel amendata a fost votata cu 322 voturi pentru si niciunul impotriva in Camera Deputatilor in sesiunea de vot final, masura este adoptata.

Victor Ponta a declarat de la tribuna Parlamentului ca este un vot consistent
si a afirmat iar ca autorii amendamentului ca nu au precizat de unde se vor lua banii pentru aceasta masura, in timp ce liderul liberal Alina Gorghiu a vorbit despre "o prima veste foarte buna pentru Romania".
  • Erata: Impactul bugetar calculat in proiectul legislativ fundamentat pe o crestere la 200 de lei a alocatiilor era de 9,6 miliarde de lei, ceea ce ar corespunde unui impact bugetar TOTAL de 4,03 miliarde lei/an in cazul dublarii alocatiilor la 84 de lei. Adica, mai simplu spus, e vorba de un efort suplimentar fata de situatia actuala de circa 2 miliarde de lei
  • Potrivit estimarilor realizate de liberali, efortul bugetar suplimentar aferent maririi cu 42 de lei fata de valoarea din prezent este de 1,76 miliarde lei/an.

UPDATE Ora 13:32 In deschiderea sedintei de Guvern, premierul Victor Ponta a precizat ca executivul nu a dat aviz pentru ca nu i s-a cerut unul, in schimb l-a informat pe presedinte si Camera Deputatilor ca impactul masurii este de 1,8 miliarde de lei.

"Partea proasta este ca cei care au facut amendamentul nu ne-au spus de unde luam (banii - n.red.), cum spune in Constitutie", a adaugat Ponta. "Nu ne-au spus cei care au votat, deci tot noi trebuie sa vedem unde gasim banii. Acum ii gasim, anul asta, ii gasim si la anul", a mai afirmat premierul.

"Dna ministru Plumb a fost astazi un vot la Camera Deputatilor legat de dublarea alocatiilor si pentru celelalte categorii de copii - noi am marit pentru 600.000 de copii din familiile cu situatii materiale defavorizate - s-a propus la Camera Deputatilor dublarea pentru toti. Noi suntem partid social democrat si suntem primii care ne bucuram, ne era frica ca dreapta se opune acestor lucruri, acum inteleg ca ei isi doresc foarte tare acest lcuru iar noi ni-l dorim cu atat mai mult", a mai declarat Ponta.

Amendamentul a fost sustinut in plen de deputatul PNL Cristina Pocora, autorul sau, care a spus ca acest amendament nu are culoare politica si este "pentru viitorul Romaniei".

Amendamentul a primit in plen 98 voturi pentru si 77 voturi impotriva, dupa ce marti, in Comisia de munca, a fost respins.

"Asta e viata. O sa ii transmit fiica-mii ca i-a trecut amendamentul" a spus de la prezidiu Valeriu Zgonea la finalul votului, primit cu aplauze din partea liberalilor din sala.

De precizat si ca liderul de grup PSD Marian Neacsu a cerut o pauza de consultari dupa vot, apoi apel nominal, afirmand ca a constatat "cu neplacuta surprindere" ca multi deputati au ales sa nu fie in sala. 

Ce sustine Pocora in motivarea amendamentului, potrivit raportului comisiei de munca: "Grurpul Parlamentar al PNL sustine majorarea alocatiei de stat pentru toti copiii la 200 de lei. Stim ca acest lucru nu se poate face decat treptat, din acest motiv acest amendament vizeaza cresterea alocatiei de stat pentru copiii cu varsta cuprinsa intre 2 ani si 18 ani la 0,168 ISR, respectiv 84 de lei, nu mai mult decat a declarat eronat Premierul zilele trecute ca este nivelul acesteia in momentul de fata, urmand ca intr-un viitor cat mai apropiat, cand bugetul o va permite, sa o aliniem la 200 de lei, cat este pentru copiii cu varsta cuprinse intre 0 si 2 ani.
Mai mult, amendamentul vizeaza si majorarea alocatiilor pentru copiii cu varsta cuprinsa intre 3 ani si 18 ani, in cazul copilului cu handiap, la 0,4 ISR, respectiv 200 de lei, acestia fiind numeric mai putini, deci presiunea bugetara putand fi suportata mai usor in cazul lor.
In conditiile in care aceste alocatii nu au mai fost actualizate din luna ianuarie 2009, desi indicele preturilor de consum a crescut cu peste 20 de puncte procentuale, consideram ca amendamentul nostru trebuie sustinut.
Mentionam ca la nivelul Uniunii EUropene, media alocatiei de stat pentru copii este de 210 euro, in timp ce in Romania alocatia unui copil nu depaseste 10 euro, cifra care plaseaza tara noastra in coada listei la nivel mondial. Vorbim de 3,6 milioane de copii pentru care este foarte important sa gasim fondurile necesare respectarii dreptului universal consacrat prin Constitutie, dar si prin Conventia ONU referitoare la Drepturile Copilului, mai ales ca procentul copiilor in risc de saracie si excluziune sociala in Romania este de 48,5%!"


Argumentele pentru respingerea acestui amendament de catre comisia de munca: "Propunerea nu poate fi sustinuta din punct de vedere financiar."

