VIDEO Judecator CSM: "Feriti arestatii preventiv de lumina reflectoarelor! Sa incetam spectacolul catuselor"

de Iulia Rosca     HotNews.ro
Marţi, 28 aprilie 2015, 15:11 Actualitate | Politic

Judecatorul CSM Mircea Aron a declarat marti, in cadrul sedintei comisiei juridice din Senat, ca este scandalos ce se intampla in "spatiul public romanesc" cu privire la "spectacolul catuselor" in cazul arestatilor preventiv, afirmand ca aceste situatii "nu sunt conforme cu morala crestina".

"Exista o placere morbida in a exhiba situatii de genul asta care nu sunt conforme cu morala crestina - desi nu pot sa spun ca toata ziua bat templele - dar este scandalos ce se intampla in spatiul public romanesc. Am incercat si am atras atentia - feriti arestatii preventiv de lumina reflectoarelor. Eu am fost cel care a zis 'sa incetam spectacolul catuselor'. Ma gandeam sa umblam in lege a audiovizualului sa vedem daca este normal ca la televiziuni trei sferturi din timp sa fie ocupat de arestati. As vedea in legea audiovizualului asa ceva."

Senatorul Ioan Chelaru s-a declarat insa potriva acestei idei: "Nu trebuie sa schimbam legea audiovizualului, cred ca este bine ca media este bine aiba acces nelimitat si liber si sa raspunda pentru tot", a spus senatorul PSD. 

Prezent la sedinta comisiei unde urma sa se dezbata propriul sau proiect, care are o prevedere ce se refera la incatusare (aceasta a fost adoptata ulterior - vezi aici) senatorul Serban Nicolae (PSD) a completat: "Problema nu este ca este data la televizor ci ca se foloseste fie in mod excesiv fie in mod arbitrar."



Declaratiile judecatorului CSM au fost facute in contextul discutarii in comisie a unui proiect de lege al Guvernului de modificare a codului de procedura penala, mai exact al unui amendament la acest proiect depus de senatorul UDMR Pataki Csaba care se refera tocmai la interzicerea incatusarii in spatiul public.

Vezi aici proiectul de lege al guvernului de modificare a Codului penal si al Codului de procedura penala


Ce prevede acest amendament, care adauga un articol dupa art. 240 din codul de procedura penala:

"(1) Pe perioada deplasarii in spatiul public a inculpatului fat de care s-a dispus una din masurile preventive mentionate la art. 202 alin (4) lit. a), d) si e) ori a suspectlui fata de care s-a dispus masura retinerii se interzice folosirea catuselor, cu exceptia cazurilor in care acestia sunt cercetati pentru infractiuni comise prina cte de violenta, s-au opus masurii dispuse, s-au sustras urmaririi penale ori au incercat sa evadeze"
"(2) Recurgerea la folosirea catuselor sau, dupa caz, a altor mijloace de imobilizare se face cu respectarea drepturilor consacrate de Constitutia Romaniei, revizuita, precum si de alte conventii internationale la care tara noastra este parte, aplicabile in astfel de situatii, si trebuie sa fie proportionala cu starea de pericol pentru ordinea publica care poate fi generata de aceste persoane, sau in, cazul in care exista indicii temeinice, cu existenta riscului de a se produce autovatamare, vatamarea altor persoane sau producerea de pagube materiale".

Discutarea acestui proiect si a amendamentelor si adoptarea unui raport de catre Comisia Juridica au fost amanate pentru saptamana viitoare, 5 mai.

***

Un alt amendament la acest proiect de lege al Guvernului a fost propus de senatorii Cristiana Anghel, Ioan Chelaru si Ovidiu Dontu, si se refera la "indicii temenice" pentru arestarea preventiva.

Mai exact, amendamentul spune:

<<Dupa punctul 1 al articolului II se introduce un nou punct, 1.1, cu urmatorul cuprins:

"Alineatul 1 al articolului 202 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(1)Masurile preventive pot fi dispuse daca exista probe sau indicii temeinice din care rezulta ca o persoana a savarsit o fapta prevazuta de legea penala si daca sunt necesare in scopul asigurarii bunei desfasurari a procesului penal, al impiedicarii sustragerii suspectului ori a inculpatului de la urmarirea penala sau de la judecata ori al prevenirii savarsirii unei alte infractiuni".>>

Si asupra acestui amendament Comisia se va pronunta pe 5 mai.