Pentru adoptarea finala mai este un pas, intrucat Ordonanta de Guvern nr.65/2014 pentru modificarea si completarea unor acte normative, amendata astfel, urmeaza sa fie votata de plenul Camerei Deputatilor miercuri, in cadrul sesiunii de vot final.

"Le cer celor din PSD, conducerii PSD sa lase orgoliile politice si la votul final de la ora 15.00 sa voteze asa cum s-a votat si in aceasta dimineata, in asa fel incat proiectul de lege sa treaca cu acest amendament. De asemenea, fac un apel la domnul Victor Ponta, la doamna ministru a Muncii, Rovana Plumb, sa vina la votul final de la ora 15.00 si sa isi convinga colegii sa voteze acest proiect de lege care inseamna dublarea alocatiilor pentru copii. In acelasi timp, cred ca e un moment foarte important, cred ca si Guvernul este bucuros pentru ca, iata, vine 1 iunie si acesta este cel mai frumos cadou pe care il poate face copiilor clasa politica", a declarat Pocora jurnalistilor dupa vot.

Intrebata despre efortul bugetar, Pocora a declarat ca acesta este rolul Guvernului, sa identifice bani pentru legi pe care Parlamentul le adopta. "Din punctul meu de vedere, bani sunt, pentru ca l-am auzit pe Victor Ponta 'avem crestere economica, avem excedent bugetar' si atunci trebuie sa isi prioritizeze lucrurile, iar prioritatea o reprezinta copiii".


Citeste mai multe despre   









58729 vizualizari
  • +27 (31 voturi)    
    Liberalii socialisti (Miercuri, 20 mai 2015, 11:27)

    AdrianBorza [utilizator]

    Liberalii au ajuns socialisti, PSD liberal, politica romaneasca e o latrina infecta.
    • -2 (30 voturi)    
      Baiatule (Miercuri, 20 mai 2015, 15:11)

      Alor [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      aici nu este vorba de liberalism sau socialism. Suntem de rasul lumii cu 9 euro alocatie lunara pentru un copil. Chiar nu iti este jena sa fim ultimii in lume, sa spunem ca nu sunt bani pentru copii in timp ce furaciunile sunt de ordinul miliardelor.
      • +21 (23 voturi)    
        well (Miercuri, 20 mai 2015, 15:50)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Alor

        eu nu sunt de acord cu acordarea niciunei sume de bani neconditionata de:
        1. parintii sa nu aiba probleme cu politia
        2. copiii sa frecventeze scoala
        3. banii sa fie de fapt acordati in bonuri cu care sa poti cumpara numai efecte scolare sau lucruri necesare unui copil, nu bautura
      • +2 (2 voturi)    
        ??? (Miercuri, 20 mai 2015, 16:07)

        kalughin [utilizator] i-a raspuns lui Alor

        de cand intra in vigoare?
      • +9 (17 voturi)    
        tataica...sa iti enumer locuri unde nu exista (Miercuri, 20 mai 2015, 16:34)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Alor

        alocatie sau e simbolica? Locuri unde oamenii nu au vrut alocatie ci au vrut sa munceasca si au ales locuri de munca?
        • -5 (9 voturi)    
          Daca vrei (Miercuri, 20 mai 2015, 21:02)

          Alor [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

          Daca vrei sa te compari cu lumea a treia vei gasi exemple de tari fara alocatie, totusi in Europa unde suntem noi asezati regula este de a se acorda alocatii pentru copii.
      • +12 (18 voturi)    
        Suntem de rasul lumii oricum (Miercuri, 20 mai 2015, 16:42)

        AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui Alor

        Un copil nu se creste nici cu 42 si nici cu 84 de lei lunar de la stat (de la altii care platesc taxe), un copil costa in realitate mult mai mult daca vrei sa il cresti bine, dar daca nu esti in stare sa faci ceva in viata care sa iti asigure un venit suficient ca sa cresti un copil atunci mai bine nu faci copii.

        Ajutorul de stat e chiar comunism, ia de la unii ca sa dea la altii.
        • +1 (11 voturi)    
          Poate este comunism (Miercuri, 20 mai 2015, 20:58)

          Alor [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

          Poate este comunism asa cum spui tu, dar ca sa aibe cine sa iti plateasca pensia peste niste ani trebuiesc oamenii incurajati ( pacaliti, inselati, ... spune cum vrei ) sa faca copii chiar si prin metode comuniste.
          • +4 (4 voturi)    
            Ar fi bine sa fie asa cum zici tu (Joi, 21 mai 2015, 10:01)

            Mohorab [anonim] i-a raspuns lui Alor

            dar tare mi-e teama ca mai degraba decat sa-ti plateasca pensia sa nu te trezesti ca are cine sa-ti dea in cap sa-ti ia pensia.
            Nu e suficient sa incurajezi sa se faca copii, mai trebuie sa-i si educi si sa ai si unde sa-i educi.
            E o situatie delicata si sunt convins ca politicienii nu se gandesc deloc la copii sau la educatie ci doar la imaginea lor si cum sa mai atraga votanti de partea lor, ceea ce este tare trist.
          • 0 (0 voturi)    
            Newsflash (Joi, 21 mai 2015, 14:13)

            tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Alor

            Sistemul de pensii actual o sa se prabuseasca in max 10 ani, sistemul actual e un rahat care functiona pe vremea comunistilor in urma cresterii demografice fortate.

            Cine o sa imi platesca pensia ? Crezi in generatia asta de beizadele imi pun speranta ? Muncesc la privat legal si mi-am facut si pensie privata, tocmai pt a nu ajunge la mana statului de hoti numit Romanistan.
            • 0 (0 voturi)    
              Raspuns (Vineri, 22 mai 2015, 13:23)

              Bogdan [anonim] i-a raspuns lui tudor74

              Romanistan?Asta ar trebuii sa insemne ca Romania e plina de musulmani sau ce?
              Data viitoare inainte sa deschizi gura verifica si tu ce spui ca sa nu te faci de ras.
        • 0 (0 voturi)    
          cu media europeana (Joi, 28 mai 2015, 10:50)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

          de 210 euro/copil,inseamna ca UE este stat comunist....aberezi cetatene!
        • 0 (0 voturi)    
          lica (Sâmbătă, 4 iulie 2015, 21:39)

          Lica .. [anonim] i-a raspuns lui AdrianBorza

          eu cred ca statul trebuie sa mai ajute lumea ca noi romani suntem de rasul europei..suna bine si varianta asta ..nu fa copii..dar bani nostri unde se duc ca noi romani platim la stat impozite ..asa ca un copil nu are ce face cu 42 lei.
      • +1 (1 vot)    
        Are dreptate (Joi, 21 mai 2015, 14:08)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Alor

        Populism ! Nu vreau nimic de pomana, alocatia pt copii e un rahat comunist !
        Vreau reducere la impozit pentru familiile care au copii, nu pomana infecta.
        Astfel, parintii care muncesc vor beneficia de o reducere de impozit, cei care traiesc de pe urma celor 14 copii (implicit cele 14 alocatii) vor trebui sa puna osu la treaba si sa munceasca, legal.

        PS: Ana Maita, sper sa te ineci de 84 de ori cu acesti bani.
  • +10 (16 voturi)    
    eroare (Miercuri, 20 mai 2015, 11:46)

    tepesvoda [anonim]

    Sa vedeti ca miine vine cei de la finante si spun ca nu au bani si astia de la PSD o sa spuna nu au stiut ce au votat, bla bla bla. In trei zile se schimba tot.
    • +5 (5 voturi)    
      "eroare" (Miercuri, 20 mai 2015, 13:29)

      a [anonim] i-a raspuns lui tepesvoda

      vin cei de la finante...
    • -4 (6 voturi)    
      să ia de la pușcăriași. (Miercuri, 20 mai 2015, 17:04)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui tepesvoda

      Ăia chiar trăiesc în lux.
  • -11 (27 voturi)    
    Nu poate fi sustinuta ?? (Miercuri, 20 mai 2015, 11:47)

    Cosmin [anonim]

    BA PARLAMENTARI NENOROCITI! NU POATE FI SUSTINUTA O ALOCATIE DE 84 LEI AMARATA ?! VOI FURATI, FURATI, bagati mana pana la fund nenorocitilor, voi luati cu MILIOANELE DE EURO , furati paduri, vindeti tot nenorocitilor si nu aveti bani pentru o alocatie amarata ba javrelor !?

    Noi conducem tara asta nenorocitilor, ati inteles? Platim taxe zi de zi, voi ce oferiti bagameas!
    • +12 (26 voturi)    
      Nu este bine... (Miercuri, 20 mai 2015, 13:25)

      MihG [anonim] i-a raspuns lui Cosmin

      Domnule Cosmin, crezi ca la felul cum te exprimi este bine sa faci copii si sa primesti 84 RON ca alocatie!?? In primul rand, atunci cand faci un copil AR TREBUI sa te gandesti daca ai cu ce sa-l cresti. In tara asta ar trebui incurajata numai munca si nu a sta acasa si a primi bani degeaba.
      • -2 (20 voturi)    
        MuihG (Miercuri, 20 mai 2015, 14:33)

        danut [anonim] i-a raspuns lui MihG

        Cum sa nu te cracanezi de nervi cand vezi "cacapitalisti" care te trimit la lucru daca astepti o alocatie mai mare pentru copii...??Pai cine imi ia jumatate din castigul lunar,nu statul?Cine te impoziteaza si cand tragi un fas,nu tot statul? Daca statul isi baga mainile in buzunarul nostru la orice miscare,pai sa intoarca si el spre noi in vreun fel o minima atentie.Ne impoziteaza de ne rup si capitalistii ca MihG si altii ne bat obrazul ca nu ne-am gandit cu ce sa ne crestem copii....pai cu banii aia pe care ni umfla lunar statul cu aia vrem sa ne crestem copii,nah!
        • +13 (17 voturi)    
          Sa-ti explic... (Miercuri, 20 mai 2015, 15:19)