Proiectul de modificare a Codului de Procedura Penala al Guvernului are termen de adoptare tacita in Senat data de 14 mai. Camera Deputatilor este camera decizionala.












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
2654 vizualizari
  • +21 (23 voturi)    
    de alte legi va mai ocupati? (Marţi, 28 aprilie 2015, 15:16)

    jackalphonse [utilizator]

    vad ca numai de ce va arde pe voi la ficati va preocupa. maine poimaine o sa vad ca aprobati bugete frumusele pentru modernizarea inchisorilor. trebuie sa asteptam sa va imbolnaviti sau sa iasa copii vostri analfabeti ca sa va mai ganditi la spitale si scoli.
    • +9 (11 voturi)    
      ...ai vazut tu (Marţi, 28 aprilie 2015, 15:59)

      valy_74 [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      .. un analfabet care 'sa vada' faptul ca copilul lui a ajuns analfabet? . Ar fi prea simplu...
  • +11 (13 voturi)    
    rusineaaaa (Marţi, 28 aprilie 2015, 15:18)

    backup13 [utilizator]

    e o forma de control .... normal ca incercati sa scapati de ea .... !!! Oare nu va e rusine cand furati din banul public?
  • +13 (15 voturi)    
    Da sa furi milioane e conform ... (Marţi, 28 aprilie 2015, 15:18)

    A_Radu [utilizator]

    Cu morala crestina ... Atata ipocrizie la ipochimenii astia de politicieni este incredibila ...
    Cand fac tot felul de aranjamente subterane, incasari de comisioane de zeci de milioane de euro atunci nu se mai intreaba nimeni daca e crestineste sau nu ...
    Cum au vazut ca li se strica imaginea publica prin incatusari si arestari preventive , cum s-ar in sus ...
    Si asa pedepsele pentru coruptie sunt foarte mici, pot iesi anticipat din inchisori daca fac copy-paste la o carte doua, au regim preferential prin inchisoare , iar acum ar mai vrea sa fie tratati si cu respect cand sunt judecati si arestati ...
    Dar prostul de rand de la care s-au furat acei bani de comisioane si spagi nu ar trebui si el protejat cumva de spectacolul coruptiei care nu e de 1 an 2 ci de 25 ani incoace ?????
  • +13 (15 voturi)    
    Sa nu ciordesti (Marţi, 28 aprilie 2015, 15:21)

    Razvan_M [utilizator]

    Dar ciordeala se pare ca este acceptabila pentru crestinii nostri din Parlament.
    • +6 (8 voturi)    
      au vrut sa fie in frunte... (Marţi, 28 aprilie 2015, 15:57)

      morales [anonim] i-a raspuns lui Razvan_M

      ...in lumina reflectoarelor?
      asadar sa-i lasam sa-i vada toata lumea, in toata splendoarea lor, cu "recuzita" aferenta daca nu au stiut sa reziste ispitei...
  • +7 (9 voturi)    
    La cat mai multe catuse! (Marţi, 28 aprilie 2015, 15:22)

    JustinCase [utilizator]

    Catuse pentru toata lumea, de toate marimile si brandurile! Sa fie!
  • +11 (13 voturi)    
    Bineinteles ca este bine (Marţi, 28 aprilie 2015, 15:23)

    KostasP [utilizator]

    "Zanganitul" catuselor transmis prin intermediul audio-vizualului este cel mai bun semnal pe care dna-ul il trimite tuturor celor care incalca legea, de la mic la mare.
  • +10 (12 voturi)    
    "morala crestina" (Marţi, 28 aprilie 2015, 15:26)

    Codruta N [utilizator]

    Poate o fi zicand "morala crestina" sa FURI??!!
    Adica si mai exact: sa iti bagi mana in banii a o GRAMADA de oameni, unii dintre ei la limita saraciei??!!

    Las' sa-i vada lumea! macar atata satisfactie sa aiba (ca poate ciumetzii scapa la proces, ca 's-au prescris faptele")! Daca nu le place, nu i-a obligat NIMENI sa fure!
  • +9 (11 voturi)    
    Mircea Aron e cu musca pe căciulă? (Marţi, 28 aprilie 2015, 15:36)

    _CK_ [utilizator]

    De ce-l deranjează "spectacolul cătușelor" ? Mi se pare o măsură foarte bună pentru acești infractori corupți. Ar merita să îi lege și de picioare și să îi târască până la pușcărie (metaforic vorbind).