          MihG [anonim] i-a raspuns lui danut

          Nu cred ca ai inteles foarte bine ce am vrut sa-ti spun. Daca mergi la munca este foarte bine, iar statul ar trebui sa te impoziteze mai putin sau/si sa investeasca acei bani in servicii care sa-ti imbunatateasca viata ta si a copiilor tai cum ar fi scoli, spitale etc. Cum noi traim in Romania, stim ca sunt multi care traiesc din alocatia copiilor si nu in folosul copiilor. De accea zic ca acei bani ar trebui sa ajunga pe alta cale la copii/parinti.
          • -4 (12 voturi)    
            cuma mamica... (Miercuri, 20 mai 2015, 15:52)

            kalughin [utilizator] i-a raspuns lui MihG

            sa traiesti din 9 euro...bah!
            • +3 (3 voturi)    
              copiii se fac si cu capul! (Joi, 21 mai 2015, 12:50)

              george [anonim] i-a raspuns lui kalughin

              Bai rusnace!
              Bineinteles ca un copil nu se poate creste cu 84 lei, dar copiii nu se concep pentru a fi crecuti de stat.
              Daca nu esti in stare sa intretii un copil, nu faci copii!
              Atentie!
              Copiii se fac si cu capul, nu numai cu ce stii tu, ca dupa aceea vai de capul tau si al nefericitului copil!
          • +5 (7 voturi)    
            ... (Miercuri, 20 mai 2015, 17:48)

            Reticentul [utilizator] i-a raspuns lui MihG

            Cum adica n-a inteles foarte bine?! N-a inteles nimic si nu e singurul. Unii sunt doar prosti, din pacate insa unii sunt prosti agresivi.
      • 0 (0 voturi)    
        domnule,daca europa da alocatie (Joi, 28 mai 2015, 10:52)

        kripton [utilizator] i-a raspuns lui MihG

        si noi facem parte din europa,trage o concluzie....
  • +4 (6 voturi)    
    matematica de gimnaziu (Miercuri, 20 mai 2015, 11:54)

    bogdan1477 [utilizator]

    "Impactul bugetar calculat in proiectul legislativ fundamentat pe o crestere la 200 de lei a alocatiilor era de 9,6 miliarde de lei, ceea ce ar corespunde unui impact bugetar de 4,03 miliarde lei/an in cazut dublarii alocatiilor la 84 de lei."

    hai s-o luam usor, babeste:
    daca o crestere de la 43 la 200 adica de 157 are impact de 9.6 mld lei, ce implact are o crestere de la 43 la 86, adica de 43 de lei. Regula de 3 simpla spune ca rezultatul e 9.6*43/157 = 2.6 mld lei.
    • +2 (2 voturi)    
      calcul simplu (Miercuri, 20 mai 2015, 13:43)

      eu [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

      un calcul mai simplu: alocatiile din 2014*2.
      • +6 (6 voturi)    
        Prea simplu (Miercuri, 20 mai 2015, 14:26)

        aqualung [utilizator] i-a raspuns lui eu

        Copiii de până la 2 ani primesc alocație de 200 de lei. Deci nu e o dublare a cheltuielilor totale cu alocațiile.
  • +12 (12 voturi)    
    Acu, despre subiect in sine (Miercuri, 20 mai 2015, 11:55)

    bogdan1477 [utilizator]

    Se pare ca tot ce pot produce parlamentarii nostri a alocarea chioara de bani. Atit si nimic mai mult.
  • +14 (18 voturi)    
    continuare (Miercuri, 20 mai 2015, 12:00)

    bogdan1477 [utilizator]

    Oare n-ar fi mai indicat ca din banii respectivi sa asiguram dozele de vaccinuri obligatorii, sa asiguram locuri pentru toti copiii in crese/gradinite, sa ne gindim la un after-scool ca si institutie in sine, macar la ciclul primar, sa ne gindim la un transport scolar asigurat de primarie/scoala, chiar contra-cost, astfel incit un microbuz sa transporte 20 de copii in loc de 20 de masini cite un copil, sa asiguram manuale la toti copiii, sa asiguram un invatamant cit de cit decent si in mediul rural, etc, etc.

    Asha, dind cite 43 de lei in plus la alocatie, nici parintii nu primesc mare lucru, nici copiii nu vor simti ceva in plus. Se vor bucura cei cu venituri infime, care oricum cheltuiesc banii respectivi pentru orice altceva decit investitii in copil.
    • -8 (12 voturi)    
      /// (Miercuri, 20 mai 2015, 15:36)

      agne [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

      draga bogdan1477 cred ca nu ai copii, a venit primavara si trebuie sa schimbi garderoba copilului... ce crezi ca poti sa i cumperi de 42 lei???? o pereche de pantaloni sau un tricou nu mai zic de adidasi ca majoritatea depasesc 42 lei.... dar sa nu uitam copilu are nevoie si sa manance ca nu poate trai cu aer.... hai sa tinem cainii in spinare sa ne mai muste din cand in cand si cate un puscarias si bineinteles coruptii de parlamentari care pot fura cat vor si niciodata nu li deajuns ca... doar de ce sa se aloce bani pt copii ei pot sa se intretina cu 42 lei
      • +10 (12 voturi)    
        stai nitel dom'le (Miercuri, 20 mai 2015, 16:00)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui agne

        Ca nu-i statul obligat sa-ti dea bani de toate cele pentru copil. De asta tre sa te ocupi tu ca un parinte responsabil ce te afli. Aia 42 de lei sunt un ajutor, nu vor sa reprezinte toate cheltuielile tale cu copilul. Ca nu-i responsabilitatea statului sa ti-l creasca, decit daca-l duci la orfelinat.

        Cum ziceam, in loc de 42 de lei dati la fiecare copil, mai bine investesti in microbuze scolare la tara si in cadre didactive platite mai bine. ca daca nu imbunatatim invatamantul, si copilul tau cind va avea copiii lui va astapta de la stat cei 42 de lei ca sa-si incate copiii.

        Si mai e ceva: ajutorul asta ar trebui dat celor care au nevioe de el. Ma indoiesc ca cuiva cu salariul de 500-1000 de eur ii pasa de cei 42 de lei. Sau de dublarea lor.
      • +10 (10 voturi)    
        Copii pentru alocatii! (Miercuri, 20 mai 2015, 16:10)

        Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui agne

        Daca tu nu ai bani si faci un copil ca sa il cresti din alocatie, mai bine lasa-te. Copii ii faci daca ai cu ce sa ii cresti nu pentru ca iti da statul bani! Sunt de acord cu deduceri de impozit pentru ca asa incurajezi si munca, dar alocatiile nu sunt nimic altceva decat ajutoare sociale.
      • +10 (10 voturi)    
        Nu mai face copii (Miercuri, 20 mai 2015, 16:44)

        AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui agne

        Daca nu esti in stare sa te descurci fara aia 42 sau 84 de lei, nu face copii. Sa ii faci cand o sa fii in stare sa ii cresti, nu sa ti-i creasca altii.
  • +18 (18 voturi)    
    PSD si PNL ! (Miercuri, 20 mai 2015, 12:03)

    EuSiCuMine [utilizator]

    PSD scade TVA la alimente, socialisti fiind, iar liberalii vor cresterea alocatiilor. In loc sa creezi locuri de munca bine platite pentru ca parintii acestor copiii sa castige bine si asa cum este normal sa isi creasca copiii din veniturile proprii nu din pomenile statului, eventual sa acordam niste deduceri la impozit in functie de numarul de copii, noi crestem un ajutor social care este alocatia. Nu mai vorbesc ca sunt "parinti" care produc copiii pentru alocatii si ajutoare sociale.
  • +9 (9 voturi)    
    Hai sa muncim (Miercuri, 20 mai 2015, 12:05)

    V. Veroiu [utilizator]

    Sa facem o lege si apoi sa ii dam veto. Sau invers.
  • +9 (9 voturi)    
    Diaspora cere dovezi pentru sustinerea financiara! (Miercuri, 20 mai 2015, 12:20)

    Miky60 [utilizator]

    Diaspora nu vrea decizii populiste care sa fie anulate in 3 ore ca nu exista buget! Aceste decizii in mare parte sunt doar pomeni electorale, facute contra voturi. Nu spunem sa nu se acorde, insa dorim dovezi ca aceste cresteri pot fi sustinute din buget si nu prim marimea ilegala a altor taxe!
    • -6 (10 voturi)    
      Ia mai du-te-n... (Miercuri, 20 mai 2015, 14:25)

      EU-74-RON [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      ...Diaspora mea...Tu esti Diaspora? Vorbesti in numele ei? Unde e Diaspora? Taieri de salarii si indemnizatii - Diaspora ,,sufera''! Marire de TVA - Diaspora ,,sufera''! Deficite si, implicit, imprumuturi de te-apuca diareea... - Diaspora ,,sufera''! Educatie si sanatate (in tara) vs parcuri, bazine, telegondole si biserici - Diaspora ,,sufera''! samd

      Te-as fi apreciat (in fapt as fi neglijat postarea) la: ,,Eu nu vreau decizii populiste...''...fi-v-ar Diaspora (la toti, ca sa ma fac bine inteles) sa va fie... Eu traiesc pe teritoriul unde se aplica legile romanesti nu tu (voi)....
      • +6 (10 voturi)    
        traieste tata si clefaieste la barabule (Miercuri, 20 mai 2015, 16:39)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui EU-74-RON

        si inchina-te la tabloul de pe perete...cu Dottore. noi o sa te lasam in pace.
  • +7 (13 voturi)    
    alocatie (Miercuri, 20 mai 2015, 12:37)

    Cecilia Pop [anonim]

    S-e dubleaza alocatia???? Nu sunt de acord, e prea mult! Sa mai ia din ea si s-o adauge la protocolul guvernului pentru bietii ministri al caror salariu este "rusinos" de mic!
  • +11 (13 voturi)    
    creste masa votanta a PSD (Miercuri, 20 mai 2015, 13:00)

    rov [utilizator]

    si acum si in viitor, totodata scade drastic procentul etnicilor romani, maghiari si germani...
    O investitie pentru viitorul rRomaniei!
    • -2 (2 voturi)    
      Gresit (Miercuri, 20 mai 2015, 17:00)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui rov