    Acest individ găsește justificare în "valorile creștine" ? Individule, Mircea Aron, trăim într-un stat laic. Mai lăsați Biserica de-o parte. Ce treabă are Biserica, cu încătușarea corupților? Ar trebui cumva să îi apere ? Valorile creștine îi apără pe corupți? Oare ar trebui să nu le mai punem cătușe dacă își dau cu mir în frunte? Sunteți patetic.
  • +10 (12 voturi)    
    morala crestina... (Marţi, 28 aprilie 2015, 15:36)

    g01an [utilizator]

    dar furtul, minciuna si coruptia sunt conforme cu morala crestina? ca daca nu, atunci de ce ar trebui pe mine sa ma frece grija de acele persoane care incearca sa incurce procesul de judecata? cand o sa vedem bun simt din partea celor care manipuleaza banul public, o sa mai vorbim de morala tratarii inculpatilor. pana atunci, ciocul mic...
  • +8 (12 voturi)    
    Zau ? (Marţi, 28 aprilie 2015, 15:36)

    Qu [utilizator]

    Ar trebui tarati prin noroi pana la puscarie...si dusi la o puscarie in adevaratul sens, nu in echivalentul unui hotel de 4 stele.
  • +8 (10 voturi)    
    eu sunt de acord! (Marţi, 28 aprilie 2015, 15:42)

    Lucian* [utilizator]

    sa-i lege cu coliere de plastic ca si in SUA (numa-i sa fie din alea pentru cabluri) sau cu lanturi cu bile la picior :).
  • +6 (8 voturi)    
    "morala crestina" (Marţi, 28 aprilie 2015, 15:43)

    Bogdan31415 [anonim]

    la un judecator?
    Asta trebuie dat afara.
  • +9 (11 voturi)    
    Jaf unguresc (Marţi, 28 aprilie 2015, 15:46)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    UDMR, in toate guvernarile, si-a pastrat locul care sa permita sa jefuiasca din plin. Aparata de Parlament, mafia maghiara a facut ce si cum a dorit. Romani, iesiti la vot sa scoatem udmr-ul din Parlament.
  • +8 (10 voturi)    
    mai bine (Marţi, 28 aprilie 2015, 15:47)

    xanti [utilizator]

    Le confisca banii furati decat sa platim NOI POPORUL zilele si anii de puscarie.
    • +8 (10 voturi)    
      si cu "eticheta" de git (Marţi, 28 aprilie 2015, 15:59)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      ca pe vremea lui Cuza, sa-i stie tot statul.
  • +8 (10 voturi)    
    Ba sa roiasca ... (Marţi, 28 aprilie 2015, 16:04)

    valy_74 [utilizator]

    ...toate stirile si televiziunile si ziarele cu cei arestati si mai ales cu cei condamnati. Credeti ca judecatorii care-i baga in puscarie chiar si pe 30 zile nu stiu ce fac? Exista o seama de probe directe impotriva lor, in special puternice legaturi mafiote prin care pot influenta ancheta. Dati un singur exemplu de om politic cinstit, care face lucrurile pentru care e ales, cu averea si taxele la vedere si care e luat cu catuse ?
  • +6 (8 voturi)    
    Amendament... din morala crestina(noul testament) (Marţi, 28 aprilie 2015, 16:10)

    dadan [utilizator]

    Inculpatul trebuie imobilizat cu o barna groasa (ce ulterior va deveni partea orizontala a crucii pe care va fi rastignit)... si plimbat pana la DNA prin public ...in cazul politicienilor situatia va fi mai fericita pentru ca se vor bucura de empatia si mila cetatenilor iar flegmele de simpatie le vor racori fruntile...
    De ce nu pun pur si simplu un amendament in care sa se mentioneze clar ca politicienii aflati la putere(cei din opozitie is tarani de rand care merita batjocoriti) au statut de persoane speciale (cu descendenta directa din fii soarelui) si trebuie tratati ca atare.... adica cum ar mai jubila Pontache ca Udrea e la bulau (conform cu promisiunea facuta prostimii USL) daca pitipoanca nu ar mai umbla cu catuse la mana? adica sa zica clar, Basescu Udrea si Videanu trebuie sa poarte catuse iar cumnatu, Ghita, Sova etc trebuie sa fie tratati cu respect si conform normelor morale crestinesti.... care or fi si alea....sau mai bine aplicam legea sharia...
  • +5 (7 voturi)    
    Ce atatea discutii? (Marţi, 28 aprilie 2015, 16:10)