      Foarte proasta logica. Educandu-i pe cei de care tu vorbesti, vor ajunge (in cateva generatii) la concluzia ca n-ar trebui sa mai faca atati copii, sa mai fure, etc. Problema cu imagina romaniei in afara din cauza persoanelor de care tu vorbesti e tocmai ca nu s-a luat vreo astfel de masura acum vreo 100 de ani
  • +5 (5 voturi)    
    Ghiozdan plin cu eforturi bugetare ! (Miercuri, 20 mai 2015, 13:07)

    MariaDobos [anonim]

    Potrivit estimarilor realizate de liberali, efortul bugetar suplimentar aferent maririi cu 42 de lei fata de valoarea din prezent este de 1,76 miliarde lei/an."Efortul bugetar"
    Inteleg...cand sunt in discutie alocatiile copiilor sau pensiile batranilor sunt eforturi uriase in buget, ii apuca toate transpiratiile pe mai marii nostri politicieni,dar cand este vorba despre bugetul salariilor,stimulentelor,pensiilor nesimtite a domniilor lor sunt atat de relaxati incat nu lipseste nici un politician de la sedinta si se voteaza in unanimitate ! Pentru acestia bugetul este "ticsit",nu sunt necesare eforturi bugetare !
  • +4 (6 voturi)    
    Guvernul - Ponta (Miercuri, 20 mai 2015, 13:08)

    misa2002_2006 [utilizator]

    Guvernul are alte prioritati in momentul de fata.
    Vedeti cum Ponta este foarte preocupat de afacerile Antena3, implicandu-se direct in rezolvarea participarii acestui trust la filmari, in Parlamentul European, favorizand o televiziune in defavoarea celorlalte, si pentru care nici macar DNA nu se autosesizeaza!
    Dupa minciunile lui Ponta, spuse pe posturi televizate, in tara asta totul este roz!
    DA! Chiar trebuiesc marite alocatiile de stat ale copiilor, dar sa vedem: de unde se iau acesti bani?
    Aaaaa..Dar stati, ca Raspunsul il stim deja!
    O alta taxa inventata va aparea in curand la orizont..
    • +4 (4 voturi)    
      stati asa ca nu o au aprobat-o (Miercuri, 20 mai 2015, 14:24)

      misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

      stati asa ca nu o au aprobat-o in Parlament!
      E calda!!!
      A fost doar un praf in ochi!!!
  • +4 (4 voturi)    
    ghiozdan plin cu eforturi bugetare ! (Miercuri, 20 mai 2015, 13:12)

    MariaDobos [anonim]

    Potrivit estimarilor realizate de liberali, efortul bugetar suplimentar aferent maririi cu 42 de lei fata de valoarea din prezent este de 1,76 miliarde lei/an.
    Inteleg...cand sunt in discutie alocatiile copiilor sau pensiile batranilor sunt eforturi uriase in buget, ii apuca toate transpiratiile pe mai marii nostri politicieni,dar cand este vorba despre bugetul salariilor,stimulentelor,pensiilor nesimtite a domniilor lor sunt atat de relaxati incat nu lipseste nici un politician de la sedinta si se voteaza in unanimitate ! Pentru acestia bugetul este "ticsit",nu sunt necesare eforturi bugetare !
  • +8 (8 voturi)    
    Alocatie conditionata (Miercuri, 20 mai 2015, 13:20)

    Coddy [utilizator]

    Primirea de alocatii ar fi grozav daca ar fi conditionata. Minim unul dintre cei 2 parintii sau ingrijitori sa lucreze, sau sa se faca dovada in caz de boala, in cazul scolarilor sa nu aiba absente etc. Numai asa ar merita sa fie acordata alocatia.
  • 0 (10 voturi)    
    Natalitatea in conditiile financiare din Romania (Miercuri, 20 mai 2015, 13:36)

    VoxPopuli [anonim]

    84 de lei...ce bataie de joc continua! Si vreti natalitate, adica fraieri sa creasca generatii de viitori ...sclavi - si cand spun asta, ma refer la conditia sociala raportata la salariul minim din Romania 'asigurat' de clasele politice de la '89-incoace...da? Sa va munceasca in firmele voastre, sau ale celor pe care ii invitati sa profite de conditiile de sclavie financiara, asigurate prin legile pe care le dati.
    Sa faceti si sa va cresteti VOI, cei din clasa politica, copii cu alocatie de 84 de lei, lunar - si sa traiti 'bine',cu 6...8 milioane lei salariu minim.
    Sau chiar cu 'maretul' salariu de 13...19 mil.,lunar...NU meritati copii crescuti cu chin in familiile pe care le-ati saracit,injosit si schimonosit! Daca se vor naste din nefericire in astfel de conditii, drumul lor va fi tot spre tari straine, in care asigurarile sociale sunt oferite la un nivel al decentei si moralitatii, data de constiinta colectiva ce voua va lipseste cu desavarsire. Si daca nu o vor lua pe cai gresite, din disperare ca nu pot trai decent din salariul minim din RO , in cel mai fericit caz vor gasi un segment de nisa, mai bine platit....
    Voi, cei din clasa politica...mai mergeti si voi din cand in cand cu tranvaiul, cu troleibuzul, cu metroul...si daca scapati nejefuiti, sau de miazmele aurolacilor, poate o sa vedeti si cata lume a uitat sa mai zambeasca... Acesta este efectul a ceea ce ati facut pana in prezent.
  • +1 (3 voturi)    
    Cred ca ceva nu pusca (Miercuri, 20 mai 2015, 14:04)

    Manuel [anonim]

    2miliarde RON = 2.000.000.000RON / 42RON = 47619047alocatii adica aproape 50mil de copii

    deci sa vorbim romaneste pentru cei care vor sa deziinformeze o crestere de 42RON cu un numar real de maxim 5mil de copii in Romania rezulta un efort suplimentar de 210milione RON adica 50milione EUR fata de 500milione EUR cat spuneti voi????

    Deci suma e intentionat umflata rau ca sa aratam ce mare e si sa nu putem sa o suportam?

    Pai domne, noi atatia copii avem in Romania sau unde merge diferenta. Da-o incolo de matematica da nu toata lumea ii chiar dusa cu pluta or voi incurcatii zeroourile sau nu mai conteaza
    • +1 (1 vot)    
      imparte la (Miercuri, 20 mai 2015, 15:34)

      cucu [anonim] i-a raspuns lui Manuel

      12
    • -1 (1 vot)    
      Da! Corect! Nu pusca! Unde nu pusca?.. (Miercuri, 20 mai 2015, 15:46)

      EU-74-RON [utilizator] i-a raspuns lui Manuel

      ...O sa afli...

      Se dau urmatoarele:
      impact bugetar: 1,8 mld lei/ an
      majorare (?) alocatie: 42 lei/ luna
      an = 12 luni (aaa! pai vezi?...)
      Sa se afle cate.....

      Deci: unde nu pusca?...
      Ai ghicit!...
    • +1 (1 vot)    
      inmulteste cu 12.... (Miercuri, 20 mai 2015, 15:58)

      kalughin [utilizator] i-a raspuns lui Manuel

      vrea sa zica...alocatia-i lunara....

      aprox 3.700.000 copii vizati x 42 x 12 =....
  • +2 (2 voturi)    
    Tehnica legislativa,boala grea pentru unii? (Miercuri, 20 mai 2015, 14:36)

    Ion Dumitru [anonim]

    Camera Deputatilor este camera decizionala pt.aprobarea OUG 65/2014. In conditiile in care s-a trecut de votul pe articole, fiind aprobat si amendamentul referitor la dublarea alocatiei, PSD nu mai are nici o solutie. Daca la votul final Legea de aprobare a OUG 65 este respinsa , atunci si OUG 65/2014 este considerata respinsa cu toate influentele sale din cele 12 articole, inclusiv partile de salarizare bugetara. Daca Legea este admisa atunci ea este transmisa la promulgare cu amendamentele aprobate anterior. Dupa publicarea in MO isi va produce efectele la trei zile, cel mai probabil incepand cu data de 1 iunie ( ce coincidenta- de Ziua internationala a Ocrotirii Copilului) !!!
  • +1 (7 voturi)    
    Asta nu-i alocatie pt copii e o bataie de joc ! (Miercuri, 20 mai 2015, 14:56)

    andreesanu [anonim]

    Nici cu 42 nici cu 84 de lei nu cresti un copil !!!
    Cand e 5 lei un litru de lapte nu-ti ajung banii nici sa platesti intr-o luna laptele.
    De 42 de lei iti ajung sa-i iei copilului doar periuta ,pasta de dinti ,sapunul ,si vr-o pereche de ciorapi/luna.
    Voi aia care gasiti bani pentru plimbarile lui Ponta ,plimbarile lui Zgonea ,penru dus un bener la Bruxelles ,pentru vizite aiurea ale parlamentarilor,pentru plata a 600 de chiulai in parlament nu vreti sa gasiti macar 2 milioane alocatie pentru un copil !!!.
    Investind in copii ,in educatia lor investiti in viitorul tarii si in linistea voastra la batrinete.Reducerea nr de parlamentari la 300 vine cu o economie la cheltuielile bugetare de 300 de milioane de lei minim/luna x 12 luni aveti in buget 3,6 miliarde de lei .
  • -1 (7 voturi)    
    /// (Miercuri, 20 mai 2015, 15:22)

    agne [anonim]

    bravo lor... sa tina maidanezii pe palme, in puf daca se poate pentru ca maidanezii vor fii viitorul tarii nu oamenii, sa fure ei milioane de euro ii inchide stau putin la rece si pe urma tot la milioanele furate se intorc.... cat despre cei care comenteaza despre copii sa va fie rusine unele mame accepta sa i aduca pe lume si fac sacrificii sa i poata creste pe cand altele isi omoara proprii copii inca din pantece la asta nu va ganditi hai sa le mai dam o pensie la parlamentari sa aiba saracii din ce trai la batranete....pe un copil il poti creste cu 42 de lei pe luna??? nu s a marit alocatia de cel putin 7 ani de cand eram eu in liceu da pensiile.... sa fim seriosi peste 15 ani un roman va trebui sa lucre pt 10 pensionari + inca atatia caini si inca atatia puscariasi
  • +5 (5 voturi)    
    grija lu' Ponta! (Miercuri, 20 mai 2015, 15:29)

    lili [anonim]