    LiviuX [utilizator]

    Nu e mai bine la americani unde orice arestat are catuse? Ce e aia, daca e preventiv, daca vina e mai mica de 3 ani sau mai stiu eu ce le mai vine in minte? Esti arestat, porti catuse: simplu, clar si usor de inteles pentru toata lumea, fara loc de interpretari.
    • +5 (7 voturi)    
      Si unde in morala crestina? (Marţi, 28 aprilie 2015, 17:25)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      Unde se face referire la catuse, etc.? Din cate stiu eu, Iisus si-a purtat singur crucea, fiind dus cu ea prin mijlocul oamenilor, ca toti sa-l vada. Si nu s-a plans nici un moment, si-a suportat chinul (ca a mai si fost chinuit) fara sa zica nimic. Si mai era si nevinovat!
  • +6 (8 voturi)    
    comentariu (Marţi, 28 aprilie 2015, 16:31)

    george,i. [anonim]

    Dle parlamentar M.Arion,

    Ce morala crestina ati invatat Dv.? Si ma intreb,
    unde ? De unde atata grija crestineasca pentru niste
    borfasi care ne-au mintit si ne-au furat in nestire timp
    de 25 de ani ca sa se imbogateasca ei ca nababii
    si sa ne mai si sfideze ? Observ ca aveti o
    nerusinare care intrece orice limita ! Aveti impresia
    ca tara asta este populata cu alienati mintal ?
    In mod normal,aceasta fauna populata de
    borfasi ar trebui plimbata prin centrul orasului,nu
    cu catusi la maini,ci cu lanturi la picioare si cu
    difuzoare insotitoare,prin care sa transmita
    populatiei, ispravile lor in materie de jaf al
    semenilor lor care i-au ales pentru a servi
    comunitatea,nu pentru a-si umple ei buzunarele
    secatuind aceasta tara
    Cred, Dle parlamentar,ca cel mai bun lucru ar
    fi, ca Dv. si ceilalti colegi care gandesc la fel,
    sa Va dati cat se poate de repede,DEMISIA .
    Prin asta ne puteti dovedi,ca nu suntem
    considerati chiar asa de imbecili.
  • -4 (8 voturi)    
    Câteva nedumeriri (Marţi, 28 aprilie 2015, 16:36)

    marchi [utilizator]

    Cum de n-a deranjat pe nimeni „spectacolul cătuselor”, neconform cu „morala creștină” (judecător CSM dixit!), până astăzi, când arestul preventiv a devenit „Beciul Domnesc”?
    Și ce presiuni, asupra cui, și din partea cui se fac pentru „îmblânzirea” legislației?
    Să aibă vreo legătură recenta „ofertă” a ex-președintelui de a se pune în slujba perfecționării Justiției și a structurilor de securitate? Pe care le-a perfecționat (recte „dirijat”) timp de 10 ani de zile?
    Avem noi o vagă bănuială...
  • +6 (8 voturi)    
    da, cu catuse (Marţi, 28 aprilie 2015, 16:43)

    BillytheGreat [utilizator]

    sa fie supusi oprobiului public. Macar de i-ar da si prin smoala si pene si afisati la stalpul infamiei sa aruncam cu oua clocite in ei.
  • +4 (6 voturi)    
    Dacă nu îi vedem (Marţi, 28 aprilie 2015, 17:03)

    mr_mojo [utilizator]

    Există pericolul să îi revotăm.

    Eu credeam că cei care ajung să ne reprezinte trebuie să fie deasupra oricărei suspiciuni, ca nevasta cezarului; alminteri pățesc la fel (îi repudiem...în cătușe dacă nu se lasă altfel).
  • -3 (7 voturi)    
    cazul parlamentarului UDMR (Marţi, 28 aprilie 2015, 18:09)

    jeje [anonim]

    pentru care s-a cerut arestarea preventiva si ulterior a fost absolvit de orice vina denota o eroare judiciara GRAVA a procurorilor si respectiv a judecatorilor care au acceptat asa ceva.

    Chiar daca legal in acest moment magistratii nu raspund in astfel de situatii, nu ma puteti convinge ca e ok sa fie astfel : arestarea preventiva, inchisoare 24 de ore, privarea de drepturi, posibilitatea sa fii aruncat 30 de zile in inchisoare doar pt ca un judecator "partener DNA" nu are timp sa se uite temeinic pe dovezi sau pentru ca el considera ca "oprobiul public" in privinta ta ar fi prea mare, reprezinta IN FAPT, GRAVE incalcari ale drepturilor omului respectiv. Daca IN DREPT nu reprezinta asta acum e o problema si ca cetatean care plateste impozite aici vreau sa fiu protejat de lege deci da e necesara o stipulare clara in lege, in ce conditii explicite poate fi folosita arestarea preventiva.

    Nu vreau sa aduc aminte despre cazurile celor care au stat cate 12 ani in puscarie, acuzati de crima si apoi s-a dovedit ca au fost nevinovati. Faptul ca nici macar un magistrat sau vreun lucrator al MAI care a participat si a exagerat probleme nu este el in inchisoare pt situatia respectiva este foarte GRAV. Omul respectiv ulterior a decedat de boli care sunt probabil a fi fost contactate in puscarie.

    Domnilor procurori si judecatori ... v-ati facut-o singuri sau mai probabil cred ca ati cazut singuri in capcana unor politicieni care v-au facut de cateva luni sa va simtiti "regi", sa exagerati si astfel v-ati decredibilizat
    • -1 (3 voturi)    
      Ce are asta cu catusele?? (Marţi, 28 aprilie 2015, 19:13)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui jeje

      Toata lumea stie ca exista in orice sistem si erori judiciare. Mai mult, numai in urma unui proces se stabileste daca esti vinovat sau nu. Deci cum poti sti dinainte daca sa pui catuse sau nu?
  • +1 (3 voturi)    
    sunt de acord (Marţi, 28 aprilie 2015, 18:22)

    Sasul70 [utilizator]

    se arunca o plasa, ca la urma urmei trebuie imobilizati cumva...
  • 0 (2 voturi)    
    Cat a platit PSD (KGB)ca sa te vinzi ??? (Marţi, 28 aprilie 2015, 22:03)

    Dan [anonim]

    PSD/(KGB-Bucuresti) a trimis pe UDMR (KGB-Budapesta)in fata ca sa modifice Codul de prodedura penala in favoarea Politicenilor(Agenti KGB) profund Corupti .


    KGB ul nu doarme si ataca in permanet SRI-DNA-ICCJ
    ca sa poata controla si fura mai departe Romania !!!
  • 0 (2 voturi)    
    Cind Codul de Procedura Penala (Miercuri, 29 aprilie 2015, 7:31)

    ofCAER [utilizator]

    il face cristiana Anghel, la ce va asteptati?!
  • -2 (2 voturi)    
    CSM ocupati-va de coruptii din justitie mai intii (Miercuri, 29 aprilie 2015, 8:48)

    andreesanu [utilizator]

    Ca s-a facut un spectacol mediatic penibil din arestul preventiv este clar,asa suntem noi romanii adeptii spectacolelor de prost gust,spectacole gen mahala.
    Nu invatam nimic de la tarile cu un grad de civilizatie mai ridicat,vrem sa experimentam si penibilul !!!.
    Nu-i o sansa de reeducare prin practicarea acestor arestari ,e dovada placerii de a face circ din orce.
    Culmea ridicolului!!! indivizi care ar trebui arestati pentru distrugerea de probe sunt liberi vezi Sova care nu-i arestat !!!.
    Romania lucrului "prost facut ".
  • 0 (2 voturi)    
    E "crestinesc..." sa furi ? (Miercuri, 29 aprilie 2015, 9:58)

    dan [anonim]

    Nici nu putea avea o alta opinie CSM-ul lui Pivniceru, prietena Varanului, prietenul coruptilor si infractorilor. ...Un spectacol...degradant, umilitor, ne....crestin... ! DAR este demn, crestin sa jefuiesti, sa prostesti populatia si sa nu suporti consecintele !?


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version