    De unde luam banii!
    NU l-am auzit niciodata ingrijorat asa de tare in campania prezidentiala de anul trecut cand promitea in stanga si-n dreapta, fara sa ne spuna de unde ia banii!
    Sila, o rusine de individ periculos si mincinos!
    O adunatura de hoti!
  • +5 (5 voturi)    
    cum de unde? (Miercuri, 20 mai 2015, 16:02)

    ADELA [anonim]

    DIN IMPOZITAREA BOR-ULUI!
  • -2 (4 voturi)    
    Care e treaba Guvernului (Miercuri, 20 mai 2015, 16:03)

    Alin [anonim]

    Ponta nu ar trebui sa se intrebe de unde ia bani, ci trebuie gasita solutia ca deasta el reprezinta executivul, ca doar Guvernul administreaza banii tarii, nu Parlamentul. Daca ceva nu se introduce prin Ordonanță de Urgenta, gata sare primul ministru ca nu le convine. Alocatia unui copil de 84 lei, oricum este rusinoasa si mai mica decat in oricare tara membra a UE.
    Dar cand a alocat fonduri suplimentare pentru armata d-l Ponta nu a fost ingrijorat de unde ia bani.
    Dar oricum pot sa ii dau eu solutia, renunta sa cumpere un avion de luptă second-hand, care oricum se va prabusi la primul zbor si a rezolvat problema alocatiei pentru toti copii din Romania.
    • +2 (2 voturi)    
      Gresit (Miercuri, 20 mai 2015, 17:29)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui Alin

      Parlamentul da legile pentru taxe (venituri) si tot Parlamentul aloca cheltuielile prin legea bugetului. Deci Parlamentul trebuie sa modifice legea bugetului ca sa includa si aceasta diferenta de bani. Guvernul doar executa ce e stabilit prin buget.
  • +2 (4 voturi)    
    Ne cred prosti... (Miercuri, 20 mai 2015, 16:04)

    Tati [anonim]

    Lasa Victoras , ca sti tu de unde sa faci rost de bani ! Partea proasta pentru tine este ca altii ti-au luato inainte ! Vroiai sa faci si tu aceasta marire , insa la anu', cand e campanie electorala !
    Partea cruda a problemei este ca pe NICI UN politician nu-i intereseaza copii sau natalitate, tot ce fac este numai sa-si castige capital politic, vezi Doamne ce grija am eu de.... Puteti sa treceti la puncte, puncte,: copii, batrani, veterani , handicapati ,etc...
  • +4 (4 voturi)    
    alocatie marita? (Miercuri, 20 mai 2015, 16:12)

    ticu [anonim]

    Cand vom iesi din criza?
    Cand vom avea salarii, alocatii si pensii europene?
    Cand se va opri furatul iar acei bani vor intra in circuitul public, in folosul contribuabilului mai exact?
    Nu tie rusine spurcaciune de Androneasca care ai facut PRAF invatamantul sa spui ca e mai usor suportabil la buget pensiile voastre nesimtite decat alocatiile copiilor.
    Una ca tine nici cu bani de acasa daca vine nu are ce cauta in administratia acestei tari. Nesimtit-o!
    Iar poanta a tot batut saua ca alocatia sa fie bugetata de anul viitor? PINOCHIOOO...!
  • -1 (1 vot)    
    E foarte bine (Joi, 21 mai 2015, 12:25)

    dan [anonim]

    Asa mai merge in alte Tari alocatia la un copil de de 100 de euro in Romania e 10 euro e un inceput bun
  • 0 (0 voturi)    
    ! (Joi, 21 mai 2015, 14:50)

    Natasa [utilizator]

    Alocatia data oricui si aceeasi suma este o mare imbecilitate! In primul rand, daca parintii nu muncesc, nu-si trimit copiii la scoala, atunci nu ar trebui sa primeasca nimic pentru ca e asa suma se duce in bautura parintilor care asa veseli vor fi ca vor mai face doi-trei plozi caut ai bate din palme. In familiie cu venituri mici si parinti responsabili- asta nu e greu de dovedit- alocatia are trebui crescuta. In plus, impozitul oricarei familii cu copii ar trebui sa scada pentru a incuraja si munca dar si cresterea unei paturi medii. CU masura asta de idioti nu vor rezolva problemele nimanui, doar vor mai obtine niste voturi de la cei care vor considera ca "li s-a dat" ceva!
  • 0 (0 voturi)    
    alocatii copii (Joi, 21 mai 2015, 21:47)

    tytelos [anonim]

    ce spuneti ca banii sa-i luati din spagile pe care vi le acordati unii altora fara nesimtire????


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică